بازدید 7238

تجهیز مخالفان سوری به «موشک‌ ضدهوایی»

یک دیپلمات عرب و چند چهره مخالفان سوری می‌گویند عربستان به آن‌ها پیشنهاد ارسال سامانه‌های دفاع هوایی قابل‌حمل ساخت چین موسوم به «من‌پد» و موشک‌های «کونکورس» ضدتانک هدایت‌پذیر روسی را داده است.
کد خبر: ۳۷۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶ 15 February 2014
دیپلمات‌های غربی و عربی می‌گویند عربستان قصد دارد به زودی مخالفان سوری را به سامانه‌های ضدهوایی و ضدتانک قابل حمله مجهز کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از تصمیم عربستان برای افزایش کمک‌ها به مخالفان سوری خبر داده است. به نوشته این روزنامه، دیپلمات‌های غربی و عربی می‌گویند ریاض که از ثمربخشی مذاکرات صلح سوریه ناامید شده، قصد دارد مخالفان را به تسلیحاتی پیچیده‌تر از جمله دوش‌پرتاب‌های قادر به هدف قرار دادن جنگنده‌ها، تجهیز کند.

یک دیپلمات عرب و چند چهره مخالفان سوری می‌گویند عربستان به آن‌ها پیشنهاد ارسال سامانه‌های دفاع هوایی قابل‌حمل ساخت چین موسوم به «من‌پد» و موشک‌های «کونکورس» ضدتانک هدایت‌پذیر روسی را داده است.

یکی دیگر از مخالفان سوری هم گفته است که آمریکا نیز هرچند با کمک تسلیحاتی مخالف است، اما با افزایش کمک‌های مالی تلاش می‌کند تا مخالفان را تقویت کند. به گفته وی، واشنگتن میلیون‌ها دلار برای افزایش دستمزدهای جنگجویان فعال در سوریه هزینه کرده است.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال آمریکا که پیش از این هم از بیم اینکه این تسلیحات در اختیار گروه‌های تندرو قرار گیرد، با ارسال آن‌ها مخالفت کرده بود، هنوز هم بر موضع خود پافشاری می‌کند. با این حال این بار عربستان قصد دارد تصمیم خود را عملی کند.

منابع مخالفان می‌گویند هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این سامانه‌ها به سوریه ارسال شود، اما به آن‌ها گفته شده که میزان این کمک‌ها قابل توجه و چشم‌گیر است. همچنین گفته می‌شود که این تسلیحات به انبارهایی در ترکیه و اردن منتقل شده و به زودی به مخالفان تحویل داده می‌شود. عربستان امیدوار است با تجهیز بیشتر مخالفان، موازنه قوا در میدان نبرد سوریه را به نفع مخالفان تغییر دهد.

یک دیپلمات غربی آشنا با طرح‌های عربستان به وال‌استریت‌ژورنال گفته است: «چیزهای جدید به زودی می‌رسند.»

سران مخالفان سوری می‌گویند پیشنهاد ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر به سوریه را در دیداری که روز 30 ژانویه با مأموران اطلاعاتی آمریکا و عربستان داشته‌اند، از جانب کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس دریافت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، نمایندگان آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در آن نشست از خودداری دولت سوریه از بحث در مورد برکناری «بشار اسد» ابراز ناخرسندی کرده و گفته‌اند برای رسیدن به یک راهکار سیاسی لازم است تا فشارهای نظامی بر نظام سوریه افزایش یابد.

یک دیپلمات غربی گفته است که این کمک‌ها از طریق اردن در مرزهای جنوبی و از جانب ترکیه در مرزهای شمالی سوریه توزیع می‌شوند. این تسلیحات قرار است به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی است، تحویل داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی