بازدید 4255

بازداشت 12 نفر در اعتراضات ترکیه

حدود 2 هزار تظاهرات کننده روز پنجشنبه در اعتراض به قانون تشدید کنترل اینترنت راهپیمایی کردند
کد خبر: ۳۷۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۰ 14 February 2014
پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از گاز اشک آور و توپ آبپاش به معترضانی که بر ضد قانون تشدید کنترل اینترنت تظاهرات کرده بودند حمله کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، حدود 2 هزار تظاهرات کننده روز پنجشنبه در اعتراض به قانون تشدید کنترل اینترنت راهپیمایی کردند و پلیس ضد شورش با استفاده از گاز اشک آور و توپ آبپاش سعی در متفرق کردن این افراد کرده است. تظاهرکنندگان همچنین خواستار آزادی افسرانی شدند که متهم به توطئه کودتا بر ضد دولت هستند. اعتراضات بر ضد قانون کنترل اینترنت پس از تصویب این قانون از سوی پارلمان تشدید شده است، این قانون به مقام های ترکیه این اجازه را می دهد تا بدون کسب اجازه و رای دادگاه اقدام به مسدود کردن وبسایت های اینترنتی کنند.

بر اساس این گزارش مخالفان دولت و گروه های حقوق بشر خواستار عدم تصویب این قانون از سوی عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه شده اند. عبدالله گل 15 روز فرصت دارد تا این قانون را پیش از اجرایی شدن امضا کند. مدافعین این قانون از جمله رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بر این باورند که قانون کنترل اینترنت موجب حفاظت از حقوق شهروندان خواهد شد ولی منتقدان و مخالفان این اقدام را تلاشی برای محدود کردن آزادی بیان در این کشور ارزیابی کرده اند.

پارلمان ترکیه که اکثریت آن در اختیار حزب حاکم رجب طیب اردوغان نخست وزیر است به مفادی از این قانون رای داده که بر اساس آن سازمان مخابرات ترکیه می تواند بدون کسب دستور دادگاه در ظرف مدت 4 ساعت دسترسی به وبسایت های مختلف را محدود و ممنوع کند. این اقدام دولت و پارلمان ترکیه در حالی است که افشای فساد مالی سیاستمداران ترکیه به چالش بزرگی برای مقام های آنکارا تبدیل شده و اردوغان این اقدام را کودتای قضایی ارزیابی کرده است. دولت ترکیه پاکسازی و تصفیه وسیعی را در بین نیروی پلیس آغاز کرده و تاکنون صدها مامور ارشد پلیس ترکیه از کار برکنار شده اند.

معترضان همچنین خواستار آزادی افسران ارتش شدند که از سوی دولت متهم به توطئه کودتا هستند. دولت ترکیه هفته گذشته طرحی را به پارلمان ارائه کرد تا زمینه لازم برای بازنشستگی این افسران فراهم شود. اردوغان ماه گذشته اعلام کرد، وی مخالف بازنشستگی صدها افسر ارتش که به اتهام تلاش برای کودتا و ساقط کردن حزب عدالت و توسعه در بازداشت هستند، نخواهد بود.پلیس ترکیه اعلام کرد، در جریان تظاهرات حداقل 12 نفر بازداشت شده اند. دو نفر از جمله یک مامور پلیس نیز در این تظاهرات زخمی شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان