بازدید 172913

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hard

نقل و انتقال داده‌ها بین حافظه داخلی PC یا لپ‌تاپ و حافظه‌های خارجی نظیر USB فلش‌ها و دیسک‌های حافظه خارجی یا External Hard یکی از کارهایی است که کاربران بیش از همه با آن درگیرند. تصاویر، ویدئو‌ها، مستندات و... همگی بار‌ها و بار‌ها از حافظه داخلی به حافظه‌های خارجی و برعکس منتقل می‌شوند؛ اما چگونه می‌توان به این عملیات انتقال داده‌ها سرعت بخشید؟
کد خبر: ۳۸۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 24 February 2014

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hardنقل و انتقال داده‌ها بین حافظه داخلی PC یا لپ‌تاپ و حافظه‌های خارجی نظیر USB فلش‌ها و دیسک‌های حافظه خارجی یا External Hard یکی از کارهایی است که کاربران بیش از همه با آن درگیرند. تصاویر، ویدئو‌ها، مستندات و... همگی بار‌ها و بار‌ها از حافظه داخلی به حافظه‌های خارجی و برعکس منتقل می‌شوند؛ اما چگونه می‌توان به این عملیات انتقال داده‌ها سرعت بخشید؟

به گزارش «تابناک»، هرچند در بیشتر موارد، نقل و انتقال داده‌ها بین حافظه‌های داخلی و خارجی شامل حجم اندکی از اطلاعات است، ‌چنانچه قصد انتقال حجمی انبوه از داده‌ها را داشته باشیم، سرعت نقل و انتقال داده‌ها بسیار مهم‌‌ می‌شود. در بسیاری از مواقع، حوصله و فرصت انتقال چند گیگابایت اطلاعات نیست و نیازمند سرعت بخشیدن به روند انتقال هستیم. سرعت انتقال داده‌ها البته تا اندازه بسیاری بستگی به نوع سخت‌افزار شما دارد؛ ولی چند راه ساده وجود دارد که با کار‌بست آن‌ها می‌توانید تا حدی سرعت حافظه‌ها و انتقال داده ‌روی آن‌ها را بهبود بخشید:

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hard


۱ – تنظیم حافظه خارجی ‌روی Better Performance

ویندوز به شکل پیش‌فرض، درایو USB را ‌روی حالت «Quick Removal» تنظیم می‌کند و همین منجر به غیر‌فعال شدن ویژگی کش اطلاعات در حین نوشتن ‌روی حافظه USB می‌شود که در نتیجه آن، سرعت نقل و انتقال اطلاعات کاهش می‌یابد.

اما‌ دلیل اینکه درایو USB ‌به شکل پیش فرض ‌روی این حالت تنظیم شده چیست؟ ‌این کار به شما امکان می‌دهد که بدون نیاز به اقدام برای Safe Remove کردن USB، آن را بدفعتی از سیستم جدا یا به اصطلاح Disconnect کنید.

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hard

برای تغییر این حالت، در منوی استارت Device Manager را جستجو و اجرا کنید. در پنجره مربوطه به دنبال شاخه Disk Drives بگردید و با باز کردن شاخه، درایو USB مورد نظر خود را انتخاب و ‌دو بار روی آن ‌کلیک کنید (USB یا هارد خارجی باید به سیستم متصل باشد).

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hard

در پنجره‌ای که باز می‌شود، وارد تب Policies شوید و گزینه Better Performance را برگزینید. چنانچه گزینه Enable write caching on the device بر روی USB شما وجود دارد، ‌تیک این گزینه را نیز بزنید و‌روی دکمه OK کلیک کنید:

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hard

حتما به یاد داشت باشید، در صورتی که ‌این گزینه‌ها را تغییر می‌‌دهید، باید پیش از خارج کردن USB از پورت سیستم، آن را Safe Remove ‌بکنید، زیرا در غیر این صورت، ممکن است منجر به از دست رفتن داده‌ها یا بد‌تر از آن آسیب به سخت‌افزار شود.

اما بگذارید ترفندی را به شما آموزش دهیم که این کار را با آسانی بیشتری انجام دهید. ‌روی دسکتاپ خود راست کلیک کرده و از منو، گزینه New و سپس Shortcut را برگزینید. بلافاصله پنجره‌ای باز می‌شود که از شما آدرس میانبر ‌می‌پرسد. در این بخش، متن زیر را وارد کرده و Next و سپس Finish را کلیک کنید:

%windir%\System32\control.exe hotplug.dll

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hard

به این ترتیب میانبری ایجاد می‌کنید که به سرعت و بسیار ساده شما را به منوی Safe Remove هدایت می‌کند.

۲ ‌ـ غیر فعال کردن حالت USB Legacy

گاه سرعت پایین حافظه‌های خارجی، ناشی از فعال بودن USB Legacy Mode ‌روی سیستم است. این قابلیت به این منظور فعال است که سیستم را با حافظه‌های خارجی قدیمی‌تر همخوان کند و امکان استفاده از آن‌ها را فراهم آورد؛ اما می‌تواند به شدت بر‌ سرعت سخت‌افزار تأثیر بگذارد.

البته دسترسی به این قابلیت، تنها با تنظیمات BIOS امکان‌پذیر است که با توجه به Mainboard نصب شده بر ‌سیستم، راه‌های متفاوتی برای رسیدن به آن وجود دارد؛ اما یک راهنمایی کلی در این زمینه امکان‌پذیر است:

نخست باید به تنظیمات BIOS وارد شوید (معمولا کلید‌های Del یا F۱۲ در هنگام بوت شدن سیستم و پیش از بوت شدن ویندوز منجر به ورود به صفحه این تنظیمات می‌شود). در تنظیمات BIOS به دنبال تب‌های Advanced یا Drives بگردید و سپس به دنبال گزینه USB Legacy یا Legacy USB Support گشته و چنانچه این گزینه Enabled است، آن را غیر فعال یا Disable کنید:

دو روش ساده برای افزایش سرعت USB و External Hard

توجه داشته باشید که ‌این امر همان گونه که گفته شد، منجر به نا‌کار آمد شدن سخت‌افزارهای قدیمی که با پورت USB به سیستم متصل می‌شوند (مانند USB، صفحه کلید و ماوس‌های قدیمی) خواهد شد.

شما با استفاده از این دو روش می‌توانید اقدام به بهبود سرعت USB و حافظه خارجی خود کنید و در برخی موارد،‌ خواهید دید که بهبود سرعت بسیار چشم‌گیر است. البته نکته دیگر آن است که در هنگام خرید حافظه‌های خارجی، ‌بکوشید نمونه‌های USB ۳ را مد نظر داشته باشید که به لحاظ سخت‌افزاری بسیار سریع‌تر از نسخه‌های USB ۲ هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۷
سلام صبحت بخیر ، ممنون تابناک جان ...
سلام اگه هدف بالا بردن سرعت انتقال اطلاعاته، بهتره از نرم افزاری مانند teracopy برای انتقال اطلاعات استفاده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
از کسانی که منفی دادن تعجب می کنم، چون اکثر کاربرا با این برنامه فوق العاده، آشنایی ندارن وگرنه کسی که ازش استفاده کرده محاله منفی بده.
خیلی ممنون
یک پیشنهاد ساده به تابی:اگه ممکنه یه سایت در مورد itبزنی فکر کنم بهتر باشه؟
خوب بید!همه گیر وشد؟
مطالب جالبی بود
قربونت برم تابناک
اخیرا میخوام از اطلاعات هاردم یه بک آپ بگیرم در هارد دیگه ...
و این بدردم خیلی میخوره
اگر آقا مهرداد هم یه توضیجی در مورد نرم افزار افزایش سرعت انتقال داده ها teracopy میدادند , عالی میشد
پاسخ ها
bzrg
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
یه نرم افزار خیلی کم حجم اما فوق العاده کاربردیه که میتونه جای برنامه کپی و انتقال فایل خود ویندوز رو بگیره که.
توضیح اینکه اگر در ویندوز هنگام کپی ایرادی پیش بیاد پروسه کپی کاملا متوقف میشه یا اگه فایلهای تکراری باشه با اخطار ویندوز مبنی بر جایگزینی یا لغو مواجه میشید که در صورت لغو کل پروسه متوقف میشه اما در این نرم افزار میتونی تغییر نام ،جایگزینی یا رد کردن موارد تکراری رو انتخاب کنی.
سرعتش بسیار بالاتره و همچنین اجازه توقف موقتی و ادامه کپی را نیز به شما می دهد.
واقعا ازتون ممنونیم. یک سری اطلاعات کاربردی و جالب می ذارین که هرکسی از اینها اطلاع نداره و به دردمون می خوره.
بازم تشکر می کنم
تابناک جان سپاس
موس و کیبرد usb قدیمی هستن ؟
شما بلوتوث دارین ؟ وضعتون خوبه ها !
ضمن تشکر خواهش می کنم یک tab جدید در تو وبسایت ایجاد کنید مخصوص IT
خیلی از این راهنمایی ها می تونه به بالا بردن performance کامپیوتر های شخصی کمک کنه و از پرداخت یک سری هزینه ها غیر ضروری پیشگیری کرد
ممنون...کاربردی بود بجز اینکه قسمت "منو گزینه New و سپس Shortcut را انتخاب کنید" را اجرا کردم ، جواب نداد یعنی is not removable می زنه در حالیکه با eject قبلی به راحتی جواب می ده.
mer30
از مطالب مفیدتان ممنون.
پیشنهاد دارم تمامی مواردی که در این حوزه و حوزه فیلم و موسیقی بیان می شود را در بخش های مجزا مثل فناوری ، هنر به صورت متمرکز هم قراردهید تا دسترسی به موارد قبلی راحت باشد
I Love You TABNAK
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل