بازدید 28449
میراث گرانبهایمان در معرض خطر است، چراکه متأسفانه؛

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست، خواستار کاهش جریمه‌هاست!

درشرایطی که به اذعان کارشناسان محیط زیست، نرخ پایین جرایم تعیین شده برای شکار، عاملی مؤثر در کاهش آمار گونه‌های مختلف جانوری کشورمان در سال‌های اخیر است، مقام انتظامی متولی حفاظت از این میراث بسیار گرانبهای کشورمان بر خلاف آب شنا کرده و بر این باور است که باید این جریمه ها را کاهش داد تا اتفاقاتی رخ بدهد که شاید به نوعی خرسند کننده باشد اما قطعا حفاظت از گنجینه ملی محیط زیست نیست!
کد خبر: ۳۱۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴ 09 May 2013
چندی پیش، گروهی از شکارچیان غیرمجاز به پارک ملی دنا راه یافتند که به دنبال آن، سه گروه از مأموران یگان محافظت محیط زیست به تعقیب ایشان بپردازند. بدین ترتیب، تعقیب و گریزی شکل می‌گیرد که پس از دو شبانه روز با آتش گشودن شکارچیان بر مأموران، صحنه‌های دلخراشی رقم می‌خورد:



به گزارش «تابناک»، به فاصله دو هفته از به گلوله بسته شدن محیط‌بانان دنا، سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در اظهار نظر عجیبی به ایسنا گفت: «تشدید قوانین و افزایش جریمه‌ها، تلفات را در نیروهای یگان بیشتر می‌کند!».

وی که ظاهرا این ایده عجیب را به مرور در ذهن خود پرورانده و بر آن باور دارد، در توجیه سخنان خود مثال آورده و می‌گوید: «اگر یک جریمه صد هزار تومانی و سه ماه زندان برای یک متخلف به پنج سال زندان و صد میلیون تومان افزایش پیدا کند، آن فرد حتما محیط‌بان را می‌کشد تا تمام آثار جرم را مخفی کند؛ بنابراین، افزایش جریمه‌ها آثار و پیامدهای منفی در پی دارد».

بدین ترتیب بر خلاف آنچه بیشتر دوست‌داران محیط زیست و حتی بسیاری از مسئولان مرتبط مطرح می‌کنند، سرهنگ خیلدار تلویحا خواستار کاهش جریمه‌ها می‌شود تا به زعم ایشان، محافظت از محیط‌بانان بیشتر شود؛ اما انگار این مقام انتظامی اصلا هیچ توجهی به این امر نداشته که هدف از تشکیل نهادی که ایشان در رأس آن قرار گرفته، چیست؟!

به عبارتی بهتر، اشتباه استراتژیک سرهنگ آنجا آشکار می‌شود که بدانیم ظاهرا نه تنها ایشان هیچ استنباط درستی از افزایش نرخ جرایم قانونی در بازدارندگی شکارچیان از تخلف نداشته، بلکه حتی لازمه وجودی نهاد یگان حفاظت محیط زیست را درک نکرده است، وگرنه راهکارهای دم‌‌دستی‌تری مانند خانه‌نشین کردن مأموران سخت‌کوش این یگان برای حفاظت از خوی درنده برخی شکارچیان، راه بهتری برای حفاظت از ایشان می‌نماید!

اکنون کافی است مواردی مانند گران شدن جرایم راهنمایی و رانندگی را به یاد بیاوریم که به اذعان مردم کارآمدترین عامل برای کاهش تصادفات و کشته‌های آن شده است، یا فرض کنیم که برای حفظ جان مأموران مقابله با مواد مخدر هم می توان به توصیه سرهنگ خیلدار عمل کرده و جرایم در نظر گرفته شده برای تجارت افیون را کاهش داد‌ و یا حتی کلی‌تر به ماجرا نگریسته و حکم بدهیم که هیچ جنایتکاری تحت تعقیب قرار نگیرد، هیچ دزدی رهگیری نشود، هیچ سرنخی پیگیری نشود و در نهایت حتی هیچ دشمنی مقابله به مثل نشود تا به این وسیله جان مأموران حفظ شود؛ دیگر چه فرقی می کند این دشمن برای گرفتن ثروت های جایگزین شدنی مانند طلا آمده باشد یا ثروت‌هایی را هدف گرفته باشد که از طلا با ارزش‌تر هستند، چون تجدید ناشدنی هستند و ممکن است منقرض شوند؟!

از حق که نگذریم، این اظهار نظر که بر خلاف منطق و در نقطه مقابل اظهار نظر امثال رئیس سازمان محیط زیست بیان شده، می تواند ناشی از افزایش چشمگیر تعرض شکارچیان از خدا بی‌خبر به محیط‌بانان سخت‌کوشی باشد که جان شیرینشان را کف دست گرفته اند تا از میراث بزرگی نگهداری کنند که بسیار بسیار پیشتر از بشر دوپا بر این کره خاکی می‌زیسته‌‌اند، ولی اکنون زندگی تمامی‌شان متأثر از انسان شده و پیرو آن بسیاری‌شان در خطر انقراض هستند.

با توجه به این گزاره، باز هم می شود سخنان دلسوزانه این مقام انتظامی را این گونه تصحیح کرد که می‌بایست جرایم به بالاترین سطح ممکنه افزایش پیدا کند تا تعداد شکارچیانی که خطر می‌کنند، اندک شده و کمبود محیط بانان به چشم نیاید و در نهایت می بایست با در پیش گرفتن راهکارهایی (مانند اختصاص ردیف بودجه خاص یا حتی تزریق همین جرایم دریافت شده) محیط بانان را به گونه‌ای تجهیز کرد که از امکانات به روز حفاظتی بهره گرفته و یا دست کم جلیقه‌های ضد گلوله برای مواقعی که ریسک کارشان بالاست در اختیارشان گذاشته شود، نه آنکه به عنوان مثال آنها را با دست خالی به جنگ قانون شکنان بفرستیم و بگوییم جریمه را زیاد نکنید تا کشته نشوند!

در غیر این صورت یا به مانند اتفاق عجیب رخ داده در دماوند، گونه ای نادر همچون پلنگ در حضور رئیس محیط زیست منطقه ـ به جای بیهوش شدن با فشنگ مخصوص ـ با کلت کمری کشته می‌شود، یا محیط بانان هدف گلوله شکارچیان قرار می گیرند، یا اظهارنظرهای عجیب و سلیقه ای جای سخنان کارشناسی را می گیرد و خلاصه هر اتفاقی ممکن است روی بدهد جز وقوع اتفاقی برنامه‌ریزی شده که می‌تواند منجر به پاسداشت میراث گرانبهای کشورمان بشود!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۵۵
چرا اینا جلیقه ی ضد گلوله ندارن؟ مگه از مامورای ویژه که جلیقه دارن کارشون کم خطرتره؟ تازه با یک نفر سروکار دارن که قطعا اسلحه داره و قطعا کار با اونو بلده و قطعا ازش استفاده هم می کنه!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
آقا چرا انقد با تعصب برخورد میکنید. این بنده خدا راس میگه . آخه وقتی حقوق محیط بان چندر غاز باشه و تجهیزاتش هم یک هیچ بزرگ باشه و در نهایت قوانینی که از او حمایت میکنه در حد صفر باشه فقط دو احتمال توی اون بیابون پیش میاد یکی اینکه شکار بان عاقل باشه و رشوه روه رو بگیره و بره یا باید به خاطر چیزی که معلوم نیست رضای خدا در اون هست یا نه کشته بشه . دولت و مجلس باید اول اون سه تا شرط فوق رو براورده بکنن بعد به فکر افزایش جریمه بیفتن
سیروس کهن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
برای چند تا حیوان نباید جان انسان(چه مامور و چه شکارچی) به خطر بیفتد. نظر این فرمانده کاملا درست است... شما نشریات جای گرم نشستین این حرفا رو میزنین... شکار حلال خداست و همین جریمه های فعلی زیادی هم هستن...
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
با سلام
صرفنظر از شکارچیان تفریحی اکثر صیادان و شکارچیان بخاطر عدم وجود کار مناسب اقدام به شکار غیر مجاز- ماهیگیری های ریشکن کننده و تخریب عرصه های طبیعی و جنگل ها مینمایند. بنابراین تا وضعیت معیشتی مردم بهتر نشود این داستان ادامه خواهد داشت.
دوم اینکه ضمن دادن آموزش و تبلیغات از طریق رسانه های عمومی خصوصا سیما بایستی مخاطرات تخریب منابع طبیعی به مردم آموزش داده شود. البته بهترین راه آموزش از طریق مدارس است که حلقه مفقوده سیستم آموزشی کشور است.
در انتها ضمن گذراندن قوانین مناسب با ضمانت اجرائی بایستی سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به آموزش و تجهیز نیروهای خود اهتمام بورزد.
شدیدا مخالفیم: من خودم قبلا شکار می کردم ولی هم اکنون حامی محیط زیست گیاهی و جانوری هستم. باید سخت گیریها و جرایم افزایش نیز داشته باشد
برخی افراد به منظور تاکسی درمی شکار می کنند و انرا به قیمت گزاف می فروشند.
متاسفانه برخی محیط بانان خود نیز اقدام به شکار می کنند...
جریمه ها رو زیاد کنید. سلاح رو غیر قانونی کنید. مثل نقل و نبات دارید تفنگ میفروشید بعد این مسائل پیش میاد و شروع میکنید به آسیب شناسی. والله...
پاسخ ها
الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
وقتي كسي با سلاح وبدون هماهنگي با محيط بانان وارد مناطق حفاظت شده يا پارك ملي مي شود يعني چه؟...
بنابر اين بايد قانوني باشد كه حمل سلا ح را در اين مناطق ممنوع كند و اگر كسي امد خونش پاي خودش.
چنین فردی به نظر من صلاحیت این مسئولیت را ندارد..
پاسخ ها
فروغ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
بقیه دارن؟
فکر زیاد نتیجش این میشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
جناب کارشناس شما میدونید در سال چند محیط بان به طرز فجیعی کشته میشن مقایسه جریمه راهنمایی و رانندگی با جریمه شکار خیلی خنده دار هستش شما اگه جمع جریمتون چند میلیون هم بشه کسی رو نمی کشید ولی طرف که شکارچی هستش بلافاصله محیط بان رو با بدترین حالت ممکن میکشه و حتی اونو سربه نیست میکنه
به هر حال فرماده یگان وقتی اینو با میزان جریمه مقایسه میکنه میکنه و میبینه که از وقتی که جریمه زیاد شده آمار تلفات محیط بان هم زیاد شده چی باید بگه و یا چکاری بکنه شکارچیان به مرور آدمهای قصی القبی میشن و هر کاری ازشون برمیاد باید سیستمهای نظارت و پشتیبانی رو زیاد بکنن و اینکه محیط بانها رو تنها و بدون پشتوانه به میدان نفرستن و در انتها باید بگم که آدم از فکر زیاد ضرر نمیکنه از بی فکری ضرر میکنه و هر حرف بی خودی میزنه
تابناک یه لطفی بکن و این نظر بنده رو چاپ بکن و به احترام خون شهدای محیط بان حداقل یه گزارش از آمار سالهای گذشته این حوزه رو بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
نه برادرجان بی فکری نتیجه اش این میشه . همه جای دنیا شدیدترین برخوردها با شکارچیان میشه تا نسل جانوران منقرض نشه اما اینجا برعکسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
البته برعکسشم صادقه
ضمن تشکر از توجه تابناک به موضوع چند نکته را یادآور میشوم:

1- خطای استراتژیک انتصاب یک نظامی به ریاست یک یگان غیر نظامی همین اظهار نظرهای غیرکارشناسی است. توصیه میکنم با یک جستجوی ساده مصاحبه های قبلی ایشان را هم ببینید تا به عمق فاجعه پی ببرید. البته اصرار ایشان به مصاحبه هایی که اصلا در آن تخصص ندارد جالب است.

2- با برکناری دکتر فاضل با 20 سال تجربه اجرایی و دانشگاهی از معاونت طبیعی سازمان و انتصاب فردی که نه تنها تخصص بلکه حتی یک روز هم در اینکار تجربه ندارد هم اکنون معاونت توسط شکارچیان معلوم الحال اداره میشود که فقط با یک گذر چند ساعته از راهروهای محل کار ما قابل مشاهده است. فلذا جناب سرهنگ ما هم باید آن بگوید که شکارچی میپسندد تا خدای ناکرده به غضب مدیرانش گرفتار نشود.

3- در مورد موضوع دماوند همه گزارشها شفاف و صریح موجود است و مقصر معرفی شده. اما شخص رییس اجازه برخورد با متخلف را نمیدهد.
کاش آقای پورمحمدی یک سری هم به سازمان میزدند و میدیدند که واگذاریهای چندصد میلیارد تومانی اراضی مناطق تحت مدیریت در آشوراده و استان البرز و تهران و فارس و .... با چه سرعتی در حال انجام است.
آقای محترم بهتر نیست به جای این فکر قانونی برای محیط بان داشته باشید که در درگیری اگر شکارچی غیرمجاز کشته شد محیط بان مشکلی پیدا نکند و در امنیت باشد نه اینکه جریمه شکارچی غیرمجاز کم شود .خودش اینو گفته یا مشاوران هم کمکش کردند
ماجرای خرس های سمیرم و کشته شدن بی رحمانه و بدون دلیل توله خرس های بی گناه را از یاد نبرید. آن هم توسط کسی که خودش معلم بود!!!
در تکمیل پاراگراف آخر : یا محیط بانان در انتظار حکم اعدام هستند.
جناب سرهنگ باید محافظت از رئیس اداره محیط زیست دماوند رو به عهده بگیره که پلنگ نخورش!!
البته به نظر من هم آقای فرمانده چندان حرف نامربوطی نزده اند ... اگر مجازات خیلی سنگین باشد البته از یک طرف آمار جرم پایین می اید اما از طرف دیگر مطمئنن افراد مجرم هر کاری میکنن تا به مجازات سنگینی محکوم نشن! حتما میدونید که این روزا صد میلیون میتونه یک خانواده رو از پا دربیاره ...! این خیلی فرق میکنه با جریمه های نهایت صد هزارتومنی رانندگی که مثالشو زدید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
این خودشه
بگیریدش
سرهنگ اینجاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
ببخشید شما شکارچی تشریف ندارید؟!
کیارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
اول خودتو جای خانواده اون محیط بانی بذار که سرپرستش تو زندانه و منتظر حکم اعدام بعد لطف کن بیا نظر بده.
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
عزیز من مقایسه با رانندگی بیراهه
توی رانندگی طرف حساب میبره از مامور راهنمایی و بنابراین جریمه هم عامل بازدارند ست براش
اما توی شکار و محیطی که هیچ نظارتی نیست و شکارچی تفنگ در اختیار داره ترس از جریمه سنگین میتونه فاجعه به بار بیاره
این طرف قضیه رو هم باید در نظر گرفت
همه جای دنیا نرخ جریمه ها را آنچنان سنگین می کنند تا کسی چنان ریسک بالایی را به جان نخرد.اما اینجا....
خلافکاران محیط زیست همه شان از خود آقایان و آقازاده هایشان هستند و به همین علت است که به راحتی محیط بان ها را مورد حمله قرار می دهند و یا می کشند. آنها می دانند که اگر پایشان گیر بیفتد راه فرار برایشان باز است و کسی نمی تواند آنها را مجازات کند. همین مسئله باعث وحشی گری بیش از حد آنان است. افزایش جریمه ها هم تا زمانی که آنها در دادگاه یواشکی فراری داده می شوند هیچ فایده ای ندارد. اول باید جلوی فساد را از همان سر منشاءاش ... گرفت. این ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
با این برادر یا خواهر عزیز شدیدا موافقم
برای اینگونه مدیران بی تخصص و بی تجربه واقا متاسفم،
با این حساب افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی نیز به جای کاهش آمار تخلفات می بایست آثار و تبعات منفی در پی داشته باشد و ضمن رشد میزان تخلفات رانندگی منجر به افزایش تلفات نیروهای پلیس شود و در این زمینه پلیس راهور صرفا می بایست به کار فرهنگی بپردازد و به پخش انیمیشن های ترافیکی در تلویزیون اکتفا کند!
قطعا فرهنگسازی در کنار میزان کارشناسی شده از جرائم که از بازدارندگی مناسبی برخوردار باشد می تواند در کاهش تخلفات ار جمله صید و شکار غیر غیرمجاز موثر باشد.
مشکل اصلا از ایشان نیست، ایشان به نظر من اصلا مقصر نیست، باید رفت آن مدیر بالادست را که ایشان را به این مقام منصوب نموده اند را بازخواست کرد، وقتی کسی الفبای کاری را نمی داند به چه دلیل مدیر شده است.
نظر جناب سرهنگ: محیط بانان یا از خود در برابر شکارچیان درنده و وحشی دفاع نکنند و یا در انتظار حکم اعدام باشند.
اخه شکارچیان درنده از آشنایان هستند
بنظر من اين آقا با اين تفكراتش كمكي به محيط زيست و مامورانش نخواهد كرد و بهتره همين فردا عوضش كنند
باسلام
البته باید اذعان کنیم که خود سازمان بعنوان متولی در بسیاری از زمینه ها متخلف است بعنوان نمونه سرازیر نمودن فاضلاب شهری به دریای خزر از طریق رودخانه ها و نهرهای کوچک و یک نمونه جالبتر تابلویی از آن سازمان در جزیره آشوراده نصب شده که در آن قید شده حیات وحش میانکاله و تاکید شده که هرگونه صید و شکار در آن ممنوع است و جالب اینکه بیشتر صیادان شیلات در آن محدوده صید میکنند و جالبتر اینکه دو مزرعه بزرگ با احشام به مساحت چندین هکتار در مرکز این حیات وحش به اصطلاح بین المللی دایر میباشدانتظار داریم متولیان سازمان مربوطه قانون را به درستی وضع کنند تا همه احترام بگذارند.
جریمه نه کم بلکه باید افزایش باید. در چین بخاطر کشتن یک پلنک با همکاری 4 نفر، 2 نفر اعدام و 2 نفر حبس ابد شدند.
حرفشان تا اندازه ای درست است...همانطور که افزایش جرایم رانندگی فقط رشوه دادن و رشوه گرفتن را زیاد می کند
واقعا باید گریست به حال محیط زیست در معرض تخریب ایران .
اینم از مسولانش .
ظاهرا ایشان فراموش کرده اند که برای حفاظت از محیط زیست استخدام شده اند.فکر کنید اگرچنین فکری در ارگانی مثل نیروهای نظامی هم رخ دهد وجنگی رخ دهد باید از دشمن بپرسیم چه میخواهد و بدهیم جنگی نیز رخ نخواهد داد وسربازی هم شهید نمیشود.مافرزندان فردوسی بزرگ هستیم ومیگوییم
اگرسربه سرتن به کشتن دهیم دریغ است که کشور به دشمن دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
علی جان. این جنگ با نیروی خارجی نیست ها! گل بابا شکارچی ممکنه قوم و خویش خودت باشه . اگر قوم و خویشت را بکشند نمیگی چرا بخاطر توله خرس عموی مرا کشتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
دوست عزیز که می گی به خاطر توله خرس عموی کسی را بکشند مسخره است.
شما ماجرای توله خرس سمیرم را از سایت تابناک حوندین؟
اولا توله خرس بی گناه چرا باید دل و رودش را کسی بریزه بیرون و توله خرس جیغ بزنه و به خرس مادر که کشته شده پناه ببره؟
به نظر شما علتش چیه؟
این شخص مشکل عقلی داره؟
اگر اینجوره پس چرا معلم کلاس بچه های سمیرمه؟
کسی نگفت بکشند. می گویند مجازات سنگشن باشه تا کسی از روی تفریح و سرگرمی خرس نکشه و بعدش فیلمش را روی اینترنت برای سرگرمی بقیه نشر نده!!!!!!
به نظر شما نباید مجازات بیشتر باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
تا موقعه ای که مردم فکر می کنند جون اون توله خرس اهمیت نداره کارا درست نمیشه
من یه شکارچی هستم و خودم و تمام دوستان شکارچی که می شناسم به شدت به قوانین زیست محیطی پایبند هستیم و نشنیده ام که از دوستان ما کسی شکار غیر مجاز انجام بدهد . بدون شک این شکارکشهای غیر مجاز دارندگان سلاحهای قاچاق هستند چون آقازاده ها در پناه بعضی از محیط بانان و مسئولان بدون نگرانی شکار می روند .
باید مختصری ...... تشریف داشت که جریمه راننده در راه بندان های تهران را که با دوربین کنترل می شوند را با شکارچس بیرحمی که تفنگ را در بیابانهای خدا بدست دارد مقایسه کرد.
بفرمایید جان یک محیطبان و حرمت خانواده اش با توله خرس سمیرم قابل مقایسه است؟ و وقتی که یکی از آنها بهر دلیل شلیک منجر به فوت متخلفین کرده منتظر قصاص در زندان بسر می برد و از قاضی صلح که همواره برای قاتلین چاقو بدست و زنان خیانتکار و مردان آدمکش جلسه صلح و گذشت می گذارد خبری نیست.
این بزرگوارانی که از افزایش جریمه و کشتار محیطبانان توسط قاتلین حیوانات دفاع می کنند لطفا بروند محیط بان بشوند.
یادتان باشد که وقتی یک نظامی حرفه ای که تفنگ و کاربرد آن را می شناسد مطلبی می گوید با افراد بی اطلاع یک مختصر بفهمی نفهمی توفیر دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
مثبت من به خاطر اون یه خط بود که از قصاص محیط بان گفته بودی ولی آخر حرفت زدی خاکی پس اون مثبتمم پس می گیرم. اشتباه شد
از شکارچی نامردتر فقط خودشه. نه به حیوانات بی دفاع رحم میکنه و نه به انسانها. همه چیز رو فقط پول میبینه. باید برخودر با شکارچی ها به شدت افزایش پیدا کنه و محیط بانها اجازه استفاده از اسلحه خودشون رو در مقابل این جنایتکارها داشته باشن. شکارچی ها در واقع دزدهایی هستن که از دارایی های ملی می دزدند و به حقوق تمام حیوانات و انسانها تجاوز می کنند.
عريز دل بابا
در تمام زمينه از جمله حفاظت محيط-جانوري-بشري و....مجهز به مدرنترين ابزارالات روز و فنون نظامي بايد گردد.
نه سرهنگ و ماموران ونه كلاشينكف مقصراست
ایشون عوض اینکه پیگیر مسائل مربوط به محیط بانان کشورمون باشند بیشتر پیگیر مسائل مربوط به شکارچیان و کم کردن جریمه ها هستند.
یعنی ایشون به همین زودی زخمی شدن محیط بان عزیز کشورمون را فراموش کردند.
ایشون خیلی عرضه دارند برن پیگیر محیط بانی بشن که الان در زندانه و میخوان به جرم کشتن یک شکارچی غیر مجاز،اعدام بشه.
خیلی جالبه .......
بیچاره وقتی دیده کسی به فکر محیط بانها نیست و هیچ قانونی نیست که از اونها حمایت کنه این حرفو زده که حداقل جون محیط بانهای بیچاره کمتر به خطر بیفته.
بنده یگ شگارچی هسنم که حدود 4سال است که با وجود داشن پروانه حتی یک شلیک هم نداشته ام. برای اینکه اصلا شرایط شکار در ایران از بین رفته. و بجای بوچود اوردن شرایط وتکثیر به دنبال افزایش جریمه هستند.در کلیه کشور های دنیا هم شکار وهم شکارچی وهم مامور محیط زیست در کنار هم بهم خدمت می کنند بدون اینکه به کسی وچیزی خسارتی بخورد.به نظر شما ایا بهتر نیست به جای اینکه احساسی با قضیه برخورد بشه تفکر بیشتری بکنیم ونمی گم از دیگران الگو بگیریم یکراه حل منطقی وکار امد رو پیشنهاد کنیم.نه اینکه فقط دیگران رازیر سئوال ببریم...
ی مطالعه در مورد همین قضیه در کشور هایی که موفق شدن کار مثبتی در این زمینه (محیط بانی و شکار غیر قانونی)بکنن انجام بدین(چون اونا همه این راههارو رفتن,و تجربه را تجربه کردن خطاست)بعد بهترین گزینه رو انتخاب کنین
متاسفم...فقط همین...........
البته عمده مناطق داخل کشور امنیت کافی دارند و کار سخت نمی باشد زیرا با خودرو جابجا میشوند.
و بیشتر درگیری این افراد با عوامل بیگانه و محارب و امثال ان در مناطق با امنیت کمتر و مرزی است. وگرنه توسط شکارچی مورد حمله قرار نمیگیرند.
4 مامور اجرایی داریم که کل شماره تلفن شکارچیان منطقه را دارند. به جز این افراد کسی دیگر نمیتواند وارد محدوده شود. زیرا سریع شناسایی میشوند و لو می روند.
این بنده خدا یک حرف حساب زده و آن این است که باباجان همه جا همه مسائل را نمیتوان با زور حل کرد بعضی وقتها هزینه استفاده از زور میتواند بیشتر از فایده اش باشد. چرا اینقدر هوچی گری میکنید
بزرگی گفته کسی که بتونه یه حیوون رو بکشه حتمن میتونه یه انسان را هم بکشه
شما نشستین لب گود میگید لنگش کن وبدون هیچگونه شم حفاظتی فقط انتقاد میکنید بجای این حرفها از جناب سرهنگ سوال کنیدشما بعنوان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست چه راهکاری یا چه تدبیری اندیشیدید که این فجایع پیش نیاید
انصافا معلومه که این بنده خدا ادم پشت میز نشینی مثل بقیه اقایون نبوده و واقعا کار کرده.والا دروغ نگفته.این درست نیست که بخوایم اضافه شدن جریمه ماشین رو با جریمه شکار مقایسه کنیم.تو جریمه ماشین نهایتا میخواد شخص متخلف یک ماه ماشینش بخوابه پارکینگ و یه جریمه ماشین بده ولی تو این قضیه شکار هر دو قشر چه شکارکش و چه محیطبان مسلح هستند و طبیعتا یه روستایی که برای تامین غذاش یه حیوون رو شکار کرده حاظر نمیشه براحتی تسلیم محیطبان بشه و درگیری رخ میده.بهترین راه برای حفظ حیاط وحش یک حفظ محیط طبیعی زندگیشونه و دو ایجاد شکارگاههای مصنوعی و البته تکثیر و پرورش حیوانهای قابل شکار و رها سازیشون.باور کنید در طول سال با پول دیه دو تا محیطبان یا شکارچی که به ضرب گلوله کشته شدند میشه تو هر منطقه کلی حیوون قابل شکار تکثیر کرد.این جماعت مخالف ضد شکار که عمرا اگر خودشون از باقالی پلو با گوشت و جوجه کباب بگزرند و نخورند باید بدونند که یکی از عوامل اصلی از بین رفتن شکار تخریب زیستگاهشون به خاطر پرورش دام هست.دوستان عزیز چه بخواهید و چه نخواهید شکارچی وجود داره.تو همه جای دنیا هم هست ولی تو مملکت ما خصوصا تو این زمینه کسایی همیشه مسئولیت دارند که تا حالا یک شب تو بیابون نخوابیدند و از نزدیک با مشکلات درگیر نبودند و دست و پنجه نرم نکردند.یکی هم که یه همچین نظری که به نظر من نظر کارشناسی درستی هم هست میده اینجوری جلوش موضع گرفته میشه.من بشخصه با گرفتن سلاح از شکارکشها و اشخاص معلوم الحال و سخت کردن مراحل گرفتن جواز بسیار موافق و راضی هستم اما با این قوانین شکار و مخالفت باشکارچی قانونی به شدت مخالفم چون قوانین دست و پاگیر روز بروز باعث میشه که درگیریها بین شکارچی و شکاربان بیشتر بشه و شکارچی هایی هم که دوست ندارند شکار خلاف قانون بزنند رو میارند به شکار خلاف .+
نظر جناب سرهنگ بسیار منطقی و کارشناسی شده می باشد جرائم راهنمایی و رانندگی جزو جرائم عمومی و در خیابانهای شهری و یا جاده های اصلی کشور در زیر نظر دوربینهاقابلیت ردیابی می باشد و عموم مردم را در بر می گیرد ولیکن در مناطق حفاظت شده محیط زیست که معمولا بیش از 12 تا 72 ساعت پیاده روی توی مناطق صعب العبور می باشد که اگر صد تیر فشنگ هم شلیک شود کسی مطلع نمی شود و صرفاً شکارچیهای متخلف با قصد شکار و اسلحه در این مناطق رفت و آمد دارند را می خواهید یکی کنید واقعاً صرف بالا بردن جرایم شکارو صید نمی تواند باز دارنده باشد بالا بردن جریمه در حد معقول و فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی از طریق رسانه ها خصوصاً رادیو و تلویزیون بستر سازی آموزشی از قبیل اضافه کردن دروس ابتدایی ، متوسطه و دانشگاهی و ... می تواند تأثیر گذار باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی