بازدید 5702

شمقدری: لابی برای اسکار را بیان خواهم کرد

کد خبر: ۳۰۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳ 25 February 2013
رئیس سازمان سینمایی کشور در خصوص لابی برای گرفتن جایزه اسکار گفت: موضع خود را در مراسم‌های دیگر بیان می‌کنم.

جواد شمقدری در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای جایزه اسکار فیلم «جدایی نادر از سیمین» لابی کرده بودید اظهار کرد: قرار بود در این خصوص صحبت‌هایی را مطرح کنم که در مراسم‌های آینده موضع خود را بیان خواهم کرد.

*اکران در شهرستان‌ها در راستای توسعه عدالت است

وی در خصوص اینکه چرا فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان‌ها اکران می‌شود، تصریح کرد: اکران فیلم‌های فجر در شهرستان‌ها سبب عدالت طلبی می‌شود و این فرصت را ایجاد می‌کند که تماشای فیلم‌ها فقط در انحصار تهران نباشد و علاقه‌مندان سینما به ویژه جوانان همزمان با جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها شاهد اکران فیلم‌ها باشند.

رئیس سازمان سینمایی کشور اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها را اتفاق یگانه‌ای در دنیا عنوان کرد و افزود: در هیچ کدام از جشنواره‌های دنیا، فیلم‌ها در چند شهر یا استان اکران نمی‌شود اما چند سالی است که سعی کرده‌ایم در مراکز استان و شهرستان‌ها فیلم‌های جشنواره را به نمایش بگذاریم.

*اکران در شهرستان‌ها سبب ارتباط سینماگران با مردم می‌شود

شمقدری اضافه کرد: اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها سبب ارتباط بچه‌های سینما، کارگردانان و فیلمنامه نویسان با مردم و یافتن دغدغه‌های آنها می‌شود که می‌تواند نگاه جدیدی را در سینما ایجاد کند.

وی با ابراز رضایت از میزبانی استان قم برای نخستین بار از فیلم‌های جشنواره فجر تصریح کرد: قطعا در آینده همین روند را ادامه خواهیم داد و صحبت خواهیم کرد تا حداکثر فیلم‌ها را مخاطبان تماشا کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر اینکه در جشنواره فیلم فجر 50 فیلم ایرانی و 100 فیلم خارجی به نمایش گذاشته شد، اضافه کرد: سعی خواهیم کرد تا حداکثر فیلم‌ها را در شهرستان‌ها اکران کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست