بازدید 4972

تصمیمات وزیر ارتباطات برای پست ورشکسته

شرکت پست باید با سازماندهی و برنامه ریزی منسجم، جایگاه واقعی خود به عنوان پیشخوان دولت الکترونیک را به دست آورده و با تحقق آن ضمن ایجاد رفاه و تسهیلات برای مردم عزیزمان باعث مراجعه بیش از پیش مردم به شرکت پست شو
کد خبر: ۳۷۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹ 12 February 2014
وزیر ارتباطات که از زمان روی کار آمدن خود توجه ویژه‌ای نسبت به شرکت پست و فعالیتهای آن داشته به تازگی تصمیماتی جدید در این زمینه داشته است.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی به تازگی برروی صفحه‌اش در شبکه های اجتماعی داخلی به ارائه توضیحاتی درباره شرکت پست پرداخته و آورده است: «در جلسه‌ای که با مسوولان ارشد شرکت پست داشتم، خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم که می خواهم به آنها اشاره کنم:

قرار شد شرکت پست با بازنگری در ساختار سازمانی موجود، ساختار جدید خود را بر اساس نیازمندیهای روزمره مردم در زمینه‌های مختلف و با رویکرد مبتنی بر مشتری مداری که بیانگر وظایف و جایگاه واقعی شبکه پستی کشور در جامعه است را طراحی کند. همچنین با شناخت نیازها و انتظارات رو به افزایش مردم نسبت به طراحی سرویس‌های نوین اقدام کند که این امر باید با مطالعه مطالبات مردم و با توجه ویژه به بحث آموزش کارکنان و ارتقای سطح کیفی خدمات پستی و با هدف ایجاد رضایتمندی حداکثری مردم صورت پذیرد، در همین راستا سامانه مدیریت پاسخگویی به شکایات و درخواستها طراحی و راه اندازی شده و مردم پس از اعلام شکایت و یا هرگونه درخواست پاسخ خود را در حداقل زمان دریافت کنند که به زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با عنایت به رشد و توسعه روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در سطح جهان می‌توان گفت نقش پست بسیار برجسته‌تر از گذشته می‌شود. برای مثال، در سرویس خرید از طریق بازار الکترونیک شرکت پست، مردم با مراجعه به سایت فروشگاه مجازی این شرکت می‌توانند کالای مورد نیاز خود را سفارش و در نشانی خود را تحویل گیرند. از این قبیل خدمات که تلفیق استفاده از اینترنت برای خدمات پستی و برای صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست است، بسیار زیاد می توان طراحی و مردم ارایه کرد.

شرکت پست باید با سازماندهی و برنامه ریزی منسجم، جایگاه واقعی خود به عنوان پیشخوان دولت الکترونیک را به دست آورده و با تحقق آن ضمن ایجاد رفاه و تسهیلات برای مردم عزیزمان باعث مراجعه بیش از پیش مردم به شرکت پست شود.»

به گزارش ایسنا، واعظی که از زمان آغاز کار توجه خاصی به شرکت پست داشته پیش از این نیز خواهان ارائه ماهانه یک سرویس جدید توسط این شرکت شده بود و گفته بود: اکنون پست در دنیا به شدت متحول شده و ورود تکنولوژی‌های جدید نه تنها مانع استفاده از پست نشده بلکه در کشورهای توسعه یافته میزان مرسولات پستی چند برابر کشورهای دیگر است. خوشبختانه اکنون مردم ما نیز پست را به عنوان عضوی از خانواده خود پذیرفته‌ا‌ند به همین دلیل حتی فردی که می‌خواهد تقلبی صورت دهد نیز خود را پستچی معرفی می‌کند.

واعظی همچنین عنوان کرده بود: با این موضوع که گفته می‌شود پست باید مورد حمایت‌های دولتی قرار گیرد موافق نیستم چرا که باور دارم شرکت پست امکانات متعددی برای درآمدزایی در دست دارد و حتی می تواند به یک شرکت خوب و سودده اقتصادی تبدیل شود.

عضو کابینه دولت یازدهم به تازگی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی واگذاری شرکت پست به بخش خصوصی پرسیده بود، توضیح داد: در حال حاضر شرکت پست یک زیان‌انباشت بزرگ دارد که ما تلاش می‌کنیم در گام اول آن را سامان دهیم.

وی هم‌چنین عنوان کرد: در دنیای امروز دیگر از شرکت پست تنها به عنوان راهی برای جابه‌جایی نامه‌ها یاد نمی‌شود، به همین دلیل ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که در واگذاری این شرکت اتفاقاتی مانند گذشته تکرار نشود.

به گفته وزیر ارتباطات در گذشته و در زمان واگذاری مخابرات امور به گونه‌ای صورت گرفت که در نتیجه‌ی آنها این شرکت برای خدمات‌رسانی به بسیاری از نقاط دورافتاده با مشکل مواجه شد به همین دلیل ما باید تلاش کنیم تا خصوصی‌سازی پست با مطالعات کامل صورت بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر