بازدید 3319

مهدوی‌کنی:مردم آثار اقتصادمقاومتی را باید ببینند

رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد سخنرانی ها و همایش ها و حتی میزگردها و نشست های رسانه ای به رغم خرج ها و هزینه های بسیار نتیجه ای ندارد.
کد خبر: ۳۸۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹ 04 March 2014
رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تفسیری که رهبر معظم انقلاب درمورد اقتصاد مقاومتی فرمودند این است که خود را متکی به کمک خارجی ها ندانیم، گفت: روسای قوا باید برنامه عملی و اجرایی برای تحقق شعارها دنبال کنند تا مردم آثار آنها از جمله اقتصاد مقاومتی را ببینند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «محمدرضا مهدوی کنی» روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به نقش آفرینی مردم در حماسه سیاسی سال 1392 تحسین ملت ایران تشدید شد.

وی ادامه داد: پس از تحقق حماسه سیاسی برای شکل گیری حماسه اقتصادی در کشور اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شد.

وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری در جایگاه صیانت و حفاظت از بیانات رهبر معظم انقلاب بر اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تاکید دارد، یادآور شد: شعارها و برنامه های هر ساله که از سوی معظم له بیان می شود نباید به برنامه های معمولی، برگزاری همایش ها، سمینارها و سخنرانی ها بسنده و محصور شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برگزاری جلسات متعدد سخنرانی ها و همایش ها و حتی میزگردها و نشست های رسانه ای به رغم خرج ها و هزینه های بسیار نتیجه ای ندارد.

آیت الله مهدوی کنی با یادآوری تاکید روسای سه قوه برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: تفسیری که معظم له بر اقتصاد مقاومتی فرمودند این است که خود را متکی به کمک خارجی ها ندانیم، البته این بدان معنا نیست که ما نیاز به خارج نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ملتی همانند ملت ایران که خداوند این همه امکانات مادی، انسانی، سرمایه های اجتماعی، مالی و انسانی در اختیار آنها قرار داده است، سرمایه کشور هستند. باید به جوانان فداکار، علما، حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور تکیه کرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ما در 35 سال اخیر نشان داد که علاقه مند به کشور و خواهان آزادی و جلوگیری از دخالت دیگران است، با اتکا به این سرمایه عظیم، دولت می تواند از این سرمایه بهره ببرد و وابستگی ها را قطع کند.

آیت الله مهدوی کنی یادآور شد: این مطالب تقاضا و تاکیدی است و خواسته مردم هم این است که این مساله با شعار و همایش و نمایش پیگیری نشود، برداشت ما این است که شعاردادن را شروع کرده ایم.

وی اظهارداشت: تجربه نشان داده است که اگر به شعار اکتفا کنیم مردم ناامید می شوند، بنابراین بنده تذکرم به مسوولان این است که مسایل را جدی بگیرند و ما دعاگوی آنها هستیم و امیدواریم موفق شوند؛ دعای علما اثری واقعی دارد.

رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: بنابراین بنده تصور می کنم رجزخوانی در جنگ خیلی مفید بوده و تقویت کننده است اما در کارهای زیربنایی تنها رجز کافی نیست و سربازانی که می خواهند کار کنند تنها به رجز اکتفا نمی کنند.

آیت الله مهدوی کنی اظهارامیدواری کرد که رییس جمهوری و سایر قوا با کمک، همراهی و هماهنگی با یکدیگر کاری کنند که کشورهایی که امید بسته اند با تحریم ها و فشارها به آنها وابسته می شویم، ناامید شوند.

وی با یادآوری این که این کشورها امید دارند که مردم از انقلاب ناامید می شوند، گفت: مردم ما در 35 سال اخیر نشان دادند که علاقه مند به کشور هستند و چنانچه در این سال ها فراز و نشیب هایی وجود داشته که برای آزادی هر ملت سختی هایی وجود دارد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست ضمن همراهی و صرفه جویی به دولت کمک کنند.

آیت الله مهدوی کنی افزود: روز گذشته در روزنامه ای خواندم که مصرف انرژی در کشور ما به اندازه کشور چین و تمام اروپا است و عملا می بینیم که در این زمینه خیلی اسراف می کنیم که شاید علت این باشد که خداوند نعمت های زیادی به ما داده است.

پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز به ریاست آیت الله مهدوی کنی در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.



** مسوولان و تیم مذاکره کننده هسته ای از خط قرمزها عبور نخواهند کرد

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همان طور که مسوولان و تیم مذاکره کننده عنوان کرده اند در مقام حفظ اصول و حقوق ملت ایران هستند و از خطر قرمزها عبور نخواهند کرد.

مهدوی کنی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم مردمی و اسلامی است، گفت: این دولت مسلما حقوق مردم را حفظ خواهد کرد و ما هم همین توقع را داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که با پشیبانی رهبر معظم انقلاب و مردم، تیم مذاکره کننده مستحکم بوده و عقب نشینی نکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار