برداشته شدن تحریمهای خودرو هیچ نتیجه ای نداره چون سازندگان داخلی که ما بقی قطعه ها رو تولید میکردن الان تعطیلن پس مشکل قطعات خارجی نیست قطعه های داخلی است
پاسخ ها
قمر
||
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
مجید جان !!!!!اون قطعات داخلی باید با قطعات اصلی خارجی مچ شوند بدون آنها اصلا به درد نمی خورند. برای همین داخلی ها تعطیلند
آن چیزی که ما تا به حال از حرف های دولت مردان شنیده ایم ، تنها تاکید و توجه به این نکته است که" سیاست خارجی را تغییر دهیم ، تحریم ها کم شود ، تا دوباره فروش نفت زیاد شود ، تا دوباره کشور درامد نفتی داشته باشد ، تا بشویم مثل سال های گذشته !!!! "
هیچ خبری از استقلال و تولید داخلی نیست!
البته تحریم ها و سیاست خارجی خیلی مهم است و حتما باید مشکلاتش حل شود . حتی در اولویت اول. ولی گویا تولید داخل و استقلال اصلا جزو اولویت های دولت قرار ندارد.
پاسخ ها
علیرضا
||
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
با چند روز تحریم ایران خودرو وسایپا نیمه تعطیل شد .استقلال در خودرو سازی باکدام تکنولوزی
همانطور که رهبر فرمودند ما باید از تولید داخلی حمایت کنیم.منظور ایشان هم حمایت مردم بود و هم تلاش مسولین برای ارتقای محصولات داخلی.اما متاسفانه در این چند سال نه تنها شاهد این نبودیم که پیشرفتی در صنعت خودروسازی اتفاق بیافتد بلکه این دو کارتل هر روز پسرفت داشته و خوروهای بی کیفیت و نا ایمن خود را با قیمت نجومی به مصرف کنندگانی می اندازند که هیچ حق انتخابی ندارند.
اقدام اخیر وزیر گرامی هم آب پاکی رو رو دست مردم ریخت.نهایتا با افزایش تعرفه گمرک هم کاری کردند که مردم حتی به فکر خرید خودروهای خارجی نیافتند.
حتی برداشته شدن کامل تحریمها هم هیچ کمکی نخواهد کرد.ما نیاز به مدیریت و نظارت داریم نه از نوع مدیریت وزیر صنایع.
آزموده را آزمودن خطاست!!
طی سالیان گذشه تغییری در نگرش مدیران شرکتهای خودروساز(بخوانید فرغون ساز) و حامیانشان در دولت و مجلس دیده نشده است.
این صنعت فشل به قدری منافع برای گروههای خاص دارد که به این راحتی متحول نخواهد شد.
خودروهای گران، بی کیفیت، آلوده کننده محیط زیست، قاتل جاده ها و ... نتیجه بی تدبیری و خیانت مسئولان نسبت مردم است که تمامی هزینه های آن را مردم می پردازند.
مسئولان با بهانه های واهی و عناوین موجه مثل حمایت از تولید داخلی و اشتغال با جان مردم بازی می کنند و البته در این جهنمی که برای مردم ایجاد کرده اند، روزی خود، نزدیکان و عزیزانشان خواهند سوخت!
آمار بالای سرطان در شهرهای آلوده، تلفات جاده ای ، مرگ و میرهایی که مستقیما به آلودگی هوا مرتبطند و هزاران مصیبت دیگر ره آورد شوم این صنعت عقب مانده است.
و با زوج و فرد سراسری تردد خودروها حق مردمی که با هزاران زحمت پول خرید یک خودروی به اصطلاح ملی را پس انداز کرده اند، به وضوح پایمال می کنند.
در انتها باید بگم:
آنچه البته به جایی نرسد فریاد(مظلوم) است!
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
جان من به فرغون توهین نکن اخه فرغون چند نفر تا الان کشته.
خيالت راحت واسه ما هيچ فرقي نمي كنه مگه وقتي دلار شد ٣٥٠٠ تومان قيمتا بالا نرفت؟بعد از اون وقتي الان ٢٩٥٠ تومن شده مگه پايين اومده؟اينجا ايرانه برادر من
راه حل اساسی مشکل تهران، که البته در دراز مدت تاثیرش رو نشون میده، فقط و فقط تمرکز زدایی از تهران هست. باید مردم به رفتن از تهران تشویق بشن. تهران با 5 میلیون جمعیت میتونه زنده بمونه.
نمیشه "حق" ماشین داشتن رو از مردم سلب کرد!
و متاسفانه هیچ اراده ای برای تمرکززدایی از تهران، نه در بین مردم و نه در بین مسئولیین وجود نداره.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
شما حاضری از تهران بری؟
ناشناس
||
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
ماشین داشتن و خیلی چیزهای دیگه وقتی جمعیت زیاد میشود تنزل درجه پیدا میکنند و تبدیل به امتیاز شرطی میشوند.
ناشناس
||
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
از آن چیز باید دم زد که شدنی باشد...
وقتی یکی را برداری هزاران دیگر به آن وصل است...
این کار شدنی نیست
آقای شهبازی به درستی مطالبی را گفته اند و در انقلاب در کتاب مباحثی از اقتصاد ایران در ص31 کتاب بحث بسیار ارزشمندی راجع به صنعت مونتاژ در ایران دارند که آینده این صنعت را درایران کفته اند
آنچه مهم است این است که صنعت خودرو سازی ما نشان داد که در طول بیش از 35 سال حمایت بی قید و شرط نتوانست انتظارات را برآورده کند و فقط با هدر دادن منابع و امکانات کشور محصولات بی کیفیت و فاقد استاندارد را روانه بازار مظلوم کشور نمود. از طرف دیگر خودرو سازان در موضوع خدمات پس از فروش نشان دادند که نسبت به مردم تعهد جدی را احساس نمی کنند لذا من معتقدم که باید بازار را به نحوی مدیریت کرد که خودرو های با کیفیت با برندهای معروف و استانداردهای روز جهانی در یک فضای رقابتی عادلانه بتواند در بازار ایران فعالیت نمایند شاید خودرو سازی در ایران با این رقابت تکلیفش روشن شود.
پاسخ ها
ناشناس
||
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
بدون این کار هم تکلیفشان روشن است...
الحق و الانصاف باید کاسه کوزشان را جمع کنند و راه باز کنند تا آنهایی که به فکر نوع بشر و محیط زیست هستند و برای مشتریان و امنیت و حق انتخابشان ارزش و احترام قائلند بیایند و به داد این مردم برسند.
از 8 سال پیش خودروسازی به دست دلالان خودرو افتاد.این روند نیز ادامه خواهد یافت و اوضاع از همین هم که هست بدتر خواهد شد چراکه کسی حربف این افراد نخواهد شد