بازدید 4516
رئیس کل بانک مرکزی:

روش تامین مالی مسکن مهر نهایی شد

کد خبر: ۳۶۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷ 06 January 2014
رئیس کل بانک مرکزی گفت: روش تأمین مالی مسکن مهر در نشست شب گذشته هیئت دولت نهایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس ولی‌الله سیف در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی بانک مرکزی ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تنها موضوعی که پروژه‌های مسکن مهر را بلاتکلیف کرده بود شیوه تامین مالی بود که شب گذشته در جلسه هیئت دولت این موضوع نیز تعیین تکلیف شد.

 وی ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که تامین مالی به روش‌های سالم برای مسکن مهر انجام شود بنابراین تعیین روش سالم در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفت و این روش سالم چیزی نیست جز اینکه از پول پرقدرت بانک مرکزی استفاده نشود.

 سیف افزود:‌ سوء تفاهمی در مورد بخشنامه اخیر بانک مرکزی صورت گرفته است، ‌عنوان شده که با این بخشنامه بانک مرکزی دست بانک ها را در بنگاه داری بازگذاشته اما چنین چیزی نیست.

 رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: در مقطعی عنوان شد که مصوبه مجمع عمومی بانک ها دست بانک‌ها را برای بنگاه داری باز گذاشته اما اصولاً مجمع عمومی بانک‌ها چنین مسئولیتی ندارد و براساس مصوبه شورای پول و اعتبار به شفافیت، کارخانه داری و بنگاه داری توسط بانک ها ممنوع اعلام شده است.

 وی بیان کرد: هیچ تغییری در مصوبات و تصمیمات بانک مرکزی در راستای ممنوعیت بنگاه داری و کارخانه داری بانکها عوض نشده و بانکها همچنان منابع خود را به سمت واحدهای تولیدی هدایت می کنند.

 رئیس کل بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: بانک مرکزی ضوابطی دارد که بانک‌ها ملزم به رعایت آنها هستند و اگر بانکی از این نسبت‌ها و ضوابط تجاوز کند و نسبت ها را رعایت نکند مورد برخورد قرار می‌گیرد.

 سیف ادامه داد: پرونده بانک های متخلف در این راستا به هیات انتظامی ارجاع می شود و حتی پرونده هایی در این زمینه در دست بررسی است؛ این اتفاق افتاده و پرونده ها بررسی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر