بازدید 34845
در حاشیه بازگشت به تلویزیون؛

مشکل شجریان‌ها را ریشه‌ای حل کنید

حتی در صورت رفع ممنوعیت، همچنان احتمال تکرار این وضعیت پیشین وجود دارد و اگر فریاد شجریان بار دیگر بلند شد، نباید تعجب کرد، چرا که همچنان حق کپی رایت آثار شجریان خریده نشده است.... در این باره تدبیری اندیشیده شود تا دست‌کم حقوق صاحبان آثار فرهنگی داخلی در رسانه ملی رعایت شود...
کد خبر: ۳۶۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵ 29 November 2013
تغییر رویکرد‌ها آهسته آهسته مشمول حال سازمان صداوسیما نیز می‌شود و چنان که گفته شده، قرار است به زودی برخی نواهای استاد محمدرضا شجریان از تلویزیون و در قالب برنامه‌های موسیقیایی پخش شود؛ اما آیا چنین اتفاقی، بیانگر رفع مشکل اساسی است که در ‌‌پایان منجر به حذف کامل صدای استاد از رسانه ملی شده بود یا قرار است وضع به‌‌ همان شکل سابق بازگردد و دوباره در زمانی دیگر شاهد تکرار این ماجرا‌ها باشیم؟

به گزارش «تابناک»، ماجرای رویارویی مدیران صداوسیما و استاد محمدرضا شجریان، موضوع تازه‌ای نیست و عمرش نیز به چهار سال اخیر خلاصه نمی‌شود. شجریان از دوره مدیریت علی لاریجانی، پیگیر این مهم بود که آثارش بدون گرفتن مجوز از او پخش نشود و حقوق معنوی و مادی آثارش در تلویزیون و رادیو رعایت شود؛ امری که رسانه ملی در بسیاری از اوقات مراعات نکرده بود و کمتر با اعتراض مواجه شده بود، چرا که برای بسیاری از اهالی موسیقی، تریبون مذکور، فرصتی برای تبلیغ است اما نه برای چهره‌ای چون شجریان.

با این حال در آن دوران، مدیران وقت توانستند بر اوضاع مسلط شوند و کار به آنجا رسید که استاد شجریان به تلویزیون آمد و اجرا داشت که کاملاً بی‌سابقه بود و تاکنون نیز تکرار نشده است. نکته جالب اینکه شجریان هیچ‌گاه درباره آثاری که در دوره استخدامش در صداوسیما تولید شده ادعایی نداشته، بلکه نقدش به پخش آثاری بوده که شخصاً تولید کرده و صداوسیما بدون کسب مجوز یا خرید کپی رایت پخش کرده و حتی ‌روی تصاویری استفاده شده که ارتباطی با منظور صاحب اثر در خلق آن قطعه موسیقی نداشته است.

البته این اتفاق تنها به استاد شجریان خلاصه نمی‌شود و برخی خوانندگان و موسیقی‌دانان شاخص دیگر نیز ـ نه با لحن تند و تیز استاد اما با مفهومی مشابه، نسبت به ‌رعایت نکردن کپی رایت در رسانه ملی معترض بوده و هستند و این داستان استمرار داشت تا به سال ۸۸ رسید که شجریان تأکید کرد صداوسیما حق پخش هیچ یک از قطعاتش را به استثنای نوای «ربنا» ندارد. البته مشخصاً «ربنا» نیز به رغم نقد‌ها از تلویزیون حذف شد و در واقع ماجرا به لجبازی کشید، حال آنکه شاید می‌شد مدیران این دوره نیز همچون مدیران دوره پیش‌ به مدیریت ماجرا بپردازند.

در هر صورت، شجریان آنچنان در حاشیه رفت که حتی در فضای برخط (آنلاین) نیز امکان پرداختن به آن با حساسیت‌هایی همراه شده بود و عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما ۱۹تیر امسال در حاشیه جلسه هیأت‌وزیران در پاسخ به سؤالات خبرنگاران درباره این موضوع گفته بود که این پرسش مربوط به ده سال قبل است، تا اینکه انتخابات اخیر پیش آمد که برخی کاندیداهای ریاست جمهوری از لزوم فراهم شدن فضایی برای استفاده از این امکان سخن به میان آوردند و حال صداوسیما نیز با تغییر فضا به سمتی رفته که حتی شجریان نیز به تلویزیون بازگردد.

محمد مناجاتی، تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان» از شبکه آموزش مبنی‌ بر اضافه‌ شدن بخش‌های جدیدی به این برنامه همچون آیتم «آواهای ماندگار» که قرار است در آن از استادان آوازخوان پیشکسوت ایران مثل اکبر گلپایگانی، ایرج بسطامی، محمدرضا و همایون شجریان و... یاد شود، این گمانه‌زنی را به وجود می‌آورد که ممکن است اولین قدم‌ها برای ممنوعیت پخش صدای شجریان از صداوسیما برداشته شود، ولی حتی در صورت رفع ممنوعیت، همچنان احتمال تکرار این وضعیت پیشین وجود دارد و اگر فریاد شجریان بار دیگر بلند شد، نباید تعجب کرد، چرا که همچنان حق کپی رایت آثار شجریان خریده نشده است.

اگر واقعاً مسئولان محترم صداوسیما در پی رفع مشکل هستند، درصدد برآیند تا حقوق مؤلفین ‌دقیق رعایت ‌و این مشکلات ریشه‌ای حل شود، چرا که در شرایطی کنونی، عملاً هیچ تغییری رخ نداده است.‌

ای کاش یک بار برای همیشه در این باره تدبیری اندیشیده شود تا حداقل حقوق صاحبان آثار فرهنگی داخلی در رسانه ملی رعایت شود، ولو با هزینه چند ده میلیارد تومانی در هر سال که صرف خرید حقوق کپی رایت از صاحبین آثار شود. بی‌‌گمان رسانه‌ای که چنین حداقل‌های قانونی و اخلاقی را ‌‌کامل رعایت نکند، نمی‌تواند مروج قانون و اخلاق باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۶۰
انتشار یافته: ۲۶۷
خدای بزرگ سایه استاد شجریان،این یگانه آواز ایران زمین رو از سر مردم فرهنگ دوست این کشور کم نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
هنرمند نباید قاطی سیاست بشه. خودش نشون داد که ادم بزرگی نیست
نشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
فعلا سایه شجریان سر گوگوش است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
کسی که بر علیه کشورش حرف بگوه و بگوید حیف صدایم بر ایرانیها .ایرانی نیست!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چه بخوای چه نخوای 1000 سال دیگه هم اثار شجریان رو گوش میدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
هنرمنده سیاسی
برگرد برو؛ بی بی سی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
عکس هایی ازشجریان و دخترش تو اینترنت دیدم (مثل عکس شجریان با زن های بی حجاب از جمله مجریان شبکه های زبان فارسی و گوگوش و همچنین عکس بی حجاب دخترش)که واقعا اگه فتوشاپ نباشه ،ایمانشو به باد داده
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اتفاقا نشون داده که خیلی بزرگ است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
این افراطی گری ها یعنی چی؟ مگه شجریان کیه که سایش بالا سر مردم باشه و کم بشه یا کم نشه؟!!!
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
البته هنرمندي كه به شرايط اجتماعي بي تفاوت است قابل احترام است ولي محدود هنرمندان مردمي هستند كه مسايل روز جامعه و مردمشان نيز برايشان دغدغه است و به اينان هنرمند متعهد مي گويند ؛ كه نزد مردم بسيار محبوبترند و البته خطرشان نيز بيشتر است . دستمريزاد استاد .
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
امیدورام استاد به دلایل سیاسی به 70 میلیون ایرانی پشت نکرده باشه.
آرش
| United Kingdom |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چراناشناس ها خودشان معرفی نمی کنند
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
هنرمند باید به هنرش بپردازه نه با هر بادی که می آید همان طرف بره
حقگو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
هنرمند هم مثل دیگر انسان ها حق اظهار نظر دارد .اما..
او باید مراقب باشد وسیله دشمنان کشور قرار نگیرد.
چه کسی است که نداند BBC (ارگان MI6) و VOA ارگان سازمانCIA نیست و هر دوی آنها نوکر اسراییل.
چرا باید یک هنرمند به خود اجازه دهد که بازیچه و بلندگوی دشمنان اسلام و کشور شود.
ربنا یا هر اثرهنری کسی که بازیچه دست دشمنان اسلام می شود بی ارزش می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
هنر مند اگر از سیاست و اجتماع چیزی نداند هنر مند نیست اظهار نظر راجع به بزرگان را به آدم های بزرگ بسپارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اصلا علاقه ای به شنیدن صدای این به اصطلاح بزرگ نداریم
برای چی میخوان پخش کنند
يه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
مشكل شجريان خريد حق كپي رايت نيست ، او حتي به تصاويري كه با صدايش پخش مي شود حساسيت دارد و خود را مالك ابدي آن مي داند ،
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
صدای منافقین و فتنه گران همان بهتر هیچ گاه شنیده نشود
متین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
مصاحبه با شبکه های تلویزیونی مشهور دنیا مثل بی بی سی یک امر خیلی عادیه و تک تک هنرمندان جهان با کمال میل با این شبکه ها مصاحبه می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
درود بر خسرو آواز ایران. سفیر و مروج فرهنگ و هنر ایران
محمد
| - |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
واقعا كه آدم چقدر بايد بي هنر باشه كه نخواد صداي استاد را بشنوه فقط به خاطر اينكه با فلان شبكه مصاحبه كرده
چرا ماز كشتن بزرگان لذت مي بريم؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
زنده باد استاد آواز ایران...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
شجریان یک خواننده خوب هست حالا استاد یا بی استاد
چرا این قدر شجریان را بزرگ می کنید؟؟؟
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
جناب ناشناس ببخشید شما؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
فارغ از بزرگی و این بحث ها خب بنده خدا واقعا حق داره!
اثر مال خودشه، باید هزینه زحمتش رو بپردازند و بعد پخش کنند
ناشناس
| United States |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
شچریان بزرگ هست.اما وقتی دوران دوران لیلی پوتی ها شد بزرگان تهدید حساب شدند. شما زود امثال شجریان رو بشناسید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
جون امثال تو خیلی کوچکند
علی
| United States |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چون آقا منش و بزرگ است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
ایشان بزرگ هست

اساسا هر کس که با مردمش ماند خود به خود بزرگ می شود.
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
شجریان بزرگ هست شما درکش نمیکنید
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چون ما همیشه عادت داریم از افراد عادی قهرمان های پوشالی بسازیم. همیشه باید یکی رو بزرگ کنیم و پس فردا به زمین بزنیم. متاسفانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
برای اینکه شجریان بزرگ هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چون بزرگه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
بزرگ هست ، حتما باید بمیره تا بفهمین!
آشنا
| - |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
خودش بزرگواره کسی بزرگش نکرده.
moh3n
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چون آدم بزرگيه
سیدمحمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
کسی بزرگش نمیکنه ، خودش بزرگه. تو و امثال تو نمیبینین یا نمخواین ببینین.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
برا اینکه بزرگه!
پیروز
| Canada |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چه بخواهید و چه نخواهید ایشان بزرگ هستند.
در ضمن منفی ها جواب سوالتان را دادند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
اونهایی که میگن شجریان بزرگه!

تا بزرگی چی ببینی و چی تعریف کنیم
داش سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
بزرگه بزرگ.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
شجریان کسیه که تمام عمرش رو برای هنر اصیل این مملکت گذاشته و نیازی به بزرگ جلوه دادن نداره.خودش بزرگ هست.
ایراندوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
جامعه آماری!!!!!! به آمار لایک نگاه کن و آمار خود نظر ایران زمین است...
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
شما از تاثیری که استاد بر آواز و موسیقی اصیل ایران و زحمتی که ایشون در طول فعالیت خودشون کشیدن خبر دارین؟ نه ندارین دیگه عزیز من که این حرفو می زنین، موسیقی ایران جدای هرگونه بحث حاشیه ای مدیون ایشان هستن، نه عزیز دل، ایشان بواسطه آثارشان بزرگند، به واسطه خدمتی که به موسیقی کردند...
امیر احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
خودش بزرگ شد چون هنر ایران را به دنیا معرفی کرد و در بزرگترین میادین هنری نام ایران عزیز را مطرح کرد چون خودجوش به داد بم رسید و هزاران دلیل دیگرکه برای بزرگی این مرد وجود دارد
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
شجريان چهره ماندگار موسيقي ايرانه كه در تاريخ هنر كشور عزيزمان براي هميشه ماندگار خواهد بود. كسيكه موسيقي سنتي ايران را به تمام جهان شناخت.
صادق
| United Kingdom |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چون مردمی است. چون حتی بخاطر ربنای او هم که شده بود دلمان برای ماه رمضان تنگ می شد. چون او هنرمندی است که هنرش را به قدرت نفروخت. او در قلب ما جای دارد مهم نیست که در صدا و سیما باشد یا نباشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست
قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
شجریان ستاره پوشالی
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
كسي بزرگش نكرده ، ايشون بزرگ و بي همتا هستند!
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
دوست عزیز برای شما و اخلاق متاسفم. انسان بزرگ ، بزرگ است. بزرگی چیزی اکتسابی نیست که من و شما به کسی بدهیم. چراکه اگر اینگونه بود، شبی می آمد و شب دیگر می رفت. دنیا در برابر آوای جادویی استاد تمام قد سر تعظیم فرود آورده ، پس من و شما در این موج عظیم نمی توانیم بالعکس حرکت کنیم.
درود بر استاد مسلم موسیقی ایران.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خواننده خوبيه!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
پس بيايم ساسي مانكنو بزرگ كنيم. شما چه ميدوني شجريان يعني چي
سپهری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خواهشا در حوزه ای که تخصص ندارید نظر ندهید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
عزيزم درك موسيقيت پايينه
يه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
او بزرگ نيست فقط نامش گنده است
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چون جز اون دسته از هنرمندانی بوده که در تمامی اتفاقات مهم کشور همراه و همدل با مردم بوده. نمونه اش آهنگ های زمان انقلاب ویا کنسرتی که برای مردم بم گذاشت.
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آدم های بزرگ تصمیمات بزرگ میگیرن.ایشون بزرگ نیستن چون وقتی که باید با ملت ایران باشن رفتن BCC , VOA علیه مملکت مصاحبه کردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ما عادت کردیم تاوقتی یک هنرمند زنده است می کوبیمش وقتی مرد می بریم توقطعه هنرمندان دفنش می کنیم و واسش یاد بود می گیریم
آرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
دوست عزیز استاد شجریان بزرگ هستن.
درودبراستادشجریان وتمام استادان بزرگ ایران زمین کسانی که برای جاودانه ساختن موسیقی ایران زحمتها کشیدندیادشان همیشه گرامی باد
درود بر خسرو آواز ایران...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خسرو آواز رو خیلی خوب اومدی
بهتر نیست مسوولان!برای یکبار مشکلات خودشون رو با هنرمندان حل کنند تا هر شخص سلیقه ای برخورد نکنه؟؟
در چهار سال اخیر ماه رمضان یک چیز اساسی کم داشت. ربنای استاد لطف این ماه را مضاعف می کند. فکرش را بکنید بعد از برنامه آقای علیخانی ربنای استاد چه حال و هوایی به ماه رمضان می دهد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ماه رمضانی که لطف و صفایش وابسته به صدای کسی باشد که اصل اسلام را زیر سوال می برد همان بهتر که بی صفا باشد. برای شناخت شجریان مصاحبه او با بی بی سی را از اینترنت پیدا کنید و یکبار گوش کنید
عزیز مشکل حضور در بی بی سی و حرفهای دیگر است
پاسخ ها
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
دمت گرم زدی تو خال
چلچلا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
كاملاً موافق هستم.
من فكر مي كنم ايشان بايد اول مرزبندي خودشون رو با عوامل فتنه روشن كنن.
حيف ايشان نبود كه با طرفداري از يك طيف خاص خودشون رو از فرا جناحي بودن و عاميت انداختن.
دورد خدا بر شجریان ها مردان بی ادعا
پاسخ ها
نشناس
| Canada |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
که چقدر هم بی ادعاست....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
ماشالله چش نخوره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
در برابر مردمش بی ادعاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
بی ادعا؟ شجریان بی ادعا؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
عموما میگن درود خدا بر شهیدان این مردان بی ادعا داداش
نه شجریان
طرف همه جاش ادعاست
باز میگی مردان بی ادعا
دمت گرم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آقای شجریان که خدای ادعا هستن. همیشه از کسانی که از همه طلبکارن بدم میومده.
استاد دوست داریم...
اقای شجریان خودش را تافته ای جدابافته میداند . همه وظیفه دارند به این کشور خدمت کنند یکی با اثار هنریش ؛ یکی با قلمش ؛... و یکی هم همانند شهداء با نثار خونشان . پس نباید بر کسی منت گذاشت همه در برابر این مردم نجیب و فهیم ایرانی مسئولیم .
پاسخ ها
آشنا
| - |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
با وجود چنین خواننده های بی کیفیت هر کسی جای آقای شجریان بود همین کار را می کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
علی آقا شجریان همیشه با مردم بوده و هست حتی اگر این همراهی عواقبی برایش در پی داشته باشد
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
منت برای چه؟ کدام منت عزیز من؟ صدا و سیما تبدیل شده به رسانه ای برای یک قشر خاص و به همین دلیل بسیاری از مردم به ماهواره روی آوردن،آن وقت به نظر شما خدمت به چنین صدا و سیمایی وظیفه است؟
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
دوست عزيز، فكر نمي كنم ايشان منتي بر كسي داشته باشند و دو دليل ايشان را وادار به اين رفتار مي كند ، اول اينكه به عنوان يكي از رئوس هنر اين مرز و بوم بايستي حامي هنرمندان ياشند و دوم بايد بگويم اين مطلب حداقل احترامي است كه مي توان به هنر هنرمند گذاشت ، به نظرم بايد كمي تاريخ موسيقي ايران را مطالعه كنيد .
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
احسنت بر شما!
کو گوش شنوا!
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اونوقت شما چکار می کنی؟
دقت کردید بیشتر خواننده های جدید جدا از شعرهای بی مضمون و کم معنی که می خوانند صداهای شبیه به هم دارند !!!!!!!
فقط یک شجریان داریم که هیچ صدایی شبیه آن نداریم اما قدرش را نمی دانیم .
حق کپی رایت درست نیست. کپی رایت به تنهایی به معنی حق کپی است.
تابناک جان استاد خودشون گفتن صدای منو پخش نکنید.لطفا درست خبر رسانی کنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
استاد گفتن به غیر از ربنا چیز دیگه از من پخش نکنید
صدا و سیما دست دلوازی کردن کلا استاد رو سانسور فرمودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اگر کلمه "استاد" در کامنتت نبود حتما مثبت می دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
دست صدا سیما درد نکنه! همین صدا و سیما بود که ایشون رو بزرگ کرد!
ای بابا چه انتظارهایی داریناااا.
خیلی فاصله هست بین جایی که هستیم و جایی که میفرمایین...
وقتی تلویزیون پول نداره فیلم و سریال بسازه یا از خارج بخره نمیشه توقع داشت که آثار استاد رو بخره ولی خوشبختانه اگر شرایط فراهم باشه شاید خود استاد بذارن صدای زیباشون از صدا و سیما پخش بشه درود بر استاد آواز ایران
پاسخ ها
آشنا
| - |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
اگه تلویزیون پول نداشته باشه پس ما کارگران دیگه مرخصیم !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
پس این همه پول و سریال چیه ؟ ! چرا حرف بی حساب میزنید ؟ در ثانی ایشون چقدر پول میخواهند تا مردم بتوانند صداشونو از تلویزیون بشنوشن ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
تلویزیون ما چندین برابر بعضی از شبکه های بزرگ مثل بی بی سی پول داره فقط درست خرج نمیشه و درآمد زاییش ضعیفه باید از بیت المال خرجش تامین کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
صداوسیما اگر پول ندارد، چرا این قدر شبکه جدید راه اندازی می کند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
چطور پول داره میلیاردی بده برای پخش زنده فوتبال اروپا
همینطور مشکلات جوانان را که بسیار حاد تر و مهم تر است تو را به خدا توجه کنید تا گرفتاری بیشتر نشده.
من موافق نظر علي هستم استاد بايد در رفتارشان تجديد نظر كنند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
همه باید در برابر مردم رفتارشان را اصلاح کنند. اول از همه هم صدا و سیما.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
استاد که می فرمایین در چه زمینه ای مهارت داره و مهارت به چه دردی می خوره؟
به امید روزی که با صدای ربنای استاد روزه خود را باز کنیم جون من هر کی موافقه منفی بزنه
شجريان اسطوره موسيقي ايران
استاد خودشون خیلی بزرگ وبلند مرتبه هستن دوست عزیز لازم نیست که شما بگین شجریان را چقدر بزرگ می کنین ؟--استاد افتخاری است یرای ما ونسل های بعد از ما بر دستانت بوسه می زنیم--
ایشون هنرمند چه کسانی هستند؟
ایرانیان؟
یا انگلیسی و بی بی سی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
ايشون افتخار ايران و ايرانيان هستن
آشنا
| - |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
هنرمند در دل همه جا داره.
ملت ایران
| United Kingdom |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
ای ناشناس ایشون هنرمند ما هستند!!
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
هنرمند ايراني و در كنار مردم ايران .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
به نظرت انگلیسیا معنی شعراشو می فهمن ؟
حامئ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
استاد محبوب همه است . شخصيتي فرا ملي است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آقای حامی بفرمایید شخصیتی برون ملی!!
به نظر من اصفهانی از شجریان هم صداش بهتره هم کمتر ناز میکنه.درود بر محمد اصفهانی
پاسخ ها
سینا
| - |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
نازک دل !!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
حالت خوبه؟؟؟
هنر آقای اصفهانی محترم ولی این کجا و آن کجا.
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چه از لحاظ تکنیکی و چه از لحاظ مضامین و نوع موسیقی دکتر اصفهانی باید سال ها شاگردی استاد شجریان ررو بکنن عزیز من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
درود بر اصفهانی،افتخاری،وسالار عقیلی که گفت همین وطنم میمانم!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
جان؟؟؟؟؟؟؟؟ 1 تحریر(چه چه) حرفه ای هم نمیتونه بزنه.البته صداش گرمه.این دو قابل قیاس نیستن
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
چه ربطی داره خوب از صدای ایشون خوشت می آد به خودت مربوطه.
یاثر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
نظرت محترمه اما فقط برای خودت نه کس دیگه ای
بهتر بود ایشون با رسانه های بیگانه درباره کشوره عزیزمان ایران مصاحبه نمیکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
اگه میتونست و اجازه میدادن با داخلی ها هم حرف میزد
قانون کپی رایت...
باسلام هر اثر و یا طرح و ایده قابل ملموس که در آن منفعتی باشد حق آن صاحب اثر است
امروز می خوام موضوعی رو برایتان بیان کنم که سالهاست می گوئیم و می شنویم اما افسوس و دریغ که در کشورما ایران اجرا نمی شود و هنوز به نتیجه واضح و روشنی نرسیده ایم یعنی قانون کپی رایت یا همان مالکیت معنوی در دیگر کشورها و شاید از همه بیشتر بلاد به زعم ما کفرستان به خوبی و شاید با اخلاق اسلامی ما به مالکیت معنوی احترام می گذارند اما متاسفانه امروز در کشور ما ... رعایت نمی شود خلاصه این حق همه انسان هاست که نان از عمل خویش خورند تا در گردونه قانون نظام شایسته سالاری به توانند رشد کنند و کشور را به رشد برسانند اما عدم رعایت این حق باعت خاموشی نخبگان و افراد خلاق می شود زیرا اکثر ایده ها و طرح های انان ربوده و ... امید وارم هرچه زودتر

1- اخلاق رعایت حقوق دیگران 2- رعایت شئون اسلامی و ایرانی 3- حفظ حریم انسانی؛ با اجرای قانون مالکیت معنوی از سوی همگان خخصوصا صاحب منصبان حقیقی و حقوقی بطور صحیح عمل شود.تا امام زمان به سراغ گردن ها نیاید.
با همه ارادتی که نسبت به استاد آواز و بی نظیر ایران دارم ولی گاهی بعضی از رفتاد افراد دل انسان را مکدر می کند . من مصاحبه استاد شجریان را چندبار دیدم و بدقت گوش کردم . در یکجا که ایشان قصد خرید کالاه دارند دقت کنید ایشان می فرمایند یک کلاه باشد که مثل من تک باشد که این شوخی نشان از ضمیر این فرد را دارد که این حالت فردی استاد بارها به جد دیده شده است .
نکته مهمتر اینکه آقای شجریان وسیقی مبنا قرار می دهد و اسلام را در فرع و خود را کارشناس فقهی می داند و میزان حلال یا حرام بودند را توجه نمی کند که این موضوع در مصاحبه هویداست .
اما ایشان کلا ساز مخالف دارند چه قبل انقلاب چه در حال حاضر . . .
بدترین آفت برای بزرگان در همه عرصه ها غرور است که انسان را می سوزاند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
مصلحت اندیش نیست به فکر صندلی و پست مقام هم نیست،دستش به بازوی خودش است برای همین حرفش را بدون واهمه میزند.این ساز مخالف نیست عزیز من حق گویی ست.
عارف
| United Kingdom |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
خوشحالم که در کمال احترام موضع منفی خودتون رو اعلام کردین
اما به عنوان شخصی که بارها حضور ایشون بودم
خدای رو شاهد میگیرم که استاد شجریان هیچ و هیچ غروری ندارند و ناروا هست تهمت زدن
توی همون فیلم که شما بهش اشاره کردین (که اون تکه کاملا طنز هست)، در بخشی از سخنان جدی استاد میگن:
من وقتی بین مردم هستم خودم رو ببخشید؛ استاد شجریان نمیبینم. بلکه از همون مردم هستم
اما وقتی میخوام روی صحنه برم و هنرم رو عرضه کنم میگم الان من استاد شجریان هستم که باید والاترین هنر ناب در توانم رو به مخاطب و هموطنانم ارائه کنم
-----
مغرضانه برداشت نکنید. کسی که مستند رو ندیده برداشت بدی میکنه
برادر مسلمان؛ کمی از احادیث و آیاتی رو که میخونید معنی کنید و از اون مهم تر بهش عمل کنید
خداوند بهترین قاضی است
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اقای محمد خانی به نظرتون احترام میذارم وقابل تحسین که وقت گذاشتین و به این دقت فیلم رو دیدین..........اما گوش کردن چند نکته باید توجه می کردین
1.این تک بودن لفظی شوخی اولا بوده و فرض بر محال بر روی غرور گرفته......مگر می شود ماندگاری دو استاد را مثل حسابی و امیر کبیر مانند و یا مثل هم دانست هرکس در جایگاه خود نقدها و حسن هایی داشته اما به علت بعد قهرمان پروری همیشه بعد مثبت جلوه داشته است حالا استاد هم گفته باشد این ایا کل شخصیت فردی همچون استاد شجریان که همچون برگی از شناسنامه موسیقی سنتی ایران هست و در کنار بزرگانی همچون بنان بوده است درست و بر روی انصاف است........و ایا شما از زندگی و سبک وخلق وخوی مردم وار استاد و خاکی بودن او در میان دوستان خبر دارین........و چرا شما به تکیه هایی از همین فیلم که ادعا دیدن چند باره میکنید نمی کنید که همین استاد بعد از اجرا در لندن در پشت سن با افراد گروه چه گرم گرفته بود و با ان مردی که از راه دور اماده بود چگونه بزرگ وارانه رفتار کرد.
2.نمیدانم چه بگویم به شما و در واقع نوع تفکر شما......هم وطن عزیز موسیقی ما اگر پیشرفت نکرده و در دنیا امروز و حتی در میان مردم ما جای ماندگار خود ایجاد نکرده و ما سبک های اصیل ایرانی هام نمی توانیم به جهان ابراز کنیم به دلیل ان است که ما همیشه به همه چیز نگاه جناحی داشته ایم......
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اولا افرادي چون شجريان كه به قله هنري رسيده اند طبيبعي است از خودشان تعريف كنند چرا كه خود را نيك ميشناسند .فر دوسي بزرگ نيز در بيتي ميفرماييد : نميرم از اين پس كه من زنده ام - كه تخم سخن را پراكنده ام . و بقيه مطلبت را دوستان به تفضيل پاسخ داده اند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
کل متنتو قبول دارم الا عبارت " با همه ارادتی که نسبت به استاد آواز و بی نظیر ایران دارم " را
این همه استاد استاد نکنید
استاد باید ریشه در اخلاق داشته باشه نه در صدا و آواز...
پاسخ ها
آشنا
| - |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
مثل خودت که اینجوری اخلاق و ادب رو رعایت کردی !!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
ایشان قرار نیست درس اخلاق برپا کنند در کار خودشان استادند و با صدای زیبایشان مهمان قلبهای پاک نازک دلان
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
آقای خوش اخلاق چند سال بااستاد بودید؟
لطفا قزاوت نکنید
این کار خیلی سخته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
ایول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
باریک الله
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اتفاقا ايشان چنانند كه مي گوييد، نه تنها استاد هنر كه استاد اخلاق و در كنار مردم.
استاد شجریان بزرگ هستن نیازی به بزرگ کردن ایشون نیست ... صدا و سیما وقتی برای هر ثانیه تبلیغ چیپس و پفک ارقام فضایی می گیره یه بخشی رو برای خرید آثاری تخصیص بده که مردم تمایل دارن بشنون
بابا مگه چیه آخه اینهمه شجریان رو استاد استاد میکنین!این همه دانشمند استادای اصلی اینان پروفسور رضا و پروفسور هشترودی،پروفسور حسابی بنظر من صدای شهرام ناظری خیلی بهتر و خاطره انگیزتره.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
اگر ایشان استاد شده اند نه بواسطه صدا که سلیقه ای است بلکه بخاطر خدمتی است که به موسیقی اصیل ایرانی کرده اند، مغالطه نفرمایید، تداخلی در استاد بودن پروفسور رضا و ... و استاد شجریان نیست واقعا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
ناظری که مَرده بابا!!
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
منم از دوره دانشجویی با صدای شهرام ناظری اخت شدم . گل صدبرگ و خیلی از نوارهاشو داشتم و شب تا صبح همراه با درس گوش می کردم. اما این سلیقه است که من از ایشون یا کس دیگری خوشم می آد. اما قبول کن که شجریان سلطان نه آواز که سلطان هنر این سرزمین است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ببخشید کی نظر شما رو پرسید ؟‌ نه جدا ، مگه کسی از شما نظر خواست ؟‌ مجید جان ، دلبندم ، شهرام ناظری با اون صدای دلنشینش با فروتنی ، استاد شجریان رو الهام بخش خودش می دونه .
به نظر می رسد درخصوص استاد شجریان دچار یک مغلطه عجیب و غریب شده ایم و نمیدانم چرا از این مغلطه گری دست بر نمی داریم
شک نیست که ایشان استاد بی بدیل آواز و موسیقی سنتی ایران زمین می باشند و به قول معروف آن را که عیان است چه حاجت به بیان است
ولیکن مشکل اصلی در آن است که ما فکر میکنیم شجریان باید همانگونه باشد که ما دوست داریم
ایشان به عنوان یک شهروند حق اظهار نظر دارد ولو اینکه مخالف نظر ما باشد و این به هیچ عنوان از ارزش هنر ایشان نمی کاهد
قرار نیست که همه انقلابی و بسیجی و غیره باشند تا بتوان آنها را استاد خطاب کرد
در این یکی دو سال دولت برخی از آواز خوانان از قبیل آقایان افتخاری و گلریز و غیره را به کرات علم نمود ولیکن با این همه تبلیغ نه افتخاری و گلریز استاد شدند و نه از استادی شجریان کاسته شد
دوستان بهتر است هنر را با سیاست مخلوط نکنند
هنر شجریان در ترنم صدا و لطف آواز ایشان است ولی ایشان استاد اخلاق و سیاست که نیستند و مثل هر انسانی گرایش سیاسی خاص به خود دارند
درخصوص دین و مذهب و انقلابی بودن نیز اوضاع همین گونه است
من با برخی از اقدامات و گفته های ایشان بشدت مخالف هستم ولی هنوز که هنوز است با حریر آواز دلنواز ایشان در دستان و بیداد و آستان جانان و پیوند مهر و غیره روزگار را میگذرانم
بهرحال این گفته ها و سیاست ورزی ها مصداق بارز این تمثیل است که ما ایرانی ها زنده کش و مرده پرستیم
جناب شجریان با تما احترامی که برایتان قائلیم ایا برای خواندن اشعار بز رگان شعر و یا گذاشتن نت موسیقی از انها اجازه گرفتید؟ متن اشعاری که از حافظ و سعدی خوانده اید درس زندگی و نگاه به جهان هستی است ایا رفتارتان با متن این اشعار تطبیق داشته؟ یاد ایامی که در گلشن فغانی داشتم ! گلشن شما ایران بود ؟ قیمت ترک ان چقدر بود ؟
پاسخ ها
ایرانی اصیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
دمت گرم واقعا معلومه ایران هم ادمای با شعوری داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
جناب نجاتی ، دست وردار . این شر و برا چیه می گی ؟ از کی اجازه بگیره استاد ؟ مثلا از بنان ؟ یا تاج ؟ یا حافظ یا سعدی ؟ می خوای ایراد بنی اسرائیلی بگیری ، اساتید شعر و موسیقی رو چرا قاطی می کنی ؟ ضمنا استاد گلشن خودشون رو خودشون انتخاب می کنن . به شما و امثال شما ربطی نداره . حله ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
کپی رایت تا 50 ساله فدات شم. سعدی و حافظ که بندگان خدا خیلی از این 50 سال ها رو رد کردن مشمول این قانون نمی شن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
آقای نجاتی آیا بزرگان شعر زنده اند که از آنها اجازه گرفت؟
1- خواننده محترم استاد شجریان را بزرگ نکرده اند استاد خود بزرگ هستند
2- استاد نه تنها خود را تافته ای جدابافته نمیداند . بلکه خود را متعلق به مردم ایران دانسته و بلاتردبد راز ماندگاری ایشان نیز تا کنون همین بوده است.
3- آیا خواسته استاد که آثارش بدون اخذ مجوز از او پخش نشود و حقوق معنوی و مادی آثارش در تلویزیون و رادیو رعایت شود غیر منطقی است؟
4- لطفا منصف باشیم و منصفانه دیگران را قضاوت کنیم تا دیگران ما را منصفانه قضاوت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
کدوم ملت
این استاد شجریان ادم مغروریه
1- خواننده محترم استاد شجریان را بزرگ نکرده اند استاد خود بزرگ هستند
2- استاد نه تنها خود را تافته ای جدابافته نمیداند . بلکه خود را متعلق به مردم ایران دانسته و بلاتردبد راز ماندگاری ایشان نیز تا کنون همین بوده است.
3- آیا خواسته استاد که آثارش بدون اخذ مجوز از او پخش نشود و حقوق معنوی و مادی آثارش در تلویزیون و رادیو رعایت شود غیر منطقی است؟
4- لطفا منصف باشیم و منصفانه دیگران را قضاوت کنیم تا دیگران ما را منصفانه قضاوت کنند
همه مردم ایران به بزرگی و بااخلاقی استاد شجریان ایمان دارند ایشان در همه احوال خود را متعلق به مردم ایران دانسته است اینکه بگوید بدون مجوز آثارش پخش نشود هم اصلا غیر منطقی نیست امیدوارم بعضی از مردم عزیزمان بیشتر مطالعه کنند و ایشان را بشناسند .
بسه دیگه استاد یه دونست و ماها قدرشو نمیدونیم برید شک دارید بپرسید نعمت این صدای ........
مشکل شجریان را ریشه ای حل کنید؟!!!
جا الخالق
مشکل صداوسیما را ریشه ای حل کنید
عامل تمام این بدبختی ها و کشیده شدن مردم بسمت ماهواره ها فقط صداوسیما ، برنامه های اکثرا بی محتوا و ابتدائی آن و قلکی است که از آن ساخته اند. پول بدی هر تبلیغ نامفهوم و خنده داری را پخش میکنند.
بسه دیگه استاد یه دونست و ماها قدرشو نمیدونیم برید شک دارید بپرسید نعمت این صدای ........
استاد دوست داریم واقعا لایق استاد بودنی
مشکل شجریان را باید گوگوش حل کند که در برش با هم عکس انداختند
استاد مسلم ما "شجریان "بزرگ بوده ، هست و همواره خواهد ماند ( درک این موضوع خیلی ناممکن نیست مگر برای کسانی که .........!!!)
شجریان همیشه در ایران است و برای مسافرت گاه گاهی کشور را ترک می کند.بعدم بنده خدا شجریان از رو نت نمی خونه.اونوقت نت و شعر حافظ و سعدی چه ربطی به کپی رایت داره؟ انگار شوما کپی رایتا نمیشناسی.
صدای اسمانی
بهتر ایشون بره اجازه بده ربناش از bbc پخش بشه.
ربنای که صاحابش بره با خواننده و شبکه ای که دشمنیش با نظامی که 200 هزار شهید داده اظهر من الشمس است ، ربناش هم مثل قرانی است که جلوی امام علی بر روی نیزه قرار دادن.
هیچ وقت این حرفش رو یادم نمیره..(اینا 1400 ساله با هنر مشکل دارن)
خدا سایه استاد شجریان را بر سر همه ما علاقمندان فرهنگ و هنر ایران حفظ کند. جفای صدا و سیما به استاد شجریان و امثالهم فراموش نشدنی است. صدا و سیما برای اینکه ثابت کند مردمی است باید خیلی کارها را انجام دهد. خرید کپی رایت یکی از کارهاست. استاد شجریان نیازی به صدا و سیما ندارد بلکه صدا و سیما نیاز به شجریان دارد.
تابناک عزیر تیتر این خبر به نظر من تیتر مناسب و با لحن مودبی نیست. کار خوب این جند ماه اخیر شما باعث شده که سطح توقع از شما بالاتر باشد. موفق باشید
دوستان عزیزی که هنوز استاد رو خوب درک نکرده اند "سپیده"رو که از اثار استاد لطفی هست رو گوش بدهند۰
من برنامه دستان رو پی گیری می کنم و از اینکه از آواز حرف به میان میاد و اسمی از خسرو آواز به میان نمیاد خیلی ناراحت می شم ولی این رو می دونستم که دست اندر کاران این برنامه یک روز به بن بست می رسن و مجبور می شن از این استاد عالی قدر نام ببرن واینکه می بینم این اتفاق داره عملی میشه خیلی خوشحالم . دوستان اگر این بزرگی نیست پس چیه؟
این حق خیلی ساده ای ک ایشون بخوان مالک اثرشون باشن. کسی دوس داره بقیه بی اجازه اموالشونو صاحب بشن؟ این همه سال استفاده کردند یه بارم ازش تشکر کنن.تشکر که نمی کنن بی احترامیم می کنن.
صدای استاد استوره محمدرضاشجریان رابدون شک گوشی بایدبرای استماع که درک معانی کند خدایش برای این سرزمین کهن نگاه داردکه مایه مباهات است
سللام دوستان
چگونه است كه وزارت ارشاد سگهاي زرد را در قطعه هنرمندان دفن ميكند اما مي ترسيم اجازه ندهند استاد شجريان را در بهشت زهرا هم راه دهند
استاد از 4 سال پیش محبوبتر هم شدند
صدای استاد استوره محمدرضاشجریان رابدون شک گوشی بایدبرای استماع که درک معانی کند .خدایش برای این سرزمین کهن نگاه داردکه مایه مباهات است
استاد را وقتي إز دست داديد مي فهميد چه كسي بوده اونايي كه منفي ميدن بوبي إز هنر نبرده اند
یعنی تمام بی احترامی های ایشون به نظام فراموش شد!!! واقعا که . . .
اونایی که منفی دادن و نظرات آنچنانی گذاشتن حق دارن
بندگان خدا هنر نشناخته و هنرمند ندیده هستند
هنر ناب استاد شجریان در تلفیق همیشگی با آزاده خواهی و آزاده سرایی ایشون هست که از استاد یک اسطوره ساخته
چون استاد شان و منزلت خودشون رو نفروختند و همیشه در میان ملت و صدای ایرانیان بودند، برای بعضی ها سخت و تلخ هست
درود و سلام بر یگانه صدای ایرانیان
استاد محمدرضا شجریان
اگر به صدق... همهٔ ترانه‌های مولانا، سعدی و حافظ را در مقام معرفی پدیده‌ای چون محمدرضا شجریان هم به کار و کلام آوریم، باز هم میزان معرفت به تعادل نمی‌رسد سخن من.... راه به گزاف نمی‌برد اگر بگویم اسطورهٔ صلح و خنیاگر خوبی‌ها، هم برسریر داوودی نشسته، هم داوود... حنجره ازلی خود را به ایشان بخشیده است.محمدرضا شجریان به درستی فرستاده‌ای از دل فرهنگ پربار این دیار کهن است.
فرستادهٔ علاقهٔ عمیق انسان به فره‌مندی و شادمانی است. هرکجا که نومیدی و شکست و اندوه.... بر روشنایی و چراغ نامیرایی این دیار چیره می‌شود، ناگاه... فره وشی.... شعله ور از گلوی. این انسان اهورایی و برگزیدهٔ آزادی، برمی خیزد تا ظلمت را پس براند و به یاد خاموشان بیاورد که زنهار... زندگی ادامه دارد، عشق و امید و سربلندی.... ادامه دارد.
اگر به صدق... داوری کنیم، می‌توانیم به این باور بی‌خلل برسیم که حضرت ایشان... عطیه‌ای به موقع بود و هست که بفرمان تاریخ تاریکی‌ها را از قلوب خستهٔ بسیاران زدوده، و به کرات در کنار کلمات ملکوتی مولانا، سعدی و حافظ، امید عظیم و پایداری بی‌پایان را نوید داده است.
شگفتا... به صدق، دلالت کنیم، اگر این سیاوش ابراهیم وار نبود، حضور مولانا، سعدی و حافظ بزرگ تنها در محدودهٔ تنگ مکتب خانه‌های مدرن... اسیر می‌ماند. شجریان به حق توانست در پی نیم قرن آوای آسمانی، مردم را با رسولان معرتف و تغزل آشنا کند، به معنایی ساده‌تر، هم کاروان کلمات ملکوتی این بزرگان، و هم مردم مشتاق این عصر و این سرزمین، مدیون عبور ضفرنمون سیاوش ترانگی از خرمن شعله ور سکوت است هر بار که سکوت و ... آمده تا خاموشی را وبال بلوغ این ملت کند، هم شهسواری به نام شجریان، بیرق سه رنگ رویا‌ها را چنان برافراشته که توفان‌ها به احترام عمل و آمال‌اش از یورش و طغیان بازمانده‌اند.
باری... بزرگ مردا.... که تو باشی، پایندگی و عزت ملی شایستهٔ شعور توست، و ما را افتخاری از این بیش نیست که در عصر شما زنده‌ایم و برشکوه انسانی تو شهادت می‌دهیم. آیدون باد....! زاد روز و همه روز‌هایت خجسته باد، چرا که بودنت دلگرمی مردمان این دیار کهن است و خواندنت خوانش مهر آئینیان این سرزمین اهورائی.
اینکه استاد خسرو آواز ایرانه شکی نیست. ولی هرکسی باید قدر خودشو خودش بدونه و جایگاه و منزلتش رو خودش حفظ کنه. این که مثه بچه مدرسه هایی قهر کنه و بره تو محافل خارجی و شبکه های بیگانه که ارزشی نه برای هنر و فرهنگ ما قائلند نه ارزش انسانیت ما رو به رسمیت می شناسند... و خود شیرینی تو این محافل ینی چی؟
آقای شجریان وقتی انسان بزرگ میشه , دینش به جامعه هم بیشتر میشه.
افتادگی آموز اگر طالب فیضی / هرگز نخورد آب زمینی که بلند است.
در کار گلاب وگل حکم عزلی این بود ! ان شاهد بازاری این پرده نشین باشد ؟
عملكرد و تصميمات غلط و سليقه ايي ،باعث ميشه اشكالات واقعي ساير اشخاص در پشت اين تصميمات غلط گم شوند . شايد رفتار شجريان هم خالي از اشكال نبوده باشد . ولي اين عملكرد نادرست صدا و سيما باعث شد اشكالات شجريان هم الان ديده نشود . به تعبير قرآن كريم اگر تك تك اعمالمان را درست انجام دهيم همه كارها درست خواهد شد.
به خدا زشته با کسی که انقد برای موسیقی زحمت کشیده اینجوری برخورد بشه...این برادرای دینی یکم برن ساخته های استاد رو گوش کنن
این مطلب برای مچله زرد خوبه
ماکه به قول شما استادتون بزرگی و منش مردمی ندیدیم هنرمند موسیقیایی چه به سیاست ظاهرا طرفداران پر و پارص استادشون یادشون رفته که همین آقا از قبل همین صدا و سیمای ملی که متعلق به مردم است برای خود وجه و اعتباری کسب نموده اند والآ ایشان را در اوایل انقلاب کی می شناخت همین صدا و سیما بود که ایشان را معروف نموده است حالا همین اه اصلاح استاد دور برداشته و ادعای یکه تازی می فرمایند ایشان باید دین معروف شدن از طریق صدا و سیما را بدهن والآ مسئولند و بابد در روز پاسخگوایی که دیگر آنجا جای توجیه نیست جواب پس بدهند
پاسخ ها
متین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اگر سن شما کفاف بده حتما باید یادت باشه که در سالهای پیش از انقلاب بیشترین آمر اجرای برنامه گلها در اختیار استاد شجریان بود. ضمن اینکه پرفروش ترین آلبوم موسیقی اصیل در سال 1356 آلبوم گلبانگ شجریان بود. وقتی اطلاع ندارین لطفا نظر ندین .
ایشان باید برای پخش آثارش با بی بی سی فارسی و صدای آمریکا وارد مذاکره شود.تلویزیون اسلامی جای ایشان نیست.مرگ بر فتنه گر و حامیان فتنه گر
همايون شجريان استاد آواز پيشكسوت؟؟!!
فکر نمیکنم هیچ جای دنیا مثل ایران اسطوره سوزی کنند کافی است یک ثانیه دنیای موسیقی را بدون شجریان تصور کنید..........
عالمی از نو بباید و ز نو ادمی تا چون شجریان پا به جهان بگذارد.
برای درک بزرگی استاد شجریان باید بزرگ بود و بزرگی را فهمید و یکی از راههای درکش گوش کردن به صدای استاد است که برای گوش کردنش هم باید سالها آموزش دید چه رسد به درک بزرگی شجریان
لطفا صدای این بنده خدا رو پخش نکنید تا مشکلی برای کپی رایت هم پیش نیاد. خودش بره صدای خودشو گوش کنه!
البته من منکر کپی رایت نیستم اما وقتی تو مملکت ما نیست برای همه نیست دیگه. اگه گذاشتن برای همه بذارن.
واقعا مشکل ما شجریانه !!!!! اگه خواننده هست و کاست خوانده پولشوگرفته
بنده یکی ازطرفداران صدای شجریان ازقبل از انقلاب هستم شخص شجریان می داند که قبل از انقلاب نه خودش مطرح بود نه صدایش انقلاب اورا بزرگ کرد وانقلاب به او شخصیت داد غرور وتکبر او از یک سو و برخورد ناصحیح مدیران نا آشنا به موسیقی اصیل ایرانی ازسوی دیگر این مشکلات را پیش آورد تا جایی که قاری ممتاز قرآن وخالق اثر زیبای ربنا به آغوش روسپی ها پناه میبرد خداوند هردو طرف را به راه راست هدایت وعاقبت همه مارا ختم به خیر فرماید
با سلام
فکر کنم منظورتان ایرج (حسین خواجه امیری )است وگر نه صدای مرحوم ایرج بسطامی بدون محدودیت داره پخش میشه
شجريان "مرد" بزرگي هست.
از اینکه استاد شجریان یکی از اسطوره های ایران است شکی نیست اما ایشان در زمانی که اوضاع کشور کمی دچار تشویش شد به خارجی ها پناه بردند بهتر بود در مقابل آن اتفاقات سکوت می کرد چون ارزش ایشان بیش از این است و در اینجور مواقع میانه داری میکردند نه طرفداری با این حال در کشور ما متاسفانه حق و حقوق هنرمندان در صدا وسیما رعایت نمی شود حق پخش بایستی قانونی شود تا حق کسی که دارای هنر است و زحماتی متحمل شده اند نادیده گرفته نشود
پاسخ ها
یاسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
پناه نبردند، بلکه برای رساندن پیام خود به مردم نیاز به یک رسانه داشتند، ولی رسانه های داخل چنان در اختیار حزب حاکم بودند که نمی شد از آنها استفاده کرد. بنابراین از رسانه های خارجی استفاده کردند.
حنجره استاد شجریان لطفی خاص از سوی خدای باریتعالی به مردم پارس است
استاد به بزرگواري خودتان ببخشيد شما باعث افتخار ملت ايران هستيد.
حالا اینقدر هم مهم نیست.
قانون نباید اجازه بده مفاخر فرهنگی کشور توسط برخی افراد محدود شده و علاقه مندان از آثار ارزشمند ایشان بی بهره شوند.
شجریان شایداستادباشه اماتورشته موسیقی ولی ازنظراخلاقی وفرهنگی خیلی مشکل داره.مسائل اخلاقی وشئونات اسلامی رو رعایت نمیکنه.به هرحال ماایرانیامسلمونیم
اقاي شجريان اوايل انقلاب مستاجر بودند ولي حالا به لطف حمايت راديو تلوزيون يكي از سروتمندان ايران هستند بايد اين را قدر بدانند
پاسخ ها
امين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
ثروتمند نه سروتمند دانشمند!
مشكل اين كشور همين يكي بود كه دارد به وسيله ي تابناكيها دارد حل مي شود!!!
اين تابناكيها معلوم نيست دنبال چه چيزي اند
درود بر دماوند آواز ايران استاد شجريان و فرزند محبوب و محجوبش همايون.

صدای تو را دوست دارم
صدای تو، از آن و از جاودان می‌سراید
صدای تو از لاله‌زاران که در یاد
می‌آید
صدای تو را،
رنگ و بوی صدای تو را، دوست دارم.
جهان در صدای تو آبی ‌ست
و زیر و بم هر چه از اصفهان
در صدای تو آبی ست.
و هر سنت از دیرگاهان و هر بدعت از ناگهان در صدای تو آبی ست.
استاد باید به احترام مردم عزیز ایران این اجازه را بدهند که آثارشان پخش بشود .
صدا و سیما هم باید احترام پیش کسوتان این عرصه را داشته باشند
ما نباید کاری با هنرمندانمون بکنیم که یا زیر زمینی بشوند و یا در خارج فعالیت بکنند .
ايشون همان بهتر كه بروند در كشورهاى خارج برنامه بگذارند بزرگى به چيست!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟خيلى خواننده هاى بهتر از او داريم ))))))
چرا صدا و سیما پول نداره ؟ بودجه چندین میلیاردی و درآمد آگهی های بازرگانی پس کجا میره ؟ صدا و سیمای ما به اندازه یک دولت بودجه و پرسنل داره اونوقت از پس یک شبکه فارسی وان بر نمیاد .
محمدرضا شجریان تاریخ چکیده موسیقی سنتی ایران هستند و در موقعی موسیقی به ویژه آوازی ایران رو نگهداری و حرس کردند که خود جای ستودن داره. زنده باشی شجریان. خسرو آواز ایران
هر کس موسیقی و نام ایران را بر زبانها جاری سازد حتما عزیز است .
استاد شجریان نگین انگشتری هنر ایران زمین است .
با سلام و ارادت ، ضمن احترام به نظرات کلیه دوستان باید عرض کنم صدای استاد شجریان و آثارش جزء ماندگارترین است . البته ایشان بخاطر علاقمندی مردم باید از برخی خواسته هایشان صرف نظر نمایند . صدا و سیما چطور برای یک برنامه صد در صد انتفاعی و بازرگانی و انجام قرعه کشی چای ، ماکارونی ساعت ها وقت را اختصاص میــــــــــدهد ولی برای پخش دلنشین ربنای استاد لجاجت بخرج می دهد .آیا ارزش آثار فرهنگی استاد شجریان و سایر چهره های فرهنگی از ماکارونی و ...کمتر است ! اگر اعتدال به معنای واقعی سر لوحه کارمان باشد و تاب و تحمل نظرات منصفانه را داشته باشیم مشکلات به حد اقل میرسد. متشکرم
بعد از شعری که در فتنه 88 خواند دیگر به آثار او گوش ندادم با اینکه به صدای او بسیار علاقمند بودم
هیچ کس از پیش خود چیزی نشد هیچ آهن خنجر تیزی نشد هیچ حلوایی نشد استادکار تا که شاگرد شکرریزی نشد باید قبول کنیم که استاد شجریان سالهای سال برای موسیقی سنتی ایران زمین در کنار بزرگان دیگر موسیقی ایرانی نظیر استاد گلپایگانی و استاد ایرج زحمت کشیده و باید قدر زحمات آنها را دانست دقت کرده اید چرا اجراهای سنتی خوانهایی مانند آقای قربانی و آقای عقیلی لطافت اجراهای اساتید بزرگوار دیگر راندارد.
با سلام خدمت تمامي عزيزان . فارغ از تمامي بحثهاي موافق و مخالف كه اينجا است يك واقعيتي وجود دارد كه با مراجعه به سخن بزرگان شعر و ادب و موسيقي و هنر اين كشور مي توان به آن پي برد و آن اينكه آقاي محمدرضا شجريان در طي بيش از شش دهه فعاليت خود براي اعتلاي فرهنگ و هنر اصيل اين مرز و بوم آنچنان زحمت كشيده و شگفتي در عالم آواز ايراني آفريده كه نيازي نيست كسي بخواهد ايشان را تصنعي بزرگ كند و همچنين عيب جويي افراد غير متخصص و بي هنر از شان و اعتبار ايشان نمي كاهد . ايشان به اذعان اكثر بزرگان هنر اين كشور ، يكي از اوج نشينان قله موسيقي ايراني هستند و از سوي ديگر يكي از مفاخر هنري جهان قلمداد مي شوند كه باعث فخر هر ايراني است . حال اينكه ما بخواهيم ايشان را از دريچه تنگ بهانه جويي و نگاه عيب جوي خود ببينيم كاري درست و منصفانه و عاقلانه نيست و اگر لحظه اي بدون بغض به آقاي محمدرضا شجريان بنگريم پي ميبريم كه بدون شك ايشان يكي از ستاره هاي بي بديل هنر اين مرز و بوم است كه فارغ از هر خط و خطوط سياسي بايد قدردان آن باشيم .
دستِ نفست ستاره‌ها را چیده است .
شب با دف ماه تا سحر رقصیده است .
همچون سحـر از عطر اذان سرشاری .
انگــار لـب تـو را خــدا بوسیــده است .
برای عطر ازل، جاودان صدای روزگار، استاد محمدرضا شجریان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
شعری که نوشتید چقدر زیباست.مرسی
ظاهرا" پخش بخشهايي از يك اثر هنري مثل فيلم يا موسيقي كه به منظور نقد يا آموزش باشد مشمول اين محدوديت( كپي رايت) نمي شود و در كل دنيا مرسوم است .
چندسال است که صدای شجریان از تلویزیون پخش نمیشه مردم از ناراحتی شال مشکی بسته اند اوهم یه آواز خونی مثل بقیه خیلی بز رگش نکنید
استاد شجریان چهره بسیار محبوب و محجوبی هستند. بر هیچ کس پوشیده نیست که چه خدمات ارزنده ای برای موسیقی و آواز سنتی ایران نمودند...قدرشونو بیشتر بدونیم
درود بر حضرت استاد محمدرضا شجریان

هر انسان آزاده ای آواز استاد شجریان که برگرفته از فطرت انسانی ت می ستاید.
من کاری به بزرگی و کوچکیش ندارم . . . وقتی می خونه جیگرم حال میاد .
خطاب به آن عزیزانی که در نکوهش استاد مطالبی نگاشته اند باید عرض شود استاد شجریان را موسیقیدانان خوب می شناسند ایشان جزوه تکرار نشدنی هاست و جزوه افتخارات ایران زمین ما باید لیاقت نگهداشتن چنین استاندانی را داشته باشیم و با دیده حرمت به آنها بنگریم و ما هستیم که مسیر زنگی خوب و بد را برای انها معین می کنیم . اگر گروهی برای بدست آوردن رای و منافع خود استادان هنر را به سیاست نکشند و عرصه زندگی را برانها تنگ نکنند و بگذارند آنها به هنر خود بپردازند هیچ وقت چنین استاندانی در بردر ممالک غربت نمی شوند و مورد نکوهش قرار نمی گیرند به هر حال خداوند سایه اقای شجریان را از موسیقی ایران کم نکند
امثال شجریان با پخش صداشون در صدا و سیما معروف شدن و به جایگاهی رسیدن. به عبارتی تمامی خوانندگان، خود محصول صدا و سیما هستند. حالا صدا و سیما بیاد برای محصول خودش حق کپی رایت بده؟!
پاسخ ها
رزا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
همونقدر که در اون زمان اونها از صدا و سیما استفاده کردند،صداو سیما هم از این هنرمندان استفادشو برده،آنتنش رو با برنامه های خوب پر کرده و محبوبتر کرده خودشو. پس 1 به 1 مساویند و هیچکدوم بر اون یکی منتی ندارند
با سلام خدمت تمام دوستان ، ميخواستم عرض كنم استاد شجريان تنها كسي بود در قبل انقلاب كه در اعتراض به فساد در موسيقي در تلويزيون ، به نشانه اعتراض مدتي كناره گيري كرد،پس خواهش ميكنم از مسئولان كه اين نكته را براي اجراها و مجوزات اجراي ايشان در نظر بگيرند
سلام بر همگی صدای استاد خوبه ولی اگه پخش نشه چی میشه ؟بقول خودتون ده سال پخش نشد اسمون به زمین اومد یا زمین به اسمون رفت واله شجریان دلش به حال منو شما نسوخته اوهم به فکر خودشه مشکل مملکت ما که فقط شجریان نیست؟
متاسفانه استاد اواز ایران در جریان انتخابات 88 هم صدای اجنبی ها شد واقعا حیف استاد شجریان که با این کارش از چشم خیلی ها افتاد با اینکه اوازش بسیار زیباست دیگه به دل نمیشینه
یک نگاه به بقیه کشورها بنیاندازین. مالدینی یک بازیکن قدیمی مبلغ هنگفتی رو برای مصاحبه با برنامه 90 مطالبه می کند. چرا؟ چون به کمک کشورش تبدیل به اسطوره شده. اما ما به جای اسطوره سازی اسطوره کشی میکنیم. کسانی را که با زحمت خودشان در جهان شناخته شده اند و پتانسیل اسطوره شدن دارند مانند علی دایی، شجریان و ... رو به جای بالا بردن زمین میزنیم.
فرهنگمان اینطوریست. مشکل از خودمان است.
درود بر استادشجریان یگانه خسرو آواز ایران که تمام عشقش عظمت ایران وسربلندی این مردم است خداوند نگهدارش باشد
ایرانیان هنرمند متواضع ، مردمی و آشنا به درد مردم را دوست دارند ؛نه افرادی که به آرمانها وعلاقه های معنوی آنها پشت میکند
استاد شجریان که اسطوره در تاریخ ایران زمین است
اونایی که از شجریان ایراد میگیرید خدا وکیلی سرسوزنی هنر تو وجود خودتون هست یا اساسا میفهمید هنر یعنی چه؟؟!!!!
هنرمند بی تعهد نمی خواهیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
لیاقتش رو نداری
چرا بعضي از ما انقدر آدمهاي تنگ نظري هستيم و چشم ديدن بهتر از خودمون رو نداريم
خداوند همه رو به راه راست هدايت كند
ان شالله
استاد شجریان پهلوان آواز ایران، بزرگوار متعهد و اسطوره ای که باید قرنی بگذرد تا نظیرش پیدا شود.
اين صداوسيما كه در آثارش رعايت حق الناس را تبليغ مي كنه، چرا خودش به اون عمل نمي كنه، تاكي شعار و باز هم شعار؟؟
جناب اقای دکترروحانی دررسانه فرمودندمابااصحاب فرهنگ میخواهیم اشتی کنیم عزیزان من ماچراغافلیم دشمن بین ماتفرقه انداخته بگزاریم این چند صباحی که ماازوجوداستاد بهره مندیم ازاین سفیرفرهنگی ایران به خیر وصلاح کشوراسلامیمان ایران استفاده کننیم والله هیچ کس جزخودمان ضررنخواهیم کرد .
مشک آن است که خودببوید .آدم بزرگ مثل بزرگان رفتار میکند همچون بنان و... وعصرحاضر شهرام ناظری
شایدباشنیدن صدای ربنا دل یک نفرلرزید ومسلمان شیعه شد به مساله اینطور نگاه کنیم
نگاهی بیاندازید به فیلم مناظره ی فرهنگی و مستند انتخابات دکتر روحانی، که گفتن مگر از شجریان بهتر داریم، و دو بار هم با تاکید گفتن"من دوس دارم شجریان رو، هم دوس دارم، هم گوش میدم"
درود بر استاد
آقا سید آدم خنثی که هنرمند نیست فقط کاسب است استاد هم که اصلا آدم طرف بادی نبوده وباجریان باد همراه نرفته
استاد هم هنرش و هم آزادگیش بینظیر است.کسانی که او را نکوهش می کنند خیلی کوچکتر از اونی هستند که در خصوص استاد آواز ایران اظهار نظر میکنند لطفا برا همیشه ساکت شیید.
یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد
آنکه یوسف به زر ناسره بفروخته بود
باسلام
بهتره افقه دیدمونو وسیع ترکنیم
همیشه نوکه بینیمونو نبینیم
تا قبل ازسال88اقای شجریان باصدا وسیما خوب بودش
اما ما اساتید به نام وارزنده ای همچون استاد اکبرگلپا وایرج وخیلی ازاساتید دیگر که نخوندن به دلایله معلوم
اما شجریان به این اساتیدپشت کرد ومیخواند.
درصورتی که قبل ازانقلاب شجریان درمقابل اساتید اواززیاد به چشم نمیومد.
واقعیتا رو بایدقبول کرد
عشق فقط جناب استاد اکبرگلپایگانی
پاسخ ها
شناس
| - |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اما قله آواز ایران بی شک استاد شجریان است و بس
آقای شجریان و مخصوصا پسرشان بسیار هنرمند هستند و من با هنرشان هیچ مشکلی ندارم ولی صرف هنرمند بودن دلیل بر صحت در تمام امور نیست . خلاصه هنرمندان باید در خیلی از ابعاد دیگر هم باید هنرمند باشند. انشاا...
عشقم -جونم-روحم-استاد شجریان !!!!خدا نگه دارش باشه
سلام به همه هموطنانم
تصور نمي كنم كه تا به حال در اين سايت اين قدر إظهار نظر و حساسيت در مورد يك شخصيت مطرح شده باشد
نگاهي به تعداد نظرها بكنيد
پس اين شخصيت براي مردم ايران أهميت خاص دارد
بأيد به همه نظرها احترام بگذاريم به جز به نظرهاي توهين آميز
من مقيم آلمان هستم و هنوز هم براي كشور عزيزم كار مي كنم
تا به حال چندين بار افتخار حضور در كنسرت هاي استاد شجريان را داشته ام و از نزديك شاهد حضور أنبو هي از دوستداران إيراني و آلماني استاد بوده ام
اين براي من يك افتخار است كه هنرشناسان غربي چگونه سر تعظيم در مقابل استاد آواز ايران فرو مي آورند كه در سن بالاي هفتاد سالگي با اين كيفيت آواز مي خواند
با وجود اين هنوز هم دير نشده و ميتوان با پخش موسيقي فاخر از رسانه ملي جبران مافات كرد
سلام بر ملت هنردوست ايران
حضرت استاد شجریان افتخار ایران عزیز .تقدیم به فرزانه هنرمند بی بدیل ...قدرآیینه بدانید که هست ....نه آنوقت که افتاد وشکست ..خضوع حضرت استاد همین بس که پای امضای متنهای خود می نویسد .خاک پای مردم ایران محمدرضاشجریان ....آرزوی سلامتی وبهروزی برای این جواهر گرانبهای ایران...موسی مهدوی ساری
مطلق گرایی اشتباهه،نمیشود صرف آوازعالی که فقط ازاستادشجریان میتوان شنید هراقدام ایشان تایید شود .غیرازمسایل سیاسی که شاید موضع گیریهای تند طرف مقابل موجب جری شدن وی گردید اگر مسایل مربوط به نشست وبرخاست ودمخوری او با برخی از چهره ها درست باشد دلیلی ندارد این قبیل کارهایش هم تهیید شود مگر اینکه لجبازی کنیم یا ...
شجریان را فقط ما بزرگ کردیم والا ایشون کی هست از خودش چی داره اگر همین صدایی هم که داره رو خدا ازش بگیره چیکار می کنه، صداهای خوبتر از ایشون هم وجود دارد.
پاسخ ها
hamghadameravi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
درورد به شرف و آزادگیت ناشناس عزیز
استاد خدا نگهدارت باشد.
عشق ما به شجريان در سرسپرده نبودن ايشان است ، محتاج هيچ قدرتي نيست.
زنده باد استاد آواز ایران. در جواب گروهی از دوستان باید گفت:

چو بشنوی سخن اهل دل، مگو که خطاست

سخن شناس نه ای جان من، خطا اینجاست
درود بر یگانه خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان
سلام به همه دوستان
به نظر من سطح هنر و خاکساری این بزرگوار اونقدر بالاست که باید با نیت پاک اسمش رو آورد

خدودتونو بزارید جای این مرد! اگر با این همه زحمت و این همه شهرت بجا، اینجوری بهتون توهین و بی توجهی میشد چه می کردید؟!
با سلام و احترام به همه عزيان چه موافق و چه مخالف.عرض من اينه كه ايشالا اين مشكلات زودتر حل بشه و بتونيم صداي اين هنرمند نامي كشور رو از رسانه ملي بشنويم و لذت ببريم.
شجریان دوست داریم
استاد وابسته به هيچ قدرتي نيست و دردش هميشه ميهن و مردمش بوده و هست.
با پهلوان موسیقی ایران کسی نمی تواند حریفش بشه
متاسفانه از آنجا كه اكثر ما افراد را با معيار خود ميسنجيم ، هركسي كه با ما نباشهرا قبول نداريم و اين اشتباه است بايد ياد بگيريم وجود تنوع و اختلاف باعث پيشرفت همه ميشه. ايشان را بايد بي ادعا بزرگترين استاد موسيقي حال حاضر كشور دانست . بهتر است مخالفين امحترم اولا ياد بگيرند موسيقي اصيل گوش كنند و سپس حداقل نيمي از آثار ايشان را گوش كنند. تا بعد از شناخت اظهار نظر نمايند
درود بی پایان بر یگانه هزار خوش صدای ایران زمین .
زنده باد استاد بزرگوار شجریان
خوب سنگ شجریان رو به سینه‌تون کوبیدید! مراقب باشید خطری برای استخوان‌های قفسه سینه‌تان پیش نیاد!
اونایی که تمنای صدای این آقا رو دارید؛ فهمیدن این که شجریان تو رسانه‌ی بیگانه به ایرانی جماعت توهین کرد خیلی سخت نیست! فهم این که شجریان به دین و مذهب توهین کرد سخت نیست!
می بینی بدبختی رو؟! مردد موندیم که صدای آسمانی شجریان پخش بشه یا نه! شما هم پخش نکنید مردم باز هم گوش میدن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل