همزمان با ادعاهای واهی امارات علیه تمامیت ارضی ایران
افکار عمومی ایران در انتظار پاسخ شایسته و قاطع دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به امارات، این شیخ‌نشین کوچک خلیج‌فارس است که یکی از بهترین راه‌های آن از طریق ادعای مالکیت ایران بر استان جلفاوه (امارات کنونی)، جزیره ایرانی «آریایی» یا «سیربو نعیر» و جزیره نفت خیز «زرکوه» است که در اشغال امارات متحده عربی قرار دارند.
کد خبر: ۳۶۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳ 01 December 2013
همزمان با نهم آذر، چهل‌و‌دومین سالگرد بازگشت جزایر سه‌گانه بوموسا، تنب بزرگ و تنب کوچک به مام میهن، تبلیغات اماراتی‌ها با انتشار کتابی با زبان انگلیسی و پافشاری در ادعاهای تجاوزگرانه نسبت به تمامیت ارضی ایران ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. در حالی که این روز یادآور آزادسازی جزایر سه‌گانه پس از ۶۸ سال اشغال توسط دولت انگلیس است، شیوخ امارات تحت تأثیر و حمایت انگلیسی ها تحریکات ضد ایرانی خود را ابعاد تازه‌ای بخشیده‌اند.

به گزارش «تابناک»، ادعاهای ارضی علیه تمامیت ارضی ایران در ‌سال‌های تولد یک به یک کشور‌های ذره‌بینی از دامن استعمار انگلیس همواره بوده که تغییر و جعل نام ساختگی برای خلیج فارس، ادعای مالکیت بر اروند‌رود و خوزستان از مهم‌ترین این ادعا‌ها بوده است. این ادعاهای نژادپرستانه حتی به جنگی ویرانگر و هشت ساله از سوی صدام علیه ایران و ایرانی انجامید که با حمایت فراموش ناشدنی و پشتیبانی، مالی، تسلیحاتی و لجستیکی قاطبه کشور‌های عربی همراه بوده است.

در این میان، در برخورد با ادعاهای ضد ایرانی کشور‌های عربی و به ویژه امارات، ‌سیاستی مشابه ادعای متقابل به دولت باکو، بسیار کارساز خواهد بود. در مورد ادعاهای دولت باکو به تمامیت ارضی ایران دیدیم، سیاست «مقابله به مثل» هر چند بسیار دیر ولی بجا مورد استفاده قرار گرفت و دشمنان قسم خورده ایران زمین و تجزیه‌طلبان باکو را سر جای خود نشاند و در موضع انفعال قرار داد.

بی‌گمان، افکار عمومی ایران در انتظار پاسخ شایسته و قاطع دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به امارات، این شیخ نشین کوچک خلیج فارس است که یکی از بهترین راه‌های آن از طریق ادعای مالکیت ایران بر استان جلفاوه (امارات کنونی)، جزیره ایرانی «آریایی» یا «سیربو نعیر» و جزیره نفت خیز «زرکوه» است که در اشغال امارات متحده عربی قرار دارند.

در تارنمای ویکیپدیا که در زیر آمده، به تعلق تاریخی جزیره «سیر بو نعیر» به ایران اشاره ‌و نوشته شده که جزیره «سیر بو نعیر» در مالکیت تاریخی ایران بوده و در سال ۱۹۰۸ میلادی (در‌‌ همان سال‌های اشغال جزایر سه گانه) به اشغال استعمار انگلیس در‌آمده است؛ اشغالی که بر خلاف جزایر سه گانه، متأسفانه هیچ‌گاه به بازگشت این جزیره به سرزمین ایران منتهی نشد.
 ضرورت اطلاع‌رسانی درباره جزیره «آریایی»، جزیره اشغال شده توسط  امارات
تصویر شماره ۱: نقشه قرن ۱۹ Adolf Stieler آلمانی، که «سیر بو نعیر» یا «جزیره آریایی» که در کادر نمایان است، همانند جزایر سه گانه، به رنگ کشور ایران رنگ‌آمیزی شده است.

تصویر شماره ۲: موقعیت جزیره‌های‌ «سیر بو نعیر» یا «آریایی» و‌ «زرکوه» در خلیج فارس در کادر نمایان است.

ضرورت اطلاع‌رسانی درباره جزیره «آریایی»، جزیره اشغال شده توسط  امارات
تصویر شماره ۳: نام جزیره «آریایی» در گوگل ارث

ضرورت اطلاع‌رسانی درباره جزیره «آریایی»، جزیره اشغال شده توسط  امارات
تصویر شماره ۴: عکس ماهواره‌ای جزیره‌ «آریایی»

پیشینه حاکمیت ایران بر بنادر و جزایر شمال تا جنوب خلیج‌فارس

از هزاره دوم پیش از میلاد مسیح (از بیش از چهار هزار سال پیش) تاکنون جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به همراه دیگر جزایر، بنادر و سواحل شمال و جنوب خلیج فارس قلمرو حکومت‌های گوناگون ایرانی بوده است. وجود نقشه‌های باستانی حکومت هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان، سنگ‌نبشته‌های متعدد، نام‌های نژاده پارسی این مناطق، بیش از ۲۳ نقشه رسمی و نیمه‌رسمی که توسط دولت‌های بریتانیا و دیگر دولت‌های غربی در قرون گذشته به چاپ رسیده، نامه‌های رسمی دولتی حکومت‌های گوناگون ایران‌زمین و اسناد و کتاب‌های تاریخی موجود در کتابخانه‌های سراسر دنیا و بسیاری اسناد دیگر، تعلق این جزایر را به ایران به خوبی به اثبات می‌رساند.

خلیج فارس و جزایر آن از جمله ابوموسى در روزگار عیلامیان به ویژه در زمان سلطنت «شیلهک این شوشیناک» در ۱۱۶۵ سال پیش از میلاد تحت تسلط این سلسله بوده است.

در دولت ماد نیز جزایر خلیج‌فارس جزو یکى از ایالت‌هاى جنوب غربى و سپس جزو ساتراپ (استان) چهاردهم دولت ماد به نام «درنگیانه» و بخشى از کرمان بود. در دوران هخامنشیان این جزایر از جمله جزایر ابوموسى و تنب کوچک و بزرگ به موجب بند ۶ ستون اول کتیبه بیستون جزو استان پارس بوده است.

برای نمونه، کتیبه داریوش بزرگ در بیستون نیز سندی دیگر بر مالکیت ایران بر خلیج فارس و کلیه جزایر آن است: داریوش شاه از اربابه ـ بخشی از عربستان ـ ماکا ـ بخش مجاور تنگه هرمز ـ و... نام می‌برد و اینکه جنوب تنگه هرمز و سواحل خلیج فارس نیز کاملا تحت اختیار ایران بوده است.

یکی از قدیمی‌ترین اسناد مالکیت ایران بر کرانه‌های جنوبی خلیج فارس، به محمد ابن جریر طبری باز‌می‌گردد. وی می‌نویسد: در زمان اشکانیان عرب‌ها همه در حجاز بودند و بادیه و مکه و یمن سکونتگاه آنان. آن گروهی که در حجاز و بادیه بودند، به قحطی و گرسنگی دچار شدند. پس به عراق و بحرین کوچ کردند که در اختیار اشکانیان ایران بود.

«دکتر وستفلد» نیز در جای دیگری می‌گوید: پیش از اسلام سواحل غربی دریای پارس توسط ایرانیان اداره می‌شده است. حتی شهری نیز از دوره ساسانی باقی است که به نام یکی از سرداران ایرانی نام‌گذاری شده است. این شهر امروزه اسپیدگان ـ اسفنج ـ نام دارد که در جزیره بحرین قرار داشته و از نام سردار اسپیدویه گرفته شده است.

همچنین در دوران اشکانیان در روزگار سلطنت مهرداد اول (۱۷۱ ـ ۱۳۸ پیش از میلاد) بنادر و جزیره‌هاى پارس تحت حکومت این سلسله قرار گرفت.

در عهد ساسانیان جزایر و بنادر خلیج فارس جزو قلمرو ایران و شهر اردشیر از استان پارس و جزو پادکیسان نیمروز بود. پس از ورود اسلام به ایران در دوره اقتدار آل بویه از ۳۲۲ هجرى قمرى بنادر و جزایر سراسر کرانه‌هاى خلیج فارس در قلمرو فرمانروایى آن‌ها قرار داشت.
این فرمانروایى به دست سلجوقیان کرمان ادامه داشت تا اینکه پس از انقراض ملوک کیش در سال ۶۲۶ هجرى قمرى در روزگار اتابکان فارس و ایلخانان مغول والى‌هاى دریاى فارس یا ملوک هرمز در جزیره کیش سکنى گزیدند و تا سال ۷۷۹ هجرى قمرى بر تمام جزایر خلیج فارس و دریاى مکران ـ عمان ـ حکومت کردند.

تیموریان نیز خراج جزیره کیش و سایر جزایر خلیج فارس را تا سال ۸۷۳ هجرى قمرى که در ایران حکومت داشتند، جزو فارس محسوب و وصول مى‌کردند. با ورود پرتغالى‌ها به خلیج فارس و آغاز فعالیت هاى استعمار نوین در منطقه، جزایر این خلیج از جمله ابوموسى به اشغال دریانوردان پرتغالى درآمد.

در روزگار سلطنت شاه عباس صفوى، پس از یک دوره طولانى نبرد، جزایر و بنادر ایرانى در خلیج فارس از جمله ابوموسى، قشم، هرمز و بحرین به وسیله نیروهاى ایرانى آزاد شد که به همین مناسبت بندر گمبرون به بندر عباس تغییر نام یافت. شاه عباس در سال ۱۶۰۲ میلادی بحرین را از اشغال پرتغالی‌ها خارج می‌کند و در سال ۱۶۱۲میلادی (۱۰۰۱ هجری خورشیدی و سالروز روز ملی خلیج فارس)، «جلفاوه» که امروزه امارات متحده است را اعاده حاکمیت می‌کند.

در سال ۱۱۴۷ هجرى قمرى (۱۷۳۵میلادى) نادرشاه افشار، لطیف خان دشتستانى را به سمت حاکم ایالت هاى جنوب ایران و کاپیتانى کل سواحل و بنادر و جزایر خلیج فارس منصوب کرد که این فرد در سال ۱۷۳۶ میلادى به بحرین لشکر کشید و شیخ جبار هوله، یاغى بحرین را شکست داد و کلید دژ بحرین را براى نادرشاه فرستاد.

کریم خان زند نیز در سال ۱۱۷۹ هجرى قمرى (۱۷۶۵ میلادى) بر سراسر منطقه فارس و جزایر خلیج فارس از جمله ابوموسى و بحرین و... اعمال حاکمیت کرد. در دوره قاجاریه آقامحمدخان پس از شکست دادن جانشینان کریم‌خان زند، موفق شد بر تمام ایران از جمله بنادر و جزایر خلیج فارس مسلط شود.

در روزگار فتحعلى شاه هم جزایر دریاى پارس از جمله کیش، بحرین، ابوموسى، هندرابى، تنب بزرگ و تنب کوچک، فارور و... جزو ایالت فارس محسوب مى‌شد و در سال ۱۲۶۳ ه‌ ق کرانه‌ها و جزیره‌هاى خلیج فارس از جمله جزیره ابوموسى بخشى از ایالت «بنادر خلیج فارس» شد.

در سال ۱۸۵۳میلادی استعمار بریتانیا که از سال ۱۸۱۹ به بهانه حفظ امنیت خلیج فارس از اعراب بادیه نشین جنوب خلیج فارس (اجداد حکام کنونی شیخ نشین‌های جنوب خلیج فارس) که علاوه بر چوپانی از راه دزدی دریایی امرار معاش می‌کردند، استقرار یافته بود در راه تثبیت سلطه خود، حکام منطقه را در کنفراسى جمع کرد و آن‌ها قراردادى را تحت عنوان صلح جاویدان امضا کردند که به موجب آن بریتانیایى‌ها اجازه یافتند نه تنها به بهانه مبارزه با دزدان دریایى بلکه به بهانه حفظ امنیت خلیج فارس بتوانند در هر حادثه اى که در کرانه هاى خلیج فارس اتفاق مى‌افتد مداخله کنند. در سال ۱۸۱۹ میلادى بریتانیا در پى این کوشش‌ها جزایر ابوموسى و تنب بزرگ و کوچک را که از روزگار کهن در تملک ایران و جزو لاینفک خاک آن بود به اشغال خود درآورد.

از میان نقشه‌های رسمی که حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه را به اثبات می‌رساندنقشه رنگی موجود است که وزارت جنگ انگلیس در سال ۱۸۶۸ میلادی تهیه کرده و «لرد سادیس بری» از طریق وزارت خارجه تقدیم ناصرالدین شاه می‌کند جزایر سه گانه به رنگ کشور ایران مشخص هستند.

نقشه بعدی نقشه «لرد کرسن» نایب سلطنه انگلیس در خلیج فارس است که در سال ۱۸۹۰ میلادی تهیه شده است. در نقشه‌های رنگی این کتاب نیز جزایر به رنگ ایران است. حتی فرا‌تر از این‌ها در نقشه دریاداری انگلیس که در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیست تهیه شده نیز باز هم جزایر سه گانه به رنگ ایران مشخص هستند.

از جمله مستندات حقانیت ایران در کتاب‌های تاریخی، می‌توان به کتاب «محمود سدید کبابی بندر عباسی» اشاره کرد که در آن اسناد جالب توجهی موجود است که از آن میان، می‌توان به سندی اشاره کرد که در آن اجداد شیوخ فعلی شارجه و رأس‌الخیمه که چوپانی می‌کردند برای تعلیف احشام خود در جزیره ابوموسی ـ که به دلیل مراتع سرسبز خود به «گپ سبزو» نیز معروف بود ـ از حاکمان ایران اجازه می‌گرفتند و پس از تعلیف هم مراتب خدمتگزاری و سپاس خود را به ایرانیان اعلام می‌داشتند.

دولت ایران در دهه نخست قرن ۱۳ بار‌ها حق حاکمیت خود را بر جزایر تنب و ابوموسى اعلام کرد و در ‌پنجم اسفند ۱۳۰۸ هم وزارت خارجه دولت رضاشاه پهلوی، نامه اعتراضى را مبنى بر برافراشتن پرچم بریتانیا بر فراز جزایر ابوموسى و تنب بزرگ به وزیر مختار بریتانیا در تهران نگاشت تا اینکه پس از سال‌ها تلاش پیگیر توسط همه دولت‌های ایرانی، سرانجام در نهم آذر ۱۳۵۰ سه جزیره به مام میهن بازگشتند.

فرجام سخن اینکه

* هزاران سند تاریخی فارسی، عربی، آلمانی، انگلیسی و...، در تعلق تاریخی جزایر سه‌گانه و همه کرانه‌های امارات متحده کنونی به ایران هیچ شبهه‌ای باقی نمی‌گذارند و با توجه به اینکه در هنگام اعمال حاکمیت دوباره ایران پس از چند دهه اشغالگری انگلیس در جزایر سه‌گانه، هنوز کشوری به نام امارات پدید ‌نیامده بوده که بخواهد ادعایی داشته باشد. جالب اینکه قواسم یا جواسم امارات از‌‌ همان نسل قاسمی‌های ایرانی حاکمان بندر لنگه و ایرانی تبار هستند که بر راس الخیمه و شارجه حکومت می‌کنند بنابراین ایران نیز متقابلا می‌تواند ادعای مالکیت بر شارجه و رأس الخیمه را داشته باشد.

* مقام‌های اماراتی و شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب باید بدانند با توجه به اسناد ‌انکارناپذیر تاریخی علاوه بر بحرین ـ که نه با لایحه دولت و نه با طرح مجلس، بلکه به طور غیر قانونی از پیکره ایران زمین جدا شده ـ تمامی کرانه‌های جنوبی خلیج فارس از جمله شیخ‌نشین دوبی و امارات عربی کنونی و جزایر «سیر بو نعیر» و‌ «زرکوه» اشغال شده توسط امارات هم، در طول تاریخ در مالکیت ایران بوده است و در صورت ادامه ادعاهای کشور‌های عربی و امارات علیه تمامیت ارضی ایران، اعمال حاکمیت مجدد ایران بر امارات و جزایر‌ «آریایی» ‌و‌ «زرکوه» و بحرین و... از سوی ایرانیان قابل پیگیری خواهد بود.

* در پایان باید تأکید کرد، زیبنده نیست که دستگاه دیپلماتیک بیش از این سیاست تساهل و تسامح یک سویه را در برابر امارات دنبال نماید و ضروری است با اتخاذ سیاست دیپلماتیک‌ «مقابله به مثل»، ضرورت بازگشت جزایر ایرانی جنوب خلیج فارس را دنبال نماید یا دست کم برای اذهان خواب زده ضد ایرانیان، پیشینه حاکمیت ملی و هژمونی تاریخی ایران بر هر دو کرانه شمالی و جنوبی خلیج تا ابد فارس را یاد‌آوری کند.
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲۱
انتشار یافته: ۴۵۱
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
حالا شما اینو گفتین. واقعا فکر میکنین چی بشه
ارسلان
|
-
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در دنیا کشورهای قدرتمند جزیره ها را اشغال میکنند ما ماندیم با جزیره خودمان چکار کنیم .
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
موافقم باید وزارت خارجه این موضوع را مطرح کند.
پاسخ ها
سامان
| Italy |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
امین جان،باید اول پرونده هسته ایی حل و فصل بشه،بعد به حساب تک تکشون می رسیم،خیلی پررو شدن...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تو کی هستی که موافقی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اصلا براشون مهم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در سراسر جهان بر سر بسیاری از جزایر اختلاف نظر هست مثل اختلاف آرژانتین و انگلیس بر سر مالویناس-فاکلند یا یونان و ترکیه بر سر چند جزیره در مدیترانه
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بنظر من این اماراتی های پر ادعا که هیچ تاریخچه وقدمتی ندارن را باید یه گوشمالی حسابی بدیم.
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
همه امارات مال ماست از زمان کورش کبیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علي آقا تو كي هستي كه مخالفي؟!؟!؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علی آقا امین تنها نیست ، ما هم هستیم.
تو کی هستی که مخالفی!؟
میثم
| United States |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
میثم هستم. من هم موافق هستم
سبزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علی آقا کلمه ی موافقم یا مخالفم در اینگونه نظرخواهی ها اصطلاحی است که به تمام افراد موافق یا مخالف نظر تعمیم داده میشود . بنابراین اگر شما مخالفید میتوانید گزینه ی مخالف را تیک بزنید یا دست کم نظر مخالف بدید .
منصور نوين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
همه ما "امين" هستيم.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علی آقا ایشون یه ایرانی هست پس حق نظر داره! بنده خدا نمیدونست باید از شما اجازه بگیره!!!!
پسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
درباره نظر علی که به امین گفته تو کی هستی که موافقی باید گفت همون کسی که اگر موافقت نکنن.جزایر همیشه ایرانی بدست بی همه چیزها میفته.پس علی آقا خوبه که یه کم فکر کنی نه زیاد اگه مغزت بتونه تحلیل کنه بعد حرف بزن
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
امین جان تمها نیستی، منم اومدم.
تو کی هستی که مخالفی؟
حامد
| United Kingdom |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من هم با امین موافقم حالا علی اقا تو کی هستی ؟
ناشناس
| Ireland |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اماراتی ها صبر کنند، آسیاب به نوبت
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
همه بر میگرده به خودمون.اگر نمیگذاشتیم از منابع نفتی و گازی مشترک بهره برداری و یا در استخراج جلو نیفتاده بودن الان پولی برای جولان نداشتن
شیرپسرلر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تابی دمت گرم
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علی آقا احتمالاً نونشو از اونور آب میخوره. وطن کیلویی چند واسه بعضی ها...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
وزارت امور خارجه باید ادعای بازگشت کل امارات را به ایران پیگیری کند
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اینا همش بازی سیاسیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ناشناس های عزیز من هم با شما هستم و با امین.
نوید
| United States |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خجالت نمیکشی ؟
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
همه هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خود امارات را امپراطوری عثمانی از ایران جدا کرده بود، با متلاشی شدن امپراطوری باید امارات به ایران برگردانده میشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
احتمالا تو هم مثل اماراتی ها علی رو جعل کردی که مخالفی. امین خان من 1000 تا مثبت میدم
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علی آقا امین یه ایرانیه شما کی هستی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من هم موافقم، ما ايراني ها موافقيم، مگر اينکه شما ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علی آقا من هم با امین موافقم در ضمن همه ما ایرانی و آریایی هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
امین 840 علی 33
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خطاب به علی،
اصلا به تو چه که اون کیه که موافقه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کشور ایران متشکل از قومیت های مختلف است و هر ایرانی الزاما آریایی نیست . زمانی آریایی ها بر این منطقه حاکم بودند ولی در ادوار مختلف قومیت های مختلف از جمله روم ، عرب ، ترک ، مغول و ... بر این سرزمین حکومت کردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
پاشین بریم کشور گشایی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آنهائی که منفی دادن یقینا ایرانی نیستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ديگه اين علي رو ولش كنيدبابا.
حالا بچه يه نفهمي كرده
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
آقایون شاید علی خودش اماراتی باشه عرق ملی گرفته باشدش اینا گفته باشه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اگر امارات جزيي از ايران باقي ميمانند الان وضعيتي مشابه ابوموسي و جاهاي ديگر ايران داشت.
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سلام خداييش ما خيلي جو گيريم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
من هم با امین موافقم
علی تو کی هستی که مخالفی
دوست امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مخالفی
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سپاس از همه دوستان به خاطر پشتیبانی.
علی آقا شما اماراتی هستی؟زمانی که کشورکی به خودش جرات میده ادعای ارضی به ایران بکنه پاسخش همینه.
یک ایرانی
| Germany |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
من هم مثل هر ایرانی معتقدم این جزایر سه گانه مال بوده
star
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
واقعا متاسفم
نوروز
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تقصیر خود مائیم یک جواب درست و حسابی بهشون نمیدیم . به نظر من جزیره ها را نظامی کرده و اماراتی های ساکن در این جزایر را به امارات بفرستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بحث سر این حرفا نیست
خود امارات هم مال ایران بوده
ولی به هر حال زمین متعلق به کسایی که روش زندگی میکنند
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
مسئله بر سر تاریخ نیست! بلکه اینست که میخواهند هر طور شده این نام تغییر کند و ماهم هیچ برخوردی نمیکنیم
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
یعنی دبی هم مال ماست ؟
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کاملا موافقم ... من مدتی در عربستان بودم و خوب عرب ها اونور آب رو میشناسم ..تنها زبانی که خوب میفهمند زبان بین المللی زور است . اگه به اینها رو بدید .. بعد مجبورید آستر هم بدید که کار رو مشکل میکنه . البته بسیار ترسو هستند اگه یه کم چش غره هم بیایم بد نیست .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من که میگم بریزیمشون تو دریا
ممد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
احتمالا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
:))) دبی رو خوب اومدی
habib
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
همه که احمدی نژاد نمیشن
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
عرضه میدونی چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
چشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بگیریم که چی بشه؟؟
ارسلان
|
-
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من متعجبم
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
طرح چنین حرفهایی در چنین برهه ای و درست در روز بازدید ظریف از کشورهای عربی ، نشانه شیطنت و خلاف منافع ایرانست.
كمال الدين كمالي
|
United States
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با سلام:
اگر براي مملكت مفيد با شد من (استاد دانشگاه) از همين امروز و تو وزير خارجه با تعمق و سنجش دقيق تر و زودتر تبليغات قوي و ادعاي مدقن خود بر باز پس گيري مناطق نفت خيز آريائي از دست امارتي ها ترسوي خائن را شروع كنيم. به پيش. البنه مجوز را بايد مقامات آگاه كشور صادر كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
متقن نه مدقن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
لطفا رزومه بدید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اساتید دانشگاه امروزه در این سطح هستند دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تو استاد دانشگاهی !!!!!!!!!!!!!!!وای به حال این مردم حق دارند بدوبیرا بگن به یه موضوع حقوقی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
استاد دانشگاه کشوری که که فرق متقن و مدقن رو بلد نباشه وای به حال دانشجویانش !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
با این مدقن که نوشتی معلوم چقدر استادی
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
خداوکیلی چه استادای دانشگاهی داریم ما به جای متقن نوشته مدقن. خدا به داد برسه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بیچاره دانشجو ها
بیخیال جزیره بابا
ناشناس
| Lithuania |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
عجب استادی ، عجب دانشگاهی...به به چه نژادی ی ی ...!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مدقن= مورد یقین واقع شده
و استاد درست فرمودن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اگر ایرانی های مقیم امارات همت کنند با پشتوانه دولت ایران جواب اینها را بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اصلا چرا باید پول ایرانی بره اونجا؟
نیم نگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
چرا حرف مفت میزنی
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
جالبه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
متاسفانه خودمون بهشون رو دادیم. تمام سرمایه مونو بردیم اونجا و اقتصاد شونو رونق دادیم. حالا برای خودمون شاخ شدن. سرمایه دارامون رفتن اونجا ویلا خریدن و زمین بی ارزش اونجارو قیمتی کردن. بیایین از خودمون شروع کنیم و تا میتونیم با نرفتن، نخریدن و . . . بهشون ضربه بزنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
خروج سرمایه ایرانیها از زمانی شروع شد
جواد گلتاکین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
باید با دیپلماسی این ها رو پس بگیریم نه با جنگ "؟"؟"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
یعنی به نظر شما با دیپلماسی میشه دوبی رو بگیریم!! چه خوش خیال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دیپلماسی وقتی جواب میده که اول یک فانتوم رو سرشون مانور بده و دیوار صوتی را بشکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
حتی در مورد بحرین هم باید ادعا ایران صورت پذیرد زیرا این کشور نیز طی قراردادی مدت دار واگذار شده و پس از آن باید به ایران برگردانده شود که نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ارمنستان وآذربایجان ترکمنستان وتاجیکستان وازبکستان روهم پس بگیرید.تازه ترکیه هم زمان ساسانیان مال ایران بوده اون روهم بگیرید.عراق رو هم پس بگیرید
arash
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تابناک عزیز.این آقای ناشناس ادعای عجیبی را مطرح میکنن(مدت داربودن واگذاری بحرین)که من تا حالانشنیده بودم؟خواهشمندم.دوباره خواهش میکنم از طریق عواملی که به مسائل سیاسی منطقه وبخصوص مسئله بحرین تسلط کامل دارد یا دارندوشما به انها دسترسی دارین بخواهید مستندومستدل این موضوع مدت دار بودن واگذاری بحرین را پژوهش ونتیجه را در تابناک ارئه بدهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
واقعا فکر هم می‌کنید و فرمایش می‌فرمایید؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اذربایجانم مدت دار بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مدت دار بودن مربوط به آذربایجان است نه بحرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این ادعا نیست و درسته
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بله همیشه بهترین دفاع حمله است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
جو گیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
لطفا در استناد دادن از انگليسي ها مثال نياوريد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
این بچه بی ادب اومد ایران ؛ آقای ظریف با سابقه درخشان دیبلماسی به استقبال ایشان رفت و فکر کرد آدم شدند.
همانجا باید سیلی میزد زیر گوشش و برگشتش میداد.
ایلیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ساکنان این جزیره ها هم بد نیست یک تکونی بهخودشون بدن جوابا ین ادعای بیجای اماراتی ها را بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شاید بدشون نمیاد اماراتی بشن و از این تورم 50 درصدی و یارانه بگیری خلاص بشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
وقتی رفاه امارات بیشتره ممکنه ساکنین دلشون بخواد اماراتی باشن نه ایرانی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ساکنان این جزایر (البته منظورم جزایری که همکنون تحت حاکمیت ایرانه) اکثرا چنان زندگی بد و فقیرانه ای دارند که نگ.و
امین
| United States |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مگه عقلشونو از دست دادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ظاهرا این اتفاقات ده سال اخیر هنوز به شما نیاموخته است که در نهایت ایجاد درگیری با دیگران آتشی بر می افروزد که دودش در چشم خود ما می رود.
بعد از اینهمه شاهکار و عقب ماندن ده ساله، آتش افروزی را پایان دهید و به دیپلماسی کشور فرصت دهید تا مسائل را از راه عاقلانه حل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اين دود ي كه مي فرمائيد كه به چشم مان ميرود فقط به خاطر كاسه دغ تر از اش شدن است
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ناشناس عزیز ،قدرت و صلابت زیر سایه درایت و عقل و منطق لازمه امنیت یک کشور است.علاوه بر این انتشار مقالاتی از این دست و انتشار نظرات مردم در اینباره هر چند تند نوعی دیپلماسی فعال به حساب می آید و غیر مستقیم به عنوان نظر عمومی مردم(ویادست کم عده ای از آنها) عامل کمک به دیپلماتهای کشور است که برای مثال آنها را از گفتن تالی بعضی "وگرنه" ها که در گفتگو دیپلماتیک عامل سردی مذاکره است رهایی می بخشد.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خب خود امارات بازی را شروع کرده و کوتاه هم نمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
فعلا که باید ما توافق هسته ای مون رو به همین ده سال پیش مدیون باشیم چرا که ده سال پیش 19000 سانتریفیوژ نداشتیم 100 تا داشتیم . 20 درصد غنی نمیکردیم اونم با تکلونوژی و مقدار بالا . علم هسته ایمون ده سال پیش اینقدر بالا نبود و همین استقلال باعث همه این ها شد ...

ایشالله آقای ظریف و تیمشون به درستی از این امتیاز ها استفاده کنن ...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دوست عزیزی که گفته 10 سال پیش 100 سانتریفیوژ داشتیم الان 19000تا و . . . میخوام ازت بپرسم شما خودت 10 سال پیش دانش و داراییت به اندازه الان بوده؟ انسان درحال پیشرفت و تعالی است. پس اگه دانش هسته ایمون پیشرفت کرده و تعداد سانتریفیوژمون بیشتر شده، چیزه عجیبی نیست. باید دید اولین قدم را چه کسی و در چه زمانی برداشته. البته شاید شما تو این 10 سال دانش و داراییت بیشتر نشده!!! پس وای به حالت . . .
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آقای ظریف باید تکلیف این جزیره را هم روشن کنه که راهت بتونیم بریم جزیره آریایی مثل کیش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
وجزیره زرکوه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
زمانی در انتظار کشتی های پارسی ساعت ها در کار خلیج همیشگی فارس می نشستند تا باربری ما را انجام دهند. سکوت و عدم پاسخگویی قاطع موجب بالا رفتن انتظار آنها از ما شده است باور کنید موضع قاطع ما نه تنها آنها بلکه دنیا را ساکت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
رضا جان عزیزم غرب و دنیا که مشکلی ندارن جزایر سه گانه و حتی آریایی و زرکوه 100 درصد مال ایران باشن مشکل اصلی عربها بخصوص امارات و فطر و از آن بدتر "عربستان" می باشد..دشمن اصلی را بشناسیم.
PEYMAN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
فعلا باید با دنیا تنش زدایی کنیم نه اینکه یه دشمن دیگه بتراشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با دنیا روابطمون را خوب کنیم تا این تازه بهدوران رسیده ها را ادب کنیم
arash
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
پیمان گرامی.دشمن تراشی زمانی مصداق پیدا میکنه که ما دربرابر کسی که با ما دوست یا حداقل بیطرف است کار نا مناسبی انجام دهیم وآنگاه این فرد از حالت دوستی یا بیطرف بودن تبدیل به دشمن بشود.اکثر دوستان در دودهه اخیر به دبی رفته اندوتغیرات همه جانبه انجارا بچشم دیده اندوتاسف خوردهاند از اینکه چرا ما ازانهعقب مانده ایم با شناختی که من از اینهادارم عرض میکنم:بخدا اگر این عربهای خلیج فارس هزار برابر بیشترازاینکه هستن پیشرفت کنن وحتی سنگ فرش خیابانهایشان از طلای هژده عیار باشه بازهم نسبت بماایرانی ها ازهرقوم وقبیله ای که باشیم احساس کوچکی وحقارت میکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
لابود اون زمانیم که صدام حمله کرد و داشت خوزستان رو میگرفت باید میگفتیم که ملت ایران صلح طلبه و بیایین سر خاکمون مذاکره کنیم ... درسته ؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آرش جان ، خداوند در قرآن می فرماید : همانا گرامی ترین شما در نزد خداوند با تقواترین شماست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
طرف عربی داره با ما دشمنی میکنه،ما تنها مجبور به پاسخ هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
همه گزينه ها روي ميز است حتي گزينه نظامي . جهت پايان اشغال اين جزيره فراموش شده و زيبا .
بايد عظمت ايران را بازگرداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دمت گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در سال 50 کی پس گرفت؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
احسنت؛درست است که ما اختلاف نظر و انتقاد داریم ولی در بحث تمامیت ارضی و دریایی و هوایی و منافع ملی و هویت و تاریخ و فرهنگ پر افتخار کشورمان ذره ای کوتاهی و غفلت نمی کنیم و همه باهم یکی و برادر هستیم و هدف همه ما اقتدار و پیشرفت و سربلندی و قدرت ایران بزرگ است و این مسئله ای هم که شما مطرح کردید کاملا دزست است و ایران این حق برای خود محفوظ می داند که قسمتهایی را که کشورهای بیگانه با غفلت و نادانی دولتهای وقت از ایران جدا و سرقت کرده اند را به مام وطن بازگرداند.
عرشیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بیان و تاکید بر تعلق سرزمینهای مذکور به ایران از سوی وزارت خارجه و نشان دادن روحیه توسعه طلبی شیخکهای اماراتی (همانند صدام ملعون) است و همزمان با ان پیگیری موضوع و طرح ان در مراجع بین المللی برای دفاع از حقوقمان حداقل خواست ما می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اقلیم امارات
آرش
|
United Kingdom
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
حتما باید اینکار انجام بشه!! اما بدون شک نیازمند حمایت کشورهای قدرتمند هستیم...
درحال حاضرایران تنهاست و با این ادعا تنهاتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
اونایی که مخالف این نظرن هنوز حتی بعد از تحریمهای فلج کننده کشور عزیزمان پی نبردن که چقد ایالات متحده بر جامعه بین الملل بشدت تاثیر گذار است..(پدربزرگ عالم).
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
حتی بحرین که چز استان چهاردهم کشور است
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بنجل بود این مبحث
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
چه عععععععععجب ماه از کدوم سمت در امده؟؟؟؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
به مرگ بگیرید تا به تب راضی بشوند
نادرازمشهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دمت گرم
نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
متشکرم از تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
همه گزينه ها روي ميز است حتي گزينه نظامي .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
استان امارات ، استان بحرین و استان قطر باید به ایران باز گردد
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تکبیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
استان عراق وسوریه وآذربایجان وترکمنستان وازبکستان وتاجیکستان وآذربایجان چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ایران باید به ایرانیها برگردد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
این سه تا شهرستان باید در قالب یک استان ساماندهی بشن.
آریا
| Germany |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اینا اینقدر در مقایسه با خاک ما کوچیکن که بزور میشه شهر حسابشون کرد چه برسه به استان !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
یاد حمله عراق صدام به کویت افتادم!!
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
قبول دارم که باید به صورت ذیپلماتیک جواب این کشورها را داد. این جور بحثها برای اینکه آنها از ادعاهای مسخره شون دست بردارند خوب هست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
نه اقاجون ما اون استانها را نمیخواهیم با اون مردمشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
استان بلژیک رو از قلم انداختی :d
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
استان های شمالی کشور ( باکو- ایروان- نخجوان و..) هم همینطور
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
متاسفانه در زمینه مستند سازی و نگارش کتاب آنهم به زبان (انگلیس) قابل مطالعه برای جوامع بین الملل بسیار کم کار هستیم و فقط با تکرار کلیشه ای جملات آن هم در رسانهای داخلی انتظار فرج داریم !!!
باید با مستند سازی و خلاقیت در تولید محصولات با کیفیت بالا و با قابلیت صادرات و با نام "پرشن گلف" بتوانیم از موضع دفاع و پاسخگویی محض خارج شویم
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
پس این همه کلاس زبان راه انداختیم که چی؟
یه کاری بکنید دیگه!
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ابوموسی چی؟
سعيدو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
قورباغه هم 7تير كش شد!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
از حاج قاسم درخواست داریم جزایر را باز گرداند
ارتیکاس معتمدوزیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با سلام----برای یکبار هم که شده از طریق مراجع ذیصلاح حقوقی جهانی مانند دادگاه لاهه درخواست استرداد استان جلفاوه را به ایران مطرح کنید وبدانید که در این راه از پشتیبانی هفتاد میلیون ایرانی برخوردارید وشیوخ تازه بدوران رسیده نیز حساب کار خود را خواهند کرد همچنین هر چه سریعتر اماراتیهای ساکن در ابو موسی را نیز اخراج نمایید این نیز حق مسلم هر ایرانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
خیلی با نازیها و صهیونیستها تفاوت ندارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
جواب احمقهایی مثل امارا خاموشی است
hosein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اقاي رئيس جمهور و وزير امور خارجه بايد به امارتي ها عربها حاكميت ايران بر خليج فارس وجزاير ان را و خود امارت گوشزد كنند كه ادعاي پوچ نكنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ما میتوانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
برای اراضی کشورم هیچ وقت گفتگو نمی کنم بلکه آن را با قدرت فرزندان کشورم به دست می آورم . نادر شاه افشار
ساوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اگررفیق آقاقلدره (امریکا)شدیم فاتح امارات وبحرین وحتی عربستان خانده می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
رفیق ناواب آدمو از راه بدر میکنه .
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دست بردارید. تو فضای ایران تنفس میکنید و حرف از رفاقت با آمریکا میزنید.
دیوار بی اعتمادی بسیار بلنده. باید سعی کنیم شرش کمتر به ما برسه.
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این نیمچه کشورها مثل اذربایجان و امارات و غیره اگه پشتشون به همین آمریکا گرم نباشه هیچ وقت جرات وراجی هایی از این دست رو ندارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
رفیق ناواب آدمو از راه بدر میکنه .
ناشناس
|
Norway
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
جاوید ایران
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در موقع مقتضی و پس از پایان کشمکش با غرب، باید صدا و سیما در برنامه ی هواشناسی نسبت به نشان دادن آب و هوای استان جلفاوه اقدام عاجل به عمل بیاورد!
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
واقعاً یکی نیست جواب این عربا را بده؟؟؟
تا کی سکوت؟؟؟به فکر چی هستید که هیچ جوابی نمی دید؟؟؟
یه بار برای همیشه جواب کوبنده بهشون بدید و زبونشون و لال کنید خواهشاً،مردم به اندازه کافی فشار اقتصادی بهشون هست شما دیگه اجازه ندید که اماراتی ها با این ادعاشون اعصاب مردم و بهم بریزن.
وزارت امورخارجه لطف می کنید اگر این بزرگواری را انجام بدید،البته اگه زحمتی نیستااا.....!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
کامبیز
| Germany |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دوست عزیز زمانیکه مینویسی یکی بیادجواب این عربا رو بده لطفا" طوری اشاره کن که همه بفهمن خدای نکرده سوئ نیتی نسبت به هموطنان عرب زبان خودمون در کار نیست.
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دیگه سکوت جایز نیست.
محمد حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ریاست جمهوری عزیز بدانند مردم از ایشان و وزارت خارجه توقع دارند با بدخواهان این کشور یا کسانی که تحت تاثیر توهم حرف نامربوط میزنن برخورد قاطع بکنند
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دوستان عزیز ایران را بنام آرائیها مصادره نفرمایید
اقوام مختلفی در این کهن سرزمین باستانی در کنار هم زیسته اند وایران خاک خاک ایرانیان است نه آرائیها
ثانیا مکتب اسلامی به ما آموخته که در اظهار نظرهایمان به قومیتها وملل دیگر توهین نکنیم
ودر آخر
هر آنچه بر سر خاورمیانه می آید از همین است است بیایید برای یکبار و تا ابد.. (قومیت گرایی)را پس بزنیم
ومنازعات ارضی موجود را به کارگزاران بسپاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
برای شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
عالی گفتی .یادفیلم عمرمختارافتادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
حرف جالب و منطقی ای زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
برادرم، اسم جزيره آريايي است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
سام هنوز نمیدانی که همه اقوام ایران زمین آریایی هستند؟کرد آذری...همه زیر شاخه آریایی ها هستند حتی بعضی ترکهای ترکیه و هندیها آریایی اند پسر خوب اول یک کمی اطلاعاتتو زیاد کن بعد...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شما هنوز فرق نژاد و قومیت را نمیدانی؟ قومیت زیر مجموعه نژاد است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دوست عزیز نظریه اریائی بودن مردم ایران از نظر علمی کامل رده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
نا شناس دوم ، خدا رو شکر تاریخدان نشدید
ناشناس
| United States |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
عزیزم آریایی ایرانی خلیج فارس همه یک معنی میدهد و آن هم اتحاد است
عبدالناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
من در ایران زندگی میکنم اما آرپایی نیستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
جماعتی که اماراتیند در جزایر سه گانه ایرانی چکار دارند چرا آنها را از جزایر اخراج نمیکنید؟
پاسخ ها
حسینی آذربایجانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بهتر نیست بهشون زبان شیرین پارسی رو یاد بدیم و اخراجشون نکنیم! آخه گناه دارن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آنها قرن‌هاست جد اندر جد آنجا ساکنند و آنجا سرزمین آباء و اجدادی شان است
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
شهروندان اماراتی را کم کم دارن میآرن اونجا ساکن میکنن تا چند وقت دیگه مثل صهیونیستها که خودشونو مالک سرزمینهای فلسطین دونستن و اعلام حکومت صهیونیستی کردن. اینا هم چند وقت دیگه میگن ما اکثریت هستیم و مالک این سرزمینیم. باید مراقب باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خوب بايد بگويم ماشاءالله چه اسم‌هاي قشنگي
منوچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
؟
میم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
این چیزهایی که تو گفتی، تابناک جان، ما همه را قبول داریم. چرا برای ما میگویی؟ امیدوارم انتظار نداشته باشی که اعراب امارات بیایند و از این مقاله سایت شما درس عبرت بگیرند. قاعدتاً یک کمیته یا ریفرنسی توی سازمان ملل باید وجود داشته باشد که به اینجور مسائل رسیدگی کند. این ادعای اماراتیها در بهترین حالت، زیر سؤال بردن تمامیت ارضی این کشور است. حالا که این همه مدارک و مستندات تاریخی و محکم وجود دارد، قاعدتاً باید یکبار و برای همیشه طرح یک دعوی بین المللی مطرح و در سازمان ملل مورد رسیدگی قرارگرفته و موضوع برای همیشه مختومه گردد. این کار را برای خلیج فارس هم میشود انجام داد، چرا که اسناد تاریخی در مورد نام خلیج فارس هم کم نیستند. در این مورد حتی شاید بتوان سایت گوگل یا سایتهای دیگری را هم که از عناوین جعلی استفاده کرده اند، وادار به پرداخت خسارت کرد. مطمئن باشید با مطرح شدن این دعاوی و اعلام ایران مبنی بر ادعای خسارت درصورت اثبات حقانیت ایران، این سایتها و دیگر مأخذها حساب کار دستشان آمده و خودشان را اصلاح خواهند کرد. امیدوارم مثل ماجرای تار ایرانی و چوگان و ... که دیگران نام ما را دزدیدند تا برای خودشان تاریخ و پیشینه درست کنند، اسیر کم کاری و بی تفاوتی نشویم. کسی به امید و انتظار آنها نماند. شاید عمر من و شما کوتاه باشد، ولی ایران از گذشته تاریخ بوده و تا آینده آن هم خواهدبود. پس ایرانی بیندیشیم.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با وجود مالکیت چند هزار ساله ایرانیها بر این جزایر متاسفانه دولتهای قبل هنگام بازگرداندن آنها از اشغال انگلیس به این با امارات تفاهمنامه امضاء کردند که الزام اور نیست در صورتیکه باید از نظر حقوقی توافقنامه ذکر میشد و این شیطنت انگلیسیها بوده که استخوان را لای زخم باقی گذاشتند تا امروز از آن بهره برداری کنند و امروزه میبینم در مذاکرات هسته ای روزها در مورد کلمات و متن چانه زنی میشود که دوباره از آن سوراخ گزیده نشویم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
لازم است ادعای مالکیت ایران بر سایر جزایر این شیخ نشین تازه تاسیس شده در مجامع بین المللی مطرح شود.بنظر بنده باید جواب دندان شکن به این بادیه نشینان دیروز داده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
کی به تو گفت نظر بدی ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با همسایه اینجوری حرف نمیزنند. بادیه نشین یعنی چی؟ برو ببین بادیه چی شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من موندم غار نشینا از کجا میتونن به اینترنت وصل بشن !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این حرفهای تو خالی بیشتر نشان از عقده های فرو کوفته ملتی دارد
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
البته یادم میاد چند سال قبل ادر پاسخ به ادعای اماراتیها که گفته بودن " مرزها باید یه جای اولش برگردد"دولت فقط یک کلمه گفت ما از این حرف استقبال می کنیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اگه مدرک موثق هست که مال ایرانن
باید ناو ببریم پس بگیریم
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
وقتی سود تجارت ایرانو اونا دارن میخورن، ای ادعاهای امارات هم باید باشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شیر که پیر بشه بازیچه روباه میشه... اگه ما ضعف نشون نداده بودیم اونها جرات چنین کاری نداشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بله از شیر بی یال و کوپال هیچکس نمیترسه...
کاش میفهمدیم که چقدر از جایی که باید باشیم عقب افتادیم تا حداقل تلاشمون رو افزایش میدادیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
البته تازه حالا وقت جوانی است
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شیر اگر پیر هم شود شیر است
ناشناس عزیز این شیر ممکنه کمی ناخوش باشه ولی پیر و زمینگیر نیست در ضمن مگه جوانان این دیار مردن که همسایه‌های ذره بینی چشم طمع به این سرزمین داشته باشن!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در اينكه دولت بايد برخورد مناسبي در اين ارتباط داشته باشد حرفي نيست ولي اينكه اين برخورد چگونه باشد راه حل تابناك حداقل در اين مقطع كه تازه دارد سياست خارجي ما فعال مي شود تشنج زاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تازه بحرين هم مال ما بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ترکیه وعراق وسوریه وترکمنستان وازبکستان وتاجیکستان وآذربایجان هم مال ما بوده .روم هم قبل ازماصاحب همه اینها بوده پس دراصل مال ایتالیاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
پس میگیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خيلى خوشم اومد,
اينکه ما بايد چقدر چالشى عمل کنيم رو نميدونم ولى جواب ما بايد با اين ادبيات باشه و سرشون منت بذاريم که فعلا اقدامى نميکنيم
بعدشم
اگر بخواهيم تاريخى نگاه کنيم بايد از بعضى مواضعمون توى منطقه عقب بکشيم تا هم دشمن اضافى نداشته باشيم و هم با کوتاه آمدن از مشکلات ديگران بتونيم در معامله اى عادلانه کشورمون رو گسترش بديم.
اردشیر بابکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
به راستی خیلی ازمناطق جغرافیایی در گذشته ی نه چندان دور جزءخاک ایران کهن بوده اند.چرا ما با5000سال تمدن هیچ ادعای ارضی نداریم ولی امارات بازیر100سال از به وجود اومدنش توسط استعمارگاران مدعی خاک سرزمین ایران شده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مشکل ماییم که زیاد رو میدیم چه به آمریکاش چه به کشورهای عربی .
کوروش کبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
مابایدبرای الحاق بحرین وجزایرآریایی به صاحب اصلیشوان ایران بزرگ دست به کارشیم.بهترین دفاع حمله است.دیدیم که تیم های فوتبال موقعی که عقب نشینی میکنند اخرش گل میخورند...
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
به نظر من بهتره ادعای جزایر هاوایی را هم بکنیم شاید تونستیم ثابت کنیم متعلق به ایران بودن و بعد به جا شمال بریم هاوایی .
من که دعاتون میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
وازارت خارچه ملزم به جواب دندان شکن به این کوچولو میباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
سايتي مريضتر از شما تا حالا نديدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ايران بايد با تنظيم يك دادخواست حقوقي عليه امارات به مجامع بين المللي و سازمان ملل شكايت كند و مدارك ارزشمندي كه شما ارائه كرده ايد ارائه كند و سعي بر بازگرداندن پاره هاي تن ايران زمين را داشته باشد نه اينكه منتظر بماند كه اعراب لطف كنند و ادعا نكنند . امروز جزاير فردا خوزستان و ... انگليس به چيزي كمتر از نابودي ايران رضايت نخواهد داد .اگر امروز نجنبيد چه بسا فردا دير باشد.
رخشی ورستم پا در رکاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
الان میگن جزایر ایرانی رو جدا میکنیم...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
هعیییی
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
چو گان گرفتند بادگیر گرفتند خزر را گرفتند
آیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
موافقم. وزارت امورخارجه به عنوان متولی سیاست و دیپلماسی کشور، باید این موضوع را پیگیری نماید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
متاسفام
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
احتمال وجود ذخایر گازی در زیر این جزیرهها خیلی زیاد است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ای مهندس اکتشاف گاز و نفت !!! ای ....
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
نبش قبر میکنی تابناک
دوستدار تابناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ما در راه قدرتمندتر شدنمان می بایستی انسجام داخلیمان بیشتر شودومسایل داخلیمان را باتوجه به حقوق تک تک افراد جامعه حل کنیم وبعد قاطعانه در صحنه های بین المللی حق و حقوق مان را بگیریم
Hamed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
بذار اين مورد هسته اي رو حل كنيم و روابط رو هم با كشورهاي جهان ارتقا بديم...

بعدش به حساب بعضي اشغال گر ها و ابوعطاخون ها هم به وقشتش ميرسيم....

حالا بذار...
گذر پوست به دباغ خونه هم ميفته....

اون موقع علاوه بر بازپس گيري مناطق اشغال شده بايد به فكر گسترش فعاليت و توريستم در كيش و قشم و همچنين ابوموسي و گسترش اين جزاير و ساخت جزاير مصنوعي هم باشيم....
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ما شارجه وراس الخیمه خودمان را میخوایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
امید جان ، از نظراتت معلومه کشورگشای بزرگی خواهی شد و نام شما امید کبیر میگذارند . درود بر امید کبیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ملی گرایی افراطی بلای جهان اسلام شده
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اگه نيومدن جزو خاك ما لا اقل فعلا خراج هر سال رو رد كنن بياد اين ور حالا اونجا باشن ببينيم چه فكري ميتونيم براشون كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اینکه میگوییدقواسم یا جواسم امارات از‌‌ همان نسل قاسمی‌های ایرانی حاکمان بندر لنگه
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
متاسفانه اراده سیاسی الحاق این مناطق وجود ندارد.
حامد
|
United Kingdom
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
انشالله به امید برگشت جلفاوه و بحرین به خاک میهن ......
اورمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ایالات متحده آمریکا شش برابر ایران وسعت دارد ما هم باید ارمنستان- آذربایجان- گرجستان افغانستان- عراق -نصف پاکستان- شرق ترکیه و کشورهای بحرین امارات و همه جزیره های اطراف رو که طی حوادث تاریخی از دست رفته رو به کشور برگردونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من هم موافقم و باید وزارت خارجه این موضوع را مطرح کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من هم موافقم و باید وزارت خارجه این موضوع را مطرح کند.
ناشناس
|
Belgium
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
چرا ایران تا کنون همچین چیزی رو نگفته بود
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
مسئولین امر باید ندابیری اندیشیده ودر راستای فیصله دادن به این توهمات شیوخ اماراتی عربی در این جزایر امکانات رفاهی ونظامی وآموزشی وتجاری وغیره مانند شهرهای دیگر ایران بیافرینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خود جزیره مگه چقدر بزرگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من هم موافقم و باید وزارت خارجه این موضوع را مطرح کند.
Vahid
|
France
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
مرگ بر انگلیس
ali
|
Romania
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
man ham moafegham
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ازاىنهمه نفت چى عاىد مان شده
خليل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من نميدانم چرا شاپور ذوالاکتاف کتف تمام عربها از کوچک وبزرگ راسوراخ نکرد وبه دريا نينداخت
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
به نظر من برای این موضوع یک نظر سنجی در همین سایت راه اندازی شود . دوستان هم با دلیل منطقی در رابطه با این موضوع نظر بدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اگر بخواهیم براساس گذشته مرزهارا مشخص کنیم سرزمینی بنام ایران در نقشه جهانی وجودنداردچراکه باید ایران به عراق تبدیل شود ایران سابقاتحت سلطه حکومت عربهای بابلی وسومربودپس به گذشته ننازید که هیچی نبودید
آریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
علی تو خودت کی هستی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اعمال حاکمیت مجدد ایران بر امارات و جزایر‌ «آریایی» ‌و‌ «زرکوه» و بحرین و... از سوی ایرانیان قابل پیگیری خواهد بود
بهلول
|
Germany
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
از این "بیانیه" هایی که در اینجا صادر شده، همانند گرهگاه های مطرح شده دیگر، جز خالی بندی اینترنتی چیز دیگری دستگیر نمی شود!
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
گنجینه تمدن پارس خلیج فارس
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
احتمالا انگلیسی ها از ابتدا از سیاست دست پیش گرفتن استفاده کردند تا ایران روزی ادعای برحق مالکیت خود بر امارات را نداشته باشد و به این روش اماراتیها را پر کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
این چه عنوانی است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
این جزیره تیکه ای ازما ایرانیهاست باید به مابرگردد
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
چطور امارات میتونه ادعای جزایر ما رو بکنه ما هم باید این روشن کنیم که شما خودتون هم در زمین های ایران زندگی می کنید
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اعراب بادیه نشین تو سرزمینهای ما خوش میگذرونن و ما میگیم مرگ بر اسرائیل !
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
استعمار پیر دشمنی به نام اسرائیل رو به ما داد تا باهاش مشغول باشیم و سرزمینهای از دست رفته ایران بزرگ رو از یاد ببریم . موفق هم شد!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اونها یک شورایی دارند و اونجا هی با هم قرقره میکنند
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ما اگه مدیر با دل و جرات داشتیم خب با جواب های تند و دندان شکن به این کشورهای میکروسکوپی حاشیه جواب میدادن
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
عزیزم اخه چرا خودتون را اذیت میکنید و هزاران دلیل میارید یک دلیل برا ادم عاقل بس است
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ادعاي صرف كافي نيست بايد نيروي دريايي برود و يك دور كامل و به مدت چند روز محاصره كند تا عيار معامله دستشان بيايد.
نازان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خود ماییم که این اجازه رو به بی سروپا دادیم
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تحریم هستیم که هستیم بادنیا بدیم که بدیم باید از حقمون بگذریم(امارات،بحرین،...)؟
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با درود به تابناک بابت این گزارش خوب و عالی به نظر من کار بسیار به جایی هست و من کاملا موافق هستم با این رویه که وقتی ما هم مدعی باشیم و اقدامی کنیم کشورک ها سرجایشان مینشینند و حساب کار دستشان میاید لطفا بیشتر پیگیری کنید با سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
دلیل تسامح با امارات فقط دور زدن تحریم ها بود. انشاا... با رفع ان دیگر دلیلی برای تسامح وجود ندارد
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ما ایرانی فقط باید از دست بدهیم نمی تونیم چیزی رو پس بگیریم
کامبیز
|
Germany
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خدا دوست عزیزم شهید علیرضا افشار رو مورد رحمت قرار بده
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
به نظر من باید سیاست فعال خارجی داشته باشیم وبا دنیا تنش زدایی کنیم که کسی خیال نکند مادنبال توسعه طلبی ارضی هستیم دادگاه لاهه نیز باید قدرت وحمایت سایر دولتها داشت وگرنه باعدالت ومنطق قضاوت نمیشه واین باروابط سیاسی قوی منطقه ای وجهانی خصوصا باکسورهای دارای قدرت ونفوذ درکنارانسجام ملی وحمایت مردمی امکان دارد
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
شايعه شنيدم
شایان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در مورد اهمیت این جزایر همین رو بدونین که جزیر تنب کوچک و بزرگ هرکدوم به عنوان یه ناو هواپیمابر برای ما کارایی دارن البته خیلی بیشتر از یه ناو چون نابود نمیشن و خیلی بزرگترن. اصلا خیلی خفنن.
محمد جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ما باید استان های دیگر ایران، یعنی اروپا و آسیای شرقی و شمال آفریقا را از دست اشغالگران آزاد کنیم
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ممنون تابناک..بهترین نظر رو خود تابناک داد و به نظر من هیچ نقصی نداشت .پیشنهاد میکنم که این که این نظر تابناک به عنوان یک طرح به وزارت امور خارجه ارسال بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
به امید پیوستن استان بحرین و شارجه ودبی به نقشه زیبایی ایران زمین زنده باد ایران و ایرانی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
سلام دور از هر بحثی حالا که قراره نام استان های ایران رو بیاریم ارمنستان و آذربایجان ....رو یادتون نره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
جالب است که بدانید نام راس الخیمه که یک نام عربی است نیز رد پای ایرانیها در آن سرزمین است.
در زمانهای قدیم، گروهی از سربازان ایرانی در هنگام گذز از آن منطقه مدتی اطراق میکنند، کلاهک بالای دیرک چادر فرمانده ایرانی از جنس طلا بوده و از دور نیز قابل تشخیص بدوه است.
بیابانگردان منطقه با دیدین چادر فرمانده "رأس خیمه" را به یکدیگر نشان میدهند! و بدین ترتیب منطقه فوق به نام "رأس الخیمه" اسم گذاری میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ای تاریخدان !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تابي جون تو برو ما پشتت هستيم، اين مسئله فرق ميكنه با هر چيز ديگه، اين خاكمونه چه سرها كه فداش شده و بشه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
به پاس هر وجب خاكي از اين ملك
چه بسيار است آن سرها كه رفته...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
تو برو ما پشتت هستیم ما ایرانی ها سلطان شعار هستیم
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ای شیخ ضایع بن زاید ال تنبان این جزایر ازانی برای تو تنبان نمیشود
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
آفرین بر جوانان ایران زمین و نظرات میهن دوستانه آنان.
nik
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
گل گفتی تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
امریکا و فرانسه هم مال ماست .بجز گینه واتیوپی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
از هزازان سال پیش دریایی بنا م عمان وجود نداشته بجز نام دریای ایران از این به بعد درمقابل انهای که الکی خلیج خلیج می کنند حتما درهرجا ومکان ودرکتب درسی مان بجای عمان ساختگی بگوییم دریای ایران دریای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دریای پارس (خلیج فارس)
دریایی ایران یا بلوچستان (ع م ا ن دروغین)
دریای کاسی یا قزوین (دریای خ ز ر دروغین)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
البته ما با عمان خوبیم ولی اسم اصلی دریای عمان دریای مکران هست که ناحیه ای در جنوب کرمان و بلوچستانه
شورشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
در جنوب اتفاق خاصی نمی افتد بهتر است کمی توجه عزیزان به دریای مازندران باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
.اسیاب به نوبت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
هيهات من الذله

اريايي ها بشوريد
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اول باید تکلیف اونهایی که مزدور اجنبی هستن و منفی میدن رو روشن کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
یعنی هر کی باب میل شما به نظرات توهین آمیز و نژادپرستانه (که از همان اول نباید توسط تابناک تائید میشدن) منفی بده ، مزدور ، اجنبی ، بی سواد ، عقب مانده و ... هست
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
خدایی راست میگه!
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
ایمان عزیز آن کسی که منفی داده یک نفر است هر وقت رایانه را روشن میکند منفی میدهد.
عليرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
من كه مثبت دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
من منفی میدهم و به نظرم شما مزدور اجنبی هستی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
نظرهرکس بخودش مربوطه نباید که نظردیگران راتاییدیاتکذیب کندمنطق داشته باش داداش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
برای تابناک بسیار متاسفم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
اینها شرف ندارن
بهنام
|
Germany
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تابناک جان گل کاشتی مثل همیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
زماني هم عراق جز ايران بود در منابع تاريخي آمده چرا تابناك عزيز اقدام نمي كني?
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با سلام و احترام
دوستان به این پیشنهاد دقت کنید.
اگر کسی امکان طراحی سایت را داره اعلام کنه که در مورد جزایر سایتی طراحی بشه که به توان تمام مدارک را به زبانهای مختلف درج کرد.
رسول جنگلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
باید با امریکا نزدیک شد وازرقابتش باانگلیس استفاده کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
+
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
سپاسگزار از تابناک برای پیشنهاد بسیار مهم و ناشی از تعهد به ایران
میرزائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
با سلام
احتراماً با صحبت شما موافق هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
تو ایران کسی نیست که از این رفتار کشور های عربی خوشش بیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
فقط اقدام نظامی
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
جناب تابی عزیز من بارها نوشتم ایران باید امارات وبحرین را ضمیمه خاک خودکند از هارت و پورت انگلیس وآمریکا هم نترسد چون این شیخ نشینها قبلا جزء خاک ایران بوده است
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
zende bad tabnak gol gofti
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
فقط خلیج همیشه فارسسسسسسسسسسسسسسسس
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
با تشكر از عزيزاني كه جواب نظر بنده رو دادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
روزي تمام اعراب برده ايراني ها خواهند شد
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
شیرها برمی گردند .......!!!!!!!!
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
چه عجب يه رسانه تونست از پوست بي تفاوتي در بياد و دوكلمه حرف حساب بدون پرده بگه! ممنون
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اصلا چرا بحرین رو نمیگید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Turkey
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
شما داشته هاتون رو نگر داريد نميخواد جزيره كه صد سال پيش مال ايران بوده رو پس بگيريد!!!!
هادى
|
Norway
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سلام،از آنجا كه قدرت سياسى ايران در اين سالها نتوانسته اين ادعاى واهى اعراب را خاموش و يا جواب محكمى بدهند،از اين به بعد هم قادر به جواب دادن به آنها به نحوء احسنت نخواهند بود
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
؟؟؟؟
kamran
|
Ukraine
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
tabnaak dooset darim...
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
جانم فدای ایران
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دریافت خسارت های جنگ از عراق طبق قطع نامه سازمان ملل نیز مجدانه دنبال شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اقایان مخالف!!! سیاست تنش زدایی با دلت طلبی فرق میکنه!
رضا
|
United Kingdom
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
باید کشورهای کناره خلیج فارس را " مازون " بنامیم تا کمی تاریخ یاد بگیرند.
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
؟؟؟؟
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مطمءنم هيچ ايراني از خاك سرزمين خودش نميگذرد
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مثل اینکه اینها که چت می کنند ونظر می دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
فعلا پیگیری زمین های فلسطین هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
جالب است که بدانید نام راس الخیمه که یک نام عربی است نیز رد پای ایرانیها در آن سرزمین است.
توحیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این جزایر هرگز دراشغال کسی نبوده ان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
لطفا در مورد دریای خزر که مفت ومسلم تقدیم روسها شد هم اظهار نظر فرمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
لطفا در مورد دریای خزر که مفت ومسلم تقدیم روسها شد هم اظهار نظر فرمایید.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این مثل روز روشنه\
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
متاسفام
آلمان90
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
.ماهنوز محتاج واردات از همین امارات هستیم کجای کارید!!!
farzad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
با همدلی همه ایرانی های وطن پرست ذره ذره خاکمان رامحافظت می کنیم
درودبرایران
saeed
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
طبق قوانين بين الملل اگر حاكميت 100 ساله شود دگر هيچ ادعايي قابل فبول نخواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اگه بخواهيم از زمان اشکانيان و ساسانيان مايه بذاريم بايد ادعاي مرز چين تا آفريقا را بکنيم چون ايران واقعي آن زمان طبق نقشه هاي موجود همان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اقا نه جنگ نه گوشمالی فقط و فقط همین موضوع رو مطرح کنید اونم با جدیت تمام
محمد خلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
نابودشون کنیم
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اونايي كه ميگن ديپلماسي.ما تا حالا با كدوم ديپلماسي تونستيم حق خودمونو بگيريم.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اونايي كه ميگن ديپلماسي.ما تا حالا با كدوم ديپلماسي تونستيم حق خودمونو بگيريم.
گيلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
كوتاهي در امر ادعاي اماراتي ها ديگران را نيز جهت ادعاي كاذب بر مي انگيزد شايسته است كه اقدامي قاطعاته صورت پذيرد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سایت هایی مثل تابناک باید یک کمپین ایجاد بکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اصلا حالا كه اين طوريه عربستان هم مال ما.
چالدراني
|
-
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دريايي به نام عمان وجود خارجي ندارد درياي ايران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
چی مهمتره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
از مردم خودشون بژرسید ببینید دوست دارن ایرانی باشن یا اماراتی ؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اول ببینید کدوم یکی از سیاستمدارهای ایران حاضرند چنین ادعایی کنند
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
عالی گفتی. عجب خبری بود، تابناک مچکریم
تورج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
در مالکیت ایران شکی نیست
خانواده شهدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
خوب دوستان غیرت همه شما عزیزان در نامه هاتان نمایان است.
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
تابنک کمک کن یه کمپین تو اینترنت راه بنداز
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
فقط یک یا علی می خواهد..یاعلی
احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
درود بر شما و درود بر شرف وطن پرستي شما
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ایا میشود بعد از امارت به فکر لغو قراردادهای ننگین ترکمانچای و... نیز بود
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
يك ايراني هستم وعاشق ايران
م م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مدتی است که بعضی از عوامل یا سرکرده های بین المللی با برنامه های تدوین شده و مشخص تز و نظریه یا ادعائی را در جوامع بین المللی مطرح کرده و ایران(اعم از مسئول یا غیر مسئول ایرانی) را به دنبال خود می کشند از این کا رچند هدف را دنبال می کنند ند
آستركي
|
United States
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
۱۶۱ سال پس از انعقاد عهدنامه ننگین ترکمن چاي (۱۸۲۸ میلادی) و جدايي قفقاز و شيعيان آذري آن سوي ارس از ايران و در راستای درخواست های یک و نیم قرن گذشته ایران خواهانه مردم مناطق اشغال شده، اتفاقي شگفت در ساحل ارس و نوار مرزي شوروي با ايران در بخش نخجوان روي داد؛ اتفاقي شکوهمند و درخشان که حاکي از آغاز جنبشي اصيل براي الغاي معاهده هاي سياه گلستان و ترکمانچاي بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مقابله به مثل بهترین پاسخ گستاخی‌هاست.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
فقط کار کار ظریفه
علي آلف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
من هم موافقم موافقم موافقم
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
باید به سرعت پیگیری شود تا دیگر ادعای واهی دیگری را مطرح نکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
پیشنهاد می‌کنم میزبانی فوتبال ساحلی آسیا و یا جهان رو بگیریم و بازی‌ها رو در جزایر سه‌گانه برگزار کنیم.
کاظم اصلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بجای این حرفهای نژاد پرستانه و منسوخ که بجز تشویش اذهان عمومی ثمره دیگری ندارد اندکی در خصوص تفاوت مالکیت و حاکمیت برای مردم صحبت کنید.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
مقصر خودمونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
کجا مهمتره.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ازقديم درياي عمان درياي مكران بوده وبلوچستان ايران وپاكستان استان مكران ايران-اين نامهارااحياكنيم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
البته توهین به هموطن های عربم نشه
ولی این اعراب حاشیه خلیج فارس خیلی پرور و بی خاصیت تشریف دارن
ایران باید جواب کوبنده بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
موافقم .
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
چرا بچه بازی در میارید بنده خدا نظرش رو داده
امارات پررو شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
آقای ظریف !!!!!!!!!!!!!!!
جواب قاطع
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
تا زمانی که ما فقط حرف میزنیم هیچ چی درست نمیشه
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
یعنی یه همچین جنمی رو سراغ دارین
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ممنونم از تابناک برای اطلاع رسانی و یاداوری.
غلامرضا کردعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
من سالها با این اعراب بادیه نشین در کویت و ... زندگی کرده ام و ای دل غافل ، وقتی ما کوتاه می آییم وزغ سر بالا میره.
فریبرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
حق با اماراته ، اون جزیره باید زیر نظر امارات باشه ، خود امارات هم یک بخش از استان هرمزگان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
خخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
زنده باد ایران
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ما با امين هستيم چون ايراني هستيم
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سال هاست قطر از میدان نفتی مشترک در خلیج فارس به نفع خود بهره برداری می کند وقوع جنگ تحمیلی باعث شد که ایران سهم اندکی از این میدان را برداشت کند . اگر این میدان مشترک است چرا قطر اجازه برداشت بی حسا ب و کتاب را دارد و ایران تا کنون ادعایی نداشته ؟
آريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
امارت واسه ما شاخ شده.نميدونم چرا مسدولين يه تو دهني بزرگ تو دهن اين امارات ملعون نميزنه.
پاسخ ها
ای وای!!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
تابناک!!!!؟؟؟
داوود
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
تابناک ... این یکیو هستم به شدت
مصطفی
|
United States
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
کجای کارید
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
با تشکر از تابناک و نویسنده بسیار عزیز این موضوع
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
خاک بر سرشون
همسایه نیستن که
دزدن
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
آي زنده باشين
اين راهشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دفعه قبلی که صدام یزید کافر زیادی حرف زد با او وارد جنگ شدیم و به لطف خدا او را به درک واصل کردیم من فکر کنم این اماراتک هم تنش میخوارد وخلاصه باید ..... اره!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
همه این حرفها ناشی از اختلاف ایران با قدرتهای بزرگ دنیاست
هر بار شیخ های امارت از دهان گشادشان بیشتر سخن می گویند از خشم به خود می پیچم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
از سپاس از توجه سایت تابناک برای این نوشتار خیلی خوب ،باید یادور شد که نباید در قبال کوتاه آمدن شیخ های امارات با کشوری با عمری به درازای 50 سال !!!!!!!!) از ادعا بر روی جزیره های ایرانی از حق مردم ایران که تاریخی چند هزار ساله دارد کوتاه امد
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بعضی ازاین کشوره های عربی حقیر ، فقط مجری نقشه های اسرائیل هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
از وزارت خارجه انتظار میره چنان عمل کند که دیگه از این ادعاها نشنویم
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
همتون راست میگین.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
ما نیز باید مانند چین که هنگ کنک را پس گرفت این سرزمینهای از دست رفته خود را به آغوش وطن بازگزدانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
از وزارت خارجه انتظار میره چنان عمل کند که دیگه از این ادعاها نشنویم و هیچ احدی اجازه جسارت به سرزمین پاک ایران زمین را نداشته باشه. منتظریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
به نظرم مهمترين كار دولت روحاني و آقاي ظريف بستن كمر همت براي ثبت بين المللي خليج فارس و جزاير سه گانه به نم ايران است...و در اين راه از هيچ كوششي نبايد فروگذر شود از شكايت در ديوان لاهه تا تشكيل پرونده در سازمان ملل تا يك كشور عربي كه حتي صد سال هم از عمرش نمي گذرد به خاطر شرايط ويژه ايران در طي اسن سالها به خودش اجازه هر گستاخي را داده\
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
حیف نیست جزیره به این خوشگلی دست اونها باشه؟
سعدون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
یه جزیره هم هست به نام انگلیس اونم مال ایران بوده اسنادش هست برید بگیریدش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اگرنظردنیاراباایران همسوکنیم 4کشورنمی توانندبه خوداجازه فکرکردن رابدهندچه برسدکه مسله هم درخیال خام خودطرح کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
نظر دنیا با اراذل و اوباش ایران همسو بشود؟؟؟؟
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دست بردارین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
چه منبع موثقی پیدا کردین ! خودتون قبولش دارین ؟ ویکیپدیا؟!
علی
|
United States
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
هر زمان که کشور ایران از نظر اقتصادی و یا سیاسی و اجتماعی ضعیف بوده، همسایگان تلاش کرده اند به آن تعرض کنند. درایت نرمش قهرمانانه در اینست که ما را دوباره به جایگاه اقتصادی خود بر می گرداند و آنوقت با قدرت اقتصادی خودمان به آنها جواب می دهیم. ما باید در عرصه افکار عمومی جهان بعنوان کشوری قوی (به شکل مثبت) خودمان را نشان دهیم و با ورود سرمایه گذاری های خارجی و کاربروی نفت و گاز و گردشگری خود را دوباره تثبیت کنیم. آنوقت اینها خودشان کنار می کشند.
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
پيشنهاد ميشه يك گروه حقوق دان بين المللي بررسي الحاق استانهاي غصب شده رو به ايران بررسي كنه، اين براي شروع خيلي خوبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
خوب شما سياستمدار نشديد اگه ميشوديد يه جنگ ديگه به كشور تحميل ميكرديد.
استادکامپیوتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بنده این هفته به دانشجویان کامپیوتر درس طراحی وب ، تمرین طراحی وبسایت و وبلاگ با موضوع خلیج همیشه فارس و جزایر ایرانی و آریایی و سابقه تاریخی کشورهای کرانه جنوبی خلیج فارس رو خواهم داد.حدود 17 کارگروه میشوند.امروزه فعالیت الکترونیکی تاثیر بیشتری دارد.خواهشمندم معلمان کامپیوتر هم این کار را انجام دهند .
استادکامپیوتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بنده این هفته به دانشجویان کامپیوتر درس طراحی وب ، تمرین طراحی وبسایت و وبلاگ با موضوع خلیج همیشه فارس و جزایر ایرانی و آریایی و سابقه تاریخی کشورهای کرانه جنوبی خلیج فارس رو خواهم داد.حدود 17 کارگروه میشوند.امروزه فعالیت الکترونیکی تاثیر بیشتری دارد.خواهشمندم معلمان کامپیوتر هم این کار را انجام دهند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دوستان ماباید از مسئولین دولت بپرسیم که چرا تاکنون به این اراجیف جواب قاطع ندادند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
باید کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جواب اینهمه گزافه گویی را با اقتدار وزارت خارجه بگیرند تا بفهمند با چه قدرتی طرف هستند وباید بخاطر حمايت از صدام خسارت بپردارند
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دشمن اصلی ما همین اعراب جنوب خلیج فارس نه اسرائیل.
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
همیشه باید یکی به ما داشته هایمان را یاداوری کند.
محمد
|
United Kingdom
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بنظر میاد می خواد ابوموسی رو دو دستی تقدیم کنه!!
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
برای من یه سوال پیش اومده!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
نکته خیلی مهمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بخدا ديگه خيلي دارن پررو ميشن.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
اصلاح باید از خود شروع شود.
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
برای من یه سوال پیش اومده!!!
كوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
آب كه سربالا ميره ، قورباغه ابو عطا مي خونه ، اگه مي شد يكبار محكم تو دهن اينا زد ، ديگه مي فهمن كه يه من ماست چقدر كره داره !! از بس ما به اينا ، برادر برادر مي گيم انجور پر رو شدن ، اونا دارن همه جوره از منفعت اين منطقه حساس استفاده مي كنن در عوض ما با لبخند زدن و فشردن دستشون بهشون اجازه اين كارارو مي ديم. بنظرم وزرات خارجه فقط داره بيانيه مي ده بايد نيروي نظامي جواب مناسب بده ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
آخ خدا اگه دبی مال ما بشه. چه حالی کنیم بچه ها
farhad
|
Sweden
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سلام به همه دوستان!

من فکر می‌کنم که مشکل اصلی‌ را فراموش کرده ایم، آنهم دولت انگلیس است.

وزارت امور خارجه باید دولت انگلیس را طبق مدارک موجود زیر سوال ببرد.

خود آنها اشغالگر بودند که به خلیج فارس آمدند.

آنها حقی‌ نداشتند که قسمتی از منطقهٔ را در اختیار اعراب بگذارند و بروند.

تمام منابع نفت آنها مربوط به ایران و ایرانی‌ خواهد بود که برای دولت

ما جای حرف خواهد داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
بابا ول كنين اون بيچاره ها رو. دارن زندگيشونو ميكنن.
ابادانی
|
United States
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
فکر کنم باز بهتون ویزا ندادن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lpln
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
از جایی که با هم فقط بجنگید وبه فکر اثبات خودتون باشید .
تمامیت عرضی ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
دوبی، امارات، شارجه، قطر، بحرین، جزایر زرکوه و آریایی باید با مذاکرات صلح آمیز به سرزمین های تمامیت عرضی ایران بازگشته و ملحق شود.
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
به تمامیت طولی چه طور؟
کامبیز
| Germany |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
عزیزم تمامیت ارضی نه عرضی.دلبندم مجید جان اون طول وعرض یه چی دیگه اس
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
بايدبراي اين موضوع راه حل ديپلماتيك پيداشودوارضي صحيح است نه عرضي
كريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
يكي از دلايل فارسي بودن سرزمين امارات كنوني نام يكي از اين شيخ نشينان است بنام"شارجه" شارجه معرب "چهار گاه" ميباشد بمعناي "چهارفصل" حالا هي بيان مثلا نام خليج فارس را چيز ديگري بنامند
پاسخ ها
باب اسپنجی
| Germany |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
درد بر ایران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
درود بر سرزمین آریانا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
هممیهن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این جزیره ها دست امارات بیفته من خودمو میشم
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این یک امر بدیهی است که وزارت امور خارجه حتما پی گیر نماید وتمام ایرانیهای آزاده ازاین مسئله پشتیبانی وحمایت میکنند.
محمّد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سلام
نظر من بد بود؟
محمّد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سلام
نظر من بد بود؟
tooraj
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سیاست کاملا اشتباه در اداره کشور و سیاست خارجه باعث شده در طول این35سال دنیا با ایران مشکل پیدا کنه ایران بتنهایی نمی تونه با این همه خیانت در بیفته
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این عربهای حاشیه خلیج رو باید ...
احمد بطحائي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
خداوندا به دولتمردان ما جرأت بيان و احقاق حق مردم اين زادبوم را عنايت بفرما....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
عراق کنونی هم جزیی از خاک ایران بوده
اریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
نادر ز خواب برخیز ایران جوان ندارد.....
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
سیاهان هم اریایی هستند افریقای سیاه مال ایران است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
درجواب ملی گرایان بی عقل افراطی موتوا بغیظکم
ایدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
چراالکی بهمدیگه گیر میدین
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
چی میگن این عربای خلیح
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
این آریایی که گفتید چی هست؟
احسان
|
Hong Kong
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
امارات و انگلیس قطل کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
درسته ما دنبال هویت و قدرت از دست رفته هستیم اما باید گفت که دیگر اون ابهت رفته و بر نمیگرده
علی علاقبند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
زنده باد
وطن پرست
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
به نظر من اینجوری که داره پیش میره ...رفته رفته عرب ها ادعا میکنن تهرانم مال اونابوده و ما به زور ازشون گرفتیم
Mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
همچنین بحرین کرانه ای
علی اصغر
|
United States
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
بیایید هر کاری به فکرتون میرسه انجام بدیم تا همه جزایر به خاک کشورمون برگردند
آریا
|
France
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
آب دریا با دهن سگ نجس نمیشه.
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
به نظر من از زره زره خاک وطنمون باید دفاع کنیم
یک بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
زنده باد ایران
شاهپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
بیخیال.
ALI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
زیاد توهین نکنید
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
پیشنهاد میشه که اقدام جدی در بازگرداندن سرزمینهای از دست رفته صورت بگیره!!!!
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
امان از زمانی که اینا جرات به زبان آوردن نام ایران را نداشتن
Rkomijani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
چیزدیگه ای بلدنیستن
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: