بازدید 9377

۳۳۰ هزار امضا برای سربازان وطن

نامه‌ای که قرار است برای دبیرکل سازمان ملل‌متحد فرستاده شود
کد خبر: ۳۸۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۴ 17 March 2014
37روز پیش پنج‌سرباز مرزبانی کشور توسط اعضای یک گروه تروریستی در مرز استان سیستان‌وبلوچستان با پاکستان ربوده شدند. تاکنون تلاش‌ها برای آزادی آنها نتیجه نداده، حالا چندروزی است تعدادی از هنرمندان، روزنامه‌نگاران، قهرمانان ملی، استادان دانشگاهی و... اقدام به تهیه نامه‌ای خطاب به بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل کرده‌اند تا از این طریق داد آنها را بستانند تا شاید پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروزی آنها را به آغوش خانواده‌های خود برگردانند. تهیه‌کنندگان نامه سقف یک‌میلیون امضا را برای این نامه در نظر گرفته‌اند.

به نوشته شرق، با وجود گذشت 9روز از آغاز جمع‌آوری امضا حالا تعداد امضاها به حدود 330‌هزار رسیده است، اما آخرین مهلت تعیین‌شده برای رسیدن به یک‌میلیون امضا پایان امروز است و باید 660‌هزارنفر دیگر امضای خود را پای این درخواست درج کنند.

این درخواست با این جملات آغاز می‌شود: «ما هنرمندان، ورزشکاران، اهالی رسانه و فرهنگ و دیگر اقشار مردم ایران با هر سلیقه و نگرش، از همه مقامات مسوول و با نفوذ جهان، سازمان ملل و نیز دولت دوست و همجوار پاکستان درخواست داریم تا به‌عنوان عملی انسان‌دوستانه، همه توان خود را به‌کار گیرند که هرچه زودتر جوانان ما، این سربازان بی‌گناه به گروگان گرفته‌شده در مرزهای جنوب‌شرقی کشورمان، به دامان گرم خانواده‌های نگرانشان بازگردند.»

پرویز پرستویی به‌عنوان یکی از پرچمداران کمپین هنرمندان و اهالی رسانه برای آزادی پنج‌سرباز در برنامه هفته قبل «90» از مردم برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده ایرانی درخواست کمک کرد. او در صحبت‌های خود در این برنامه خطاب به مردم گفت: «ملت ایران همیشه در صحنه بوده‌اند چه در انتخابات ریاست‌جمهوری و چه موارد مختلف دیگر. با توجه به اینکه تیم‌ملی کشتی ایران درباره آزادی این سربازان فعالیتی انجام داده‌ و اینکه برخی هنرمندان هم کمپینی را تشکیل داده‌اند، از ملت ایران به‌عنوان کوچک‌ترین فرد می‌خواهم کمپین آزادی سربازان ایرانی را در این سایت امضا کنند تا موجبات آزادی این پنج‌سرباز ایرانی در این شب عید فراهم شود و ما بتوانیم صدایمان را به سازمان‌ملل و آقای بان‌کی‌مون برسانیم.» هر کاربر عضو فیس‌بوک یا سرویس جی‌میل می‌تواند با مراجعه به این وب‌سایت این درخواست را امضا کند.

تاکنون هنرمندان و افراد شناخته‌شده بسیاری این درخواست را امضا کرده‌اند. در بین آنها این اسامی به چشم می‌خورد: «عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، مرتضی سرهنگی، هدایت‌الله بهبودی، اصغر فرهادی، جواد شمقدری، رامبد جوان، محسن امیریوسفی، رضا درمیشیان، مهدی سجاده‌چی، حسن فتحی، هانیه توسلی، امیر جعفری، مهناز افشار، صابر ابر، سحر دولتشاهی، گوهر خیراندیش، روح‌الله سهرابی، دانش اقباشاوی، مجتبی میرتهماسب، احمدرضا درویش، مریلا زارعی، وحید موساییان، محمدعلی سجادی، نادر مقدس، لیلا زارع، پژمان بازغی، رضا عطاران و...»

علاوه بر این تعدادی از مسوولان و برادران اهل تسنن و تشیع استان سیستان‌وبلوچستان، گروه آزادگان موسوم به «23 و آن یک‌نفر»، اعضا، بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه استقلال تهران، استادان دانشگاه هنر تهران، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و سایر اصحاب فرهنگ و اهل ادب و شهروندان عادی برخی دیگر از امضا‌کنندگان این درخواست هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها