بازدید 56571
«پنجمعه» با «تابناک»

فیلم: غوغای حنجره شهرام ناظری را ببینید و بشنوید

علاوه بر بازداشت یک خواننده زیرزمینی و حجم غیرمنتظره اخبار پیرامون این اتفاق، جنجال برخی رسانه‌ها پیرامون انتقال جسد و دفن اعضای کشته شده گروه سگ‌های زرد به ایران نیز جزو اتفاقاتی بود که در طول هفته گذشته نیز استمرار داشت و همچنان به وزارت فرهنگ و ارشاد این اتهام زده می‌شد که هزینه مذکور را پرداخت کرده اند تا در نهایت این نهاد وادار به صدور تکذیبیه رسمی برای مطرح کنندگان این ادعا شود.
کد خبر: ۳۶۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶ 04 December 2013
در نیمه آذرماه با وجود سرمایی که گردش آخر هفته را در پایتخت دشوارتر می‌سازد، همچنان برنامه‌های فرهنگی فراوانی در حال پیگیری است که انگیزه حضور در فضاهای فرهنگی را افزایش می‌دهد؛ برنامه‌هایی که به رسم معمول، این هفته نیز برخی از آنها را برشمرده‌ایم تا این آخر هفته نیز فرصت انتخاب داشته باشید.

به گزارش «تابناک»، پرخبرترین اتفاق هفته درگذشت ژیلا مهرجویی سینماگر ارزشمند کشورمان و خواهر داریوش مهرجویی و و برنامه‌های پیرامونی در نظر گرفته شده برای ایشان و همچنین فریاد مهرجویی و انتظامی از پشت تریبون‌های رسمی بر سر مسئولان امر پیرامون چالش آلودگی هوا برای در نظر گرفتن چاره‌ای در این این حوزه بود اما در این هفته اتفاقات مهم دیگری نیز رخ داد. همچنین سلیمان بخشی ولی نژاد از نوازندگان چیره دست دوتار در کشورمان در روزها اخیر درگذشت که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

از دیگر اتفاقات مهم هفته اینکه سردیس قیصر امین پور شاعر و ادیب معاصر ایران با حضور جمال کامیاب رئیس جدید سازمان زیباسازی شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران و جمعی از شاعران از جمله مصطفی رحماندوست، سهیل محمودی، فاطمه راکعی و ... در میدان قیصر امین پور واقع در سعادت آباد رونمایی شد و برای همیشه برای همیشه در میدانی به نام این شاعر معاصر ایرانی جای گرفت.

اما در نقطه‌ای دیگر و در شهر آستراخان دروازه روسیه در خزر، مجسمه حکیم عمر خیام نصب خواهد شد. ماکسیم بارانو سرکنسول روسیه در رشت در این زمینه گفته است: تاکنون قزاقستان و ترکمنستان مجسمه‌های نماد قهرمان فرهنگ خود از جمله «مختوم‌قلی» را در آستراخان نصب کردند. عمر خیام شاعر پرآوازه و معروف‌ ایران به عنوان یک سمبل مشترک طرفداران بسیاری در روسیه دارد.

همچنین علاوه بر بازداشت یک خواننده زیرزمینی و حجم غیرمنتظره اخبار پیرامون این اتفاق، جنجال برخی رسانه‌ها پیرامون انتقال جسد و دفن اعضای کشته شده گروه سگ‌های زرد به ایران نیز جزو اتفاقاتی بود که در طول هفته گذشته نیز استمرار داشت و همچنان به وزارت فرهنگ و ارشاد این اتهام زده می‌شد که هزینه مذکور را پرداخت کرده اند تا در نهایت این نهاد وادار به صدور تکذیبیه رسمی برای مطرح کنندگان این ادعا شود.

نخستین حراج آثار هنرمندان معاصر ایران برای حمایت از کودکان تحت پوشش موسسه زنجیره امید، ۸ آذرماه با حضور معاون امور هنری وزارت ارشاد در هتل همای تهران برگزار شد. سه نسل از هنرمندان ایران‌ زمین با همکاری مجموعه‌داران شخصی آثار خود را برای شرکت در این حراج در اختیار گالری هنری خاورمیانه قرار داده‌اند که در نهایت 152 اثر با ارزش پایه یک میلیارد و 400 میلیون تومان در این حراج شرکت داشتند که حدود 60 درصد آثار به فروش رفت.


همچنان شبگردی در شب‌های روشن

از هفته پیش تاکنون تقریباً هیچ تغییری در فیلم‌های روی پرده رخ نداده و از از آسمان زرد کم عمق تا روزهای روشن  این روزها برای سینما رفتن گزینه های فراوانی پیش رویتان است؛ گزینه هایی که سلایق مختلف را تا حدودی پوشش می‌دهد، هرچند آلودگی هوای این هفته دست به دست آب و هوای بارانی هفته پیش داده تا فیلم ها کمتر از حد انتظار دیده شود و گیشه سینماها روزهای ناامیدکننده‌ای را پشت سر بگذارد. هم اکنون «آزادراه» در حال اکران است که فیلم چندان جدی نیست و تقریباً یک تله فیلم متعلق به سال 1389 است که با ندیدنش چیزی را از دست نمی‌دهید. 

«بشارت به يك شهروند هزاره‌» سوم ساخته محمدهادی کریمی نیز وضعیت مشابهی دارد و علی رغم آنکه هنگامه قاضياني، حميد فرخ نژاد، نيكي كريمي، مهدي احمدي، بيتا فرهي، فرخ نعمتي، امير حسين آرمان، خاطره اسدی در آن نقش آفرینی می‌کنند، اثر کلیشه ای از آب درآمده که تماشایش در یکی از بهترین ساعات آخر هفته وقت تلف کردن است و همین تعبیر برای «خاک و مرجان» مسعود اطیابی و «نازنین» مهدی گلستانه نیز صدق می کند.

«میراث چینی 3D» آخرین نقش آفرینی جکی چان که ظاهراً همزمان با اکران جهانی، در ایران نیز اکران محدودی داشته مشخصاً مخاطبان خاص خود را دارد و شاید باب میلتان نباشد و «عملیات مهدکودک» نیز فیلمی برای رده سنی کودکان است که چندان کیفیت بالایی ندارد و ظاهراً در دوران مدیریت پیشین سینمایی ساخته شده تا بتوان عنوان کرد در این حوزه نیز تولیدات وجود داشته است. 

«گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان و «ترنج» اثر تحسین شده مجتبی راعی دو فیلم متوسطی هستند که این روزها در حال اکران هستند و با دیدن یا ندیدنشان چیزی را از دست نمی‌دهید. بدین ترتیب میان این همه آثار روی پرده، تنها چند اثر جدی باقی می ماند که برای این آخر هفته می‌توان توصیه شان کرد. «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی‌پور هرچند فیلمی شهرستانی است که ابتداً قرار بود تله فیلم باشد و سپس به واسطه کیفیت کار به فیلم تغییر وضعیت داده اما حقیقتاً جزو آثار خوب روی پرده است که اندکی از سطح متوسط بالاتر است و شاید بتوان گفت یکی از بهترین آثار شهرستانی سال‌های اخیر و بهترین اثر تولید شده با مضامینی نزدیک به انرژی اتمی است.

فیلم: غوغای حنجره شهرام ناظری را ببینید و بشنوید

«آسمان زرد کم عمق» به کارگردانی بهرام توکلی و با نقش آفرینی ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و با حضور حمید رضا آذرنگ دیگر فیلم روی پرده است که از تماشایش آزار نخواهید دید، هرچند یک صابر ابر تکراری مقابل دیدگانتان رژه خواهد رفت. فيلم داستان زوج جوانی است كه در مدتی کوتاه لحظات زندگی گذشتشان را مرور می‌کنند و این مرور خاطرات، زندگی حالشان را تحت تاثیر قرار می دهد. «استرداد» نیز علی رغم سفارشی بودن و هزینه های بسیار کم شکنی که به سینمای دولتی ایران تحمیل کرده، اثر بدی از کار در نیامده و می‌توان با خرید بلیت و تماشایش، درصد بسیار اندکی از هزینه تولیدش را جبران کرد!

اما شاید بهترین فیلم روی پرده، اکران دوباره «شبهای روشن» اثر تحسین شده فرزاد موتمن پس از دوازده سال باشد. در این اثر که مهدی احمدی، هانیه توسلی، محسن شاه ابراهیمی مقابل دوربین جمشید الوندی رفته اند، شاهد داستانی هستیم که شاید در یک دهه اخیر بیش از حد دستمالی شده اما در آن سال‌ها یک اثر منحصر به فرد بود. شب‌های روشن، داستان زندگی دو آدم تنهاست. مرد، استاد دانشگاه، سرخورده اجتماعی و مأیوس فلسفی است و انزوای خود را با تدریس ادبیات، مطالعه کتاب و پرسه زدن در خیابان‌ها میگذراند. شبی متوجه دختری ساک در دست می‌شود و به او کمک میکند تا از شر مزاحمت یک راننده ماشین رهایی یابد. 

شب‌های روشن بر گرفته از داستان کوتاهی نوشتهٔ فیودور داستایفسکی است که در سال ۱۸۴۸، در ابتدای کارش به نگارش درآورده و جزو آثار بسیار مورد اقتباس قرار گرفته از این نویسنده روس است. فیلم درباره ارتباطاتی رقم خورده در چهار شب است که با یک صبح به پایان می‌رسد و نسخه ایرانی شده این اثر نیز علی رغم نقدهای شدید منتقدان در ابتدای امر، مورد توجه شدید مخاطبان قرار گرفت و به یک «کالت» بدل شد.


آخر هفته در گالری‌ها

نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار کامبیز درم‌بخش با عنوان «پانتومیم روی کاغذ» با حضور معاون امور هنری وزارت ارشاد در گالری سیحون گشایش یافت. این نمایشگاه 47 اثر رنگی و در ادامه مجموعه «دلقک‌ها» است که 30 سال است روی آن کار می‌کنم. سوژه‌ اصلی این کارها دلقک‌ها هستند. دلقک‌هایی که به صورت رنگی و لطیف طراحی شده‌اند و هدف‌شان القای حس خنده و شادی به مخاطب است. در واقع تم اصلی نمایشگاه «پانتومیم روی کاغذ» شادی است. این نمایشگاه تا 20 آذرماه از ساعت 11 تا 19 ادامه خواهد داشت.

مؤسسه فرهنگی و هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر به تازگی پذیرای آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی در سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت شده است. در این نمایشگاه ۹۴۰ اثز از هنرمندان ۷۷ کشور در  12 رشته هنری شامل نقاشی، پژوهش، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی روی دیوار رفته است.

در این جشنواره از میان 5550 اثر رسیده به دبیرخانه، 4000 اثر متعلق به هنرمندان داخلی و 1550 اثر متعلق به هنرمندان 77 کشور دنیاست و در مجموع 940 اثر منتخب از این هنرمندان روی دیوار رفته است. آثار سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت از 5 تا 30 آذر ماه امسال هر روزه از ساعت 10 تا 19 در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر،خیابان طالقانی غربی،خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 برپاست.

عنوان نمایشگاه گروهی 9 نقاش جوان است که در گالری شکوه در حال برگزاری است.  در این نمایشگاه آثاری از بیتا وکیلی، داریوش قره زاد، سعید احمد زاده، نسترن سیف اله زاده، بهناز جلالی، شیما خشخاشی، ماتیسا کازرونی، سارا نیرو بخش، و الهام یزدانیان  به روی دیوار رفته است که هر یک از آنها بنا به سبک و سیاق نقاش حرف های متفاوتی برای گفتن دارند. گفتمان، وجه قالب آثار نمایشگاه «مکثار» و انتخاب این عنوان که به معنی سخن بسیار است، مخاطب را به بازخوانی هر چه بیشتر آثار این نمایشگاه فرا می خواند. «مکثار» تا بیستم آذرماه در گالری شکوه برپاست و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی (شمالی)، کوچه امیر نوری، شماره 19 دیدن کنند.

همچنین گالرى اثر میزبان تازه‌ترین نقاشى‌هاى ایمان افسریان با عنوان «بر بساطى که بساطى نیست» است. در این نمایشگاه هشت نقاشی رنگ و روغن که نتیجه سه سال فعالیت هنرمند است با موضوع همیشگی فضاهای خالی و اشیایی که مدت هاست مورد استفاده قرار نگرفته اند در معرض تماشا گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 29 آذر ماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر ،رو به روی خانه هنرمندان، شماره 16 دایر است و علاقه‌مندان می توانند از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دیدن کنند. گالری اثر شنبه ها تعطیل است.

موزه کمال‌الملک که مدت زمان زیادی از افتتاح آن نمی گذرد، به تازگی نخستین نشست پژوهشی خود را که به هنرمند فقید «علی‌اصغر پتگر» اختصاص داشت، برگزار کرد و نمایشگاهی از آثار این هنرمند در گالری این موزه به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه تا 15 دی دایر خواهد بود و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به موزه‌ مکتب کمال‌الملک واقع در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان مراجعه کنند. باغ نگارستان در روزهای دوشنبه تعطیل است.

گالری راه ابریشم میزبان سومین نمایشگاه انفرادی عکس‌های هاوار امینی با عنوان «شاخ» است. 25 تابلوی نقاشی با تکنیک آزاد و در ادامه‌ کارهای قبلی این هنرمند در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. موضوع عکس‌های امینی اهمیت کوه در زندگی مردم مناطق کردستان است. این نمایشگاه تا 18 آذر ماه در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی (فرمانیه غربی)، بین شهروند و آبکوه، شماره ۱۰۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایشگاهی از آثار نقاشی‌ سمیرا اسکندرفر با عنوان «من خودم نیستم» در گالری آران برپاست. در این نمایشگاه 17 نقاشی فیگوراتیو و یک ویدئو  با تکنیک آکلریلیک روی بوم به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه تا 18 آذر ماه در گالری آران به نشانی خیابان خردمند شمالی، خیابان دی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی و مجسمه‌سازی خودآموخته ی حسن حاضر مشار، زنده یاد مکرمه قنبری، داوود کوچکی، سلیم کرمی، فیروزه یزدانی، علیخان عبداللهی، محمد خداشناس، جعفر خادم، زهرا سهرابی، ارسیا مقدم، محمود زاهدی، محمد آریایی، امیر غفوری، محمد باقر رضایی، محسن فرخ رخ و... در گالری لاله برپا است. این نمایشگاه در نظر دارد تا به بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خودآموخته ای بپردازد که از دیرباز تاکنون، فارغ از قید و بندها، سبک ها و جریان های روز هنر معاصر  و به موازات آن به حیات هنری خود ادامه داده است. علاقه مندان می توانند برای بازدید و خرید آثار  تا 3 دی ماه از ساعت 9 تا 19 به استثنای ایام تعطیل به نگارخانه لاله مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی از آثار عکاسان پایگاه عکس چیلیک، امروز چهارشنبه 13 آذرماه جاری گشایش یافته و تا یکم دی ماه همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 پذیرای دیدار عکاسان و علاقه‌مندان است.  در این نمایشگاه که با همت عکاسان و حمایت رسانه عکاسی پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) برگزار شده، تعداد 72 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه 50 در 70 سانتیمتر از عکاسان پانزده استان کشور با مضامین عرفانی و حماسی و با نگاهی واقع گرا و انتزاعی به موضوع های مستند ارایه شده است. موزه هنرهای معاصر فلسطین در تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر میزبان این نمایشگاه است.

دانلود

این خبر تکمیل می‌شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۴۱
زنده باد شوالیه اواز ایران زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
تابناک فیلم های یوتیوب با فیلتر شکن زود تر لود میشه یه فکری به حالش بکنید
خیلی عالی بود
درود بر هنرمندان اصیل آریایی مخصوصا شوالیه ایران آقای ناظری
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ضمن ابراز خشنودی برای شنیدن صدای دلنشین استاد شهرام ناظری بعنوان یادآوری به دوستان عرض میکنم اگر ایشان آریایی است چرا از لفظ شوالیه که مربوط به غیر آریایی هاست استفاده می کنیم . بهتر نیست بگوییم استاد آواز ایران زمین یا القابی از این نظیر . متشکرم
عالی بود
درود بر خوانندگان بی همتای وطنی
ناظری و شجریان
درود بر استادان ناظری و شجریان
فقط میتونم بگم : تابناک دمت گرم......
درود بر این شیر مرد کردستانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
کرمانشاهی البته
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
استاد ناظری اهل کرمانشاه و از جمله مفاخر ایران زمین هستند
اقا مچکرم ........
زنده باد کسی که در فرهنگ سازی یک ملت تلاش می کند
درود بر ایران
عالی بود
درود بر تابناک و شهرام
شوالیه نه ! درود بر آرش اواز ایران
باسلام و تشکر از حسن انتخاب من الله توفیق
فوق العاده بود!!

فقط لطفا به استاد شوالیه نگید چون خودشونم
مطمئنا راضی نیستن به نام یک مقام غربی و مسیحی خونده بشن!
درودبراستادان بزرگ اواز ایران زمین.
كرمانشاهي نه كردستاني!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
کرمانشاه قلب تپنده کردستان
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
درود بر این خواننده کرد ما
کرد بودن مرز نمی شناسه
امید جان ناظری کرمانشاهیه نه کردستانی
هنر با اصالت یعنی این
تابناک عزیز با توجه به این که احساس میکنم در حال حاضر موسیقی سنتی مقداری کمتر به آن توجه می شود و جوانان امروزی بیشتر روی به موسیقی پاپ آورده اند لذا تقاضا دارم حداقل هفته ای دو بار نسبت به پخش اینگونه نواها اقدام فرمایید . سپاسگزارم
درود بر این بزرگ مرد موسیقی ایران با صدای اساطیریش
زاده کرمانشاه و با همان اصالت کرمانشاهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دمت گرم
چه فرقی میکنه کرمانشاهی یا کردستانی همه ایرانی هستیم
پاینده باد همیشه ایران ما و سرافراز باد مردان بزرگ این مرز و بوم
این اجرای زیبای استاد شهرام ناظری کنسرت وی با ارکستر بزرگ کومیتاس ارمنستان به رهبری ماستریو است.
درود بر استاد شهرام ناظری
تابناک عزیز ، بهتر بود که مرجع فیلم خود را اعلام می نمودید:
کنسرت استاد شهرام ناظری با ارکستر کومیتاس ارمنستان و به رهبری مایسترو لوریس چکناوریان که مجوز آن متعلق است به موسسه آوای باربد
تاریخ صدور نمایش 1386.04.27
نام شعر : واران واران
شعر و آهنگ : محلی کردی
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اطلاعتو داشته باش
ناظری متعلق به تمام ایرانیان هنر دوست استزندهباد ایران زنده باد کرد زنده باد ترک ولر فارس و.........
حمید جان عالی بود
درود بر شیر مرد کردستانی
زنده باد کاک شهرام افتخار آفرین
با درود به استاد ناظری عزیز
زنده باشید
با درود به استاد ناظری عزیز
زنده باشید
مگه رمانشاه وکردستان هر دوتاشون کرد نیستن.در ضمن استاد چندین برنامه کردی وآلبوم کردی در کارنامه دارن.
دست شما درد نكنه لذت برديم
استاد ناظری فوق العاده است .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی