بازدید 28434
لوتار ماتئوس آخر این هفته در «ورزش از نگاه دو»؛

جایی‌که منابع مالی شکست فردوسی‌پور تأمین می‌شود

نزدیک ‌یک سال و نیم از راه‌‌اندازی شبکه تخصصی ورزش در ایران می‌گذرد و با گذشت این زمان، تازه دعوای شبکه‌های قدیمی برای ‌داشتن آنتن بالا گرفته است. نگاهی به کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد که در شش ماه اخیر، چندین و چند برنامه جدید ورزشی در شبکه‌های دو، سه و تهران ایجاد شده که مهم‌ترین و موفق‌ترین آن، دور جدید برنامه ورزش از نگاه دو است که هم‌اکنون دومین برنامه پربازدید صدا و سیماست
کد خبر: ۳۸۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸ 03 March 2014
منابع مالی شکست فردوسی‌پور از کجا تأمین می‌شود؟نزدیک ‌یک سال و نیم از راه‌‌اندازی شبکه تخصصی ورزش در ایران می‌گذرد و با گذشت این زمان، تازه دعوای شبکه‌های قدیمی برای ‌داشتن آنتن بالا گرفته است. نگاهی به کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد که در شش ماه اخیر، چندین و چند برنامه جدید ورزشی در شبکه‌های دو، سه و تهران ایجاد شده که مهم‌ترین و موفق‌ترین آن، دور جدید برنامه ورزش از نگاه دو است که هم‌اکنون دومین برنامه پربازدید صدا و سیماست.

به گزارش «تابناک»، چندین و چند سال است که نود، پربازدید‌‌ترین برنامه تلویزیونی ایران است و عادل فردوسی‌پور، موفق‌ترین چهره تلویزیونی! نگاهی به چهره‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد که در سال‌های قهر مهران مدیری با تلویزیون و مهاجرت سید محمد حسینی از ایران، این عادل فردوسی‌پور بود که یک‌تنه چراغ روشن صدا و سیمای ایران بود با ریتم تند برنامه‌اش در سال‌های ریزش مخاطبان تلویزیون، هواداران خود را همواره راضی نگه ‌داشت، نه ‌تنها مخاطبی را از دست نداد که حتی بر شمار آنان ‌افزود. چنانکه در برنامه معروف قرعه‌کشی جام‌جهانی، امار شش میلیون شرکت کننده را در مسابقه پیامکی خود بر جای گذاشت که یک رکورد دست‌نیافتنی در برنامه‌های تلویزیونی ایران است.

اما آنچه برنامه نود را در همه این‌ سال‌ها به یک برنامه پر مخاطب‌ تبدیل کرده، وابسته به شخصیت استثنایی خود عادل فردوسی‌پور است. تیزهوشی فردوسی‌پور در کنار درک درست از کارکرد رسانه و نترس بودن وی از بالا گرفتن جنجال و درگیری در برنامه‌هایش، موجب شده تا بیشتر اوقات مخاطبان از دیدن برنامه نود راضی باشند. البته فردوسی‌پور در همه این سال‌ها منتقدان سفت و سختی هم داشته که همه این انتقادات ‌بیشتر به شخصیت فردوسی‌پور ‌است تا خود برنامه و همین ‌نشان از آن دارد که شخصیت خود فردوسی‌پور‌ در همه این سال‌ها، موجب شهرت روزافزون نود شده است.

در میان همه برنامه‌هایی که چند ماه اخیر روی آنتن رفته، اما برنامه ورزش از نگاه دو شبکه دو، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و توانسته خودش را به جایگاه دوم برنامه‌های پربازدید تلویزیون برساند. تیم جوان خوش‌فکر این برنامه در کنار چینش دقیق و استادانه مهمان‌های برنامه و بخش خوب خط قرمز، موجب شده تا شاهد دومین برنامه جریان‌ساز در صدا وسیمای ایران باشیم.

اما ماجرایی که در پس این ماجراست، تلاش مدیران شبکه دو برای شکست هیمنه چندین و چند ساله شبکه سه و سلطه برنامه نود در برنامه‌های تلویزیون است. اگر این را در حد یک تلاش درون سازمانی برای بالا بردن برنامه‌های تلویزیون قلمداد کنیم، می‌توان از آن به ‌عنوان یک اتفاق خوب نام برد که موجب ارتقای کیفیت برنامه‌ تلویزیون شده و در برهوت برنامه‌های ضعیف تلویزیونی، دست‌کم شاهد دو برنامه قوی ورزشی در شبکه‌های مختلف باشیم.

اما اگر این ماجرا تا حدی برای مدیران جدی شود که ‌صرف هزینه‌های آنچنانی به بار ‌آورد، دیگر باید زنگ خطر را برای مدیران صدا و سیما به صدا درآورد. حضور لوتار ماتئوس در ایران و در برنامه ورزش از نگاه دو، یکی از آن ترفندهایی است که برای افزودن مخاطبان برنامه ورزش از نگاه دو اندیشیده شده است.

پیش از این هم شاهد حضور ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال در برنامه‌های تلویزیونی ایران بودیم که البته ماجرای حضور آن‌ها در ایران، چیز دیگری بوده و در حاشیه سفرش سری هم به تلویزیون زده است.

اما حضور یک ستاره نامدار دنیای فوتبال در ایران، صرفا برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی برای نخستین ‌بار است که رخ می‌دهد. بی‌شک حضور یک ستاره بزرگ دنیای فوتبال در یک برنامه تلویزیونی شامل هزینه‌های مالی فراوانی می‌شود؛ هزینه فراوانی که قرار است رهاوردش تنها افزایش مخاطب باشد و گرفتن جای برنامه نود در رنکینگ پربازدید‌ترین برنامه تلویزیونی ایران!

سال جام‌جهانی در پیش است و جنگ شبکه‌ها برای بردن سهم بیشتر از مخاطبان تلویزیون بالا و بالاتر می‌رود، ولی امیدواریم این جنگ تنها موجب بالا‌تر رفتن کیفیت برنامه شود و بیت‌المال را هدر ندهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
اگر فردوسی پور نبود شاید فوتبال ایران کاملا در فساد غرق می شد . فدراسیون فوتبال که کاملا مرخصه !!!
با این کار ها فوتبال ما هیچ رشدی نمیکند
فقط بیت المال هست که میشود بیت الحال فوتبالیست ها...
حسوووووووووووووود
ذوب در فردوسی پور
فردوسی پور پرسپولیسی آدم بیطرفی نبوده و مستحق زمین خوردن است!! در واقع همه این قضایا نتیجه نفرین هواداران سایر تیم های لیگ هست.
پخش جام جهاني خيلي مهمه!
زور بیخود میزنن. اگه رونالدو و مسی را هم بیارن بازم هیچی عادل و نود نمیشه
خیلی یکطرفه ازفردوسی پور حمایت میکنید.تا مدیران صداوسیما به فردوسی پور اختیار ندهند اونهم بخاطر خودشون دراین رکود رسانه جسارت وتیز هوشی نخواهیددیددددد.
به راحتی میشه حدس زد .......!
حالا خوبه همه شبكه هاي صدا وسيما دولتي هستند و همه مخارج و درامدهايشان از يك جيب تغذيه ميشه. اگه خصوصي بودند باز اين رقابت معني داشت....
ببینم مطمئن هستی که این مقاله رو یکی از دستیارهای آقای فردوسی پور ننوشته؟!!!!

از جیب مردم برای آقای فردوسی پور خرج نکنید لطفا ایشون به اندازه کافی توی سیستم اداری طرفدار دارد.
خودتون فهميدين چي تيتر زدين ؟؟؟
جايي كه منابع مالي شكست فردوسي پور از كجا تامين مي شود !!!؟؟؟
"جایی‌که منابع مالی شکست فردوسی‌پور از کجا تأمین می‌شود" هاا ای که گفتی یعنی چه؟
آقاي فردوسي پرت ميخند...
فردوسی پور، تیم ملی والیبال و چند مورد دیگر از مواری هستند که اثبات کننده این امرند که شایسته سالاری باعث پیشرفت است که این امر با مذاق برخی سازگار نیست.
کثافت
درودبه فردوسی پور.بااینهمه درامدپیامکی پولهاراصرف چه چیزی میکنند.
کاش حداقل اگه وجود شبکه خصوصی غیرممکنه با تشکیل شبکه های نیمه خصوصی موافقت بشه تا دیگه این حرف و حدیث ها نباشه
ورزش چون به آقایون چندان ربطی نداره آزادی بیان بیشتری داره اما سیاسیت چی؟ یه نود سیاسی رو اگه راست میگن بسازن
این چه تیتر مزخرفی است ؟
عادل جون دوستت داریم ...
عادل با عدالت ،،، محبوب قلب ملت
البته برنامه ورزش از نگاه دو خودش يه حامي مالي داره که دم به ديقه هم داره نشونش ميده
شايد بار مالي روي دوش همون اسپانسره
نمی دانم چرا در کشور ما به جنجال و دعوا و اختلاف و قهر و کدورت و تهمت و دروغ و نفاق وکینه و.... می گویند موفقیت ؟
چه ربطی به منابع مال فرودسی پور داشت
الان این تیتر بود زدی تابناک ؟
بنظر من بهترين برنامه ي صدا و سيما 90 و بهترين مجري عادل فردوسي پوره واقعا خسته نباشيد بش ميگم
تابي ميخواي خودت نظر بده خودتم ثبت كن هيچ كدوم از نظراي ما رو كه ثبت نمي كني
خدا وکیلی 20 بار تیتر خبرتون رو خوندم ولی متوجه نشدم
یک بار دیگر تیتر این خبر را بخوانید ببینید آیا معنی می دهد؟
چی نوشتی تابناک
خودتم میتونی بخونی؟ تیتر رو میگم
بی معنیه
هیچی جای نود رو نمی تونه بگیره
تیتر زدی بعد دیدی اشتباهه دوباره تیتر رو عوض کردی، ریدی ، بازم اشتباهه
90 هم 90 قدیم ، فردوسی پور رفت تو حاشیه...
فقط 90
یه فردوسی پور بگید بیاد اول تیتر شما رو تفسیر کنه خیلی عمیقه !!!!!!!!
مشه لطفاً این تیترتون رو ترجمه کنید!!!!!!!
آنقدر عادل خان را هم آزار خواهند داد كه مانند مجري‌هاي توانمند ديگر فرار ايشان از رسانه ميلي را شاهد باشيم
تيتر اين خبر نامفهوم هست
پر بازدید؟ مگه وب سایته؟
برنامه تلویزیونی را میگن پر بیننده.
همیشه رقابت باعث افزایش کیفیت و انحصار سبب بی کیفیتی است.
هیچی نود نمیشه!!بعدش هم تابی جون ورزش از نگاه دو برنامه جدید نیست ودر این چندساله(حداقل در هشت نه سال قبل)همیشه پخش میشد اما همیشه با تغییرات مجری همراه بوده که به گرد پای نود و عادل هم نمیرسن....
مسی و رونالدورم بیارن، فقط همون یک قسمتش دیده میشه، مردم بازم سوییچ می کنن رو نود.
کار باید دست کاردان باشد ازقدیم گفتن
منافع حاصله از پيامك ها، تبليغات اينقدر فريبنده هست كه لوتارماتيوس جاي خود دارد شايد مسي و رونالدو را هم بياورند
هر چقدر هم که تلاش کنند باز هم نمیتوانند جای برنامه نود و عادل فردوسی پور را بگیرند.
عادل عشق است
برنامه ورزش از نگاه دو هیچوقت نمیتونه جای 90 رو بگیره.
واقعا متاسفم برای شما همه کار می کنید که صدا و سیما را خراب کنید.اگر دین ندارید حداقل قلم فروش نباشید.مردونه انتقاد کنید .
رقابت لازمه پیشرفت است
جذابیت برنامه 90 به صداقت و مردمی و حرفه ای بودنش طی سالهای متمادی است یک رقیب خوب هم می تواند سطح کیفی برنامه را بالا ببره اما برای هیچ برنامه ایی ساده نخواهد بود خیلیها مثل من فقط برای 90 ممکنه شبکه های تلویزیون را نگاه می کنند
بعد میگن واسه کلاه قرمزی پول نداریم!
حالا اگه بخواهیم به هر ترتیبی روی فردوسی پور رو کم کنیم انوقت منابع مالی مخفی به کار میاد .
نود منحصر به فرد
فردوسی بورتکه
نود منحصر به فرد
سلام
کنداکتور اشتباه است معادل فارسی: جدول پخش
ممنون
پرحاشیه سازترین شخص درفوتبال ایران براحتی مربی وداوروبازی کن خراب می کندویاقیمت آنهارابالامی برد واین اقای فردوسی پور چه درامدهایی از تراستهای فوتبال ومخابرات بدست می اورد . وچقدربدحرف میزند . وچقدر بی تربیت وبی شخصیت است .
برنامه نود فقط به محل پاتوق پرسپولیسیها تبدیل شده من که دو ساله اصلا نگاهش نمی کنم
برنامه نود یک برنامه اصیل است که هیچ گاه دچار روزمرگی نشده و هر روز بر غنای آن افزوده می شود. عادل فردوسی پور فردی است که در اوج محبوبیت هیچ گاه دچار غرور نشد و شخصیت سالم او در کنار تیزهوشی فوق العاده و اطلاعات به روزش از وی یک برنامه ساز و مجری توانمند ساخته که کارش را خیلی خوب بلد است. برنامه آنچنان پر خرجی هم ندارد. دیگران بهتر است با کمک خلاقیت و ابتکار با عادل رقابت کنند نه با پول بیت المال!
فردوسی پور کم نظیره و همونه که باید باشه و تا زمانی که اینجوری باشه تو قلب مردمه
باید این هفته مردم این برنامه رو تحریم کنند تا دیگر شاهد این نباشیم که با پول های دولتی به افرادی مانند فردوسی پور ضربه زده شود
من از طرفداران سر سخت نود هستم ومی خواهم بگویم اگر همه مجریان هم دست در دست هم دهند نمی توانند برنامه هم چون نود ومانند عاد ل عزیز مجری گری کنند
حالا يك برنامه شون ازاين بازيكن استفاده ميكنند برنامه ديگه چي هيچكس نميتونه جاي عادل وبگيره بيخود جو نديد يوسفي كجا عادل كجا
براي تابناك متاسفم كه دعوت از يكي از اشخاص مشهور در دنياي فوتبال در برنامه از نگاه دو را از بين رفتن بيت المال مي داند.
بابا این مسئولین صد ا وسیما همه ی این کسانی که مثلا برنامه با یه موضوع میسازن رو چرا جمع نمیکنه با هم کار کنن این طوری خیلی بهتره ها والا بخدا - شبکه ورزش رو زدن اصلا معلوم نیست کی کارشناسه کی چکاره س باید کل برنامه های ورزشی رو ببرن شبکه ورزش اگرم جا نبود مثلا شبکه فوتبال شبکه والیبال و... راه بندازن - شبکه دیجیتال که محدودیت نداره زیاد
چرا نظرها رو نميزاريد من تا حالادوتا نظر گذاشتم
فردوسی پور سالها است که مردم را سرکار گذاشته و ذهن و فکر مردم را از مسیر اصلی منحرف کنند تا سردمداران فوتبال کثیف ایرانی ، ترک تازی کنند .
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج