بازدید 43674

درآمد مجریان برنامه کودک از اجرا خارج از تلویزیون

آنتن تلویزیون باید پاک تر و منزه تر از این باشد که از علایق کودکان به نفع کسب درآمد و تولید برنامه به هر قیمتی از یکسو و از سوی دیگر خالی کردن انبارهای کارخانه‌ها و فروش محصولات جدیدشان، بهره برده شود.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰ 03 March 2014
روزنامه کیهان در یادداشتی به قلم یک تهیه کننده برنامه کودک تلویزیون و در نقد پخش تبلیغ مواد خوراکی در برنامه های کودک سیما نوشت:

مجریان سرشناس کودک تلویزیون به خوبی در حال کسب درآمدهای هنگفت از اجراهای صحنه‌ای خارج از فضای تلویزیون هستند اما آنتن تلویزیون باید پاک تر و منزه تر از این باشد که از علایق کودکان به نفع کسب درآمد و تولید برنامه به هر قیمتی از یکسو و از سوی دیگر خالی کردن انبارهای کارخانه‌ها و فروش محصولات جدیدشان، بهره برده شود.

مگر این کودکان چه گناهی کرده اند که صادقانه و بی هیچ شرط و قراردادی حرف ها و رفتارهای عموها و خاله های محبوب تلویزیونی شان را قبول کرده و تاثیر می پذیرند. یادش بخیر قبلا به ما گوشزد می کردند که برای آموزش های فرهنگی و صحبت درباره مهارت های زندگی به هیچ وجه برای کودکان مستقیم گویی نکنید! جالب اینکه این حرف درباره موضوعات عادی و عمومی برنامه ها بود ولی همان اساتید، کارشناسان و دوستان دلسوز الان کجا هستند که بیایند و ببینند عموجان ها و خاله جان های ما با چه روی گشاده و به دور از هیچ خجالتی بسته های خوراکی را با هیاهو و داد و فریاد همچون دوره گردهای دست فروش تبلیغ  می کنند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۰
انتشار یافته: ۳۴
مجری ها در زمینه تبلیغات ماکارونی و ... در برنامه کودک مقصر نیستند.
این تبلیغات بیش از حد در برنامه کودک به خاطر کاهش شدید بودجه و درآمد تلویزیون است که عوامل متعددی دارد. از جمله مشکلات مالی عمومی کشور و نیز کاهش بیننده.
حرف حقه، من وقتی ادا بازی اینا رو برای یه محصول میبینم واقعا حالم بد میشه
چه ربطی دارد؟ کارآفرینی، توسعه کسب و کار و برند سازی در همه زمینه ها اتفاق می افتد و محدود به زمینه خاصی نیست. حال، اگر مطرح شود که این افراد با اعتیار صدا و سیما به اینجا رسیده اند و تلویزیون برایشان برندسازی کرده است و باید حق صدا و سیما نیز در نظر گرفته شود، شاید بتواند منطقی باشد که می تواند در قراردادهایی که این افراد از ابتدا با صدا و سیما می بندند، حقی برای این سازمان از فعالیت های خارج از سازمان در نظر گرفته شده و در واقع، برند تحت مالکیت معنوی سازمان درآید.
جالبتر اینجاست که صدا سیما دوباره درخواست بوجه کرده
اینگونه تبلیغات تصویر برنامه هارا بسیار زشت کرده است.
هر چند سیما پیش از این نیز برای مخاطبانش ارزشی قایل نبود ولی انگونه رفتار توهین به مخاطبین را بسیار زننده کرده است. آدم حالش از هر چه عمو و خاله است به هم میخوره.
الان عموها و خاله ها میان با حضور بچه ها تبلیغ پفک و چیپس میکنند کلا الان تلویزیون یه طوری شده هر کانالی میزنی داره تبلیغ میکنه
مگه معلمین ما خارج ار کلاس مدرسه ، در کلاس خصوصی، پزشکان ما خارج ار تعرفه بیمارستان ، از روش زیر میزی ، تلویزیون ما خارج از برنامه های معمول از طریق تبلیغات فراوان ، اساتید دانشگاه ما خارج ار دانشگاه و .... درآمد کسب نمی کنند. این اگر هم یک مشکل محسوب میشه شامل حال همه هست.
براي يكبار هم كه شده كيهان حرف دل مردم رو زذ .صدا و سيما كه با كپي كردن تبليغات ماهواره اي شورشو در اورده. بدتر از همه هم تبليغات مزخرف مواد خوراكي اغلب ناسالم در برنامه هاي كودك انهم بصورت مستقيم و توسط عموها و خاله ها به شكل زننده است. واقعا اين مجريان ايا براي شخصيت خود احترامي قايل هستند؟ اين افراد چگونه ميخواهند الگوي كودكان باشند
هیچ کی نیست به این اقایون فرهنگی که فرق صدا و سیما با بقیه کانال های کریه را در انسانی بودن- معنی گرا بودن می داند و سرگرمی را بی جا می پندارند اما می بینیم کودک پای تلوزیون برنام کودک به صورت خیلی باز تبلیغ انواع کیک- ماکارونی کارت بانک و و و به مدت طولانی و در اخر هیچ دستگیر کودک محتاج اموزش و خلاقیت و نو اوری و هیجان نمی شود. واقعا که
آی گفتی
واقعا شرم آوره
هیچ کس هم نیست که جلوش رو بگیره...
يادش بخير با انقلاب 57 همه تبلغات ها حرام اعلام شد و هيچ تبليغي ديگه وجود نداشت بجز تبليغ جبهه رفتن
ما ايروني ها هميشه در افراط و تفريط استاديم
نه به اون روزا نه به الان كه توي رسانه دولتي و ملي و كه از بيت المال مخارج اش تامين ميشه شبكه هاي دولتي رو رسما در اختيار شركت رب ساز و ماكاراني ساز و پودر ساز و وارد كننده چاي و برنج ميزارن
اخه كجاي دنيا اينفرميه؟؟؟
حتي توي اون امريكاي ازاد هم از منابع دولتي نميتونن اينفرمي استفاده كننننننن
اينا يه طرف موضوع ديگه جالب تره
و اون اينه :
37 سال پيش توي ايران يه سري بيلط فروخته ميشد به اسم بليط ها يبخت ازمايي
كه بازم اونم حرام شد
ولي حالا رسيديم كه رسما و علني توي تمام برنامه هاي تي وي حتي برنامه هاي مذهبي ، يه شماره ميزارن كه اس ام اس كنيد و جايزه بگيريد
ميليارد ها تومن از جيب ملت ساده ميره توي جيب شركت همراه اول وايرانسل و بقيه بعد يه قرعه كشي درست و نادرست همميكنن و يه سري جايزه هم در سبك سياق همون بليط بخت ازمايي ها ميدن به يه سري
و ملت درمونده ما هم كه منتظر يه جرقه توي زندگيشون هستند اكثر اين چيزا رو ازمايش ميكنن شايد كه برنده خوش شانس و با بخت اقبال اونا باشن
با سلام، انصافا حق با شماست. از تبلیغ ماکارونی و لا زانیا گرفته تا کیک و کلوچه ! دیگه برنامه کودک نیست شده سوپر مارک و فروشگاه محصولاتی که از نظر خیلی از متخصصان نه تنه برای بچه ها سودمند نیست بلکه خیلی از محصولات مضر هم هست. باید مسئولین تلویزیون برای ایم مورد فکری بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
شبکه پويا رو نديدين که همش به بچه ها می گه فلان شماره رو بگيرين تا براتون جک بگيم. واقعا از نظر قانونی و شرعی تحت تاثير قرار دادن بچه های کوچک و غير مميز برای کسب سود يک عده ايرادی نداره؟
جالبه همین تیپ ها در سال های پیش مصرف این خوراکی ها را مضر اعلام می کردند
عمو... که در برنامه خود یک پزشک هم می آورد
ولی ظاهرا بازار چیپس و پفک خیلی بهتر جواب می ده
خلاصتا یعنی این که همه به سرعت در حال کسب منبع دآمد و پولسازی افتاده اند
شما فکر می کنید ما چه نسلی را تربیت می کنیم؟
كاملاً موافقم. نبايد آينده فرزندانمان را قرباني مطامع نظام سرمايه و مصرف كنيم.
بودن به هر نحو در آنتن مهم شده

بازهم شبكه پويا كه اگه نبود جمعه ها بچه ها چيزي نداشتن ببينن . خوبه كه مسئولين يه خورده برنامشون رو تعطيل كنن و با شكل و محتواي جديد بيان ...
چه عجب از کیهان یک نقد منصفانه دیدیم.
به بچه ها از همان کودکي سودجويي را ياد مي دهند...
آفرین بر شرفت ولی این حرف شما چه تاثیری دارد؟
بنام خدا
سلام
یک زمان در دل برنامه از محصولات فرهنگی نام برده میشود میگوییم دستشان درد نکند بچه ها را با این محصولات آشنا میکنند تازه آنجا نیز ما حرف داریم میگوییم همه کتابها یا نرم افزارها را نام نبرید، ببینید کدام مناسب تر است آن را بگویید.(اسامی کتابهای کانون پرورش فکری ، انتشارات مدرسه ، نرم افزار های مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که از فیلترهای تخصصی عبور کرده اند.)
سالانه تعداد زیادی از این محصولات با خون دل تولید میشود که به دلیل فرهنگی بودن و به قول انسانهای مقتصد فاقد توجیه اقتصادی بودن امکان پرداخت پول های چند ده میلیونی به عموها و خاله ها را ندارند تا ایشان در دل برنامه ها بطور مفصل از آنها یاد کنند.
این محصولات به جهات فوق امکان فروش مناسب ندارند و به تبع آن امکان تولیدات بعدی را ندارند و بعد کودکان ما به سراغ بازیها خارجی میروند و بعد ما باید هزار کار کنیم تا آثار بد اینگونه بازیها را از بین ببریم.
نمیدانم صدا و سیما هیچ احساس ناخوشایندی ندارد.
یکی از مسئولین صدا و سیما میگفت دوست دارم برای معرفی محصولات فرهنگی کمک کنم اما بخش بازرگانی سازمان به سراغ ما خواهد آمد و خواهد گفت چقدر پول گرفته ای !!!!
اللهم عجل لولیک الفرج

هاشم فغانزاده
رییس هیئت مدیره موسسه رهاورد دانش
افرين
دمت گرم آقا.گل گفتی
نبودن قوانین در زمینه حق نشر و شهرت باعث این میشه.اگر مجریان براحتی وبدون پارتی بازی وارد تلوزیون شوند ومشروط به پرداخت 50 درصد کارهای خارج از تلوزیون به سیما شوند ببینید چه مجریان قابل فراوانی که حاظرند فی سبیل الله کار کنند و حتی 90 درصد درامدخارج سیما را هم صرف کمیته امداد کنند.
وقتی پای پول وسط باشه هیچ چیزی در مقابلش نمی تونه بایسته . بنده خدا رسانه ملی هم که اصلا نمی دونه پول چه رنگیه !!
بليط عمو ...توي اهواز نفري 15هزار تومان براي يك ساعت بود براي يك خانواده 4نفري مبلغ 60هزارتومان بود اين برنامه از ساعت 10صبح تا 10شب ادامه داشت .چه پولهايي براي همينه كه خيلي از هنر پيشه شيفت كردن بطرف برنامه كودك
نگفتي درآمدشون چقدره ؟ !!!!
خیلی متاسفم که فرهنگ مصرف کنندگی صرف وغلبه پول و تجارت برآمورش در برنامه ها و سیاست های صداو سیما برتری دارد . و بیچاره ما و بچه های ما .
ما که فرهنگ تلویزیون ما در زمان کودکی جنگ و شهادت بود الان درگیر ماشین فلان و خانه با مشخصات آنچنانی هستیم و به مسایل فرهنگی حساسیت خاصی نداریم .
ببین بچه های ما چه خواهند شد .
کجا هستند عزیزانی که برای هر خبر کوچک سیاسی هزار تا نظر دارند .
عزیزان نظری در خصوص آنجه که درذهن و باور کودکان ما به عنوان برنامه کودک جای میدهند ندارید؟؟؟؟
با سپاس از درج این مطلب
1- تبلیغات رگبار گونه در برنامه های کودکان
2- معرفی شماره تلفنهای گویا و کاسبی در لوای این مساله (و البته ضربه به اقتصاد خانواده)
3- پخش برنامه مستقیم انواع قرعه کشی ها
4- پخش مستقیم پرواز هواپیمایی ...
5- مصاحبه با کارآفرینان و در واقع معرفی و بازاریابی محصولات آنها
6- تهیه برنامه های فرهنگ سازی با تاکید بر پخش و معرفی یک برند خاص
و ......

نمونه هایی است از صدها توهین به شعور بینندگان بیچاره . یاد شبکه های ماهواره ای می افتم که از کلیه زوایای تصویر برای پخش تبلیغ استفاده میکنند البته با این تفاوت که آنها بودجه ای از بیت المال دریافت نمی کنند.
با يادداشت نويسنده محترم كاملاً موافقم.
واقعا حرف حق را زدی.افتضلح شده این برنامه ها.من که دیگه نمیزارم بچه هام این برنامه ها را ببینند.
عالی بود.
خدایی راست میگه، تلویزیون انگار فقط مرکز تبلیغات شده.
سلام خیلی از این روند تبلیغات که باب شده ناراحتم حتی تدابیری به کار گرفتم که پسرم کمتر برنامه کودک ببینه ولی این راه حلش نیست.لطفا مسئله را جدی بگیرید و پیگیر ان باشید.با تشکر
يادمه قبلنا تلويزيون ايران از تيزرهايي تبليغي كه شبكه هاي خارجي پائين فيلمهاشون مي فرستادن ايراد مي گرفتن و از اثرات اون توي ذهن بچه ها انتقاد مي كردن. حالا برنامه هاي كودك ايران كلا شده فيلم تبليغي و كاملا تجارتي . اينجوريه كه بايد بريم دنبال همون شبكه هاي خارجي بگرديم و بچه هامونو از ديدن برنامه هاي تبليغي صدا و سيماي خودمان نجات بديم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار