بازدید 16962
پرونده‌ای که در سال ۹۲ باز ماند؛

هنوز خودروسازان برای خود کیسه می‌دوزند، نه مردم!

اگر از تاریخچه ماجرا، که پر است از تمدید این مهلت، بگذریم و اگر فراموش کنیم در سایه این رعایت نشدن قانون در سال های گذشته، دست کم یکی دو میلیون خودرو بدون این ابزار نجات بخش در حال رفت و آمد در سطح کشورمان هستند، هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت از اجرایی شدن این قانون در سال جاری سخن بگوییم، زیرا...
کد خبر: ۳۸۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 28 March 2014
کافی است تا دلار اندکی افزایش نرخ پیدا کرده و یا به هر دلیل دیگری، خودروسازان کمی در کار روتین خود احساس خطر کنند تا بلافاصله اثر آن را در نرخ محصولات این تولیدکنندگان دیده و مدافعان ایشان به میدان بیایند؛ اما اگر قانونی محدود کننده برایشان وضع شود، ماجرا متفاوت خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، هرچند گمان می‌رفت با بر سر کار آمدن دولت یازدهم و پشتوانه مردمی شکل گرفته پشت سر این دولت  ـ که رقابت را در دور نخست به نفع روحانی یکسره کرد ـ تصمیمات شکل گرفته پیرامون نقاط تلاقی بازار و مردم، به سمت مردم سوق یافته و حقوق مصرف کنندگان در اولویت بالایی قرار گیرد؛ اما اکنون که سال ۹۲ به پایان رسیده و دولت در آستانه یک سالگی است، دست کم درباره تقابل خودروسازان داخلی و مردم می‌توان گفت که چنین اتفاقی روی نداده است.

آنچه از سابقه این رابطه به یاد داریم، اینکه در سال های اخیر، خودروسازان بار‌ها و بار‌ها نرخ محصولاتشان را به دلایل گوناگون افزایش داده و با حمایت دولتمردان این افزایش را قانونی جلوه داده و به مردم تحمیل کردند و در این راه از حمایت آن عده از کار‌شناسان که مزیت‌هایی مانند تولید داخلی، اشتغال آفرینی و... را متوجه افزایش نرخ محصولات ایشان می‌دانستند هم بهره‌مند شدند؛ اما همه این دست حمایت‌ها هم موجب نشد که حداقل‌های الزامات قانونی را رعایت کنند.

سخن از الزاماتی مانند از رده خارج کردن برخی محصولات زهوار در رفته، رساندن سطح کیفی محصولات خودروسازان به استاندارد یورو چهار و رعایت موارد زیست محیطی و تجهیز همه محصولات به کیسه هواست که تقریبا هیچ کدام محقق نشد.

البته این رعایت نکردن قانون ـ که می‌تواند قانون شکنی نام گرفته و مستحق مجازات باشد ـ نه مربوط به سال ۹۲ بود که تاریخ شروع مشکل و گشوده شدن پرونده تخلفات خودروسازان را سال گذشته بدانیم و نه متأسفانه منحصر به دولت گذشته ماند.

هنوز خودروسازان برای خود کیسه می‌دوزند نه مردم!

در بعد نخست، همه می‌دانیم که رعایت نشدن حقوق مصرف کنندگان در جایی که یک سوی معادلاتِ اقتصادی، خودروسازان نازپروده وطنی باشند، موضوعی مسبوق به سابقه بوده و بارها تکرار شده است که بار‌ها و بار‌ها امید برای شکسته شدن روند آن به شکست ختم شده و چه بسا اندکی دقت در این تاریخچه، می‌توانست عدم نتیجه گیری با بر سر کار آمدن دولت یازدهم را هم به عنوان پیش بینی‌ با احتمال وقوع بالا جلو دیدگانمان قرار دهد.

بدین ترتیب قابل حدس می‌نمود که دولت روحانی هم نتواند حقوق مصرف کنندگان بازار خودرو داخلی را به سادگی زنده کند؛ اما چه کنیم که امیدواری ما به تغییر با بر سر کار آمدن دولت‌ها، امری مسبوق به سابقه و تکرار شونده است!

اینجا بود که وقتی اواخر عمر دولت دهم، خودروسازان درخواست تعویق اجرای استاندارد نصب کیسه ایمنی در همه محصولات را خارج از روند قانونی به هیأت دولت بردند و تعویق یک ساله آن را در قالب مصوبه دریافت کردند، تعلیق مصوبات اینچنینی در روزهای آغازین عمر دولت یازدهم امیدوارمان کرد که دست کم مصوبات غیرقانونی لغو شده و در مسائلی از این دست که پای جان مردم در میان است، دولتمردان جدید کاری متفاوت از خود نشان دهند، ولی این گونه نشد.

مدتی زمان لازم بود تا در سکوت و بی خبری، مصوبه هیأت دولت گذشته پذیرفته شده و با سادگی هرچه تمام تر، تجهیز خودروها به کیسه هوا ـ که باید از آغاز دی ماه 90 اجرا می‌شد، با شرط و شروطی جدید به سال 93 سال جاری موکول شود؛ تجهیز به یک کیسه هوا برای راننده از ابتدای ماه جاری و تجهیز به دو کیسه هوا، راننده و شاگرد، از ابتدای تیرماه آتی.

اگر از تاریخچه ماجرا که پر است از تمدید این مهلت بگذریم و اگر فراموش کنیم در سایه این رعایت نشدن قانون در سال های گذشته، دست کم یکی دو میلیون خودرو بدون این ابزار نجات بخش در حال رفت و آمد در سطح خیابان ها و جاده های کشورمان هستند، هنوز نمی‌توانیم به قاطعیت از اجرایی شدن این قانون در سال جاری سخن بگوییم، زیرا با دولتی روبه رو هستیم که یک بار به تمدید اجرای این قانون با کلی حرف و اما و اگر تن در داده و نشان داده که در بازی خودروسازان و مردم، استعداد غش کردن به سمت خودروسازان را دارد!

اینجاست که تنها می‌توانیم امیدوار بمانیم تا مهلت خودروسازان دیگر تمدید نشده و دولت یازدهم بتواند روند انتقال این پرونده به سال بعد را متوقف کند؛ بماند که هنوز نمی‌دانیم پرونده خودروهای با استاندارد یورو چهار و پنج تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کرده و از یک سال به سال بعد تمدید شود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۱۷
این خودرو سازها تنها کاری که بلدن خوراک دادن به مطبوعاته.شما هم که ول کن ماجرا نیستین.بابا ملت بی خیال شدن، رفت و شرایط جاده مخصوصی ها رو پذیرفتن .لطفاً شما هم درد مردم را تازه نکنین ولش کنین .
پراید اگه 100 میلیون هم بشه مردم قبول میکنن و تنها کاری که می تونیم بکنیم این که براش اس ام اس درست کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
دمت گرم حرف حق و زدی بخدا هیچکس یه فکره این مردم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
ببخشید آقا رضا، مردم بدبخت باید چیکار کنن؟؟
نکنه انتظار داری الاغ سوار بشن؟؟
آخه یه کارمند بد بخت با ماهی فوقش یه میلیون تومن حقوق به جز پراید(اونم با هزارتا وام و قرض و قوله) چی میتونه سوار بشه؟؟

نفست از جای گرم در میاد
همه که پول ندارن هیوندای و پورشه و سوزوکی و تویوتا سوار بشن
مرتضي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
من سوال جدي ام از تابناك اينه كه چرا گزارش تحقيق و تفحص مجلس كه حدود يك ماه پيش درباره اين خودرو ساز ها منتشر شد را منتشر نمي كنيد؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟ واقعا چرا؟؟؟؟؟؟

همون گزارش پته ي ا...........
1400
| United States of America |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
اتوبوس...پیاده...اتوبوس... پیاده
مگه خودرو سازن باید برا مردم کیسه بدوزن ؟ مگه بنگاه خیریست؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
فعلا که بنگاه خیریست. کارگرا یک نصفه شیفت کار میکنن. دیگه مدیرانشون رو که نگو!! فقط برا اینکه نگن تعطیله. حقوقشونم که که خدا برکت بده پول نفت رو.....
عوام الناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
خودرو سازها می تونن یه بنگاه کفن و دفن هم بزنن دوسره سود کنن!
آشنا
| Armenia |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
بله که بنگاه خیریست ندیدی بهترین ماشین های روز دنیارو شب جمعه خیرات میکنه بین مردم با تمام وسایل ایمنی ممکن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما مشکوکی با آی پی آمریکا نظر میذاری از خیریه بودن خودرو سازی ایران هم خبر نداری؟؟؟؟؟؟؟
حتما دست استکبار تو کاره...............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
اگر به نظر شما ایچنین است خوبه تعرفه وارادات کم شود تا ببینیم این بنگاه های غیر خیریه می توانند بفروشند؟
احمد
| Germany |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
مجید دلبندم منظور از کیسه ...کیسه هوا است
1400
| United States of America |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
نه داداش بنام کیسه هواست, ولی کار بردش همان کیسه پول است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
منظورش کیسه هواس که از ماشینایی که دارن هم کم میکنن
آره دیگه!
با سلام به نظرميرسد با كنترل شديد قيمتهاي خودرو هاي وارداتي و ضابطه مند نمودن قيمتها آنها ميتوان قيمتهاي آنهارا متعادل نگه داشته وبا استقبال هموطنان از اين خودروهاي با شرايط متنوع عرضه روبرو خواهيد شدودر اين ميان خودروسازهاي داخلي به خود آمده ودر رقابت
با اين خودرو سازها علاوه بر رعايت استانداردهاي لازم قيمتهاي خودرا كاهش خواهند داده وبعنوان يك بنگاه اقتصادي واقعا خصوصي سعي در جذب مشتري كرده واز اين حالت التماس مشتري به ايشان براي خريد وتحويل دادن خودرو باهر قيمت در خواهند آمد
"بنگاه خیریه" نیست ولی قرار هم نیست تا ابد "کارخانه ساخت ارابه های مرگ" بماند
یکی نمیگه اخه کره جنوبی نیروی کارش که گرونتر از ایرانه... مواد اولیه هم که در ایران ارزونتر از کره جنوبیه اصلا اونجا معادن و نفت و فراورده های اونو ندارند که!! پس چجور میشه که کیفیت ماشین هاشون بهتر مال ما هست و ارزونتر از ماشن های ما. جز اینکه اینجا مدیریتش بدتر از اونجاست و 30-40 ساله نتونستن درست مدیریت کنند. جز اینکه همیشه میدونستن دولت و بانک ها با پول نفت میاد کمکشون و اونها هم زیر چتر تعداد کارگرهایی که با این صنعت نون میخورند همیشه قایم میشند. این همون بلایی نیست که سر فوتبالمون امده؟ منتها برای فوتبال حداقل یک برنامه 90 داریم که گاهی یک گوشزدی از فسادش به مسئولین دولتی و مجلسی بکنه ولی برای خودرو که با جون یک ملت سر و کار داره هیچ چیزی وجود نداره
پاسخ ها
1400
| United States of America |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
ما رئیس زیاد داریم....
نجفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
دقیقا حرف حق رو زدی
فقط کافی است که یک مقداری واردات خودرو با حق گمرک کمتر آزاد شود تا خودرو سازان داخلی حساب کار دستشان بیاید. فکر نمی کنم هیچ کجای دنیا هیچ ماشینی بدون کیسه هوا ساخته شود.
مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اولا خودرو ساز نه و بنجل ساز!
ثانيا با اين قيمتها كي ميتونه ماشين بخره؟
تنها راه پیشرفت خودروسازی گشور باز کردن درهای خودرو و تعرفه 0 گمرکی به خودروهای با کیفیت خارجی هست نا این کودک تنبل لوس (خودروسازی کشور ) از خواب بیدار شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
مگه با صفر شدن تعرفه بقيه اجناس مفت شده اند مطمئن باشيد اونوقت با توجه به انحصار واردات در دست افراد خاص ,وارد كننده ها قيمتش را بالا مي برند.
محصولات .....نسبت به سال گذشته حداقل 12%گرانتر ميشود
پاسخ ها
يك جوان بيكار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
منفي ميدي!؟
همچين كه قيمتش سر به فلك كشيد حالتون جا مياد و ديگه منفي نميديد.
روحاني مچكريم!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
داداش اینهائی که منفی میدن, همانهائی هستند که راست راست راه میروند و درامد میلیاردی دارند, و به ریش منو تو میخندند
بهره وري پايين ناشي از سوء مديريت موجب افزايش بهاي تمام شده ميشه كه متاسفانه مردم بايستي اين هزينه را تحمل كنندبراي مثال در اروپا با همين سيستم توليد حذود يك سوم نيرو كار صرف توليد ميشه ساير عوامل توليد هم همينطور
جاي كارخونه خودروسازها چغندر بكاريد كارمنداش با داس درو كنند ارزش افزوده اقتصادي بيشتري داره، جون مردم هم كمتر تو تصادفات از بين ميره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
چغندر رو با بیل برداشت می کنن نه با داس
تابناک به نظر من هرچی این خودرو ساز ها لازم دارن باید براشون فراهم کرد حتی باید قیمت گذاری رو هم به خودشون واگذار کرد در مقابل عوارض .. ورود خودروهای خارجی صفر بشود .. بخدا همه چی درست میشه دیگه از این خبرها وجود نداره .. رو این موضوع کار کن جواب میده بقرآن....
پاسخ ها
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
دقیقا!
تا زمانی که فضای رقابتی عادلانه نباشه، آقایون هر چی بخوان میکشن رو قیمت خودرو و در مقابل ...........(دو طرفه سود میکنن ....اا! )
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
تو حتمأ یکی از کارکنان.... هستی
حمایت از تولید ملی وظیفه هر ایرانی میباشد..!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
عزیز دل برادر اخه تولید ملی به جه قیمتی !!!هان؟؟!!....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
تولید ملی نه ............!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
کدوم تولید ملی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بردار من
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
ازتولید ملی ، نه قاتلین بالفطره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
فعلا منفی ها رو نوش جان کن تا بعد...
عوام الناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
این وظیفه ملی شما شامل خودرو ساز وطنی و مسئولین آنها که نمیشود؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
آقای نعمت بخش گفت قطعات داخلی کیفیت پایین دارد از چین وارد کردیم خوب این کجاش تولید ملی است؟
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
شما خوبی؟!
عسل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
تولید ملی چرا از مردم حمایت نکنه با کاهش قیمت ها تا این حمایت ها دو جانبه باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
اولا اینکه تولید ملت نیست.تولید-بگو مونتاژ-رانت خوار دولته که جز ضرر رساندن به ملت و از بین بردن ثروت ملی چیز دیگری نیست.دولت باید بجای اینکار در فکر آوردن خودروسازان معتبر جهانی به کشور و نظارت اصولی-نه مزاحمت- در کار آنها باشد که نتیجه اش جذب نیروی متخصص بیکار ایرانی و تحویل تولید استاندارد جهانی به ایرانیان است.یا حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
کدوم تولید مللللی؟!.............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
کجای این ماشینا تولید ملیه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
ما نخواهیم خودرو ملی دروغین داشته باشیم باید کی را ببینیم؟؟!!
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
حمایت از تولید ملی... بخشید حمایت از اسمبلینگ ملی، زمانی وظیفه است که مونتاژ کننده عزیز به فکر کیفیت خروجی باشه!
و قیمت برای مصرف کننده قیمت جونش نباشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
ما حمايت ميكنيم اما نه از پر شدن جيب اقايان وكشته شدن مردم بلكه از توليد خوب ملي
تبصره :انها هم بايد از مصرف كننده ملي حمايت كنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
جوک 93 . خخخخخخخخخخخ
اینا همشون میدونن هرچی گرونتر کنن مردم باز می خرند!!
مگه همین 405 نبود 14 میلیون همه میرفتند پراید میخرند الان با چه ذوقی همون پول جمع می کنن میرن پراید می خرند!
بی خودی چوش نزنین از ماس که بر ماست
خودرو سازی یا ................
یکی نیست که به این بی درو پیکر رسیدگی کنه؟!
فقط می توان گفت هرسال دریغ از پارسال.هر چه می رویم جلو فقط می بینیم قبلا بهتر بود.یادش بخیر پراید 8.500.000 تومان بود.دلار 1000 تومان بود یادش بخیر.یاد خیلی چیزها بخیر....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
واقعا یادش بخیر همین چندین سال پیش نه بابا
دو سال پیش بود .
یعنی واقعا اینقدر سخته حل مشکل خودرو؟!
یا اینکه جریانات دیگه ای هست که ما بخبریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
یا اینکه !!
شما تابناک عزیز هر روز یک مطلب در مورد وضعیت خودرو در دنیا منتشر کنی قسم می خورم افکار عمومی ظرف یک سال بر علیه خودذوسازان بسیج می شوند
آقا جان اینکه مسله مهمی نیست. بی خیال شو.
خودروسازی که کیسه هوا بذاره اما عمل نکنه و یا کیسه هوا کاملا پر نشه چه فایده ای داره یه پول یامفتی از مشتری می گیره و دلشو به داشتن کیسه هوا خوش می کنه ای بابا ولش کنین این خودروسازها رو همشون دارن به ملت ظلم می کنن.
قیمت خودرو در امارات را ببینید تا متوجه بشیم مردم بیچاره این مملکت باید پول برای چه ...........ی بدن.
http://www.iranjib.ir/Car/Dubai.htm
پولی که بیشتر ..............
تابناک- امکانش هست تا یک سایت ایجاد کنید تا مخالفان خودرو سازی در آن ثبت نام کنند و یک تیم حقوقی به نمایندگی از مخالفان از خودرو سازان و انحصار موجود شکایت کنند ؟با توجه به اینکه در بین مخالفان به طور حتم وکلای کار کشته ای خواهند بود.
نیسان کله گاوی هم ترمز abs گذاشتن ولی ترمز جلوش کاسه ایه هنوز!!!
اره مردم؟ میشه؟!
یادم میاد سال ۷۵ یک پراید هاچ بک از ... خریدم سه ملیون و پانصد ...... سال ۹۳ همون پراید را با کیفیت پایینتر قطعات و بدنه نمیتونم با هجده ملیون بخرم ! جالبه که نزدیک بیست ساله و این کارخانه هنوز داره پراید میسازه و کیفیتش هم هر روز پایینتر ! به نظرتون این ایراد از چی میتونه باشه ؟ غیر از مدیریت ؟ میترسم بیست سال دیگه هم هنوز پراید به خوردمون بدن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
پراید همان داستان پیکان میشه...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
الکی میگی.
میکم مکه کسی هم هست که برای مردم کیسه بدوزه
پراید ماشین خوبیه،جدی میگم.
ولی نه 18 تومن
اگه زیر 10 یا حداکثر حدود 10 تومن بود من از خودروسازها ابراز رضایت میکردم.
پاسخ ها
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
می خوای خودت به خودت مثبت بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
مشکل اینجاست که به ماشین های مشابه اونور ابی سوار نشدی
آیا کیسه هوا چیزه خوبیست؟ خیر!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
بیخود نیست که پراید گرون شده
براش کیسه دوختند
اون کسانی که میگن تعرفه واردات باید صفر بشه و قیمت خودروهای داخلی ازاد ،باید بدونن که با این اتفاق مردم برای خرید دلار و واردات ماشین های خارجی به سمت بازار ارز هجوم می برند و باعث افزایش قیمت دلار تا چندین برابر نرخ فعلی می شوند.اونوقته که همین پراید 18 میلیونی رو باید60 میلیون بخرید.ازادی واردات خودرو در شرایط فعلی ارزوی خودروسازان است.خواهشا کمی فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
شما نگران جیب مردم نباشد نگران جون مردم باش نگران آلودگی هوا باش
بخدا اگه كيسه هوا نداشته باشه ، بهتره از اينكه تو تصادف باز نشه ، اگه خودروسازا رو مجبور به اين كار كنن ، هيچ كدوم باز نميشن ، آخه كيسه هوا رو كجاي فرمون پرايد جا بدن ، انصاف هم خوب چيزيه والا !
آقا چرا این خودرو سازها رو توی مخمصه قرار میدین؟ کیسه هوا که چیزی خاصی نیست ماشین بدون اونم راه میره.
مگه فرغون بدون هیچ چی راه نمیره؟؟؟ تولیدات داخلم مثل فرغون فقط کمربند ایمنی داره
دوستان عزیز تازمانی که میخرید همین آشه و همین کاسه
مردم عزیز حقشونه اگه ناراضی بودن نمیخریدن
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
ببخشید اشتباهی منفی دادم .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
بنده هم با شما موافقم
ایران خودرو و سایپا رو تعطیل کنن بجاش خودرو با تعرفه صفر وارد کنن صرفه جویی که بابت کاهش الودگی هوا و صرفه جویی در دوا درمان مردم و صرفه جویی در مصرف و کاهش وا ردات بنزین و از همه مهمتر کاهش مرگ و میر موجب میشود برای افراد بیکار شده از این دو خودرو ساز شغل فراهم کرد
به خدا قيمت تمام شده اين ماشينها نصف قيمت فروش نيست اين بقيه رانتي است که مشخص نيست به جيب کيها ميره.
جالب اینکه دولت حمایتشون می کنه و گرنه حساب کار خودشون رو می کردن!
نان خوردن عده ای به اسم خودروساز به چه قیمتی؟به قیمت پرپرشدن زندگی عزیزان این مرز وبوم ؟امیدوارم کسانی که ..........................................
چرا خودروسازها هركاري دلشان بخواهدانجام مي دهند ايا مردم شك به دستگاههاي نظارتي نمي كنند ايا كساني كه رايشان تاثيرگذاراست درنگاه مردم مورداتهام قرارنمي گيرند مجلس اين خانه مردم چه كاره است دولت ازخودروسازها حمايت ميكند ان هم به هرقيمتي ازجمله وزير صنايع كه بشدت ازاين بنگاه غيراقتصادي حمايت ميكند ايامجلس كه نمايندگان مردم ميباشند نبايد دراين داستان خودرو ومردم وارد شوند دركجاي دنيا حتي افغانستان سراغ داريدكه ..........
سرزمین عجایب : ایران تنها کشوری است که در آن خودرو تولید می شود و :
1- تولید کنندخ ناراضی است
2- دولت ناراضی است
3- مردم بعنوان مصرف کننده و خریدار ناراضی است
4- هیچکس نمی تواند پیدا کند که چه کسی راضی است؟
یورو 4 کجا بود ؟!!!
موقع تبت نام میگن یورو 4 و پولش رو میگیرن
اونوقت یک هفته قبل از تحویل پیامک میدن که یورو 4 نداریم بیاید بجاش یورو 2 بگیرید و تبدیل و تعدیل کنید
البته من یکی حاضرم تولیدات بیکیفیت داخلی را با قیمت بالا استفاده کنم تا اینکه بخوام یک اشغال چینی را به قیمت یک سوپر اسپرت اروپایی بخرم !
من تصمیم گرفتم تو خودرو سازی سرمایه گزاری کنم ... با استخدام چندتا فارق التحصیل رشته های مربوطه و خرید چندتا ماشین الات تولید از خارج .... فکر کنم ظرف ۵ سال هردو خودرو ساز بزرگ کشور ورشکست بشن .... اینکار فقط نیاز به مدیریت خوب و استفاده از متخصص و ارتباط سازنده با دانشگاه ها داره و نه بیشتر .....
جهت كنترل قيمت خودرو و افزايش كيفيت پيشنهاد ميشود دولت پس از تحقيق وبررسي يك برند با كيفيت و كم مصرف و ارزان قيمت خارجي و ترجيحا آسيايي را بدون تعرفه ي گمرگي وارد كشور كند
هر چقدر گرانترش کنید باز هم میخریم !
تو عراق 3میلیون می فروختند حالا به لطف گرونی دلار شده 9 میلیون. می دونی چرا ارزونه؟ چون ملتش مجبور نیستن که پراید بخرن و واردات آزاده
تا موقعی که شرایط رقابتی ایجاد نشه همین آش وکاسه است
آخه چرا اینجا باید 18 میلیون بدی پراید بخری ولی هرجای دیگه دنیا با 18 میلیئن میشه تویوتاو... خرید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
کاگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
برادر چرا اطلاعات غلط میدی !! تو مملکتی که بخار شور 1 میلیونه و ماشین لباسشوئی کره ای 3 میلیونو خورده ای ( منبع شهروند بیهقی همین الان ) چرا باید خودروش 5 میلیون باشه چرا باور نمیکنید ارزش پول ملی تو دولت گذشته 3/1 شده و پراید 6000 دلاره ؟؟ من از کیفیت پراید دفاع نمیکنم ولی برید تو اینترنت بگردید با این پول ماشینهائی شبیه همن پیدا میکنید بیخود توهم نزدید و دنبال منافع بعضیها نرید!! اونا بدنبال حق مردم نیستند برادر دنبال جیبشونن !!
باید منتظر بود دید مجلس که این قدر هزینه کرد و گزارش تحقیق و تفحص از خودرو ساز ها را تهیه کرد پیگیرش می شند یا ......
تا موقعی که شرایط رقابتی ایجاد نشه همین آش وکاسه است
آخه چرا اینجا باید 18 میلیون بدی پراید بخری ولی هرجای دیگه دنیا با 18 میلیئن میشه تویوتاو... خرید؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
کجای دنیا با 6000 دلار تویوتا بهت میدن؟؟؟ توهم زدی برادر من . مشکل من و شما اینه که در آمد ماهیانمون 300 دلاره ولی انتظاراتمون 3000000 دلار
وقتی که رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و حمایت از تولید کننده یکی هستند انتظاری هست؟
جریان چیزیه دیگه ای هست ...
من تصمیم گرفتم تو خودرو سازی سرمایه گزاری کنم ... با استخدام چندتا فارق التحصیل رشته های مربوطه و خرید چندتا ماشین الات تولید از خارج .... فکر کنم ظرف ۵ سال هردو خودرو ساز بزرگ کشور ورشکست بشن .... اینکار فقط نیاز به مدیریت خوب و استفاده از متخصص و ارتباط سازنده با دانشگاه ها داره و نه بیشتر .....
والا به الله جک کیسه حوا اشنای بد بخت ما را کشت
میشه روزی رو تصور کرد که این خودروسازها مدلهای مختلف ماشین با قیمتهای مناسب ،با امکانات عالی ،ایمنی بالا و... تحویل مردم بدند.
.
.
.
.
.
...سال بعد
به عنوان یک رسانه خواهش می کنم یک محصول ایرانی را پیدا نمایید که کیفیتش در چند سال اخیر بهبود پیدا کرده است.
ما گشتیم نبود!!
ماشين باكيفيت خوب ايراني نداريم . خودرو خارجي هم كه گمركات بالا و اكثريت مردم توان خريد ش را ندارند.مردم مجبورند اين ارابه هاي مرگ سوارشوند
کل دنیا خودروسازها هر سال کیفیت رو بالا میبرن، برعکس خودرو سازهای ما هر سال قیمت رو بالا میبرن
کل دنیا خودروسازها هر سال یک محصول جدید و پیشرفته تر تولید می کنند، خودروسازهای ایرانی ماشین 30 سال پیش و از رده خارج اروپا رو به مدت 20 سال تولید میکنن. ادعاشون هم میشه که ما خودکفاییم!!!!!!
چرا فقط خودرو مثلا کالاهای دیگر روز به روز ارزان شده؟
کل اقتصاد ما در گیر رکود و تورم شده و خدا کنه .........
شرکت پژو در قرن هجدم ماله، فرغون و دیگر ابزار بنایی را تولید می کرده است و پس از 200 سال فعالیت از جمله بهترین خودروسازهای دنیا است. مدل 206 این شرکت از جمله پرفروشترین مدل ها در دنیا بوده است که در همه اروپا فروش خوبی داشته است. همچنین شرکت کیا حدود 30 سال پیش فقط دوچرخه می ساخت، ولی امروزه خودروهای ساخت این شرکت جهان را با رعایت دو فاکتور ایمنی و ارزانی تسخیر کرده است. ولی خودروسازهای وطنی با وجود حمایت 50 ساله دولت ها قبل و بعد از انقلاب، همچنان محتاج بودجه دولتی هستند و با فروش محصولات بی کیفیت خود به ملت ارتزاق می کنند. بعد ما اسم خود را می گذاریم ملت باهوش!!!!
ای بابا این که خبر تازه ای نیست .
http://www.cilandr.ir/Home/tabid/55/articleType/ArticleView/articleId/72/Default.aspx
اینم شاهکاراشونه
دولت باید تعرفه خودرو را بردارد و به جای آن مالیات بر همه خودروها چه خارجی و داخلی وضع کند. الان پژوه 206 ایران خودرو در بازار حاشیه خیلج فارس به نصف قیمت داخل فروخته می شود. من حاضرم پژوه 206 به همان قیمت واقعی خارج از کشور باشد و بعد 100 درصد هم مالیات به دولت بدهم یعنی دو برابر بخرم. ولی راضیم چون مالیات پرداخته شده توسط خدمات عمومی به من باز می گردد دولت بزرگراه می سازد، شهرداری پارکینگ می سازد و ...
ولی حالا این 100 درصد پول اضافه ای که می دهم می رود در شکم یک عده ویژه خوار. توجه زیاد به صنعت خودرو سبب مرگ و میر در بزرگراه ها و غیره شده است. چون قیمت خودرو بالاست دولت دیگر نمی تواند مالیاتی بر آن ببندد که به صورت هدفمند به وزارت راه و شهرداری بدهد. دولت تعرفه را بر دارد و به جای آنها به همه خودروها چه داخلی و چه خارجی 100 یا حتی 150 درصد مالیات ببندد.
جاي تأسف داره براي مسئولين اين سايت كه خيلي محافظه كار و ترسو تشريف دارند و همه نظرات را نشان نمدهند با اين موارد كه حرف اصلي مردم بيان نمي شود
بابا چرا این همه زور میزنی که خودروسازی تعطیل بشه؟اگه یکم فکر کنی میبینی که شدنی نیست.چون هم نیروی زیادی بیکار میشه.هم تنها صنعتی که ایران توش سرمایه گذاری کرده ورشکسته میشه.مگه ما نمیخایم بالاخره پیشرفت کنیم؟برید ببینید سامسونگ تو کره اول چی تولید میکرده و مردمش چطور محصولاتشو با وجود اجناس خارجی غیر قابل مقایسه میخریدن؟این بلایی که خودروسازا سر مردم میارن غیرقابل قبوله اما شما هم بجای اینکه مدام ساز تعطیلیشو بزنید کمی هم بیاید برای تغییر و اصلاح این صنعت برنامه ارائه کنید.
آقا برادران خواهران فقط و فقط یکسال ماشین صفر از ایران خودرو و سایپا نخرید مشکل حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
شما یا خیلی وضعت خوبه ماشین وارداتی سوار میشی
یا کم سن و سالی یا دست تو زندگی نیس

آخه عزیز من تو این مملکت اینقدر آدم هست دنبال یک 4 چرخ زیر پاشه برای زن و بچش اونوقت شما توقع داری چکار کنه؟ نخره؟ از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنه؟ یا مثلا به جای پراید بره مثلا یه میتسوبیشی دهه 90 میلادی بخره یا همچین چیزی؟!
حرف شما منطق ولی دور از واقعیت جامعه ماست...
تازه اینها دولتی هستند. وای به روزی که خصوصی شوند و «مقررات زدایی»!!
یکی از دلایل عمده ی بالا رفتن قیمت خودرو نبود گنجایش لازم (خیابانها ،جاده ها،پارکینگ ها ووو )بالا رفتن آلودگیه(نبود استانداردهادر خودروهای داخلی) طرحهایی همچون زوج و فرد هم نتونسته از نابسامانی های ترافیکی زیاد بکاهه
اگه قیمت خودرو پائین بیاد برای دولت بی نهایت هزینه برداره
در بازاری که رانتی و غیر رقابتی است نمی توان انتظاری جز این داشت. من همسرم به دلیل این خودروهی بی کیفیت داخلی جان خود را از دست داد. چه کسی پاسخ گو است.
با سلام . اينجانب يك دستگاه 111 ثبت نام كردم كه موعد تحويلش ديماه 92 بود كه متاسفانه عليرغم پيگيري زياد در فروردين 93 به اينجانب تحويل شد با مدل 92 بايد چيكار كرد.
امید ها کم کم در حال کم رنگ شدن هستند. ان شاالله امید از بین نرود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس