بازدید 46683
خوانده می‌شوید:

برداشته شدن تحریم‌های خودرو چه نتایجی ‌خواهد داشت؟

وضعیت سال‌های اخیر، نشان داده که وابستگی خودروسازان داخلی به خارج تا چه میزان شدید است. سال‌هاست ‌مصرف‌کنندگان داخلی، خودروهایی با کیفیت پایین را با بهایی بالا می‌خرند. توافق هسته‌ای اخیر این احتمال را زنده کرده که دور باطل فروش نفت و وارد کردن اتومبیل و قطعات آن، بار دیگر آغاز شود. به نظر شما، برداشته شدن تحریم‌های خودرو چه نتایجی‌ خواهد داشت؟ این گزارش با دیدگاه‌های شما کامل خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱ 04 December 2013
آمار سال گذشته، نشان می‌دهد که تولید خودرو در ایران در نتیجه قطع ارتباط ایران با بازار جهانی تقریبا نصف شده است، حال آن که سال‌هاست که مصرف‌کنندگان داخلی، خودروهایی با کیفیت پایین را با قیمتی بالا می‌خرند. از سوی دیگر، وضعیت قیمت حامل‌های انرژی و کیفیت خودرو در ایران، آسیب‌های بسیاری به محیط زیست زده است.

گویا توافق اخیر ایران و ۵+۱ در مورد مسأله هسته‌ای تا اندازه‌ای شرایط را تغییر داده است. عبدالله شهبازی از مشهور‌ترین مورخان ایرانی در این باره نوشته است: «دو طبقه شدن پل صدر که هیچ، اگر ده طبقه هم بشود، دردی از ترافیک روزافزون و آلودگی هوای تهران دوا نخواهد کرد. همین الان، در اولین روزهای افتتاح، طبقه دوم پل صدر مملو از اتومبیل است. کمپانی‌های خودروسازی قرار است در تهران جمع شوند. تحریم خودرو برداشته می‌شود. دور باطل فروش نفت و گاز و وارد کردن اتومبیل، به صورت قطعات مجزا برای سرهم کردن در ایران یا به صورت کامل، ادامه خواهد یافت. با این سیاست‌ها تهران هم اکنون مرده است. در این شک نکنید».

خوانده می‌شوید امروز به همین موضوع اختصاص دارد:

* تا چه اندازه ‌با نظر آقای شهبازی موافقید؟

* به نظر شما، این بار صنعت خودروی ایران در ایجاد توانایی بومی موفق عمل خواهد کرد؟

* برای جلوگیری از آلودگی بیشتر شهرهای ایران چه می‌توان کرد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۳۴۴
تا وقتی که خودروسازی ما دولتی هست هیچ امیدی برای بهبود وضعیتش نیست، با برداشته شدن تحریم ها فقط وضع خودروسازان بهتر می شود و مردم همچنان باید ماشین های بی کیفیت را با بهای گرانتر بخرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
در رابطه با الودگی باید دولت در تهران پارکینگ های چرخ درست کند و چرخ با ارائه کارت ملی به مردم بدهد و از طرفی این چرخ ها دارای امکانات جدیدی باشد که قابلیت حرکت تا یک ساعت یا نیم ساعت را داشته باشد و البته مسیر های دو چرخه هم به صورت پل ایجاد کند که هم از نظر سلامت خوب هست و هم از طرفی با جلوگیری از مصرف سوخت این سرمایه ها باز گشت. یادمان باشد باید همه راه حل ها را چک کرد تا یکی به نتیجه برسد
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
آقا سامان , این شرکتهای خصوصی که خودروهای چینی و کره ای رو بوسیله انواع رانت وارد کشور می کنن آیا قیمتاشون رو کاهش دادن ؟؟! آیا باعث ارزونی شدن ؟؟! اتفاقا" خصوصی سازی توی کشور ما فقط باعث افزایش قیمتها و تورم شده پس بهتره دولتی بمونن و ما طبقه متوسط همون پراید 16 میلیونی رو سوار بشیم که همینم قنیمته . باتشکر
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
بنظرم مردم بادیدن تحریمها از حال احوال خودروسازها که ادعای خودکفایی میکردن باخبرشدن ودر دروغهای خودروسازان آشکار شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
شرکت هایی که به بخش خصوصی واگزار شدن چه گلی به سر ملت زدن که اینها اگه خصوصی بشن یک حرکتی میزنند؟
فرهاد
| Malaysia |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
میشه لطفا یه شرکت نام ببری که واقعا به بخش خصوصی واگزار شده؟؟؟ نون توش نیست عزیزم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
تا زمانیکه حکومت از جیب خودروسازها میخوره و خودروسازها هم دوبرابرش را از جیب مردم پس میگیرن وضعیت خودرو در ایران بهتر نخواهد شد
پسر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
همینه که آقا سامان میگه.مگر اینکه واردات خودرو آزاد بشه.مردم ایران چی از مردم حالا کشورای عربی کم دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الیاس کریمی
| France |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
با نظر شما موافقم ولی مشکل اصلی حمایت بی جهت و خلاف قوانین اسلامی( منظور حمایت گمرکی برغم حرمت آن در اسلام) از خودرو سازان است که به آنها امکان می دهد هر بنجلی را به هر قیمت به مردم بفروشند
حرف حق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
آقایون راه حل این مشکلات فقط رقابتی کردن بازار خودرو است ، تا وقتی این خودرو سازان با مدیران دولتی و سیاست ها دولیت قرار است کار کنند همین می شود که هست ، اصلا تا به حال شنیده اید کسی از گرانی یا بی کیفیتی موتور سیکلتی بنالد ؟! خب مصلم است در این صنف که کارخانه های خصوصی آنهم در تعداد فراوان در حال کار هستند مردم خود جنس بهتر و باکیفیت تر را تشخیص میدهند و آنرا میخرند و کارخانه های کم کیفیت دیر یا زود محکوم به ورشکستگی و فنا هستند ، اما در صنعت خودرو ایران خودرو و سایپا هر دو دولتی هستند ، مدیران این دو خودرو ساز بعضا بین هم جا به جا میشوند ، این یعنی این ها اصلا بنای رغابت ندارند ، البته واگذاری سهم درصدی اقتصاد مملکت که در تملک خودروسازان است به بخش خصوصی کار ساده ای نیست ولی از آن کارهایی است که باید بشود . چاره ای هم نداریم جز اینکه بگذاریم خودروسازهای خارجی با ما وارد رینگ شوند ، اگر این خودروسازها بیایند و خطوط تولید خود را در ایران با قوانین محکم جلوگیری از واردات ( مثلا با شرط 70 درصد تولید داخل ) تولید کنند ( مثل زمان قبل از انقلاب که خودروهایی مثل آریا ، جیپ ، شورلت و غیره در بازار ایران فعال بودند ) آنوقت ابر خودروسازی مثل ایران خودرو هم باید خود را جمع کند و به مشتری بیشتر از مدیران خود بها دهد تا جایگهاش سقوط نکند .
ورود به عرصه رغابت در همه ی زمینه های مثبت ، باعث پیشرفت می شود . این اصلی است که مسئولان خواه ناخواه باید بپذیرند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
هیچ تغییری مگه قبل تحریم چه فرقی میکرد
ایران باید مونتاژ کننده خودرو های روز بشه و نه تولید کننده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
پیشنهاد :طی مدت 3 سال می توان این صنعت بی کیفت را بهبود بخشید 1-قرارداد با شرکتهای معتبر بصورت ورود تکنولوژی تولید به داخل کشور و راه اندازی و تولید حداکثری تا 3 سال2- در طول مدت راه اندازی صنعت جدید خودرو از طریق واردات تامین گردد 3- در طول مدت این سه سال کارگران بیکار شده تا باز گشت به کار دستمزدشان از عوارضات گمرکی واردات خودرو تامین گردد 4- پس از بهبود صنعت وجهانی سازی آن قیمت خودرو هم بصورت جهانی عرضه گردد اما اگر .........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فقط باید انحصار خودرو شکسته شود.غیر این هیچ دردی را درمان نمیکند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اگر درست نگاه کنید در ایران هیچ شرکت بزرگ خصوصی نداریم، همینطور در بخش خودرو. شرکتها خودمانی سازی شده اند نه خصوصی، اگر خصوصی بودند که دولت از آنها حمایت نمیکرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
لينك بخونيد
http://www.entekhab.ir/fa/news/97194
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فرقی به حال مردم نمیکنه سودش به جیب دیگران میره
مرتضي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
براي الاح الودگي هوا وكيفيت خودرو هاي داخلي بايد قيمت سوخت وخودرو ازاد وحتي ماليات نيز بر ان اضافه شود واردات اتومبيل نيز با تعرفه و ماليات منطقي باشد . غير از اينها هيچ راه ديگري جواب نمي دهد .
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
با هم هی اینها مشکل اصلی قانونه
این قانونه چرنده که داره از اینا حمایت میک نه وقتی جلوی ورود خودروهای خارجی با گمرک معقول به کشور باز بشه اون موقع معلوم می شه که دنیا دسته کیه
جناب ناشناس اول راه حلی که فرمودیده چرنده محضه چون چرخ و دوچرخه در روزهای برفی و بارانی و سرد به درد خودت میخوره جانم
ضمنا کسی که میخواد خریدی چیزی کنه هم باید گاری بخره درسته؟
قانون بی کیفیت =خودروی بی کیفیت و بنزین بی کیفیت=آلودگی هوا = مرگ و میر بیشتر زندگی بهتر برای اونایی که
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
آقا باید پایتخت ایران تغییر کنه ....
یا اینکه ایران ایالتی بشه...
یا اینکه فدرال های اقتصادی وجود بیاد...
حالا مونده تا به حرف من برسید...
نتیجه اش هر چی باشه به نفع پولدارها است. ما مردم عادی باید همون بنجولهای سابق را سوار بشیم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
کاش یک ذره نظر بلند بودید اگر پولدارها بتوانند ماشین مثلا آلمانی سوار شوند به من بی پول ماشین کره ای خواهد رسید و مجبور نیستم سوار تابوت متحرک چینی یا پراید شوم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خلایق هر چه لایق
تا زمانی که سیاست گذاری های غلط فعلی حاکم است هیچ ...
پاسخ ها
hadad
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
در جریان تحریم ثابت شد که خودروسازان فقط شعار خودکفایی و دریافت تکنولوژی را داده اند و منافع بخشی را به منافع ملی ترجیح داده اند. باید با کاهش عوارض گمرکی واردات را تسهیل نمود تا رقابت تشدید شود. همین خودرو تندر را بنگرید؛ نمی خواهند به حداکثر تولید برسد چون تولیدات قدیمی خود را چه کنند؟ در ضمن مدل فول را نیز تک کیسه هوا کرده اند تا ایمنی را افزایش دهند!!!
محمدجعفر ثانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
سیاست های غلط عبارتند از : صیاست ، ثیاصط ، سیاثط ، ثیاثت ، و ...
زبانم لال !!!! بايد دست دزدها را از (رانت خواري) اين مملكت قطع كرد؟؟؟؟؟؟
ما لزومی نداره که دار و ندار زندگیمونو جمع کنیم و بریم و یه خودرو بی کیفیت بخریم آخرش هم سر یه حرف سیاستمداری سرمایه رو دچار تزلزل کنیم! عاقلانه ترین سرمایه گذاری دولت این است که با ایجاد حمل نقل عمومی واقعاً با کیفیت و ارزان قیمت جلوی اشتهای خرید خودرو مردم رو بگیره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
همه جای دنیا خودرو کالای مصرفیه و اینجا سرمایه ای.چی میخواستیم چی شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
طمع طمع طمع
چه قدر ساده ای اقازاده های سرمایه گذار تو خودرو مگه میذارن تغییر نوع تولید هزینه دارد ضرر میکنن الان هم با پزو و رنو باز قرار داد بستن ضرر نکنن با ماشینهای رده خارج تولید کنن تحریم دشمن یه طرف تحریم اینها طرف دیگه تو دنیا هنوز برده داری هست نظر خودشون مهمه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خداوکیلی بیاد یه بار هم که شده به خاطر کشورمون به خاطر خودمون و آیندمون و برای اینکه هم به این عهد شکنها نتیجه کارشون رو نشون بدیم هم به متولیان خودروسازی خودمون بفهمونیم.
دیگه ماشینهای این دوتا شرکت رو نخریم. باور کنید حتی اگه بدون ماشین هم بمونیم طوری نمیشه ولی حساب کار دست بعضی ها میاد.
خداوند نگهدار رانت دولت به خودروسازان باشه ایشالا آشغال تولیدات مشتری داره
شک نکنید .
.خودروساز ها در برابر کاهش قیمت باز هم مقاومت خواهند کرد .
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
آفرین چرا شک کنیم؟؟؟
واقعیت تلخ انحصاری شدن صنعت خودرو هستش که متاسفانه شرایط امروز ما رو رغم زده!
تا زمانی که سیاست یک طرفه عدم رقابت با سایر شرکت های بزرگ خودرو سازی دنیا ادامه داشته باشه، امیدی به بهبود وضعیت که نیست، بلکه باید منتظر گرون تر شدن و بی کیفیت تر شدن هم باشیم. این خانه از بنیاد ویران است.
برداشته شدن تحریم‌های خودرو هیچ نتیجه ای نداره چون سازندگان داخلی که ما بقی قطعه ها رو تولید میکردن الان تعطیلن پس مشکل قطعات خارجی نیست قطعه های داخلی است
پاسخ ها
قمر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
مجید جان !!!!!اون قطعات داخلی باید با قطعات اصلی خارجی مچ شوند بدون آنها اصلا به درد نمی خورند. برای همین داخلی ها تعطیلند
آن چیزی که ما تا به حال از حرف های دولت مردان شنیده ایم ، تنها تاکید و توجه به این نکته است که" سیاست خارجی را تغییر دهیم ، تحریم ها کم شود ، تا دوباره فروش نفت زیاد شود ، تا دوباره کشور درامد نفتی داشته باشد ، تا بشویم مثل سال های گذشته !!!! "

هیچ خبری از استقلال و تولید داخلی نیست!

البته تحریم ها و سیاست خارجی خیلی مهم است و حتما باید مشکلاتش حل شود . حتی در اولویت اول. ولی گویا تولید داخل و استقلال اصلا جزو اولویت های دولت قرار ندارد.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
با چند روز تحریم ایران خودرو وسایپا نیمه تعطیل شد .استقلال در خودرو سازی باکدام تکنولوزی
همانطور که رهبر فرمودند ما باید از تولید داخلی حمایت کنیم.منظور ایشان هم حمایت مردم بود و هم تلاش مسولین برای ارتقای محصولات داخلی.اما متاسفانه در این چند سال نه تنها شاهد این نبودیم که پیشرفتی در صنعت خودروسازی اتفاق بیافتد بلکه این دو کارتل هر روز پسرفت داشته و خوروهای بی کیفیت و نا ایمن خود را با قیمت نجومی به مصرف کنندگانی می اندازند که هیچ حق انتخابی ندارند.
اقدام اخیر وزیر گرامی هم آب پاکی رو رو دست مردم ریخت.نهایتا با افزایش تعرفه گمرک هم کاری کردند که مردم حتی به فکر خرید خودروهای خارجی نیافتند.
حتی برداشته شدن کامل تحریمها هم هیچ کمکی نخواهد کرد.ما نیاز به مدیریت و نظارت داریم نه از نوع مدیریت وزیر صنایع.
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
جالبه.این نظر هم مثل بقیه هست چرا منفیاش زیاده.
آزموده را آزمودن خطاست!!
طی سالیان گذشه تغییری در نگرش مدیران شرکتهای خودروساز(بخوانید فرغون ساز) و حامیانشان در دولت و مجلس دیده نشده است.
این صنعت فشل به قدری منافع برای گروههای خاص دارد که به این راحتی متحول نخواهد شد.
خودروهای گران، بی کیفیت، آلوده کننده محیط زیست، قاتل جاده ها و ... نتیجه بی تدبیری و خیانت مسئولان نسبت مردم است که تمامی هزینه های آن را مردم می پردازند.
مسئولان با بهانه های واهی و عناوین موجه مثل حمایت از تولید داخلی و اشتغال با جان مردم بازی می کنند و البته در این جهنمی که برای مردم ایجاد کرده اند، روزی خود، نزدیکان و عزیزانشان خواهند سوخت!
آمار بالای سرطان در شهرهای آلوده، تلفات جاده ای ، مرگ و میرهایی که مستقیما به آلودگی هوا مرتبطند و هزاران مصیبت دیگر ره آورد شوم این صنعت عقب مانده است.

و با زوج و فرد سراسری تردد خودروها حق مردمی که با هزاران زحمت پول خرید یک خودروی به اصطلاح ملی را پس انداز کرده اند، به وضوح پایمال می کنند.

در انتها باید بگم:
آنچه البته به جایی نرسد فریاد(مظلوم) است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
جان من به فرغون توهین نکن اخه فرغون چند نفر تا الان کشته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
آنچه البته به جایی نرسد فریاد(مظلوم) است!
خيالت راحت واسه ما هيچ فرقي نمي كنه مگه وقتي دلار شد ٣٥٠٠ تومان قيمتا بالا نرفت؟بعد از اون وقتي الان ٢٩٥٠ تومن شده مگه پايين اومده؟اينجا ايرانه برادر من
راه حل اساسی مشکل تهران، که البته در دراز مدت تاثیرش رو نشون میده، فقط و فقط تمرکز زدایی از تهران هست. باید مردم به رفتن از تهران تشویق بشن. تهران با 5 میلیون جمعیت میتونه زنده بمونه.
نمیشه "حق" ماشین داشتن رو از مردم سلب کرد!
و متاسفانه هیچ اراده ای برای تمرکززدایی از تهران، نه در بین مردم و نه در بین مسئولیین وجود نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
شما حاضری از تهران بری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
ماشین داشتن و خیلی چیزهای دیگه وقتی جمعیت زیاد میشود تنزل درجه پیدا میکنند و تبدیل به امتیاز شرطی میشوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
از آن چیز باید دم زد که شدنی باشد...
وقتی یکی را برداری هزاران دیگر به آن وصل است...
این کار شدنی نیست
آقای شهبازی به درستی مطالبی را گفته اند و در انقلاب در کتاب مباحثی از اقتصاد ایران در ص31 کتاب بحث بسیار ارزشمندی راجع به صنعت مونتاژ در ایران دارند که آینده این صنعت را درایران کفته اند
آنچه مهم است این است که صنعت خودرو سازی ما نشان داد که در طول بیش از 35 سال حمایت بی قید و شرط نتوانست انتظارات را برآورده کند و فقط با هدر دادن منابع و امکانات کشور محصولات بی کیفیت و فاقد استاندارد را روانه بازار مظلوم کشور نمود. از طرف دیگر خودرو سازان در موضوع خدمات پس از فروش نشان دادند که نسبت به مردم تعهد جدی را احساس نمی کنند لذا من معتقدم که باید بازار را به نحوی مدیریت کرد که خودرو های با کیفیت با برندهای معروف و استانداردهای روز جهانی در یک فضای رقابتی عادلانه بتواند در بازار ایران فعالیت نمایند شاید خودرو سازی در ایران با این رقابت تکلیفش روشن شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
بدون این کار هم تکلیفشان روشن است...
الحق و الانصاف باید کاسه کوزشان را جمع کنند و راه باز کنند تا آنهایی که به فکر نوع بشر و محیط زیست هستند و برای مشتریان و امنیت و حق انتخابشان ارزش و احترام قائلند بیایند و به داد این مردم برسند.
از 8 سال پیش خودروسازی به دست دلالان خودرو افتاد.این روند نیز ادامه خواهد یافت و اوضاع از همین هم که هست بدتر خواهد شد چراکه کسی حربف این افراد نخواهد شد
مردمی که حاضرن 20 ملیون پول پراید بدن حقشونه این بلا سرشون بیاد همین الان خالم 18 تومن پرید گرفته پلاستیک صندلیشم نمیکنه! ما هم به پای اینا میسوزیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
پراید به خاطر نداشتن ایمنی اولین قاتل بین تمام خودرهاست،ولی خاله شمابه خاطر قیمت بالای خودرو با این پول ایا انتخاب بهتری میتونه داشته باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
shoma bego chekar konan
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
1 هفته کسی نخره پراید میشه 7 تومن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
چیکار کنن؟
هیچ کاری لازم نیست انجام بدن چاره ای نیست
بی چاره که می گن همینان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
وقتی نمی شه با 20 میلیون چیز دیگه خرید چی کار کنند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
من میگم نخرن تا فرغون سازا ادب شن. من نخریدم و نمیخرم تا پول یه ماشین خارجی و جور کنم فوقش 2 یا 3 سال دیگه بدون ماشین رفت و آمد میکنم
وقتی ماشین های پلاک جمهوری آذربایجان یا اربیل عراق رو تو گیلان میبینم درحالی که منطقه آزاد انزلی هم میتونه پلاکشون باشه.خجالت میکشم.چرا باید ماشین ارزون کلاس جهانی تو ایران انقده گرون باشه.مگه ما از کردهای عراق ترکهای آذربایجان یا ترکیه چیمون کمتره که باید تکنولوژی 20 سال قبل انگلستان و فرانسرو به اسم خودمون.با کیفیت پایین و بسیار بسیار بسیار گرون داشته باشیم.ایرانخودرو و سایپا چه گلی به سرمون زدنکه ازشون حمایت کنیم.زودتر از تورم گرون میکنن پایینم نمیارن.مهندسامونم که بیکارن.به اسم خودروی ملی جیب یه سری از آدما پر میشه و باز هم منغعت برای پولداران و مشکلات برای مردم عدی.امیدوارم چاپ کنی ادمین عزیز
پاسخ ها
هشتپری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
هموطن همه اش را گل گفتی. منطقه انزلی هم اعصاب خورد میکنه میخواد یک پلاک بده.
دوستی که گفتی به دولتی بودن خودرو ساز ها مربوط میشه من مخالفم چون سیاست گذاری دولت توی این بخش غلط بوده برای مثال خودرو سازی چری چین با عمر تقریبا 17 ساله اش کاملا دولتی هست چون در چین مالکیت خصوصی انچنان معنا نداره مقایسه کنید با خودرو سازهای ما با سابقه تقریبا 40 تا 50 سالیشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
چری که از اون آشغالاس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
آخه چری هم مثال زدن داره ؟؟؟؟؟ اونم مثل این لگنای ایرانه
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
منم دقیقا همینو میگم ببین چیه که مردم ما این به قول شما آشغال ها رو به آشغال های داخلی ترجیح میدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
چری که از ماشینای ما آشغال تره
مثال زدیا
سهام های خودرویی تا سال آینده 10 برابر خواهد شد
کاش فرهنگ این و داشتیم که بدون ماشین هم میشه زندگی کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
شما زندگی کن ما نمی تونیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
من دارم زندگی میکنم ولی سخت ناشناس جان
سلام
ای کاش می شد دیگه هیچ کدام از محصولات فعلی سایپا و ایران خودرو تولید نمی شد و به جاش محصولات 2012و2013 روز دنیا که هم کم مصرف و هم آلایندگی کمی دارند تولید می شد.
ایرانی سزاوارش بهترین ها هست نه پراید و آردی
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
عزیزم بذار سال 94 تولید پراید متوقف بشه بعدش کل مشکلات حل میشه. منتظریم ببینیم دیگه به چی میخوان گیر بدن. من فکر کنم مردم بیان التماس کنن که تو رو خدا تولید کنین. آخه با دلار 3000 تومنی و حتی با تعرفه صفر واردات، با 40 میلیون هم نمیتونی ماشین فرانسوی هم بخری. آخرش باید بری ماشین چینی بخری. من خودم MVM X33 دارم و خیلی پشیمونم از خریدش. حالا شانس آوردم تو ارزونی خریدم. خداییش 405 قبلیم سگش شرف داره به این آشغال چینی
به جهنم که تهران می میرد بقیه ملت را فراموش کرده اند چسبیده اند به تهرانی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
همشهری های خودت ریختن تهران رو اینجوری کردن! برید شهر خودتون هم ما راحت میشیم هم شما!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
شهر شما کجاست؟ اگر من بگویم به درک که شهر یا روستای شما با خاک یکی شه به من چی میگی؟ مگه اهالی تهران ایرانی نیستن؟ شاید هم همشون جیب شما رو زدن
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دوست عزیز این یک مشکل ملی است که از تهران شروع شده وتمام شهرهای کشور را تهدید میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دستت درد نكنه .ممنون
از همین حالا فروش نقدی اینترنتی را متوقف کرده اند و قیمتها را بالا برده اند !!!
.خودروساز ها در برابر کاهش قیمت باز هم مقاومت خواهند کرد .
ایجاد بازار رقابتی و همینطور دریافت هزینه ساخت بزرگراهها از فروش خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
بازهم که پولش از مصرف کننده میره!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
هزینه ساخت بزرگراه را عوارضی تامین می کند نه فروش خودرو!
مردم ديگر به اين وعده وعيدها اعتماد ندارن
ما نمی توانیم خودرو تولید کنیم بعد امدن داخل کتاب ایران دیروز امروز فردا نوشتن ما صادر کننده هواپیما به کشور های اروپایی هستیم کی باور می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
احتمالا مثه پرایده آخه یکیش هست ایران141
تازه مطمئن هم هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
ما خودرو نمی تونیم تولید کنم بعد به روسیه پهپاد هدیه می دیم . . .
فقط کافیه مردم یک سال خودرو نخرند..........
متاسفانه صنعت خودرو در ایران انحصاری است وشرکتهای داخلی فقط به فکر سود خود هستند وباتمام قوا برای عدم ورود خودروها روز دنیا به قیمت پایین مقاومت میکنند واین یعنی
سود شکتهای خودر سازی به قیمت الودگی هوا،از بین رفتن سرمایه وجان مصرف کننده
ما خودمون از منطقه آزاد جلفا یه خودرو گرفته ایم تقریبا 80 میلیون شاسی بلند واقعا کیف میکنیم درحالی که رنو مگانی که تو اروپا و آسیا بجزما وترکیه فروش نداشته 80 میلیونه کنارهم بذارین مقایسه اش کنید؟
قيمت پرايد به 50 ميليون تومان ميرسد .
در ايران ما ؛ آب سر بالا ميرود !!!!
خرید خود رو را تحریم کنید
ايرن خودرو و سايپا بايد به فضاي سبز تغيير كاربري دهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خیلی باحال گفتی
گرچه بامن قهرید.چون دلم میسوزد مینویسم.من موافقم اماجاره کار چیست؟ماصنعت خودرو سازی داریم وقادر به تولید انواع آن هستیم.از جهت قطعات هم مشکل حل شد یا میشود.چرا این صنعت ضرر میدهد؟ساختار غلط مدیریت .عدم حسارسی بموقع.عدم طرد مدیران خاطی از دستگاه عمومی تقویت عرق ملی بقول سعدی کهن جامه خویش پیراستن به از جامه عاریت خواستن.عدم فرهنگ استفاده ازاتومبیل و...........والبته در بقیه قسمت ها هم همین طور است
پرايد صفر 131 پايه گاز سوز EL ثبت نام كرده بودم و موقع تكميل وجه ؛ بيمه ايران رو درخواست دادم براي بيمه شخص ثالث خودرو . حالا كه پرايد رو تحويل گرفتم بيمه شخص ثالثش ، بيمه رازي است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر من همون آش و همون کاسه . مشکل از تحریم نیست . مشکل از مدیران هست . شما هیچوقت نمیتونید یک محصول رو زیر سوال ببرید . شما باید مسئول رو زیر سوال ببرید . چون همه چیز دست مسئولاست . ببخشید 90% ماشین های دنیا از یک الیاژ استفاده میکنن در ماشینشون . اما طرح و قدرت و کیفیت فرق داره . بابا لامسبا دیگه شکل پراید و پژو Save شده تو ضمیر ناخوداگاهمون . یه شکل دیگه یه قدرت دیگه یه فرم خاص . .که اینا همش بر میگرده به مدیر لایق و مسئول لایق هیچ ربطی هم به تحریم نداره به قران . ممنون از تابناک
چرا باید ماشین هایی مثل هیوندای توسان اون طرف آب 60 میلیون باشه ودر تهران 145میلیون تومان و پِو 206 هم پنجاه میلیون و 207 هم همین قیمت تا کی باید این روند ادامه داشته باشه؟حمایت از خودرو ساز نیست این خیانت هست چون خودرو ساز داخلی چندین ساله که داره در جا میزنه بهتره به مدل های تولیدی نگاه کنید ببینید چقدر فرق کردن حالا در کشوری مثل کره هر سال مدل جدیدی تری از یک محصول مثل توسان.اسپورتیج.سراتو روانه بازار میشه ایران خودرو و سایپا فقط کارشون تکرار همون چیزی هست که دارن 20 ساله تولید میکنن تازه مدل سال های قبل و قدیمی تر کیفیت بهتری دارن.برای ما انگار بر عکس دنیاست و بازم میگن ماشین کف قیمت داره فروش میره.....رحم کنید به این مردم الان کسانی هستند که از وقت مقرر تحویل همین ماشین ها از خودرو ساز داخلی گذشته ولی خبری از تحویل ماشین نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
خود دولت 65میلیون به جیبش میذاره کاسبی از این بهتر
دولت را از خودرو سازی جدا کنید همه چی حل میشه
با سلام کسی توی این مملکت به فکر نیست فقط بفکر پرکردن جیب خودشونند
تاثیر زیادی نداره...باید تعرفه واردات خودرو صفر بشه شاید امیدوار بود که اوضاع بهتر بشه...
مرگ بر غارتگر بيت المال .
چه در دوران تحریم و چه در غیر تحریم ، با این مدیرا ن خودرو ساز که تنها به دنبال سود و افزایش درآمد هستند و درمسایل کلان تنها نوک بینی خود را می بینند و توان اینکه منافع ملی را در نظر بگیرند در وجودآنها نایاب است ، هیچ کاری نمیتوان کرد .آلودگی هوا خواهد بود و بدتر هم خواهد شد،خودرو به استاندارد نمی رسد ،بنزین هم داستان خود را دارد.
فساد اداری ،اختلاس و ... هم چنان پابرجاست ،نمونه آنرا در گزارش تحقیق از تامین اجتمایی و شرح احوال بخشی از مدیران دیدیم و شنیدیم
با سلام کسی توی این مملکت به فکر مردم نیست فقط بفکر پرکردن جیب خودشونند
برای یک شرکت سهامی مردمی خودروسازی مجوز بدهند و از حالت رانتی وانحصاری بیرون بیاید و با خودروسازان فعلی رقابت صورت گیرد آنموقع ببینیم خودرو ارزان و با کیفیت میشود یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
ای آقا........دلت خوشه....
هر کسی بتواند دلار نفتی وارد کشور کند کشور میجرخد چه شاه باشه چه احمدی نژاد چه روحانی چه عمه من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
گل گفتي!
نبض مملكتي كه به نفت بسته است!!!!
آقایان(خودروسازان ) اینقدر بدعادت هستند موقیعیکه ماشین از 13 میلیون رفت 35 میلیون شد کلی کاسبی کردند ولی الان که می خواد 2-3 میلیون بیاد خودشون دارن می کشن که ای وای ما ضرر می کنیم شما استفادتون رو موقعیکه داشت بالا می رفت صد برابر کردید حالا چی می خواین خیلی رو دارین
نظر آقای شهبازی مورد تائید است با این وضعی که شهر تهران پیدا کرده وخیابان هاش مملو از اتومبیل شده و در آستانه تبدیل شدن به یک پارکینگ بزرگ است وآلودگی هوا بیداد میکنه هیچ فرقی نداره صنعت خودرو بومی باشه یا وابسته اگه بنزین را گرون کنند تورم زیادتر میشه اگه این کار نشه همه میخواهند مرتب بصورت تک سرنشین سوار لگن هایشان شوند واز ترافیک هم لذت میبرن تازه وقتی تابستان ها به روستایشان برمیگردند چه پزی برای همین ترافیکهای تهران میدن چه کسی میخواد این گره های زیست محیطی اقتصادی فرهنگی را باز کنه فقط خدا میدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اشتباه مثبت دادم.
تا وقتی که دولت بدون چون و چرا از خودروساز که صنایع خودروسازی رو در انحصار خودش داره حمایت کنه ، نه کیفیت می ره بالا و نه باید توقع پیشرفت تو این صنعت رو داشته باشیم .
تنها ره حلش اینه که فضا رقابتی بشه ، وقتی که کیفیت خودرو بالا بره ، هوای تهران هم پاک خواهد بود .
دیگه کسی ماشین های بی کیفیت و تحمیلی سوار نمیشه !
من مدت 18 ساله که تو یکی از شرکتهای خودرو سازی کار می کنم باید بگم بزرگ ترین مشکل این صنعت حمایتهای بی حساب کتاب دولتها و عزل و نصب های عجیب و غریب در این صنعت بوده اولاً تا زمانی که خودروی ما قبل از اینکه تولید بشه پیش فروش شده و مصرف کننده حق انتخاب نداره از نظر اقتصادی یک مدیر باید احمق باشه که به دنبال کیفیت و افزایش ایمنی باشه برای اینکه کیفیت یعنی هزینه بیشتر و هیچ بنگاه اقتصادی به دنبال افزایش هزینه نیست این بازار رقابتی که برای یک مدیر انگیزه ایجاد می کنه که به سمت کیفیت بره تابتونه توی بازار رقابت کنه و گرنه این ره به ترکستانست و بس
دوماً تا زمانی که مدیریت این صنعت دولتی باشه و اونم از نوع ناتوان و بی تجربه معلومه که کار این صنعت به کجا کشیده میشه نمی دونم چطوری و با چه فکری یک بنگاه بزرگ اقتصادی رو به یه افرادی می سپاریم که حتی الفبای اون صنعت رو بلد نیستن و توقع داریم اونم تو2 الی 3 سال اون صنعت متحول بشه .
نکته آخر و اینکه توی این صنعت کار زیاد شده و قابلیتهای زیادی توی این صنعت هست امیدوارم که روزی برسه که خودروهایی با بهترین کیفیت و شایسته جامعه ایرانی تولید بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
افزایش کیفیت و ایمنی شاید در ابتدا کمی هزینه بر باشه ولی اگه شما و همکارانتون در این 18 سال تکان کوچکی به این صنعت داده بودید الان با صادرات خودروی با کیفیت و همینطور کم کردن فروش خودروهای خارجی در ایران، سود بیشتری نصیبتان شده بود و به نظر می آید مدیری احمق است که سرمایه گذاری بلندمدت را ضرر بداند
کیفیت خودرو هم خوب بشه کیفیت بنزین را چه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
بنزین خوب بریزیم تو این لگن ها، بنزین رو هم حروم کردیم.
سلام. تا کی مردم باید اسیر سیاست های خودروسازهای داخلی باشن . الودگی هوا نداشتن امنیت جانی و گران بودن خودرو نسبت به کیفیت ان همه ثمره این به اصطلاح مدیران میباشد. جالب اینه که در هر برنامه تلویزیونی هم شرکت می کنند جوری صحبت میکنند که انگار مردم چیزی حالیشون نیست. هر جای دیگه دنیا باشه این آقایان را محاکمه میکنند . کیا سراتو کپ رو اگه سرچ کنین حدود پانرده هزار دلاره که با دلار آزاد میشه 45 میلیون اگر راست میگن تعرفه رو بردارند ببینم کی دیگه با این پولا میره پرشیا یا تندر سوار میشه.چرا ما حق انتخاب نداریم . اصلا کی گفته اسم این صنعت رو میشه گذاشت صنعت خودرو ساز. مصرف کننده ایرانی مظلوم ترین میباشد و این به اصطلاح مدیران باید در پیشگاه خداوند جواب پس بدهند. تابی تا به حال چند بار نظر دادم ولی تایید نشده لطفا این بار تایید کن. یا حق.
تحريم برداشته شود مگر كيفيت چقدر فرق ميكند تا جايي كه يادم مياد خودرو سازها هميشه گريه كردند و ميكنند تنها چيزي كه صد در صد است كم كاري و نداشتن مسئول دلسوز و كاردان است. همين ايران خودرو 50 سال پیش پيكاني را كه توليد ميكرد كره جنوبي در مقابلش حرفي براي گفتن نداشت. خيلي ذليليم
به نام حمایت از تولید ملی خودروهای بی کیفیت را با قیمت سرسام آور به خورد مردم می دهند، با جلوگیری از آزاد شدن صنعت خودرو و ورود خودروهای باکیفیت خارجی بدون عوارض هم به مردم بی احترامی کرده و هم ظلم مضاعفی می کنند. این آلودگی هوا هم دلیل اصلیش همین خودروهای داخلی هستش.
رقابتی شود به نفع مصرف کننده محیط زیست و حفظ سرمایه ملی است ارزوی من است
صنعت خودرو (فرغون)سازی در ایران دست عده یی یا گروه خاصی هستش که تحت هیچ شرایطی اجازه تغییر در رویکرد این صنعت و حتی قیمت ها نمیدهند حتی اگر رئیس جمهور بخواهد!!!!
ببیند تا به حال چقدر ملت داد زدن که آقا گمرک رو آزاد کنید یا تعرفه واردات رو معقولانه بذارید تا حداقل رقابت درستی درست بشه ولی باز دست های پشت پرده اجازه نمیدن!!!
چرا باید هموطنامون باید خودرویی رو سوار بشن با کیفیت و ضریب امنیت بسیار پایین؟؟
یک آرزوی محال:
فکرشو بکنید در صورت تعرفه درست گمرک و قیمت واقعی دلار و حقوق واقعیه هر کارمند و کارگر ی در سال چه خودرو های میشه سوار شد؟؟؟
حداقل هیوندا سوناتا
قیافه جاده ی شهرها چقدر تغییر می کنن
هیچی فقط قیمت‌هاش سراز فلک به فلک‌الفلاک میزاره
عوض آیه یآس خوندن وسوءاستفاده مدیران خودروسازی ببینید کشورهایی مثل کره وژاپن چه کرده اند شماهم همان کار راانجام بدهید وگرنه صنعت خودرو سازی را دفن کنیم بهتر از اینکه کلاه این مردم بدبخت را بردارید ودست آخر هم بدلیل غیر استاندار بودن خودروها ی رنگ ووارنگ مردم راراهی گورستان نمائید
با سیاست کنونی به جایی نخواهیم رسید
اعمال ساستهای زیر بصورت همزمان
برداشتن تعرفه خودرو در عرض 3 سال و رسیدن به تعرفه 10 درصد
اصلاح کامل پروسه تولید بنزین حداکثر تا یک سال
تفکیک پایتخت سیاسی و اقتصادی در حدود 7 سال در آینده
رسیدن به تعامل با دولتها تا 2 سال دیگر نه تقابل
با سیاستهای کنونی ما هم میشویم کره شمالی دوم
باید به شرکتهای خارجی برای وارد کردن خوردو با کیفیت بالا و قیمت پایینشان مجوز داد تا در ایران فعالیت محدود کنند تا خوردروسازان ایرانی خورد را در خطر ببینند و کیفیت و قیمتشان را به آنها برسانند.
فروش دخانیات هم هیچوقت تحریم نبوده. اعتیاد به خودرو هم از همان قماش است. کافیست تهران بیست سال پیش را با زمان حال مقایسه کنید. همین روند را ادامه دهید .بیست سال آینده را تجسم کنید. آیا مطلوب شماست یا مطلوب غربی ها برای شما؟
تفاوت سیگار و خودرو این است که اولی را میتوانید به اراده خود ترک کنید ولی گریزی از آلودگی دوم نیست.
خودرو باید آزاد شود تا کسی به فکر اصلاح شهر سازی و توسعه حمل و نقل عمومی نیفتد.
ما خیلی قبل تر از کره شروع کردیم ولی ما کجا و اونا کجا.مشکل ما ایرانیها اینه که به چیزی که تولید کردیم راضی ایم و به فکر بازارهای خارج نیستیم.
این سخن ها کی رود در گوش ...
گوش... بفروش و دیگر گوش خر!
ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
کره ای تا ابد هم بدون کمک های تکنولوژیکی اروپا و آمریکا ، به اینجا نمی رسیدند. تا همین چند سال پیش شرکت هیوندایی بعنوان غول خودروساز کره ای ، از طرح های شرکت های طراح صنعتی ایتالیایی همانند ایتال دیزاین استفاده می کردند
خیلی احمقانه است اگر فکر کنیم می توانیم با کشیدن سیم خاردار بدور خودمان پیشرفت کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
تا وقتی اسیر احساسات هستیم و میخاهیم چرخ را از نو اختراع کنیم اوضاعمان همین است. بدون تعامل سازنده و مودبانه و زیرکانه با دنیا ، پیشرفت کردن محال است
بنده به تبعیت از تابناک عزیز که تازه داره یه رسانه مردمی به معنای واقعی کلمه میشه و بعنوان کارمند یکی از شرکت های خصوصی خودروسازی اعلام می کنم که از نزدیک شاهد جو شدیدا سود محور صنعت خودروسازی هستم جوی که در اون مشتری و حقوق وی تقریبا جایگاهی نداره و با چند نامه نگاری و ترفندهای خاص (!) دیگه تموم الزامات مکتوب پلیس و سازمان محیط زیست رو میشه تا مدت ها دور زد و مجوزهای کاغذی رو هی تمدید کرد. این صنعت اونقدر اسیر روابط صمیمی بین پلیس، محیط زیست و خودروسازه که مشتری جایی در بین این دوستان همیشه با هم نداره...
تا زمانی که استانداردهایی در سطح قانون (نه بخش نامه های متزلزل با دوام یک هفته ای) تصویب نشه و شدیدا روی اجرا اون نظارت نشه و با متخلف از اون برخورد نشه همین آش و همین کاسه باقی می مونه
1- با نظرش کاملا موافقم.
2- خیر موفق عمل نخواهد کرد چون انحصار باعث شده افراد غیر حرفه ایی وارد این صنعت شده و دلشان بحال چیزی نمیسوزد.نمونه اش کیفیت و مدلهای از رده خارج است.
3- جلوگیری از افزایش جمعیت.
انحصار و عدم وجود رقابت در عرصه خودرو ، وضعیت را همچنان بغرنج و کما فی سابق خواهد کرد . نبود زیر ساخت های منطقی و کافی در رابطه با حمل و نقل عمومی و وجود شرایط ترجیحی برای استفاده از خودرو شخصی باعث بد تر شدن شرایط خواهد شد . تا زمانی که برای سوخت ماشین های شخصی مبلغ قابل توجهی یارانه سوخت تعلق می گیرد ( قیمت سوخت ما را با اطرافمان بسنجید : ترکیه هر لیتر بنزین 7500 تومان ) طبیعی است که همه دوست داشته باشند برای کارهای پیش پا افتاده خود از خودرو استفاده کنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
شما که میگی ترکیه هر لیتر بنزین 7500 تومان

آیا حقوق پایه هم توی ترکیه 150 دلاره ؟

آیا خودرو توی ترکیه به چند برابر قیمت واقعی و با کیفیت بسیار نازل عرضه میشه؟

آیا سوخت تقلبی توی ترکیه فروخته میشه که باعث آلودگی کشنده بشه؟

آیا ترکیه هم تورم های 100 درصدی و 200 درصدی و 300 درصدی داره؟

آیا ترکیه سالها بخاطر لفاظی های بی مورد رییس جمهورش گرفتار تحریم های ویرانگر شده ؟

و اصولا آیا ترکیه از منابع غنی انرژی برخورداره؟

لطفا قیاس های احمدی نژادی نفرمایید
احتمالاتغييركمي درقيمتهاحاصل خواهدشد اين آقايون بفكر اتكا به فكرواستعدادهاي بي بديل مردم ايران باشنداگرنباشندغول هاي صنعتي جهان آنهاراخواهندبلعيدضمنا تغيير قيمت يك طرف قضيه است وطرف ديگرآن كيفيت وپشتيباني بعدازفروش است كه ندارنددولت بايدبه اين امرفكري اساسي نمايدكه اگرنكند اينها ازنيازهاي مردم سوء استفاده خواهندكرد شان ومنزلت ايراني استفاده ازبهترين هاست به اميدتوليدات با كيفيت ترخودروسازان ايراني وتصاحب بازارهاي جهاني
اولین اقدام باید دعوت از شرکتهای رده اول جهانی خودرو برای حضور در ایران باشه،
چون حضور شرکتهای چینی در ایران تعریف استاندارد خودرو رو در بین مردم تحریف کرده. ضمن اینکه صنعت فعلی خودروی کشور تنها بار بدوش ترافیک و خطرهای جاده ای داره اضافه میکنه!
اقدام بعدی باید اعلام یک فراخوان بسیار جدی از دانشگاههای داخلی و دانش آموخته ها و کارشناسان ایرانی خارج از ایران جهت مشارکت در موارد ذیل باشه :
-طراحی مدرن بدنه 2-3 مدل خودروی بومی در اندازه ها و سبکهای مختلف، جهت استفاده برروی پلات‌فرم ساخت داخل و یا خارج
-تحقیق و طراحی موتور خودرو بر اساس آخرین فناوری‌های قابل دستیابی در کشور، ترجیحا با کمترین وابستگی به صنایع خارجی، موازی با اقدامات دیگر
-مشارکت با شرکتهای خارجی مطرح در جهان که حاضر به ارائه پلات‌فرم خودرو هستند ضمن بهینه سازی پلات‌فرم اولیه، جهت نمایش قدرت صنعت خودروی داخلی در این زمینه و بالا بردن توان صادراتی
-تمرکز ویژه جهت تولید وسائط نقلیه عمومی با ارگونومی مناسب، تعدد این خودروها و موضوع ارگونومی و راحتی مسافران در وسائط نقلیه عمومی فعلی از جایگاهی برخوردار نیست. از اینرو استفاده از اونها مورد اقبال عموم قرار نمیگیره
اگه اختیار با من باشه کارخانجات خودرو سازی رو به کارخونه دوچرخه ملی تبدیل می کنم تا لااقل یه چیز ملی بدرد بخور داشته باشیم. از اون طرف هم قیمت بنزین رو آزاد و عوارض خورو رو بالا می برم. منتهی قیمت خودرو قیمت جهانی یعنی تقریبا نصف بشه.
سرانه تعداد اتومبیل درآمریکا چند برابر این سرانه درایران است. اندازه اتومبیلهاو حجم موتور آنها نیز بیشتراست اما حتی آلوده ترین شهر آمریکا از پاکترین شهر ما پاکتراست. چون کیفیت اتوموبیلها و سوخت مصرفی آنها بسیار بالاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اونجا آمریکاست
مسوولینش مثل ساعت ، دقیق و پرکارن
همه چیز روی برنامه پیش میره
نظرات کارشناسی اونهم نخبگان و کارشناسان واقعی همه جا حاکمه
لجاجت محلی از اعراب نداره
مردمش در برابر فساد ایستادگی میکنن و با هم اتحاد دارن و برای خریدن هر آشغالی صف نمیکشن
باز بگم؟؟؟؟
فقط باید مهندسی معکوس بزنیم و تکنولوژی رو از اونا بگیریم.طراحی موتور درست و دقیق یا بدنه آیرودینامیک یه خودرو حداقل 20سال زمان نیاز داره.اگه امروز پراید و405 روخودمون میزنیم فقط علتش مهندسی معکوس بوده.باید درب خودروسازی ایران به روی دنیا باز بشه تاتکنولوژی ساخت خودروی استاندارد رو از اونا یاد بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اصلا هم از این خبرها نیست، کجا ما پراید و پژو میزنیم، اگه میزدیم که با تحریم، تولیدشون قطع نمیشد.
زمانی که تحریم نبودند مگه چکار کردن که حالا بکنن .
بعضی صنایع انگلی هستند که در بطن جامعه و با خون این مردم بزرگ شده اند و دیگر هیچ کسی هیچ حرفی نمیتونه به آنها بزنه ، چون راه زنده ماندنش رو دیگه بلدند
ما دیگر هیچ مشکلی نداریم؟فکری به حال کشاورزی بکنید که پایه استقلال کشور است. امسال 7 ملیون تن گندم کسری داشتیم!
پاسخ ها
علیرضا
| United States |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دقیقا و همین صنعت کشاورزی و صنایع وابسته یکی از بهترین و راحتترین و راههای جذب نیروی کار از تهران به شهرستانها هست.
در ضمن رقیب چینی هم به آن صورت ندارد!!! همین الانشم بیشتر محصولات کشاورزی ایران رو در کشورهای همسایه رو هوا میبرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اتفاقا اشتباهمون همینه که محصولات غذایی رو بجای اینکه به مردم خودمون بدیم صادر میکنیم و با اینکار گردن دشمنانمون کلفت تر و ملت خودمون دچار سو تغذیه
ربطی به دولتی بودن و خصوصی شدن ندارد. مگر چندتا خودروسازی خصوصی نداریم(داریم) بعد از 10-15 سال کاری جز وارد کردن خودروی چینی نمیکنند. مشکل عدم آینده نگری ملی و رانت خواری است و اینکه در تعریف کارهای صواب و ثواب تحریف انجام گرفته.
این قافله تا به حشر لنگ است.
حيف ازاون پولهايي كه به اين حلبيها ميدن!!!
من دريك شهر كوچك مرزي زندگي ميكنم اينجا تعداد ماشينهاآنقدر زياده كه در خيابانها جاي پارك پيدا نمي شود صبحها و ظهر وشب ترافيك در چندخيابان محدود اين شهر قفل ميشود وهيچ پليسي هم سر چهار راهها نيست تقريبا ازاكثر ماشينها در امر قاچاق سوخت استفاده ميشود. مسئولين محترم فكري بكنند وگر نه تا چند سال ديگر جايي براي نفس كشيدن باقي نخواهد ماند و سلامتي مردم شهرستانها وروستاها حتي بخاطر آلودگي هوا به خطر خواهد افتاد0
نفت که در زير زمين دفن شده چه ارزشي دارد ؟ مردم هم که بهر نحو شده زندگي خود را ميگذرانند . پس بهتر است نفت را استخراج و صادر کنيم و براي مردم خودرو يا هما ن ماشين يا بزبان ديگر اتومبيل وارد کنيم تا راحتر زندگي کنند .يک عده خودردساز . قطعه ساز . واردکنندگا ن و خلاصه سرمايه داران دست اندرکار هم راضي باشند .
با سلام
نگاه اشتباهي كه وجود دارد بازار بسته ، مردم را مجبور به تهيه خودروهاي داخلي مي كند ، هر چند كيفيت نداشته باشند و با قيمتي فضايي ، تا اوضاع اينگونه است مديران براي چه به فكر رقابت و كيفيت باشند ، با كاهش رشد جمعيت در ده هفتاد و افزايش توليد و همين طور صرفه نداشتن از رده خارج كردن ماشينهاي شخصي انتظار فروش بيشتر نبايد داشت خودرو سازان با درك اين واقيعت با كاهش توليد براي جبران كمبود منابع به بهانه تحريم قيمتها را افزايش دادن . در ضمن ما مي گوييم خودرو سازي داخلي اما چرا قطعات بايد از خارج كشور تامين شود اگر سياست توليد داخل است بايد قطع هم در داخل توليد شود .
هیچ فرقی نمی کنه همون آشغالهای همیشگی رو می دن مگر اون زمان بدون تحریم و این زمان با تحریم یادمون رفته!
از واردات خودروهای برقی بدون گمروک و
سود بازرگانی و نیز دوجرخه های نسل جدید برقی - پاثی نباید عاقل ماند.
اینقدرازافزایش قیمتهامیگین،چراهیچوقت وهیچکسی ازافزایش قیمت محصولات گروه بهمن حرفی نمیزنه؟مگه قیمت 43 میلیونی محصول اونها،سه برابرنشده؟ازاول انقلاب قراربودماتوهمه زمینه هاخودکفابشیم،کشاورزی ونساجی ولوازم التحریرولباس وکفش وصنایع دیگه،حالشون چطوره؟خیلی خوبن؟پول نفت بابت واردات این اقلام خرج نمیشه؟
مسئولین محترم در مجلس و دولت یکبار بیایند عاقلانه بررسی کنند که در این 23سال حمایت بی چون چرا از خودرو سازان چقدر هزینه شده و از عملکرد خودرو سازان چه فایده ای به مردم رسیده چرا مردم باید تاوان به اصطلاح بیکاری یکعده رادر خودرو سازی با جان و ملشان در جاده ها و خیابان ها بدهندقفکر نمی کنید سوء مدیریت شدیددر بخش خصوصی ودولتی خودرواین بد بختی ها را به مردم تحمیل کرده که این چار چرخ های لکنتی وطنی رو مجبورن سوار شن
حاظرم قسم بخورم تا رقابت وجود نداشته باشد هیچ صنعتی پیشرفت نمیکنه اقا جان این یک اصل تغییر ناپذیره هر چه دورتر این اصل را دولتمردان قبول کنند مردم هزینه بیشتری از جان و مال و اعصاب و ... پرداخت میکنند.ولسلام علی من التبع الهدی
هيچ نتيجه اي
تنها راه فروش سهام این دو شرکت دولتی به شرکت های اروپائی هست تا تسل خودروهای بی کیفیت در کشور ریشه کن شود انصاف نیست با این همه هزینه و پول نفت این خودروها به دست مردم برسد
امیدی به بهبود اوضاع ندارم . چون ملتی هستیم که اخلاق ، وجدان کاری و ... از بین ما رخ بسته است و نظارت هم که فقط به آستین آقایان و پاچه خانم ها محدود شده است و تعزیر نیز فقط برای بی کسان است . من فروپاشی را می بینم .
ایکاش صنعت خودرو تحریم شود لااقل خودروهای عقب مانده 20 ساله پبش دیگر تولید نمیشود خدا کند ایرانخودرو وسایپا درشون بسته بشود انشاءالله آمین
سوال اصلی این است :

آیا واقعا مسوولین اراده ی جدی برای حل مشکلات دارند؟

به نظر نمیرسد این اراده وجود داشته باشد و تا وقتی مسوولین نمی خواهند وضع موجود تغییر کند ، مشکلات کشور حل نخواهد شد
من متاسفانه وقتم کم بود نتونستم کامنتهای خوب مابقی عزیزان را بخونم ولی از یک منظر دیگر من به قضیه نگاه می کنم:
خوشبینانه ترین آمار حکایت از مرگ حدود25 هزار نفر ایرانی در سال را دارد ، صدها هزار نفر محروح و معلول که بسیاری از معلولیت ها دایمی هستند.
علاوه فرهنگ پایین ما ایرانیان در رانندگی و نبود جاده های استاندارد در ایران، به نظر من نقش خودروهای بی کیفیت و با استاندارد بسیار پایین ، عامل اصلی تصادف و مرگ هزاران نفر از عزیزان ما در سال در ایران است. قطعا اگر ماشینهای با کیفیت روز دنیا وارد بازار ایران شود ، بازار رقابتی شده اولا خودروسازان ما به خود زحمت می دهند تا کمی هم به کیفیت خودروهای ساخت وطن بیفزایند. دوما مرگ و میر های حداقل نصف می شود. یعنی: هرسال حدود 12000 نفر مرگ کمتر در ایران و هزارن تبعات خوب بعد آن
خودروي داخلي بيشتر شبيه تابوت است تا خودرو، هم نفت را مي سوزاند هم جان مردم را... پس بهتر است نفت را بدهيم به خارجيها و در عوض خودرو سوار شويم وقتي عرضه توليد نداريم. حداقلش اين است كه جان مردم در امان باشد و سينه مردم با اكسيژن آشنا
مسئله خیلی ساده است. خودرو داخلی در حال حاضر با ارز 2450 عرضه میشه و خودروی خارجی با ارز 2950. سال دیگه قرار ارز تک نرخی بشه مثلا 2600 خود نتیجه اش چیه؟ خودروی داخلی گرون میشه و خودروی خارجی باید ارزون بشه اما نمیشه!
کاش مشکل فقط خودرو بود
به شتر گفتن گردنت کجه گفتش دلت خوشه ها! کجام درسته که گردنم هم صاف باشه
داداش من روغن، شکر، برنج، لوبیا، نون و هزار تا چیز دیگه هم گرون شده
1-آنچه که خیلی روشن و واضح است بحث خودرو و محیط زیست در دنیا حل شده است و بایستی جهت حفظ محیط زیست و داشتن هوای پاک ، این صنعت خودرو مریض و بی خاصیت کشور را از اساس درست کرد و خودروی روز با مصرف پایین و دارای امکانات ایمنی استاندارد درست کرد. این را همه می دونن. نمی دانم چرا دولتمردان و سیاست مداران ما خودشون را به نفهمی زدن.
2-هزینه های سنگینی که بابت 25000هزار کشته و 400000هزار مجروح و معلول و همچنین هزینه های زیاد آلودگی هوا و محیط زیست که در سال به مردم ایران داره تحمیل می شه را حساب کنن مطمئنا بیشتر از حقوق یکی و دو میلیون کارگر و کارمندی می شه که در این صنعت مریض کار می کنن. این پولها را بدهن به اینها تا دولتمردان فکر حقوق اینها را نکن
نه اینکه با تحریم اروپا خودروهای چینی هجوم نیاوردن و کیفیت هم رفت بالا!!!
تا زمانی که بازار خودروی کشور ما انحصاری باشه ، رفع تحریم ها تاثیری نخواهد داشت ! چرا که این خودروسازان بدون رقیب ! هرخوردورئی را با هرقیمت و کیفیتی که بخواهند عرضه خواهند کرد
hame sare kaarid
مشکل آۀودگی دو راه حل دارد:
-استفاده از اتومبیل های مدرن با مصرف سوخت بسیار پایین که در ژاپن و آمریکا مانند شورلت کروز و....
-استفاده از کیت های جذب آلودگی و نصب آن در اگزوز خودرو
-3-استفاده از خودروهای الکتریکی و..
متاسفانه در ایران تا کنون از هیچیک از این روشها استفاده نمی شود.....
علت اصلی افزایش قیمتها بالا رفتن قیمت ارز و کاهش تولید میباشد چرا که قیمتگذاری خودرو تا حدودی بر اساس نرخ ارز تعیین می شود . انشا الله با کاهش قیمت ارز شاهد پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی باشیم
ترافیک روی پل صدر به دلیل محدودیت سرعت تونل نیایش است
اگر 10 کیلومتر به سرعت مجاز داخل تونل اضافه شود ترافیک صدر 20 درصد کاهش می یابد
اتفاقا ربطي به دولتي بودن نداره، دولت كره حمايت مي كرد از خودرو سازي هايش، آنها كجا هستند ما كجا هستيم، كدام بخش خصوصي قدرت و عرضه اداره خودروسازي را دارد، بايد ريشه فساد بر داشته شود، هر مركز قدرتي يك كانال زده به خودروسازي ، فساد پدر خودروسازي را در آورده
بايد خيابان ها براي عبور خودرو كوچك و براي عبور دو چرخه و پياده رو بزرگ شود نه برعكس .بياييد به اين پروژ ه هاي بي منطق و بدون فكر پل سازي پايان دهيد و با دعوت از عقلا فكري نو در اندازيد.
من یک سوال ساده دارم :مرگ سالانه 24000 نفر دراثر فقدان لوازم ایمنی استاندارد درخودروهای وطنی به ازای اشتغال حداکثر 16000 نفر درصنعت وابسته خودرو حالا شما مرگ عزیزانمان دراثر آلوده کردن هوا توسط خودروهای با تکنولوژی پایین موتور را حساب نکنید آیاواقعا این تولید است یا کارخانه سلاح کشتارجمعی؟
نظر آقای شهبازی صد در صد صحیح است
صنعت خودروسازی انگلیس صد برابر ایران بود ولی تاچر دید که این صنعت نمی تواند با صنعت خودرو سازی آلمان وفرانسه وایتالیا و ژاپن رقابت کنو آنرا تعطیل کرد درحالی که بریتیش لیلاند یک زمانی خودروهای خوبی تولید می کرد ولی در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن نداشت...خودروسازی ایران که با همان محصول بریتیش لیلاند یعنی پیکان شروع شد نیز سرنوشت همان لیلاند را باید داشته باشه وهمانا تعطیلی است زیرا نه تنها سود ده نیست خطر آفرین و ضد ملی و ضد مردمی است و نمی گذارد امنیت مسافران وراحتی آنها تامین شود و صدها نفری که در هفته در تصادفات کشته می شوند در این خودروهای غیر ایمن جان خودرا از دست می دهند...درثانی تهران غیر قابل زندگی شده و آلودگی مردم را دارد نابود می کند در این وضعیت هم بجای اینکه شهرداری از مترو حمایت کند بزرگراه ها را دو طبقه میکند که اشتباه اندر اشتباه است...
بدنه ،موتور وتجهیزات الکترونیک خودرو در دنیا به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است. آیا صنایع داخلی می تواند قالب بدنه را هر سال به روز کنند و یا موتور جدید بسازند؟ خیر موقعی که داشتند جی ال ایکس را انتخاب می کردند شرطشان این بود که تا بیست سال قالب بدنه نباید تغییر کند.
تا چند سال دیگر می توانند جی ال ایکس وسمند وتیبا را به مردم بچپانند ؟
تابناک برو سر اصل مطلب تا تحریم بانک مرکزی برداشته نشه قیمت دلار پایین نمیاد تازه ارز مرجع رو هم می خوان از 2480تومن برسونن به 2600تومن پس طرح این جور مسائل و مشکلات بی حاصل هست و فقط تلف کردن وقت و عمر هست هر وقت تحریم بانک مرکزی رو برداشتن بعد بیا اینجا تیتر درشت بزن ما هم نظر بدیم قیمت خودرو هم پایین نمیاد و حتی چیزهای دیگه فقط لوازم خانگی شاید کمی ارزون بشه
اگر خودرو ساز های ایران بتوانند رضایت کارخانه های واقعی استاندارد دنیا را جلب کنند فقط میتوانند خودرو روز انهارا مونتاز کنند ومردم ازشر این عتییقه جات بنام خودرو خلاص شوند
ایران ازز تحریم خارجی جان سالم به در برده ولی از تحریم داخلی محاله خلاس بشه
برای حلبی سازی (خودرو سازی) این مملکت و برای خودم متاسفم!
تنها راه حل این مشکلات اینه که پایتخت عوض شه فقط فقط همین
خلایق هرچه لایق!!!!!!!!!!!!!
تاز مانی که تعرفه وارادت خودرو بالا باشد همین است..
باید تعرفه ها آزاد شود.
تا خودرو مونتاژ کن های داخلی احساس کنند باید تلاش بیشتری کنند
به نظر من باید خودمون این خودرو سازهای داخلی روتحریم کنیم!چون در موقع سختی و گرفتاری مردم جواب حمایتهای چندین ساله مردم رو اینجوری دادن! خودروی ملی افتخار ملی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
اگه همین الان لگن سازان اعلام کنن که پیش فروش با 20 درصد تخفیف ، خود شما اولین نفری هستی که توی صف وایمیسی

ارجحیت دادن منافع شخصی به منافع گروهی و ملی ، از خصوصیات ما ایرانی هاست که همیشه هم چوب این خصلت زشت را میخوریم پس
از ماست که بر ماست
ُسلام

جالبه که صنایع نظامی ما دارند ناو و موشک های پدافندی و تانک و در آینده ی نه چندان دور جنگنده و انواع رادارها رو می سازند که مسلما تکنولوژی بالاتری از خودروهای سواری دارند و بودجه شون هم کمه و این در حالی است که تحریم های نظامی بسیار بسیار شدیدتر علیه صنایع نظامی ما هست ...

اونوقت خودروسازان این 50 ساله هر روز یک ادعا می کنند تا بنجل بسازند و شعار " ما نمی توانیم " سر می دهند ....
همه آلودگی به خاطر ماشین نیست
بلکه فضای مناسب زندگی نیاز به فرهنگ سازی داره و مردم باید قدر محیط زیست رو بدونن که کار سختیه وقیت هنوز یاد نگرفتن تو خیابون آشغال نریزن
پشت بوم ساختمونا هم فضای سبز درست کنید
از شهرهای آلوده برید واسه چی به سم و دود خورذن عادت کردین؟
در صنعت خودرو دنیا مارو تحریم نکرده، ما دنیا رو تحریم کردیم.
درکشور ژاپن یکی از الزامات داشتن خودرو داشتن پارکینگ میباشد
حداقل به مدت یه روز خوشحال میشویم
تحریم انشاء الله برداشته میشه و خط پیکان دوباره شروع به کار میکنه
بیایم اینبار چنقدم جهشی درباره خودرو برداریم و مثل کشورهای پیشرفته از خودروهای الکتریکی استفاده کنیم . ما که در تهران قرار در ترافیک رانندگی کنیم پس به سرعت بالایی هم نیاز نداریم و مشکل آلودگیهم حل میشه.
بهترين راه نخريدنه
همون بنجلي كه داري رو يكسال ديگه سوار شو و نخر اگه هم نداري تا حالا هرجوري كه گذروندي باز هم بگذرون تا ايشالا ورشكست بشن
مردم منتظر اين مديران نشويد هر گلي زديد به سر خودتون زديد
خداوکیلی با این همه نظرات مردمی و درخواستهای انجام شده کسی در مملکت نیست که به داد این صنعت بسیار بسیار اسفناک که هم به جان مردم و مال مردم آسیب میزند برسد . خواهشن توای ای مسئول دلسوز .......
تا زمانیکه کار به اهلش نرسد و آقایان به فکر جیب و منافعشان باشند و تعداد بسیار کمی به فکر اعتلای نام ایران باشند که در این عرصه به حساب نمی آیند همین آش و همین کاسه! هر موقع ما رفتیم به سمت تولید با کیفیت مثل کشور ژاپن آن زمان است که حرفی برای گفتن داریم ولی دو روز دیگه دوباره تحریم ها از سر گرفته بشه هیچ کس به کسی رحم نخواهد کرد. مردم عادی که اکثریت هستند دستشان به جایی بند نیست باید قانون گذاران درست برنامه ریزی و درست اجرا کنند که کشورمان یک کم احساس عزت کنیم و به تولیداتمان بنازیم نه اینکه دوباره وارد کنیم!
این که توی یک کشور ایدئولوگ جهان سوم با صنعت جهان سومی با فرهنگی جهان سومی و کلا جهان سومی زندگی می کنیم رو مد نظر داشته باشید همیشه
به این راحتی نیست تولید. ترکیه 50 ساله تحزب داره دموکراسی داره مطبوعات ازاد داره شفافیت داره بخش خصوصی واقعی داره فعلا فقط تو لباس حرفی واسه گفتن داره
بهمن ٩١ يه سورن ثبت نام كردم. ٣ بار ازم خواستن بدليل اينكه خودرو توليد نميشه بيا تبديل كن. الان هم تو كف يه سمندم. هنوز بهم تحويل ندادند پول هم گرفتن. اين وضعيت ماست
آلودگی هوا حل می شه چون جون اقازاده ها عزیزه. کافیه یه کمی حرص و ولع رو کم کنن بابا وقت زیاده با این شتاب چرا
خداوکیلی با این همه نظرات مردمی و درخواستهای انجام شده کسی در مملکت نیست که به داد این صنعت بسیار بسیار اسفناک که هم به جان مردم و مال مردم آسیب میزند برسد . خواهشن توای ای مسئول دلسوز .......
با سلام
حمایت از تولید داخل به قیمت جان مردم نمی تواند توجیه قابل قبولی باشد . ما صبح تا شب کار می کنیم که خود و خانواده مان را به سطح قابل قبولی از رفاه برسانیم حال اگر قرار باشد تحت شرایط اجبار این خودروهای بی کیفیت داخلی را استفاده کنیم و خانواده مان را در مرض خطر قرار دهیم ، این حمایت به قیمت جانمان تمام خواهد شد و متاسفانه خودرو سازان هیچ ارزشی برای این جانهای فدا شده قائل نیستند و همچنان به تولید ارابه های مرگشان مشغولند ، بنابراین دولت باید علاوه بر خصوصی سازی بخش تولید خودرو باید از تولید کنندگان خارجی نیز جهت سرمایه گذاری در این صنعت دعوت نماید و هم اینکه نسبت به آزاد سازی واردات خودرو اقدام نماید ، حال اگر در این شرایط تولیدات داخل مقبول و مناسب بود مطمئنا مصرف کننده داخلی از تولید داخل حمایت خواهد نمود و در غیر اینصورت حداقل این همه انسان به دلیل ناامنی خودروهای داخلی طلف نخواهند شد . باشد مسئولان به جای حمایت از ارابه های مرگ داخلی از انسانهای بی گناه داخلی حمایت کنند و به جان مردم ارزش قائل باشند .
من در شرکت خودروسازی پارس خودرو شاغل هستم دو کتابخانه در این شرکت هست
که کتاب های مختلفی در آن موجود است بریید نگاه کنید می بینید آخرین باری که اکثر این کتاب ها جهت مطالعه امانت گرفته شده اند3تا 6 سال پیش بوده اکثریت کارشناسان این شرکت انگیزه کار و تلاش ندارند چرا؟عمر مدیران عامل پارس خودرو گاهی تا 4ماه هم نمیرسه واحد های مهندسی از نداشتن سواد بالا و تحقیق و توسعه به شدت رنج میبرند و دهها نکته دیگه ,دولت باید با کمک واحد های مرتبط ,صنعت خودروی ایران را مورد آسیب شناسی دقیق قرار دهد و اقدامات مناسب را صورت دهد
فروختن نفت و وارد کردن قطعات خودرو و .... مسئله نیست بلکه حل غلط یک مسئله دیگه ایه! اول اینکه اگه کسی فکر می کنه که خودکفایی یعنی زندگی بدون وابستگی به دنیای خارج، معلومه که کماکان در افکار ناشیانه دانشجویی 60 70 سال پیشه! دنیای امروز دنیای با هم زندگی کردنه و نه خودکفایی دشمنانه! الان اگه دنیا آلمان رو هم تحریم کنه مردمش بعد 2 سال فقیر و صدمه پذیر میشن و بنز و بی ام و و... تعطیل میشه.
اما مسئله خودرو سازی ایران مسئله دیگریست. کشور ایران علیرغم نفتخیز بودن از دوران پهلوی تا حالا با فکر صنعتی شدن زندگی کرده ولی هرگز نتونسته واقعا صنعتی بشه! چرا؟ واسه همون علت که ژاپن و آلمان و فرانسه و.... صنعتی شدن! (نیاز نیاز نیاز) . ایران همواره برای درآمدهاش عملا نفت فروشی کرده و به ملت گفته برین نون خودتونو از صنعت در بیارین!!! اینطوری نمیشه.وقتی پایه های اصلی حفظ مملکت انرژی باشه و نه کار کردن مردم ، صنعتی بودنی در کار نیست بلکه صنعت تنها وسیله ای برای کارگر شدن مردم میشه! هدف از وجود ایرانخودرو پیشرفت دانش مکانیک خودرو نیست بلکه سرکار فرستادن 100 هزار نفر کارگر و کارمنده! تقریبا تمامی غولهای تولیدی در ایران تنها تنها با این هدف اداره میشن و عملا پیشرفت صنعتی دنیا این شرکتها را ناراحت میکنه چون مجبور میشن با صرف هزینه ناخواسته و وارد کردن زیرمیزی محصول جدیدتر با برند ایرانی و بسته نگه داشتن گمرکات کشور کارخانه ها رو دایر نگه دارن تا ملت کارگری کنند و بازنشسته بشن! و این پروسه ادامه پیدا میکنه!
پاسخ ها
hamed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
خیلی عالی بود
حمید فاضلی امروز در حاشیه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در پاسخ به مهر در خصوص پرتاب ماهواره های دانشگاهی گفت: ماهواره شریف ست دانشگاه صنعتی شریف و ماهواره تدبیر دانشگاه علم و صنعت تحویل گرفته شده است و در حال انجام آزمایش های قبل از پرتاب هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در هر صورت و تحت هر شرایطی باید قیمت خودرو افزایش یابد. به خدا صرف نمی کنه!
" همیشه حق با خودروساز است"
تنها یک راه وجود داره خراب کردن و بستن کارخانه های ماشین سازی و بنا نمودن و احداث کارخانه های اتومبیل سازی مدرن به روز البته با استفاده از متخصصین غیر متعهد و حقیقی غیر سیاسی
هیچی دوباره مدیران ما هدیه های بزرگ قبول می کنند و آشغالترین و از دوره خارج شده ترین برند و ماشین را انتخاب و در ایران مونتاژ و بر طبل خودکفایی و آمارهای کذایی خواهند کوبید.
بعد دوباره با دنیا بهم می زنیم و آنوقت دوباره همه چیز بهم میریزه و معنی خودکفایی خودش را نشان می دهد وقتی چوب کبریت هم نمی توانیم تولید کنیم
مرحوم ارحام صدر میگفت اقا خر تو خرس
دلسوز نداریم
هر کاری واردی میخوا کشور داری هم یک کاره واردی میخواد ........
نه قیمت میاد پایین نه کیفیت میره بالا
وقتی یک مسگر بنا بشه و یک بنا مسگر انتظار بیشتر از اوضاع بد اقتصادی نداشته باشیم همه چیز ارومه ما چقدر ناشکریم به پراید مینازیم و سمند میسازیم صادراتم داریم بسکی ما تن نازیم
به نظر من باید از مالیات ورود خودرو در گمرک کم شود و توازنی بین قیمت خودرو داخلی و خارجی برقرار شود این کار موجب رقابتی شدن کارخانه های تولید کننده (مونتاژ کننده) خودرو خواهد شد
آیا آزادسازی خودرو و حذف تعرفه واردات آن برای کشور ضرر دارد؟
در طی این سال ها قیمت خودروهای ساخت داخل روز به روز توسط خودروسازان ایرانی با دردست داشتن انحصار بازار خودرو، افزایش داشته است که هیچ تحول خاصی در افزایش کیفیت آنها صورت نگرفته است. خودرو یکی از کالاهای ضروری و اساسی مورد نیاز مردم میباشد که مستقیما با مال و جان آنها ارتباط دارد. قطعا تمام کشورهای پیشرفته جهان خودرو نمی سازند و اصلا نیازی هم نیست که همه کشورها خودروسازی داشته باشند.
شاید اغراق نباشد که بگوییم درچندسال اخیر تمام هموطنانمان بر اثر مرگ ناشی از تصادف عزیزان یا اقوامشان داغدار شده اند. آیا اگر این افراد خودرویی معمولی در جهان مثلا هیوندای داشتند باز هم در اثر این حوادث فوت میکردند؟ قطعا خیر ، پس باید به این قضیه بسیار بیشتر از حوادثی مانند زلزله ،سیل ، اتش سوزی و… اهمیت داده شود.
اکنون هم اکثر مردم به دنبال خودروهای پیکان یا پراید ۲۰ سال پیش میگردند و خیلی ها حتی توان خرید آنها را هم ندارند ، چرا باید فقط ثروتمندان توانایی خرید خودرویی مناسب را داشته باشند. در حالی که روز به روز از خودروسازان خارجی شاهد معرفی مدل خودرو جدیدتر ، با کیفیت تر و ایمن تر با قیمتی مناسبتر هستیم متاسفانه خودروسازان ما در تولید خودروهای از رده خارج ۳۰ سال پیش هم عاجز مانده اند!! بطوریکه خودروهای تولیدی پرفروش ما مثلا پژو ۴۰۵ (که مربوط به دهه ها پیش است) با کیفیتی به مراتب پایین تر از مدل های نخستین آن نیز به سختی و بامنت فراوان برمشتری درحال تولید میباشد!
که این واقعا جای ناراحتی دارد که این خودروها باقیمتی گزاف و مصرفی بالا، تهدیدی برای مال و جان افراد و سرمایه های ملی میباشند. اما علت این امر حمایتهای زیادی است که از این صنعت میشود و آنرا در فضایی انحصاری و بدون رقابت نگه داشته است. (ای کاش این حمایتها از مصرف کننده میشد و در آن صورت مثلا ارز مبادله ای به واردات خودرو ، بدون تعرفه تعلق میگرفت تا مردم ما بهترین و امن ترین خودروها را باقیمتی مناسب میداشتند وقطعا این کاری درست و به جا است چرا که کمکی شایان به خانواده های ایرانی میباشد و در آن صورت دیگر شاهد دلال بازی و افزایش بی دلیل و نجومی قیمت ها نمیبودیم، البته امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیروامید، این مهم به وقوع بپیوندد)
دلیل اصلی و ناصحیح این حمایتها از خودروسازهای داخلی نیز این است که با نبود این خودروسازها تعدادی افراد بیکار میشوند! که واقعا اینطور نیست و در صورتی که حتی این خودروسازها نباشند برای این افراد و حتی افراد دیگری هم ازطریق ایجاد نمایندگی های فروش انواع خودروها، خدمات پس از فروش ، مونتاژ خودروها و … شغل ایجاد میگردد و شاهد بازاری پویا ، بانشاط و بسیار رقابتی همراه با امنیت و آسایش جانی و مالی هموطنان ایرانی خواهیم بود.
قطعا خودروسازان داخلی زمان کافی برای نشان دادن تواناییهایشان را داشته اند و هرچه داشته اند رو کردند (که نشان داده اند چیزی نداشته اند) و هنوز هم از موتورها و پلتفرمهای قدیمی و غیرداخلی در انواع محصولات به اصطلاح جدیدشان استفاده میکنند. پس واقعا با آزادسازی واردات خودرو و حذف تعرفه، نه تنها کشور متضرر نمیگردد بلکه مزایای بسیار زیادی شامل حال کشور و مردمان بافرهنگمان که لایق بهترینها هستند ، خواهد شد و با وجود خودروهای استاندارد هم تلفات کمتر میشود و هم باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و سرمایه های ملی میگردد. پس امیدواریم هرچه زودتر شاهد تحولی مثبت در این زمینه باشیم و تمام افراد بتوانند خودرویی باکیفیت و در شان یک ایرانی با قیمتی مناسب تهیه نمایند.
در طی سال های عمر خودروسازی ایران وقتی صحبت از مدل های ارزان قیمت خودرو می شود، مشتریان خود به خود یاد خودروهایی با کمترین امکانات می افتند اما این موضوع برای خودروسازان خارجی به گونه ای دیگر است. این در حالیست که خودروهایی که از لحاظ قیمت با خودروهای ساخت ایران برابری می کنند، دارای تکنولوژی های پیشرفته ای هستند.
شورلت اسپارک ؛ هم قیمت سمند!
شورلت اسپارک یکی از خودروهای ارزان قیمت این خودروساز بزرگ است. علیرغم اینکه تنها ۱۲هزار دلار قیمت دارد، به امکانات قابل توجهی مجهز شده است. این خودرو با ۱۰ کیسه هوا توانسته است ایمنی بالایی را برای سرنشینان خودرو فراهم کند. صفحه نمایش ۱۰اینچی، دوربین با پوشش دید عقب خودرو، روشن شدن خودرو تنها با لمس یک کلید و سوخت پایین و مقرون به صرفه از امکانات قابل توجه این خودروی ارزان است.
کیسه های هوای این خودرو به گونه ای طراحی شده است که درصد ضربه مغزی سرنشینان به صفر نزدیک شود. برای سرنشینان جلوی این خودرو علاوه بر در نظر گرفتن کیسه های هوای جلویی و کناری، کیسه هوایی از سقف نیز تعبیه شده است تا در صورت تصادف سر آنها در اثر اصابت به سقف دچار ضربه نشود. سرنشینان عقب نیز به کیسه های هوایی کناری دسترسی دارند.
چراغ هالوژن از دیگر امکانات این خودروست. ازمزیت های این چراغ ها، نورهای پهن و با طول زیادتریست که وضوح دید راننده را افزایش می دهد.
سیستم مانیتورینگ فشار لاستیک ها یکی دیگر از مزایای این خودروی ارزان قیمت است. این سیستم، هشداریست برای عواملی که می تواند باعث کاهش عمر لاستیک ها و کاهش توانایی آن برای جابجایی خودرو شود.
کنترل کشش خودرو یکی دیگر از مواردی است که برای خودرو درنظر گرفته شده است. با استفاده از این تکنولوژی لغزش و سرخوردن ناگهانی چرخ های خودرو بلافاصله تشخیص داده می شود و سیستم به طور خودکار آن را کنترل می کند.
پرویز میری کارشناس ارشد مهندسی صنایع
ابی که از دور ور دهان دولتمردان به دلیل رفع تحریمها راه افتاده مسلما به اشتیاق به ورود تکنولوژی وایجاد رونق اقتصادی نیست شکی نیست که این صنعت فشل به نیتی جز تولید علم شده چه اگر بنا به تولید بود صنایع دیگری مثل ماشین سازی هم امکان ایجاد ارزش افزوده بیشتری دارند وهم همکان ایجاد اشتغال بالای دارند و هم باعث پویای ورشد تکنولوژی میشوند اخر پر روی تا کجا وقتی هنوز نمی توانیم یک ابزار ساده برقی راطراحی یا کمپرسور یخچال راتولید کنیم دم از چندمین خودرو ساز شدن میزنیم تابناک جان کاش توان طرح این سوال را داشتی : چه کسی دارد دروغ میگوید؟
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
عالی بود
تجربه بزرگراه و پل سازی برای حل مشکلات ترافیک سالیان پیش در کشوری مانند انگلیس امتحان و مردود شد بنابراین مادامی که سیاست عمومی اختصاص منابع به ماشین داران است روز بروز بر ترافیک افزوده خواهد شد و این موضوع پیچیده ای نیست .
ثانیا چه صنعت خودرو و چه هرصنعت دیگری تازمانی که انحصار و سودجویی غیر درست و قیمت غیر واقعی و بی صداقتی با مردم را در دستور کاردارد روز بروز به سوی سقوط بیشتر خواهد رفت .
برای جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست ایران لازم است که ایرانی ها کمی تمیزتر فکر و رفتار کنند تمیزی افکار تمیزی اعمال و تمیزی اعمال تمیزی محیط زیست را به دنبال خواهد داشت .
الله لا یغیروا ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم .
سلام - آقای شهبازی درست می فرمایند. در واقع با هجوم خودروسازان خارجی همین قدر هم که خودرو می ساختیم اونهم هم به باد فنا میره به بهانه اینکه خودروهای داخلی ایجاد آلودگی می کنند و بقیه حرف و حدیث های مد روز
قانون از کجا اورده ای برای مدیران این صنعت اجرا کنید بعد از شناخت مردم از سرما یه های مدیران مطمن باشید راه حل پیدا خواهد شد
چون اينجا ايران است گرانتر ميشود علتش را هم اعلام ميكنند جنس مرغوبتر استفاده ميكنيم قيمتش گرانتر است
عزيزان ما بايد متحد شويم و نخريم تا زمانيكه اين بنجولها رو ما خريداري مي كنيم اينها نيز از ما سو استفاده مي كنند خدا شاهد اگر خريد نكنيم اينها به روز سياه مي افتند بايد تا يك مدت از وسايل نقليه عمومي استفاده كنيم تا اينها قيمت ها را به قبل برگردونند انشا الله با همت اين مردم قيمتها بر مي گرده
يكي از مهمترين تاثيرات خريد قطعات استاندارد همچون بلبرينگ و نيدل از منابع معتبر خواهد بود تا از اجناس چيني راحت شويم . ضخامت ورق بدنه ( گلگير ؛‌ اتاق ) طبق نقشه هاي اجزا خواهد بود در نتيجه هر ماشين سنگين تر آمار تصادف هم كمتر خواهد شد. كيفيت خدمات پس از فروش افزايش خواهد يافت و فكر نمي كنم اشكالي در تحويل به موقع خودرو و بدقولي به وجود بيايد
حمایت از تولید داخلی برای چی مگر غیر از این که برای رفاه ملت ایران باشه .اما این شرکتهای داخلی برای ملت اصلا کار نمیکنند پس بهتر اینکه تعرفه خودرو را پایین تر از حد معمول بیاورند تا ببینیم که پیشرفت تولید داخلی چه میشود
بیشتر از این به مردم ظلم نکنید
راستي ما چرا خودرو ملي داريم ولي دوچرخه ملي نداريم؟
با نظر احمد مخالفم.
همين طرز فكرها باعث شده كه تا به الان اين حل و روز ماشينمون هست.
بايد خودرو سازي رو به بخش خصوصي حرفه اي واگذار كرد، نه يكي بلكه چندتا.
در كنار رون دولت فقط و فقط نظارت كنه.
با تشكر
نتیجه ان که جیب خالی خودر سازان داخلی پر خواهد شد ودولت همچنان سوار بر دوش مردم اسب نحیف خود را زین خواهد کرد.و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
خلاصه نتیجه می گیریم که دست احمدی نژاد درد نکنه که با کاغذ پاره های تحریم باعث شد در صنعت اتوموبیل خودکفا بشیم !
تا موقعي كه صنعت خودروسازي داخلي ايران دست دو كمپاني وانحصاري باشدوضعيت خودروسازي همين هست كه هست.
تاوقتی خودروسازهادولتی هستنداین بدبختی هابرای ملت وجوددارد واقعابرای این خودروسازها متاسفم متاسف این ظلمی بسی بزرگ به مردم عزیزمونه ....فقط تاسف خدابدادمان برسد ازاین به اصطلاح مدیران...
ایران خودرو و سایپا دزد قلدر مال و حان مردم اند و نویسنده هم دستش با آنها یکی است و دشمن جان انسانهاست. تا کی باید به اجبار درآمد مختصر مردم برای خرید پراید و روانه شدن به سینه قبرستان هزینه شود؟؟؟ مشکل آلودگی و ترافیک با واردات اتومبیل سخت تر نمی شود با ادامه اجرای قوانین بی پایه راهنمایی رانندگی و چراغ قرمز های بی برنامه تقاطع ها و مافیای بنزین غیر استاندارد سخت تز می شود. چرا در کشورهای اروپایی با این همه صاحبان خودرو آلودگی نیست؟
با این مدیران وتازمانی که مفت خوری در شرکتهای دولتی با مدیرت دولتی وجوددارد وتازمانی که 30تا40در صد هزینه ناکجا آباد تحمیل می گردد تا زمانی که مدیران در قبال عملکرد شان پاسخگو نیستند تا زمانی که لابی ورانت هست تازمان رقابت واردات آزاد نیست تا زمانی نمایندگان مجلس از حق مردم دفاع نکنند تا زمانی که محیط زیست واستاندارد سمبلیک هستند همینه که هست
سلام
حالا فرض کن که خودرو ارزان شد و کیفیتش هم بالا رفت ، با خیابان های پر از چاله چیکار میکنیم، که بهترین ماشین هم بیاری یک ماه با چالش روبرو میشه؟
به نظر من در حالی که فضا را برای حمایت از تولید داخلی فراهم می کنیم باید شرایط برای رقابت نیز فراهم شود تا تولید کننده داخلی از این حمایت سوء استفاده نکند رقابت باید در همه ابعاد آن وجود داشته باشد اگر تولید کننده ما در خارج نمایندگی و فروش دارد باید کیفیت اخلی و خارجی اش مثل هم باشد و این وظیفه نظارتی باید جدی گرفته شود باور داشته باشیم اگر نظارت جدی نشود تا زمانی خواهیم توانست تولید کننده باشیم مصرف کننده تا فقیر است سراغ ما می آید و زمانی خواهد شد تا چینی ها جای پای خود را در صنعت خودرو باز کنند
بحث گره ترافیک تهران وسایر شهرهای بزرگ فقط با توسعه حمل ونقل عمومی وفرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی حل می شود.ضمنا تا زمانی که خودروسازان خیالشان از تعرفه های بالای ورود خودرو به کشور راحت است همچنان مردم باید خودروهای بی کیفیت وفاقد استانداردهای لازم سوار شوند.اگرخودرو داخلی قابل رقابت با محصولات خارجی باسد وتنوع مناسب داشته باشد قطعا مردم دوست دارند محصول داخلی را مصرف کنند.
با سلام
من جهت تحصیل به فرانسه رفته بودم و در آنجا دیدم مردم تمایل کمی جهت استفاده از اتومبیل شخصی شان را دارند و علت آن داشتن سرویس ایاب و ذهاب خوب و عالی هست مثلا در شهر پاریس 22 خط مترو وجود دارد و یک شهروند پاریسی به هر نقطه ای که از شهر پاریس بخواهد برود تنها با یک بلیط و تعویض یک یا چند خط مترو می تواند به راحتی و باسرعت بیشتر به مقصد برسد . بد نیست مسئولین ما کمی هم بفکر الگو برداری از شهرها و کشورهای موفق در این زمینه باشند به خدا قسم غربی ها همه چیزشان بد نیست
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
به نکته خوبی اشاره کردی.توسعه حمل و نقل عمومی
سهام خودرو سازان را از وزير صنعت بزور بگيريد همه چيز درست مي شه
تابناک چرا کسی نمی خواهد خودرو ارزان شود،بخدا اینها لابی دارن.آخه چه جوری یه کارمند بدبخت با حقوق یه میلیونی پراید بیست میلیونی بخره ...شما اسمشو بذارخودکفایی صنعت خودرو تکلیف آدمایی مثل ما چیه که تاوان تک محوری وتحریم خودرویی صنعت خودرو رو میبینیم...چن سال بودکه میگفتن ما خودکفاییم ..دیدیم که چقد خودکفا بودن ..حالا تولیدو نصف کردن که هرجورهست،قیمتو بالا نگه داردن...نظر شهبازی بمونه برای خودش...
انجام این کار وضعیت بهرانی فعلی را بهتر میکند ولی در دراز مدت باید فکر بهتری شود، تا علاوه بر این که از این آلودگی نجات پیدا کنیم خودروی با کیفیت تر و با قیمت ارزانتر بخیریم.
واقعا مسئولین نظر مردم را میخونند؟ تابناک این نظران به اطلاع مسئولین میرسه ؟ واقعا چرا اهمیت نمی دن؟ چرا قیمت خودروی 10 و 12میلیونی را 30و 35 میلیون به مردم می دهند ؟این ظلم نیست؟
تا رقابت نباشد کیفیت خودرو همین است
هرگاه رقابت بین تویوتا و ایران خودرو و سایپا به وجود آمد خودروسازان ایرانی رشد می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
لگن سازان ایرانی با استفاده از 3 دهه انحصار دولتی ، چنان از قافله عقب افتاده اند که اگر تعرفه واردات کاهش یابد و رقابت شکل بگیرد ، یک سال هم دوام نخواهند آورد و با سر به زمین خواهند خورد پس امیدی به رشد آنها نیست و فقط مردم باید با تحریم آنها ، این بی انصاف ها را گوشمالی دهند
بهتره دولت دست به واردتان خودروهاي برقي و هيبريدي براي سواري در داخل شهر هاي بزرگ بزنه و در بعضي از مناطق شهرهاي بزرگ فقط از دوچرخه و سايل نقليه عمومي كه فقط با برق كار مي كنن استفاده بشه و از استفاده از خودرو هايي كه مصرف بالاي 7 ليتر در 100 كيلومتر دارند رو در داخل شهر ها ممنوع كنن اونوقت كمك كم شايد هوا بهتر بشه بهتره واردات خودرو و تكنولوزي خوردروهايي رو انجام بدن كه كم مصرف باشن
تا زمانی که بخش قابل توجهی از سود فروش قراضه های داخلی به مردم به جیب دولت سرازیر می شود برداشتن تحریم و... هیچ نفعی به مردم نخواهد رساند
چرا تو هیچ کدوم از شهرهامون جایی واسه دوچرخه سواری نداریم ؟؟ آخه چرا...........
با سلام
هرچند تحریم ها برداشته بشن شاید افت قیمت خیلی ناچیز داشته باشیم اما نظر من این اگه دولت به زودی پراید 1823 و پراید 2050
به بازار خواهد با تکنولوژی برتر دارای چهار لاستیک چرخ و یک زاپاس اضافه همراه با فرمان !!!!!!
مردم خودرو بخرید اما گران نخرید هر وقت پراید اومد رو 5 میلیون اون موقع بخرید با قوطی ورداشتن چار تا میلنگ و سیلندر گذاشتن توش میگن ماشین ای خدااااااااااااااااااا
به نظر من، این بار هم صنعت خودروی ایران در ایجاد توانایی بومی موفق عمل نخواهد کرد. و دور باطل كلاه گذاشتن بر سر مردم باواردات خودرو با گمركي پايين پايان خواهد يافت . 35 سال عمر يه آدمه آقاجون، خدايي صنعت خودرو هر چي مردمو چاپيدن بسه . تو جريان تحريم ،معني خودرو بومي رو خوب فهميديم!
1-با نظر آقای شهبازی کاملا موافقم
2-به نظر اینجانب مدیریت خودرو نمی خواهد بومی شود
3-الف:بهینه سازس سوخت ب:حمل ونقل عمومی استاندارد جهانی ج:خودرو استاندارد جهانی د:فرهنگ استفاده صحیح از خودرو و تفریح و دور دور نکردن با آن
می تواند بر کیفیت خودروهای داخلی افروده شود و قطعاً بر قیمت تمام شده خودروها نیز تاثیر گذار می باشد و امیدوارم به زودی روزی برسد که یک کارمند بتواند حداقل یک خودرو قسطی مناسب برای خانواده خود تهیه کند.
با سلام
چرا تمام مشکل آلودگی هوا را به گردن خودرو می اندازید ، یه منزل یک یا 2 طبقه به 10 تا 16 واحد نبدیل شده موتورخانه ها تمام ندت سال یکسره روشن هستند ، ساختن برجها در نقاط غیر کارشناسی شده باعث عدم وزش باد مناسب می شوند . ساختن فضای سبز کمتر از ساخت برجها می باشد. کارخانه های موجود در غرب تهران موجب
انتشار آلودگی از غرب به شرق می باشد. پس دور کردن کارخانه ها از تهران و ساختن ساختمانهای مرتفع با در نطر گرفتن وزش باد و نوع سیستم گرمایشی بیش از 70درصد از آلودگی هوای تهران جلوگیری می کند. متاسفانه سازمان حفظ محیط زیست در موارد نه کارشناس داره نه کارشناسی میکنه فقط گیر داده به خودروها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
والله منم همینو چند روز پیش نوشتم بعضی از دست اندرکاران تراکم بهشان برخورد!
باسلام خدمت مردم شريف ايران
از آنجا كه علاج گرانفروشي نخريدن است، از همه شما بزرگواران ملتمسانه خواهش ميكنم براي جلوگيري از انحصارطلبي توليدكنندگان خودروهاي بي كيفيت داخلي(به قول خود مسؤلين ارابه هاي مرگ) و جلوگيري از رانت خواري واردكنندگان انحصاري خودرو به مدت فقط شش ماه نه خودروي جديد بخريد و نه اينكه خودروي فعلي خود را عوض نماييد.
با اين كار خواهيم ديد كه مشكل خودرو نه به دست مسؤلين بي تفاوت، بلكه به دست خودمان حل خواهد شد.
مطمئن باشيد.
آقا مشکل بنظرم خوده دولته ، یک انحصار تولید وفروش خودرو داخل کشور دست دولت است ،هرچند درزیرمجموعه ها شرکتها کوچک خصوص هستند ،دوم دولت باوضع قوانین گمرک وتعرفه اون ویزگی رقابت کامل بازار که دراقتصاد مطرحه رعایت نمی شود عملا با این دوویژگی میشه گفت که خودرو یک کالای انحصاریه ودودش تو چشم مردم جامع متوسط وفقیر میره
ببين تابناك جان اين موارد بايد به گوش مسئولين برسه وگرنه ما كه گوشمون پره از اين حرفا چرا كه هم تو جمع دوستانه و هم تو جمع هاي خانوادگي اين بحث ها هميشه ميشه حالا اين جا مردم هر چي كه به هم بگن و به گوش كسي نرسه تغييري رخ نمده.
تو اين زمينه چند تا نكنه هست :
1بايد قبول كرد كه كشور ما هيچ وقت خودرو ساز نمي شه نه از لحاظ تكنولوژي و نه از لحاظ نو آوري نمي تونه با هيچ خودروسازي رقابت كنه حتي خودروسازهاي چيني اين يه واقعيته شماببينيد كه كداميك از خودروهاي توليد ايران منحصرا ايرانيه؟
2-آخه مگه ما بايد همه وسايل مصرفي مون رو خودمون بسازيم ؟همه كشور ها مگه بايد خودرو ساز باشن؟ مگه برزيل و آرژانتين و هلند و پرتغال و يوگوسلاوي و دانمارك وسوئيس و خيلي ديگه از كشور ها خودرو سازن؟اونا صنايع ديگرشون رو ارتقا دادن و دارن از خودرو هاي كشورهاي ديگه استفاده مي كنن.
3- با توجه به پتانسيل خوب كشور ما در زمينه هاي كشاورزي دامپروري صنايع دستي صنايع پتروشيمي صنايع نفتي ما بايد تو اين زمينه ها سرمايه گذاري كنيم .
4- كار خانه هاي محترم به اصطلاح خودرو ساز هم مي تونن محل مونتاژ خودرو هاي خودرو سازهاي معتبر دنيا باشن و قطعه ساز ها هم با رشد تكنولوژي خود به توليد قطعات همين خودرو ها بپردازند .
5-هم كشورمون تميز تر ميشه هم شيك تر و هم ايمن تر.
6- يه رئيس جمهور مرد مي خواد كه نه از استيضاح بترسه نه از ديگر حكمها و بياد اين همت رو بكنه و باعث سر بلندي ايران و ايراني بشه.

موفق باشيد
ما ایرانیها حافظه تاریخی نداریم.
اگه یادتون باشه تا چند سال پیش ایران خودرو و سایپا تو بوق و کرنا کرده بودن که ما به خودکفایی رسیدیم و 100 ماشینامون ایرانی و ملیه.
از 2 سال پیش که تحریما شروع شده قیمتاشون دو برابر شده. و استدلالشون اینه که قطعات رو وارد می کنیم.
یه مطلب دیگه اینکه اون زمان که پراید شد 17 میلیون دلار 3600-3700 بود. الان که دلار 3000 تومن شده بازم قیمت ماشینا پایین نیومده! این خودروسازهای نون دولت خور مردم ما رو چی فرض کردن.
من به همه توصیه میکنم از کمپانی ماشین نگیرن. تا همون تولید نصفشون هم قطع بشه
تا وقتی که مردم مانند گوسفندباشند وسرشان پایین بندازند وضع بهتر از این ها نخواهد بود و خودروی که برایشان لایق باشد تولید می کنند یعنی همون پراید بسه.
می خوام به یک نکته خیلی مهم اشاره کنم اونم قیمت تمام شده خودرو هستش، وقتی یک خودروی روز که قیمت متوسط 20 هزار دلار هستش که با دلار 3000 تومان 60 میلیون میشه با خودرویی مثل پراید که حدود 20 میلیون هستش مقایسه می کنیم، در مقایسه می گیم پراید ارزونتره، در حالیکه به نظر من هزینه پراید برای جامعه بیشتر از یک خودروی روز هستش، علت: 1- میزان مصرف سوخت حدود 3 برابر 2 - عدم رعایت استانداردهای ایمنی روز دنیا، در نظر بگیرید سالیانه چقدر ضرر مادی و معنوی از تصادفات ناشی از خودروهای بی کیفیت به جامعه تحمیل می شه که با قسمتی از این ضرر مردم می تونند سوار بهترین خودروها بشند. 3- عدم رعایت استانداردهای سوختی به طوریکه خودروهای روز با استاندارد یورو 5 تقریبا آلودگی صفر دارند در حالیکه خودروهای تولید داخل تو یورو 2 موندند. هزینه‌های ناشی از آلودگی و سلامتی رو در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این علل می تونیم در نظر بگیریم که خودروهای ساخت داخل قیمتی حدود 60 تا 80 میلیون دارند. و افتخار کنیم که ارزش خودروهای داخلی در واقع چیزی حدود 20 تا 25 هزار دلار هستش. یعنی تو رنج قیمتی خودروهای روز دنیا و این می تونه باعث افتخار باشه!! که صنعت خودروی مونتاژ کن ما چه خودروهای با کیفیت و قیمت روز تولید می کنه!!
برخی از نظرات رو خوندم
اکثرا به دلیل کوتاهی خودروسازان گله دارن و حق هم دارند
بهرحال ما میدونیم که توسعه کارخانجات خودروسازی و تولید صد در صد داخلی به صنایع عظیمی نیاز داره که صفر تا صد را تامین کنند و در حین انجام اقدام به بروز نمودن تکنولوژی خود نمایندو در حال حاضر این امکان وجود ندارد. موضوعی که وجود داره حتی اگر ما بخواهیم به این امر دست پیدا کنیم کشورهای صادر کننده تکنولوژی اون رو به ما نمیدن یعنی به هیچ کشوری نمیدن . تنها راه بازگشت به توانمندسازی صنایع قطعه سازی و همچنین خرید تکنولوژی آن از بازار سیاه بصورت چراغ خاموش است مثل تکنولوژی هسته ای پهباد ها موشک ها و ماهواربر
همچنین با استخدام مهندسین خارج شده از شرکت های بزرگ و دادن حقوق های دوبرابر به ایشان و آموزش به مهندسین مربوطه و به دنبال شرکت های ورشکسته خودروسازی بودن و همچنین نوسازی بافت پرسنلی خودروسازان شاید راهکاری برای این مشکل باشد
بهرحال اگر عزم ملی باشد میتوان آن را حل کرد این تجربه ای است که بعد از جنگ و از صنایع دفاعی آموختیم
اگر مدیر موفق هرچند نادر می بینیم ریشه در سنت و تربیت خانوادگی دارد نه فرایند علمی و روز دنیا که دولتها باید پاسخگوی آن باشندبه این پاسخهای مثلا مدیران مملکت دقت کنید : مشکل کمبود آب مردم باید ..آلودگی هوا مردم باید... عزاداران شدن 100 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات مردم باید ... سقوط هواپیما مردم باید.. (بخوانید خلبان باید )...اگر شما از یک آدم الدنگ بپرسید همین پاسخها را می شنوید پس فرق یک مدیر با یک الدنگ در چیست؟ به اصطلاح مدیرانی که اینگونه پاسخگو هستند سهم بیشتری از ثروت این مردم را تحت عنوان مدیر بر می دارند و حتی یک استکان چایی هم در محیط کار برای خودشان نمی ریزند و هزینه آن را بر دوش پول نفت می گذارند . اگر نتوانیم یک تشکیلات 5 هزار نفری را بر اساس آخرین شیوهای روز دنیا مدیریت کنیم 75 میلیون انسان را اصلا نمی توانیم وادعای 7 میلیارد را باید به تیمارستان ارجاع دهیم موضوع تدبیر کار خودروسازی هم از این دست است اجازه بدهید فرایند طبیعی رشد صنعت خودرو شکل بگیرد و نگاه علیل بودن و گداصفتی که تکیه کلام مدیران مملکت شده ( دولت باید حمایت کندتا..) را معیار تصمیم گیری قرار ندهید .
امیدوارم روزی برسه از دست این ماشین های ایرانی راحت بشیم
لطفا بفرمایید تولید خودرو نا امنی مانند پراید از نظر شرعی چه حکمی دارد
هموطنان ! شهروندان ! مخاطبین و نویسندگان و خوانندگان محترم تابناک !
هیچ فکر کردید که ما ایرانیها 30 ساله داریم این حرفها رو تکرار و تکرار میکنیم و هیچ نتیجه ای حاصل نشده !!
آخه تا کی !! فکر کنم سال 1410 فرزندان ما باید اسی و عقده این حرفا رو داشته باشن !!
چرا مدیران خودرو سازی و خصوصا وزارت صنایع خودشو زده به کوچه علی چپ !! اگه در نطر بگیریم که این صنعت معیوب دستکم سالانه باعث مرگ مستقیم 5000 نفر از هموطنان ما میشه ، اونوقت بازم به عقل و منطق و خرد سازگار هست که ما از اشتغال پاره وقت و نارضایتانه حدود یک میلیون نفر دفاع کنیم !!!
کارگران ناراضی در شرکتهای خودرو سازی که خودروهایی رو تولید میکنند که بستگان نزدیک خودشون رو به کام مرگ میفرسته !!!
این ماجرا و این قصه عجیب و غریب تنها باعث سود چندین میلیاردی واسه چند نفره !!!
بیایید برای حل این مشکل یک اقدام اساسی چاره کنیم و دیگه سال آینده این موقع تابناک تیتر نذاره که نظر شما مردم بدبخت راجع به خودروسازی فشل چیه ؟!؟!؟ 
اینها با چه رویی دوباره رفتن با فرانسویها زدوبند کردن. واقعا آدم نمیدونه چی بگه. من دیگه 10 سال هم بدون ماشین بمونم نمیرم از محصولات فرانسوی بخرم.
in sanat bayad bazsazi beshe..be har gheymat ke shode..motmaenan vaghti khodro haye kam masraf va benzine geroon biyad bazar..tamame in mashinaye too khiyaboon jam mishan va sar az zob ahan dar miyaran..
حيف پول هاي ما كه به فرانسه سرازير شود ما از فرانسه زياد لطمه خورده ايم فقط انتظار دارم تكنولوژي مونتاژ از هرجا ميارن بجز فرانسه و كانادا باشد. فرهنگ بايد درست بشود ما فرهنگ استفاده ازوسايط نقليه و صرفه جويي در انرژي را اصلا مد نظر قرار نمي دهيم فقط ماشين لوكس ميخوايم و عشق سرعت!!!!
من با نظر اقای شهباز موافقم.برای حل یک مشکل نمی توان از یک منظر نگاه کرد عوامل متعددی دربحث الودگی دخالت دارند که باید حل شود از جمله انها کیفیت موتور اتومبیل های داخلی است که مصرف بالایی دارد شما با ساخت پل دوطبقه و جاده های بیشتر هرچند صرفه جویی اندکی خواهد شد اما همزمان باید کیفیت خودرو هایی که قرار است در این راهها تردد کنند را نیز باید ارتقا دهید.
شك نكنيد شك نكنيد شك نكنيد كه هيچ تغييري غير از گران شدن روز به روز و كم كيفيت شدن روز افزون نخواهد بود من به شما قول ميدهم
اگر مبحث اشتغال مطرح است ، مکان و افراد شاغل در خودرو سازی بروند زیر مجموعه یک شرکت خودرو سازی بزرگ و صاحب تکنولوژی مثلا مثل تویوتا و ...
اگر مبحث پیشرفت داخلی و تکنولوزی خودرو سازی است که 35 سال وقت داشتند و فقط و فقط درجا زده اند و منابع کشور را از بین برده اند !
کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا هم همه تجهیزات مورد نیازشان را خودشان نمیسازند
اگر مبحث سود آقا زاده های سهام دار و صاحب خودرو سازی ها است که به همین منوال خون مردم را درون شیشه کنند ، مطمئن باشند که آب از آب تکان نمیخورد و دنیا به زندگی خود ادامه میدهد ، حالا 75 میلیون جمعیت ایران هم فقط برای رساندن منافع به آنها کار کنند ، اتفاقی نمی افتد
من واقعا زبونم بند اومده با وضعيت وحشتناكي كه چه واسه خودرو و چه تمامي زمينه هاي ديگه كشور پيش اومده .
واقعا واسه خودم و تمام ايراني ها متاسفم.
متاسفم كه باز هم بايستي صبر كرد و ديد كه چي ميشه . اما تجربه نشون مي ده كه همه چيز بدتر و بدتر ميشه تا خود مردم كاري نكنن.
ورود خوردوهای فرسوده ، اتوبوس های دودزا و ماشین های با مصرف غیر استاندارد به کلان شهر ها ممنوع شود، تسهیلاتی برای خودرو استاندارد مد نظر قرارگیرد+از خودروهای شارزی جدید که در اروپا رایج شده استفاده شود+مهمتر بنزین غیر استاندارد...
تا وقتيه كه عزمشون رو براي ارئه كيفيت بهتر و طراحي مدرن جزم نكنن اينها فايده نداره، برداشتن تحريم فقط قيمت خودرو رو پايين مياره ولي كيفيت ماشين هنوز مال 30 سال پيشه.
وقتی بچه بودم می شنیدم باید به خودروسازها فرصت داد
الانم بچه ام می شنوه که باید بازم به خودروسازها فرصت بدیم
فکر کنم این فرصت تا نوه من باید داده بشه به خودرو سازهااا
دولت باید خودرو را بعد از 10 سال از رده خارج کند وامی با درصد پایین بدهند تا کسانی که خودرو فرسوده دارند تشویق شود تا خودروش را عوض کند هم به نفع مردم است هم به نفع دولت
ما عادت کردیم مشکلاتمونو بندازیم گردن همدیگه ولی آیا اینجوری به جایی میرسیم؟ ما عادت کردیم صورت مسئله رو پاک کنیم! اگه کیفیت خودرو ساخت داخل در مقایسه با مشابه خارجی پایینه آیا راه حل تخته کردن در خودرو سازی و وارد کردن محصول خارجیه بهتره؟! میدونین این صنعت چقدر برای پویایی مملکت و نیروی کار اهمیت داره؟ آیا اگه خودرو سازی 100% خصوصی بود وضع بهتر از این میشد؟ بنظر من بدتر میشد! شما یه نگاه به صنعت و کشاورزی بخش خصوصی بندازین. مثلا در تولید پسته - میوه - گندم - برنج...لوازم خانگی - الکترونیک - برقی - فلزی - پلیمری - پوشاک... بخش خصوصی (بخوان مونتاژ قطعات چینی و تایوانی ...) وضعمون بهتره؟! آیا بخش خصوصیمون واقعا حرفی برای گفتن داره؟ چرا همش گیر میدیم به خودرو ساز؟ عملکرد صنعت نفت با اون بودجه های نجومی بهتر از خودرو سازیه؟ صنعت فولاد چطور؟ باید خودمون درستش کنیم. باید از اونایی که موفق شدن یاد بگیریم (انتقال تکنولوژی). باید زحمت بکشیم. باید سخت کار کنیم. واردات و مفتخوری و لوکس گرایی مال فرهنگ کشورهای عرب نفتخیزه نه ما. ایجاد و حفظ اشتغال و به تبعش امنیت اجتماعی از نون شب واجبتره. در مورد اهمیت اشتغال برای ژاپن به این نمونه توجه کنید. قیمت فروش new mazda 3 بصورت CKD حدود 28000 دلاره در حالی که قیمت مونتاژ شدش حدود 18000 دلاره!! میدونین چرا؟ چون طبق قانون دولت ژاپن صادرات خودرو بصورت CKD باعث از دست رفتن فرصت شغلی میشه پس باید شرکتی مثل مزدا مبلغی به ازای هر فرصت شغلی که از بین میره از شرکت خریدار که همون گروه بهمن خودمونه دریافت و به دولت بپردازه که بعنوان بیمه بیکاری به شهروند ژاپنی پرداخت بشه! ما نباید دنبال برند خارجی باشیم. باید به تواناییهای خودمون اتکا کنیم. میلیونها نفر تحصیلکرده و صدها هزار نیروی متخصص داریم که درصد زیادیشون جذب کشورهای پیشرفته شدن دارن برای اونا کار میکنن. از NASA گرفته تا BOEING- GM - FORD .....بنظر حقیر مشکل اساسی ما ریشه فرهنگی داره. فقر مدیریت صحیح هم مارو به این روز انداخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
رشته من اقتصاد سیاسی مدیریت اجرائیه. صحبت های شما کاملا درسته اما علامت سئوال اینست که چگونه فرهنگ چرتکه ای را با چیزی که در بالا گفتی جایگزین کنیم؟ خوشحال میشم بشنوم
عمر ما که تمام شد.شما را به خدا به خاطر نسل بعد
بگذارید واردات ازاد و رقابت جدی باشد.
تا وقتی انحصار در دست این تولید کنندگانی که من می بینم هست
وضع از این بدتر هم می شود.
خیال همه راحت باشه تمامی قطعات خودرو پاک تمیزو اما چینی است.
اینکه با افزایش تعداد خیابانهای دو طبقه مشکل ترافیک و آلودگی هوا حل نخواهد شد کاملا" درست است علاوه بر اینکه بدلیل تراکم بالای جمعیت در تهران تعداد خودروهای بیشتری وجود دارد به نظر بنده متوسط مصرف بنزین و سایر فراورده های سوختی در شهر تهران نسبت به سایر شهرها و به خصوص شهرهای کوچک بیشتر است و این نیز بدیهی است چون تهرانیها مجبورند برای و رسیدن به محل کار و یا خانه و سایر مقصدها راه بیشتری را طی کنند به نظر میرسد تنها راه حل رهائی تهران و سایر کلانشهرها از این دست معظلات ایجاد جذابیتهای این شهرها در شهرهای کوچک است تا هم جلوی مهاجرت گرفته شود و هم مهاجرت از شهرهای برزگ به شهرهای کوچک امکانپذیر گردد
فقط با بنزین گران خودرو ارزان خواهد شد و شاید با کیفیت .
بايد به خودرو سازان خارجى اجازه داده شود به ايران بيايند و نمايندگى بزنند...
1-در وهله اول تعطیلی تمام خطوط تولید خودرو به مدت حداکثر 2 سال
2- اختصاص بودجه ای که تاکنون صرف تولید می شد برای توسعه ی بخش های تحقیق و پژوهش واحد های صنعتی مرتبط با خودرو
3-اختصاص مبلغی از یارانه هر ایرانی یا درآمد عوارض واردات کالاهای لوکس به کارکنان خودرو سازی جهت رفع نگرانی آنان از بابت بیکاری در طی مدت اجرای طرح ضمن برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای به روز رسانی اطلاعات فنی کارکنان
4-حمایت همه جانبه دولت از ورود بخش خصوصی به این کار و تشویق پژوهش گران و دانش پژوهان جهت همکاری علمی
5-اختصاص بودجه مناسب جهت افزایش ظرفیت کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی
در اینکه خودروسازی داخلی کاملا خارجی است شکی نیست.در اینکه کیفیت بسیار پایین است نسبت به استانداردهای روز و قیمت هم بالاست (به دلایلی) شکی نیست.
در اینکه به نفع مردم و کشور است که خودرو بصورت آزاد و کامل از خارج وارد شود شکی نیست اما در این هم شکی نیست که عده ای فاسد منافع شخصی را بر مصالح ملی از نظر زیست محیطی ،ایمنی،به صرفه بودن و...را زیر پا بگذارند و خود اتوممبیل 2 میلیاردی سوار شوند و آخر هفته به ویلای شمال 10 میلیاردی برود و تابستان با اهل و عیال به اورپا برود و با پول مردم در هتل 5 ستاره اقامت کند.حمایت از تولید ملی فقط یک سرپوش است.هر کس هم بخواهد جلوی این جفا را بگیرد یا او را می خرند یا برکنار می کنند.
ای مردم من نمی دانم آینده مملکت با این آقایان چه می شود؟؟
خودرو سمند پایه گازسوزمدل 90 را در تاریخ17/10/1392فروختم5/17به این امید که در 22بهمن صفر آن را به قیمت 200/21خریداری کنم آنقدر جلسات شوارای رقابت و خودرو سازان پر محتوا و به نفع مصرف کننده بود که در حال حاضر آم سمند را با400/29یکماهه باید خریداری کنم خودرو ساز ملی تشکر تشکر
تنها راه مبارزه با آلودگی هوا ورود اتومبیل هایی با تکنولوژی روز و مدرن به داخل مملکت هست که هم مصرف پائینی دارند و هم آلودگی کمتر و ضمنا نیاز هست تا کیفیت بنزین تولیدی نیز افزایش یابد تا غول آلودگی مهار شود. همین.
اگر دولت به روال سابق به تولید بی کیفیت خودرو با قیمت گزاف ادامه دهد.نشان از بی توجهی و کم اهمیتی به مردم است.چرا ما باید پژو 405 آشغال رو که تولید سه دهه پیشه اروپاست به قیمت 30میلیون به مردم بندازیم.درصورتی ککه با این پول میشه خیلی ماشینایه بهتری خرید...وقتی آقایون و آقازاده ها بنز و پورشه سوار میشن چرا مردم باید خر سوار شن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به فکر مردم نیستن آقا
سئوال اينجاست ايا همه كشورها خودرو توليد ميكنند .مثلا كشور ‍زاپن و المان و ايتاليا وامريكا چرا خودرو توليد ميكنند .وسايرين نه
ايا كشور ما ميتواند در اين صنعت با اين گروه از خودرو سازها رقابيت كند
همه مديران .و در طول اين سالها تحصيل در اموزش و پرورش .بما اموختند كه ايران
1.كشور پهناوري هست با اب و هواي 4فصل 2.سر زمين ما غني از معادن -3.كشورما داراي منابع عظيم نفت وگاز
تااينجا درست
خودرو چه نقشي در منابع ايران دارد
ايا اين صنعت خودرو يك فكر انگليسي نبوده
اگر به تمام روستاهاي كشور سري بزنيد تعداد خودروهارابا ميزان ماشين الات كشاورزي مقايسه بكنيد .خواهيد ديد كه اين يك صنعت انگليسي ميباشد براي نابودي بخش كشاورزي .چون خودرو اساسا يك صنعت تجملي است .اما صنعت ماشين الات كشاورزي .يك صنعت مادر است .وتوليد كار وافزايش طراز ثروت ملي
اگر گروه خودروسازي .بجاي خودرو از فردا ماشين الات كشاورزي توليد كند .هم اين گروه كه مشغول به كار هستنند .خواهند بود .وخيل عظيمي از جوانان در سراسر كشور سر كار خواهند رفت .وان جوان بجاي استفاده از وام خودرو براي مسافركشي .يك تراكتور از ايران خودرو خواهد گرفت .كه همه بهره ببريم
ما بخشي از صنعت خودرو سازي را ميتوانيم به ماشين الات معدن تبديل كنيم كه ارزش افزوده دارد
ودر انتها ما ميتوانيم بجاي صنعت خودرو صنايع بالا دستي نفت را توسعه دهيم .
به شما متذكر شوم .كه مطمئن باشيد كه صنعت خودرو يك فكر انگليسي براي مردم تجمل پرست ايراني ساخته وداده شده وزياد روي ان تمركز و هزينه نكنيد .بخودتون بياين .راه رو دارين اشتباه ميرن .صنعت خودرو بايد .به صنعت ماشين الات كشاورزي وماشين الات معدن تبديل شود .منابعي كه خداوند در دل ايران زمين قرار داده .با صنعت خودرو در نمياد .بلكه با ماشين الات كشاورزي .و معدن در مياد
وقتی عرضه تولید ماشین نداریم چه اجباریه که اینکارو بکنیم ! فقط ملت بیچاره رو اذیت می کنیم ! تولید ماشین رو بذاریم کنار ! زور که نیست ! ماشین بی کیفیت با قیمت بالا ، آخرشم میگن داریم ورشکسته میشیم !!!!
مخالفم...نمیشود صورت مسئله را پاک کرد.راه حل ترافیک تهران افزایش و گسترش مترو و دیگر وسایل رفت و آمد عمومی است.
فقط بایستی شاخ این دو غول ماشین سر هم کن شکسته شود
يك خاطره از گذشته پر افتخار صنعت خودرو : حدود 14 سال پيش من در يك كارگاه توليد توپي چرخ عقب پرايد كار مي كردم ، و توليدات كارگاه هر هفته به شركت سايپا ارسال ميشد تا اينكه يه روز 14000 توپي فرستاده شده برگشت خورد ، چون توپي 4 تا سوراخ داره كه به علت اشتباه در تيز كردن مته همشون گشاد شده بودن و عملا به هيچ دردي نمي خوردن...
ولي مي دونيد چي شد؟
با يه تلفن مشكل حل شد و قطعات معيوب به شركت سايپا ارسال شد
بهترین کار اینست که مسیری برای تولید قطعات خودرو برای خودروسازان خارجی ایجاد شود. یعنی "قطعه سازان خصوصی" ما با استانداردهای خودروسازان آلمانی، سوئدی، فرانسوی، کره ای و مانند آنها قطعه ساخته و به خود آنها بفروشند. به این ترتیب فرهنگ تولید کیفی و با قیمت مناسب آنها به تدریج و به همراه ارز وارد کشور شده و می تواند به فرهنگ تولید ما را نیز ارتقا دهد. خود ما نیز بیشتر خودروهای جمعی یا ماشین آلات کشاورزی تولید کنیم.
از اقتصاد اروپا و امریکا پند بگیریم و بس؟ حیف می گویند ما مسلمونیم. و در کارها جوری دیگر رفتار میکنییم. چرا ملت ما باید اینگونه فدای ندانم کاری شوند. آلودگی . دود و دم . مریضی . دادن تاوان ندانم کاری و سیاست های غلط و ......................................
از زعمای قوم باید. پرسید. که گره جنوبی باین مرحله فنی و صنعتی رسید ایا همین راه را دنبال کرد یا اینگه با نیروی راهبری و انسجام کاری ابرقدرت صنعتی گردید
متاسفانه مشکل اصلی داشتن خودرو نیست .مشکل رقابت بی حد وحصر ما ایرانیها در مد÷رستی است.وانگهی تا خدمات حمل ونقل عمومی چند برا برشخصی نباشد اسمان هم جوابگوی خانه های ÷بر از ماشین را هم نمیدهد .تازه متمولین برای حیوانات خود هم ماشین جدا میخرند.یادمان میرود زندگی در جهان با طبیعت مرده وکویری چه مفهومی دارد.باید ÷یشنهاد کرد استفاده از اسب در شهرها احیا شود.
از ماست که بر ماست
ما ایرانی ها سالهاست که اتحادمون رو از دست دادیم به خاطر راحتی خودمون حاضر به تحمل کوچکترین سختی ها که هزینه ی اتحاد هست نیستیم تا اونجا پیش رفتیم که با شنیدن این حرف که آی مردم نخرید این خودروهارو!!! سریع تو دلمون میگیم برو بابا!
از ماست که برماست،تمام حرفها ونظرها فقط شعار اگه مردم ایران باهم باشن همه کار میشه کرد ولی متأسفانه همه میگن مرگ خوبه ولی برای همسایه،وقتی برای همین به اصطلاح فرقون چندین ماه خودمونو الاف میکنیم که بخریم وسوار بشیم پول میدیم و التماسم میکنیم دیگه چه کسی میادوفکر کیفیت باشه،تمام اینا از این مردم ساده سو استفاده میکنند.
تا زمانی که خصوصی سازی واقعی صورت نگیرد ، این آش و کاسه همیشه خواهد بود .
- سالانه به تعداد کشته های جاده ها به خاطر بی کیفیتی و ... این دو خودروساز اضافه خواهد شد ، یعنی بیشتر از 25 هزار نفر در سال
- به سکته های قلبی و ... به خاطر بی کیفیتی بنزین و خودروها در سوزاندن بنزین و گازوئیل اضافه خواهد شد
هیچی!
همین الان هم خودرو سازها دارن میگن
این خودروها با دلار 2400 تومان تولید شده پس تا دلار 2300 باید منتظر بود....
وقتي ما مردم از روي نياز خودرو با كيفيت داخلي را با بالا ترين قيمت خريداري ميكنيم حال بايد تبليغ كنم نبايد خودرو با كيفيت وارد كشور شود چون اقازاده را برشكست مي شود
اگه قرار بود صنعت خودور سازی ایران به سرانجامی برسه تو این مدت طولانی به جایی رسیده بود پس بهتره که اصلا این صنعت رو از بین ببریم و بجای اون اینه همه سرمایه رو که بصورت انگلی برای جامعه شده تبدیل به صنعت کشاورزی کنیم که هم از نظر مواد استراتژیک خودکفا بشیم هم برامون ارز آوری داشته باشه و هم بیکار نداشته باشیم به جای تولید خودرو بی کیفیت هم واردات خودروهای بروز رو داشته باشیم
به خدا به صلاح همه است اگه در ایران خودرو و سایپا رو گل بگیرن...........
اقا مگه زوره؟؟ نمیتونیم صنعت خودرو سازی داشته باشیم ما. قرار نیست پدر مردم در بیاد تا اینا هر چند سال یه بار تنها پیشرفتشون این باشه که چراغای 206و عوض کنن بعد بشه رانا!!!
به خدا باید گمرکیارو بردارن
تا کی باید ماشین آشغاله ایران خودرو و سایپا را به 6 برابر قیمت بخریم ، شما در مقابل تمام کشته ها مسئولین و در مقابل خدا باید پاسخ گو باشید
صنعت خودروسازی ایران مثل یک نوزاد ناقص الخلقه ست که از اول تولدش هرچی دستش رو گرفتن هنوز نمی تونه رو پای خودش واسته، دلایلش هم مشخصه، وقتی با فروش یک پراید می تونن حتی هزینه پونزده سال بنزینش رو هم پیش پیش بگیرن دیگه اشتغال زایی و صنعت ملی بهونست. همین سرمایه رو اگر تو کشاورزی صرف می کردن که راندمان آبیاریش زیر 20 درصده تولیدش 4 برابر می شد.
چی بگم که همه ان ها رو می دونیم و بازم ساکتیم
همش حرف از حمايت از خودروسازان ميزنند، تو اين 35 سال اگه از الاغ حمايت نيشد تا الان يه ماشين خوب طراحي ميكرد.
مطمئن باشید هیچ تغییری نمیکنه.مدونی دلیلش چیه چون اون دسته از افراد مایه داری که چنصد دستگاهو خریده یا کار خونه ای که ساخته باهزینه بالا نمیاد اون هارو باقیمت تعیین شده بفروشه! شما باشید حاضرید چنین ضرر بزرگی متحمل بشید تو ایرانی که من میشناسم هر چیزی که بالا رفت پایین بیا نیست فقط امکان داره خودروهای وارداتی قیمتی نسبتا بهتر از خودروهای ایرانی باشه بابا چه جوری بگم دنیا رو دست سرمایه دارها میچرخه .پس بفهم که بقیش فقط یه حرفه
من فکرمی کنم مساله اصلی درعدم توازن بین قیمتها دکشورماست یعنی اتومبیل به چندبرابرقیمت اصل یفروخته می شود وبنزین به نصف قیمت .بعدآلودگی هواوهزینه برای خروج خودروهای فرسوده وغیره که همه نابجاست
به نظر من بالاترین ضرر رو بعد از خودمون که تو صف ثبت نام خودرو سازان ایرانی چندین ساعت می‌ایستیم برای 500 هزار تومان سود(که در این شرایط اقتصادی خورده‌ای نیست) کسانی هستند که مانع تعطیلی این خودروسازها می‌شوند.
اگه مي خواست درست شه ، كه اينجور نمي شد.
تا وقتی که ابن دوتا خودرو ساز رو داریم درست نمیشه حالا هی پالون عوض کنین واسش
اقا جان ببين هر كشوري در يك يا جند صنعت در دنيا حرف اول ميزند در اينجا كشورهاي كه ميان اداى ان صنعت را در ميارند ميشود تندر و بزو .... حالا كشورهاي كه اداي ساختن ماشين را در نميارنند ماشين به روز سوار شده و هيج دغدغه أي براي حمايت از تولىد داخل ندارد جون از اول به فكر مصرف كننده هستند و خدمات بس از فروش خيلى سفت و سختي از كشور توليد كننده ميكيرندحالا كشوري كه تكنولوزي ساخت ماشين را ندارد قيمت تمام شده ان بالاست و در اين نوع بايد مشتري قيمت بالاي مونتاج را برداخت كند نتيجه اين توليد نيست بلكه منبع درامد براي زينفع بوده من ميكويم نبايد همه كشورهاي كه تكنولوزي ساخت ندارند خودرو سازي داشته باشند تا اينكه دولت مانع واردات ماشينهاي با كيفيت ارزان بشه بس از ان اول دولت مسيري ساختن ,منتاج را اشتباه رفته ممنون
بخدا تا خودرو سازى كار خا نجاتش خصوصى نشود هيج فا يده اًى عايد. مردم بيجاره نميشه
امیدواریم این دولت محترم بر خلاف دولت قبلی قیمتها رو به روال قبل برگرداند.
سلام شما را به خدا با فرانسه حبیث قرارداد نبندید ماشینهای فرانسوی اشتعماری هستند پس از خرید تازه اول درامد برای کمپانی نامرد فرانسوی است با GM یا کره ای ها ببندید
کاش بشنویم که ماشین سازی مون برشکست کرده مگر این که بشنویم که ماشین به کشورهای اروپایی ماشین صادر میکنه که اون وقت از ورشکست شدنشون ناراحت میشیم
الان که فقط لگن تحویل مردم میدن! ارابه های مرگ که حتی ماشینای صفرش هم کلی مشکل دارن !
ای بابا, جوان ایرانی اگه با ماشین برا تفریح یه دوری نزنه پس باید چه جور تفریحی تو مملکت ما داشته باشه که کسی بهش گیر نده
ما خودروی بومی نمیخواهیم. 30 سال حمایت از تولید داخل شده پراید نا امن و گران با مصرف بالا به نسبت وزن و شتابش. بگذارید صنعت خودرو خودش قیمت محصولاتش را تعیین کنه اما تعرفه ماشین های خارجی تا 5 سال کار کرده را در حد 30 ٪ بگذارید و تمام این پول هم صرف زیرساخت های حمل و نقل و محیط زیست شود. این برای خودروهای گازوییل سوز اعمال شود تا مردم به این سمت بروند. قیمت سوخت هم بشه قیمت خلیج فارس . اگر توی همیت تهران مترو کارامدتر و خلوت تر بشه و مسیرهای کوتاه هم تاکسی فراوان باشه خیلی از مشکلات حل میشه. بعلاوه باید پارک سوارها و پارکینگ های طبقاتی را زیاد کرد. در نهایت تهران باید دیگر پایتخت نباشه
کاش تحریم دوباره بشیم فرصته
ترافیک شهرهای اصلی ایران ربطی به تولید خودرو ندارد. مشکل در معماری شهری است. خیابانها باریک هستند و دو باند آنها هم به پارگینگ اختصاص دارد. مجتمع های مسکونی بعضا حتی برای هر آپارتمان یک پارکینگ هم ندارند چه برسد به پارکینگ مهمان، این در درحالی است که باید برای هر آپارتمان دو پارکینگ داشته باشند. مجتمع های تجاری و اداری نیز پارکینگ کافی برای کارکنانشان ندارند چه برسد به مشتریان و مراجعان. در همان منطقه که پل صدر دو طبقه شده کاملا واضح است که مشتریان مجتمع سینمایی و تفریحی و فروشگاه نان به علت نداشتن پارکینگ کافی موجب ترافیک شدید و مستمر هستند. این مشکلات را با کاهش تولید و توقف صنعت حل نمی کنند. راه چاره آنها چیز دیگری است. همینطور در مورد کاهش آلودگی هوا هم نباید جلوی تولید را گرفت بلکه باید راه حلهای مربوطه را پیدا و اجرا کرد.
برداشته شدن تحریم ها، برنداشته شدن تحریم ها، گران شدن چوب، ارزان شدن بادنجان، گران شدن دفتر صد برگ، ارزان شدن پودر کاری همگی تنها به گران شدن خودرو کمک می کنند. برای تولیدکننده دولتی، همه ی دلایل تنها برای توجیه گران شدن خودرو خلق شده اند!
تا زمانی که ارتباط خوب با همه دنیای بیرون نداشته باشیم در هیچ یک از امور کشور موفق نخواهیم بود
حال چه صنعت خودروسازی باشد چه ساخت جاده و چه.....
خودرو ساخت هر کشورزی باید در رقابت با بقیه خودروسازان روز دنیا باشد
به عنوان مثال یک سمند ساخت ایران تا زمانی که با یک بنز آلمان مقایسه نشود پیشرفت نخواهد کرد پس باید تحریم را برداشت ارتباط برقرار کرد چند سال برای کسب اطلاعات و تقویت خودرو به خودروسازان فرصت داد خودروسازی را خصوصی کرد و در نهایت کمرگ را کاملا از خودرو خارجی برداشت
کاملا با نظر آقای شهبازی موافقم.
تا زمانی که به مردم بدیده احترام نگاه نشودکه بعیداست بشود، هرگز چیزی تغيير نخواهد کرد!
برای رفع آلودگی باید خیلی چيزها تغيير کنه، خيلی سیاستها بایستی عوض بشه که بنظر غیرممکن میاد!
باسلام خدمت مردم شريف ايران
از آنجا كه علاج گرانفروشي نخريدن است، از همه شما بزرگواران خواهش ميكنم براي جلوگيري از انحصارطلبي توليدكنندگان خودروهاي بي كيفيت داخلي(به قول خود مسؤلين ارابه هاي مرگ) و جلوگيري از رانت خواري واردكنندگان انحصاري خودرو به مدت فقط شش ماه نه خودروي جديد بخريد و نه اينكه خودروي فعلي خود را عوض نماييد.
با اين كار خواهيم ديد كه مشكل خودرو نه به دست مسؤلين بي تفاوت، بلكه به دست خودمان حل
راه حل اساسي ازاد كردن قيمت سوخت + ماليات بر ان است.
مساله اول برای دولت جهت ادامه این وضعیت یعنی قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو کسب درامد زیاد می باشد که می تواند در بودجه دولتی سهم زیادی داشته و هر وزیر و رییس جمهوری را وسوسه نماید که این روال را با شعار خودکفایی ادامه دهد یعنی از جیب مردم حداقل سرمایه های پراکنده را جمع کند اما همین دوستان متوجه نیستند که در ان طرف قضییه چقدر باید سرمایه از بودجه دولتی صرف نمایند که عوارض این ماشینهای بی کیفیت را در دراز مدت خنثی کنند ار انجا که همه برنامه ریزی های ما در کشور کوتاه مدت بوده و فقط در پی انیم که امروز به خیر سپری شود شاهد هیجوقت پی به خسارت این برنامه ریزی در رابطه با صنعت خودرو نبریم یا می فهمیم اما در کوتاه مدت با توجه به سیاست روزمرگی براحتی از کنار ان می گذریم مثل الودگی هوا هرسال کلی سرو صدا و بعد به محض یک بارندگی انگار نه انگار مشکلی بوده همه چیز فراموش می شود
اخه این صنعت خودرو طی این سی سال چه گلی به سر مردم زده که به ان افتخار کند جز انکه مردم رو به مرگ گرفته اند تا به تب راضی باشند ... اگه دولت عاقل باشد عطای خود رو را به لقایش می بخشد و اگر عاقلانه نگاه کند ضرر پنهان ان بیشتر از سود نمایان ان است و بنظرم هنوز زود است که خسارت جانی و مالی این سیاست مشخص شود تا 10 سال دیگر می توانیم عواقب ان را کامل مشاهده کنیم ... کاش یک نفر حداقل در این مجلس شریف به این موضوع توجه داشت !!!
اگربه واسطه وارد کردن خودروی باکیفیت یک نفر کمتر بر اثرتصادف جان بدهد ارزش دارد
بنام خدا
با نگاهی گذرا به تاریخ صنعت خودرو در ایراناز سال 1346 تا کنون متأسفانه این واقعیت تلخ را باید پذیرفت که ما نتوانستیم به معنای واقعی خودرو ساز شویم. و در عمل مونتاژکار بوده ایم. در خودروهایی مثل سمند و تیبا هم بخشهای مهمی ازپروسه طراحی و ساخت خودرو توسط شرکتهای خارجی صورت پذیرفت. به هرحال آینده صنعت خودرو در ایران روشن نیست. به جای این صنعت مسئولین توجه خود را در جهت سوق دادن توان فنی و پتانسیل سرمایه ای و نیروی انسانی این صنعت به بخش کشاورزی (صنعت کشاورزی) معطوف نموده و در جهت تبدیل شدن ایران به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری در دنیا معطوف نموده و بجای مونتاژ خودروهای بی کیفیت در داخل، خودروهای با کیفیت برندهای معتبر دنیا را با تعرفه پایین در اختیار مردم ایران قرار دهند.ایران چهارفصل با استعداد عظیم طبیعی این قابلیت(قطب صنعت کشاورزی) را دارد.
به نظر حقیر تا هنگامی که بنزین بی کیفیت این چنینی در کشور تولید وعرضه میشود .. تا هنگامی که خودروسازان داخلی این چنین خودروهای بی کیفیت سطح نازل با کمترین امکانات رفاهی و ایمنی تولید میکنند و به اصطلاح همینه که هست ... تا موقعی که به خاطر عدم دسترسی به کانالهای ماهواره اون ور آبی هروز بدتر از دیروز امواج ماهواره هدف پارازیت خطرناک قرار میگیرد که تمام آن در روح و اعصاب و جان مردم اثرات منفی و سو میگذارد و هیچ نهادی به عنوان مسئول پاسخگوی آن نیست .... تا وقتی که به نوار سبز اطراف شهرها بها داده نمی شود . اشجار و فضای سبز نابود میشود ... تا هنگامی که در قالب مسکن مهرو بی مهر و توسعه شهرنشینی و هزار مورد دیگر هروز مثل قارچ آجر روی آجر میرود و ساختمانهای خوش قواره و بد قواره ساخته میشود و عده یی از برکت آن به طرفه العینی ثروتمند میشوند و عده یی بیچاره و فقیر و شهرداری محترم این کلان شهر بی قاعده اجازه ساخت و ساز میدهد و پاسخگو نیست .... و تا وقتی که امکانات روستاها و شهرهای دور افتاده محروم را بالا نبرند و روستاها خالی از جمعیت گردند و شهرها شلوغ و ناهنجاریهای اجتماعی افزون و تا هزاران درد لاینحل دیگر اصلاح نگردد آش همین آش و کاسه همین کاسه .......
این که ما موافقیم یا مخالف که مهم نیست
مهم اینه که صاحبان قدرت کار خودشون رو می کنند
والا ما پایه ی صنایعی رو در ایران ریختیم که خیلی ها رو از نظر شغلی گرفتار کرده و نمیشه به راحتی جمعش کرد - خیلی ها رو چاق و چله کرده که نمیشه کاریش کرد - به طور کامل و قطعی به یه دور باطل افتاده که نمیشه درستش کرد . کسی نمیتونه کشور رو از شر این صنعت نجات بده یا به مسیر درست ببره چون زورش نیست تیغی نیست که ببره
خدایا به عظمتت به ما مظلوما ترحم کن ما که همه جوری هستیم ما که همه جوری پای دین و کشور و اعتقاداتمون هستیم پس چرا باید این همه تاوان یه عده از خدا بی خبر رو بدیم
متاسفانه اکثر مسئولان رده بالا وحتی مدیرت عامل خودرسازی ایران خودرو و سایپا سوار پراید ویا پزو از نوع 405نمیشوند تا بدانندمردم چه عذابی میکشند
بحث هلوکاست گوش فلک را کر کرده است اما این ماشین های ایرانی از هلوکاست هم بیشتر کشته دارد واقعا این وزیر صنعت معدن تجارت وایران خودرو میان صحبت میکنند دررسانه ملی از غیض سر درد میگیرم واقعا این چه حرفهایی هست که با واقیعیت اصلا مطابقت نداره انصافا بردید سایت تویوتا بنز ببینید بهترین ماشین ها شون چند دلار هستش والله نمیدونم چی بگم به جایی که نمیرسه صدای ماست
به نظر از راه حلهاي فوري وعملي جهت كاهش آلودگي هواي تهران ١- حذف پاركينگ ادارات و نهادهاي دولتي يعني وقتي كارمند فلان اداره جايي براي پارك ماشين نداشته باشد خود بخود مجبور ميشود ازوسيله نقليه عمومي ياسرويس اداره استفاده كند ٢ - سرويس مدارس بجاي استفاده از تاكسي چهار نفره از اتومبيلهاي ون يا همان يازده نفره اجبار كنند٣ -طرح زوج وفرد را به جاهاي پر ترافيك تعمىم دهند٤-استفاده از دوچرخه را از طريق رسانه ها هرچه بيشتر تبليغ كنند ودر اين زمينه فرهنگ سازي كنند
ایران میتونست قطب صنایع پتروشیمی باشه حداقل تو آسیا، میتونستیم تو صنایع مربوط به کشاورزی یا نساجی یا از همه مهمتر تو کردشگری میتونستیم پیشرفت کنیم، همه رو ول کردیم چسبیدیم به خودرو سازی که فقط واسه ملت هزینه و برای یه عده ی معدود منفعت داشته
چرا باید دو برابر دیگر نقاط جهان برای خرید هر خودرو پرداخت کرد؟ تا کی؟
این حمایت از خودرو ساز ها که تا کنون نتیجه ای نداشته، فقط بی عدالتی در حق مردم هستش
من که میخوام سایپا و ایرانخودرو ورشکست شن و از برداشته شدن تحریم خودرو خییییلی ناراحت شدم
خوده دولتی ها نمیزارن نرخ ارز بیاد پایین انتظار چی داریم سرکاریم بدتر میشه بهتر نمیشه
مشکل؛تحریم خودرو نیست. مشکل اصلی گمرکه که یه خودرو وارداتی رو سه برابر قیمت وارد کشور میکنه تا خودرو های بی کیفیت ایرانی رو دستشون باد نکنه. و اینوهم بگم اونایی که ÷ول دارن در حال تحریم هم خودرویی که میخوانو وارد میکنن و مردم کم درامد تر اصلا جزو شهروندان ایرانی به حساب نمیان.
تولید ملی خوبه ولی در مورد هر چیزی هم تاکید به تولید ملی باشه در مورد خودرو ما تولید ملی نمیخواهیم.باید دولت واردات رو آزاد کنه تا ملت بتونن خودروهای با کیفیت با همون قیمت های خودو های ملی سوار شن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار