بازدید 16914
کم‌فروشی و گران‌فروشی اینترنت، تبدیل به عادت شرکت‌ها شده؛

اعتراف وزیر، خیال متخلفان فروش اینترنت را آسوده کرده است؟!

«جلب رضایت مشتری از ارکان مهم موفقیت به شمار می‌رود؛ بنابراین، فعالان اقتصادی به دنبال راهکارهایی برای بهبود ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود هستند و ضمن برطرف کردن نیاز‌های مشتریان کنونی، بستر مناسبی برای جذب مشتریان بالقوه فراهم می‌‌آوند»؛ اشتباه نمی‌کنید این نوشته مربوط است به بیانهٔ خط مشی کیفیت ارتباطات شرکت مبین‌نت!
کد خبر: ۳۹۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰ 02 May 2014
چه کسی بر حسن انجام این قراردادها نظارت خواهد کرد؟ آیا اگر نظارتی می‌بود، به جای رفع نقص و ارائه خدماتی که در قرارداد متعهد به انجامش شده‌اند، چنین برخوردهایی بروز می‌کرد؟

به گزارش «تابناک»، از جمله ابهاماتی که همواره کاربران اینترنت با آن مواجهند، ‌برخورد نکردن دولتمردان با گران‌فروشی، کم‌فروشی و نقص گسترده در خدمت‌رسانی شرکت‌های واگذار کننده اینترنت است؛ اتفاقی که وزیر ارتباطات آن را ناشی از تخلف شرکت‌های فروشنده اینترنت در رعایت نکردن ضریب اشتراک‌گذاری می‌داند و به آن معترف است.

این در حالی است که پس از اعتراف وزیر به این مشکل، بر مشکلات کاربران برخی از این شرکت‌ها افزوده شده‌ است؛ گویی خیال این شرکت‌ها از اینکه رازشان را همه می‌دانند، آسوده شده و اگر پیش از این پنهانی بیش از عرف و قانون مشتری جذب می‌کردند و گاهی مشترکان را در ترافیک ساعات پیک، دست خالی و بدون نت می‌گذاشتند، اکنون آگاهانه در این محدوده غیر مجاز گام برمی‌دارند و هیچ نگرانی از ‌اینکه به برخی مشترکانشان اجحاف می‌کنند، ندارند؛ از جمله این شرکت‌ها، شرکت ارتباطات سیار است که با فروش اینترنت وایمکس، ‌مشترک بسیاری دارد و به تازگی به قدری در ارائه خدمات ضعیف شده که شاید در شمار شاکی، رتبه بالاتری داشته باشد تا کسب رضایت مشترکان.

یکی از مشتریان مبین نت که دانشجوی ارشد است، در این باره می‌گوید: حدود دو سال پیش، یک دستگاه مودم وایمکس از شرکت مبین نت خریداری کردم؛ هرچند اختلالات آن از آغاز خدمات دهی وجود داشت، از آغاز اسفند ۹۲ اختلالات شبانه روزی شد، به گونه‌ای‌ که در ‌۲۴ ساعت شبانه روز، تنها دقایق کوتاهی قادر به استفاده از خدمات این شرکت هستم.

با تماس با مرکز خدمات پشتیبانی شرکت و مراجعهٔ کار‌شناس این شرکت به محل خدمات دهی دو روز خوب شد، ولی دوباره به حالت اول برگشت؛ روز از نو و روزی از نو! زمانی که کار‌شناس شرکت آمده بود، چیزی گفت که برایم بسیار شگفت‌انگیز بود؛ «دلیل اختلال در خدمات رسانی، شلوغی خطوط ارتباطی مبین نت ‌است»! 


اما شلوغی دکل یعنی چه و چرا؟ 

شلوغی خطوط ارتباطی به تقسیمات پهنای باند مربوط می‌شود. شرکت مبین نت در مادهٔ ۴ قرارداد (معیارهای کیفیت) متعهد شده است که «حداقل پهنای باند مشترک را مطابق حاصل تقسیم پهنای باند فروخته شده به وی بر ضریب تسهیم کانال ارتباطی اعلام شده به مشترک، تضمین نماید»؛ در صورتی که این بند از مادهٔ ۴ قرار‌داد رعایت شود، عملا نباید مشکلی به نام شلوغی باند ارتباطی و قطعی‌های پی‌درپی پیش آید.

مسأله اینجاست که پهنای باندی که باید به هشت مشترک فروخته شود، به ‌بیش از این تعداد مشترک فروخته می‌شود و این یعنی ‌شرکت نامبرده، سود‌جویی را بر رضایت مشتریان ترجیح داده است؛ رضایتی که در دنیای امروز تجارت بسیار جدی گرفته و از آن به نام سود بلند مدت پایدار نامبرده می‌شود.

‌«جلب رضایت مشتری از ارکان مهم موفقیت به شمار می‌رود بر این اساس فعالان اقتصادی به دنبال راهکارهایی برای بهبود ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود می‌باشند و ضمن برطرف کردن نیاز‌های مشتریان فعلی بستر مناسبی برای جذب مشتریان بالقوه فراهم می‌نمایند»؛ اشتباه نمی‌کنید این نوشته مربوط ‌به بیانهٔ خط مشی کیفیت ارتباطات شرکت مبین نت است!

در بند نخست این بیانیه آمده است: «شناسایی و درک نیازهای حال و آینده مشتریان و مصرف کنندگان خدمات و تلاش جهت ارتقای سطح رضایت آن‌ها از طریق افزایش سطح کیفیت خدمات، تجربه کیفیت مشتری»؛ اما ایا ین بیانیه تنها یک پیمان صادقانه است یا راهکار‌ی برای دروغ و فریبکاری برای سود بیشتر؟

جالب اینجاست که با وجود این شعار‌ها، وقتی ‌به این شرکت برای رسیدگی به مشکلتان زنگ می‌زنید، در‌می‌یابید ‌به جای رسیدگی به مشکل و جبران خسارت (خسارتی که بابت گذشت روزهای طرح خریداری شده بدون استفاده از اینترنت به مشترکان وارد می‌شود)، یا وعده حل آن در آینده را می‌دهند ‌یا از شما می‌خواهند مودم خود را به بهایی اندک برگردانده و از جای دیگری نت تهیه کنید!

پیشنهاد این است: «بخش‌هایی داریم که مودم شما را از شما می‌خرند» و پس از این جملات از شما می‌خواهند مودم خود را با قیمتی اندک به شرکت‌های مطبوعه‌ این شرکت بفروشید.

اینجاست که موضوع قراردادی که پیشتر با ایشان بسته بودید، به یاد می‌آورید و نمی‌دانید‌ به کجا شکایت ببرید؛ «موضوع این قرار‌داد عبارت است از ارائهٔ خدمات دسترسی به اینترنت پر سرعت بی‌سیم وایمکس مبین نت با مشخصات در‌خواست شده در فرم اشتراک بر روی بستر ارتباطی بی‌سیم با فناوری wimax توسط شرکت به مشترک»!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۰۵
انتشار یافته: ۱۹
من بارها شکایت کرده ام حتی به سازمان ارتباط رادیویی و.... حتی یک ایمیل ساده هم نزدند ...
پاسخ ها
راک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
من خودم از مبین نت استفاده میکنم.درست میگن هیچ وقت سیگنالها یکنواخت نیست.
...
امروز ظهر که خبر فوت استاد لطفی را از سایت شما خواندم ویدیوی مربوط به آن را با استفاده از دانلود منیجر دانلود کردم فایل 138 مگابایت می باشد الان 8 ساعت و 10 دقیقه است که دانلود ادامه دارد و هنوز 92% آن دانلود شده است(127 مگ) یعنی 4.4 کیلو بایت در ثانیه . از اینترنت 128 !!!!!!!! مخابرات استفاده می کنم . این کار را چه می توان نامید ؟ کم فروشی ؟ .....؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
کم فروشی.... سوء استفاده از اعتماد مردم، سوء استفاده از خلاءهای قانونی، فراموش کردن حق الناس و ...
1 نفر تا الان از این شرکت به دادگاه شکایت کرده؟! اگر دادگاه حق یک نفر رو بده اونا هم حساب کار دستشون میاد
با سلام
شرکت مبین نت ....حداقل اکانت ارایه شده توسط این شرکت 5 گیگا بایت در یک ماه میباشدو پس از یک ماه حجم باقی مانده حذف میشودو این درحالیست که در اکثر نقاط انتن نمیدهد و با این وضع نمیشود در یک ماه 5 گیگ را استفاده نمود در حقیقت این شرکت پول اکانت و حجم را میگیرد ولی امکان استفاده از ان را در اختیار کار بر قرار نمیدهد .هیچ مرجعی هم جلوی این شرکت متخلف را نمیگیرد
متحیرم قبلا با شرکتهای زیادی کار کرئه بودم وترافیم مصرفی من مقدار مشخصی بود از وقتی با این شرکت کار میکنم مصرفم را حدود 10 برابر اعلام میکنند
همراه اول که همین ارتباطات سیار هستش ، بعد از 20 فعالیت تازه اجازه یکسان سازی نرخ مکالمه درون شبکه رو داده، شما کجایید؟ از چه شرکتی هم توقع دارید!
من هم وایمکس مبین نت داشتم یک سال نتونستم درست و حسابی سرعت بگیرم برا همین فروختم adsl خریدم ولی همان آش و همان کاسه
همین مشکل در رابطه با وایمکس و GPRSایرانسل هم به وجود اومده....تماس گرفتم میگن سرویس قطع نیس منطقه ای که شما زندگی میکنین شلوغه و تراکم بالاست.خلاصه به این نتیجه رسوندن بنده رو خونه رو بفروشیم بریم جایی که تراکم جمعیتی پایینتری داره
در رابطه با رایتل هم شاهد افت نسبی کیفیت نسبت به قبل هستم.....به نظر میاد مشکل فروش فرروش پهنای باند محدود به چندین نفر هست و بس
من هم اینترنت مبین نت دارم. موقع بستن قرارداد قرار بود اینترنت از ساعت 2 تا 8 صبح رایگان باشد. بنده بر همین اساس در این ساعات دانلود میکردم. بعد از مدتی حجم اینترنتم تمام شد. به سایت که مراجعه کردم دیدم که برای قراردادهای جدید از 3 تا 7 صبح رایگان است و قانون قراردادهای جدید را برای من هم اجرا کرده بودند و تازه هیچ خبری هم از طریق ایمیل یا پیامک ندادند. برایشان متاسفم و راضی نیستم انشا ا... جایی باشد که به بنده جواب بدهند اگر این دنیا نشد سرای باقی...
اگر یک بقالی در صد گرم پنیر کم فروشی و یا گران فروشی کند ده تا مدعی پیدا میکند ولی این شرکتهای عمدتا نیمه دولتی هر قیمتی را به مصرف کننده با هر شرایطی تحمیل میکنند و در اخر تنها وزیر اظهار اطلاع میگند و دریغ از اقدام.
دقیقا" همین الان با وایمکس مبین نت متصل هستم .
اگه حق رو گفته باشم طی سه سالی که از مبین نت سرویس می گیرم تا حالا کمتر از 20 ساعت 5 ساعت سرویشون قطع بوده ولی:
1- سرویس 512 حجمی ازشون دارم ولی مطمئنم 256 بالاتر نیست
2- نحوه پاسخگویی شون دقیقا" همینطوره فقط می خوان بپیچوننت
3- سیستم شارژ اکانتشون آبروی هرچی شرکت PAP رو برده . حتما" باید بعد از پرداخت اینترنتی باهاشون تماس بگیری و بعد از 20 الی 30 دقیقه توی نوبت موندن دستی برات طرحت رو فعال کنن. ( حساب کنید من که شهرستان هستم چقدر هزینه تلفنم برای این زمان منتظر موندن می شه )
با سلام و تشکر از سایت تابناک که صدای ما می شود. بوشهر سرعت وایمکس از دیالاپ کمتر است . همش هم سر کار هستی
وایمکس ایرانسل رو باید ببینید! فاجعسسسسسسسسست!
مبین نت افتضاحه افتضاح.به هیچ جه رسیدگی نمیکنن.جون آدم به لب میرسونن آخرم هیچکی پاسخگو نیست.....
اقا منم ديگه حالم گرفته شده و تمديد نمي كنم اصلا به فكر اصلاح شبكشون نيستن يكساله كه يكي از سكتور هاشون تو كرمان قطعه وسرعت خيلي اومده پايين اما انگار نه انگار هر چي هم زنگ بزني ميگن فركانس رو عوض كن اون فركانس هم حسابي شلوغه
من که تصمیم گرفتم مجددا از adsl استفاده کنم. هرچند در اون هم کم فروشی میشه. ولی خیلی بهتر از مبین نت هست. انشا ا... حق ما از گلوشون پایین نره.
بستر کابلی dsl بهتر از وایمکس است اگر امکانش را دارید adsl بگیرید حداقل مشکلات سیگنالینگ ندارید و سرویس حجمی بخرید معمولا برای اینکه حجمتون زود تموم بشه سرعت سرویس خوبه البته خرابیهای کلی در هر حال سر جاشون هستند کلا وضعیت هر سال بهتر شده ولی هنوز مطلوب نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی