بازدید 10063
۲

سالار عقیلی و تبلیغ کتونی زرنگی!

چرا اصلا باید چنین انتظاری از سالار عقیلی وجود داشته باشد که، چون در زمینه موسیقی اصیل ایرانی فعالیت دارد دیگر نباید در تبلیغات فلان محصول شرکت کند؟ چرا اگر یک ورزشکار یا هنرپیشه یا ... همین کار را می‌کند زیاد بر او خرده‌ای نمی‌گیرند، ولی برای سالار عقیلی چنین ناهجار است؟ پاسخ بسیار ساده است: خود سالار عقیلی این توقع را در مخاطب به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸ 08 November 2023

به گزارش تابناک، عصر ایران نوشت: سالار عقیلی یکی از چهره‌های شناخته شده در عرصه موسیقی ایرانی است، اخیرا یک ویدیوی تبلیغاتی از او منتشر شد که به بحث و گفت‌وگوی زیادی در میان مخاطبان و کاربران فضای مجازی انجامیده است.
 

در این ویدئو عقیلی (لاغر شده) در وسط یک فروشگاه عرضه کفش‌های ورزشی یا کتانی (کتونی) و لباس ورزشی ایستاده و درباره محصولات موجود در آن فروشگاه حرف می‌زند و مخاطبان را هم برای حضور و خرید در آن فروشگاه فرا می‌خواند. قابل ذکر است تغییر ظاهری و لاغر شدن سالار عقیلی در آن ویدئو تبلیغاتی فروشگاه ورزشی به دلیل عمل جراحی اسلیو است که حدود ۵۰ کیلو وزنش کمتر شده است. (ذکر شده در صفحه ویکی پدیا عقیلی)

همین قضیه باعث شد که بسیاری به این حرکت او خرده گرفته و به صراحت اعلام کنند این کار در شان هنرمندی، چون او نیست و این اقدام را به سقوط سالار عقیلی تعبیر کرده‌اند یا روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای پژمان موسوی درباره او در صفحه اینستاگرامش نوشت: «حرفِ تکراری نباید زد، شخصیتِ سالار عقیلی هم چیزی نیست که نیاز به یادآوریِ دوباره داشته باشد، فقط این حد از سقوط و اصرار بر این نوع بازنمایی از خود، در روز‌هایی که می‌دانید و می‌دانیم، چیزی نبود که حتی بتوان انتظارش را هم کشید. انگار که شاملو، این شعر را در وصفِ استاد عقیلی سروده: هرگز کسی این گونه فجیع به کشتنِ خود برنخاست…»

البته در جواب هم کسانی نوشته‌اند: «مشکل از شماست که برای افراد شان ازلی و ابدی قائل می‌شوید، خیر آقا، این‌ها انسان‌های عادی هستند که هنری هم دارند و در کنارش هم فعالیت‌های دیگر انجام می‌دهند. اصلا هم عجیب نیست. قرار نیست عالم و آدم را قضاوت کنید ...»

به هر روی اگر منطقی بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم این هم یک فعالیت اقصادی است و یک نوع شغل محسوب می‌شود، حتی اگر مغازه خودش باشد یا اینکه نه اصلا در کنار خیابان بایستد و لباس ورزشی بفروشد هیچ اشکالی ندارد و نه عیب است و نه عار و نه تخلف.

یک زمانی از زنده یاد جمشید مشایخی پرسیدند چرا حاضر شده برای کولر اُجنرال تبلیغ کند؟ پاسخ داد آدم به خاطر پول با کولر عکس بیندازد بهتره تا با بعضی آدم‌ها عکس یادگاری بندازه ....

ولی واقعا پرسش این است که آیا عمل سالار عقیلی در این حد ناپسند است؟ یا چرا اصلا باید چنین انتظاری از سالار عقیلی وجود داشته باشد که، چون در زمینه موسیقی اصیل ایرانی فعالیت دارد دیگر نباید در تبلیغات فلان محصول شرکت کند؟ چرا اگر یک ورزشکار یا هنرپیشه یا ... همین کار را می‌کند زیاد بر او خرده‌ای نمی‌گیرند، ولی برای سالار عقیلی چنین ناهجار است؟

پاسخ بسیار ساده است: خود سالار عقیلی این توقع را در مخاطب به وجود آورده است.

از مصاحبه‌های مختلف در برنامه‌های تلویزیونی یا مجلات و نشریات گرفته تا حتی کنسرت‌ها و اجرا‌های مختلفی که داشته، همواره از یک جایگاهی با مخاطبانش حرف زده که خودش را بالاتر و وارسته‌تر از چنین اقداماتی نشان داده و حال به ناگاه این توقع را که خودش از خودش ساخته بود شکسته است.

البته سالار عقیلی با عملکرد‌های که داشته همواره یک نوع از حاشیه را با خود به همراه داشته است برای مثال از آن حضور در استودیو برنامه تلویزیونی شبکه «من و تو» در سال ۱۳۹۴ گرفته یا آن داستان بیمه کردن حنجره‌اش که در سال ۱۳۹۵ با حضور مسئولان و مدیران صنعت بیمه ایران انجام گرفت.

عقیلی اولین خواننده در تاریخ موسیقی ایران بود که حنجره‌اش بیمه شد. همزمان با هشتاد و یکمین سالروز تأسیس بیمه ایران برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت بیمه حنجرهٔ سالار عقیلی را شرکت سهامی بیمه ایران تحت پوشش بیمه‌ای قرار داد.

توجه داشته باشید که با وجود استادانی، چون زنده یاد محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، صدیق تعریف و ... این سالار عقیلی است که در چنین وادی وارد می‌شود.

یا در زمان کرونا هم تبلیغی برای مرکز خریدی در ولنجک تهران انجام داد که آن زمان با واکنش منفی بسیار زیادی همراه شد، ماجرا از این قرار بود که در این ویدئو، سالار عقیلی با همان هیبت همیشگی، بدون ماسک و با یک دستکش چرمی، وارد یک مرکز خرید می‌شد، یکی نفر با روپوش سفید جلوی در ورودی با تب‌سنج، دمای بدن او را کنترل می‌کرد و می‌گفت مشکلی ندارید.

سالار عقیلی چند قدم به سمت دوربین می‌آمد و با ذکر نام مرکز خرید و آدرسش می‌گفت: «من وارد شدم، دیدم دارند مردم رو به خاطر کرونا چک می‌کنند. کار بسیار پسندیده‌ای است و امیدوارم دیگر مراکز خرید هم این کار را بکنند.»

برخی نوشتند: «مردم دارن جون میدن (از کرونا) جناب سالار عقیلی خیلی شیک داره مرکز خریدی در ولنجکو تبلیغ می‌کنه!» یا «الآن نباید خرید غیرضروری کرد. اون دستگاه تب‌سنج هم از شیوع کرونا جلوگیری نمی‌کنه و ...»

در نهایت جان کلام این است که سالار عقیلی به عنوان یک انسان هنرمند و مستقل، آزاد است هر کاری را که دوست دارد انجام دهد، اما همین کارهاست که جایگاه او را در میان مخاطبان و مردم مشخص می‌کند.

نقل جالبی درباره ناصر تقوایی فیلم‌ساز بزرگ و ماندگار سینمای ایران وجود دارد، گویا روزی یکی از شاگردانش از او می‌پرسد: آقای تقوایی در همه جا از شما به عنوان یکی از اساتید سینمای ایران یاد می‌کنند. امکانش هست به ما بگویید راز این موفقیت شما در چیست؟ تقوایی در جواب گفته است: «فکر نکنید این جایگاه به خاطر فیلم‌ها و کار‌هایی که ساخته‌ام به دست آمده، اتفاقا من با کار‌هایی که نساختم تقوایی شدم».

این قضیه بسیار جالب توجه استاد ناصر تقوایی را می‌توان به شکل زندگی، موضع گیری‌ها، نشست و برخاست‌ها و ... هم تعمیم داد. اگر محمدرضا شجریان، شجریان شد برای خاطر بسیاری از کار‌هایی بود که حاضر نشد به آن تن بدهد والا در شهر همیشه پیشنهاد‌هایی وجود دارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
هیچ اشکالی ندارد ! مگر وقتی یک بازیگر تبلیغ سس مایونز میدهد کسی بر او خورده میگیرد . سفره این روزهای مردم بقدری کوچک شده است که توان خرید بلیط کنسرت را ندارند . حداقل این هنرمند میتواند با بستن قرارداد با شرکت مورد تظر کسب درآمد کند .
ایشان با اینکه صدای بسیار خوبی دارند، لیکن متاسفانه فقط دنبال مطرح شدن هستند و به سود مادی خود دقت دارند. و دیگر هیچ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست