بازدید 22193

کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان

عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده است تعداد زیادی از گونه های جانوری ارزشمند از جمله پلنگ، خرس قهوه‌ای، مرال و… طی سالهای گذشته گذشته بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این جاده از بین رفته و تعداد زیادی نیز زخمی و با گذشت زمان، تلف شده‌اند.
کد خبر: ۳۸۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶ 18 March 2014
هنوز تکلیف تصویر منتشر شده از فردی که لاشه پلنگی درشت را به دوش کشیده معلوم نشده و واکنشی به کشتار مدوم این گونه در معرض انقراض در کشور گزارش نشده است که خبر می‌رسد پلنگ دیگری هم از شمار اندکی باقی ماندگان این گونه کاسته شده است.

به گزارش «تابناک»، دو روز پیش، یکشنبه بیست و پنجم اسفندماه، لاشه یک پلنگ ایرانی در محدوده پارک ملی گلستان کشف و به این ترتیب متاسفانه پلنگ دیگری از طبیعت کشور حذف گردید.

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران با اعلام این خبر می‌نویسد: بر اساس بررسی های اولیه این پلنگ حدود دو ماه پیش در جاده جنگل گلستان بر اثر برخورد با یکی از خودروهای عبوری زخمی شده اما تلف نشده و به جنگل پناه برده ولی متاسفانه پس از مدتی بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان کشف شد

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: این پلنگ، یک پلنگ بالغ بوده که بخشی از لاشه آن باقیمانده و قسمتی از آن نیز توسط حیوانات دیگر خورده شده بود.

احمد دباغیان افزود: بقایای لاشه پلنگ به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان ارسال شده است تا ضمن بررسی های کارشناسی، علت دقیق مرگ این پلنگ مشخص شود.

لاشه یک پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان کشف شد

گفتنی است عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده است تعداد زیادی از گونه های جانوری ارزشمند از جمله پلنگ، خرس قهوه‌ای، مرال و… طی سالهای گذشته گذشته بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این جاده از بین رفته و تعداد زیادی نیز زخمی و با گذشت زمان، تلف شوند؛ تلفاتی خاموش مانند مرگ این پلنگ که گاه کشف می‌شوند و گاه نامکشوف باقی می‌مانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
همین جماعت وحشی که مشغول انقراض نسل انواع وحوش در ایران هستند.به درختان هم رحم نمی کنندومشغول قطع وآتش زدن درختان هستندبا خیالی آسوده
متاسفم بیچاره :(
چشم مسئولان روشن که این جاده باید از قلب پارک گلستان عبور کند.
واقعا تاسف اوره. سال بدی بود برای این گونه جانوری با ارزش. و متاسفانه صدا و سیما همچنان در خواب زمستانی
چرا این جانوران را زنده گیری نمی کنید و به یک منطقه امن و محصور بفرستید
والله بخدا اصلا مدیریت صفره صفره
عروس رفته گل بچنه
سال 92 برای این حیوان خوش خط و خال فاجعه بار بود. امیدوارم با یاری مسئولان و مردم سال 93 سال خوبی برای پلنگها، جنگلها و کل محیط زیست کشور باشد.
یعنی این مساله راه حلی نداد
فنس کشی
کم کردن سرعت خودروها با سرعت گیر
زنده گیری این حیوانا و فرستادن به مکان امن
آخه این چه وضعیه؟! چرا مسیر جاده تغییر نمیکنه؟ یا چرا در حاشیه جاده فنس نمیزنند؟ این سازمان محیط زیست بدرد چه کاری میخوره؟!!!!!
خانم ابتکار یه کاری کن همه ی پلنگامونو از دست دادیییییییمممم
فقط اعدام آقا جان
خوب جاده را عوض کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار