بازدید 27734
تحصن مربیان آموزشگاه‌های رانندگی در واکنش به حذف سهمیه؛

تغییر سهمیه‌بندی بنزین به صورت چراغ خاموش آغاز شد

خودشان می‌گویند، بیش از نیمی از کارت‌های سوخت، یعنی ۴.‌۵ میلیون کارت، مشکل دارد، ولیم شکل به آن بزرگی را‌‌ رها کرده‌ و به آموزشگاه‌ها پیله کرده‌اند؛ چرا؟ چون می‌گویند ما خودرو عمومی نیستیم و مسافر جابجا نمی‌کنیم. انگار وانت بار‌ها مسافر جابجا می‌کنند که سهمیه‌شان ثابت مانده!
کد خبر: ۳۷۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴ 25 January 2014
در شرایطی که انتقاد به دولتمردان از بابت مشمول نشدن برخی قشرها در طرح اعطای سبد کالا روز به روز فزونی یافته و چرایی دسته‌بندی مردم به گروه مشمول و غیر‌مشمول به شیوه کنونی (مثل مشمول شدن خبرنگاران که هرگز مشمول طرحی نیستند و مشمول نشدن بازنشستگان تأمین اجتماعی که چه بسا از مستحق‌ترین‌ها برای دریافت سبد کالا به نظر می‌رسند) عجیب به نظر می‌رسد، ظاهرا دسته‌بندی قشرها در دیگر عرصه‌ها هم از راه رسیده است!

به گزارش «تابناک»، مربیان آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی که با آغاز بهمن ماه به پمپ‌های بنزین مراجعه کردند، ‌تغییراتی در کارت سوخت خود دیدند که رسانه‌ای نشده بود و هیچ کس از ‌آن آگاهی نداشت؛ سهمیه بنزین خودروهای آموزشگاهی یک شبه حذف شده بود!

این تغییر چراغ خاموش را اول کسی باور نکرده و همه ترجیح می‌دهند، ماجرا را پرس‌وجو کنند اما هرچه می‌گردند، نه تنها نشانی از تغییر در سهمیه بندی‌ها نمی‌یابند، بلکه درمی‌یابند ‌مجلسی‌ها، به ویژه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بر این باورند که هرگونه تغییر‌ در سهمیه‌بندی سوخت، بسته به لحاظ شدن آن در بودجه است و حتی متوجه می‌شوند ‌در سناریوهای مطرح در وزارت نفت برای کنترل مصرف بنزین، اثری از تغییر سهمیه نمی‌توان یافت.

این‌ها را مربیانی می‌گویند که روز جمعه گرد هم آمده‌اند تا در حضور نیروی انتظامی، تحصن کرده، با یکدیگر سخن گفته و اعتراض خود را به تصمیم دولتمردان در حذف سهمیه سوخت آموزشگاه‌ها نشان دهند و بگویند: «ما کارگرانی هستیم که هیچ سهمی از دولت نداریم؛ اما این را که به جای سبد کالایی که به سایرین می‌دهند، سهمیه سوخت ما را حذف کرده و حتی قابل نمی‌دانند این موضوع را اطلاع رسانی کنند، اوج بی‌انصافی می‌دانیم».

تغییر سهمیه بندی بنزین به صورت چراغ خاموش آغاز شده است

یکی دیگر از مربیانی که بیش از یک دهه از عمر خود را به آموزش هنرجویان رانندگی گذرانده، در این باره می‌گوید: «در روزهای گذشته، زمانی که از حذف سهمیه آگاه شدیم و موضوع را از طریق مسئولان آموزشگاه پیگیری کردیم، تازه سرپرست معاونت صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به یاد آورد که باید این حذف سهمیه را رسانه‌ای کند و پس از آن بود که با یک خبرگزاری گفت‌وگو کرد و سخنانی گفت که ای کاش نمی‌گفت یا دست کم سنجیده‌تر سخن می‌گفت!»
حسین هاشمی‌ با اعلام اینکه کاهش [بخوانید: حذف!] سهمیه بنزین آموزشگاه‌ها بخشی از طرح ساماندهی مصرف سوخت است‌ به ایسنا گفت: با هماهنگی معاونت اجرایی ریاست جمهوری، مصرف بی رویه سوخت در کشور، در دو مرحله ساماندهی می‌شود که مرحله نخست آن تا پایان امسال و مرحله دوم‌ تا سه ماهه نخست سال 93 اجرا می‌شود. ستاد در حال اجرای چندین برنامه برای کاهش مصرف بنزین یارانه‌ای‌ است و در همین راستا، بخش‌هایی که مرتبط با حمل و نقل عمومی نیستند، ولی سهمیه سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کنند، در دست ساماندهی است.

سرپرست معاونت صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه بر اساس قانون و مصوبات، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت موظف است سوخت خودروهای عمومی را تأمین کند، گفت: آموزشگاه‌های رانندگی جزو این گروه نیستند و با توجه به اینکه هیچ خدماتی در جابجایی مسافر ندارند، مقرر شد نه تنها سهمیه سوخت یارانه‌ای ایشان بلکه سهمیه سایر بخش‌هایی که خدماتی را به حمل و نقل عمومی ارائه نمی‌دهند، کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به وجود 26 هزار خودروی آموزشگاه رانندگی‌ گفت: هر یک از این خودروها ماهیانه 200 تا 300 لیتر سهمیه بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند و در بررسی‌ها مقرر شد، از بهمن ماه جاری سهمیه آنها به 60 لیتر کاهش پیدا کند. با توجه به اینکه آموزشگاه‌ها هزینه‌های خود را از مردم دریافت می‌کنند، نیازی به دریافت چنین سهمیه‌ای ندارند؛ افزون بر آنکه بر اساس برآوردها برای هر ساعت خدماتی که خودروهای آموزشگاهی ارائه می‌دهند، 150 تومان هزینه[!] سوخت برای آنها ایجاد می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه بر پایه گزارش‌های رسیده به ستاد سوخت، در هفته گذشته و پیش از کاهش سهمیه بنزین خودروهای آموزشگاهی، نرخ خدمات این آموزشگاه‌ها 11 درصد افزایش یافته، از مدیران آموزشگاه‌ها خواست‌ با رانندگان خودروهای آموزشی خود تعامل بیشتری داشته باشند و کمیسیون 36 درصدی را که از آنها دریافت می‌کنند، بکاهند تا هزینه رانندگان کاهش پیدا کند.

به گفته هاشمی، بر پایه آخرین آمار، هم‌اکنون 11 میلیون خودروی شخصی هر ماه بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند که تنها 20 درصدشان سهمیه دریافت می‌کنند. همچنین سه میلیون تاکسی، وانت و یا خودروهایی که در آژانس‌ فعالیت دارند، 80 درصد سوخت یارانه‌ای را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 میلیون و 100 هزار کارت سوخت موتور در کشور وجود دارد که بیش از 50 درصد این کارت‌ها دارای مشکل است و باید تا پایان سال ابطال شود. همچنین مقرر شده کارت‌های سوختی که خودروهایشان هویت نداشته و یا فرسوده‌اند ابطال شود. از سوی دیگر، کارت‌های سوختی که فرآیند صحه‌گذاری بر آنها انجام نشده نیز در حال شناسایی و ابطال است که این مورد بیشتر در موتورسیکلت‌ها دیده می‌شود.


تغییر سهمیه بندی بنزین به صورت چراغ خاموش آغاز شد

مربیان معترض بر این باورند که با توجه به سخنان همین مسئول، می‌توان تناقضاتی را دریافت که نشان می‌دهد چه اجحافی در حق در ایشان روا داشته شده است؛ مثل تأکید ‌این مقام بر کاهش سهمیه خودروهای آموزشگاهی، در حالی که سهمیه جدید ایشان برابر با سایر خودروهای سواری (شصت لیتر در ماه) تعیین شده و معنای آن حذف کامل سهمیه است نه کاهش!

نداشتن نقش در حمل و نقل عمومی و البته جابجایی مسافر هم از جمله دیگر ابهاماتی است که فکر را به خود مشغول خواهد کرد و از آن عجیب‌تر، تکیه بر دریافت هزینه از مردم برای توجیه این کار است که اگر این توجیه را بپذیریم، باید سوخت تاکسی‌ها و وانت‌ها را نیز یک شبه حذف کرده و البته این پروسه را پنهانی پی بگیریم تا مالکان این وسایط نقلیه به تدریج و طی چند روز متوجه تغییرات اعمال شده شوند، نه اینکه از رسانه‌های عمومی و تریبون صدا و سیما از ماجرا آگاه شوند.

وقتی از یکی از مربیان می‌پرسیم که ماجرای افزایش حقوق چیست، بعد دیگری از ماجرای تغییر سهمیه‌بندی برایمان آشکار می‌شود. او می‌گوید: افزایش هزینه موضوعی متفاوت با کاهش سهمیه است که باید مدت‌ها پیش اعمال می‌شد، چراکه در تورم‌های رخ داده در یکی دو سال اخیر، همواره مسئولان مانع افزایش نرخ تعلیم رانندگی می‌شدند؛ در ثانی، مگر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت این تغییر را رقم زده که مسئولان ستاد به فکر بهره‌برداری از آن به نفع خود هستند؟ در مجموع ۲۱۰۰ تومان به ازای هر ساعت آموزش به دستمزدمان افزوده شده که باید به سه سهم مربی، خودرو و آموزشگاه تقسیم شود که این گونه هم نشده و ۱۳۰۰ تومان آن به مربی و خودرو تعلق گرفته و هشتصد تومان دیگر به جیب آموزشگاه خواهد رفت.

مربی دیگری به این سخنان ‌می‌افزاید: چگونه است که خودروهای آموزشی نمی‌توانند بیش از پنج سال عمر داشته باشند و مرتب چک و کنترل می‌شوند که الزامات متعدد خودرو و مربی رعایت شود، ولی ما را عمومی محسوب نکرده و وانت‌ها را مشمول این عنوان می‌دانند؟ مگر آقای هاشمی نمی‌گوید ‌بیش از نیمی از کارت‌های سوخت باید باطل شوند؛ پس چرا اول سراغ آن‌ها نرفتند که واجب‌ترند؟ دلیل جمع شدن ما در اینجا یافتن پاسخ این پرسش‌هاست و تا هنگامی که پاسخ نگیریم، تجمع خواهیم کرد و به کار خود ادامه خواهیم داد.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۹۵
بايد قيمت بنزين جز براي تاكسي ها واقعي بشه و بالا بره حداقل مصرف سوخت به استاندارد جهاني نزديك ميشه و الودكي هوا كه يك فاجعه انساني را به سبب بنزين غير استاندار بوجود اورده كنترل ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
شمایی که تو ایران زندگی نمی کنی اظهار فضل نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
با ماشين هايي كه بسيار بيشتر از استاندارد مصرف مي كنند چطور مي خواهيم مصرف سوخت را استاندارد كنيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
سرکار خانم، چطور باید قیمت واقعی بشه اما کیفیت بنزین همونطور مثل قبل بمونه؟! مشکل از کیفیت بسیار پائین بنزین تولیدی داخل هست، حتی اگر مصرف بنزین نصف هم بشه این چتر آلودگی هوا باز هم روی سر شهرهای ایران وجود خواهد داشت!
mehdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
یکی از مضحکترین جملاتی که تاکنون شنیدم اینه که می گن حاشیه خلیج فارس بنزینش ایکس تومنه ما هم باید بشیم ایکس تومن !!!!!!!!!! آقا شما که می گی ایکس تومن بشه فقط اینارو باید از حاشیه خلیج فارس برداریم ؟!!!! شهامت داری درآمد ماهیانه کارمندان حاشیه خلیج فارس رو بگید ؟!!!!!!!!!
rasol
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
لطفا درآمد خانواده خود مقدار مصرف سوخت خودروها وقیمت سوخت انجا را در نظر بگیرید بعد رای صادر کنید در ضمن خیلی ها با سواری شخصی نون آور خانواده اند
ناشناس
| Belarus |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آقای 16:33 ناشناس ، خیلی بی ادبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
عزیزم، اول حقوق را جهانی کنند، بعد بنزین رو به نرخ جهانی برسوندد
آقا سیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
بنزین 5000 تومن، تعرفه واردات صفر. ماشین کم مصرف می خرم، ماشینی که امنیت جان و راحتی داشته باشم باهاش. پول اضافه ای هم که بابت تعرفه می دهم میذارم بانک با سودش بنزین 5000 تومنی می خرم. هوا تمیز، ماشین ها نو، آمار تلفات کم. قیمت ها واقعی. فقط می مونه حقوق های غیروااقعی :)) خخخخ
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
خارج نشین دو اسمه رعنا و ناشناس چه بی ادبی بنده خدا به شما داشته عزیزم شما جای دیگری زندگی میکنی در همونجا اگر جرات داری به وضعیت خودت نظر بده یا اعتراض کن
مهاجر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
به قول قدما: رعنا چه بلايي. اين حرف بود تو زدي؟ آخه ما چي چيمون به نرخ جهانيه كه اين باشه.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
با سلام
با فرض درست بودن حرف شما ، بنزین بشه 1 دولار و هر خانواده هم متوسط در ماه 60 لیتر بنزین مصرف داشته باشه این میشه 60 دولار ، با اکتساب اینکه متوسط سرانه درآمد هر خانواده 3 نفری 3150 دولار باشه(طبق آمار رسمی منتشر شده با فرض صحت) این مقدار میشه حدود 2درصد از کل درآمد و حالا برای موناکو 0.01 درصد و یا برای امارات میشه 0.047 درصد و یا برای قطر که از گاز ما بهره ها برده میشه 0.027 درصد از کل درآمد یک ماه .
یاد این ضرب المثل میافتم ، جیب خالی پز عالی
میممصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ناشناس 1633 جان، ایشون توی خارج زندگی نمیکنند، فیل شکن خارجی استفاده میکنند :دی
حقوق ها و دستمزد ها را بر اساس فوب خلیج بدهید آنوقت بنده حاضرم بنزین را دو برابر فوب خلیج بخرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
حرف حساب جواب نداره!
الان کمترین میزان دستمزد در ایران پرداخت میشه! دریافتی کارگر ونزوئلائی هم از کارگران ما بیشتر هست!!!
علی مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
خلیج فارس !!!! تابی جون تو دیگه چرا !
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
توی کشور ما کی اندازه بوب خلیج فارس کار می کنه که حقوق اون اندازه می خواد
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
پدر من دوست باز نشسته ای در یکی از کشورهای عربی دارد که با کمترین میزان تحصیلات ماهی 30 میلیون می گیرد
امیر احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
منظورتون خلیج فارس هست دیگه؟!!!!!!!!!!!!!!
چابهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
در امارات یک پلیس درجه دار با 7 یا 8 کلاس سواد ماهی 15000 درهم حقوق می گیره، حالا با درهمی 800 تومن حساب کنید ببینید چقدر میشه، بنزین هم تقریباً لیتری 3000 تومنه اون هم چه بنزینی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
شما فوب خليج فارس كار كن، يك سوم سال تعطيل نباش حقوق فوب حليج فارس بگير
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اهای وطن فروش. خلیج فارس. دنیا رو هم آتیش بزنین خلیج فارس همیشه فارسه. همیشه.
تا پای جون پاش وا میستیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
خلیج همیشه فارس
گران کردن ینزین به خدا تورم زاست نکنید
کارت سوخت موتور هوندای 125 ژاپنی رو که عمرش بالای 10 سال بود ولی سگش شرف داشت به آشغالای وطنی رو سوزوندن.
خب نمیخواستین حق مردم رو از سوخت بدین چرا شارژ رو قطع نکردین؟ چرا کارت که بالای 500 لیتر سهمیه داشت رو از بیخ سوزوندین؟
مگه برای این کارت از مردم پول نگرفتین؟
تو تهران هم نیستیم بگیم داشتیم هوا رو آلوده می کردیم که اونم اینقدر موتور تمیز هست که حاضر به اثبات هستم که از موتورهای داخلی آلودگیش کمتره
هرچند که تابناکم از خودتونه و این نظر رو نمیذاره و اگر هم بذاره سر و تهشو میزنه وسطش نقطه چین میذاره
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ببخشید، اگه اینکارو نکنن، اون موقع موتورهای داخلی رو کی بخره؟
ما از اول سهمیه بندی هر وقت آژانس سوار شدیم کرایه بنزین آزاد دادیم الان این سهمیه حقشونه یا نه رو نمیدونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
حساب همینه. خوب پول دراوردن و حال کردن، حالا که مثل بقیه میشن، زورشون گرفته
"خودروهای آموزشی نمی‌توانند بیش از 5 سال عمر داشته باشند" !!!

بعید میدونم اگر چنین قانونی هم باشه اجرا بشه

سخت نیست چک کردنش

فقط یه نیگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اين قانون اجرا مي شود
ظاهرفرسوده ماشين هاي آموزشي هم به خاطر آموزشي بودن انهاست
بهترين راه حذف سهميه بنزين خودروهاي با عمر بالاتر از 15 ساله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
لطف کنید بگویید یه ماشین صفر بما بدن
گرفتن حقوق و دستمزد به ریال خرج کردن و پول بنزین دادن به دلار؟!
ایجا ایرانه . یعنی کشوری که...
یکبار گرانش کنید تمام انقدر به بازار و مردم استرس وارد نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
استرسش به کنار یه بدختی که دار و ندارش یک موتور سیکلت 500 هزار تومنی هست هم سمهیه اش رو قطع میکنند بعد این همه وانت بار دارند سوختشون رو بصورت ازاد به مردم میفروشند.
فقط زمانی مشکل بنزین برای همیشه حل خواهد شد که قیمت آن شناور شود در غیر اینصورت اگر بنزین لیتری 2000 تومان هم شود دوباره بعد از چند سال تمام این رخدادها تکرار خواهد شد
مگه از اول قرار نبود هدفمندی یارانه ها که شد آژانس ها سهمیه بنزین داشته باشن و تازه قرار نبود مگه راننده ها بیمه بشن؟! با قیمت بنزین آزاد 700 تومن هم رانندگی صرف نمیکنه و هزینه تعمیر ماشین بالا هست حالا اگه بنزین بخواد بازم بیشتر بشه این همه آدم بیکار که از بیکاری رانندگی میکنند چه جوری خرج زن و بچشونو در بیارن ؟ فکر این چیزارو کردین ؟
خدارا خدارا خدارا خدارا
قیمت بنزین آزاد بشه -قیمت ماشین هم جهانی بشه پراید2ملیون سمند3ملیون آدم شاکی نمیشه وقتی سراغ بنزین میریم میگن ارزون می گیرید نا شکرید وقتی سراغ ماشین می ریم پژو 5ملیون قالبمون می کنن30ملیون باز ناراحتند دریاب ما را خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
کاش که همه چی به قیمت جهانی برسه، به خدا من راضیم همه چیم مثل اروچا بشه، به درک، بنزینم بشه 5هزار تومن
من ماشين شش سيلندر دارم سهميه ندارم ولي در جايگاه با كارت سهميه اي بنزين ميزنم و پول آزاد را مي دهم اين پول اضافي بجيب همين ها مي رود كارت سهميه بيحساب داده اند.
روحانی مچکریم
گرانی بنزین به نفع مستضعفان است.
من با اينكه تاكسي ندارم اما فقط تاكسيها بنزين يارانه اي بگيرند وبقيه آزاد نرخ بنزين آزاد هر چي ميخواد باشه هر كسي لازم داره ميخره سواري ميكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
اکثر تاکسی ها بنزین سهمیه ای را می فروشندو فقط از گاز استفاده می کنند
قیمت بنزین باید در دوسطح سهمیه 60 لیتری و مازاد بر آن 2000 تومان تعیین گردد. کسانی که مصرف زیاد بنزین دارند پولش را هم بدهند. در ضمن اینکار هم که حذف سهمیه برای آموزشگاههای رانندگی است بسیار درسته مگر هر خانوار در کشور چند بار گواهینامه میگیره؟ مطابق آن پول بنزین رو روی قیمت کار آموزشگاه بکشند تا موضوع حل بشه نه اینکه سهمیه بدهند.
در ضمن یکباره قیمت را اعلام کنند مثلا" 2 یا 3 هزار تومن بهتره و یکبار تاثیر افزایش قیمت دارد تا هر چند روز مردم رو خون جگر کنند. مصرف هم مطمئن باشین کم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
می خوای بشه 500 هزار تومن لیتره که دیگه اصلاً مصرف نشه؟ هه با الاغ این ور اون ور برن؟
سحر
| United States of America |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
اگه قیمت بالابره که عیبی نداره.جالبه هرچی افزایش قیمت بوده به جیبه راهنمایی وآموزشگاهها میرفته.نه مربیایه بدبخت.شوهرمن مربی آموزشگاس.نه بیمه میکنن و نه هیچ کاردیگه.اصلا زیرنظر هیچ اتحادیه ای نیستیم.جالب مسکن مهرم بهمون ندادن.نه اینکه حقوقامون میلیونیه!!اونوقت بعضیا..اینم از عدالت.ماها باید بمیریم
سلام، عدالت یکی از جزئهای پیچیده دستاورد بشری است. خیلی از کسان بشریت با این نقاب خود را به نمایش می گزارند. اما عدالت گهری است که عیان و بلامغالطه مگر در حظور دام ودد.
اگر بنزین را می خواهند گران کنند، حتما دلایل خود را دارند. اما اینجانب بنزین 100 تومانی سرفه جویی کردم تا مبادا هوای سالم را آلوده کنم و در صورت لزوم به مسافرت بروم. اما دست مزدم این بود که سهمیه ام به نصف تقلیل کرد و حال هم این گزارش تابناک که امیدوارم درست نباشد. چون این عمل "بنزین- مردان" در مورد من از عدالت بدور است
من نمیدونم که دولت چرا باید کمبوداشو از ملت جبران بر عکس همه جا.
همه چی داریم منابع رو میگم مالیات هم که داریم پرداخت می کنیم والا .....
دسته بندی اقشار نیازمند دریافت سبد کالا جوک هست یا واقعیت؟
بايد طوري برنامه ريزي كنند كه بشود سهيمه بنزين را بين كارتها منتقل نمود.طرح انتقال سوخت بين كارتي را پيگيري نماييد.
بنزین ذخیره موتورسیکلتها را هم بدون تعیین مهلت باطل کرده اند این کار منصفانه است؟
بنزین آزادشود ویک باربرای همیشه موضوع فیصله یابد. چون باسهمیه تاکسی ووانت و... سهمیه هایاآزادفروخته میشودویا پول اضافی توجیب سهمیه بگیرها میرودونرخ آزادمحاسبه میشود
آی مردم پراید بیست میلیونی نامردیه نرخ بنزینش کمتر از 2000 تومن باشه .انصافتون کجا بود. فوب خلیج فارس رو عشق است
اگر در اروپا قیمت بنزین بالاست چون 1- این بنزین باکیفیت رو در 2- خودرو های بسیار پرامکانات و راحت میریزن و ایمن میریزن نه تو لگن های تولید داخل 3- در ضمن درآمد بالایی دارند ، قیمت بنزین 3000 توملن بشه در مدت اندکی به اندازه قیمت خودرو شما پول بنزین پرداخته اید در حالی که هیچی بدست نیاورده اید
سوزاندن کارت ها ی موتور یا خودرو بنا به دلایل خودشان شاید درست با شد ولی اینکه میگویند اعتبار باقی مانده در کارت فقط تا آخر اسفند است ظلم بزرگی است چون این افراد صرفه جویی کرده اند باید به آنها فرصت داد تابتدریج مصرف کنند و حفی از آنها ضایع نشود.از نظر شرعی هم جای اشکال است
خانوم میرا آمریکا، بعد راجعبه ایران نظر میده
خیلی جالبه هیچ کس درباره قدرت خرید قشر کارمند حرفی نمی زند و فقط گفته می شود بنزین باید فلان قدر شود و هیچ کس درباره شرایط کارمندان که سخنگوی دولت در باره افزایش حقوق 18 درصدی فقط می گوید شرمنده ایم نمی دانم شرمنده ایم شما را صاحب خانه ما سر برج قبول میکن
فقط می توانم بگم متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آقا محسن. سال 92 تقریبا 15 درصد بود میدونی که 15 درصد به حداقل حقوق اضافه مینن و بعد میگن خب حالا این مقدار بدست آمده مثل این است که 5 درصد اضافه کنیم +50 هزار تومن پس
به بقیه حقوق ها 5 درصد +50 هزار تومن اضافه میشه. مطمئن باشه واسه این 18 درصد هم همچین فرمول زیرابی زدنی پیدا میکنن
تازشم، از همین الان ملت بدانید که دولت نصف سال 93 را هم بودجه ندارد چه برسد به اضافه حقوق
مگه با چراغ روشن برید ( اصلا با پرژکتور برید ) فرقی هم برامون میکنه .. قیمت افزایش نمی کنه ...
حذف سهمیه اموزشگاه ها کار درستی است .
از خود بپرسید برای ملت این سوبسید چه نفعی داشت
هم تاکسی و هم آموزشگاه رانندگی قیمت آزاد از مردم دریافت می منند چرا باید سهمیه بگیرند. سهمیه بندی در هر کللایی باعث سودجویی عده می شود. باید بنزین سهمیه حذف گردد
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
گلم کی گفته تاکسی ها قیمت بنزین آزاد میگیرند؟؟؟ من خودم راننده تاکسی ام نرخ کرایه مصوبه " الکی چرا جو میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
آقا حمید نشونی بده عکس و مشخصاتت رو بعنوان منحصر بفردتر ین راننده تاکسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران درج کنیم تو گینس
بارج حمل اتومبیل در آبهای کارون سه (بخش سادات) باز هم قربانی گرفت و یک نفر دیگر از همشهریانمان با خودرو از بارج به درون آب سقوط کرد.
لطفا اطلاع رسانی کنید
هر چند خوشبختانه تولید گاری سازیهای کشور به شدت کم شده اما به نظر من به هیچ محصول تولیدی از سال آینده نباید سهمیه ای تعلق بگیره چون علاوه بر اینکه هیچ خاصیتی ندارند مثل گاو می خورند و دود می زایند.البته موتور سیکلت ها هم ایضا...
بیست سال دیگه که بنزین نداشتین می خواین چیکار کنین؟بنزین 700 تومنی بزنی بریزین تو باک بچه پولدارها که تو شهر الکی بچرخن؟واقع بین باشین.توی شهر ما اول تا اخرشو پیاده بری بیست دقیقه بیشتر نیست.اقا میره ماست بخره با ماشین میره.فرهنگشو نداریم.قبول کنید.چرا اینقدر مفت باشه که خط لوله 10 کیلومتری تو جنوب از زیر ماسه های ساحل دربیارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
فکر میکنم تو خودتم بچه پولدار هستی که خیالی نیست برات قیمت بنزین چند بشه چون اگه مثل مردم عادی بودی و حقوق کم داشتی هیچ وقت نمیگفتی بنزین زیاد بشه . اگه بنزین زیاد بشه کرایه ها میره بالا دوباره تورم بیشتر میشه . ما که رکورد دار تورم فعلا هستیم توی دنیا بنزینو دوباره قیمتشو زیاد کنند فکر کنم رکورد تورم در کل کهکشانها رو به دست میاریم
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
این که چاره نیست وقتی به گفته ریئس پلیس راه کشور وانت نیسان صدی 20 میسوزونه بنزین رو باید گرون کنیم یا خودرو هامون رو استاندارد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
داداش کجا زندگی میکنه سرو تهه شهرتون پیاده میشه 20 دقیقه. از روستا هم کوچیکتره که
لیتری 100هزارتومن هم بشه واسه اونایی که گرونش می کنن فرقی نمیکنه چون این ما شهروندان درجه دوم هستیم که باید پولش رو بدیم ، اون از ما بهترینها بر گرده ما سوار شدن و هرچه خمیده تر شویم جای اونا راحتتر میشه
وقتي آموزشگاه داره بصورت كاملا آزاد ثبت نام ميكنه،بنزين دولتي ميخواد چيكار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
عزیز دل برادر کم گوی و گزیده گوی چون در !!!
اگه حرف نزنی کسی نمیگه چرا این آقا ساکته ها!!! یه کم فکر کن بعد حرف بزن آفرین پسر خوب!
فکر شرمندگی26000نفر جلو خونواده هاشون باشین.فک میکنین مربیا چقد میگیرن؟بیشترین درصد متعلق به راهنمایی و خود آموزشگاهاس.بخدا زنده به گورمون کنن بهتر از این زندگیه.مردم از خجالت جلو خونوادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
ما ایرانیها همیشه ضعیف کش بودیم به راننده آژنس و مربی آموزشگاه رانندگی رحم نمیکنیم میگیم بنزین آزاد بزنه در صورتیکه کمترین حقوق و بیشترین خرج را دارند با این گرانی بنزین و قطعات ماشین با این همه دودو ترافیک .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
چه توقعي داريدشما؟! متاسفانه خيلي وقته كه همه نسبت به هم بي تفاوت شدند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
ماشالا این مربی ها درامدهاشون خوب بوده. مطمئنا بیکار نمیششینن. میکشنش رو حق التدریسشون. مردمی هم که بخوان گواهینامه بگیرن مجبورن این پولها رو بدن. من موندم دیگه از چی ناراحتن این راننده ها
ما کارمندان ساده شرکت ها، همگی حقوقمون پایینه. از همه هم کمتر غر غر میکنیم
خدا خيرتان بدهد كه اين موضوع رو شما حداقل رسانه ايي كرده ايد
پدر من اين چند روز گذشته كاملادر شوك است صبح وشب خواب ندارد فقط هزينه بنزين كه نيست تازه از مبلغي كه مردم مي پردازند تقريبا 45درصد به مربي تعلق مي گيرد تازه در اين دو سال اخير تعداد مراجعين گواهينامه كاهش يافته است و دولت تنها كمكي كه مي كرد همين بنزين بود كه آنرا هم قطع كرد! نه خبري نه پاسخگويي!!!
بزرگترین لطمه اقتصادی اینن ازاد سازی بدون برنامه قیمت سوخت بود .
دوستاني كه طرفدار حذف سهميه آموزش و رانندگي ها و آژانس ها هستند خواهش مي كنم اين قدر بي تفاوت نباشيد وكمي تامل كنيد؟ شما يك راننده اموزش و رانندگي يا آژانس را( مخصوصا در شهرستان ها) اعلام كنيد كه پولش با پارو بالا ميرود ؟! بيشتر اين عزيزان جز اقشار متوسط به پاييين جامعه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
رانندگان تاکسی انقدر بی انصاف کرایه میگیرن که درامدشون بالاست ولی برکت نداره. خیر نداره. به جان خودم. راننده تاکسی خوب میشناسم 9- 12 کار میکنه و بعدشم 4-7. زندگیشم خوبه. میگه همینقدر بسه. بیشتر بدویی کمتر درمیاری.
من نمي دونم که اين دولت از مردم چي مي خواد کو دولت عدالت محور
فکر کنم همه با آزاد شدن بنزین موافق هستند به شرطی که عوارض واردات خودرو کامل برداشته شود.
مسئولين بالارتبه به جاي اينكه براي ارتقا كيفيت آموزش رانندگي تلاش كنند و خودشان دست به كار شوند وبراي كاهش تلفات اقدامي انجام دهند نه تنها كاري نمي كنند بلكه با اقدامات اين چنيني موانع مالي وذهني براي مربيان ايجاد مي كنند با باعث پايين آمدن هر چه بيشتر كيفيت مي شوند !
مربيان آموزشگاه رانندگي جزو اقشار متوسط به پايين جامعه هستند و بخش قابل توجي از وجوه پرداختي توسط کارآموزان به جيب مالک آموزشگاه و موسسه واريز مي شود.علي رغم آنکه از ساير رديف هاي پرداختي کارآموزان نيز سهم عمده اي دارند.بايستي اين معزل ساماندهي گردد و حقوق مربيان استيفا گردد.سهميه سوخت يارانه اي براي حمل و نقل عمومي است.آموزشگاه رانندگي خدمات حمل و نقل عمومي ارائه نمي دهد.
ما ایرانیها عادت کردیم همه چی رو از آخر به اول حل کنیم .

بابا یکی به من بگه آخه چرا ما همش باید توی مشکلاتی که برای کشورای دیگه مثل شکلاته دستو پا بزنیم . توی کدوم کشور هم سطح ما این مشکلات پیش پا افتاده هست ؟

قانونای ما هم مثل پنچر گیری یه تایر پوسیدست . تا یکیو میگیری از 10 جای دیگه باد میده .
متاسفانه حق رانندگان توسط اموزشگاهها کامل داده نمیشود و این سهمیه برای رانندگان یک امتیاز محسوب میشود حالا باید چکار کرد؟ طبق معمول چندی بعد برابر نرخ خلیج فارس از مردم هزینه دریافت میشود
چرا این همه منت سر مردم هستش ؟؟؟؟؟؟
دولت تدبیر هم دست کمی از دولت عدالت محور نداره همشون ادعا خرج به دلار و فوب خلیج فارس حقوق کارمند و کارگر به ریال دم هردوتون گرم که جز دروغ حقیقتی نمیشنویم ازتون ...خدا ازتون نگذره...
با سلام نظر من این است که خیلی از وسائط نقلیه عمومی نباید سهمیه بگیرند مانند وانت بارها که به ظاهر عمومی هستند اما در واقع کارکردشان کاملا خصوصی است ومبلغی که به عنوان کرایه حمل دریافت می کنند با تورم جامعه ، نرخ دلار،نرخ طلا و غیره مقایسه می کنند پس دیگر چه جایی دارد که از بیت المال سهمیه بگیرند و چه بسا بعضی از این افراد وانت خود را می خوابانند و سهمیه بنزین را در بازار آزاد به فروش می رسانند خواهشمندم بیشتر دقت بفرمایید و به این سادگی از کنار این قضایا نگذرید چون اجرای عدالت زیر سوال است. متشکرم
اگر قیمت سوخت به حد واقعی خود برسه گذشته از کسر آلودگی هوا عدم نیاز به قطعات از بابات استهلاک خودرو وکم شدن ترافیک توان وزارت کشور برای ساماندهی وتغییر رنگ تاکسیها به رنگ اصلی تاکسی میتوان قشر زحمتکش راننده رابه آینده ای روشنتر امیدوار واز اینهمه تنگدستی در تامین بازسازی خودروی خود که در سطح کلان کشور می شود ناوگان توانمند تر کرد درنتیجه سایر مسایل حاشیه ای که اصل هم هستند شفافترمی شود مانند ناامنی های پیش آمده در طی این دودهه که شخصی ها به اسم مسافرکش بدون کنترل هیج سازمانی پیش آورده وباعث بد نامی نام راننده شوند شاید یکی از دلایل خرید اجباری خودرو در سطح کشور همین عدم توانائی سازمانهای متولی در کنترل امنیت جانی ومالی وغیره مردم باعث خرید بی رویه خودرو می شود اما اگر در راستای امید بخشی امنیت بخشی شفافیت با تامین ناوگانی با نظرسنجی مردم کارشناسی ومدیریت شود بسیار خوب میتوان هم راننده بیکار مسافربررا به خرید خودروی عمومی با قوانین جدید کنترلی تشویق کرد تااوهم بتواند نانی حلال ومکفی بدست آورد
هم شرکت دولتی کار کردم و هم خصوصی. میدونم. کار رو تو شرکت خصوصی میکنن، خوشگذرونی و بیکاری و مزایا مال شرکت دولتیه. حقوق دولتی برکت نداره. چون به زخمت بدست میاد و شبهه هم داره
من خودم به حرف های دولت قبلی گوش کردم سعی کردم صرفه جویی کنم تو مصرف بنزین تا ذخیره کنم برا روزی که احتیاج دارم حالا با این خبر ها می بینم کار اشتباهی کردم که از سهم خودم استفاده نکردم حالا دولت میخواد به زور سهم من از سوخت از من بگیره خدا می دونه که ظلم است.
از ماست که بر ماست
بنده خیال میکنم سهمیه 60 لیتری بچهل لیتر با همین قیمت اما سهمیه بنزین ازاد و گروهائیکه زیاد میگیرند ولذا بنزین فروشی میکنند بقیمت تمام شده افزایش داده شود اما امکانات وسایل عمومی مناسب بشود تا ولگردی که تبدیل بیک تفریح شده شاید کم شود هیچ توجه بخیابانها که تبدیل بپارکینگ شده نموده اید بنده هم اتومبیل دارم بجز موارد نادر از اتوبوس استفاده میکنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار