بازدید 13691
۴

تذکر همیشگی ظریف به مذاکره کنندگان «۱+۵» چیست؟

مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ که از آغاز قرار بود‌، روی ریل مشخصی حرکت کند، به باور محمد جواد ظریف به نیمه راه رسیده است؛ اما آنچه از آغاز این مذاکرات تاکنون در کنار ریل این مذاکرات، موازی درحال حرکت بوده، موضوعی است که محمد جواد ظریف می‌گوید همیشه نسبت به آن تذکر داده است.
کد خبر: ۳۹۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲ 11 April 2014
تذکر همیشگی ظریف به تیم مذاکره کننده گروه 1+5مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ که از آغاز قرار بود، روی ریل مشخصی حرکت کند، به باور محمد جواد ظریف به نیمه راه رسیده ‌و اکنون وارد مراحل حساسی شده است؛ اما آنچه از آغاز این مذاکرات تاکنون در کنار ریل این مذاکرات‌ موازی در حال حرکت بوده، موضوعی با نام «فضاسازی» است؛ موضوعی که محمد جواد ظریف بر این باور است چه داخلی و چه خارجی آن هیچ تأثیری بر مذاکرات نخواهد داشت و مذاکره تنها در اتاق مذاکره صورت خواهد گرفت و تیم مذاکره کننده ایرانی به هیچ وجه تحت تأثیر هیچ فضاسازی قرار نخواهد گرفت.

محمد جواد ظریف درباره فضاسازی‌هایی که از طرف مقابل می‌شود، به خبرنگار «تابناک» گفت: طرف مقابل بعضا ادعا می‌کند ‌نقشی در آن فضاسازی ندارد، ولی آنچه می‌توان به صراحت بگویم، اینکه این فضاسازی‌ها هیچ تأثیری بر فضای داخل جلسات مذاکره ندارد و اگر تأثیری داشته باشد، تأثیر منفی بر طرف مقابل است که ما هر بار که در جلسه وارد می‌شویم، نسبت به هرگونه فضاسازی که در طرف مقابل می‌شود، صراحتا نظرمان را می‌گوییم و بیان می‌کنیم که این فضاسازی‌ها کمکی به مذاکرات نمی‌کند.

اما گاه‌ اخباری در برخی‌ رسانه‌های داخلی به نقل از افراد یا منابع آگاه مطرح می‌شوند که با اخبار ارائه شده از سوی تیم مذاکره کننده مغایرت دارد. درباره همین موضوع هم محمد جواد ظریف ‌گفت: اگر به فضای رسانه‌ای و مجازی داخل ایران توجه کنیم می‌بینید که خیلی از بحث‌ها‌ ‌و دیدگاه‌های گوناگون مطرح می‌شود و این طبیعت یک جامعه باز است که بحمدالله جمهوری اسلامی از آن برخوردار است و قطعا تیم مذاکره کننده ایرانی هیچ نقشی در تولید این فضاسازی‌ها ندارد.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مطمئنا همه اعضای هیأت مذاکره کننده ایرانی به حدی از خودباوری رسیده‌اند که تحت تأثیر فضاسازی‌ها مذاکره نکنند و بنا بر ‌منافع ملی این کار را انجام دهند و از منافع ملی به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴
جونم دکتر
اقای دکتر ظریف خسته نباشی
به نظر من در داخل هم احزاب .کسانی هستند که با سنگ اندازی و تشویش نمی خواهند مسئله هسته ای ما سرانجامی داشته باشد تا مردم این موفقیت را به پای این دولت ننویسند .معیشت مردم مهم نیست مطالبات حزب برایشان مهم است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها