بازدید 7570

ایوبی: ساخت فیلم "لاله" از اساس اشتباه بود

کد خبر: ۳۵۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲ 21 October 2013
حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی معتقدست ساخت فیلم "لاله" از اساس اشتباه بوده زیرا نه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی متولی مناسبی برای تولید آن بوده و نه با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم و سینمای ایران گرفتار آن هستند ساخت این فیلم با این هزینه‌ها ضروری بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی ر حاشیه مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره پیگیری سازمان سینمایی برای مشخص شدن سرنوشت فیلم سینمایی "لاله" گفت: در حال حاضر مهدی طباطبایی‌نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مشغول کار روی قراردادهایی است که برای ساخت این پروژه سینمایی بسته شده است.

ایوبی در ادامه افزود: به اعتقاد من قراردادهای بسته شده، قراردادهای عادلانه ای نبوده است و بنده به عنوان نماینده مردم ایران در سازمان سینمایی طبیعتا تمام تلاش خود را به کار می بندم که حقوق مردم ایران در ساخت پروژه هایی از این دست ضایع نشود.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به این مطلب که روند ساخت این فیلم سینمایی همچنان به حالت تعلیق می ماند، گفت: تا زمانی که تحقیق و بررسی های مدیریت جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و همچنین سازمان سینمایی به پایان نرسد قطعا روند ساخت این فیلم سینمایی به حالت تعلیق خواهد ماند.

وی در ادامه متذکر شد: در حال حاضر مشغول بررسی هزینه‌های صرف شده برای ساخت فیلم سینمایی "لاله" هستیم تا ببینیم آیا ادامه ساخت این پروژه سینمایی به نفع مردم است یا خیر؟ که اگر به رای منفی درباره ساخت این فیلم برسیم قطعا ادامه تولید این متوقف و به بایگانی سپرده می شود.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شنیده شده عوامل تولید این فیلم سینمایی از جمله مجری طرح "لاله" برای پاسخ به برخی سئوالات به مجلس فراخوانده شده‌اند و چه اقدامات قضایی در این خصوص صورت خواهد گرفت؟ گفت: ساخت پروژه سینمایی "لاله" از اساس اشتباه بوده است چراکه نه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی متولی مناسبی برای تولید این فیلم سینمایی است و نه با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم و سینمای ایران گرفتار آن هستند ساخت این فیلم ضروری بوده است.

وی افزود: صرف بودجه هایی از این دست باید در مسیر فراهم کردن امکانات مناسب برای تولید فیلم‌های خوب، ارزشی و قابل قبول باشد به همین دلیل معتقدم که هزینه های صرف شده برای ساخت این فیلم سینمایی آن هم با این کیفیت قابل قبول نیست.

حجت الله ایوبی با اشاره به حاشیه هایی که برای تولید این فیلم سینمایی از گذشته تا کنون وجود داشته است، گفت: ساخت این پروزه سینمایی از آغاز هم چالش‌برانگیز بود و از یک سو با مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس مواجه بود و از سوی دیگر سینماگران و به خصوص مستندسازان نسبت به ساخت چنین فیلمی در سینمای ایران و در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موضع داشتند.

وی در ادامه افزود: پروژه سینمایی "لاله" امروز به جایی رسیده است که همه با هم باید تلاش کنیم تا "لاله" هایی از این دست در سینمای ایران نروید و این مهمترین وظیفه بنده و تیم همراهم هست که با شفافیت و مشورت با سینماگران مسائل را حل و فصل کنیم. به هرحال پروژه هایی از این دست باعث دلسردی جمع سینمای ایران می شود و مهم این است که ساخت پروژه هایی از این دست تکرار نشود.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این که قراراداد پروژه های بسیاری در دولت دهم در بنیاد سینمایی فارابی و یا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بسته شده است که بودجه های اختصاص داده شده به این پروژه ها بحث برانگیز است آیا قصد شفاف سازی درباره مسائل مالی این پروژه‌ها را دارید؟ گفت: از بنده انتظار نداشته باشید که با رجوع به گذشته افشاگری کنم. اما در مواردی که لازم به پیگیری است قطعا بررسی خواهد شد و مسائل را بدون هیاهو و اتهام های ناشایست بررسی خواهیم کرد اما از من انتظار هیاهو و جنجال نداشته باشید.

حجت الله ایوبی درباره حاشیه‌های ایجاد شده درباره عضویت نمایندگانی از خانه سینما و خانه اصناف سینمای ایران در شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد توضیح داد: برای هر چهار نامی که مطرح شده است احترام ویژه ای قائل هستم و اتفاقا در لیستی که بنده از افرادی که می توانند در جاهای مختلف حضور داشته باشند و به سینمای ایران کمک کنند، در اختیار دارم نام هر چهار نفر این عزیزان بوده است. اما براساس قانون برای شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد دو نماینده از خانه سینما می خواهیم. برهمین اساس از خانه سینما خواستیم که دو نماینده خود را معرفی کند و خانه سینما هم به این وظیفه قانونی خود عمل کرد و دو عضو خانه سینما را به عنوان نماینده این نهاد صنفی معرفی کرد.

وی تاکید کرد: همانگونه که بارها گفته و تاکید کرده ام یک نظام جمهوری اسلامی و به تبع آن یک خانه سینما وجود دارد و با توجه به اینکه خانه سینما بازگشایی شده است دو نماینده معرفی شده از سوی آنها برای شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد مورد تایید است و به این شورا راه پیدا خواهند کرد.

این مدیر سینمایی با اشاره به کم و کیف برگزاری سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: باید از دبیر این جشنواره و تیم همراهش که این جشنواره به خوبی و با صرف حداقل هزینه برگزار کردند، تشکر کنم.

وی درباره معرفی مدیر بنیاد سینمایی فارابی گفت: بررسی شخص مناسب برای مدیریت بنیاد سینمایی فارابی در حال انجام است و به زودی اعلام خواهد شد.

ایوبی در پایان صحبت های خود در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که سینمای امسال در جشنواره فیلم فجر سینمای امید است، گفت: جزئیات برگزاری جشنواره فیلم فجر هنوز اعلام نشده است اما آنچه مسلم است سینمای ایران سینمای امید است و امسال می توانیم جشنواره خوب، با نشاط و پر شوری برگزار کنیم چراکه فیلم های خوبی در بخش های مستند و داستانی در این دوره از جشنواره حضور دارند و از سوی دیگر جامعه سینمای ایران پرنشاط و پر امید هستند بنابراین زمینه های برگزاری یک جشنواره خوب فراهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی