بازدید 8810

تاکید علما برعدم برخورد سیاسی با "رستاخیز"

کد خبر: ۳۸۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۷ 21 February 2014
معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی گفت: در دیداری با برخی علما در مشهد و قم، برعدم برخورد سیاسی و حزبی با سینما و فیلم رستاخیز تاکید و مقرر شد که این اثر در فضایی به دور از حاشیه سازی‌ها و با حضور علما و دست اندرکاران فیلم رستاخیز به صورت علمی مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الله ایوبی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با علما افزود: بعد از برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، ملاقات خوبی با آیت الله علم الهدی داشتیم و گزارشی مبسوط از جشنواره سی و دوم فیلم فجر خدمت ایشان ارائه شد.

وی یادآور شد: در این جلسه درباره فیلم رستاخیز به کارگردانی احمدرضا درویش و مسائل و حاشیه‌های پیش آمده درباره این اثر سینمایی نیز به بحث و گفت وگو نشستیم.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: در این جلسه به نقش سینما در به تصویرکشیدن دوران دفاع مقدس، وقایع تاریخی مذهبی و دینی صحبت شد و آیت الله علم الهدی نیز از برگزاری جشنواره سی و دوم اظهار رضایت کردند.

ایوبی در ادامه با یادآوری اینکه آیت الله علم الهدی در جریان مسائل پیش آمده برای فیلم رستاخیز بودند ، توضیح داد: ایشان از اینکه سینمای ایران به سراغ موضوع عاشورا رفته اظهار رضایت کرده و حضور علما و روحانیون در کنار فیلمسازان را موجب رفع مسائل و شب‌هات موجود دانستند.

وی گفت: آیت الله علم الهدی با بیان برخی نظرات درباره فیلم رستاخیز، یادآوری کردند که این مسائل قابل حل است.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: در این جلسه آیت الله علم الهدی در ارزیابی و بررسی نکات پیرامون فیلم رستاخیز در فضایی غیر سیاسی، تخصصی و علمی تاکید کردند.

ایوبی در ادامه با اشاره به دیدار خود با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید توضیح داد: روز چهارشنبه 921130 به همراه جمعی از مدیران سازمان سینمایی به دیدار آیت الله مکارم رفتیم.

وی در این باره اظهارکرد: در این جلسه گزارشی از فیلم های حاضر در جشنواره سی و دوم به محضر آیت الله مکارم شیرازی ارائه شد و درباره نقش سینمای ایران در معرفی اهل بیت و افتخار آفرینی سینمای ایران در جهان اسلام گفت وگو کردیم.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: در این دیدار درباره تلاش خالصانه 10 ساله احمد رضا درویش کارگردان فیلم رستاخی، دست اندرکاران و سرمایه گذاران این اثر سینمایی توضیحاتی را ارائه بر اینکه برخوردها با این پروژه باید شیعی ملی باشد ، تاکید شد.

ایوبی اظهار کرد: در این جلسه یادآور شدیم که عوامل فیلم آماده شنیدن نقطه نظرات علما و آیات اعظام هستند و درباره به تصویر کشیدن تمثال‌ها، گروه تهیه این اثر مستنداتی ارائه کرده‌اند.

وی گفت: آیت الله مکارم شیرازی که به رقم کسالت، جلسه با مدیران سینمایی درباره فیلم رستاخیز را لغو نکردند در این دیدار از تشکیل چنین جلساتی استقبال و از همه سینماگرانی که وارد عرصه دینی شده‌اند تقدیر کردند.

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار یادآور شد که با فیلمسازان دینی نباید به نحوی برخورد شود که آنان به ادامه این مسیر دشوار بی رغبت شوند.

وی ادامه داد: آیت الله مکارم شیرازی فیلم رستاخیز را ندیده بودند اما برای دیدن این اثر سینمایی اظهار تمایل فرمودند.

ایوبی اظهار کرد: همچنین ایشان با اشاره به برخی ملاحظات مطرح شده درباره فیلم رستاخیز، بر ارزیابی و نقد و بررسی این اثر سینمایی در فضایی علمی، نقادانه و غیر سیاسی تاکید کردند.

    توجه به حساسیت های فیلم

ایوبی این نکته را نیز گفت که در این جلسه نگرانی های خود را درباره برخوردهای سیاسی با فیلم رستاخیز اعلام کردم.

رییس سازمان سینمایی گفت: برخی می‌خواهند فیلم رستاخیز را قربانی برخورد حزبی و سیاسی کنند.

ایوبی ادامه داد: آیت الله مکارم شیرازی نیز در این باره اشاره فرمودند که فیلم رستاخیز و دست اندرکاران این اثر سینمایی نباید قربانی برخوردهای سیاسی و حزبی شوند شوند و از طرفی باید حساسیت های مردم نیز در فیلم های اینچنینی از سوی دست اندرکاران فیلم های مذهبی درنظر گرفته شود.

رییس سازمان سینمایی در ادامه به دیدار خود با جمع دیگری از علما در شهر قم دیدار کرد. این علما نیز بر عدم برخورد غیرمنصفانه و غیر عادلانه با فیلم رستاخیز تاکید کردند.

    واکنش ایوبی به نظر مشاور سازمان سینمایی

ایوبی در ادامه در پاسخ به این پرسش ایرنا که آیا نظر مشاور شما در امور معارف نگاه و نظر سازمان سینمایی محسوب می‌شود، گفت: نظر شخصی وی هیچ ارتباطی به سازمان سینمایی ندارد و حجت الاسلام سعادتی درباره روز رستاخیز نظر شخصی خود را در یکی از رسانه‌ها مطرح کرده از این رو این نظر و نگاه به هیچ عنوان نباید به عنوان نگاه سازمان سینمایی به فیلم رستاخیز تلقی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل