بازدید 13612
تغییر معادلات 48 ساعت پیش از انتخابات؛

عسگرپور رئیس هیأت مدیره خانه سینما می‌شود؟

انتخاب دوباره مریلا زارعی، ابراهیم اثباتی، تورج منصوری، ابراهیم مختاری، محمدرضا موئینی، محمد سریر، سیروس الوند، مرتضی رزاق کریمی و البته فرهادی توحیدی، رئیس هیأت مدیره خانه سینما ـ که پیش از اینها از حضور دوباره در عرصه مدیریت این نهاد انصراف داده بود ـ در هیأت‌مدیره تازه منتفی است و ترکیب هیأت مدیره این نهاد ‌‌کاملا تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۳۸۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹ 09 March 2014
ترکیب کاندیداهای صنوف سینمایی برای عضویت در هیأت مدیره خانه سینما در حالی رسانه‌ای شد که نام محمد مهدی عسگرپور، مدیرعامل کنونی خانه سینما در میان آنهاست و بنابراین، عملاً حضورش برای مدیرعاملی منتفی شده و احتمالاً او را باید رئیس احتمالی هیأت مدیره تازه خانه سینما قلمداد کرد.

به گزارش «تابناک»، تنها دو روز دیگر تا برگزاری مجمع عمومی خانه سینما و تعیین سرنوشت این نهاد که چندین سال سخت را پشت سر گذاشته باقی است. مجمع عمومی خانه سینما بیستم اسفندماه با ترکیبی متفاوت برگزار خواهد شد و بنا بر ‌اساسنامه خانه سینما از هر صنف سینمایی دو عضو شورای مرکزی صنف به همراه بازرس و دو عضو پیوسته به انتخاب شورای مرکزی همان صنف می‌توانند در مجمع برای رأی‌گیری شرکت کنند.

بنابراین بر خلاف آنچه از سوی برخی به اشتباه تعبیر شده، هر یک از سی صنف سینمایی می‌توانند با پنج نماینده در انتخابات روز بیستم اسفندماه شرکت کنند و در تعیین هیأت مدیره تازه خانه سینما نقش داشته باشند. در همین چهارچوب، نوزده صنف سینمایی، کاندیداهایشان را برای هیأت مدیره انتخاب و معرفی کرده‌اند و مابقی صنوف کاندیدایی برای هیأت مدیره ندارند و تنها در انتخابات مشارکت کرده و از میان گزینه های موجود، به انتخاب ترکیب مطلوبشان اقدام خواهند کرد.

عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما؟

در همین چهارچوب بر پایه شنیده ها محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما (کانون کارگردانان) آتیلا پسیانی (انجمن بازیگران سینما)، مسعود نقاش زاده (کانون مدرسان سینما)، داود رسولیان (انجمن جلوه‌های ویژه)، عبدالله اسکندری (انجمن چهره پردازان)، بهمن حیدری (انجمن صدابرداران)، شهاب الدین عادل (انجمن عکاسان فیلم)، محمدرضا سکوت (انجمن فیلمبرداران)، رضا نوروزی (انجمن مدیران تدارکات)، تقی علیقلی زاده (انجمن مدیران تولید)، مجتبی میرطهماسب (انجمن مستندسازان)، کیوان کثیریان (انجمن منتقدان و نویسندگان)، هادی قمیشی (انجمن طراحان فیلم)، جعفر صانعی مقدم (انجمن تهیه کنندگان مستند)، مهدی فخیم زاده (شورای عالی تهیه کنندگان)، روانبخش صادقی (انجمن انیمیشن)، محمدرضا مویینی (انجمن تدوینگران)، آناهید آباد (انجمن دستیاران کارگردان)، علی اکبر قاضی نظام (کانون فیلمنامه نویسان) برای حضور در هیات مدیره رقابت خواهند کرد و ظاهراً سید مهدی خادم، حسن زاهدی و شاپور امین بعنوان کاندیداهای بازرسان خانه سینما در مجمع شرکت می کنند.

در این میان، هنوز ترکیب دقیق نمایندگان صنوف سینمایی به عنوان صاحبان رأی در مجمع عمومی مشخص نیست و بر همین اساس پیش‌بینی ترکیب احتمالی هیأت مدیره دشوار است؛ اما با توجه به کاندیداهایی که معرفی شده اند، عملاً انتخاب دوباره مریلا زارعی، ابراهیم اثباتی، تورج منصوری، ابراهیم مختاری، محمدرضا موئینی، محمد سریر، سیروس الوند، مرتضی رزاق کریمی و البته فرهادی توحیدی رئیس هیأت مدیره خانه سینما که پیش از اینها از حضور دوباره در عرصه مدیریت این نهاد انصراف داده بود، در هیأت مدیره تازه منتفی است و ترکیب هیأت مدیره این نهاد ‌‌کاملا تغییر خواهد کرد.

اتفاق جالب تر اما حضور عسگرپور در میان کاندیداهای هیأت مدیره است، چرا که بر پایه اساسنامه خانه سینما، مدیرعامل از خارج از اعضای هیأت مدیره انتخاب می‌شود که بر همین اساس عسگرپور احتمالاً جای فرهاد توحیدی را در هیأت مدیره به عنوان رئیس هیأت مدیره خواهد گرفت. البته بعید نیست که تا زمان برگزاری انتخابات، اتفاقات دیگری رخ دهد اما اگر چنین شود و با ورود عسگرپور به هیأت مدیره، گزینه مدیرعامل ‌‌قطعا منتفی شود، این پرسش پیش خواهد آمد که مرد اول خانه سینما برای چهار سال آینده، چه کسی خواهد بود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار