بازدید 17876

«كيهان» و تكرار بي‌حرمتي به مراجع تقليد؟

روزنامه «كيهان» پيش از اين نيز در زمان معالجه مرجع تقليد بزرگ شيعيان عراق، حضرت آيت‌الله سيستاني، به ايشان تاخت و موجب رنجش خاطر بيت معظم‌له شد. اين روزنامه مدعي ارزشگرايي همچنين به بهانه شيوه اعلام عيد سعيد فطر، به مرجع تقليد برجسته راحل، آيت‌الله فاضل لنكراني(ره) تاخت.
کد خبر: ۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸ 21 October 2007
با سكوت مراجع قضائي و قانوني درباره اقدامات «كيهان» عليه مراجع تقليد، اين روزنامه امروز بار ديگر با تاختن به آيت‌الله صانعي، ايشان را به تحريف عمدي بيانات امام خميني(ره) متهم كرد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، پس از انتشار بيانات اخير آيت‌الله صانعي، امروز حسين شريعتمداري، مدير مسئول «كيهان» در يادداشتي، ايشان را به تحريف عمدي بيانات رهبر كبير انقلاب اسلامي متهم كرد و نوشت: «شواهد و دلايل موجود نشان مي‌دهد كه تحريف نظر مبارك حضرت امام (ره) ـ متاسفانه ـ عمدي بوده است.»

فارغ از مباحث مطرح شده، حفظ احترام شايسته مراجع تقليد از موارد مسلم قانوني به شمار مي‌رود و از همين رو طبق قانون، هرگونه اهانت به مقام معظم رهبري و مراجع تقليد جرم محسوب شده و مستلزم برخورد است.

 روزنامه «كيهان» پيش از اين نيز در زمان معالجه مرجع تقليد بزرگ شيعيان عراق، حضرت آيت‌الله سيستاني، به بهانه سفر به يك كشور اروپايي، به ايشان تاخت و موجب رنجش خاطر بيت معظم‌له شد. اين روزنامه مدعي ارزشگرايي همچنين به بهانه اعلام عيد سعيد فطر، به مرجع تقليد برجسته راحل، آيت‌الله فاضل لنكراني(ره) تاخت كه موجب تأثر عميق دفتر ايشان شد، ‌اما تاكنون اين روزنامه از هرگونه برخورد مطابق قانون، مصون مانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بد نیست ذکر شود که از علامه طباطبایی در مورد مصداق اولوالامر سوال می شود که ایشان می گویند منظور معصومین است و شامل علما نمی شود
بنده از جانبازان دفاع مقدس هستم. به نظر من مراجع تقليد براي بيانات خود بايد از حسين آقا اجازه بگيرند. پس در اين مورد حضرت آيت الله العظمي صانعي چون خود را با آقاي شريعتمداري هماهنگ نكرده بايد مورد ناسزا گويي قرار گيرد. برادر من مملكت در و پيكر دارد آخر نمي شود كه هركسي حرف خود را بزند. پس بهتر است همه خود را با حسين آقا كه معيار انقلابي بودن است سنجيده شوند تا ميزان انقلابي گري افراد مشخص شود.
بهر حال اين كيهاني كه من مي بينم هر چه بخواهد مي نويسد. و كسي به او كار ندارد. بگذريم من از مقلدين آيت الله صانعي هستم. و با احترامي كه براي ديگر مراجع تقليد قائلم نظرات جديد ايشان در مورد مسايل جديد را بسيار مترقي مي بينم و اين نظرات جديد را از افتخارات فقه پوياي شيعه و امام راحل مي دانم چون ايشان از شاگردان حضرت امام بوده اند. كيهان نيز هر چه بخواهد بگويد اين فحاشي ها چيزي از آيت الله صانعي كم نمي كند فقط مي تواند مردمي را كه او را نمي شناسند كنجكاو كند تا نسبت به ايشان شناخت بيشتري پيدا كنند.
كيهان همانطور كه از اسمش مشخص است زميني نيست پس ايشان مي توانند در باره همه اظهار نظر كنند
به نظر من مقاله کیهان توهین امیز نبود بلکه نیاز به پاسخ داشت.
با سلام.اول اینکه توهین و بی حرمتی به آیت الله صانعی نبوده است. بلکه نقد نظریه ای است که متاسفانه سکولارهای داخلی به دنبال آن هستند.در ضمن کیهان در آخر متن خود از هرگونه توهین و تهمت احتمالی معذرت خواسته اند.
عزيزان گرامي چرا به استدلال كيهان توجه نمي كنيد و فقط ميخواهيد كه اونو محكوم كنيد ،‌اين روزنامه دستش درد نكنه خوب بيداره و به موقع انحراف رو نشون ميده.
انجه واضح است این است که خداوند میفرماید اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم. طبیعیست که اولی الامری که در ردیف پیامبر صلی الله علیه و اله قرار میگیرد بایستی همچون ایشان معصوم باشد و بالطبع هر انسان غیر معصومی خارج از شمول اولی الامر قرار میگیرد.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی