بازدید 65017
به بهانه ناپدید شدن پنج سرباز هنگ مرزی سیستان و بلوچستان؛

چه زمانی بی‌تابی‌هایمان تمام خواهد شد؟

آن گونه که در اطلاعیه این گروهک آمده، از مرزبانان ربوده شده پنج قبضه سلاح و مقادیر زیادی مهمات (به تصاویر دقت کنید تا مفهوم «مقادیر زیاد» دستتان بیاید!)، یک دستگاه بی‌سیم و یک دوربین شکاری به دست آمده ‌و جالب اینکه این بار پای انتقام سوری‌ها در میان نیست، بلکه سخنان یکی از مراجع در قم، بهانه این گروگانگیری ذکر شده است!
کد خبر: ۳۷۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶ 09 February 2014
در شرایطی که پنج مرزبان کشورمان از روز جمعه در منطقه عمومی «جکیگور» ناپدید شده و فرستادن دو بالگرد و دو اکیپ جست‌وجو هم مفید ‌واقع نشده بود، بار دیگر «جیش العدل»! از پس این زشتی سربرآورد و مسئولیت ربودن این مرزبانان را عهده‌دار شد.

به گزارش «تابناک»، گروهک تروریستی و منفور «جیش العدل»، ساعاتی پیش با انتشار تصاویری در توئیتر خود، مدعی شد که پنج مرزبان مفقود شده از هنگ مرزی نگور و جکیگور را پنجشنبه، ساعت هشت و نیم شب در ایست بازرسی واقع در مجاورت روستایی به نام «توک» از توابع دهستان کهیر(شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان) به محاصره درآورده و اسیر گرفته‌ تا معمای ناپدید شدن پنج تن از مرزبانان پس از دو روز پاسخ بیابد.

صحت تصاویر تأیید نشده است؛ اما طنز روزگار همین بس که این گروهک شبیخون زن و تروریستی، نام مبارک «ایران» را به عنوان ظاهرسازانه خود افزوده است!

آن گونه که در اطلاعیه این گروهک آمده، از مرزبانان ربوده شده، پنج قبضه سلاح (یک گرینوف و چهار کلاشنیکف) و مقادیر زیادی مهمات (به تصاویر دقت کنید تا مفهوم «مقادیر زیاد» دستتان بیاید!)، یک دستگاه بی‌سیم و یک دوربین شکاری به دست آمده ‌و جالب اینکه این بار پای انتقام سوری‌ها در میان نیست، بلکه سخنان یکی از مراجع در قم بهانه این گروگانگیری ذکر شده است!

همان گونه که پیشتر، همزمان با اعلام رسمی ناپدید شدن این مرزبانان، اعلام شده بود که گزارش‌های از انتقال ایشان به آن سوی مرز دریافت شده، با اعلام حضور جیشی‌ها و از آنجایی که این گروهک مزدور در خاک پاکستان لانه دارد، قابل حدس است که گروهبان و چهار سرباز ربوده شده هنگ مرزی ایران به این کشور منتقل شده‌اند.

از ادعاهای عجیب و غریب این گروهک تروریستی که بگذریم، واکنش مقامات داخلی به ربوده شدن این افراد هم قابل تأمل است؛ جایی که با تمام توان ورود کرده و از اعزام اکیپ‌هایی از مرزبانی استان و قرارگاه قدس با دو فروند بالگرد به منطقه می‌شنویم و در‌می‌یابیم که دو اکیپ به سرپرستی جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا هم به منطقه فرستاده شده‌اند و عملیات جست‌وجو به مذاکرات با مرزبانی پاکستان گره خورده و ادامه دارد.

اگر همه این واکنش‌ها را کنار بغضی بگذاریم که در اثر شبیخون‌های‌ گاه و بی‌گاه این گروهک به نیروهای مرزبانی کشورمان و در برخی موارد، شهادت برخی از سربازان وطن حاصل آمده، سخت نیست که حدس بزنیم نیروهای مرزبانی و سربازان جان بر کف وطن تا چه اندازه بی‌تابند و لحظه حساب‌کشی از مزدوران را انتظار می‌کشند.

این بی‌تابی به شکلی بزرگ‌تر در جاهای دیگر هم احساس می‌شود؛ در نیروهای نظامی و انتظامی، رزمندگان سال‌های دفاع مقدس، مردم رنج کشیده‌ای که هشت سال با جان و مالشان ایستادگی کردند تا متجاوزین را سر جای خود بنشانند و... ولی هر چه بی‌تاب‌تر می‌شوم و از شنیدن رنج مرزبانان به خشم و ناراحتی می‌رسیم، به نظر طرف مقابل گستاخ‌تر می‌شود تا جایی که می‌بینیم جیشی‌های مزدور در بیانیه روز گذشته خود از واکنش نشان ندادن کشورمان پس از دو روز ابراز شگفتی کرده‌اند!

گویی می‌دانند چگونه نمک بر زخم ملت بپاشند و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند تا در ‌‌نهایت همه کارهای خود را به این نقطه برسانند که بگویند هموطنان سنی چه نشسته‌اید که حکومت عامل بدبختی ماست و باید شیعه و سنی را (به هر روشی، ولو قتل عام یک طرف) جدا کنیم تا سعادتمند شویم‌!

از سوی دیگر، کافی است بدانیم که مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر دو مفهوم بزرگی است که در کنار امنیت کشور و پاسداری از حریم آب و خاک بر عهده مرزبانان قرار گرفته و به نوعی ایشان را در صف اول حمایت از تولید ملی و پاسداشت حریم خانواده‌ها و جوانان از سیاهی اعتیاد قرار داده و با این مفاهیم، تلاش مرزبانان را به نوعی جنگ پنهان و آشکار با دشمنان عرصه‌های گوناگون تبدیل کرده است.

چه زمانی بی تابی‌هایمان تمام خواهد شد؟

اینجاست که جا دارد بار دیگر از کمبود امکاناتی که توان نیروهای مرزبانی را می‌گیرد، گلایه کرده و از همه مدافعان تولید ملی و سلامتی خانواده‌ها و جوانان ایرانی بخواهیم که بخشی از اعتبارات اختصاص یافته به خود را برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد و یا اثرات مخرب قاچاق کالا را صرف تجهیز نیروهایی کنند که مناطقی مشغول به خدمت هستند که متأسفانه اشرار تا بن دندان مسلح در آن جولان می‌دهند.

جا دارد گلایه کنیم از مسئولانی که موفق نشده‌اند، امکانات مورد نیاز در مرزبانی را فراهم آورده و حتی نیروی تخصصی مورد نیاز برای کنترل مرز‌ها را به کار گیرند تا در ‌‌نهایت یک بار بشنویم که جابجایی نیرو‌ها در زمان تاریکی هوا و با خودروهای معمولی و بدون هیچ امکانات حمایتی، فرصت دست‌درازی اشرار را فراهم آورده و بار دیگر بشنویم که یک درجه‌دار، چهار سرباز وظیفه و چند سلاح انفرادی همه چیزی بوده که از آن بهره جسته‌ایم تا ایست شبانه بازرسی مرزی تشکیل دهیم؛ گویی اهمیت کارمان را درست درک نکرده باشیم و یا به دنبال رفع مسئولیت باشیم!

جا دارد گلایه کنیم از مسئولانی که در تقویت بنیه اقتصادی منطقه همت نمی‌گمارند و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را برای سرعت بخشیدن به رفع محرومیت از منطقه به کار نمی‌گیرند تا در سایه رونق اقتصادی، بستر مورد سوءاستفاده گروهک‌ها از جامعه از بین برود.

جا دارد گلایه کنیم از مسئولانی که پس از وارد آمدن ضربه‌های قبلی جیش العدل، در پیگیری پیچیدن تومار ایشان سرعت را لحاظ نکرده و دستگاه دیپلماسی را برای تحت فشار قرار دادن ایشان از طرف کشور میزبان، پاکستان به کار نگرفتند.

جا دارد گلایه کنیم از نهادهای تخصصی که می‌توانند و باید رد این گروهک تروریستی را زده و دست‌کم مانع تکرار دست درازی ایشان شوند و همین طور می‌توان گلایه کرد و به پیش رفت اما باور کنید اگر ما و شما از سر بی‌تابی جای گلایه می‌بینیم، این بی‌تابی با شدت بسیار بیشتر و چه بسا بیش از حد قیاس، نزد مرزبانان کشورمان به چشم می‌خورد.

از این روی، بهتر است ‌گله‌گذاری را به بعد موکول کرده منتظر زمان انتقام بمانیم؛ انتقامی که قطعا گروهکی‌ها از ترس آن خواب آسوده‌ای نخواهند داشت و تنها پاسخ بی‌تابی ایرانیان خواهد بود.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۶۳
انتشار یافته: ۵۱
پس اينهمه پهپادي كه سپاه دم از تكنولوژي ساختش مي زد كي قراره به كار بياد؟ خوب اگر يه همچين چيزهايي داريد براي حفظ امنيت منطقه ازش استفاده كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
جون سرباز را با پهپاد کنترل کنن؟ مگر پهپاد مثل این سربازها مفت به دست اومده؟ حاجی حرفها میزنی ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
واقعا متاسفم.
همین که یک موضوع پیش می آید سریع سیاسی و منفی کنید.
چطور ما تونستیم از پس صدام با اون همه حامی که داشت بر بیاییم ولی از پس این چند صد نفر خوک کثیف بر نمیاییم؟
دولتمردان دست مریزاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
خواهش میکنم به خوک توهین نکن.
وزارت اطلاعات و نیروهای موازی اطلاعاتی باید جواب این سوالات را بدهند بیشتر وقت خود را صرف ................. آخه جرا نیروها و منابع این کشور اینقدر پرکنده است که کارهایی مهمی مثل نگهبانی از مرز را بر عهده چند سرباز بی پناه بگذارند و خودشان .............
متاسفیم برای نیروی انتظامی
ما از چشم مرزبانی میبینیم ضعف تا کی باید ادامه داشته باشه اخه
چرا سپاه یا ارتش توی این مناطق پایگاه نمیزاره
چرا در منطق به این حساسی فقط چند نفر نیرو خدمت می کنند آنهم بدون امکانات پیش رفته ولی در پادگانهای شهرها سربازان از فرط بیکاری به هم می لولند.
خب معلومه که استفاده از سرباز وظیفه برای مرزبانی نه امنیت مرزها رو تامین میکنه نه اون بنده خداها حتی میتونن از جون خودش دفاع کنن.
واقعا تا کی باید جوانان بیگناهمون اسیر این اشرار بشن؟
مرزبانی نیروی تخصصی کارکشته میخواد
خیلی متاسفم برای خانوادهاشان خدا صبرشان بدهد اینهمه تعریف از قدرت نظامی کجا رفته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیچاره این سرباز ها...
واقعا آدم دلش میسوزه...
با کمال تشکر از متن تاثیر گذار نویسنده محترم , ....وگرنه چه کسی است که نمیداند سالانه تلفات یک زلزله بم در جاده های ایران اتفاق می افتد کیست که نداند اکثر بیمارستانها شبیه مرده خانه هستن و هر کس فقط به فکر رفع تکلیف از دوش خود است که نمونه تحقیر آمیز آن بردن و رها کردن دو بیمار سوختگی 80 درصد در بیایانهای غرب تهران در پایتخت کشور است . دیگر خودت بخوان این حدیث مفصل را ! در چنین آشفته بازاری جون چند جوان بی گناه سرباز که دیگه ارزش آنچنانی نداره که آقایون رو پشت تریبون بکشه و با نطقی محکم و قوی دولت پاکستان رو مجبور کنه از مرزهاش پاسبانی بیشتر کنه وگرنه ارتش ایران تا عمق مرزها و شهر های پاکستان برای هلاکت این وحشی ها پیشروی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
هزار بار آفرین به این متن کوتاه و مفید
از ماست كه بر ماست
واقعا باید به ابتکار نیروی انتظامی افرین گفت که طعمه این لاشخورارو خوب تامین میکنه،اینا همه بچه هستن که اخه!فک نکنم بالای22سالشون باشه،
واقعا جای تاسف داره کشوری که مدعی ایستادگی در مقابل قدرت بزرگی مثل امریکا داره نمیتونه از مرزهاش و فرزندان این کشور که هنوز هزاران اروز دارند محافظت کنه
خدا به خانواده های این عزیزان صبر بده
ما که در ارتش خدمت کردیم دیدیم که تجهیزاتنشان مال عهد بوق هست. اسلحه های ساخت دهه چهل و پنجاه بدون آموزشهای کافی. آموزش نظامی در ارتش برای رفع تکلیف انجام میشه
بیچاره سربازان بدون هیچ آموزشی به این مناطق خطرناک اعزام میشوند
در سال 81 در ارتش تبریز سرباز بودم. سرهنگ گردان یه حرفی میزد که امروز با دیدن این خبر صحت حرفش به من اثبات شد!!
میگفت یک نظامی همین که در صبح گاه حاضر میشه نونش حلاله. انجام کارهای روزمره اضافیه!!!
دوس دارم این سرهنگ که میدونم بازنشسته هم شده اوقات بیکاری زیاد داره امروز بیاد این متن رو بخونه یه تجدید نظری بکنه
چرا از نیروهای بی تجربه و سرباز وظیفه استفاده می کنید؟ به جای فرستادن کشتی به مرز امریکا اول امنیت مرزی خود را اصلاح کنید.
پاسخ ها
برره
| Belgium |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
حق مسلم ماست
دفاع ازمرزها كارنيروهايست كه بادشمن فرضي روبروشده اند نه اين سربازها
امیدوارم زودتر آزاد بشن من که از دیشب تا بحال بخاطر اینها اضطراب دارم.
با تامل و دوستی با جهان



یا حق
واقعا كه جون جووناي مردم براشون پشيزي هم نمي ارزه. چرا مرزها رو نميدن به دست ارتش و سپاه. چرا در هنگ جكي گور فقط هميشه بايد چند نفر سرباز ساده باشند؟ چرا نبايد هواپيماهاي ارتش و پهبادها گشت زني در اون مناطق نكنند. ؟ واقعا متاسفيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
بخاطر این که تجهیزات پول میخواد هزینه داره اما سرباز وظیفه فراوان تا دلت بخواد ریخته یه گروهان یا اصلا یه گردان نیست شد خوب بازم سرباز هست دیگه میاد گروهان بعدی گردان بعدی مشکلی نیست. اما برای فقط نشست و برخاست یه پهپاد کلی باید هزینه بشه حالا نگهداریش پایش و... بماند چه برسه به هواپیما دلت خوشه های! کی پولشو میده من یا شما!؟
چرا مناطق مشکا دارمون مین گذاری نمی کنند
مگر وظيفه ارتش و سپاه پاسداري از مرزها نيست؟؟؟؟
بهتره بجاي پادگان تو شهرها برن لب مرز پادگان بزنن.نيروي انتظامي به كارهاي اصليه خودش برسه كه تو شهره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
گل گفتی ولی کسی نمی شنوه عزیزم
تا کی میخواد این اتفاقات بیفته . مگه اینا بچه های ایران نیستن . این قد دم از قدرت و دیپلماسی میزنن پس کو !!!!! یعنی از پاکستان موندیم که بریم تو خاکش و اینارو بگیرن وبیارن .جیش و عدل چیه باز .
لب مرزها نیروی کادر آموزش دیده قرار بدید این تفنگ ها و...که مال عهد بوق بریزید دور امکانات و وسایل پیشرفته بگیرید که ملت ایران هر چند ما یکبار داغ دار فرزندان رشید شون نشند
یعنی واقعا نمی شود با یک طرح مدت دار و همه جانبه، مساله نا امنی در مرزهای جنوب شرقی را یک بار برای همیشه حل کرد؟ اگر این اتفاقات در نزدیکی تهران رخ می داد هم همینطور برخورد می کردیم؟
بهترین راه حل اینه که با همکاری نیروهای دو کشور یک عملیات جهت پاکسازی این گروه انجام بشه ولی من بعید میدونم کشوری که مرزهای خودش رو نمی تونه کنترل کنه این کار رو انجام بده بنابر این باید از داخل به اون ها شبیخون زد و نابودشون کرد.
این ازضعف نیروهای انتظامی است متاسفانه نیروی انتظامی بیشتر تلاش خود را برای برخورد بقول خودشان اراذل معطوف داشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
دو مسئله ی جدا از همند ایندو
پیشنهاد می دم برای نیروهای مقدر مسلح یک محافظ استخدام بشه نکنه ربوده بشن
تابناک احسنت که دقیقا به مشکلات اشاره درست کردی
آخ آخ عکسو آدم مبینه جیگرش می سوزه
محافظت از مرزها وظیفه نیروهای کادری مجرب است نه سرباز وظیفه با کمترین اموزش ممکن
سخت ترین دوره سربازی تو مرزبانیه،بقیه ، چه ارتش باشه چه سپاه راحته ... من خودم مرزبانی چالدران خدمت کردم و هم خدمتیم علیرضا فولادی که بچه اردبیل بود شهید شد.
روحش شاد
فقط ميگم با ديدن اين عزيزان بغض گلوم رو گرفت و دلم خون شد.
شما را بخدا بجای برگزاری مانورهای انچنانی یک مقدار بفکر جان این سربازان و پدر و مادر بیچاره آنها باشید که مجبورا با حداقل امکانات نگهبانی بدهند و به این شکل اسیر این گروهک خونریز شوند
حالا ببینید مردم عراق و افعانستان که تو کشورشون پره ازین گروهک های تروریستی چی میکشن، ما تو یدونشون موندیم، خدا با خاورمیانه صبر بده
اگه كارى نميكنيد بگيد تا خود مردم بسيج بشن.
يا حسين.
همه با هم برای سربازان ایرانیمون (فارغ از سنی یا شیعه بودنشان) دعا کنیم تا انشاءالله هر چه زودتر موجبات رهایی اشان فراهم بشه و به اغوش خانواده هاشون برگردند.

واقعا دعا کنید تا انشاءالله هر چه زودتر موجباتش فراهم بیاد . . .
توهين به سربازان عزيز نمي كنم ولي سرباز اومده تا خدمت اجباري بكنه و بره!!هيچ تعهدي نداره.و تا وقتي از سربازان در مرزداري استفاده بشه بايد شاهد بود كه گروهكهايي بدور از ادميت دست بكار بشن
دوست من شاگرد زرنگ دانشگاه بود تو رشته عمران هفت ترمه تموم کرد ولی سربازیش افتاد مرزبانی جکیگور خیلی سختی کشید هر وقت که برا مرخصی میومد میگفت شاید دفعه دیگه نبینمت به هرحال سربازیش تموم شد ولی با خاطره های بد وافسردگی وقتی دوباره اسم جکیگور رو شنیدم فهمیدم چه سختی کشیده
موقعی که آموزش سربازان فقط بشین برپا بشین برپا بشین برپا...بعدهم بیگاری...نمیتونند از خودشون دفاع بکنند.برای همچین مناطقی نباید سرباز معمولی فرستادباید از نیروهای ویژه استفاده کرد
بايد نيروهاي مسلح خصوصا سپاه و ارتش كه داراي پادگانهاي زيادي در شهرها هستن اين پادگانها رو به مرزها منتقل كنن.اين خودش براي اشرار ناامني مياره و جرات رو از اونها مي گيره
بايد نيروهاي مسلح خصوصا سپاه و ارتش كه داراي پادگانهاي زيادي در شهرها هستن اين پادگانها رو به مرزها منتقل كنن.اين خودش براي اشرار ناامني مياره و جرات رو از اونها مي گيره
کجاست خدا بیامرز...............
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار