بازدید 13396

خبرگزاری مهر فیلتر می‌شود؟ + تکمیلی

کد خبر: ۳۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹ 03 June 2013
مدیرعامل خبرگزاری مهر درباره ی خبر فیلترینگ این سایت بیان کرد: ما معتقدیم چون تابع قانون مطبوعات هستیم، فقط هیأت نظارت بر مطبوعات، آن هم از طریق محاکم قضایی می‌تواند حکم فیلترینگ این خبرگزاری را صادر کند.

رضا مقدسی - مدیرعامل خبرگزاری مهر - در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره جزییات این خبر توضیح داد: هفته‌ی گذشته همکاران ما گفت‌وگویی با مدیر مسئول یکی از سایت‌های خبری فیلتر شده داشتند که در این مصاحبه گفته شده بود، کمیته‌ی تعیین مصادیق مجرمانه‌ی رایانه‌ای نمی‌تواند رسانه‌هایی را که از طرف معاونت مطبوعاتی مجوز دارند، فیلتر کنند و صدور چنین احکامی باید از طریق دستگاه قضایی باشد.

او ادامه داد: پس از انتشار این مصاحبه، کمیته‌ی تعیین مصادیق مجرمانه‌ی رایانه‌ای برای حذف این خبر به ما فشار آورد؛ اما به دلیل اینکه محتوای این مصاحبه مجرمانه تلقی نمی‌شود، ما با حذفش موافقت نکردیم؛ چراکه حذف آن مساوی با پذیرفتن مجرمانه‌ی آن بود.

مقدسی با بیان اینکه پس از این فشار‌ها به یکی از شرکت‌هایی که به خبرگزاری مهر خدمات اینترنتی می‌داد، فشار آورده شد تا لینک این خبر خبرگزاری مسدود شود، اظهار کرد: اما چون آن شرکت نمی‌توانست خبر ما را مسدود کند، ناچار شد خط اینترنت این خبرگزاری را قطع کند و ما از روز گذشته از خط دیگری استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری مهر افزود: فشارهایی که کمیته‌ی مصادیق مجرمانه‌ی رایانه‌ای بر ما می‌آورد، نمی‌تواند مورد عمل ما باشد و ما از هفته‌ی گذشته سعی کردیم با رایزنی‌های مختلف از انتشار این خبر پرهیز کنیم تا در آستانه ی انتخابات فضای خبری حاشیه‌ای درست نشود اما متاسفانه به دلیل ادامه‌ی این فشارها ناچار به اطلاع‌رسانی شدیم، بلکه مسئولان ذیربط بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

او با تاکید بر اینکه این مشکل فقط شامل حال نمی‌شود و تمامی سایت‌های و خبرگزاری‌ها با چنین مشکلی روبه‌رو هستند، گفت: باید این رفتارهای دوگانه اصلاح شود و وزارت ارشاد و دستگاه قضایی به این موضوع رسیدگی کنند.

مقدسی افزود: ما از مسئولان کمیته‌ی تعیین مصادیق مجرمانه‌ی رایانه ای انتظار داشتیم که حساسیت زمان انتخابات را درک کنند و از آوردن چنین فشارهایی خودداری کنند.

خبرگزاری مهر فیلتر نمی‌شود

دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای درباره‌ ی خبر فیلترینگ خبرگزاری مهر که در این خبرگزاری منتشر شده است، تصریح کرد: دستور فیلترینگ خبرگزاری مهر صادر نشده است و این خبرگزاری فیلتر نمی‌شود..

عبدالصمد خرم‌آبادی - دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای - در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: دستوری مبنی بر فیلترینگ خبرگزاری مهر صادر نشده، بلکه دستور حذف یکی از لینک‌های موجود در این خبرگزاری توسط تعیین مصادیق مجرمانه‌ی رایانه‌ای صادر شده و به خبرگزاری مهر و به شرکتی که میزبانی وب این خبرگزاری را بر عهده دارد، ابلاغ شده است.

او ادامه داد: به محض اینکه دستور کارگروه اعلام می‌شود، طبق ماده‌ی 23 قانون جرایم یارانه‌ای شرکتی که میزبانی وب خبرگزاری را بر عهده دارد، مکلف است که دستور کارگروه را اجرا کند؛ در غیر این‌صورت، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.


دستور فیلترینگ خبرگزاری مهر با ورود مستقیم دادستان کل کشور اجرا نخواهد شد

با دستور دادستان کل کشور مشکل ایجاد شده برای خبرگزاری مهر بر طرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر پدرام پاک آئین مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش در تماس با خبرگزاری مهر اعلام کرد: با پیگیری موضوع از طریق حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای دادستان کل کشور مشکل پیش آمده برای خبرگزاری مهر بر طرف شد.

در پی انتشار مصاحبه ای با مدیرمسئول سایت صراط  نیوز که از فیلتر کردن رسانه های دارای مجوز توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انتقاد شده بود ، این کارگروه دستور فیلتر خبرگزاری را به فراهم کننده سرور خبرگزاری مهر صادر کرد. 
 
در همین راستا رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر ضمن تشکر از پی گیری ویژه دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد با استفساریه صورت گرفته در مورد نحوه اعمال قانون مطبوعات درباره خبرگزاری ها و سایت های خبری رسمی، مشکل قوانین موازی برای این دسته از رسانه ها برای همیشه برطرف شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر