بازدید 41591
گزارش کامل «تابناک» از نهمین روز جشنواره فیلم فجر

رونمایی از نامزدهای تمام سیمرغ های جشنواره سی و دوم

«رستاخیز» اثر احمدرضا دیروش و «چ» اثر ابراهیم حاتمی کیا، «شیار 143» به کارگردانی نرگش آبیار، «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی اعتماد و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اثر بهروز افخمی، بیشترین کاندیداها... ابراز نگرانی ناظران برای سرنوشت سیمرغ بلورین مردمی... نامه امیریوسفی خطاب به عوام فیلمش: حال همه ما خوب است... «آرایش غلیظ» نعمت الله با همایون شجریان رونمایی شد...
کد خبر: ۳۷۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ 09 February 2014
نمایش یازدهمین فیلم سینمایی بهروز افخمی آغازگر روز نهم جشنواره بین المللی فیلم فجر بود؛ فیلمی که شاید بتوان تلاش این کارگردان برای خلق سن پترزبورگ دیگری تلقی کرد اما در نهایت نتوانسته به این اثر برسد اما این روز، با آثار دیگری نیز همراه خواهد بود که روزهای پایانی را جذاب تر می سازد. نمایش فیلم «آرایش غلیظ» با استقبال وسیع و حضور چهره هایی چون همایون شجریان و از آن مهم تر، رونمایی از کاندیداهای سیمرغ های بلورین در عصر امروز، فضای جشنواره را در عصر روز نهم تحت تاثیر خود قرار داد.

به گزارش «تابناک»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تازه ترین ساخته بهروز افخمی که برخلاف برخی آثار پیشینش، به موقع به نقطه پایان رسید و در جشنواره سی و دوم اکران شد، نخستین اثری بود که در روز نهم این رویداد روی پرده افتاد و برخلاف برخی آثار بزرگان سینما، توانست تا حدودی انتظارات را برآورده سازد و در واقع مخاطبان از بهروز افخمی بیش از این انتظار نداشتند و روزشان با یک اثر قابل تامل شروع شد که جای نقد دارد.

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اگرچه اثری تقریباً جاده ای محسوب می‌شد و مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، گوهر خیراندیش، آزاده اسماعیل‌خانی، امیرعلی دانایی، شهین تسلیمی، نغمه نظام‌دوست و صدف نورمحمد حضور داشتند اما به نوعی می توان گفت جزو فیلم های نسبتاً ارزان جشنواره محسوب می‌شد که نتیجه اثرش بیش از بودجه تولیدش، قابل توجه بود. نکته جالب حضور کوتاه مانی حقیقی در فیلم افخمی و همچنین حضور در نشست پرسش و پاسخ این فیلم بود که البته بر هیچ کس پوشیده نیست این دو تا چه حد با هم درگیرند.


فیلم برخلاف اکثر فیلم های ارائه شده، با خلاصه داستان رسمی اش، قرابت قابل ملاحظه ای دارد و همانگونه که در خلاصه داستان آمده، همسر خانه‌دار (گوهر خیراندیش) یک بازیگر مشهور سینما (مهدی فخیم زاده) به دعوت کارگردان (مانی حقیقی) در آخرین فیلم او با وی همبازی می‌شود و آنچنان مورد توجه منتقدان قرار می‌گیرد که منجر به حسادت او می‌شود. روابط صمیمانه آنها تیره شده، زن قهر می‌کند و به باغچه خانوادگی دماوند می‌رود. با بازگشت دخترشان به ایران روابط آنها دستخوش تحولاتی می‌شود و خانواده دور هم جمع می‌شوند.

شاید این اثر را بتوان تلاش بهروز افخمی برای تکرار موفقیت سن پترزبورگ تعبیر کرد و شاید هم تعابیر دیگری بتوان داشت. «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» یک اثر داستانی بود که بر اساس رمانی به همین نام که توسط مرجان شیرمحمدی همسر افخمی نوشته شده، ساخته شد. فیلم به شدت به اثر اصلی متکی و وفادار مانده و آن گونه که شیرمحمدی در مقام طراح صحنه فیلم گفته، حتی لوکیشن باغ نیز بر مبنای نگاه او در زمان نگارش داستانش انتخاب شده است.

داستان از ریتم قابل قبولی برخوردار است، هرچند شاید بخشی از مخاطب عام با آن ارتباط برقرار نکند اما در مجموع در داستان پردازی خوب پیش رفته و این شاید به دلیل حضور راوی در هر بخشی از داستان است که سناریو و کارگردان باید کاری انجام دهند. در واقع هرجا امکان دارد فیلم از دست برود، راوی به کمک کارگردان آمده و نریشن فیلم، قصه را با جزئیاتی که مشاهده نمی کنید، تعریف می‌کند و داستان را پیش می برد؛ امری که شاید اگر به بسیاری از فیلم های پراشکال این دوره الحاق می کردیم، نتیجه ای بهتر از اثر افخمی را داشتیم و شاید هنر افخمی این بود که بدون حضور مکرر و فراوان راوی، فیلمش را در می آورد.

فیلمبرداری اثر قابل توجه بود اما فیلمبرداری های به مراتب بهتری نسبت به آنچه در این فیلم شاهدش بودیم را به نظاره نشستیم. موسیقی فیلم که با فلسفه همراه بوده و این فلسفه نیز نسبت جالبی با شخصیت های داستان داشت، به خوبی بر روی اثر نشسته بود و بازیها نیز در حد انتظار بود، به جز یک کاراکتر که در از دست رفتنِ فیلم «اشباح» مهرجویی نیز بی تاثیر نبود.

از تبلیغ مسواک تا نقش آفرینی در فیلم‌های مهم جشنواره!

امیرعلی دانایی نقشی کلیدی در فیلم مهرجویی که داشت، در فیلم افخمی نیز نقشی فرعی را داشت و البته پیش از آنها در کلاه پهلوی بازیی کرده بود، پیش از همه اینها بازیگر تبلیغات تلویزیونی بود. این بازیگر اگرچه از چهره جذابی برخوردار است اما متاسفانه در این آثار نشان داده توانمندی بازیگری ندارد و متاسفانه شاید بتوان پاشنه آشیل سینما را از همین نقطه مورد توجه قرار داد که چگونه نقش آفرینِ تبلیغات تلویزیونی، بازیگر فیلم های کارگردانان بزرگ می‌شود؟!

در نشست پرسش و پاسخ پس از این فیلم، بهروز افخمی گفت: زمانی شروع به نوشتن فیلم‌نامه کردم که رمان این داستان توسط مرجان شیرمحمدی نوشته شده بود‌ و من فیلمنامه را برای کارگردانی او نوشتم. بعد از شش ماه این رمان مجوز دریافت کرد و مرجان به علت بازیگران زیاد این فیلم، برای ساخت آن دچار تردید شد. از همان اول که این رمان را می‌نوشتم، فکر می‌کردم قصه به درد فیلم شدن می‌خورد و بعد دیدم برای من سنگین است، بنابراین اصراری نکردم به هر قیمتی فیلم بسازم و فکر کردم بهتر است با کار جمع و جورتری فعالیت فیلمسازی‌ام را آغاز کنم

- گوهر خیر‌اندیش دیگر بازیگر «آذر،‌شهدخت‌،پرویز و دیگران» گفت: زمانی که با مرجان شیرمحمدی در آبادان بودیم، پیشنهاد بازی در این فیلم را که قرار بود خودش بسازد را مطرح کرد. بعدها برای دیدن تئاتر ایشان رفته بودم که دوباره پیشنهاد از طرف بهروز افخمی مطرح شد و قرار شد نقش این دو خواهر را بازی کنم.

- وی با اشاره به حادثه تصادفی که پشت صحنه این فیلم برایش پیش آمد اظهار کرد: نقش «شهدخت» را بازی کردم و هنگامی که در جاده مشغول بازی در نقش پری بودم آن تصادف پیش آمد و در نهایت نقش پری را خانم تسلیمی بازی کرد و من بعد از بهتر شدن حالم ادامه کار را دادم. این نقش را بسیار دوست دارم و با دردم، سر این کار حضور پیدا کردم و سعی کردم شما متوجه این موضوع نشوید.

- بهروز افخمی در بخش دیگری از این نشست درباره رمان‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارند‌، توضیح داد: هر رمانی که خواندنی باشد، می‌تواند به فیلم تبدیل شود و به نظر من فکر نمی‌کنم غیرعادی‌تر از رمان «گاوخونی» برای ساخت فیلم وجود داشته باشد. ما این روزها قصه مناسب که مخاطب را جذب کند‌، کم داریم و همین که قصه‌ای مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد کافی است.

- وی درباره استفاده از نریشن در این فیلم گفت: هیچ دلیلی ندارد که سینما به شکل تصنعی از ادبیات مستقل باشد سینمای داستانی چیزی جز قصه‌گویی در یک فرم پیچیده‌تر و صنعتی نیست. شیوه‌های دکوپاژ‌، تدوین و فصل‌بندی هم از ادبیات می‌آید و سینما هنر مستقلی نیست. متاسفانه در سینمای ایران خرافه مشهوری وجود دارد که اگر کسی از راوی استفاده می‌کند حتما کار ادبی است. من معتقدم حتی اگر فیلمی قرار باشد نیمی از داستانش توسط راوی خوانده شود ابایی در این خصوص نخواهم داشت. من در زمینه هنر و کار فیلمسازی به هیچ نظریه‌ای معتقد نیستم و معتقدم فیلمسازی یک مهارت است که به تدریج آموخته می‌شود، فکر می‌کنم فیلمسازانی که به نظریه‌ها اهمیت می‌دهند، فیلم‌های بدی می‌سازند.

- بهروز افخمی بار دیگر درباره استفاده از صدای داوود نماینده به عنوان «نریتور» این فیلم اظهار کرد: برای من اولویت صدای ناصر طهماسب بود‌ و معتقدم بهترین صدای روایت در ایران است. اما چون در «سن‌پطرزبورگ» از او استفاده کرده بودم در این فیلم تکراری می‌شد و از داود نماینده که در مستندهای «راز بقا» صحبت می‌کند،‌ استفاده کردیم، حس‌مان این بود که داریم درباره یکسری جانور صحبت می‌کنیم.

این کارگردان مسافرت سال‌ها پیشش به کانادا در نوشتن این رمان و ساخت این فیلم را موثر دانست و گفت: البته مسافرت من و مرجان شیرمحمدی واکنش به شرایط سیاسی آن موقع نبود. اما با آن موضوع مصادف شد که تاثیر زیادی بر این فیلم داشت.

- افخمی در پایان این جلسه درباره شباهت فیلمش به سریال «دایی جان ناپلئون» گفت: فیلم اشاره‌هایی به این مجموعه دارد، اما معتقدم شباهت ندارد.

- وی همچنین درباره قسمت دوم «سن‌پطرزبورگ» گفت: بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد چرا که هر دو بازیگر اصلی فیلم سوپراستار شده‌اند و جمع کردن این دو خیلی سخت است. برنامه‌هایشان تا یک سال بعد معلوم است ضمن اینکه، فیلم گرانی خواهد شد و 50 درصد بودجه فیلم فقط دستمزد این دو نفر می‌شود، برای همین امیدی به ساخت آن ندارم.

فیلم نشست خبری «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را در «تابناک» تماشا کنید

دانلود نشست خبری «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»



دومین فیلمی که در روز نهم اکران شد، «دو ساعت بعد مهرآباد» نخستین ساخته علیرضا فرید بود. «دو ساعت بعد، مهرآباد» عاشقانه‌ایست بی‌عاشق. و حالا معشوق که همسرش را در سقوط هواپیما از دست داده، از پس انزوائی خودخواسته با پرسشی عمیق روبروست که برای یافتن پاسخ می‌بایست سفری طولانی و پُرمعنا را در پیش گیرد. نشانه‌ها حکایتی دوگانه برایش فراهم می‌سازد که...»

اندیشه فولادوند، پژمان بازغی، حدیثه تهرانی، محسن حسینی، رابعه مدنی، کیومرث غفاری، نگار حسن زاده، انسیه کمالیان، آیسان کاظمی در فیلمی نقش آفرینی کردند که داستان چندان قوی نداشت و فرید در نخستین تجربه اش اثری متوسط را ارائه کرده بود که بعید است در گیشه نیز حضور موفقی داشته باشد.

رونمایی از نامزدهای تمام سیمرغ های جشنواره سی و دوم

«خواب زده ها» ساخته فریدون جیرانی سومین فیلمی بود که در بخش سودای سیمرغ اکران شد. فیلم که به واسطه مشکلات فنی یک ثاینه های اولش بدون صدا بود، یک اثر گیشه ای بود که جیرانی برای بازگشت به عرصه فیلمسازی ساخته و خودش نیز در صحبت هایش پیش از اکران، اذعان کرد تغییر ژانر توسط او صرفاً در همین راستا بوده و با صراحت لهجه این موضوع را اعلام کرد تا نقدی باقی نماند و عملاً منتقدان با او همان مواجهه ای را نداشته باشند که با فیلم های مدعی حاضر در جشنواره داشته باشند.



فیلم فضای مفرحی دارد و به وعده ای که کارگردانش مبنی بر سرگرم کردن مخاطب در یک سوم نخست عمل می کند اما با اندکی پیش رفتن، پیرنگ داستان آنچنان در هم می شکند که این نیمچه قصه فیلم نیز فدای اداواطوارهای اکبر عبدی می شود که باز هم نقش دو پیرزن را ایفا کرده است. با این حال، با توجه به شخصیت های حاضر در این اثر کمیک، می توان انتظار فروش این فیلم را داشت و در واقع «خواب زده ها» را یکی از فیلم های سینمای بدنه طبقه بندی کرد که کارگردانش نیز این امر را پذیرفته و اعلام کرده و بنابراین نقد ساختاری اش، بی حاصل خواهد بود.

به تماشای بخش های مهم نشست پرسش و پاسخ «خواب زده» ها بنشینید



دانلود نشست خبری «خواب زده ها»




چهارمین فیلمی که در روز نهم جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، «آرایش غلیظ» ساخته حمید نعمت الله بود. گروه پنج نفره‌ای می‌خواهند محموله‌ای شامل ترقه، فشفشه و اسباب آتشبازی را که متعلق به آنها نیست بفروشند. هیچ کدام از آنها کامروا نمی‌شوند مگر پنجمین نفر که به تردید همیشگی‌اش میان خیر و شر غلبه می‌کند و آن شخص بازیگر زن فیلم است که یک زن جوان مطلقه است که به حامد بهداد عشق ورزیده اما در نهایت در می یابد که او همان شخصی نیست که تصور می کرده است.

فیلم فاقد ساختار منسجم بود و به مدد تدوین قابل تاملش از نیمه به زور مخاطب را همراه اثر می ساخت. شاید اگر این فیلم را ضعیف ترین کارگردانی یک دهه اخیر نعمت الله تلقی کرد، ره به خطا برده نشده باشد. نقطه قوت این فیلم به جز موسیقی پورناظری و صدای همایون شجریان که همه را واداشت تا انتهای فیلم بنشینند(!)، بازی حامد بهداد بود که خودش را به خوبی بازی کرده بود و دقیقاً خودِ خودش بود و به همین دلیل هم کاندیدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد! در واقع شاید اگر هیات داوران در معرفی کاندیداها، پیرامون یک فیلم قضاوت صحیح داشته اند، آن فیلم، آرایش غلیظ بوده است!

طبیعتاً نعمت الله از اثرش دفاع می کند اما واقعیت آن است که فیلم چندان جای دفاع ندارد و تصور می شود این فیلم بیشتر برای گیشه ساخته شده تا درو کردن سیمرغ های جشنواره و در گیشه نیز می توان به موفقیت این اثر چشم دوخت و احتمالاً سینماداران رضایت بیشتری نسبت به هیات داوران از «آرایش غلیظ» خواهند داشت.


پس از اکران این فیلم در کاخ جشنواره، حمید نعمت‌الله (کارگردان «آرایش غلیظ») در نشست پرسش و پاسخ درباره فیلم جدیدش اظهار کرد: ما می‌خواستیم در ابتدا یک فیلم پرانرژی بسازیم.

- وی در پاسخ به این انتقاد که در اواسط فیلم کمی از جذابیت آن کاسته می‌شود، گفت: فکر‌هایی داریم که فیلم جذاب‌تر بشود و قرار است تغییراتی در آن بدهیم که پرکشش‌تر بشود. قرار است روی «آرایش غلیظ» بیشتر کار کنیم و ان‌شاءالله این مشکل حل می‌شود.

- نعمت‌الله که در نشست پرسش و پاسخ فیلمش در کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر سخن می‌گفت، همچنین درباره حضور حبیب رضایی در فیلمش عنوان کرد: حبیب رضایی بازیگر فوق‌العاده و باسوادی است که درباره مقوله بازیگری حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ چه در عرصه نوشتن و چه جلوی دوربین. قطعا این خصوصیات ایشان باعث شد که در این فیلم هم در خدمت‌ ایشان باشیم.

- وی همچنین درباره اینکه آیا بازی‌هایش خودمحور است یا توسط کارگردان کنترل می‌شود، گفت: من گمان نمی‌کنم اصولا کارگردانی فیلمی بسازد و اجازه دهد بازیگری از اندازه‌های که نوشته است بیرون بزند. دوربین، کاراکترها و ... در ید کارگردان هستند و اینطور نیست که بازیگر هر کار دلش بخواهد در فیلم انجام بدهد.

-سهراب پورناظری (آهنگساز این فیلم) هم در سخنانی درباره موسیقی متفاوت «آرایش غلیظ» گفت: ساخت موسیقی برای فیلم‌های حمید نعمت‌الله، عذاب‌العلیم است چون لحن در آن معلوم نیست. در هرصورت این تجربه جدیدی بود و فضایی گانگستری داشت که با توجه به جنس کار‌های قبلی‌مان، کار را سخت می‌کرد. باید از تمامی بچه‌های گروه تشکر کنم؛ به ویژه از همایون شجریان که این ریسک را پذیرفت که با گیتار برقی و درامز یک موسیقی ایرانی را کار کنیم.

- همایون شجریان (خواننده تیتراژ فیلم) هم در تکمیل سخنان پورناظری گفت: قصد ما این بود که موسیقی‌ای را اجرا کنیم که پرانرژی و با فیلم هماهنگ باشد. در این راستا به شعر مولانا و ساختار خاصی از ملودی رسیدیم و در نهایت برای تنظیم این ملودی تصمیم گرفته شد که از ساز‌های الکترونیکی استفاده کنیم. از همان ابتدا قرار بود که در خواندن تیتراژ، از صدای در اوج و بدون فرود استفاده کنیم. خودم فکر می‌کردم شاید نتیجه خیلی خوب از آب در نیاید اما الان از نتیجه راضی هستم.

- سعدی تهیه کننده فیلم در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مهناز افشار به عنوان سرمایه‌گذار در تیتراژ این فیلم هم بیان کرد: خانم افشار قرار بود در «آرایش غلیظ» سرمایه‌گذاری کنند اما تا امروز این اتفاق نیفتاده و تنها نام‌شان در تیتراژ است.

- نکته جالب توجه این نشست، پاسخ‌های یک خطی و یا حتی یکی دو کلمه‌ای حمید نعمت‌الله به سوالات بود که باعث خنده حاضران شده بود. همچنین حضور باران کوثری و تشویق‌های پر سر و صدای او برای عوامل «آرایش غلیظ» و مخصوصا حامد بهداد از حاشیه‌های این نشست بود.

- علیرضا برازنده، هادی مقدم‌دوست، خشایار موحدیان، هادی مقدم‌دوست و حبیب رضایی از عوامل تولید این فیلم بودند که در نشست پرسش و پاسخ فیلم حضور داشتند. رییس کمیسیون امور داخلی و قوانین مجلس شورای اسلامی و ابراهیم شیبانی (کارگردان) هم از حاضران نشست «آرایش غلیظ» بودند. 


فیلم نشست خبری «آرایش غلیظ» را در «تابناک» تماشا کنید


دانلود نشست خبری «آرایش غلیظ»

آخرین فیلمی که در روز نهم به نمایش درآمد، «فرشته ها با هم می آیند» نخستین ساخته حامد محمدی فرزند منوچهر محمدی تهیه کننده مولف و کارکشته سینمای کشورمان بود. محمدی سراغ سوژه روحانی رفته و روحانی ای را به تصویر کشیده که در ساختمان ها سیم کشی برق می کند و در میانه برق کاری، همسرش آبستن شده و در نخستین بارداری، سه دختر به اعضای این خانواده افزوده می شود و همه امر مدیریت اقتصادی خانواده را برای این جوان دشوار می سازد اما در این کش و قوس، به یک باره کارگردانی، مجذوب کاراکتر روحانی جوان شده و با اصرار از او دعوت می کند تا در فیلمش نقش آفرینی کند؛ روحانی هم که به دستمزد بازیگری احتیاج دارد می پذیرد و حواشی رقم می خورد... .

حضور حامد محمدی در این جشنواره تحت الشعاع پدرش قرار گرفته بود اما فیلمی که از او در واپسین ساعات روز نهم شاهد بودیم، نشان داد این سناریست، ظرفیت کارگردانی را دارد و دوربین را به خوبی می شناسد و از ریتم نیز غافل نیست، هرچند اثرش به سادگی از ریتم می افتد، بیش از حد به برخی کلیشه ها دل بسته، از نقطه ای به بعد کاملاً قابل قچی خوردن است و به راحتی می توان 30 دقیقه از فیلم را برای بهتر کردن ریتم درآورد و هیچ آسیبی نیز به اثر وارد نکرد.


محمدی همان آسیبی را به خود زده که بسیاری دیگر از کارگردان جوان دیده اند و آن هم عدم حذف بسیاری از سکانس ها، احتمالا به واسطه مصائب ضبط شان بوده است. در واقع بسیاری از آثار این دوره از جشنواره با حذف برخی سکانس ها، فرم بهتری می گرفتند اما کارگردان به واسطه دلبستگی به یک سکانس یا دشواری که آن سکانس در نگارش یا ضبط داشته، دلش نمی آید این سکانس را حذف کند و به همین دلیل به کل اثر آسیب وارد آمده که این موضوع برای «فرشته ها با هم می آیند» هم صادق است. با این حال می توان به محمدی امیدوار بود و او احتمالاً آثار بهتری در سال های پیش روی فیلم سازی اش پیش روی منتقدان نمایش خواهد داد.



نامه امیریوسفی به عوامل فیلمش

محسن امیریوسفی به عوامل فیلم سینمائی «آشغالهای دوست داشتنی» نامه نوشت. در بخشی از این نامه که در ایسنا منتشر شده، آمده است: «سلام بر همه عوامل و سازندگان فیلم سینمائی "آشغالهای دوست داشتنی" بالاخره پس از یکسال و نیم تلاش بی‌وقفه‌ی همه شما،این فیلم آماده نمایش شد، سپاسگزار لطف و زحمتتان هستم. خوشحالم که به شما بگویم ما فیلمی را ساختیم که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست و به لطف اعتماد و سخت‌کوشی شما دل همه بینندگانش را برده است، البته غیر از دل دبیر محترم جشنواره فیلم فجر و مشاوران‌ پیشا دکتر احمدی‌نژادی‌اش!

این فیلم می‌توانست با مدیریت درست در جشنواره حضور داشته باشد، دیده شود و همه شما عوامل این فیلم، که در تمام قسمت‌های کاری سنگ تمام گذاشتید، توسط مردم و داوران جشنواره مورد توجه قرار گیرید، ولی مدیریت این چنینی فقط برای خودی‌هاست که من هیچگاه در این دایره نبودم و نخواهم بود! دوستان عزیز، همانطور که در ساخت این فیلم به من اعتماد کردید این سخن مرا هم بپذیرید که در این دو ماه برای دیده شدن نتیجه تلاش شما در جشنواره فیلم فجر هر کاری کردم ولی نشد که نشد!

رونمایی از نامزدهای تمام سیمرغ های جشنواره سی و دوم

ولی خوشبختانه اتفاقات خوبی در این دو ماه افتاد، اول اینکه توانستم پانزده کیلو وزن کم کنم که جای سپاس فراوان از دبیر محترم جشنواره و مشاورین دوران پیشا دکتراحمدی‌نژادی ایشان دارد! و دوم اینکه در این مدت که فیلم را در جلسات متعدد با منتقدین مخالف این فیلم دیدم متوجه شدم که در بیشتر مواقع خشم درست یا نادرست این عزیزان، فقط بهانه‌ای برای بعضی به ظاهر دوستان ما شده که از این خشم لولو سر خرمن بسازند و ما را بترسانند!

هرچند بعضی مطالب وعباراتشان واقعا هم ترسناک است!! سومین اتفاق خوب حمایت تعداد زیادی از کارگردانان و سینماگران فرهیخته از این فیلم بود که از طرف خودم و همه شما از آنها تشکر می‌کنم. از همه شما عوامل توانای فیلم "آشغالهای دوست داشتنی"هم تشکر می‌کنم که تمام توان حرفه‌ای و معرفتی خودتان را در هر چه بهتر شدن این فیلم گذاشتید... همه شما عوامل فیلم "آشغالهای دوست داشتنی" شایسته بهترین بهترین‌ها هستید. لطفاً تا آن موقع لبخند بزنید و به همه بگوئید:حالمان خوب است!» 



تکلیف سیمرغ بلورین مردمی را بلیت های صداوسیما مشخص می‌کند؟!

ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران، پس از شمارش ٥٩١٥٤برگ رای، 3 جایگاه برتر آرای تماشاگران  را تا روز هشتم  سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به شرح ذیل اعلام کرد:

فیلم سینمایی  شیار ١٤٣با ٣.٢٩امتیاز
فیلم سینمایی  خط ویژه  با ٣.١٨ امتیاز
فیلم سینمایی قصه ها و چ با  ٣.١٥ امتیاز

در عین حال ناظران منتخب صاحبان فیلم بخش سودای سیمرغ در ستاد آرای مردمی جشنواره‌ی فیلم فجر اطلاعیه‌ای را منتشر کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: «به نام خدا

ما ناظران منتخب صاحبان فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از مجموعه‌ی بررسی‌های میدانی و حضوری بر سر صندوق‌های آرای مردمی و ستاد تجمیع آرا ، اطمینان می‌دهیم تا 20 بهمن ماه مجموع فرایندها و سازماندهی و انضباط در کمال صحت و اصالت به انجام رسیده است.

اما آنچه که از بررسی‌هایمان در سینماهای نمایش‌دهنده نگران‌مان کرده است، نگاه جانبدارانه برخی مدیران صدا و سیما و خرید سازمان‌دهی شده‌ی بلیت دو فیلم است.»



نوشتار جالب رئیس سازمان سینمایی: این نقش‌ها به سینماگر ایران تحمیل شده

دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در نوشتاری با عنوان هزینه قهر مردم با سینما: به بهانه «سینما سلام» که اختصاصا در اختیار بخش سینمایی فارس قراره داده در خصوص طرح «سینما سلام» و آشتی دوباره مردم با سینما نوشته است:«قهر مردم با سینما نه تنها از نظر مادی و اقتصادی صنعت سینمای ایران را زمین گیرکرده بلکه اثرروانی نامطلوبی را بر سینماگران نیز گذاشته است. ناامیدی از گیشه یکی از پیامدهایش افزایش روزافزون فاصله بین سینما و مردم است. تهیه کننده ناامید از گیشه راهی جز جلب رضایت سفار ش دهنده دولتی و نهادهای سرمایه گذار در این عرصه را ندارد.  کارگردان و تهیه کننده از آغاز تکلیفش با مردم روش است. او به خوبی می داند که به جای رضایت مردم باید نهاد سفارش دهنده را راضی کند. تولید برای تولید ماجرایی است که در این سالها شاهد آنیم. با همه حاشیه هایی که برای سینما و سینماگران درست شده است».

در ادامه این نوشتار می خوانیم:«پیامد دیگر این  ماجرا جشنواره محور شدن تولیدات سینمایی است. سینمای نا امید از مردم نگاهش به ناچار به جشنواره هاست. جشنواره تنها جایی است که به سینماگران اجازه می دهد تا دیده شوند. پس جشنواره داخلی و یا خارجی می شود همه امید دیده شدن. حساسیتهای حضور در جشنواره فجر و فشار سنگین آن بر دوش دست اندرکاران تا اندازه ای ریشه در این ماجرا دارد. سینمای دور از مردم می شود سینمای شبه روشنفکری، سینمای مخاطب خاص و همان سینمایی که برخی آن را تلخ و یا خاکستری و حتی کمی پررنگتر از خاکستری می نامند».

در ادامه نوشتار رئیس سازمان سینمایی آمده است:«افزایش بیش از اندازه فیلمهای اجتماعی و سیاسی خواسته و ناخواسته عکس العمل دولتمردان، گروههای مرجع و در موارد فراوانی علما و روحانیون را نیز به دنبال خواهد داشت. در نتیجه سینمایی که نمی تواند 5% مردم را در سال به سالنها بکشاند مسئله اول و دغدغه نخست اکثریت قاطع نخبگان سیاسی و مذهبی و فرهنگی می شود. ضریب حساسیتهای در جامعه سیاسی آن قدر بالاست که گویی همه سیاسیتمداران و گاه علمای بزرگ بی صبرانه در انتظار پایان یک فیلم و نقد وبررسی آن می باشند.  چنین چرخه ناسالمی امر را بر سینماگران نیز مشتبه نموده. سینماگری که از دیدار مردم عادی در سالنهای سینما بازمانده به بازیگری بیش فعال در عرصه رسانه های شنیداری و دیداری تبدیل می شود. رسانه هایی که آنها هم اتفاقا به همین درد دچارند. آنها هم با یارانه زندگی می کنند و شاید به همین دلیل نگران انبوه برگشتیهایشان از گیشه نیستند. آنها هم برای یک جامعه محدود و البته اثر گذار می نویسند. برای نمایندگان، اعضای کابینه،  نخبگان رسانه ای، سیاسی و مذهبی. و این است هزینه جدایی از مردم. سینماگر ناخواسته خود را در جایگاه دیگری می بیند. جایگاهی که این چرخه ناسالم به او تحمیل کرده».

در بخش بعدی این یادداشت می خوانیم: «سینماگر باید پاسخ رسانه هایی را بدهد که او را در مقام یک روشنفکر اجتماعی، مخالف سیاسی و یا مصلح اجتماعی نشانده اند. نقشی که به او تحمیل شده. و آرام آرام او به این نقش تازه اش خو می گیرد. قهر مردم با سالنهای سینما، قهر ناخواسته سینما با مردم را نیز در پی داشته است. سینما می شود مهمترین موضوع نخبگان سیاسی. ابراز احساسات یک بازیگر در دستور کار عالیترین مقامهای سیاسی و امنیتی و حتی قضایی کشور قرار می گیرد و بیچاره دبیر و مدیری که باید پاسخ دهند. پاسخ یک ابراز احساسات نابهنگام و حتی بی مورد را. و به همین سادگی مدیریت فرهنگی در زمره پرخطرین شغلها قرار می گیرد».

دکتر ایوبی در خاتمه نوشتار خود آورده است:«مدیر فرهنگی پیوسته باید پاسخ دهد. پاسخ کارهایی را که نکرده. حرفهایی را که نزده. حرفهای را که دیگران زده اند و او قبول ندارد. مدیر فرهنگی هم به ناچار باید شش دانگ حواسش به همان جامعه محدودی باشد که رسانه ها برای آنها مینویسند؛ فیلمسازان برایشان فیلم می سازند و خلاصه ابر و باد و مه خورشید همه به آنها می اندیشند. مدیر فرهنگی حسابگر هم می داند که رضایت مردم در کارنامه اعمال او نوشته نخواهد شد. و ایناست هزینه ها جدایی از مردم. و این است تنها یکی از هزینه ها خالی شدن سالنهای سینما.....پس چاره ای جز سلام دوباره به سینما نیست.... سینما سلام.....».


نامزدهای سیمرغ بلورین جشنواره سی و دوم

در واپسین ساعات روز نهم جشنواره، نامزدهای بخش های مختلف جشنواره سی و دوم فجر رونمایی شدند که فیلم ‌«رستاخیز» به کارگردانی‌ احمدرضا درویش در 11 بخش بهترین جلوه‌های ویژه بصری‌، جلوه‌های ویژه میدانی‌، چهره‌پردازی‌، طراحی صحنه ولباس‌، صدای فیلم‌، نقش مکمل مرد،‌ موسیقی متن، فیلمبرداری‌، نقش اول مرد،‌ کارگردانی‌ و بخش بهترین فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است.

همچنین فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در رتبه دوم رکوردداران نامزدی دریافت سیمرغ این دوره از جشنواره فجر قرار گرفته است. این فیلم در بخش‌های بهترین جلوه‌های ویژه بصری‌، جلوه‌های ویژه میدانی‌، طراحی صحنه و لباس‌، صدای فیلم‌، نقش مکمل مرد،‌ تدوین،‌ کارگردانی‌ و بهترین فیلم کاندیدای دریافت جایزه شده است.

در رتبه سوم نیز «آذر،‌ شهدخت‌، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی قرار دارد که با شش کاندیدا در بخش‌های بهترین طراحی صحنه و لباس‌، نقش مکمل زن‌، نقش اول مرد،‌ فیلمنامه‌، کارگردانی‌ و بهترین فیلم، شده است.

همچنین فیلم‌های «عصبانی نیستم‌» به کارگردانی رضا درمیشیان‌، «شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار،‌«همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و «مهمان داریم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور در پنج رشته‌، «طبقه حساس» کمال تبریزی‌، «آریش غلیظ» حمید نعمت‌الله و «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی در چهار رشته‌، «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی،‌ «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی و «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد هر یک در سه رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین سی و دومین جشنواره فجر شده‌اند.

در بخش نگاه نو (مسابقه فیلمسازان اول) فیلم‌های «تراژدی» به کارگردانی آزیتا موگویی، «چندمتر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی،‌ «حق سکوت» به کارگردانی هادی نائیجی و «سیزده» به کارگردانی هومن سیدی (نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم،‌ بهترین کارگردانی،‌ بهترین فیلمنامه) شدند.

همچنین دو فیلم «خانه کنار ابرها» به کارگردانی سیدجلال دهقانی‌ و «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی نیز در دو بخش نامزد دریافت سیمرغ هستند.

نکته قابل توجه اینکه فیلم سینمایی«چند متر مکعب عشق» در بخش مسابقه سودای سیمرغ در 4 رشته و در بخش «نگاه نو» نامزد دریافت 3 سیمرغ شده است و مجموعه تعداد نامزدهای این فیلم به 7 عنوان می‌رسد و می‌توان آن را در جایگاه سوم رکوردداران نامزدی جوایز جشنواره‌ی فجر قرار داد.



نامزدهای بخش سودای سیمرغ

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری:

۱. سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

۲. بهنام خاکسار برای فیلم «طبقه حساس»

۳. امیر سحرخیز و کامران سحرخیز برای فیلم «عصبانی نیستم!»

۴. سایمون فریم برای فیلم «رستاخیز»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

۱. رضا ترکمان برای فیلم «پنجاه قدم آخر»

۲. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ»

۳. حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «رستاخیز»

۴. زنده‌یاد محمدجواد شریفی‌راد و محسن روزبهانی برای فیلم «معراجی‌ها»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی:

۱. سودابه خسروی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۲. محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۳. سیدرسول سیدعربی برای فیلم «انارهای نارس»

۴. محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز»

۵. مهرداد میرکیانی برای فیلم «قصه‌ها»

۶. مهرداد میرکیانی برای فیلم «میهمان داریم»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس:

۱. آبتین برقی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۲. عباس بُلوندی برای فیلم «چ»

۳. حسن روح‌پروری برای فیلم «انارهای نارس»

۴. شراره سروش برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۵. مرجان شیرمحمدی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۶. مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم:

۱. برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان

۲. برای فیلم «چندمتر مکعب عشق» صدابردار: مهدی صالح‌کرمانی/ صداگذار: امیرحسین قاسمی

۳. برای فیلم «رستاخیز» صدابردار: یداله نجفی/ صداگذاران: جرمی‌پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی

۴. برای فیلم «شیار ۱۴۳» صدابردار: کامران کیان‌ارثی/ صداگذار: آرش قاسمی

۵. برای فیلم «عصبانی نیستم!» صدابردار: نظام‌الدین کیایی/ صداگذار: محمدرضا دلپاک

۶. برای فیلم «همه چیز برای فروش» صدابردار: محمد حبیبی/ صداگذار: حسین ابوالصدق

یادآوری می‌شود هیات داوران در بخش صدا به جای تفکیک نامزدهای دو جایزه صدابرداری و صداگذاری، با محور قرار دادن صدای فیلم، دو سیمرغ بلورین به صدابردار و صداگذارِ یک اثر اهداء خواهند کرد.

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

۱. فرهاد اصلانی برای فیلم «قصه‌ها»

۲. بابک حمیدیان برای فیلم «چ»

۳. بابک حمیدیان برای فیلم «رستاخیز»

۴. اکبر عبدی برای فیلم «خواب‌زده‌ها»

۵. میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه»

۶. صبا گرگین‌پور برای فیلم «مردن به وقت شهریور»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

۱. هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح»

۲. ملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح»

۳. سهیلا گلستانی برای فیلم «میهمان داریم»

۴. شبنم مقدمی برای فیلم «امروز»

۵. نعیمه نظام‌دوست برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن:

۱. سهراب پورناظری برای فیلم «آرایش غلیظ»

۲. فرید سعادتمند برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۳. علیرضا کهن‌دیری برای فیلم «میهمان داریم»

۴. استفان واربک برای فیلم «رستاخیز»

۵. کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش»

۶. پیمان یزدانیان برای فیلم «طبقه حساس»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین تدوین:

۱. نیما جعفری جوزانی برای فیلم «خط ویژه»

۲. حسن حسندوست برای فیلم «برف»

۳. مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

۴. مصطفی خرقه‌پوش برای فیلم «متروپل»

۵. هایده صفی‌یاری برای فیلم «عصبانی نیستم!»

۶. خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا برای فیلم «آرایش غلیظ»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌برداری:

۱. محمد آلادپوش برای فیلم «میهمان داریم»

۲. هومن بهمنش برای فیلم «امروز»

۳. حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

۴. مرتضی غفوری برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۵. علی‌محمد قاسمی برای فیلم «همه چیز برای فروش»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد:

۱. آرش آصفی برای فیلم «رستاخیز»

۲. حامد بهداد برای فیلم «آرایش غلیظ»

۳. پرویز پرستویی برای فیلم «امروز»

۴. رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

۵. مهدی فخیم‌زاده برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۶. نوید محمدزاده برای فیلم «عصبانی نیستم!»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:

۱. حسیبا ابراهیمی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۲. ساره بیات برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»

۳. رویا تیموریان برای فیلم «شیفتگی»

۴. سمیرا حسن‌پور برای فیلم «تمشک»

۵. مریلا زارعی برای فیلم «شیار ۱۴۳»

۶. باران کوثری برای فیلم «عصبانی نیستم!»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۲. سامان سالور برای فیلم «تمشک»

۳. پیمان قاسم‌خانی برای فیلم «طبقه حساس»

۴. مصطفی کیایی برای فیلم «خط ویژه»

۵. حسین مهکام برای فیلم «برف»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

۲. ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «چ»

۳. احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

۴. محمدمهدی عسگرپور برای فیلم «میهمان داریم»

۵. حمید نعمت‌الله برای فیلم «آرایش غلیظ»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم (به تهیه‌کننده):

۱. آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)

۲. چ (به تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی)

۳. رستاخیز (به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده)

۴. شیار ۱۴۳ (به تهیه‌کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی)

۵. قصه‌ها (به تهیه‌کنندگی رخشان بنی‌اعتماد»


نامزدهای بخش نگاه نو

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم:

۱. تراژدی (به تهیه‌کنندگی محمدحسن نجم)

۲. چند متر مکعب عشق (به تهیه‌کنندگی نوید محمودی)

۳. حقِ سکوت (به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی)

۴. خانه‌ای کنار ابرها (به تهیه‌کنندگی روح‌اله برادری)

۵. سیزده (به تهیه‌کنندگی سعید سعدی)

۶. ملبورن (به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی)

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

۱. نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن»

۲. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»

۳. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۴. آزیتا موگویی برای فیلم «تراژدی»

۵. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»

۶. برزو نیک‌نژاد برای فیلم «ناخواسته»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه:

۱. بهروز افخمی برای فیلم «پایان خدمت»

۲. سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم «خانه‌ای کنار ابرها»

۳. هومن سیدی برای فیلم «سیزده»

۴. رضا کریمی برای فیلم «تراژدی»

۵. جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»

۶. محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت»


نامزدهای بخش مستند

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم

۱. جایی برای زندگی (به تهیه‌کنندگی محسن استادعلی و نسرین عبدی)

۲. حیات در رگ‌های سرد (به تهیه‌کنندگی فتح‌اله امیری)

۳. خاطراتی برای تمام فصول (به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی)

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی

۱. محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی»

۲. لقمان خالدی برای فیلم «کمی بالاتر»

۳. مصطفی رزاق‌کریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»

۴. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین پژوهش و تحقیق

۱. مصطفی رزاق‌کریمی و سام کلانتری برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»

۲. بهزاد فتحی‌نیا برای فیلم «حیات در رگ‌های سرد»

۳. سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست»

نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی- هنری

۱. وحید بتوته برای فیلم «لطفاً بوق بزنید»

۲. ماکان عاشوری برای فیلم «نیمروز مَکُران»

۳. علی لقمانی برای فیلم «باد بر باغ نظر»

۴. مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگ‌های سرد»

۵. مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط».


در آخر، مستند «تابناک» درباره روز نهم جشنواره سی و دوم فیلم فجر را تماشا کنید


دانلود مستند روز نهم جشنواره

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
چهره جذاب!!!! نمیگم زشته ولی خیلی عادیه قیافش!! چهره جذاب به حسین یاری و امثالهم میگن. بازی هم که میخوای شهاب حسینی.. پیمان معادی... صابر ابر
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
حسین یاری جذاب !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من الان تعریف جذابیت میخوام .
حسین RG3750
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
منم تعریف میخوام
از یه روستای کردستان کامنت میزارم فیلم ها رو که ندیدم اما همه سایت ها وبرنامه ها رو دنبال کردم خیلی خیلی خوشحالم سینما که خوب باشه همه خوبیم یعنی امسال جشنواره خیلی زیبا بود امیدوارم فیلم ها هم زیبا بوده باشه
پاسخ ها
دانشگاه مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
منم یه دانشجوم از مشهد که مثلا یازدهمین جشنواره ش داره برگذار میشه!! از روز اول که بلیط چ رو به گفته کامنتهای سایت ساعت8 تموم کرده بودند تا امروز که هنوووز فروش اینترنتی درست نشده و هر روز برنامه پخش عوض میش...منم مث شما هنو یه دونه فیلم هم ندیدم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
دمت گرم
این انتخاب ها بسیار ناعادلانه است. فیلم ضعیفی مانند رستاخیز نامزد 11 جایزه شده است. در حالی که فیلم های خوبی مانند عصبانی نیستم و قصه ها در این لیست جایی ندارند. متاسفم برای داوران که ملاحظات سیاسی را بر مسایل فنی مقدم دانسته اند.
اصلا خبری از رد کارپت نیست؟؟؟؟
به نظر شما مورد 6 هترین بازیگر نقش مکمل مرد اشتباه نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
با این همه تعریفی که از فیلم شیار 143 شد فکر میکردم بیشتر از اینها کاندید داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آولاً خواستم بگم كاش منقدتون يه كم كمتر بحث ر وشخصي كنه. فيلم آذر شهدخت... فيلم خوب و خوش ساختي است ولي مشخصه منتقدتون ميخواسته افخمي رو از نوع ملايم بكوبه.
دوماً به نظرم حق فيلم هاي امروز، عصباني نيستم و رد كارپت كانديداهاي بيشتري بود. متاسفم كه همانطور كهي مشخص است ....
پس خانه پدری عیاری کجاسست . . .
چرا فیلمی که هم تحسینش کردند حتی قد ارایش غلیظ دیده نشده؟؟؟
اصلا از این حامد بهداد خوشم نمیاد...
.
بازی یکنواخت و تکراری، نقش یکنواخت و تکراری، حس یکنواخت و تکراری...
فیلم عصبانی نیستم رو من دیدم.خیلی عالی بود ولی به خاطر ملاحظات سیاسی دوستان داور....
"عذاب‌العلیم" غلطه درستش "عذاب الیم" هست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار