بازدید 2161

عملکرد سیستم بانکی در قبال تولید مخرب‌ بوده است

کد خبر: ۳۱۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹ 05 April 2013
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به این‌که عملکرد سیستم بانکی در قبال تولید مخرب‌تر از تاثیر تحریم‌های خارجی بوده است، گفت: اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد کمتر از 30 درصد از برنامه چهارم توسعه کشور تحقق پیدا کرده است.

محسن شرکا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که تحقق شعار حماسه اقتصادی در سال جاری بدون توجه به تولید و صنعت ممکن نیست، افزود: ایران کشور ثروتمندی است که همه پتانسیل‌های لازم را برای تبدیل شدن به قطب صنعتی منطقه دارد.

او با بیان این‌که اگر به تولید توجه می‌شد ارزش پول ملی کشور طی سال قبل سقوط نمی‌کرد، افزود: بحث اقتصاد مقاوتی که طی نیمه سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد در واقع تاکیدی مجدد بر شعار حمایت از تولید ملی بود و رهبری انتظار داشتند که همه در راستای حمایت از تولید ملی تلاش بیشتری کنند که شعار سال جاری نیز در واقع در راستای شعار سال گذشته یعنی حمایت از تولید ملی است.

شرکا همچنین با انتقاد از بی‌توجهی به نیروی انسانی در بخش تولید و صنعت اظهار کرد: تنها راه مقابله با تورم شدید موجود در کشور حمایت از تولید و ارتقای آن است. چرا که تورم کنونی مربوط به تولید نبوده و بیشتر مربوط به تاثیرات ناشی از مشاغل کاذب است.

به گفته وی تامین نقدینگی اولویت اول تولیدکنندگان در سال 1392 است و در عین حال سیستم بانکی نیز باید در رفتار خود در قبال صنعتگران تغییرات جدی ایجاد کرده و به شکل درست و منطقی از آن‌ها حمایت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل