بازدید 12998

تخریب قبر مورخ بزرگ اسلامی در موصل

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق از آتش زدن چندین کلیسا توسط داعش و تخریب قبر "ابن الاثیر" مورخ بزرگ اسلامی در موصل خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶ 16 June 2014
نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق از آتش زدن چندین کلیسا توسط داعش و تخریب قبر "ابن الاثیر" مورخ بزرگ اسلامی در موصل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العراقیه، نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق امروز اعلام کرد که "داعش" چندین کلیسا در موصل را آتش زد.

نمایندگی اتحادیه اروپا تامید کرد که سازمان تروریستی "داعش" چندین کلیسا را به طور کامل آتش زدند و علاوه بر آن موجب ایجاد رعب و وحشت در میان غیر نظامیان شده است.

بر اساس این گزارش، عناصر تروریستی وابسته به "داعش" قبر "ابن الاثیر" مورخ بزرگ اسلامی در موصل را نیز تخریب کردند.

ابن الاثیر الجزری مورخ بزرگ اسلامی و هم عصر با دولت صلاح الدین ایوبی بود و کتاب تاریخی "الکامل" وی مرجع مهمی در تاریخ اسلامی به شمار می آورد.

گروه تروریستی داعش در عراق صبح روز دوشنبه به افراد خود در موصل دستور داده است تا کلیه کلیساهای این شهر را تخریب کنند.

شبکه العراقیه نیز در یک خبر فوری اعلام کرد که گروه تروریستی داعش دستور داده است تا کلیه کلیساهای موجود در شهر موصل تخریب شوند.

پیش از این تروریست‌ها یک کلیسای درحال ساخت را در منطقه الوحده در شرق موصل منفجر کردند.

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در روزهای گذشته با حمله به استان نینوا، کنترل بخش‌هایی از شهر موصل در این استان را در دست گرفت اما در پی این حملات ناگهانی داعش دولت عراق عملیات پاکسازی راه‌های موصل و صلاح‌الدین را آغاز کرده است و تاکنون چندین منطقه مختلف را آزاد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی