بازدید 4782
رییس کتابخانه ملی:

مسائل جوانان فراتر از وام ازدواج است

صالحی امیری با بیان اینکه مسائل بزرگ نیازمند ساماندهی و سازماندهی بزرگ هستند اظهار تاسف کرد که امروز کشور به دنبال رویکرد کمی گرایانه است درحالی که مساله جوانان غیر از اینهاست.
کد خبر: ۳۹۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵ 05 May 2014
رضا صالحی امیری رییس کتابخانه ملی گفت:اهمیت مسائل جوانان و شناخت عمیق مسائل آنها بسیار فراتر از اعطای وان ازدواج است.

به گزارش ایرنا، صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نخستین نشست شورای راهبردی امور جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه ما هنوز به دنبال شناخت مساله در حوزه جوانان هستیم گفت: به تعداد نخبگان کشور تعارض نظریه در حوزه جوانان وجود دارد و این امر ناشی از کامل نبودن مساله شناسی است .

صالحی امیری با بیان اینکه مسائل بزرگ نیازمند ساماندهی و سازماندهی بزرگ هستند اظهار تاسف کرد که امروز کشور به دنبال رویکرد کمی گرایانه است درحالی که مساله جوانان غیر از اینهاست.

رییس کتابخانه ملی اضافه کرد: امروز در 16 تا 18 دستگاه کشور در حوزه جوانان بحث های جاری مانند وام ازدواج مطرح است درحالی که در این حوزه نیازمند شناخت عمیق هستیم.

وی تصریح کرد:نمی توان بدون شناخت جامعه محل زیست جوانان درباره آنان و مشکلاتشان صحبت کرد. بنابراین ما در این حوزه نیازمند یک برنامه راهبردی و کاربردی میان مدت پنج ساله و بلند مدت 10 ساله هستیم.

صالحی امیری افزود: انتظار جامعه از دولت این است که حرف روشنی برای بحث جوانان و زنان داشته باشد و نداشتن حرف روشن در این حوزه برای جمعیت بزرگ میلیونی که در انتخابات از دولت حمایت کردند قابل پذیرش نیست.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوی اسلامی ایران اضافه کرد: منهای اینکه نتیجه اقدامات درحوزه جوانان چه می تواند باشد،دولت باید مواضع روشن و شفاف خود را در این حوزه تبیین و تشریح کند.

صالحی امیری ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر یک اغتشاش ذهنی، مدیریتی، ساختاری، برنامه ای، عملکردی و نظارتی در این حوزه بر کشور حاکم است که غیرقابل دفاع است.

رییس کتابخانه ملی دربخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه برنامه ریزی درحوزه علوم انسانی مانند موضوع جوانان نباید دربازه زمانی «سال» مطرح شود گفت: برنامه ها در حوزه علوم انسانی باید دربازه زمانی «دهه» مطرح شود و دوره سالانه عمدتا برای مسائلی همچون هدفمندی و سوخت مطرح می شود.

رییس کتابخانه ملی ادامه داد: حیات نظام اسلامی به جوانان گره خورده است و باید آینده نظام را با جوانان ترسیم کنیم نه جوانان را با نظام.

نخستین نشست شورای امور جوانان عصر روز دوشنبه با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، سیدرضا صالحی امیری رییس کتابخانه ملی،معاونین وزیر ورزش و جوانان و جمعی از استادان و صاحب نظران حوزه جوانان برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست