بازدید 8278

ظریف با اردوغان دیدار‌کرد

کد خبر: ۳۶۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴ 04 January 2014
وزیر امور خارجه ایران که به دعوت همتای ترکیه‌ای خود به استانبول سفر کرده است ، پس از دیدار با ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه ، دقایقی قبل مذاکراتش را با وزیر خارجه ترکیه آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ وزیر امور خارجه ایران که به دعوت همتای ترکیه ای خود به استانبول سفر کرده است ، پس از دیدار با ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه در کاخ ˈدولمه باغچه ˈ استانبول ، دقایقی پیش با حضور در کاخ ˈچراغانˈ مذاکراتش را درپشت درهای بسته با داوداوغلو آغاز کرد.

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه پس از این دیدار در یک نشست خبری مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهند.

محمد جواد ظریف ساعتی پیش وارد استانبول شد و به هنگام ورود به فرودگاه مورد استقبال علیرضا بیگدلی سفیر ایران در ترکیه، مقامات سرکنسولگری کشورمان در استانبول و مقامات ترکیه ای قرار گرفت.

ظریف هنگام ورود به استانبول در گفت وگو با خبرنگاران گفت: تروریسم، افراط گرایی، گروه های تکفیری و دخالت خارجی نه تنها برای کشورهای ایران و ترکیه بلکه برای تمامی کشورهای منطقه خطرناک است.

وی، هدف از این سفر را در جهت دیدارهای دو جانبه و مشورت های مقامات دو کشور ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت : ما روابط خوبی با ترکیه داریم و لازم است گسترش یابد.

وزیر امور خارجه همچنین به گفت وگوهایش با مقامات ترکیه در باره مباحث منطقه ای، بین المللی و روابط دوجانبه اشاره کرد و ادامه داد: ایران و ترکیه در بسیاری از مباحث مواضع مشترکی دارند ، هرچند در برخی مسایل نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد.

ظریف در خصوص مواضع ترکیه در قبال سوریه ابراز امیدواری کرد که با توجه به گسترش افراط گرایی در منطقه دیدگاه های مقامات ترکیه به واقعیات نزدیک تر شود.

به گزارش منابع دیپلماتیک در آنکارا، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مقامات ترکیه در باره روابط دوجانبه، مباحث منطقه ای و بین المللی، تحولات سوریه و افزایش تنش های سیاسی و خشونت در عراق گفت وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان فردا (یکشنبه) به تهران باز خواهد گشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار