بازدید 5784

والدین سیرجانی قاتل فرزندشان را عفو کردند

جوانی که در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت با بخشش والدین مقتول در سیرجان حیات دوباره یافت.
کد خبر: ۴۱۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱ 24 June 2014
جوانی که در آستانه اجرای حکم قصاص قرار داشت با بخشش والدین مقتول در سیرجان حیات دوباره یافت.

به گزارش ایرنا، میثم شاهمرادی جوان 22 ساله ای بود که دی ماه سال 1388 در یک نزاع دسته جمعی در منطقه بدر آباد سیرجان به قتل رسید.

قاتل میثم که 25 سال دارد دستگیر و پس از اعتراف به قتل روانه زندان شد. حکم قصاص برای قاتل توسط شعبه اول دادگاه کیفری استان کرمان صادر شد که با تایید دیوان عالی کشور برای اجرا به دادگستری سیرجان رسید.

محمد شاهمرادی و شاه نسا امان لری اولیاء دم مقتول در آستانه اجرای حکم قصاص با اعلام رضایت از قاتل زندگی را به وی بر گرداندند.

رییس دادگستری شهرستان سیرجان در این خصوص گفت: سال 1388 یک فقره قتل عمد در سیرجان با ضربات چاقو به وقوع پیوست که با صدور حکم قصاص برای قاتل و تایید دیوان عالی کشور قرار بود اجرا شود اما با وساطت وکیل خانواده مقتول، جمعی از مسوولان و همشهریان و در عین ناباوری اولیاء مقتول از اجرای حکم قبل از چوبه دار رضایت دادند.

ˈسیدمحمود علیزادهˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گرچه حکم قصاص در دین اسلام حیاتبخش است اما عفو و گذشت از صفات خداوند می باشد و امروز پدر و مادر مقتول با عزت نفس و بزرگ منشی به آن رسیدند.

وی بیان کرد: با وجود آن که این افراد نیازمند دیه بودند بدون گرفتن وجهی رضایت خود را از قاتل اعلام کردند که حرکتی بزرگ و اقدامی پسندیده می باشد و این روحیه بلند و ایثارگری قابل تقدیر و تحسین است.

محمد شاهمرادی پدر مقتول هم گفت: این کار را فقط برای رضای خداوند انجام دادم و برای قتل پسرم هیج وجهی را با اینکه بسیار پیشنهاد شده بود قبول نکردم تا با خدای خود معامله کرده باشم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست