بازدید 5328

حمله به پادگان نظامی پاکستان در مرز افغانستان

پادگان نظامی متعلق به نیروهای سپاه مرزی در منطقه قبیله ای «خیبر» در شمال غرب پاکستان هدف حمله تروریستی شبه نظامیان قرار گرفت.
کد خبر: ۳۹۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 18 April 2014
منابع خبری پاکستان جمعه گزارش دادند: پادگان نظامی متعلق به نیروهای سپاه مرزی در منطقه قبیله ای «خیبر» در شمال غرب پاکستان هدف حمله تروریستی شبه نظامیان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از منابع نظامی معرفی نشده افزودند: تروریست ها امروز انبار سلاح و مهمات واقع در پادگان نیروهای مرزی در شهر ˈلندی کوتلˈ از منطقه قبیله ای خیبر را هدف انفجارهای بمب و تیراندازی قرار دادند.

تارنمای خبری روزنامه «داون» پاکستان در این خصوص نوشت: انبار مهمات در این اقدام تروریستی هدف اصلی شبه نظامیان قرار گرفت و در پی انفجارهای پیاپی بمب نیز آتش سوزی گسترده ای در محل رخ داد.

در این گزارش آمده است؛ نیروهای پلیس و ارتش پاکستان پادگان را تحت محاصره قرار دادند و تبادل آتش سنگین میان نیروهای امنیتی و مهاجمان در محل حادثه صورت گرفت.

گزارش منبع خبری داون به نقل از منابع دولتی تصریح کرد: شبه نظامیان از چهار طرف به پادگان نظامی حمله کرده و بیم آن می رود که چند تروریست انتحار کننده نیز در اطراف محل حادثه کمین کرده باشند.

نیروهای امنیتی پاکستان محل حادثه را تحت کنترل گرفته و بازرسی های خود را برای بازداشت عناصر این حمله تروریستی آغاز کردند.

منابع رسمی پاکستان جزییاتی از این حمله و یا هرگونه تلفات منتشر نکرده و تاکنون هیچ گروهی نیز مسوولیت آن را به عهده نگرفته است.

پادگان نیروهای مرزی در شهر لندی کوتل در منطقه قبیله ای خیبر در فاصله هشت کیلومتر از منطقه مرزی مشترک پاکستان در شمال غرب این کشور با افغانستان قرار دارد.

شبه نظامیان گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ موسوم به (تی تی پی) بطور معمول مواضع دولت و نیروهای ارتش را در مناطق قبایلی مورد هدف قرار داده و مسوولیت این اقدامات تروریستی به عهده می گیرند.

دولت پاکستان و شبه نظامیان طالبان ماههای اخیر روند گفت وگوهای صلح با هدف پایان دادن به خشونت ها در این کشور را آغاز کرده اند در عین حال روزهای اخیر شبه نظامیان با تمدید مهلت آتش بس با دولت اسلام آباد که پیش تر بمنظور پیشبرد این مذاکره ها انجام شده بود مخالفت کرده و ادعا کردند با وجود عدم گسترش زمان آتش بس؛ شبه نظامیان حاضر به ادامه گفت وگوهای با دولت هستند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند:این وضعیت باعث افزایش نگرانی های دولت اسلام آباد نسبت به تشدید حملات شبه نظامیان در مناطق مختلف پاکستان شده است.

روز گذشته (پنجشنبه) نشست شورای امنیت ملی پاکستان به ریاست ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر این کشور و با حضور فرماندهان ارشد، روسای سازمان اطلاعات و وزرای دفاع و کشور در اسلام آباد برگزار و در این نشست تصمیم گرفته شده تا دولت اسلام آباد حتی در وضعیت عدم تمدید زمان آتش بس از سوی شبه نظامیان به پیشبرد گفت وگوهای صلح با گروه تحریک طالبان ادامه دهد.

منابع خبری در این خصوص نوشتند:در نشست شورای امنیت ملی پاکستان مقامات عالی رتبه نظامی و امنیتی این کشور نیز به اطلاع دولت رساندند که نیروهای امنیتی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی شبه نظامیان آماده بوده و اقدامات تروریستی طالبان با پاسخ کوبنده ارتش و سایر نهادهای امنیتی همراه خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل