بازدید 15288
اظهارات عجیب قاتل خرس قهوه‌ای در اسلام آباد؛

له کردن خوشه‌های گندم، دلیل کشتار بی رحمانه خرس!

شواهد نشان می‌داد این ماده خرس چندین روز با تحمل درد و رنج ناشی از این شلیک‌ها و با از دست دادن بینایی سر کرده و به دلیل ناتوانی در تغذیه، به ضعف مفرط دچار گشته است؛ در نهایت داستان دردناک این خرس با تشخیص دامپزشکان به «یوتانایز»، مرگ بدون درود با تزریق دارو ختم شد ولی ...
کد خبر: ۴۰۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴ 01 June 2014
وقتی تصویر دردناک سی اسکن خرس مجروح کرمانشاه منتشر شد، برخی کاربران احتمال می‌دادند که حمله خرس به شکارچی موجب واکنشی تا این اندازه دردناک شده است اما سخنان شکارچی بی رحم، از حقیقتی دردناک در این باره پرده بر می‌دارد.

به گزارش «تابناک»، پس از گذشت حدود بیست روز از شلیک بی رحمانه به یک ماده خرس قهوه‌ای در اسلام آباد کرمانشاه که منجر به جراحات شدید و در نهایت مرگ این حیوان شد، با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عامل این جنایت تلخ شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

له کردن خوشه‌های گندم، دلیل کشتار بی رحمانه خرس!

رئیس اداره محیط زیست اسلام آباد در این باره به دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: در بررسی های اطلاعاتی که توسط نیروهای این اداره صورت گرفت، ابتدا به این نتیجه رسیدیم که عامل این شلیک دارای یک اسلحه ساچمه زنی دولول یا اسلحه پنج تیر بوده است چراکه تعداد بسیار زیاد ساچمه های وارد شده به بدن خرس، نشان می‌داد بیش از یگ گلوله به سمت حیوان شلیک شده و این کار توسط یک اسلحه ساچمه رنی یک لول میسر نمی‌شد چراکه پس از شلیک اولین گلوله، یا خرس فرار یا به سمت عامل تیراندازی حمله می‌کرد.

وی افزود: با این پیش فرض ها، به بررسی پرونده کلیه متخلفان سالهای اخیر و افراد دارای اسلحه با مشخصات فوق پرداختیم و در نتیجه دایره افراد مضنون بسیار کوچک شده و در نهایت به یک نفر ختم گردید.

از اینجا به بعد، همیاران محیط زیست در منطقه به کمک ماموران می‌آیند و یکی از ایشان شهادت می‌دهد که فرد مضنون در صحبت‌های خود عنوان کرده که به دلیل ورود خرس به مزرعه اش و له کردن خوشه های گندم، به حیوان شلیک کرده است؛ به کمک این شهادت، پرونده برای ارسال به مراجع قضایی کامی می‌شود و در اختیار مراجع قانونی قرار می‌گیرد.

در ادامه متهم از سوی قاضی پرونده به دادگاه احضار و اظهارات وی در دادسرا ثبت می‌شود؛ البته وی منکر هرگونه تخلف و شلیک به سمت خرس می‌شود و شواهد و قرائن و شهادت را مردود می‌خواند ولی در نهایت قاضی برای وی قرار صادر کرده و دستور تحقیقات بیشتر در این زمینه در پاسگاه انتطامی و اداره محیط زیست را صادر می‌کند.

همه تکذیب های متهم در حالی صورت می‌گیرد که وی مجرمین سابقه دار منطقه است که پیشتر یک بار به جرم حمل سلاح غیرمجاز و بار دیگر به جرم تخریب جنگل برای تبدیل آن به زمین کشاورزی -با شکایت اداره منابع طبیعی- دستگیر و در دادگاه محکوم شده است.

له کردن خوشه‌های گندم، دلیل کشتار بی رحمانه خرس!

رئیس اداره محیط زیست اسلام آباد با بیبان این توضیحات می‌افزاید: شلیک به سمت خرس توسط این فرد برای ما قطعی شده و امیدواریم با توجه به اظهارات شاهد و مدارک ارائه شده، این فرد در دادگاه محکوم و متناسب با جرم صورت پذیرفته مجازات شود.

گفتنی‌است روز چهارشنبه ۱۳۹۳/۲/۱۷ یک ماده خرس قهوه‌ای در حالی در مناطق جنگلی حوزه اسلام آباد غرب با وضعیت جسمی نامناسب توسط محیط بانان زنده گیری شده بود که مشکل وی برای محیط بانان پوشیده مانده و در نهایت برای تشخیص و درمان به بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل گردید.

پس از اعزام این حیوان نحیف به تهران و انجام سی تی اسکن روی آن، تازه آشکار شد که بیش از صد عدد ساچمه اسلحه شکاری در اندام فوقانی بدن خرس از جمله سر، گردن، دستها و قفسه سینه جای گرفته که گویای این بود که چندین گلوله اسلحه شکاری ساچمه زنی از فاصله بسیار نزدیک به سمت سر حیوان شلیک شده است.

شواهد نشان می‌داد این ماده خرس چندین روز با تحمل درد و رنج ناشی از این شلیک‌ها و با از دست دادن بینایی سر کرده و به دلیل ناتوانی در تغذیه، به ضعف مفرط دچار گشته است؛ در نهایت داستان دردناک این خرس با تشخیص دامپزشکان به «یوتانایز»، مرگ بدون درود با تزریق دارو ختم شد ولی به نظر می‌رسد زخم تصاویر منتشر شده از وضعیت آن تا سالهای سال التیام نیابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۱۰
حداقل10سال بفرستیدش زندان وجریمه ی20میلیونی ازش بگیرد وصرف حفاظت از محیط زیست کنید
طفلکی خرس که اسمش حیوون وحشی هست گیر چه.... افتاده!!
وقایعی از این دست گویای فرهنگ واقعی جامعه است.
مگر از یک حیوان میشود به اندازه انسان توقع داشت . کشتن بخاطر ورود به مزرعه !!؟؟؟
باید مجازات سنگینی برای این فرد .... که شعور یک خرس را با شعور یک انسان برابر میداند در نظر گرفت تا فرق این دو را بداند.
کاش با روش مرگ با درد به زندگی همین شکارچی هم پایان بدن تا درس عبرتی باشد برای بقیه یکبار برای همیشه جدی و سخت برخورد کنید
به نظر من تنها حکم عادلانه شلیک از همون فاصله بسیار نزدیک به سر این شکارچی....
اعدام لطفا
نمیدونم چی بنویسم زبونم بند اومده
فقط اعدام
اى بى رحمها حيوان زبان بسته چه گناهى كرده پس انسانيت چه ميشود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار