بازدید 4664

نشست سران کشورهای عربی، امروز در کویت

این نشست در حالی برگزار می‌شود که منطقه و جهان در شرایط حساس و تا حدودی بحرانی به سر می‌برد و اختلافاتی در برخی پرونده‌های کشورهای عربی شکل گرفته است
کد خبر: ۳۸۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵ 25 March 2014
بیست و پنجمین نشست سران کشورهای عربی، روز سه‌شنبه، در کویت آغاز می شود و آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران سوریه از محورهای این نشست است.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، بیست و پنجمین نشست سران کشورهای عربی از امروز به مدت دو روز در کویت برگزار می‌شود. بحران سوریه، مسئله فلسطین، مبارزه با تروریسم و پرونده هسته‌‌ای ایران از محورهای این نشست است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که منطقه و جهان در شرایط حساس و تا حدودی بحرانی به سر می‌برد و اختلافاتی در برخی پرونده‌های کشورهای عربی شکل گرفته است؛ اختلافات درباره اوضاع مصر، بحران سوریه، مفهوم تروریسن و روابط کشورهای عربی از جمله این اختلافات است.

براساس این گزارش، «شیخ صباح احمد الصباح» امیر کویت از «عدلی منصور» رئیس‌جمهوری موقت مصر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «منصف مرزوقی» رئیس‌جمهوری تونس استقبال کرد.

وزاری خارجه کشورهای عربی، روز دوشنبه، نشست مقدماتی خود را برای فراهم کردن زمینه نشست امروز در حالی به پایان رساندند که بار دیگر دعوت به برقراری آتش‌بس در سوریه کردند.

قرار است «احمد جربا» رئیس ائتلاف معارضان سوریه در افتتاحیه نشست سران سخنرانی کند. این در حالی است که هنوز مسئله تحویل کرسی دولت سوریه در اتحادیه عرب به معارضان قطعی نشده است.

انتهای پیام/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی