بازدید 16274
۱
مجمع عمومی خانه سینما قطعی شد

فردا اهالی سینما دوباره تجمع می‌کنند؟

بر پایه توافقی که سینماگران مقابل درب خانه سینما انجام دادند، قرار شد در صورتی که توافقی نشد و در صورت عدم بازگشایی خانه سینما، سینماگران جلوی این نهاد تجمع کرده و زمان مقرر شده برای این کار، ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه اعلام شد.‌احمدی‌نژاد امروز در حاشیه نشست هیأت دولت درباره پلمپ خانه سینما‌ گفت: «پلمب خانه سینما کار غلطی بود و ان‌شاءالله خانه سینما باز می‌شود»؛ اما...
کد خبر: ۳۳۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۵ 17 July 2013
رؤسای اصناف 26 صنف سینمایی خانه سینمای ایران با کلیات اساسنامه پیشنهادی هیأت هفت نفره برای برگزاری مجمع عمومی پیش رو موافقت کردند تا بدین ترتیب، برگزاری مجمع ششم مرداد ماه قطعی شود؛ مجمعی که با توجه به رویدادهای روزهای پیش رو، باید دید به کجا خواهد رسید و با چه کیفیتی برگزار می‌شود.

به گزارش «تابناک»، سه‌شنبه 25 تیر ماه، اهالی سینما مقابل خانه سینما تجمع کردند و خواستار رفع پلمب شبانه این نهاد برای ورود به آن شدند؛ پلمبی که به ظاهر‌ حراست وزارت فرهنگ و ارشاد با اقدام و دستور وزیر ارشاد صورت پذیرفته تا بر خلاف خواست افکارعمومی، واپسین روزهای دولت دهم با حواشی همراه شود.

در همین چهارچوب، پس از آنچه مقابل خانه سینما گذشت و «تابناک» در گزارشی منضمم به یک فیلم به طور مفصل به آن پرداخت، نیروی انتظامی قول داد در 48 سال آینده (از صبح دیروز) به حفاظت از خانه سینما بپردازد و اجازه ورود هیچ شخص یا گروه مسئول یا غیرمسئولی را ندهد و بدین ترتیب سینماگران قانع شدند به تجمعشان پایان دهند و با مذاکره پیگیر بازگشایی پلمب این نهاد صنفی و توقف تصرف این نهاد توسط گروه موسوم به «خانه سینما 2» باشند؛ اما ظاهراً یا مذاکره‌ای نشده یا نتیجه‌‌ای نداشته، زیرا در این باره خبر مشخصی منتشر نشده است.

بر پایه توافقی که سینماگران مقابل درب خانه سینما انجام دادند و فرهاد توحیدی، رئیس هیأت مدیره و سخنگوی خانه سینما را جلوی درب خانه سینما، ملزم به پذیرشش کردند، قرار شد در صورتی که توافقی نشد، پس از این ضرب‌الاجل ۴۸ ساعت و در صورت عدم بازگشایی خانه سینما، سینماگران در مقابل این نهاد تجمع کرده و برای بازگشایی خانه سینما پیگیری‌های عملی انجام دهند و زمان مقرر شده برای این کار، ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه اعلام شد.

البته آن گونه که ایسنا گزارش کرده، احمدی‌نژاد امروز در حاشیه نشست هیأت دولت در پاسخ به پرسش ایسنا درباره پلمب خانه سینما، گفت: «پلمب خانه سینما کار غلطی بود و ان‌شاءالله خانه سینما باز می‌شود»؛ اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده و خبر برکناری شمقدری بابت چنین اتفاقی رد شده و در واقع کار عملی انجام نشد.

فردا اهالی سینما دوباره تجمع می‌کنند؟

اکنون باید دید با توجه به نشست امروز رؤسای اصناف خانه سینما و اظهارنظر رئیس دولت دهم، تجمع هشت صبح فردا برگزار خواهد شد یا اهالی خانه سینما ترجیح خواهند داد با حاشیه‌‌های کمتری به استقبال مجمع عمومی‌شان در ششم مرداد ماه بروند؟

در نشست رؤسای اصناف ـ ۲۶ صنف ـ برای بررسی مقدماتی پیش نویس اصلاحی اساسنامه‌های مطروحه از سوی هیأت هفت نفره و سازمان سینمایی تشکیل شد و اکثریت قریب به همراه اعضای حاضر با کلیات اصلاحات اساسنامة پیشنهادی هیأت هفت نفره موافقت کردند و مقرر شد این نظر در مجمع عمومی فوق‌العاده ششم مرداد ماه مطرح شود.

اصناف حاضر در نشست عصر امروز ۲۶ تیر ماه بدین شرح معرفی شدند:

۱ ـ انجمن بازیگران
۲ ـ انجمن جلوه‌های ویژه
۳ ـ انجمن سینمایی فیلم انیمیشن
۴ ـ انجمن صدای سینمای ایران
۵ ـ انجمن طراحان فیلم
۶ ـ انجمن طراحان فنی
۷ ـ انجمن عکاسان
۸ ـ انجمن فیلمبرداران
۹ ـ انجمن گویندگان
۱۰ ـ انجمن مدیران سالنهای سینما
۱۱ ـ انجمن مستندسازان
۱۲ ـ انجمن منشیان صحنه
۱۳ ـ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی
۱۴ ـ شورای عالی تهیه کنندگان
۱۵ ـ کانون تدوینگران
۱۶ ـ کانون دستیاران فیلمبردار
۱۷ ـ کانون دستیاران کارگردان و برنامه ریزان
۱۸ ـ کانون فیلمنامه نویسان
۱۹ ـ کانون کارگردانان
۲۰ ـ کانون مدرسان ایرانی سینما
۲۱ ـ کانون آهنگسازان
۲۲ ـ انجمن تهیه کنندگان مستند
۲۳ ـ انجمن فیلم کوتاه
۲۴ ـ انجمن چهره پردازان
۲۵ ـ انجمن کارکنان لابراتوار
۲۶ ـ انجمن مدیران تولید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
بداخلاقی ولجبازی کاری ازپیش نخواهدبردبایدمنطقی وعقلانی بااین موضوع کنارآمداکثریت مردم باسینماواهالی آن مشکلی ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار