بازدید 21954

جهرمی: می‌دانم چرا خاوری دستگیر نشد

چندين جلسه را با آقاي خاوري برگزار كردم. بنده با اين جلسات احساس كردم مشكل اصلي خود آقاي خاوري و تيم بانك ملي است.
کد خبر: ۳۹۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸ 07 May 2014
در شرايطي 3 سال از پرونده فساد مالي بانكي مي‌گذرد كه مردم همچنان پاسخ قانع‌كننده‌اي در برخورد با عاملان اين پرونده نگرفته‌اند و حتي مسوولاني كه آن زمان در متن اين موضوع قرار داشتند نيز از اين موضوع گلايه دارند. محمد جهرمي كه آن زمان مديرعامل بانك صادرات بود، اين روزها از طولاني شدن روند بررسي پرونده فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني گلايه دارد و مي‌گويد من از اين موضوع كه پرونده بنده مشخص نشده است، ناراحت هستم و مسوولان قضايي بايد در اين رابطه پاسخ بدهند.

بخشي از گفت و گوي نامه‌نيوز با جهرمي را در اينجا مي‌خوانيد:

آقاي جهرمي با حاشيه‌نشيني چه مي‌كنيد؟

خوش مي‌گذرد. خيلي بهتر از متن بودن است. اگر آدم بتواند در متن كاري انجام بدهد، متن بهتر است. در غير اين صورت حاشيه بهتر است.

اين حاشيه‌نشيني براي شما كه سمت‌هاي متعددي داشته‌ايد و همواره فعال بوده‌ايد سخت نيست؟

طبيعي است با تغيير دولت‌ها تعدادي از نيروها جابه‌جا مي‌شوند و از تجربيات استفاده نمي‌شود. البته اين موضوع در ايران طبيعي است و در كشورهاي اروپايي با تغيير دولت، وزيران نمي‌توانند تمام معاونان خود را تغيير دهند و معاونان برنامه‌ريزي نبايد تغيير كنند. در ايران اين گونه نيست و چون هر گروهي كه روي كار مي‌آيد دوست دارد مجموعه گروه خود را سر كار بياورد بعضي مواقع تا آبدارچي را نيز تغيير مي‌دهند.

از دولت آقاي روحاني پيشنهادي براي فعاليت به شما داده نشد؟


خير، از طرف دكتر روحاني و تيم وي پيشنهادي نداشتم و اين موضوع طبيعي است و به آنها حق مي‌دهم. هنوز قوه قضاييه پرونده بنده را مشخص نكرده است و حدود 3 سال است كه بنده را بلاتكليف نگه داشته است.

زمان زيادي از پرونده فساد مالي گذشته است. چرا وضعيت آن هنوز مشخص نشده است؟


بايد از مسوولان قضايي پرسيد. من از اين موضوع كه پرونده بنده مشخص نشده است، ناراحت هستم اما ناراحت‌كننده‌تر از اين موضوع اين است كه زماني كه با فردي كه با فساد مبارزه كرده است، برخورد مي‌كنند ديگر كسي نمي‌تواند با فساد مبارزه كند.

شما اگر به جاي مسوولان قوه قضاييه بوديد چگونه با اين پرونده برخورد مي‌كرديد؟

در اين رابطه مي‌خواهم در دادگاه صحبت كنم. بايد قوه قضاييه با برخورد با فساد اتفاق‌افتاده طوري رفتار كند كه از فساد پيشگيري شود. در اين موضوع از فساد پيشگيري نشد. قوه قضاييه با شهرام جزايري برخورد كرد و بعد از آن پرونده مه‌آفريد و بابك زنجاني آمد و پرونده‌هاي زيادي هم وجود دارند كه رو نشده‌اند يا در سيستم بانكي و اداري بر آنها سرپوش گذاشته شده است.

از آقاي خاوري چه خبر؟


خبري ندارم. بنده تذكرهاي فراواني درباره آقاي خاوري دادم اما كسي توجه نكرد. مسوولان خوزستان خيلي خوب پرونده را بررسي كردند اما بايد ديد چرا آقاي خاوري دستگير نشد.

به نظر شما چرا آقاي خاوري دستگير نشد؟

بايد از مقامات قضايي پرسيد. من مي‌دانم چرا اما دليل ندارد كه بنده آن را مطرح كنم.

شما قبل از اعلام علني متوجه اين فساد مالي شديد؟


ما يك ماه قبل از اعلام عمومي عوامل را دستگير كرده بوديم. اما عده‌يي دوست داشتند كه زودتر اين موضوع علني شود. دست‌هاي پشت پرده براي ما مشخص نبود و ما مي‌خواستيم رسيدگي‌ها كامل شود و 36 روز بعد از بررسي‌ها با مصاحبه مجبور به شفاف‌سازي شدم.

آن زمان با آقاي خاوري هم جلسه برگزار مي‌كرديد؟ نظر آقاي خاوري درباره اين پرونده چه بود؟


چندين جلسه را با آقاي خاوري برگزار كردم. بنده با اين جلسات احساس كردم مشكل اصلي خود آقاي خاوري و تيم بانك ملي است.

اگر پرونده اعلام عمومي نمي‌شد بهتر نبود؟


من اصلا موافق اعلام علني نبودم و موافق رسيدگي جدي بودم و خودم هم اين موضوع را دنبال مي‌كردم و الان هم مي‌گويم هر فسادي را هر چقدر علني كنيد اگر رسيدگي سريع انجام دهيد آثار مثبت دارد و اگر رسيدگي مانند پرونده ما باشد آثار منفي دارد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست