بازدید 57038

تصاویر دردناک از محیط بانان مجروح دنا

هشدار؛ این خبر حاوی تصویر دلخراش است!
کد خبر: ۳۱۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ 23 April 2013
صبح روز گذشته دو نفر از محیط بانان پارک ملی دنا هدف گلوله شکارچیان قرار گرفتند که البته در اخبار تعداد مجروحان این رویداد تلخ یک نفر ذکر شده بود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، به دنبال ورود گروهی از شکارچیان غیرمجاز به قصد شکار کل و بز به منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا، مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه در قالب سه گروه برای دستگیری متخلفین دو شبانه روز متوالی به کمین و تعقیب پرداختند و سرانجام حدود ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۳۹۲/۲/۲ متخلفین را در منطقه شنبلیه دان میمند رویت کردند.

در جریان تعقیب و گریز شکارچیان متاسفانه دو نفر از نیروهای یگان حفاظت به نامهای آقای علی افشار مسئول پارک ملی دنا از ناحیه مچ دست و آقای وحید ترحمی از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.


تصویر: محیط بان علی افشار پس از اصابت گلوله در بیمارستان مرکزی شیراز

محیط بان وحید ترحمی جهت مداوا به بیمارستان یاسوج و آقای علی افشار با سه گلوله در بدنش در حال انجام ام آر آی در بیمارستان مرکزی شیراز، منتظر ورود به اتاق عمل است.

محیط بان علی افشار پسر شهید کرامت افشار است که کمتر از دو ماه پیش به ریاست پارک ملی دنا گمارده شده بود.


تصویر: دست محیط بان علی افشار پس از اصابت گلوله

در این ماموریت یک نفر متخلف با یک دستگاه پراید، تعدای پوکه و یک خشاب دستگیر شد. این فرد دستگیر شده در اولین لحظه دستگیری به جرم اعتراف و همدستان خود را معرفی کرد.

یکی دیگر از ضاربین نیز امروز صبح توسط پلیس آگاهی یاسوج دستگیر شده و دو نفر دیگر همچنان متواری هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۴۰
عجب حیوونایی که گلوله به طرف محیط بان شلیک می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
چه عجب هنوز كسي منفي نداده ؟!؟
ناشناس
| United States |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
یک سوال دارم از کسایی که منفی دادن
میشه یکی از شما بگه منظورش چیه؟
نکنه کسانی که به محیط بان شلیک کردن انسانهای شریف هستند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
از كسي كه حيوانهاي بي گناه را مي كشد انتظار نداشته باشيد روحيه لطيف داشته باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
باید ضمن اصلاح قوانین ، امکانات و آموزش و تقویت محیط بانان در درجه اول اولویت قرار گیرند. من شنیدم که حقوق این زحمتکشان از حداقل دستمزد هم کمتر است و این دلاوران عرصه طبیعت فقط بخاطر عشق و علاقه به کشور جانفشانی میکنند. خدا پشت و پنا هشان باشد.
واقعا برای خودمون متاسفم با این قوانین آبکی!!!!!!!!!
چرا قوانين حمايت از طبيعت و حاميان آن اصلاح نمشود كه چنين جسارتهايي انجام شود؟
آرزوي سلامتي اين عزيزان داريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
انسانها هم در امان نیستند چه رسد به حیوانات
کلا اگر نگاهی به قانون تناسب دفع حمله نسبت به حمله داشته باشیم متوجه میشیم که این اسلحه ای که دست نیروی انتظامی یا همین پارکبانان هست از یک اسباب بازی هم کمتره.
چون اگر یک گلوله هم ازش شلیک بشود اون بنده خدا رو بیچاره میکنند،کاریم ندارند که مهاجم با قمه بهش حمله کرده یا با گلوله زخمیش کرده...
این خانه از بن ویران است...
تابناک این هشدار قبل ازدیدن تصویر خیلی خوبه .اما نتونستم نبینم و برای کسانی که این کار رو کردن لعنت نفرستم . ولی باید قبول کرد قوانین ما ناقصه و دست محیط بانها کاملا بسته است اونها حتی نمی تونن از خودشون دفاع کنن
راه های حفاظت از محیط زیست عبارتند از افزایش آگاهی مردم قانون برخورد با متجاوزان به طبیعت بسیار سنگین وضع شود . محیط بانان یک منطقه باید از وسایل دیدبانی مجهز مانند پهبادها با حسگرهای ویژه و مسلح برخوردار باشند تا از هزینه های بدنی ناشی از گشت زنی و درگیری مستقیم پرهیز شود. همچنین باید از دوربین های تله ای و وسایل هشداردهنده ورود غیر مجاز بهره ببرند. خطوط تلفن مشخصی برای اعلام مردمی و گزارشات مردمی ایجاد شود و اکیپ های واکنش سریع در هر منطقه ایجاد شود. وجود مصونیت قضایی برای محیط بانان در صورت کشته شدن متجاوزان به طبیعت.
تنظيم قوانين سخت از سوي مجلس و اجراي قوي آن مي تواند جلوي اين افراد فرصت طلب را بگيرد.در تمام دنيا ثابت شده است كه مجازات سنگين براي خاطيان بازدارنده است. اين نوع مباحث مي تواند از طريق سيما نيز به نظر سنجي گذاشته شود.
وقتی چند سال قبل یکی از محیط بانان همین منطقه که بخاطر دفاع از خودش و حیات وحش در درگیری با شکارچیان مرتکب قتل غیر عمد شد و هم اکنون در قوه قضاییه محکوم به اعدام شده، طبیعی است که شکارچیان اینقدر جری شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
1000تا مثبت ++++++++++++ واقعا راست میگی
آقایان
مسئولان
لطفا با این شکارچیان غیرمجاز و غیر انسان، با شدت برخورد کنید و ضمنا اجازه دفاع به محیط بانان هم بدهید
قابل توجه قاضی که حکم اعدام برای محیط بانان کشور صادر کرده بود
موقعی که محیط بان از پارک ملی دفاع می کند و نتیجه پاداشش طناب دار هست کم کم روحیه فداکاری و وجدان کاری با احمال کاری بعضی افراد از بین خواهد رفت
اگه محیط بان بدبخت می زد الان هزار جور باید جواب پس می داد مثه اون محیط بانی که به اعدام محکوم شد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
محیط بان های بیچاره که از خودشان نمیتوانند دفاع کنند ...پس چرا الکی بهشون سلاح میدن ؟؟؟
متاسفم چرا يه كار درست حسابي نمي كنيد بابا يه فكري براي اين محيط بانان بايد كرد اخه اينا رو كه شكارچي ه ميكشن يا زندانشون ميكنيد يا اعدام اينه حمايت از حيات وحش
یه عده ی محدود انگار بیمار هستن و اگه به کامنت های دیگران الکی منفی ندن روزگارشون نمی گذره. آخه اعلام حمایت از محیط بان ها منفی داره؟؟؟!!!!
(با عرض پوزش از سایر دوستان)
اگر قانونی باشه باید حکم خاطیان رو حمله مسلحانه به مامور دولت در نظر بگیرن!
اگر همين گلوله رو محيط بان به سمت شكارچيان حتي براي دفاع از خودش شليك كنه محاكمه ش ميكنن. راستي تابي جون اون محيط باني كه حكم اعدامش صادر شده بود چي شد لطفا پيگيري كن.
تقریبا هر سال ما داریم یکی از همکاران محیط زیست را از دست میدهیم یا شدیدا زخمی میشوند چرا چرا ؟
برخورد شدید و سریع و اشد مجازات برای متجاوزان به حریم طبيعت و حاميان آن
اینجور با بی رحمی محیط بان ها رو زخمی و مجروح می کنن، اونوقت محیط بان مظلوم دنا رو میخوان اعدام کنن
بیچاره ها واقعا خجالت آور است که نمایندگان ما برای اصلاح قوانین اقدام نمی کنند.
آقایان مسئول به خودتان بیایید تا کی یک محیط بان باید تاوان ندانم کاری و سهل انگاری های شما را بدهد؟؟؟ اگر شکارچی متخلف است پس باید برخورد کرد اگر نه که دیگر نیازی به محیط بانی که همچون مترسک نگاه کند نیست اگر اسلحه داده اید اجازه استفاده ان هم باید داده شود نکند اسلحه به جهت این است که محیط بان به طرف حیوان بی دفاع شلیک کند نه آدم متخلف؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
بايد اقانوني درخصوص مجازات تصويب شود كه هيچ كس نتواند به طرف حيوانات و پرندگاه يك گلوله شليك كند و حيوانات در كمال ارامش در پاركها و كوهها زندگي كنند/
در تمام دنيا اهميت حفظ محيط زيست و منابع طبيعي به عنوان سرمايه ملي و ميراث طبيعي نسلهاي آتي كاملا پذيرفته شده است.جاي بسي تاسف دارد كه بخشي از مردم و مسئولين ما هنوز به اين نكته پي نبرده اند كه انسان نيز جزئي از اكوسيستم طبيعي است و ازبين رفتن نظم اكوسيستم يعني ازبين رفتن نسل انسان و تمدن بشري ....
اگه این بنده های خدا طرفو بزنن که اعدامشون میکنن اگرم نزنن که اینجوری لت و پار میشن آخه چی میشه گفت به این اوضا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا اینقدر بی رحم شدیم!!!!!؟؟؟؟؟
محيط بان نگهبان زندگي است و به حمايت قضائي نياز دارد
اگر برخورد قاطعی با متخلفین نود . موضوع تکرار خواهد شد.
من از خارج کشور اخبار رو دنبال می کنم اما متاسفانه امکان رای دادن ندارم چراکه با کلیک کردن روی + یا - عدد رای هیچ تغییری نمی کنه! آیا فقط داخلی ها باید بتونند رای مثبت یا منفی بدهند؟ پس ما ایرانی های دور از وطن که علاقمندیم به اخبار ایران و با هر خبر خوب خوشحال و هر خبر بد عمیقا ناراحت می شیم نباید حق رای داشته باشیم؟
تابناک بابت هشدار در مورد عکس دلخراش ممنونم. این یک بهبود هست نسبت به گذشته و البته حرفه ای گری در دنیای نت.
جالبه كه هر نظري بگذارند يه كسي پيدا ميشه كه راي منفي بده مثل مجلس كه هر چي را راي گيري كنند چند نفري پيدا ميشوند كه راي ممتنع بدهند
والله توی تلویزیون ما وقتی یه امریکایی میره یه مدرسه رو به گلوله میبنده خبرشو 1000 بار پخش میکنن و روش مانور میدن و محیط اونجا رو نا امن جلوه میدن. حالا سوال من اینه: چرا حتی یه خبر هم توی تلویزیون ما در این باره گفته نشد؟ کی مسئول این ناامنی و به گلوله بستن یه آدم بی گناهه؟؟؟؟
با دیدن این صحنه کلی اشک ریختم واقع اینا ادم های شریفی هستن
دوست داشت
دوست داشت دم شکارچی گرم ایول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار