بازدید 36094

تهدید اسیدپاشی به خانواده درویش برای اکران «رستاخیز»

برای چنین مسأله نه چندان پیچیده‌، تهدید به اسیدپاشی به خانواده این کارگردان برجسته سینما مطرح شده که نشان می‌دهد، برخی از مخالفان با اکران رستاخیز دغدغه دینی ندارند و یا نگاه افراطی به این مسائل دارند. در این رابطه درویش برای کاهش نگرانی‌اش، اقدامات تأمینی نیز انجام داده، ولی به ظاهر همچنان بر نظر پیشینش مصر است.
کد خبر: ۴۰۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷ 24 May 2014
کشمکش بر سر اکران فیلم «رستاخیز» تا آنجا بالا گرفته که برخی اشخاص، خط و نشان بدی برای کارگردان این فیلم کشیده‌اند؛ اما ظاهراً درویش همچنان بر موضع خود مبنی بر اکران این فیلم بدون نورانی کردن چهره حضرت عباس (ع)، علی اکبر (ع) و علی اصغر (ع) تأکید دارد؛ رخدادی که بی گمان روی نخواهد داد و در مقابل تهدیدهایی متوجه کارگردان فیلم شده که هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت اکران «رستاخیز» از دست برود.

به گزارش «تابناک»، «رستاخیز» ساخته بسیار گرانقمیت احمدرضا درویش درباره واقعه عاشورا که حاضران در چند دوره اخیر جشنواره بین المللی فیلم فجر چشم انتظارش بودند، سرانجام در جشنواره سی و دوم فیلم فجر رونمایی شد؛ رویدادی که برای کارگردانش یک زمان طلایی برای سنجش واکنش‌ها نسبت به حرکت تازه‌ای که در این فیلم ۱۷۰ دقیقه‌ای رقم خورده بود، نیز به شمار می رفت.

در این فیلم افزون بر نمایش چهره حضرت عباس (ع) در ده‌ها سکانس، چهره حضرت علی اکبر، حضرت علی اصغر و حضرت قاسم و یاران امام حسین (ع) یک به یک نشان داده می‌شود و در سکانسی، شاهد سخن گفتن حضرت زینب (س) هستیم که دوربین از پشت بازیگر این نقش، فیلمبرداری می‌کند؛ امری که تهیه کننده اعلام کرد اعتقادی به نمایش ندادن چهره ایشان و یا نورانی کردن نداشته‌اند.سایه سنگین تهدید بر سر درویش برای اکران «رستاخیز»

پس از نمایش چهره حضرت عباس (ع) و فرزندان امام حسین (ع) و امام حسن (ع)، استفتای آیات وحید خراسانی، مکارم و نوری همدانی به میان آمد که برخی ‌آیات بر ‌نمایش ندادن چهره‌ها تأکید کردند و همزمان برخی مداحان نیز نسبت به نمایش این فیلم به شدت هشدار دادند و عملاً فضا آنچنان سنگین شد که وزیر فرهنگ و ارشاد رسماً اعلام کند که نمایش عمومی «رستاخیز» بسته به اعمال اصلاحات است و اصلاحات نیز طبیعتاً نورانی کردن چهره حضرت عباس و فرزندان امام حسین (ع) و امام حسین (ع) است؛ موضوعی که امروز دوباره مورد تأکید جنتی قرار گرفته است.

این در حالی است که احمدرضا درویش تأکید دارد که نورانی کردن چهره‌ها، مانع از انتقال حس بازیگران در سکانس‌های کلیدی فیلم و به طور خاص سکانس‌های روز عاشورا می‌شود و به ویژه برای تماشاچی غیرایرانی، این نوع اصلاح فیلم، گیرایی و اثرگذاری فیلم را به شدت کاهش خواهد داد و از این منظر تا کنون زیر بار اعمال این اصلاحات نرفته و ترجیح داده تا هنگامی که فضا تغییر کند، از راه های گوناگون به رایزنی با علما بپردازد و از اعمال اصلاحات پرهیز کند.

بر اساس پیگیری‌های «تابناک»، در خصوص این فیلم تاریخی، مذهبی و حماسی که از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند و هزینه‌ای چند ده میلیارد تومانی را داشته، نشستی در وزارت فرهنگ و ارشاد با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و همچنین احمدرضا درویش کارگردان این فیلم برگزار شد و طرفین به تبادل نظر پرداخته‌اند و برای حفظ آرامش جامعه، فیلم با اصلاحات مورد اشاره اکران شود اما در نهایت درویش نورانی کردن چهره حضرت عباس و فرزندان حسنین (ع) را نپذیرفته و بر نمایش فیلم به همین شکل تأکید کرده است.

این در حالی است که گویا برخی اشخاص و مشخصاً یک تشکل، خط و نشان‌های خطرناکی برای احمدرضا درویش و خانواده‌اش کشیده‌ و تهدیدهایی داشته‌اند که در صورت اکران فیلم «رستاخیز» به همان شکل که در جشنواره به نمایش درآمد، حرکت خطرناکی می‌کنند که واقعاً تهدید مذکور نسبتی به دغدغه‌های دینی ندارد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برای چنین مسأله نه چندان پیچیده‌ای، تهدید به اسیدپاشی به خانواده این کارگردان برجسته سینما مطرح شده که نشان می‌دهد برخی از مخالفان با اکران رستاخیز دغدغه دینی ندارند و یا نگاه افراطی به این مسائل دارند. در این رابطه درویش برای کاهش نگرانی‌اش، اقدامات تأمینی نیز انجام داده؛ اما گویا همچنان بر نظر پیشینش مصر است.

باید دید در پایان این کارگردان حاضر خواهد شد فیلمش با اصلاحات اکران شود یا میلیون‌ها دلار اعتباری که صرف تولید این فیلم شده و حداقل در ظاهر امر توسط بخش خصوصی تأمین شده، بر باد خواهد رفت؟ «رستاخیز» که در ۲۵۰ جلسه فیلمبرداری در چندین لوکشین در ایران فیلمبرداری شده توسط «طریق انور» تدوین‌گر معروف و نامزد دریافت اسکار (برای فیلم سینمایی سخنرانی پادشاه) در لندن انجام شده است. موسیقی فیلم را «استیفن واربک» Stephen Warbeck آهنگساز برجسته و برنده اسکار برای موسیقی فیلم «شکسپیر عاشق» انجام داده و همه مراحل فنی این فیلم در استودیو «مولینر» لندن انجام گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷۵
پس چطور چهره‌ی پیامبرها (به جز حضرت محمد) نشان داده می‌شود و اشکالی ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اگه منظورت سریال های صداوسیماست، نشان دادن چهره آنها هم اشکال داره، اما حلال و حرام صداوسیما با حلال و حرام خدا فرق داره.
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اصلا بعضی ها دنبال همین بهانه جویی ها هستند آخه مرد مومن مگر تا حالا تعزیه ندیدین خوب تعزیه با یه فیلم چه فرقی میکنه ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
حضت ابراهیم خلیل الله علاوه بر معصومیت و نبوت ، طبق آیات قرآن امامت نیز داشتند...
کارگردانی که نمی تونه بدون نشان دادن چهره، حس !!! رو منتقل کنه بهتره دنبال این فیلم ها نره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
لطفا اگه در مورد یک مساله اطلاعاتی ندارید نظر ندید. یکی از برترین ابزار یک بازیگر و یک کارگردان برای انتقال حس واقعی به مخاطبش همین حالات چهره در زمان ایفای نقشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
این چهره ها آیا از ابراهیم خلیل و نوح علیهما السلام و حتی عیسای مسیح بالاترند؟
چهره آن ها را صدا و سیما کاملا نشان داده و هیچ کس هم اعتراضی نکرده است.
این بزرگواران از اولیای الهی هستن ، اما معصوم و امام و پیغمبر که نبوده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
آقای محترم. خود شما بیشترین احساساتت رو در چهرت نمایش می دی. اگر از روانشناسی یا هنر چیزی نمی دونی لااقل عقلت رو به کار بنداز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
آخه این چه حرفیه، همین گیرهای الکی باعث شده که ملت دنبال فیلم های هالیوودی برن،
علی
| Ireland |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما اسید پاشی؟! یعنی چه این همه مقدس نمایی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما کارگردان، بدون نشون دادن چهره حس رو با چی منتقل می کنید؟ فیلمه نمایش رادیویی که نیست.
عاطفه
| Switzerland |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما قطعا چیزی از هنر بازیگری نمیدونی که همچین حرف بی ربطی میزنی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
تو هم بهتره وقتی از فیلم و فیلم سازی چیزی نمی فهمی نظر ندی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
شما که بلدی بیا منتقل کن، بلد هم نیستی برو ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
یعنی دلیلی آوردی تاریخی
پس کارگردانی بسیار حرفه ایست که اصلا بازیگری تو فیلمش بازی نکنه فقط با صوت حس منتقل کنه به شما!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
آقا شما با بازوت بخند، یا با کف پات عصبانی شو... شما کارهای عجیبی میتونی بکنی ها!!!!
به خدا دست بردارید از این افراط گریها ....بذارید مملکت پیشرفت کنه ...بذارید یه فیلم اکران بشه که بتونه لااقل هزینه های خودشو تامین کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
درود بر احمدرضای درویش شجاع. یک کارگردان بزرگه و فیلم هاش همیشه شاخص بوده
عده ای میگن دلیل مخالفت برخی اینه که با دیدن چهره بازیگر، این چهره تداعی کننده شمایل آن بزرگواران خواهد شد. اگه این طوره که باید تعزیه ها هم تعطیل بشه! مث اینه که بگیم هر وقت اسم حضرت نوحو میشنویم چهره آنتونی کویین به ذهنمون میاد! اینم شد استدلال؟! متاسفانه خودمون یک خط قرمز دور این بزرگواران کشیدیم و همین باعث میشه نتونیم بهشون نزدیک بشیم و ایشان رو سرمشق خودمون قرار بدیم.
البته به جز بحث نمایش چهره ی بعضی از شخصیتهامسٔله ی تحریفهای زیاد این فیلم هم هست حذف یا اضافه کردن بعضی از شخصیتهای کربلا یکی دیگر از مشکلات این فیلم است اینجا بحث بحث مذهب است نه حزب وجناح لطفا همه چیز را حزبی نکنید
اگه اينجوري باشه تا اسم حضرت عباس بياد ادم ناخودآگاه تصوير اون بازيگر رو متصور ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
الان شما وقتي اسم حضرت عباس رو ميشنوي چه تصويري تو ذهنت مياد؟
فقط يه مرد نوراني كه از آسمون اومده و مقدس ولي در صورتيكه اگه نمايش داده بشه جواناي ايراني باور ميكنن كه اون هم يه بشري بوده مثل بقيه كه در اثر تربيت صحيح و خوردن نون حلال اينطور حماسه آفريد و جوان ايراني اون رو الگو قرار مي ده
الان همه ميگن اون كجا و ما كجا اون فرزند امام علي (ع) است من هيچوقت مثل اون نمي تونم باشم واگه سعي كنم مي تونم مثل برت پيت باشم
شاید حرفشون درباره انتقال حس بازیگر درست باشه و خیلی روی انتقال حس تاثیر منفی و زیادی داشته باشه ولی خوب به هر حال مردم قلبا روی اءمه و اولادشون حساسن که منطقی به نظر میاد.
شاید بشه هم صورتها نورانی بتشه هم طوری باشه که چهره پیدا باشه.یعنی یه هاله نور گم رنگ بر صورت اون انوار مقدس قرار بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
میشه بفرمایید مردمی که مد نظر شما هست کی ها هستن؟! اگه
ی بار نظرات رو مرور کنید خوب میفهمیدکه نظر مردم چی هست.
واقعا یعنی کسی نیست که از این کارگردان بخاطر این خط و نشان های... دفاع کنه و اجازه میدن یکسری ... به این تهدیدات ادامه بدن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
عزیزم همه با هم برابرند بعضی برابرترند
توی فیلم محمد رسوالله هم کارگردان از آهنگ خاصی استفاده کرده بود که چهره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم رو نشون نده و همچنان بتونه حسی که میخواد رو القاء کنه. البته در فیلم رستاخیز تعداد بیشتره که کار سخت میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
برادر چند چندی؟زدی یا خوردی؟
از طرفی کارگردان در مورد انتقال حس حوادث و تأثیر گذاری بر بیننده درست میفرماید و از طرفی هم آقای ناشناس اشتباه نطق کرده اند، حستس ترین قسمت برای نقل واقعه و تأثیر آن میمیک صورت است.

آقای درویش میتواند نور پردازی بر روی چهره را قبول کند تا اندازه ای که حالات صورت بصورت زیر نور مورد نظر تا اندازه ی 15 تا 20% مشخص باشد.

اینطوری هم علما به خواسته ی خود رسیده اند و هم آقای درویش و هم مردم از این اثر فاخر محروم نشده اند
اینهمه شمایل حضرات اهل بیت در برزن و بازار هست، خطری نداره! بعد نشون دادن چهره بازیگری که داره نقششون رو ایفا میکنه لطمه میزنه به قداست اهل بیت؟
مگه مسیحیان چهره حضرت مسیح رو نشون ندادن؟ مگه ایران بارها چهره انبیا را نشون ندادن، چرا فریادی بلند نشد؟ آیا توهین شد به آن معصومین؟ این چه حرفیه که این آقایون میزنن؟
نشون دادن چهره این بزرگان هیچ اشکالی ندارد. حضرت عباس (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت علی اصغر (ع) الگوهایی صبر و شجاعت هستند اما معصوم نیستند. ضمنا آقای سیستانی نسبت به نشان دادن این چهره ها واکنش مثبت تری داشته اند ای کاش در نوشته تان به این موضوع اشاره کرده بودید
ملت های دنیا تا یه حماسه از تاریخشون پیدا میکنن فیلمشو میسازن.این بهترین تبلیغ برای اسلام و تشیع در جهانه خرابش نکنید.
فیلم امام حسین را میرن در لندن!! تدوین میکنن... چه به روزمون آمده...
برهمین تاکیدش بمونه که انشاالله مشکل حل بشه مگه چه اشکالی داره چهره پیدا باشه فیلم رو معطل کردین برا چی آخه ؟
خوب پس فردا نیگن چرا فیلم هالیوودی نگاه میکنند ؟؟
به نظر من كاملا اشتباه هستش
]چطور در تعزیه ها همه شخصیت ها حتی امام حسین تصویر دارند؟
من فیلم را دیده ام اشکالاتی در فیلمنامه داشت ولی من به شدت مخالفم که چهره نورانی شود چون ضربه سنگینی به فیلم خواهد زد شما بیا در سریال حضرت یوسف تصویر حضرت یوسف را حذف کن از فیلم چه چیزی میماند ویا اینکه ایا ما با دیدن بازیگر یوسف چقدر دچار انحراف شدیم انها هم انسان بودند و چهره انسانی داشتند این همه حساسیت برای چیست با نشان ندادن چهره به هیچ وجه حق مطلب ادا نمی شود چون شخصیتهای درجه دو تر باید بار بازی شخصیتهای اصلی را به عهده بگیرند
صرف نظر از درست و غلط نشون دادن چهره های عاشورا در فیلم، امام حسین از کسانی که چنین تهدیدهایی می کنند بیزار است.
اونها کسانی بودند که به پیروانشون اجازه نمی دادند جواب فحشهای دشمنان را بدهند حالا به اسیدپاشی تهدید می کنید؟؟؟؟
بعد از چهارده قرن هنوز مظلومند.
خوب ادم عاقل اگه نمیدونستی حداقل میپرسیدی
بعد میرفتی چند میلیون دلار خرج میکردی !!
به نظر من این گونه اخبار را نباید زیاد بازتاب داد چون اثرات منفی در جامعه دارد.
مگه سالهای متمادی تعزیه خوانها چهره های خودشان را نورانی میکردند.این کار چه خدشه ای با تقدس ان حضرات وارد کرده است است؟؟؟
انوقت میخواهیم که یک سینمای پیشرو داشته باشیم که با هالیوود رقابت کند!!این افکار ادم رایاد ....ها می اندازد ,اسید پاشی و....
من همین سال پیش در یک شهرستان خیلی خیلی مذهبی در اذربایجان شاهد نمایش تعزیه خوانی بودم که همه افراد مشهور کربلا را ادمها بازی می کرند و مردم هم تماشا میکرند و هیچ کس نمی گفت مثلا چرا نقش حضرت عباس را بازی می کنند در حالی که نمایش زنده از نمایش فیلم که بدتر نیست . برخی از افراد هستند که می خواهند با این سیاه نمائی ها سطح فکر مردم و شیعیان را پائین نشان دهند همین وبس و
کسانی که تهدید به صدمه زدن به خانوادۀ کارگردان یک فیلم می گیرند قطعاً نسبتی با حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) ندارند که وقتی دشمنان به خانوادۀ حضرت حمله کردند فرمودند: « اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید. »
بر فرض که کارگردان این فیلم مستوجب محاکمه باشد خانوادۀ او چه گناهی کرده اند؟
...
از سلحشور یاد بگیره که حضرت یوسف چطور نشان داد وکسی هم معترض نشد!!!!
مگه توی فیلم محمد رسول الله چهره حمزه (ع) رو نشون دادن مشکلی بود ؟ این هم نباید مشکلی باشه مسلما!!!
واقعا تاسف داره،
امام سجاد(ع) میفرماید:خدایا به تو پناه میاورم از حمیت های جاهلانه.کاش این افراد میفهمیدند.
من با نشان دادن چهره مخالفم ولی سوالی که همیشه در ذهن من است اینه که چطور است در شبیه خوانی کسی مختالف نیست با ان همه چهره آرایی هایی که واقعا" توهینه
راستم میگه درویش
وقتی فیلمو یه خارجی ببینه و چهره ها همه نورافکن شده
چی میخواد دست گیرش بشه اخه؟؟؟
اگه همینجور پیش بریم بزودی از فیلم تاریخ اسلام یک صدا ویک تصویر نورانی فقط دیده می شه
خوب آقای کارگردان ببین سرورمان امام حسین چه کشید در میان مسلمان نماها.تنهایی را حس میکنی؟زخم زبان ها را حس میکنی؟برداشت شما ازجامعه فعلی ومقایسه با جامعه سال 61 هجری چگونه است؟
حالا چی میشه نشون بدن تصویرو مثلا ؟ خطری اسلام رو تهدید میکنه یا معصومیت زیر سوال میره خدایی ناکرده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
آنهایی که نشان می دهند معصوم نیستند.
عده ای از مراجع نمایش تصویر بزرگان دین را محل اشکال دانسته اند و در مقابل مراجع محترم دیگری نمایش ذوات مقدس را بلا اشکال دانسته اند. حال مایه تعجب است که عده ای که ظاهرا دغدغه دین دارند می خواهند از راه های غیر شرعی و با توسل به گردن کلفتی و اسید پاشی و غیره خواسته های ... خود را به کرسی بنشانند. مسئولین باید با جدیت با این خود سری ها و تهدید ها برخورد جدی نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
میشه اسم اون مراجعی رو که گفتند اشکال نداره رو بگی؟!
دوتاشو بگو!
aghaye darvish ham hamin roozha mire kharejo panahande mishe ,,oon vaght begid chera nokhbehamoon miran kharej ,,hamin khoshke moghadasiha hast in ghadar feshaar dadid ke az oon var mizane biroon char taa movafegh ham ke hast tabdil be mokhalef mikonid dast marizad ,
هنوز جهالت را با تعلق اشتباه گرفته ایم !
46 پیام قابل انتشار 51 پیام غیر قابل انتشار ، تابناک اگر امام حسین امروز زنده بود اجازه می داد همه صحبت کنند جه کافر جه مومن چنان که جدّ بزرگوارش اینگونه بود . جرا می خواهیم حوزه تضارب آراء را فیلتر کنیم فکر مردم را مگر می شود سانسور کرد بر عکس با گفتمان می توان به کمال رسید هیج جامعه تک صدا به رشد نخواهد رسید چه بخواهی جه نخواهی
خب اینکه راه حل داشت! برای بیننده ی ایرانی نورانی کنند فقط!! که از درک خارجی ها هم چیزی کم نشه!!!
من این فیلم را ندیدم نمی دونم چجوریه
پدران ما با تعزیه یاد عاشورا را زنده نگه داشتن الان باید همرا با تکنولوژی روش ها هم تغییر کنند که سینما یکی از این ابزارهاست. که می تونه جهانی شه
پاسخ ها
بچه مثبت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
هزاران لایک
اکران این فیلم چیزی به سینمای ایران اضافه نمی کند.
خوب معلومه اگر تصوير اين بزرگواران به نمايش در بياد ديگه بعضي از ... نميتونن هر سال يه چهره و يه داستان جديد براي شهداي كربلا بيان كنند.
صبر داشته باشید، انشا الله امام زمان تشریف بیارن و این متعصبان افراطی را سر جاشون بنشونه، همه چی درست میشه حتی حجاب
تا قبل از شهادت امام حسین لقب سیدالشهدا مختص حمزه عموی پیامبر بود اما چهره حمزه با بازی آنتونی کوئین جاودانه شد وبرای همیشه در اذهان باقی میماند آیا مقام عباس برادر امام والاتر است یا مقام عموی نبوت ؟ بنظر من نشان دادن تصویر به گیرایی فیلم ودریافت پیام فیلم کمک شایانی میکند اونایی که تهدید به اسید پاشی کردند دنبال اسلام طالبانی هستند
در مرام اهل بیتی ها نیست که اینگونه خشن با خانواده یک نفر رفتار کنند.
پاسخ ها
سایتا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
اشتباها منقی دادم
تهدید به اسیدپاشی و ... که کار ابلهانه و ناشیانه ای است اما این دلیل نمی شود یک فیلم با اشکالات تاریخی زیاد و پر از دروغ و قصه پردازی و با به تصویر کشیدن چهره اهل بیت (ع) اکران شود.
این فیلم نباید اکران شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
اشتباه منفي دادم
آنچه که شرع و منطق حکم می کند این است که هر مرجع برای مقلدین خود فتوا صادر کند نه برای کل جامعه مدنی، در این صورت حتی با پخش فیلم کسانی که مقید به هر کدام از مراجع عظام تقلید هستند و مرجع تقلید انها تماشای فیلم را جایز ندانسته اند به تماشای فیلم نمی روند و کسانی که مرجع تقلید آنها فتوایی صادر نکرده یا تماشای این فیلم را بلا مانع دانسته می توانند به تماشای فیلم بروند.
انشالله با این تدبیر دیگر جا برای افراطی گری نخواهد بود و امنیت خانواده محترم کارگردان فیلم هم در خطر نمی افتد.
بميرم براي امام حسين با اين طرفدارا!!!!!!!!
دشمن ميخواد چيكار؟
حكمش كي داد كه تو ميخواي اجرا كني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونقدر معطل كنين تا هاليوود فيلم امام حسينم اونطور كه مي خواد بسازه
بهتر نیست کلیپ پخش شده از مرحوم رسول ملاقلی پور پیرامون امام حسین و ساختن فیلم توسط ایشون و جوابیه ایشون رو که از شبکه دوم سیما سالهای قبل پخش شده بود ببینید .....
درود بر کارگردان های ارزشی همچون رسول ملاقلی پور
یکی نیست به این دسته و جماعت بگه این اسیدها را که می خوان باهاش یک عمل مزبوحانه انجام بدن به کارخانجات و صنایع تحویل بدن چه پیشرفتی ایجاد میشه وحداقل چرخ صنایع می چرخه .. والله.. اگه حرمت انسانیت را نگه نمیدارین حداقل حرمت وارزش محصول اسید را نگه دارین=== نمی دونم دیگه چی به این جماعت بگیم
میخواید بگیم ازرادیو پخشش کنن هااااا؟؟؟
وای خدایا،بس کنید این افراط گریها رو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان