بازدید 44078
به احترام صبر و استواری این زنان خونین‌جگر

غم زمانه خورم یا فراق یار کشم؟

من و تو که هیچ از چشم‌انتظاری نمی‌دانیم، چگونه می‌توانیم قدر‌دان این فداکاری‌ها باشیم؟! اگر مادر شهید می‌تواند شفاعت امام عزیزمان را بکند، چه حقی بر گردن ما مردم و مسئولین دارد؟! نمی‌دانم که چگونه باید پاسخگویشان باشیم؛ اما می دانم که اگر نظر رحمتشان که گوشه‌ای از رحمت الهی است، شامل نشود از اهل دوزخ خواهیم بود.
کد خبر: ۳۴۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 22 September 2020
اگر مردان خیالشان از خانواده راحت نباشد، به جنگ نمی‌روند، مگر به صورت ماشینی و کامپیوتری؛  اما مردی که تقویت روحی داشته و زن را حامی خود بداند، به جنگ می‌رود؛ مگر کم زجر کشیده‌اند مادران و همسران شهدا؟!

به گزارش «تابناک»؛ درد بی‌پدری کودکان را چه کسی تصور می‌کند؟ همسر شهیدی می‌گوید سه سال فرزندم را در آغوش کشیده سر کوچه می‌رفتم تا بچه در انتظار آمدن پدر‌ به خواب برود؛ سپس او را به رختخواب منتقل می‌کردم. پس از سه سال کم کم به بچه فهماندیم که پدرش شهید شده و دیگر باید برای رفع دلتنگی بر سر قبر بابا برود.

ما برای خانواده شهدا می‌نگاریم که همین افتخار برای شما بس که زمانی که عده‌ای محضر امام بودند، خانواده شهیدی وارد شد؛ چند مرد و چند زن. مردان کنار صندلی امام و زنان روبه‌رو نشستند. عکس شهید همراهشان بود. امام ‌پرسیدند ‌آیا این شهید مادر هم دارد؟ گفتند بله. ایشان است. امام (ره) دست بر سینه گذاشته و فرمود، مرا در قیامت از شفاعت فراموش نکنید؛ امامی که آیت الله اراکی در وصفشان گوید که تردیدی در بهشتی بودنشان نیست و آیت الله گلپایگانی در نماز میت «ان کان مسیئا» را برایشان نخواندند، به ‌مادر شهید چنین می‌گوید و این افتخار بزرگی است.
فیلم: غم زمانه خورم یا فراق یار کشم؟
سال‌هاست ‌یکی از این مادران را در تمامی برنامه‌های تشییع شهدا می‌بینیم و او را با قاب عکسی به دنبال گمشده‌اش می‌شناسیم؛ آری او از کسانی است که هنوز امید به بازگشت فرزندش دارد.

... و مادرانی را خواهیم دید که همه روز‌ها و اوقات خوبشان را در کنار مزار فرزندانشان می‌گذرانند و کلبه‌ای هر چند محقر با سماوری همیشه روشن که آنان را در برابر سرما و گرمای روزگار حفظ می‌کند، خانه امیدشان شده است؛ مادرانی که در راه دفاع از انقلاب و لبیک به امام و رهبر خود، خمینی کبیر (ره) از جگر گوشه‌هایشان گذشتند.

بسیاری از این مادران در عصر‌های پنجشنبه و یا هر گاه دلشان هوای شهیدشان را می‌کند، به کنار مزارش می‌روند و با او درد دل می‌کنند. برخی از این مادران فداکار نیز سال هاست ‌چشم به راهی را تجربه می‌کنند. آن‌ها چشم به راه کسی هستند تا از عزیزشان خبری بیاورد و یا پیکر عزیزشان را تشییع کنند.

فیلم: غم زمانه خورم یا فراق یار کشم؟

مادرانی که با پیروی از بانوی بزرگوار اسلام، حضرت زهرای مرضیه (س) لحظه‌ای از یاری امام خویش غفلت نکردند و همانند بانوی بزرگ کربلا، حضرت زینب (س) پیام خون شهیدان خویش را با بردباری و استقامت به جهانیان رسانیدند؛ بانوانی صبور و مقاوم که در شهادت عزیزانشان، جز به شکر الهی لب نگشودند و با دلاوری و متانت خویش، موجب حیرت دوستان و ناامیدی دشمنان انقلاب شدند.

و اما من و تو که هیچ از چشم انتظاری نمی‌دانیم، چگونه می‌توانیم قدر‌دان این فداکاری‌ها باشیم؟! اگر مادر شهید می‌تواند شفاعت امام عزیزمان را بکند، چه حقی بر گردن ما مردم و مسئولین دارد؟! اگر شفاعت شهدا شامل حالمان نمی‌شود، آیا مادران آن‌ها شفیع ما می‌شوند؟! آیا امروز که شمار کمی از این مادران زنده‌اند، از این انقلاب و حکومت راضی‌اند و آیا ما رهروان خوبی برای فرزندانشان بوده‌ایم؟!

نمی‌دانم که چگونه باید پاسخگویشان باشیم؛ اما می‌دانم ‌اگر نظر رحمتشان، که گوشه‌ای از رحمت الهی است، شامل نشود، از اهل دوزخ خواهیم بود؛ باشد که رستگار شویم. 
 
ویدیویی که ‌می‌بینید، گوشه‌ای از دلتنگی‌های مادرانی است که دل بی‌تاب خود را در کنار مزار فرزندانشان می‌نشانند و با آنان زنده‌اند.

تعداد بازدید : 2048
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
سلام بر همه مادران مقاوم شهدا
ای کاش مرا هم شفاعت کنید..
یا علی
پاسخ ها
محسن
| Armenia |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
دست اون مادر عزيز رو توعكس اولي ببنيد.چقدر رنجور و خسته اما جوونش رو راهي جنگ ميكنه.اين جوون رو با اين دست هاي خسته بزرگ كرد و فرستاد به جبهه.واسه عزت وشرف و ناموس وطنش.خدا فقط ميتونه جزاي خير اينها رو بده.به پاي اين مادران وپدران بايد همه جاو همه وقت تمام قد ايستاد و به آنها احترام كرد.خداكنه ما هم بتونيم گوشه اي از مسئوليتمون رو تو كشورمون درست انجام بديم تا الكي هي شعار نديم شهدا شرمنده ايم.!!!بعد هر كاري دلمون خواست بكنيم.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
چرا منفی میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
منفی دادن چه معنایی دارد در این نظر
فراغ صحيح است؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
فراق به معنی نزدیک بودن وفراغ یعنی دوری اذا با توجه به مفهموم شعر فراغ صحیح است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
فرق ریشه فراق به معنای فاصله مثلا فلانی با فلانی فرق داره یعنی تفاوت وفاصلهاما ریشه فراغ از فرغ است به معنای رهاشدن راحت شدن از بسته بودن مثلا اوقات فراغت. یا مثلا فارغ التحصیل یا زن حامله بعد وضع حمل میگن فارغ شدن لذا در شعر فوق فراق درست است یعنی غم زمانه کشم یا دوری یار کشم
ناشناس
| Germany |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
ناشناس17.12
با تشکر از اآقای محمد عزیز وتوضیح مستدل ایشان
مادرم...ديدن اشك هاي تو براي من غم بزرگيست.
مادرم....نگاه تو به قاب عكس برادر شهيدم زمين را به لرزه وا مي دارد.
مادرم..نگاه نافذ تو به لبخند درون عكس گويي پسر شهيدت به تو لبخند ميزند..
مادرم...زمزمه هاي شبانه ي تو با پسر شهيدت داغ نبود آفتاب را براي من تداعي ميكند.
مادرم...لحظه هاي بردباري تو در فراق تنها پسرت چنان نفس را در سينه ام حبس مي كند كه گويي دنيا به آخر رسيده است.
مادرم..در حيرتم تو چه صبري داري..تو چه تحملي داري....32سال زمان كمي نيست...تويي كه يك روز من كه دخترت هستم را نبيني و به انتظار شنيدن صدايم هر روز لحظه شماري م يكني...تصور 32 سال انتظار را اصلا نمي توانم در ذهن خود بگنجانم...واي مادرم تو چه طاقت يداري....
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
ممنون از همه ي دوستاني كه تفضل كرده و مثبت داده اند....دلگرم ميشم وقتي مي بينم هنوز هستند كساني كه ياد مادر شهيد و پدر شهيد رو گرامي ميدارند.اميدوارم شهدا شفاعت همه ي شما رو پيش خدا بكنند.غصه هاي مادر شهيد تمومي نداره...قربون دل همه ي مادراي شهيد برم.....وقتي ميگن انتظار..معني اونو نبايد تو لغت نامه پيدا كرد بايد بيايي از مادر پدر شهيد بپرسي...انقدر خوب و صبور جواب ميدن..انقدر قشنگ معني ميكنند.كه به نظر بايد كلمه انتظار رو از لغت نامه معنيشو عوض كرد....اي خدا......
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
اشتباها دستم خورد منفی زدم ولی صدها بار تصدیق کردم
سید حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
مادران معززشهداء.
بدانیدکه میدانید اگر امروز جای خالی شهدا کاملا محسوس است ولی دعا کنید سایه آقا سید علی از سرمان کوتاه نشود واگر قابل باشیم در این دیار هنوز فرزندان زیادی دارید باشد که ما قدردان شما باشیم انشاا...
قربون دل همه مادران رزمندگان
قربون دل همه مادران رزمندگان
(یکی از این مادران را سالهاست که در تمامی برنامه های تشییع شهدا می بینیم و او را با قاب عکسی به دنبال گمشده اش می شناسیم.
آری او از آنان است که هنوز امید به بازگشت فرزندش دارد. )
اشک تو چشمام جاری شد
خدا پدرو مادر و خانواده شهدا رو رحمت کنه
خاک پاتم مادر
خاک پاتم مادر
زبان و قلم توانایی گفتن احساسم را ندارد و سکوت غمناک تنها چیزیست که درونم را احاطه کرده است اما معنای واقعی عشق را میتوان اینگونه فهمید . فقط یک چیز در ذهنم خطور کرد که آن را تقدیم این مادر و همه مادران شهدا می کنم ان الله مع الصابرین
من دختر شهيد مفقودالاثرم
از همه كس و همه چيز خسته ام،از همه كس و همه چيز نااميدم
چرا من؟چرا باباي من؟دلم پدرم را ميخواهد ولي نيست.هيچكس جايش را برايم پر نكرد.شايد بدترين لحظه عمرم لحظه اي است كه دست دختري را در دست پدرش ميبينم،نه اينكه براي شادي آن دختر و پدر ناراحت شوم،نه،ناراحتي ام از اين است كه چرا بايد از دو سالگي تا كنون كه بيش از سي سال عمر كرده ام گرماي دستان پدرم را احساس نكنم؟
يكي جوابم را بدهد،چرا من؟چرا باباي من؟
چند روز پيش مراسمي به مناسبت هفته دفاع مقدس دعوت بودم،يكي از بستگان نزديك ام را كه از مديران است ديدم،تا كنون مثل پدر دوستش داشتم،در دل خيلي خوشحال شدم كه ايشان را ديده ام پس به سمت اش رفتم و نگاهش به من افتاد،خدا را در دلم شكر كردم كه يكي از نزديكانم مسووليت دارد و آنجاست ولي درست در همان لحظه نگاهش را از من برگرداند و به من پشت كرد.غم عالم بر دلم نشست و فهميدم عموهاي زياد ما بچه شهيدا فقط در مواقع خاص!عمو هستن.مواقعي كه اسم پدران ما بدردشان بخورد
هيچكس درد درون ما بچه هاي شهدا را نفهميده،هيچكس اشك هاي ما را براي سايه پدر درك نكرده
دلم يك دنيا غم دارد ولي به كي و كجا ببرم اين درد را؟
گاهي كه دلم ميگيرد از خدا و از پدرم گله ميكنم،گله دارم كه چرا پدرم نيست و اگر نيست چرا قبر ندارد كه مثل همه لااقل سنگ مزارش سنگ صبورم شود
گداي محبت پدرم شده ام ولي كو پدر؟كجاست پدري كه مرا از دلخوشي به برادران نابرادرش بي نياز كند؟
خدايا خسته ام خودت مدد رسان
(سايت محترم تابناك
ببخشيد اگر اولين درد دلم را براي شما واگويه كردم.شايد حس نزديكي من به اين سايت بخاطر نزديكي شما به فرمانده پدرم(آقاي رضايي)باشد.
با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
عجب صبری خدا دارد
من هم پدرم 27 سال هست از دنیا رفته
هر روز دلم هوایش را میکند
خیلی تنهام تنهای تنها - با آنکه بیش از 50 سال سن دارم ولی دلم میخواد زار زار برای پدرم گریه کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
دخترم، سوالهای سخت نپرس که هیچکس پاسخی جز خود خدا ندارد که فرموده صبر داشته باشید. پس فقط باید صبر کرد و صبور بود. راه دومی وجود ندارد. پدرت هم همراه و کنار تو است همانطور که تو مدام به یاد او هستی ولی او نیز چاره ای جز صبر ندارد که خداوند با صابران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
متاسفانه پست و مقام خیلیا رو خراب کرده . من هم پدرم رو در کودکی از دست دادم میدنم چی میگی . مخصوصا برای دختر خیلی سخته . هرجا به مشکل میخورم میگم اگه بابام بود اینجوری نمیشد ولی با تقدیر نمیشه جنگید . خداوند همه شهدا رو قرین رحمت کنه و به همه خانواده هاشون سلامتی و صبر بده . دستبوس تمامی مادرای شهیدا و خانواده هاشون هستیم تا همیشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
دختر گرامی شهید!نمی دانم این متن را می خوانی یانه؛ اما بدان که خدای بزرگ همه کاره عالم است .در مقابل تک تک سختی هایت تو را می بیند. در این زمین خاکی کسانی دیگر هم بوده اند و هستند که چند برابر شما سختی کشیده و می کشند.اما مطمئن باش هیچ کدام از نظر خدا دورنمی ماند و در برابر صبر بر ناملایمات پاداش خواهی گرفت
شيما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خوش بحالتون كه بابا براتون معني مقدسي داره. باباي من كه فرقي با باباي بابك خرم دين نداره. آرزو ميكنم اي كاش نبود. جز اعتياد و خروس بازي و دست بزن و زورگويي و فقر و آبرو ريزي براي من هيچ چي نداشت. همه چا آرزوم بود كه بگم پدر ندارم و پدرم مرده! بدسرپرستي بهتر از بي سرپرستيه.به خاطر اين پدر بالاي چهل سالمه وهنوز ازدواج نكردم. جرات نكردم كسي رو به اسم خاستگار بيارم خونه. اول و آخر خودتونين. اينقدر سس ناله نكنين پدر ندارم مادر ندارم. چلاق كه نيستين. زندگي كنين. مطمئن باشين وضعتون از من بدتر نيست كه الان بايد خرج خوانده درب و داغون خودم رو هم بدم
آرزو میکنم که نسل شوم جنگ افروزان منقرض شود تا دیگر هیچ مادری از فراق فرزندش محزون و پریشان نشود.
آرزو میکنم سایه جهل و تعصب و تفرعن از سر ساکنان زمین محو شود تا دیگر اشک سوزناک هیچ مادری را نبینیم و ناله آنها را نشنویم.
مادران شهدا اسوه های صبر و استقامت و بهترین الگوی عفت و غیرت برای دختران امروز جامعه ما می باشند . /
با سلام
اول تشکر می کنم از سایت محترم بازتاب که روزانه تلنگرهیهایی به ما می زند تا فراموش نکنیم چه بوده ایم و چه داشته ایم
گفتم داشته ها بله آنها همه داشته هایمان است بدون وجود آنها اصلا چیزی نخواهیم داشت
دوم به آنهاییکه که آن روزها را ندیده اند و به قدر این خبرها مطلع می شوند شهیدان داشته های پر ارزش تا ابد مان خواهند بود
چه :
به نزد شهیدان آزادی و آزادگی را آموختیم
تا درسی باشد برای نسلهای بعد و بعد و بعد
ارزش این شهدا رو زمانی فهمیدم که وقتی فجایع عراق و سوریه و... دیدم الان فهمیدم که این مردان مَرد با بی سر پرست گذاشتن خانواده های خود،چه خطری را از بیخ گوش ما رد کردند والا الان سالگرد بیستمی ما هم گذشته بود
ارزش این شهدا رو زمانی فهمیدم که وقتی فجایع عراق و سوریه و... دیدم الان فهمیدم که این مردان مَرد با بی سر پرست گذاشتن خانواده های خود،چه خطری را از بیخ گوش ما رد کردند والا الان سالگرد بیستمی ما هم گذشته بود
تومپندار كه از خاك سر كوي تو من
به جفاي فلك و جور زمان برخيزم
با دیدن این عزیزان چشمانم بی وقفه میبارد خدایا چه کنیم از غم فراق یار
عکس اول آدمو تکون میده..... سلام بر مادران صبوری که از دامنشان مردان بزرگی به معراج رفتند...
شما ها هم درد دل من رو منتشر نكرديد
انگار ماها بايد بميريم
روحش شاد
یاد یکی از همسایه هایمان افتادم. یک پیرزن تنها که همیشه جلوی درب حیاطشان از صبح تا غروب آفتاب می نشست و چشم به انتهای خیابان می دوخت. مادرم می گفت که چشم به راه پسر مفقودالاثرش است. یادمه که پیرزن به ما بچه ها می گفت پسرم همیشه تو خابم میاد میگه مادر من زنده هستم و به زودی میبینمت . ما از آنجا نقل مکان کردیم، چند ماه قبل که پرسیدم به رحمت خدا رفته، بدون اینکه پسرش را ببینه. این متن را خواندم داغ دلم تازه شد. خدا رحمتش کنه.
سلام وصلوات به روح تمام شهیدان بزرگوار از خواندن متنی که مادرعزیز عکس فرزندش را همراه دارد قلبم را شکافتی گریه امانم نداد واقعاً ستایش کنیم صبر چنین مادرانی را مادرعزیز دست وپایت را می بوسم قربانت برم
20
20
شهدا شمع محفل بشریتند.درود برروان پاک تمامی شهدا اسلام.درود بر خانواده شهدا.درود درود درود
جهت اطلاع نماينده قزوين ماشين شاسي بلند مي خواهد
وکسانی که این عزیزان را برای خود وخانواده خود پلکان کردند
از خدا به حق شهدا وصبوری مادرانشون میخوام آخر عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه ودرهای فرج رو به روی ملت شریف ایران باز کنه
کجایند آن دلاور مردان بی ادعا. کجایند تا ببیند با ملت چه کردند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی