بازدید 7756

احتمال بازداشت فرزند بندر بن سلطان

کد خبر: ۳۶۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹ 06 January 2014
منابع رسانه‌ای در لبنان تأکید کردند، نیروهای ارتش لبنان علاوه بر "ماجد الماجد" تروریست سعودی و سرکرده گروهک "عبدالله عزام" یک شخصیت بسیار مهم دیگری را دستگیر کرده بودند که نام او رسانه‌ای نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سایت "جنوب لبنان" در گزارشی تأکید کرد: پس از انتشار خبر دستگیری ماجد الماجد، خبری درز کرد که فرد دستگیر شده به همراه ماجد، شخصیت مهمی است که در سایه و به صورت پنهانی فعالیت می‌کند، و مسئول اداره عملیات انتقال ماجد الماجد قبل از دستگیری بود.

بر اساس این گزارش، این شخصیت فرزند بندر بن سلطان است که در حوادث منطقه دخالت بسیاری داشته و با فرمان بندر بن سلطان باید کانال امنی را برای حمایت از کاروان خودروهای حامل ماجد الماجد و جلوگیری از بازرسی آنها از سوی نیروهای امنیتی لبنان فراهم، می‌کرد. ولی به نظر می اید که آنان از این مسأله غافل بودند که چشم های دیگری نیز آنان را زیر نظر گرفته است.این سایت لبنانی خاطرنشان کرد، فرزند بندر اکنون در دست ارتش لبنان نیست، و این عملیات و عاملان آن از همان لحظات اول به صورت محرمانه باقی ماند.

سایت جنوب لبنان تأکید کرد: آیا نجات یافتن پسر بندر بن سلطان از دستگاه امنیتی لبنان باعث خواهد شد که بندر به فعالیت های تروریستی خود در منطقه پایان دهد، یا همچنان پسرش را درگیر چنین فعالیت هایی کند، پسری که اعترافات صوتی و تصویری وی به همراه اعترافات الماجد ثبت و ضبط شده است .

این سایت لبنانی تأکید کرد: خبرگزاری های عربی و غیر عربی که موضوع دستگیری ماجد الماجد سرکرده گروه تروریستی گردان های عبدالله عزام را انعکاس داده اند، اعلام می کنند که سرویس اطلاعاتی لبنان از مدتی پیش الماجد را تعقیب می کرد و پس از تلاش بسیار سرانجام توانست وی را هنگام خروج از بیمارستانی در بیروت بازداشت کند در حالی که الماجد به همراه تعدادی از اعضای القاعده در راه بازگشت به سوریه بود.

طبق تحقیقات اولیه ؛ عملیات نظامی اخیر ارتش لبنان در شهر صیدا با هدف جلوگیری از فرار الماجد از اردوگاه عین الحلوه اجرا شد، زیرا الماجد روز 16 دسامبر 2013 با گروه خود به دو ایست بازرسی ارتش حمله کرده بود.

الماجد در یکی از خودروهای مهاجمان به ایست های بازرسی ارتش بود و پس از اینکه گروهش بمبی را به سوی نیروهای ارتش پرتاب کردند، به سوی یکی از باغ های اطراف فرار کرد؛ سرانجام بازجویی از کسانی که در حمله به ایست بازرسی دستگیر شدند ، منجر به یافتن الماجد هنگام خروج از بیمارستانی در پایتخت لبنان شد .

پس از اینکه دولت لبنان خبر دستگیری ماجد الماجد را اعلام و با آزمایش دی ان ای این خبر را ثابت کرد؛ عربستان در اعلام و تأیید خبر مذکور مردد بود، ولی دو روز بعد آمریکا برای اینکه عربستان دچار رسوایی بزرگی نشود اعلام کرد که الماجد در لبنان دستگیر شده است، زیرا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مطمئن بود که دستگیری ماجد الماجد و رسانه ای نشدن خبر دستگیری وی و همراهانش به مدت دو روز سؤالاتی را در اذهان ایجاد خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل