بازدید 59829
۸

شلیک پیمانکار شهرداری به سه زن هم موجب لغو قرارداد نشد +توضیح

با صدای فریاد زنان، همسرانشان متوجه ماجرا شده و چهار مردی را که می‌خواستند با وانت‌نیسان منقش به آرم شهرداری فرار کنند، ‌به دام انداخته، دستگیر می‌کنند و همزمان با انتقال مجروحان به درمانگاه، تحویل مأموران کلانتری چهاردانگه ‌می‌دهند.
کد خبر: ۴۰۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 21 June 2014
«نصفه شب شلیک کنند، ایجاد وحشت می‌شود و در روز هم که نمی‌شود این کار را انجام داد؛ شما بگویید چه کنیم؟»؛ این چکیده پاسخ مسئولان شهرداری به پرسش‌های خبرنگار «تابناک» درباره این حادثه است.

به گزارش «تابناک»، دست بردن مأموران شهرداری به سلاح گرم برای حذف سگ‌های ولگرد از سطح شهر که پیشتر هم دستمایه انتقادات فراوانی‌ شده بود (برای نمونه به اینجا بروید) در روزهای گذشته در چهاردانگه، موجبات خلق حادثه‌ای عجیب و غریب را فراهم آ‌ورد که در نوع خود بی‌سابقه است.

سه شنبه گذشته‌ ساعتی به نیمه شب مانده، چند تن از اعضای شرکت پیمانکار شهرداری ـ که برای شکار سگ‌های ولگرد با تفنگ‌های ساچمه‌‌‌‌زنی، راهی کوچه پس‌کوچه‌های شهر شده بودند، در همان آغاز کار حادثه دردناکی رقم زدند و سه زن جوان را مورد اصابت قرار دادند.

یکی از زنانی که در این حادثه از ناحیه دست مجروح شده در تشریح رویداد رقم خورده در پارک ماهشهر چهاردانگه به روزنامه ایران گفته: شب همراه دو زن از بستگانمان برای پیاده‌روی به پارکی که کنار خانه‌مان است، رفتیم. هنوز نیم ساعت از رفتنمان نگذشته بود که صدای شلیک گلوله‌ای را شنیدیم. وقتی صدای سگ‌ شنیدیم، فهمیدیم مأموران شهرداری در حال کشتن سگ‌های ولگرد منطقه هستند، چون صدای تیرها نزدیک می‌شد، ترسیدیم که مبادا گلوله‌ای به ما بخورد. گام‌های بلندی برداشتیم تا به خانه برویم که همزمان هر سه با هم احساس سوزش شدیدی کردیم و با رفتن به روشنایی دیدیم که زخمی شده‌ایم.

بدین ترتیب با صدای فریاد زنان، همسرانشان متوجه ماجرا شده و چهار مردی را که می‌خواستند با وانت‌نیسان منقش به آرم شهرداری فرار کنند، به دام انداخته، دستگیر می‌کنند و همزمان با انتقال مجروحان به درمانگاه، تحویل مأموران کلانتری چهاردانگه ‌می‌دهند تا در آنجا معلوم شود، پیمانکار شهرداری در سگ‌کشی و سه همراه وی این حادثه را رقم زده‌اند.

زنان آن شب با پانسمان راهی منزل می‌شوند تا فردا‌ به کلینیک رفته و ساچمه‌ها با تیغ جراحی از بدنشان بیرون آورده شود؛ از پهلو و پای یکی، از دست دیگری و از پای سومی. البته برخی جراحات جراحی نمی‌شود، چون پزشکان می‌گویند که ساچمه به استخوان خرده و پودر شده و چیزی برای خارج کردن وجود ندارد.

هم‌اکنون هر سه خانواده از شهرداری شکایت دارند که چرا در آن ساعت شب در منطقه مسکونی به هر دلیلی به سمتشان شلیک شده است و بر این باورند، چنین کاری در منطقه عمومی و مسکونی به کل خطاست؛ اما مسئولان شهرداری نظر دیگری دارند.


شهبازی، مدیر روابط عمومی شهرداری چهاردانگه در این باره به «تابناک» می‌گوید: وقتی برای کشتن سگ‌های ولگرد در سطح شهر اقدام می‌شود، طبیعی است ‌باید شب را برای این کار در نظر بگیریم و نمی‌شود این کار را نیمه شب به بعد انجام داد، چون سگ‌های ولگرد با سلاح‌های ساچمه‌زنی از پا در‌می‌آیند و صدای شلیک در نیمه‌های شب، موجب ترس‌افکنی‌ می‌شود.

وی می‌افزاید: به همین دلیل ساعات پایانی شب برای این کار انتخاب شده و این حادثه هم ناخواسته بوده و خطا شده است. البته شهردار از همان آغاز آگاهی از ماجرا، شخصا پیگیر‌ ماجرا ‌بوده و روند درمان این شهروندان در بهترین بیمارستان و پرداخت هزینه‌ها را پیگیری کرده است.

او در پاسخ به اینکه آیا پیگیری درمان و پرداخت هزینه‌ها به معنای پذیرفتن قصور شهرداری در این ماجرا هست یا نه، می‌گوید: این کار را نه شهرداری و مأموران آن، که پیمانکار طرف حساب با ما انجام داده و بررسی شرایط حقوقی ماجرا با توجه به روند حقوقی قرارداد بسته شده میان شهرداری و پیمانکار در دستور کار است؛ اما آنچه از دید شهرداری اهمیت اول را داشته، سلامت شهروندان است، نه اینکه مقصر این رویداد کیست؛ همان گونه که مبارزه با سگ‌های ولگرد هم در راستای رفاه شهروندان است که به ما تکلیف شده.

بدین ترتیب به رغم گذشت چند روز از رویداد، هنوز معلوم نیست ‌موضع شهرداری نسبت به این رویداد تلخ ـ که پیمانکارش رقم زده ـ چه خواهد بود؛ اما آنچه ورای این ماجرا قابل توجه است، دست یازیدن شهرداری به روش کشتار سگ‌های ولگرد برای رفع این معضل است که از اساس غیر قانونی و نکوهیده است. (مستندات غیرقانونی بودن این اقدام را اینجا بخوانید)

شاید همین موضوع موجب شده که شهردار نسبت به این رویداد واکنش سریع نشان داده و از برخورد قاطع با پیمانکاری که بدون رعایت بدیهیات ایمنی، با جان عده‌ای بازی کرده، تا این لحظه خودداری کند.

اما فارغ از اینکه فرجام ‌ماجرا چه خواهد شد، چه بسا رویداد اخیر موجب شود ‌یک بار برای همیشه، تکلیف سگ‌کشی‌های غیر قانونی ـ که تنها راهکار مسئولان شهرداری در شهرهای گوناگون برای مقابله با این حیوانات مزاحم زندگی شهرنشینی ماست ـ مشخص شود.

توضیح ضروری:

از آنجایی که پیشتر در درج خبر از شهرداری اسلامشهر به اشتباه نام برده شده بود جا دارد که از مسئولان محترم شهرداری اسلامشهر و همچنین مخاطبان گرامی بابت این اشتباه سهوی پوزش بخواهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۳
انتشار یافته: ۸
سگ ها هنگامی که تیر می خورند تا بمیرند همانند انسان ها جیغ میکشند و صدایی وحشتناک ایجاد می کنند.
بعضی شبها این صداها واقعاً آزار دهنده است و فرزندان و همسرم نگران می شوند. شهرداری می بایست روش رفع مزاحمت این حیوان را تغییر دهد.
نفس کار اصلا هم اشتباه نیست
چطوری سگ رو بگیرند؟ همه اش که نمیشه سگ رو با تعارف وارد قفس کرد.
یه ذره منطقی باشید
ولی صددرصد باید شدید ترین برخورد با خاطیان این ماجرا هم کرد
سایر راه ها را هم بفرمایید لطفا!!!

هر سگی در سال حداقل 3-5 توله به دنیا می اورد . به لطف زباله های شهری همه هم به سر و سامان می زسند پس باید با آنها چه کرد؟
اگر یکی از سگها به طریقی الوده شود و هاری بگیرد یا به هر دلیلی به شهروندان حمله کند باز هم می گویی شهرداری مقصر است
چرا از سلاح های تزریق سم استفاده نمی کنند که هم صدای وحشتناک ندارد و هم می شود در روز انجام داد و هم حیوان بیچاره کمتر درد می کشد؟
درست میشه!!
فکر کنم شوهراشون پول داده بودن به مامورای شهرداری والا اینقدر دقیق نمی زندن هم زمان سه شلیک خورده به هدف
تحقیق کنند که در سایر کشور ها چگونه با این مشکل برخورد می شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان