بازدید 52689
دلمان برای این خبر خوب لک زده بود:

پس از کمای دو ماهه؛ دانش‌آموز بروجنی به زندگی بازگشت

هر چند شاید با شنیدن این خبر، داغ دل خانواده برخی از همکلاسی‌های مریم تازه شود؛ اما بی‌گمان بازگشت مریم به زندگی به اندازه‌ای خوشحا‌ل کننده است که حتی می‌تواند آنها را هم سر ذوق بیاورد؛ لبخند دانش‌‌آموزی که تا نزدیکی مرگ رفت، ولی سرانجام به زندگی بازگشت.
کد خبر: ۲۹۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰ 18 December 2012
هر چه گوشمان در ماه‌های اخیر به شنیدن اخبار تلخ حوادث دانش‌آموزی عادت کرده باشد، خبر لبخند زدن «مریم» به زندگی می‌تواند کام را شیرین کند؛ بازگشت بازمانده یک حادثه دلخراش با ده‌ها جان باخته، به زندگی.

به گزارش «تابناک»، مریم باباخانیان، دانش‌آموز بروجنی که دو ماه گذشته را در پی واژگونی اتوبوس حامل وی و همکلاسیانش در بازگشت از اردوهای راهیان نور در کما بود، روز گذشته به زندگی بازگشت تا پرونده آخرین مصدوم آن حادثه تلخ نیز به زودی در بیمارستان بسته شود.

وی که بیست و نهم مهر ماه به محض واژگونی اتوبوس در محور دهدز به لردگان به کما فرو رفته بود، در شرایطی به زندگی لبخند زد که ۲۶ تن از همراهان وی در آن حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند و دیگران نیز مدت‌هاست بیمارستان را ترک کرده‌اند، ولی در مدت گذشته، تغییر خاصی در سطح هشیاری مریم دیده نشده بود و به دلیل وضعیت ناپایدار، در بخش آی سی یو و تحت مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شد.



این در حالی است که وی با نام «مجهول‌الهویه»، یکی از هجده نفر مصدوم این حادثه بود که توسط تیم‌های امدادی برای درمان به بیمارستان گلستان اهواز فرستاده شده بود که هفت تن از آن‌ها سرپایی درمان و باقی مصدومین برای درمان‌های تخصصی در این بیمارستان بستری شده و تلاش مجموعه پزشکی استان برای بهبود ایشان آغاز شد.

نزدیک بیست روز پس از وقوع حادثه، رییس بیمارستان گلستان اهواز، وضعیت «مریم باباخانیان»، را این گونه گزارش داد: در چند روز گذشته، مریم تب بالایی داشت که خوشبختانه کاهش یافته و در وضعیت بهتری نسبت به گذشته است. مریم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی و پرستاری است و افزون بر تیم درمانی کامل، مشاوره تغذیه ویژه I. C. U و درمان فیزیوتراپی نیز برای این بیمار در حال انجام است و امیدواریم وی از وضعیت کما بیرون آمده و بهبودی کامل بیابد. مریم بیش از هر چیز به لطف خدا و دعای مردم نیاز دارد، چرا که شرایط این گونه بیماران را نمی‌توان از لحاظ پزشکی پیش‌بینی کرد.
البته در روزهای بعد، هفت تن دیگر از مصدومان این حادثه با پرواز اختصاصی به مقصد چهار محال بختیاری اعزام شدند تا دکتر حی‌بر، رئیس بیمارستان گلستان اهواز بگوید: هفت نفر از مصدومین این حادثه پس از چندین عمل جراحی که روی آنان انجام شد، به لطف خدا امروز از لحاظ پزشکی ترخیص هستند و تنها نیاز به مراقبت و استراحت پزشکی در منزل دارند.

بدین ترتیب مصدومان یکی پس از دیگری مراحل درمان را گذرانده و به آغوش خانواده بازمی‌گشتند؛ اما نشانه‌های بهبود در این دانش آموز دوم دبیرستانی ـ که دیگر به کمک شناسایی همکلاسیان به هوش آمده «مجهول الهویه» نبود ـ به رغم تغییرات اندکی که در سطح هشیاری وی رخ می‌داد، به چشم نمی‌خورد، ولی پزشکان و خانواده مریم همچنان امیدوار به بازگشت وی بودند.



دکتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این باره به خبرنگار وب‌دا خوزستان، می‌گوید: مریم باباخانیان در روز حادثه و هنگامی که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد، سطح هشیاری بسیار اندکی داشت و در حالت کما بود، چراکه بر اثر این حادثه، به مغز وی شوک وارد شده بود و به رغم اینکه مشکل پدید آمده در حدی نبود که نیاز به عمل جراحی داشته باشد، چند جراحی کوچک با موفقیت روی مغز این مصدوم انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمان انتقال مریم باباخانیان به بیمارستان، علاوه بر شوک مغزی، شکستگی‌های متعددی در بدن وی وجود داشت، می‌گوید: از زمان انتقال مصدومان به بیمارستان، تیم‌های پزشکی در تخصص‌های گوناگون به بالین ایشان آمده و جراحی‌های لازم را انجام داده‌اند و در مورد این بیمار هم مراقبت‌های خوبی شد تا سطح هشیاری وی که در زمان انتقال به بیمارستان نزدیک چهار بود (سطح هشیاری یک فرد سالم ۱۵ است) به مرور افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌افزاید: به لطف خدا و با کارهایی که در مدت حضور این فرد مصدوم در بیمارستان انجام شد، خوشبختانه از بروز عوارض جانبی مانند انواع عفونت‌ها و زخم بستر جلوگیری شد و اکنون نیز سطح هشیاری مریم به پانزده رسیده و وی هشیاری کامل خود را به دست آورده و شناخت کافی نسبت به اطراف خود دارد.


مریم در کنار پدر و مادرش

گفتنی است، در این مدت دو ماهه، برخی مسئولان از جمله وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و همچنین استاندار خوزستان به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دیدار مریم باباخانیان و دیگر مصدومان این سانحه رفته بودند تا از نزدیک در جریان روند درمان آن‌ها قرار بگیرند.






تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۸۶
خدا را شکر
امیدوارم همیشه لبخند شادی برای همه ایرانیان و همه خانواده ها باشدارزوی سربلندی و موفقیت برای همه ایرانیان و ایران آباد و سربلندی میهن عزیز اسلامیمان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
ولی عجب بیمارستانیه!!!!!!!!! عجب تختی داره!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
از بس سیاه نمائی علیه خودمان کردیم باورمان شده این چیزا ! این تختها ساخت داخله و الان اکثر بیمارستانها مجهز به این تختها هستن و چیز جدیدی نیست !
خدا رو شکر
خدا همه مریضها رو شفا بده
و خدا دل همه رو خوش کنه
پاسخ ها
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
الهي آمين الهي هيچكس سر عزيزش نگراني نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
منفی دادنش دیگه برا چی هست .
ینی خدا مریضها رو شفا نده ...؟!!!!

بابا تودیگه چه آدمی هستی
خدارا شکر که زنده ماند یکنفر هم یکنفر است
انشاالله دیگر این نوع حوادث تکرار نشود

جلوی اتفاقات
خدايا عاشقتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خیلی باحال گفتی عاشقتم. واقعا خدایا عاشقتم
عکس یکی مونده به آخر مربوط به آقای سید علی حسینی است که تقریبا سه هفته پس از تصادف بعد از انتقال از اهواز به اصفهان در بیمارستان صدوقی اصفهان بر اثر شدت جراحات وارده فوت شد و 4 فرزند یتیم بر جای گذاشت.
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
راست میگه ها! عکس یکی مونده به آخر عکس یه مرده که موهاش سفید شده
چه ربطی به مریم داره تابناک جان!
تابی خوش خبر باشی. انشالا خدا همه مریضارو شفا بده.
پاسخ ها
یه بنده خدای دیگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
نمیدونم اونی لایک منفی داده منظور چیه ولی خدا شفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
نمی دونم اون کدوم روانی است که برای خبرهای خوش ، امتیاز منفی داده.
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
شايد بنده خدا اشتباهي به جاي مثبت ،منفي رو زده وگر نه بعيد است كسي منفي بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
بابا شاید اشتباها منفی زده
خدا رو شکر
تو این همه خبر بد مسکنیه بود برای خودش
تابی خوش خبر باشی. انشالا خدا همه مریضارو شفا بده.
ایرانیان سلام .هموطن عزیزمان دوباره به زندگی لبخند زده و باعث خوشحالی تمامی ایرانیان در شب یلدا شده از تمامی پرسنل زحمتکش بیمارستان تقدیر و تشکر بعمل می آید
گریه ام گرفت .خدا همه مریضهارو شفا بده
همیشه خوش خبر باشین
فقط میتوانم بگم خدا رو شکر که به زندگی برگشتند
پس استیضاح به کجا رسید؟
اشک شادی از چشمانم جاریست
خدایا شکر
خدایا به مادران دیگر دوستان مریم که به رحمت خدا رفته اند صبر عنایت فرما
عجیبه با هر کلیک من 5 مثبت اضافه می شه
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خالی بند
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
سلام. وقتی یک عده ای مثبت میدن و همان زمان تا لحظه ای که شما مثبت بدید همه اونها رو نشون میده و شما فکر میکنید پنج تایی میره. اینطور نیست.
تولدت مبارک********
لبخند او به زندگي اشك شوق ما را در پي داشت خدا را از اين بابت شاكريم
خدارا شکر که با لطف ایزد و تلاش تیم پزشکی این دختر گلمان درمان شد ولی آیا برای پیشگیری هم مسئولین تلاشی کرده اند که دیگر شاهد این وقایع تلخ و اسفناک نباشیم. آیا پیشگیری بهتر از درمان نیست؟؟؟؟؟!!!!
خدا این مریضی هم که منفی داده رو شفا بده.
پاسخ ها
بنده خدا
| Canada |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
الهی آمین. انشالا شفای عاجل
از همتون میخوایم برا یکی از بستگان ما که سید اولاد پیغمبر هست و چند ماهه که تو کماست دعای خیرتون فراموش نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
+1
خدایا شکر
خدارو 10000000 مرتبه شکر
خدارو 10000000 مرتبه شکر
خدا را شکر
مگه خداوند اینها رو نجات بده
همه چیز گاه اگر کمی تیره می نماید ...

باز روشن می شود زود،

بارانی باید٬ تا که رنگین کمانی برآید..
سلام-با دیدن این خبر اشک شوق ریختم- این حال را من دقیقا درک کردم و می دونم این خانواده چقدر خوشحال هستند.سال گذشته عزیزی از خانواده در این حالت بود که عمرش به دنیا نبود و از جمع ما رفت. روحش شاد.
اما از صمیم قلب به این خانواده تبریک میگم.و برای در گذشتگان حادثه غفران الهی و برای خانواده های داغدار این حادثه صبر جزیل از خداوند منان خواستارم.
خدایا سپاسگزاریم
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
ازازل تابه ابدسجده شکربه درگاه الهی داشتن کوچکترین وبالاترین وظیفه بشراست.
خدایا بزرگیت و کرمت رو شکر .
فقط خدا را شکر
خدايا تورا شكر و سپاسگذاريم خدا مي داند كه مثل اينكه حيات به تمام مردم جهان داده شد كه گل زيباي پدر و مادر به آغوش خانواده بر ميگردد .
اول یه تشکر درست وحسابی از خدا که انصافا هیچکس رو ناامید نمیکنه دوم یه تشکر از مسئولین بیمارستان و پزشکان مریم که انصافا تو این مدت کم نگذاشتن. خدا قوت
ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده های به سوگ نشسته بهبودی و هوشیاری دوباره این دانش آموز هم استانی را به خانواده اش تبریک عرض نموده و خداوند بزرگ را شاکرم و سر به سجده شکر فرود می آورم در برابر جلال و جبروت لایزالش
خدای را شاهد می گیرم که اشک شوق در چشمانم حلقه زده است و بیش از پیش به قدرت و کرامت و بزرگیش ایمان آوردم.
خدايا به بزرگيت شكر. خدايا همه مردم ايران رو از جميع بلايا حفظ بفرما
خدايا شكر؛ خدايا شكر
خدايا........... شكرت
خدا شکر..اما مسئولین دولتیها رئیس جمهور نمایندگان همه و همه شما را بخدا دلتون به مردم بسوزه و مشکلات مملت را حل کنید و اینقد مملکت را سیاست زده نکنید که هیچ نتیجهای ندارد جز افزون شدن مشکلات و اینگونه نتایج اسف بار..به فکر اموزش مردم و بیمه و بهداشت و نون مردم باشید نه ..... بفکر صندلیهاتون نباشید
خداوندمتعال راشکرمیکنیم وارزوی سلامتی برای ایشان وسایردانش اموزان عزیزداریم
الحمدالله رب العالمین
خدا رو شکر .... دست آن دکتر و پرستارانی که کمک کردند تا شفای الهی در تن این گل مریم سلامتی آورد میبوسم و از خدا میخواهم که خبر های خوش را به ملت خوب و شریف ایران روزافزون نماید
از شادی این خبر، اشک تو چشمام جمع شد.
یک نفر هم از دکتر سپاسگزاری و تشکر نکرد :|
شکرت خدا
خدا را هزاران مرتبه شکر تو رو خدا قانون را در تمام موارد و با دقت اجرا کنید تا دیگه از این اتفاق ها نیفته با شنیدن این خبر 2 رکعت نماز شکر میخوانم به امید این که دیگه از این اتفاق ها نیفته
با سلام. من موقعه ای که مریم خانم در کما بود و GCS او 4 بود به بیمارستان رفتم و با خانواده ایشان آشنا شدم. خانواده مریم و علی الخصوص پدر ایشان مردی بسیار صبور و معتقد و مومن بود و این اتفاق باعث نشده بود که در ایمان و اعتقاد او به انقلاب و ارزشهای انقلاب کوچکترین تردیدی وارد کند. می گفت این یک آزمایش الهی است و گفت برای مریم دعا کنید. من با اینکه خودم را قابل نمی دونستم ولی خالصانه برای ایشان دعا می کردم الان که این خبر راشنیدم اشکم از خوشحالی جاری شد. خدایا شکر که مریم دوباره به جمع خانواده اش برگشت. امروز مریم دختر ایران است و همه ایرانیان از این لحاظ خوشحال هستند.
خدا رو شکر. من خواهرم تو این بیمارستان کار میکنه و در جریان روند بهبود قرار داشت اول تقریبا امیدی به بازگشتش نبود اما خدا رو شکر با دعای خیر مردم مریم به زندگی برگشت
خدارا شکر
اشکم درآمد!
گر نگه دار من آن است که من میدانم
شیشه رادربغل سنگ نگه میدارد
خدایا شکرت . تبریک به خانوادش
خداياشكرت
شب تاریک و سنگستان و مو مست
قدح از دست مو افتاد و نشکست
نگهدارنده اش نیکو نگه داشت
وگرنه صد قدح نفتاده بشکست
خدا را شاکرم که چنین مردم شزیفی دارم و مدیونتان هستم تا اخر عمر چون زیبا انیشه هستید عزیزانم خداوند درد و بلا را همه تان دور کند انشالله
گر نگهدار من آنست که من میدانم
شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد
تا بوده همین بوده . نمیشه سرنوشت و آینده
کسی را پیش بینی کرد . باید از قادر متعال
خواستار شفای عاجل همه بیماران باشیم
خدارو شکر برای بازگشت مریم
و روح جان باختگان شاد
راستی برای شفای همه مریضا یه حمد به نیت شفا فراموش نشه
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
حتما
خداروشكر.خداهميشه حاضراست.
خدا را شکر
خدا را شكر
خدا را شکر هیچ کس غم عزیزش را نبیند.
سلام برا هم استاني هاي ما استان سيستان و بلوجستان دعاكنيد كه حادثه راهيان نور تصادف كرده 4 تا كما
قربون دل صاف و مهربون همه تون برم من.مهرباني خصلتيه كه از ديرباز ايراني ها بهش مزين هستند.خدارو شكر ميكنم بخاطر اين هموطن هاي مهربونم
بعد از يك سال شنيدن خبرهاي بد در مورد حوادث دانش آموزي اين خبر خبري اميد بخش براي هر ايراني است
تنها وسیله ای که می تواند پیگیر موضوع باشند تا به سرانجام خوش ختم شود رسانه هاست
حافظه مردم و مسئولین کوتاه مدت است و خیلی زود فراموش می شود (همه قشنگ حرف می زنند و قشنگ نظر می دهند ولی قشنگ عمل نمی کنند) لطفاً به این گونه اطلاع رسانی و بجوش آمدن غیرت مردم و در مواقعی مسئولین این گونه مسائل را پیگیری نماید.
هیچگدومتون فکر کردید خانواده این عزیز تو این دو ماه چی کشیدن شکر شکر شکر که دعا هاشون بی اثر نبود
خداوند به حق حضرت رقیه همه در کما رفتگان را دوباره به زندگی برگرداندو خانواده های آنان را خوشحال نماید انشااله
خدا را شکر ممنون از زحمات پزشکان و پرستاران
عاشقتم خدا جونم از خوشحالي اشكم درآمده خيلي خيلي مرسي
خداوند را شاکریم خوشحال شدیم

چشم و دل پدر ومادرش روشن
خداروشکر. خیلی خوشحال شدم. امیدوارم روز به روز بهتر بشن
خدارو سپاسگزارم
خدایا هزاران مراتبه شکر اشک شادی هم بر چشمان من روان شد
خدا به پدرو مادرش ببخشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی