بازدید 15732
پرونده‌ای که در سال 92 باز ماند؛

برای آزادی سین‌های جدا مانده از هفت‌سین ایران دعا کنید

با خودمان می‌اندیشیم که سربازان در لحظه ثبت تصویرشان توسط تروریست‌ها به چه می‌اندیشیده‌اند؟ پاسخ به این سوال دشوار است اما روایت تصویری دیدار با پدر و مادر یکی از سربازان اسیر، کار را برایمان تا حدود زیادی ساده می‌کند؛ روایت والدینی که در آستانه نوروز، در روز تولد فرزند اسیرشان، بی قرارند، چشم انتظار نشسته و دستشان به آسمان بلند است.
کد خبر: ۳۸۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ 20 March 2014
ساعاتی بیشتر تا لحظه تحویل سال نو باقی نمانده و به نظر می‌رسد که می‌بایست نوروز ایرانی را با یک سین کمتر آغاز کنیم؛ سین جدا مانده از وطن که قلب ملتی را همراه خود دارد.

به گزارش «تابناک»، در میان پرونده‌های گشوده شده و گشوده مانده در سال 92، یکی هست که تفاوت آشکاری با مابقی دارد؛ حکایت مرزبانان هنگ مرزی نگور و جکیگور که در مرز کشورمان با پاکستان به دست یک گروهک تروریستی اسیر و به پاکستان منتقل شدند و تا به امروز تلاش برای آزادی‌شان متاسفانه طرفی نبسته است.

برای آزادی سین‌های جدا مانده از هفت‌سین ایران دعا کنید

از هجدهم بهمن ماه تا به امروز، چهل روز از سال 92 در حالی سپری شده که پنج سرباز میهن‌مان در اسارت به سر می‌برند و هرچه زمان سپری می‌شود، عطش عمومی برای آزادی ایشان بیشتر می‌شود ولی هنوز نمی‌دانیم که این دوری ایشان با وطن تا چه زمانی پابرجا خواهد ماند.

در این فاصله هر روزی که سپری شد، درخواست از مسئولان برای پیگیری آزادی این عزیزان فزونی یافته و حتی کار به راه اندازی کمپین و درخواست از سازمان‌های ساکت و مدعی جهانی هم کشید. به این امید که نوروز باستانی، سفره هفت سین ایرانی در حالی پهن شود که سین «سربازانش» را هم در آن بتوان یافت که متاسفانه تاکنون چنین نشده است.

مذاکرات نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان، اعزام هیاتی به کشور همسایه برای پیگیری ماجرا، پیگیری دولت مردان، تلاش‌های دیپلماتیک، کوشش نمایندگان مجلس، پیگیری نیروهای نظامی و انتظامی و همه و همه متاسفانه تا این لحظه به آزادی سین اسیر ایران نیانجامیده اما هنوز امید در دلمان زنده است.

در سکوت مدعیان پر سر و صدای حقوق بشر که گاه بابت مسائلی کوچک به زیر و زبر کشورمان می‌تازند اما در این ماجرا از اظهار نظر هم دریغ ورزیده‌اند، همه امیدواریم که به زودی اخبار خوشی در این رابطه بشنویم و سخنان سخنگوی دولت را هم در راستای تقویت این امید می‌دانیم که گفت: «ای کاش می‌توانستم اقداماتی که در این‌باره انجام گرفته را تشریح کنم.»

با خودمان می‌اندیشیم که سربازان در لحظه ثبت تصویرشان توسط تروریست‌ها به چه می‌اندیشیده‌اند؟ پاسخ به این سوال دشوار است اما روایت تصویری دیدار با پدر و مادر «رامین حضرتی»، یکی از پنج سرباز اسیر، کارا را برایمان تا حدود زیادی ساده می‌کند؛ روایت والدینی که در آستانه نوروز، در روز تولد فرزند اسیرشان، بی قرارند، چشم انتظاری می‌کشند و دستشان به آسمان بلند است.

هم امید داریم و هم بیم گزند دشمنان، چراکه وقتی سبوعیت تروریست‌هایی که ایشان را گروگان گرفته‌اند، به یاد می‌آوریم، نگران می‌شویم که مبادا برای سربازان‌مان اتفاق بدی رخ دهد اما سریع با «خدا نکند» به خودمان نهیب زده و امیدوارانه به خودمان می‌گوییم که نباید فکر بد به خیالمان هم راه بیابد؛ باید منتظر بمانیم مسئولان کارشان را پیش ببرند و انشالله به زودی اخبار خوشی در این باره خواهیم شنید.

لحظه تحویل سال نزدیک است؛ لحظه‌ای که در آن دعای تحویل سال را می‌خوانیم و از خداوند می‌خواهیم که حالمان را به بهترین حال تبدیل کند. هنگامی که از دلمان آرزوهای خوب را می‌گذرانیم و دست به آسمان بلند می‌کنیم. برای خودمان و خانواده‌مان، برای میهنمان و هم میهنان‌مان، برای آنها که به گرفتاری‌ای دچارند و برای آنچه ما از این گرفتاری‌ها به یاد می‌آوریم.

چه خوب است که در این لحظه، سربازان میهن را یاد کرده و از محول الحول و الاحوال برای این عزیزان و خانواده‌شان تحویل به بهترین حال بطلبیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۳۱
خدایا باازادی سربازان دربند قلب مادرانشان راشاد فرما اولین دعای ایرانیان سرسفره هفت سین انشاالله
امتیاز من به این گزارش ++++++++++++++++++++++++....
ان شاالله به حق خانم فاطمه زهرا هرچه سریع تر آزاد بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
خداییش منفی چرا؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
اینایی که منفی دادن دشمن خانم فاطمه زهرا هستند. خدا لعنت کنه قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها را.
خدا یا دلشادمون کن با ازادی شون....امین
من خودم هم یه سربازم امیدوارم همه سربازان وطن مخصوصا این عزیزان هر چه زودتر از دست نامردان رهایی پیدا کنن!
خدا یا دلشادمون کن با ازادی شون
اللهم فک کل اسیر
بار الهیا !!!! در طلوع سال نو و روزگار متعلق به حضرت ژهرا( ,ع) ضمن مبارک بودن سال نو آنها و صحت و سلامتی و توفیق به آزادی آنها ! به پدران و مادران و بستگان آنها صبر با صلابت و به مسئولین ما همت مضاعف تا برای رهائی آنها دریغ نفرمایند !
پاسخ ها
جواد محسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
سلام منصور جان: معلم انشاء و معلم املای دوران ابتداییت کی بود؟ خدایی خودت نگاه کن ببین چند تا غلط املایی و دستوری داری.
حالا شب عیدی نمی خواستم گیر بدم ولی طاقت نیاوردم.
ذکریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
خداییش راست میگه.خودت فهمیدی چی نوشتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
جواد مهصنی اظیز راثط گفطی ولی طنبلی یه عده به معلماشون بسطگی نداره !!
گفتم شب اییدی دور حم بخندیم !! عیدتون مبارک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
در هر حال ما درون را بنگریم و حال را+++
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
پروفسورها بزرگی خود را فراموش نکنند و ببخشند و به محتوی بندیشند !!
گروگان گیرها پیش خودشان چه خیال کردند؟ نزد مردم ایران هیچ جایگاهی ندارند چون تنها زورشان به چند سربازی رسیده که برای دوره خدمت بالاجبار راهی نقطه 0 مرزی شدند.
دوست داشتم مسولین نظام پیش خانواده های اونا میرفتند شب عیدی و سلام ملت ایرانرو بهشون میرسوندند
الهي دل همه رو تو سال تحويل شادكن به خصوص مادر و پدر اين اسرا و همه اسراي تو بند
اونایی که منفی ميدهند احتمالا از عوامل جیش العدل هستندامیدوارم پلیس فتا هر چه زودتر پيداشون کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
هنوز که کسی منفی نداده
انشالله که بسلامت برمیگردن اما ذکر این نکته رو لازم دانستم که بگم و اون این که به این راحتی هم که تو فیلم نشون میده نیست اگه فیلم رو با دقت نگاه کنید چیزای خوبی دستگیرتون میشه.یکی اینکه بعید میدونم به این راحتیا اشرار جرات کنن به کمین نزدیک بشن و یکی این که به نظرمیرسه اول سربازهارو خلع سلاح کردند بعد فیلم رو درست کردند چون عکس العمل خیلی خاصی ازشون دیده نمیشه بهرحال انشالله که سالم برمیگردن
خدایا خودت کمکشون کن.آدم شرم اش میشه سربازانمان اسیر باشن و خانواده هاشون به این حال ، ما سال نو رو جشن بگیریم و خوشحال باشیم .انصاف نیست
ای خدای قادر و متعال به حق مقربان درگاهت هرچه زودتر سربازان اسیر مارا آزاد کن . آمین یا رب العالمین
خدایا عزیز کمک فرما فرزندان میهن به وطن بازگردند.خدایا مرزبانان عزیز ما را سالم به وطن بازگردانید.تا در سال جدید در کنار خانواده های خود باشند.این شعر را تقدیم به سربازان اسیر وطن می نمایم :دورود و سلام ملت ایران.بود بر سریازان دلیر ایران.الهی مرحمت فرما که آنان آزاد گردند.صحیح و سالم به وطن بازگردند.
بقران به حضرت عباس قسم من حاظرم به عنوان داوطلب تو عملیات نظامی هم برای ازادی این جوونا شرکت کنم. کاش مسئولین نظامی کشور وارد عمل بشن بقران دلمون پیش این جووناست. خدایا کمکشون کن.
انشالله که همه اسیران در بند در هر جا چه در حصر و چه در زندان چه در تبعید ازاد ورها شوند وبه اغوش خانواده برگردند!!
انشاالله دعا ميكنيم هرچه زودتر هفت سين خانواده آنها كامل بشه و دلشون رو شاد بكنه
مادرم الان تماس گرفت با اینکه میدونه من اینجا حالم خوبه و کمبودی هم ندارم کلی گریه کرد. اما نمیدونم مادر رامین که بچه اش دست تروریستها است چه حالی داره خدایا خودت کمکشون کن
پروردگاراتورابه عظمت ودرگاه کبریایی ات قسم میدهم آن چهارسربازگرفتارودرجه دارغیوروسرافرازمارابه آغوش وطن بازگردان وآزادی آنهارابرای ماودیگرهمکارانمان عیدی قراربده
خدايا نجانت شون بده......
ايشالا توي همين تعطيلات نوروز آزاد ميشن...
آمين
به نظر من نیروهای نظامی باید هرچه زودتر مثل برخورد قاطع با گروهک پژاک وارد عمل بشن و این عزیزان رو نجات بدن این خواست تمام مردم هستش
باید قاطعانه برخورد کرد در غیر اینصورت باز هم از این اتفاق ها خواهد افتاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر