بازدید 4661

بن کتاب به چند دانشجو می‌رسد؟

از میان چهار میلیون و 400 دانشجوی کشور، چیزی حدود 343 هزار نفر متقاضی دریافت بن کتاب بوده‌اند. این درحالی است که سقف اعتبارات برای پرداخت یارانه کتاب 240 هزار نفر بوده است.
کد خبر: ۳۹۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱ 30 April 2014
براساس اعلام مدیر کمیته رفاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از میان چهار میلیون و 400 دانشجوی کشور، چیزی حدود 343 هزار نفر متقاضی دریافت بن کتاب بوده‌اند. این درحالی است که سقف اعتبارات برای پرداخت یارانه کتاب 240 هزار نفر بوده است. با این حساب می‌توان گفت 4 میلیون و 160 دانشجو در پیش‌بینی اعتبار برای بن کتاب نادیده گرفته شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، براساس آمار این کمیته دانشجویان دانشگاه‌های دولتی با 48 درصد، دانشگاه آزاد اسلامی با 20 درصد و دانشگاه پیام نور با 10 درصد بیشترین و کمترین نسبت مشارکت برای دریافت این بن را داشته‌اند.

نیکنام حسین‌پور گفته است امسال میزان حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته داشته و به دستور سیدعباس صالحی، رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تعداد 40 هزار نفر به دریافت‌کنندگان بن‌کارت‌های اعتباری افزوده شده است.

به گفته او دانشجویان استان تهران با 39 درصد، دانشجویان استان اصفهان با 5 درصد، دانشجویان استان مازندران و همدان با چهار درصد و دانشجویان آذربایجان شرقی و غربی با 7/3 و 5/3 درصد بیشترین سهم دریافت یارانه کتاب را داشته‌اند. همچنین دانشجویان استان‌های هرمزگان و خراسان شمالی نیز کمترین میزان مشارکت را دارا بوده‌اند.

مدیر کمیته رفاهی با اشاره به اینکه دانشجویان 1700 مرکز آموزش عالی در سامانه یارانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه‌ تهران با 10 هزار نفر، دانشگاه شهید بهشتی با چهار هزار نفر، دانشگاه علامه طباطبایی 3500 نفر، دانشگاه امیرکبیر 3500 نفر و دانشگاه علم و صنعت 3500 نفر بیشترین تعداد ثبت‌نام در سایت ارائه شده را دارا بودند.

آنطور که ستاد اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب گزارش داده، توزیع بن‌ها از چند روز پیش آغاز شده است و در ایام نمایشگاه نیز ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی