بازدید 53350
ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار بروجنی؛

آقایان مسئول، نجات جان تدبیر می‌خواهد نه برخورد!

شاید این رویداد، صرفا یک رویداد بسیار تلخ باشد که رقم خورده، نه چیز دیگری؛ حادثه‌ای تلخ که نه متأثر از مبدأ بوده و نه مقصد و صرفا به دلیل لغزندگی ناشی از بارش باران و خطای راننده اتوبوس رخ داده، ولی این که آیا واکنش‌های مسئولان هم در این راستا قابل تفسیر است یا نه، ماجرایی است که به نظر پرداختن به آن ضروری‌تر است.
کد خبر: ۲۷۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸ 21 October 2012
تلخی سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان بروجنی به اندازه‌ای زیاد بود که تا مدت‌ها کام بسیاری شیرین نخواهد شد؛ به ویژه خانواده‌های داغدار این عزیزان که جا دارد، در آغاز خدمت ایشان تسلیت عرض کرده و برای آمرزش عزیزانشان به درگاه خداوند منان دست دراز کنیم.

به گزارش «تابناک»، بر جای ماندن آمار 115 کشته و زخمی تنها در پنج تصادف جاده‌ای، آمار دردناکی است که زنگ خطر آن مدت‌هاست به گوش می‌رسد؛ زنگ خطری که اینقدر نواخته که ظاهرا صدای گوشخراشش به نغمه روزمره بسیاری‌ از ما تبدیل شده و به این ترتیب، «روزمرگی» این دست سانحه‌ها (بخوانید فاجعه‌ها)، مانعی برای جلوگیری از شکل‌گیری واکنشی درخور پدیدار ساخته، ولی به ظاهر این بار ماجرا دردناک‌تر از همیشه است.

اما ماجرا هنگامی ویژه‌تر جلوه می‌کند که بدانیم در واژگونی یک اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی در راه بازگشت از اردوهای راهیان نور، در حد فاصل دهدز به لردگان، بیست و شش تن جان به جان آفرین تسلیم کرده و هجده تن دیگر مصدوم شدند که در این بین خبر می‌رسد یکی از ایشان در کماست و برخی دیگر از ایشان، شرایط سختی دارند.



سانحه به اندازه‌ای شوک‌آور است که به سرعت با واکنش مسئولان رده‌های گوناگون روبه‌رو می‌شود، تا جایی که سران سه قوه در پیام تسلیت‌های جدا‌گانه‌‌ای به آن واکنش نشان داده و سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس هم از برگزاری نشست فوق‌العاده با حضور وزیر آموزش و پرورش در روز یکشنبه خبر می‌دهد و افزون بر ایشان، سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی، ستاد راهیان نور چهارمحال و بختیاری و احتمالا بسیاری دیگر از مسئولان کشوری و استانی مراتب تأثر و تألم خود را از این رخداد تلخ اعلام می‌کنند.

بدین ترتیب در شرایطی که فرمانده پلیس راه خوزستان در اظهارنظری کارشناسی، علت بروز حادثه را تخلف از سرعت مطمئنه، لغزندگی جاده و ناتوانی راننده در کنترل خودرو بیان می‌دارد، واکنش‌هایی از نوع برگزاری نشست فوق‌العاده در مجلس بروز کرده و رییس قوه مقننه ضمن تسلیت گویی این مصیبت، با تأکید بر ضرورت بررسی دلایل وقوع این تصادف، از لزوم برخورد قانونی در صورت وقوع هر گونه کوتاهی سخن رانده و در عین حال، رییس قوه قضاییه هم در حاشیه پیام تسلیتش، رییس کل دادگستری استان‌ خوزستان را مأمور رسیدگی فوری به این رویداد کرده و خطاب به وی می‌نویسد: «نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه جانگداز، اقدام و پیگیری‌های قضایی لازم را به سرعت به عمل آورده و نتیجه به اطلاع اینجانب برسد».


این حادثه در ساعت 20:10 جمعه شب و در کیلومتر 185 محور ایذه به لردگان رخ داده است؛ جایی در محدوده قرمز رنگ مشخص شده در نقشه بالا

اینجاست که وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش جمعی از خبرنگاران به گفتن جمله «از مسئولانش بپرسید» بسنده کرده و سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی کشور در تشریح دلایل این سانحه، از ضوابط بسیار سخت‌گیرانه سازمان متبوعشان در حوزه مسائل ایمنی خبر داده و در عین حال که به بازرسی مستمر در اجرای بهتر این ضوابط تأکید داشته و شاهد ماجرا را حضور معاون بازرسی سپاه شهرستان بروجن در اتوبوس سانحه دیده ذکر می‌کند، از نو بودن اتوبوس و مجهز بودن آن به دو راننده بنا بر استاندارد سخن گفته و اصلی‌ترین دلیل حادثه را لغزندگی حاصل از بارش باران ارزیابی می‌کند.

بلبشویی از اظهارنظرهای عجیب و غریب که ظاهرا همگی تنها بر محور این حادثه شکل گرفته‌اند؛ نه در هیچ کدام نشانه‌ای از نگاه کلی‌تر به مقوله تصادفات جاده‌ای و آسیب‌های بی‌شمار آن به چشم می‌خورد و نه حتی رویکردی پیشگیرانه از تکرار رویدادهای مرارت‌بار مشابه معرفی می‌کند، چراکه بیشتر برگرفته از برانگیختگی احساسات بوده و به همان سرعتی که بروز می‌یابد، فروکش کرده و به فراموشی می‌رود.

نمونه‌هایی از این دست واکنش‌ها بسیار است؛ از سوانح متعدد هوایی گرفته تا رخدادهای کم نظیری مانند آنچه در پایان برنامه فلان مجری کودک در یکی از شهرستان‌ها رخ داد؛ رخدادهایی که موجی از ناراحتی به همراه می‌آورند، ولی در پایان، کمتر مقصری به خود می‌بینند و حتی منجر به اصلاح رویه‌های نادرست قبلی هم نمی‌شوند تا دوباره و شاید چندباره از جای دیگری سر برآورده و با داغ دیگری، تازه شوند.



به عبارتی بهتر، صدور پیام تسلیت‌های متعدد و تشکیل کمیته‌های حقیقت‌یاب، هنگامی کارساز است که منجر به اندیشیدن تدبیر پیش‌گیرانه‌ای در آینده شود، نه اینکه در اندازه برخورد با مقصران احتمالی نوید داده شده و گاه به برخورد با چند عنصر جزئیی در ماجرا محدود مانده و گاه حتی در رسیدن به این سطح هم درماند!

اینجاست که شاید بد نباشد، جدا از هر گونه بحث حاشیه‌ای، خطاب به همه مسئولانی که به این مصیبت وارده واکنش نشان دادند و حتی آنهایی که همین زحمت را هم متقبل نشدند (!) تکرار هر روزه رخدادهایی از این دست را یادآوری کرده و از نادیده گرفتن ساده‌ترین اصول ایمنی گلایه کنیم؛ گلایه کنیم که چگونه ممکن است یک اتوبوس حامل 44 سرنشین باشد؟ یا چگونه ممکن است که یکی از آیتم‌های شرکت‌های اتوبوس ساز، «امکان چیدمان صندلی مطابق نظر مشتری» باشد؟ یا چگونه می‌شود اتوبوس بین شهری که موظف به ساعت زدن است، از سرعت مطمئنه سرپیچی کند یا چرا حضور مسئول کاروان در اتوبوس مانع از رخ دادن تخلف نمی‌شود؟ یا مسئول آموزش این موارد به دانش‌آموزانی که قرار است در آینده سکاندار شوند، کیست؟ یا ... .

اصلا چطور است که این پرسش‌ها را با یک پرسش مهمتر آغاز کنیم: هنگامی که مسئولان به فکر برخورد با مقصران احتمالی باشند، چه کسی باید پیشگیری از تکرار رخدادها را عهده‌دار شود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶۳۶
انتشار یافته: ۱۶۳
واقعا متاسفیم ومسیولین باید جوابگو باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آیا این اردو رفتن برای دانش آموزان سودی دارد . ومسیولین باید جوابگو باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
به نظر من نوع اردو مورد بحث نیست، مسئولین باید در انتخاب افرادی که جان بچه های مردم در دست آنها امانت است دقت بیشتری کنند، نه اینکه بگوییم رفتن به اردوی جنوب چه سودی برای دانش آموزان داشت؟!
ناشناس
| Australia |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مسئولین اگه میدونستن چیکار میخوان بکنن شاید جوابی واسه کارهاشون داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
نخیر اردو نیست راهیان نور اجباری است وگرنه نمره دانش آموز بینوا را صفر می دهند
ناشناس
| Poland |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اصلا چرا راهیان نور؟!! آیا این سفر چیزی بجز به غم و اندوه برای دانش آموزان دارد؟! دانش آموزان باید در مراسم و برنامه هایی شرکت داده شوند که با شاد شدن هم روحیه تازه کنند و هم چیزی مفید یاد بگیرند.نه اینکه این همه دانش آموزان و دانشجویان را به سفر راهیان نور برد تا هر روز شاهد اینچنین حوادثی باشیم.یا حوادث رانندگی از این قبیل و یا حوادثی مثل انفجار مین های عمل نکرده!! واقعا تاسف داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
بی ربط ترین اظهار نظر ایرادها به اردوهاست که چنبه سیاسی دارد
واقعا دردناکه.خدا صبر بده.آخه با شروع فصل تحصیل چه وقت اردو رفتن بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
عزيزم اين اردوها اجباري و جز درس حساب ميشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
بابک جان نمره داره
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
راهیان نور هم اردو هست؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
یعنی اگر فصل تحصیل شروع نشده بود این‌ها کشته نمی‌شدند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
کی گفته اجباریه، شاید نمره بدن ولی هیچ وقت نمره کم نمی کنن!
یه کم انصاف داشته باشی، بعدشم موضوع اصلا نوع اردو نیست.
امیدوارم که خداوند به خانواده های داغدار صبر بدهد.
اما واقعا حاج بابایی و مسئو لین دیگر چگونه میخواهند پاسخگوی خون این پرپرشدگان و خانواده داغدارشان باشند که این قانون بیخود اردو رفتن بچه ها را مطرح می کنند، (اردوی داخل شهر تهران پارک شهر یادتان هست) تو رو خدا دست بردارید
متاسفانه خبر این حادثه جانسوز که کلیه مردم ایران منتظر شنیدن مشروح آن در اخبار ساعت 21 روز شنبه شبکه یک بودند سانسور شد و بعد از پخش چندین خبر از وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی در حد چند ثانیه مصاحبه رئیس پلیس راه را پخش کرد . گویا اصلا حادثه اهمیتی برای صدا و سیما نداشت و خبر مهمی نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
وقتی زلزله آذربایجان برای صدا و سیما مهم نیست ، می خواهی که تصادف مهم باشه!!!
تاسف و تاسف و دیگر هیچ
وای بر ما
سلام وتسليت يك جانبازساروي به بازماندگان: عاجزانه تقاضادارم نسبت به اعزام راهيان نور دانش آموزان تجديدنظركنيدچون ازهمان ابتدا خانواده هاازچنين برنامه اي استقبال نكردند. بنده سالهاست كه عضوانجمن اولياءمدارس شاهداستان هستم خيلي ازخانواده هاي جانبازوايثارگربه خاطراين نوع خطرات از اعزام فرزندانشان جلوگيري ميكنند.
خدا بیامرزدشون ...
والا به خدا شهدا هم راضي نيستن به خاطر نمايش يه مشت خاك بچه هاي مردم رو به كشتن بدين ... جنگ و ارزشهاي جنگي بايد تو دل و ذهن آدم باشه تو رو خدا ول كنيد اين كارها رو تا تلفات راهيان نور از جنگ بيشتر نشده !!
به بازمانده ها تسلیت میگم.این چیز ها فقط تو ایران رخ میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
پس اون اتوبوس گردشگران آلمانی که زنده زنده کباب شدن تو ایران بود؟!!, و یا اون دوچرخه سوارای بیچاره آلمانی در حین دوچرخه سواری یک کامیون بدون هماهنگی زد همشونو له ولبرده کرد ایران بود.. برو برو سوء استفاده نکن..
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اگر در کشورهای دیگر مواردی پیدا میشود وطبیعی هم هست ما تو ایران سالی چند مصیبت اینچنینی داریم که کشور مارا استثنا کرده است
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
کم انصافیه بگیم فقط تو ایران ولی از نظر آمار سوانح جاده ای کشور ما رتبه اول رو در چنگ دارد و با تلاش مسئولین حالا حالا ها هم از دست نخواهیم داد
حمیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آقای ناشناس و احمد آقا ، آیا شما همانطور که از اخبار روزانه ایران باخبرید از اخبار دقیق و روزانه همه کشور های جهان هم با خبرید که اینگونه حکم کلی صادر میفرمائید و آقای احمد که چه دقیقند و آمار چند تا مصیبت در ایران و چند تا در کشور های دیگه را هم دارند و نسبت هم میگیرند به قول آقای ناشناس اولی . برو برو سوء استفاده نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
نخیر راهیان نور فقط در ایران است آنهم به اجبار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
عالم و آدم ميدونن اين سوانح در ايران و كلا جهان سوم بيشتره .خود مسوولين هم قبول دارن
ضمن عرض تسلیت به تمامی خانواده های داغ دیده امیدوارم خداوند به این خانواده ها صبر وشکیبایی عطا فرماید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مث حالتي هستي كه يه نفر عمدا با چاقو انگشت خودش رو قطع كنه بعد به خودش بگه شكيبا باشييييييد
ناشناس
| Poland |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
آی گفتی آقا/خانم ناشناس جان !که حرف دل خیلی از آدم های با فهم و شعور رو زدی
آذین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
شاید در کشورهای دیگر هم از این قبیل اتفاق ها افتاده باشه ولی حداقلش اینه که تو دیگر کشورها شخصی پیدا میشه که مسئولیت را به عهده بگیره یا معذرت خواهی کنه اما در ایران !!! با افتخار میگن که دختران معصوم ما مورد رحمت قرار گرفتند و این افتخاره که در این راه کشته شدند !!!
واقعا مصیبت بس سنگین است خدا به پدر ومادرهاشون صبر بده ،راستی میخواستم بدونم فلسفه اعزام دختران به مناطق جنگی جهت درس آمادگی دفاعی چیه؟
منپرستار بیمارستان بروجنم.این مسیر(بروجن-لردگان)قاتل بسیاری از هموطنان شده است.ناراحتی فقدان عزیزانمان برایمان بسیار سخت است. تورا خدا فکری به حال این مسیر پر خطر بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
پرستار عزیز،
مسئولین و خانواده های آنها که با اتوبوس های غیر استاندارد در جاده های نا ایمن با راننده های مشکل دارو در این مسیرها رفت و آمد نمی کنند که بخواهند فکری برای آن داشته باشند. مهم پروازهای خارجی است که خداراشکراز ایمنی کامل برخوردار است.
آذین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
مهدی جان هر ساله تعدادی از معلمان عزیز شهرمان در این مسیر جان خود را از دست می دهند اما آیا تابحال تدبیری اندیشه شده است ؟!!!!!!!!

مگر جان
اي آقا زمان مرگ دست خداست اين ها بهانه است براي رفتن وقتي اجل رسيد بايد رفت حالا يا با اتوبوس سا با هواپيما يا باپاي پياده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
راست میگی. عمر دست خداست. "تخلف از سرعت مطمئنه" بهانه است!!!!!!!
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
شما خودتو پرت کن زیر ماشین آخرش می گیم مرگ دست خداست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
دستت را بزن به سيم برق . اگر زمان مرگت نرسيده باشه مطمئنا نمي ميري . خدائيش من ضمانت ميكنم ...!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
باباتودیگه کی هستی....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اتفاقا راننده اتوبوس هم مثل تو فکر میکرد.
حیف که از اون دنیا نمیتونه واست کامنت بفرسته !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
شما واقعا فکر کردین و این حرف و زدین؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
یه کلمه هم از مادر عروس !!!!
به نظر بنده شما ترمز ماشینتو از دسی خراب کن!!!
مرگ دست خدا هست ولی خدا هم عقل داده آکبند نذار بمونه !!!
ما را در غم خود شریک بدانید
با دیدن عکس افراد داغدار واقعا تنم لرزید... اوج فاجعه تا کجا؟؟؟ کی جوابگو هست؟
سلام واقعا کی میخاد جوابگو باشه سهل انگاری اقایون تمومی نداره منم در حین رفتن به منطقه اتوبوسمون چپ شد و رفیقم ناباورانه کشته شد اما هیچکسی پیگیر نبود واقعا افسوس بخوریم بحال خودمون
خدایا ما را از خطرات حفظ فرما و تمام مسافران را سالم به مقصد برسان
یکسال قبل تتفاق مشابهی برای دانش آموزان شاهرود افتاد و بخاطر سرعت غیر مجاز رانند و عدم کنترل چند دانش آموز کشته شدن و این چندمین بار است که اینچنین اتفاقاتی میافتد
دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان روستای ما در شهر و در خوابگاه های شبانه روزی تحصیل می کنند . و بالاجبار به علت تعطیلی پنج شنبه ها که درب خوابگاه بسته می شود به روستا می ایند. به علت نبودن سرویس و دادن کرایه کمتر ؛‌ دانش اموزان با مینی بوس قراضه ای می آیند که شاید 30-40 نفرشان را سوار می کند . چند بار تصمیم گرفتم عکس بگیرم و برای تابناک بفرستم ولی می ترسم همین سویس هم تعطیل شود و نتوانم جواب والدین را بدهم !
انا لله و انا الیه راجعون، با سلام و احترام و عرض تسلیت به خانواده های محترم و داغدیده، صبر و بقا عمر بازماندگان را آرزومندم ، با صحبتهای دانش آموزان بنظر میرسد راننده سرعت بالایی داشته و این امر متاسفانه در رانندگی سایر اتوبوسها در جاده های مواصلاتی کشور قابل مشاهده است لذا میطلبد که هم به تعریض و مناسب سازی محورهای پر خطر و هم به رانندگان بی توجه اهتمام جدی شود
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
حالا که راننده بیچاره هم مرده ، صورت مسئله را پاک کنید و بگویید فقط راننده مقصره.

این اردوهای اجباری باید تعطیل بشه جانم. فقط همین!
با سلام
جاده ايذه و چهارمحال بسيار خطرناك است و متاسفانه خيلي از هموطنامون جانشون در اين جاده از دست داده اند. مسولين به جاي فرستادن پيام تسليت، لطف كنند پاسخگو باشند.
چرا اتوبوس ها کمربند ندارند، وقتی بچه ها سوار اتوبوس می شوند. خیلی حواس راننده را پرت می کنند. لازم است راننده ها گوشی بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
راننده هرگز نبايد تحت تأثير بچه ها قرار بگيره و الا نبايد پشت فرمان بنشينه چون عاقبتش اينه
یک اتوبوس نیز که 45 دختر دانش آموز را به مناطق غرب برده بود روز 28مهر در گردنه حسن آباد واقع در شهرستان اسلام آباد غرب واژگون شد که خوشبختانه فقط مجروح داشت
باابرازتاسف وهمدردی با بازماندگان این حادثه دلخراش -آیاهرراننده ای که ناشی گری می کندوجان عده ای بیگناه رابه خطرمیندازدمسئولین بایدجوابگوباشد!ازهمکاری وهمراهی پلیس راه کشورمون هرچه بگیم کم گفتیم-تنهاراهش اینه درصورت ایمنی بودن خودروها تمام وسایل نقلیه ایرانیها(بالااخص اتوبوسها)یک نفرسرنشین پلیس داشته باشند.@@
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اصلا لازم نيست پليس حضور داشته باشه. پس سيستم GPS براي چيه؟؟
salam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
محض اطلاع پلیس هم در اتوبوس حضور داشته که کشته شده!
برنامه اعزام بدون دقت است ولزومي براي اين كار نيست
از این دست اتفاقات دردآور تو کشور ما کم نیست هین راهیان نور دانش آموزی سال گذشته در شاهرود 2 کشته داد متاسفانه جان آدمیزاد آنقدر اهمیتی در کشور ما ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
وسال گذشته در اردبیل 8نفر کشته که 3نفر شان تک بچه بودند
پیشنهاد میکنم شرکت های خودرو سازی یک کار ثواب انجام دهند و شروع به تولید خودرو های استاندارد جهت جابجائی دانش آموزان نمایند.
همچنین موسسه ای خصوصی یا از سوی دولت با آموزش صحیح رانندگان نسبت به جابجائی دانش آموزان با این وسائط نقلیه اقدام نمایند.
هم شغل ایجاد خواهد شد هم خیال خانواده ها تا حدودی راحت خواهد شد.
هنگام تعطیلی مدارس به سرویسها دقت کنید چه تعداد دانش آموز در یک خودرو و با راننده های نه چندان ماهر جابجا می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
هموطن وقتی اتوبوس رفت ته دره دیگر گناه خودرو ساز چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
چشم همین فردا این کارو می کنند.
ناشناس
| Armenia |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
این مدل راهکارها چقدر برام آشنا است . راستی حس ششمم میگه تو آینده یک مدیر ایرانی خوووب میشی !!!!
با تسلیت به بازماندگان از خداوند صبر برایشان ارزو میکنم
ورحمت واسعه برای رفتگان
=اعزام به این کیفیت برای مدارس نه تنها لازم نیست بلکه روح و جان رزمندگان دفاع مقدس را به درد می اورد
در این فصل خشک و گرم در خوزستان قهرمان با این اوضاع نابسامان جاده ها واقعا چند مین اتفاق است .که راهیان نور تلفات میدهد.
کیی باید پاسخگویی باب شود..
یکی نمیتونه این جاده مرگبارو رست کنه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
این جاده رو درست کنن مردم بی فرهنگ و راهیان نور رو و بقیه جاده ها رو چکار کنن1؟
آقا مُردن رفتن پی کارشون! حالا هی جلسه بزارن و بیانیه بدن. نفرستین آقا! بچه هاتون رو به این اردوها نفرستین. حتی به قیمت کم شدن نمره انضباط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
از همین ابتدا بیچاره راننده را مقصر اعلام کردند که نشان بدهند موارد دیگر همه اش رعایت شده بود فقط این راننده همه کار را خراب کرده! اینکه دیگر گفتن ندارد در هر تصادف و سانحه رانندگی بالاخره یک راننده مقصر است ولی آیا آیتم های دیگر مانند عرض جاده ها، گارد ریل، چراغ راهنما، تابلو های هشدار دهنده، پلیس، وووووو همه شان درست بودن الا راننده! بخدا آدم جاده هایی را می بیند که به علت عدم رعایت استاندارد و عجله در افتتاح سریع، کم کاری و خدای نکرده دزدی و قصور پیمانکار و عدم نظارت صحیح، دو تا ماشین بزور می توانند از کنار هم رد بشوند حالا در این جاده با اندکی انحراف از مسیر یکی از خودروها به علت عدم وجود شانه خای مناسب کنار جاده حتماً یک حادثه پیش خواهد آمد مخصوصاً در مناطق کوهستانی و پرتگاهها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
و نمره آمادگی دفاعی
واقعا مسير ي که تصادف در آن اتفاق افتاده مسيري شلوغ و تنگ و خطرناک که با توجه به حد فاصل دو تا سد بزرگ چرا مسئولين به فکر درست کردنش نيستن تا کي بايد جاده هاي ما کشته بدن تا کي جاده روستائي شده خط ترانزيت ...................
اصلا" اين اردوها را برداريد چه توي تهران و سفرهاي ديگر
واقعاً كسي تا حالا فكر كرده كه اين جندميشه ‘ قايق واژگون شد ‘ ميني بوس چپه شد و ...... امروز هم اتبوس واژگون شده ميشود مسؤلين محترم لحظه بدنبال علت باشند؟
میزان تلفات راهیان نور داره از تلفات جنگ بیشتر میشه
پاسخ ها
اشرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
ممنون.کاملترین و جالبترین نظری بود که در مورد این حادثه شنیدم.
جالب اینجاست که مجلس می خواد این سفر خطرناک رو برای دانش آموزان اجباری کنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
جناب این سفر اجباریه
نمره واسه درس آمادگی دفاعی داره اگر بچه ها نرن 5 نمره ازشون کم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
اگه قرار آموزشی به بچه ها داده بشه چه دلیلی داره بفرستنشو به اون محیط اگه هدف فقط آموزش باشه می شه توی همین پادگانهای نزدیک به محل تحصیل هر دانش آموز این کارو کرد ولی این ها هدفشون چیز دیگری است و دانش آموزان رو بخاطر نمره مجبور می کنند که به این سفر تن بدهند بعدش ساعت 22:30 دقیقه مگه زده بودند توی سر مسئولین که به اجبار دانش آموزان رو بر می گردوندند اگه این محل جایی برای اسکان ندارد بیخود می کند دانش آموزان را به اینجا می برند.
ضمن عرض تسلیت به تمامی خانواده های داغ دیده امیدوارم خداوند به این خانواده ها صبر وشکیبایی عطا فرماید - می خواهم بدانم کی در این فصل می رود راهیان نور در منطقه جنگی راستی که ما ایرانی هستم با این فکر های اصل قجرو با این اتوبوسهای دهه 80
آقاي ناشناس كه مي فرمايد مرگ دست خداست و حتما هم همينطور ... اما اگه خداي نكرده يكي از نزديكان شما (دختر.خواهر. همسر يا مادر) هم داخل اين اتوبوس بود باز هم با اين حالت و با خونسردي تمام اين كامنت ميزاشتي. يه لحظه به چهره اون پدر تو عكس آخر نگاه كن لطفا .
محور مسجدسلیمان - شهرکرد که دارای ضریب ایمنی بیشتری می باشد جهت تکمیل نیاز به توجه بیشتری است اما متاسفانه این پروژه فدای منفعت طلبی و قوم گرایی مسئولین استانی شده است
قبل از وزیر آموزش و پرورش ، وزیر راه باید پاسخگو باشد ، این جاده و جاده دیگری که از چهارمحال از طریق مسجدسلیمان به خوزستان میرود فافد استاندارد های لازم است ، پیچهای غیر اصولی بدون علائم هشداردهنده لازم ، اینها برای جان انسانها ارزشی قائل نیستند ، این جاده با وجود تردد کم ، تلفات بالایی دارد ، شما ببینید در این جاده و جاده شهرکرد به مسجدسلیمان چند تا پاسگاه پلیس راهور وجود دارد ، نیروی انتظامی هم باید پاسخگو باشد ، چرا مجلس و دولت بی تفاوت هستند بخداقسم این آشفتگی ها گریبان همه را میگیرد شما ببینید در این جاده ها عزیزان مسئولین هم گاه و بیگاه جان میبازند ، برادر عبدالله نوری ، دختر دکتر امید وار رضایی و دامادش و... پس چرا کسی بفکر جاده ها نیست آمار بالای تلفات جاده ای یکی از آبروریزی های جهانی ست ، یعنی ما در مدیریت همه چیز اینقدر عاجزیم؟؟
شرم آور تر از این نیست
درد آور تر از این کجاست
نا امید کننده تر از این کیست
همه مان مقصریم
کلیه جامعه مقصر است
خیلی عجیب است که در هیچ کدام از سایت ها صحبتی از حادثه خیز بودن این جاده در میان نیست/ ایا بهتر نیست به جای مدیریت جهان فکری به حال این 100 کیلومتر جاده مرگ کنیم.
با سلام و عرض تسلیت به خانواده ای این عزیزان و کلیه مردم ایران به خصوص جامعه ی فرهنگی. از وزیر و یا هر مسئول دیگر درخواست عاجزانه درارم با شروع سال تحصیلی اینگونه مسائل حاشیه ای را در مدرسه کنار گذاشته تا هم دانش آموز و هم معلم فکر درس باشند. دوست دارم شما به عنوان گزارشگر به یکی از مدارس رفته و گزارشی در خصوص برنامه های متفرقه مدرسه در طی یک سال تهیه کنید خواهید دید اینقدر بحثهای خارج از درس زیاد است که وقت مدیر و عوامل مدرسه معطوف این مسائل می شود و دیگر مجال آنچنانی برای فکر کردن به آموزش ندارند. متاسفانه مدرسه صف اول تبلیغات تمام ارگانها شده است و در طی یک سال انواع زنگها در مدرسه به صدا در می آید . و انواع مراسمات تا بچه مجبور باشند در هوای سرد و گرم بایستند و مراسم اینچنینی را تحمل کنند.
بله مرگ دست خداست ولی ما ادمها عواملی رو درست می کنیم که مرگهای ناخواسته اتفاق میافته
سلام من مادر دوتا دختر دوم دبیرستانی هستم که دقیقا هفته قبل به این اردو رفته بودند وقتی خودم رو جای مادر این بچه ها میذارم که روز شنبه به جای اینکه منتظر اومدن دخترم باشم باید جنازشو تحویل بگیرم دیوانه میشم فقط میتونم بگم خدا به این خونواده ها صبر بده و به مسئولین این امر درایت و تدبیر
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
این اتفاقها اگر در کشورهای دیگر بودند مقصران خود استیفا می دادند وغذر خواهی می کردند.حا لا اینجا دنبال مقصر بگردند.
انالله وانا اليه راجعون اين بچه ها براي زيارت كربلاي ايران وشهداي آن رفته بودند انشااله شهدابراي خانواده آنهاطلب صبروبراي بچه ها طلب آمرزش ميكنند. ما نميدانيم شايد آنها ازشهداخواسته بودند كه به آنها ملحق شوند قفط خدا ميداند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
سرکار خانم احسانی من آرزو نمی کنم برای کسی این اتفاق بیافتد ولی شما آرزو می کنید دختر،خواهر یا مادر و...خودتان را شهدا این چنین بخواهند ؟پس اگر جوابتان آری است که انشالله به آرزویتان به همین ترتیب برسید و هر چه سریعتر و اگر نه است پس لطفا" شعارهای عوام پسندانه ندهید اگر ما نمی توانیم ترتیب اردویی را بدهیم آنهم برای دانش آموز 14-15 ساله نباید اینکار را بکنیم من خودم به فرزندانم اجازه نمی دهم در این اردوها حتی بخواهند نمره صفر هم بدهند شرکت کنند چرا که زیر ساختها آماده نیست و در ضمن با دیدن آن مکانها نه یاد شهدا زنده نگه داشته می شود و نه ...بلکه زمانی یاد آنها زنده نگه داشته می شود که کشور رو به پیشرفت باشد تا بتوان گفت زحمات آنها به هدر نرفت نه با دزدی های میلیاردی که الحمدالله به تریلیاردی تبدیل می گردد و اغلب رابطه دولتی هستند مثلا" بیمه ایران یا اختلاس های...پس شعار الکی ندهیم و ...نگیم.
ضمن عرض تسلیت و تاسف شدید
این چندمین بار است که فرستادن دانش آموزان به این اردوها همراه با تلفات بوده است نمونه بارز سانحه دانشجویان نمونه پزشکی دختر دانشگاه مشهد در جاده رامشیر اهواز دومی دانشجویان نمونه در پل جاده خوزستان خرم آباد و این نمونه جدید ام________________ا آیا مسئولان از تصادف های قبلی درس عبرت نگرفتند که چاره اندیشی اساسی برای از بین نرفتن این نونهالان و اینده سازان کشور که سرمایه اصلی و واقعی کشورند راهکاری ارائه دهند این همه سمینار که در زمینه پیشگیری از تلفات و تصادفات برگزار میشه نتیجه اش کجاست؟
من بچه لردگانم
جاده لردگان که به اصطلاح مسیر ارتباطی اصفهان خوزستان ازش نام برده میشه و یکی 2 ساله که مثلا افتتاح شده یک جاده مال رو می باشد نه ماشین رو! این جاده از قبل بوده و فقط ماشین های سواری در آن تردد می کرد ولی مسولان با این نیت که این جاده رو فقط با پرکردن چند چاله اون رو تبدیل به جاده ارتباطی ای کردن که در حال حاضر تریلی و اتوبوس به صورت وحشتناک در آن تردد میکنه تبدیل کردن، کما اینکه خیلی از رانندگان هم فقط بلدن گاز بدن! بابا این تابلوهای راهنمایی تو جاده رو واسه انسان گذاشتن که رعایت بکنید! تا نظم و حس مسئولیت فراگیر نشه چه واسه اون مسئولی که میاد این جاده رو بدون هیچ زیرساختی وفقط و فقط واسه پرکردن جیب یک عده تبدیل به این شلوغی کرده و اون رانندگانی که هنوز نمیدونن رانندگی یعنی چه وضع به همین منوال خواهد بود.... شک نکنید این داستانا ادامه داره.........
مقصر اصلی خانواده های هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
معلومه نوجوان این سنی نداری که وقتی مدرسه می گه اگه نیاین 5 نمره ازتون کم می کنیم بهت التماس کنه که اجازه بدی بره و تو نتونی به چشم های ملتمسش بگی نه!
پلیس راه باید نظارت جدی بر استاندارد بودن تعداد و چینش صندلی های اتوبوس ها و وسائل حمل و نقل بین شهری داشته باشند متأسفانه اکثر اتوبوس ها برای سودجویی بیشتر تعدادی صندلی اضافه می کنند که از چشم پلیس مخفی نیست اما هیچ برخورد جدی باآن نمی شود. چرا؟؟؟ استاندارد بودن تعداد صندلی ها در کاهش تلفات بسیار مؤثر است.!!!!
این قسمت جاده نیاز به یک تونل یا حذف کردن گردنه دارد تا شاهد حوادثی از این دست نیاشیم دو سال پیش هم در همین محل شاهد وآژگونی اتوبوس معلمان اعزامی به راهیان نور و کشته شدن بیش از بیست نفر از آنان بودیم که هنوز داغ آنان را فراموش نکرده ایم.!!!!
آیا جان انسان ها برای مسئولین ارزش دارد؟؟؟
يه مدت كه بگذره مسئولين دوباره يادشون ميره و باز ميمونه داغ جانگداز مصيبت بر دل خانواده هاي اون از دست رفتگان ! تا بوده در كشور ما همين بوده!!!
من خودم با اتوبوس زیاد سفر کردم.راننده ها مسیر را حفظ اند و جاهایی که پلیس نیست بعضی ها آنقدر فجیع میرانند که جرات دیدن روبرو را نداری! و وقتی مسافران اعتراض میکنند راننده تهدید به پیاده شدنشان میکند! من خودم به شخصه پدش از 10 بار با پلیس های جاده تماس گرفتم و شماره پلاک این راننده های بی مسولیت را گفتم ولی انگار واسه ی آنها هم عادی شده!!!
واقعاً حادثه دلخراش و تاسف باريه مردم با هزار سختي و بدبختي بچه بزرگ كردن حالا كه خواستند ثمرش رو ببينند با بي احتياطي راننده و نامساعد بودن جاده هاي ما همه چي دود شه بره هوا.
دوستان عزیز اینکه صورت مسئله را پاک کنیم که منطقی نیست. یک دانش آموز در دوره تحصیل نیاز به اردوهای تفریحی، علمی، آموزشی و فرهنگی متعددی دارد مثل تمامی کشورهای دیگر.
کاروان راهیان نور برای آشنایی با مناطق جنگی و پرورش حس وطن پرستی دانش آموزان بسیار مفید هست ولی در صورتی که این کار با تدبیر و درایت و برنامه ریزی انجام شود.
مثلا یک گروه پزشکی و پرستار همراه گروه اعزام شود و حتما به راننده اتوبوس آموزشهای لازم داده شود و سلامت روح و روان این شخص آزموده شود که آیا صلاحیت این کار را دارد یا خیر.
به نظر من بایستی تمامی دست اندرکاران این فاجعه که در وظیفه خود کوتاهی کرده اند به شدت مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
مثلاً چه کسانی؟ به گفته هیچ کس مقصر نبوده الا راننده بیچاره! اصلاً از کجا معلوم ماشین نقصفنی نداشته؟
با عرض تسليت به همه هموطنان عزيز مطلبي را ميخواهم توضيح بدهم اگر دقت كنيد در اتوبوسهاي جديد قسمت بالا كه سالن نشستن مسافر ميباشد كلاً ديواره هاي آن از شيشه تشكيل شده كه روي آن هم سقف بزرگ و سنگيني كه كولرهاي بزرگي هم روي آن نصب شده قراردارد كه در مواقع تصادف و معمولا در اين نوع اتوبوسها واژگوني اين شيشه ها شكسته و سقف اتوبوس به صندليها مي چسبد و وزن سنگين قسمت پائين اتوبوس نيز بر آن فشار آورده و باعث كشته شدن سرنشينهاي آن ميشود كه بارها وبارها اتفاق افتاده و كسي به اين موضوع كه اين اتفاقات بازهم پيش مي آيددقت نميكند.** آقايون مسئولين ما اتوبوس شيك نميخواهيم ما اتوبوس ايمن ميخواهيم** اگر اتوبوسي با ستونهاي محكم طراحي كنيد بروز اين حوادث دلخراش به كمترين حد ممكن ميرسد ترا بخدا يكي اين مطلب را جدي بگيرد و براي مردم كاري بكند.آقاي مسئول اگر تو بجاي يكي از اين خانواده هاي داقدار بودي چه حالي داشتي؟؟؟؟
]چرا پس از حادثه پا رسال کشته شدن 3دانش آموز ناحیه 2مشهد اقدامی عملی جهت عدم تکراراین موضوع صورت نگرفته است! به جای راهیان نور سفر مشهد یا قم را برنامه ریزی نمایید
خدا چقدر جون آدما تو این مملکت داره بی ارزش میشه . یارو بچش میره اردو میمیره میره
پیشه خاله شادونه میمیره میره شهر بازی مشهد میمیره و میره رستوران زیر پاش خالی میشه میره تو چاه میمیره ....... خدایا خودت به جوونای ما رحم کن
مرگ گاهی به آدرسی می‌رود که شاید اگر اشتباه جبران ناپذیر ما نبود، هیچگاه به این زودی به آن نشانی نمی‌رفت. یکی از آن نشانی‌ها، محور دهدز ـ لردگان بود.

فاجعه‌ای که وقتی اعلام شد 26 دانش‌آموز دختر در یک حادثه دلخراش جان خود را از دست دادند تن هر شنونده‌ای به لرزه در آمد و ناخودآگاه قطره اشکی بر گوشه چشمان نشست.

26 دانش‌آموز رخت شهادت بر تن کردند و برای دیدن یار بی‌تاب و بی‌طاقت پر کشیدند و رفتند، حال چه اهمیت دارد که مقصر این حادثه وزارت راه است یا لغزندگی جاده و یا سرعت بالای راننده، اصل ماجرا پرپر شدن 26 دختر نوجوان است که هیچگاه قابل جبران نیست.
خوب وقتی کاری نمیتونن بکنن مسافرتا رو تعطیل کنن بگن تو خونه بخوابید "شاید" امن تر باشه ..
من خودم دقیقا یه ربع بعد از تصادف اونجا بود و تا الان نتونستم بخوابم . خیلی وحشتناک بود . کسی جرات نمیکرد دست به اجساد بزنه ، خودم کمک مامورای هلال احمر میدادم و اجساد و جابجا میکردیم . وای خدا فکر اینکه وقتی جسد یه دخترو جابجا کنی بعد ببینی نصف پاش جا مونده و بری بیاریش آدمو دیونه میکنه . کلی دست پا جمع کردم که نفهمیدیم کدوم مال کدومه . وحشتناک بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
خدا به خانواده و بستگانشان کمک و صبر بده و خودشان را قرین و غریق رحمتش کند.آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
دروغ که شاخ و دم نداره آرمین خان
من خودم يك دانش آموز دوم دبيرستان دارم. وقتي بچه ام خبر اين اردو را داد و گفت در صورت نرفتن نمره كم مي شود من بسيار ناراحت شدم و اجازه اين سفر را ندادم . اين موضوع از اساس نوعي دخالت در زندگي خصوصي خانواده ها است . اجازه چنين سفري در اختيار خانواده ها بايد باشد و حالا كه مسئولين بي بصيرت و سياسي كار ما به زور و تهديد نمره چنين فاجعه اي را رقم زدند . مسئول مستقيم هستند و تمام كساني كه دستور اين اردوي اجباري را دادند بايد جواب پس دهند و حداقل توبيخ شوند و اگر مردانگي داشته باشند بايد استعفا بدهند .
احتمالااگرراننده جزوفوت شدگان ميباشدمقصراست مثل باقي حوادث
انا لله و انا الیه راجعون، با سلام و احترام و عرض تسلیت به خانواده های محترم و داغدیده، صبر و بقا عمر بازماندگان را آرزومندم, ba zekre fateheyi baraye shadiye roohe hameye azizane az dast rafte
اول از همه به خانواده های مصیبت دیده تسلیت عرض می کنم.
در جای جای این سرزمین پهناور همواره شاهد چنین وقایعی هستیم که خطای انسانی وسوء مدیریت عامل اصلی آن است.من خود یک پدرم و دلم از این فاجعه به درد میاد.در هر حال مسئولین مربوطه باید پاسخگو باشند.اما در شرایط کنونی وظیفه من وشما نثار فاتحه به روح این عزیزان می باشد تاخداوند متعال ایشان را که معصومانه پرپر شده اند مورد لطف و رحمت خود قرار دهد.انشاالله.........
غیر از برخورد کار دیگری بلد نیستند اصلا فکرشان بجز برخورد به چیز دیگر نمیرسد
همه چيز توايران شورش در اومده.ايا وزير اين را براي خودش يك افتخار ميدونه كه دانش آموزان را به اجبار به اردوهاي بازديد از مناطق جنگ زده ميفرسته؟يعني چه؟ميخواهند چه چيزي را ثابت كنند؟
حالا شهید شدن یا نه؟
ضمن تسلت به خانواده هاي داغ ديده وملت مظلوم ايران بارها نسبت به سرعت سرمستانه اتوبوس ها دراتوبان تهران قزوين از خودرو پياده شدم وبه اولين گشت پليس راه گزارش نموده ام با تحكم جواب داده اند تو ميگويي ما چكار كنيم..... بقي ه قضاوت باشما
وقتی نظارت کافی بر سلامت رانندگان نیست وخیلی از آنها اعتیاد دارند. وقتی خیلی از آنها با روشهایی که بلدند بیشتر از مدت تعیین شده رانندگی میکنند. وقتی با رانندگان وسائل عمومی که تخلف میکنن برخورد شدید نمیشود و حداکثر جریمه میشوند نتیجه اش همین است و این ربطی به اردو ندارد چون روزانه در خیلی از جاده ها چنین حوادثی متاسفانه پیش میاید
وای تابناک از گوگل استفاده می کنه
در این کشور آدم نمیتونه وقتی از خونه میاد بیرون امید سالم برگشتن داشته باشه چون هیچ چیز مطابق استاندارد واقعی نیست و هر لحظه ممکنه با تمام احتیاطی که میکنی بازهم دچار حادثه بشی و جوابگو بودن مسيولین هم فقط حرفه! جواب بچه های پیش دبستانی مشهد کی داد؟ وووو .... فقط بچه هامون دست هیچ مسيولی نسپاریم و جواب هم نخواهیم همین که مدرسه میرن خدا نگهدارشون باشه و بس








یولی نسپریم که بعدا جواب نخواهیم
با سلام و تسلیت به خانواده‌های محترم بروجنی،

با توجه به وجود نیروهای متخصص در زمینه فناوری، به مسئولین پیشنهاد می‌کنم تمامی راههای کوچک و بزرگ کشور به سامانه‌ اطلاعاتی وصل شود، طوری‌که تک تک افرادی که قصد خروج از شهر محل سکونت خودرا دارند قبلا از طریق آن اطلاعات مربوط به سفر خود را ثبت و چیزی شبیه کد رهگیری دریافت نمایند، پلیس راه هم میتواند مطابق با این کد با رانندگان به راحتی‌ تعامل داشته باشد.علاوه بر این، اطلاعات مربوط به مسیر مورد نظر، ترافیک پیش بینی‌ شده برای ساعت آینده، محلهای حادثه دیده قبلی‌ در بین راه و پیش بینی آب و هوا برای ساعتهای تخمینی سفر به تک تک خودرو‌ها داده شود. به این ترتیب افراد با اطلاع کافی‌ از مسیر راهی سفر خواهند شد. علاوه بر این تبلیغ کافی‌ در این مورد به نظر لازمهٔ موفقیت چنین طرحی خواهد بود طوری‌که به این موضوع شبیه یک نو اطمینان خاطر نگاه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
اين نظر شما چه ربطي به سرعت بالاي يعضي از راننده ها و بي احتياطي اونها داشت؟؟؟؟؟؟
خواهرم دبیرستانیه. بهشون گفتن هرکی نیاد اردوی جنوب، 10 نمره درس آمادگی دفاعی رو بهشون نمیدن. در حقیقت اردو اجباریه.
شما رو به خدا به داد این بچه ها برسید.
با تشکر
مقصر اصلی خانواده ها هستند چون میدونن که این حوادث بار ها اتفاق افتاده و باز هم خواهد افتاد اما باز بچه هاشون رو به این اردوهای مرگ می فرستند. میگید اجباری بوده خوب اگه یه بار مقاومت در برابر این اجبار بکنند دیگه وزیر آموزش و پرورش مجبور نمیشه با کمال ...بگه «از مسئولانش بپرسید.
علت عدم تعادل ماشین در سرعت بالادر جادها ی لغزنده (ناشی از ریزش باران ) بوده راننده اگرتجربه داشت در پیچ های جاده آهسته تر حرکت میگرد.
مسئول تهیه کننده اردوهامعمولا"با یک امضائ رضایت که ازخانواده دانش آموزان میگیرند به هیچ شرایطی توجه کافی نمیکنند .
آیاهیچ مسئولی در ماشین نبود که تذکر بدهد کمی آهسته تر.
این ........چقدر گران تمام شد. ن آ
فرزندان مردم را نبرید اگراین حادثه برای فرندان مسئولین بود باز هم می رفتند اخر چرا با جان مردم بازی می کنید
شهدای گرانقدر در موطن خود دفن هستن وما همواره بیاد شان هستیم وبر مزار انان گرد می اییم دیگر اون مناطق رفتن درس اجباری و....بخدا قسم رغبتی ندارد.به والله
26 نفر در یک سانحه!
همه میگن مسئولین باید پاسخ گو باشند.
مگه پاسخی هم هست؟
اصن کی میتونه جوابگو باشه؟
52 تا پدر و مادر 17 سال خون دل خوردن بچه بزرگ کردن ... کی میتونه جوابشونو بده ؟
کدوم جواب بچه اشو بهش برمیگردونه؟
واسه کمتر شدن هزینه ها اتوبوس های دربو داغون بکار میگیرن...
چی میشه گفت غیر از سکوت ؟
اگر توي كشورهاي ديگر بود الان كلي از مسئولين استعفا داده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
استعفا که هیچی محاکمه میشدن. تازه اگه چین بود تا الان دو تا از مسئولین رو اعدام میکردن یا خودشون خودکشی میکردن
با تسليت خدمت خانوادهاي داغدار - هنوز يك ماه از سال تحصيلي نگذشته همه چيزشون سروسامان دادن فقط مونده بود برن راهيان نور اصلا" الان فصل راهيان نور است اگه مسولان مدرسه مي خواهند خوش خدمتي كن از جان خودشون مايه بذارن
من كه هيچ فاميلي با اين بچه ها ندارم چنان جگرم پرخون شد كه ...
آقاي وزير اگر بچه خودت در ميان اين دختران بود بازهم مي گفتي علت اين سانحه را بايد از مسئولش پرسيد !
منم به خانواده ی همشون تسلیت میگم، خدا صبرشون بده.
آخه این اردو بردن اجباری چه سودی داره. اگه هدف زنده نگه داشتن یاد شهداست تو هر شهری گلزار شهدا و باغ موزه دفاع مقدس وجود داره برن اونجاها رو بازدید کنن.
فقط وقتی کسی پدر و یا مادر باشد می فهمد مرگ فرزند چه است و یعنی چه اون هم در سن پایین...........
واقعاَ برای سیستم راهداری و ماشینهای داغونی که در جاده های بی کیفیت و بدون استاندارد و بعضی از رانند های ناشی و بی مسئولیت و بی کفایتی که جان و مال ناموس مردم را همراهی می کنند و با سهل انگاری جان این کودکان عزیز را گرفت هاند متاسفم............وبرای خانواده هایشان هم صبر درخواست می نمایم........هر چند که نظرات و انتقادات را تابناک سلیقه ای در سایت درج مینماید و نظرات را نمی نویسند
اگر من جاي وزير آموزش وپرورش بودم در احترام به خون اين عزيزان سريعن استعفا مي دادم.
من هم از اين جاد عبور كردم ، جاي تاسف داره كه در ايران اين جور جاده ها وجود داره ، متاسفانه مسئولين در تمامي سطوح بيشتر ازاينكه در فكر مسئوليت هاي حوزه عملكردي خودشون باشن در فكر حفظ قدرت و جايگاه سازماني شون هستن .
ما واسه آموزش پروش متاسفم ، که خانواده ها رو مجبور میکنه که بچه ها رو بفرستند ، و اینو جزو برنامه کلاسی گزاشته !
خونه این بچه ها بر گردن خیلی ها سنگینی میکنه اون دنیا ، یابد جواب پس بدن .
ناشناس 10:15 30/70/91 بااين حفهات داغ مردم را بيشتر نكن ونمك روي زخم مردم نريز
چند سوال دارم.چرا بجای اعزام کاروان راهیان نور، از نمایش فیلم و اسلایدهای مخصوص دفاع مقدس برای بچه ها استفاده نمیکنن؟
اعزام اجباری کاروانهای راهیان نور تا حالا چقدر در جذب جوانان و روحیه انقلابیشون تاثیر گذاشته؟
چرا حتی زمزمه استعفای یکی از مسئولین هم بلند نیست؟
چرا آن کس که بیشتر از همه مسئوله ، با خونسردی به خبرنگارا میگه :برید از مسئولش بپرسید؟
چرا دنیای ما اینقدر بیرحمه؟جون آدما اینقدر کم ارزشه ؟مسئولین اینقدر ...
بگذریم.
من یه مادرم مادر دو تا بچه دخترم سو م دبستانه حتی تصورشم نمیتونم بکنم....از صبح این عکسای تشییع و دیدم این خبرو خوندم نتونستم گرهی نکنم .............خدا به پدر مادراشون صبر بده..........گفتن این صبر هم دردی از این بندگان خدا درمان نمیکنه چه پدر مادرایی که منتظر در اوش گرفتن دوباره بچه هاشون بودن.......خدا مسببینشو به زمین گرم بزنه....
استعفا بدید
آقایان
با سلام
می شود با چند اقدام کوچک این گونه حوادث را کاهش داد :
1- ممنوعیت انجام اردو در شب
2- انتخاب راننده باتحربه و میانسال و....
3- حضور یک فرد مستول از مدرسه و یا آموزش و پرورش
و .....
باید مصوبین این موضوع عذر خواهی کنند
ظاهراً از نظر تابناك و اكثريت قريب به اتفاق كامنت گذاران اين سايت همه مسئولين از وزير و وكيل گرفته تا مسئولين اردوي راهيان نور و رئيس اداره ثبت احوال علي آباد كتول و معاون اداره آب و فاضلاب زابل و ... در اين حادثه مقصر هستند و يك نفر هم كاملاً بي تقصير است و مظلوم واقع شده و كسي نيست جز همان راننده خاطي كه احتمالاً فكر مي‌كرده در يكي از بزرگراههاي آلمان در حال حركت است.
بیش از صد بار در این جاده رانندگی کرده ام جاده به هیچ وجه جاده خوبی نیست وراننده اتوبوسی که این جاده را انتخاب کرده یا بسیج برایش انتخاب کرده هم جاده را خوب می شناخت. اساسا همه رانندگان در استان ما این جاده را می شناسند پس می دانند در روز بارنی با ید با احتیاط راند .وقتی راننده خواب است وبه کوه میزند یابا سرعت غیر مجاز می راند هیچکس بجز او در ایجاد حادثه مستقیما مقصر نیست ولی بنظر من مقصر اصلی آن کس یا کسانی هستند که برای هدف مثبتی راه حل منفی انتخاب کرده اند.یاداوری جنگ و شهدا خوب است اما چه لزومی دارد هزاران نوجوان را از اقصی نقاط ایران به مناطق جنوب ببریم در آنجا چه می خواهیم بگوییم که نمی شود در بروجن گفت ؟کدام عملیات جنگی در جنوب در حال وقوع است که بچه ها باید ببینند ؟مگر ابزارهای مدرن کمک آموزشی برای چه ساخته شده است .فردای قیامت حتما گروهی جواب خواهند داد چون در دنیا اگر قاضیالقضات هم بخواهد خودش می داند شدنی نیست .
چندین سال است که دانش آموزان را اینطور به کشتن می دن (پارک شهر تهران/............... دانش آموزان بروجن) کسی جوابگو است...
یادم سال 86 یکی از دوستانم تماس گرفت گفت نزدیک سد کارن 4 جاده ای جایگزینی در حال تکمیل شدن است و نیاز به تخصص شما داریم به آنجا رفتم جاده مورد نظر را از کنار سد کارون 4 به سمت رودخانه مونج تقریبا همین ناحیه تصادف را به اصطلاح پیمانکاری با نظارت مشاور و حضور مستمر کارفرما خاکبرداری نموده بودند .پیمانکار کار را نیمه کار رها کرده و رفته بود بهتر بگم گوشت کار را انجام داده بود و استخانش مانده بود . ترانشه هائی که بر روی آنها تخته سنگهائی به ابعاد بزرگ رها شده بود و دسترسی برای لق گیری نبود من به همکاران گفتم اگر به من میلیونها بدهند و بگویند از این جاده با خانواده به خوزستان سفر کن به هیچ عنوان این کار خطرناک را نخواهم نمود. پیشنهاد میکنم مسئولین محترم وزارت را ه و نیرو که در این کار دخیلو متولی کار بوده اند از این جاده در کنار رودخانه مونج و نرسیده به سد کارون 4 بازدید فرمایند و تخته سنگهائی که هر لحظه احتمال سقوط آنها میرود و جاده را غیرایمن نموده است ملاحظه نمایند .بعدا نگید کسی نگفت
برادر من هم چند ماه پیش به همچنین اردویی رفته بودند برای ماشین آنها هم حادثه همچنینی پیش آمده بود ولی راننده آنها واقعا مهارت در کنترل داشت و با زندن به جایی باعث شد از افتادن به دره جلوگیری شود....حال این سوال برای من و خانواده ام پیش آمده که آیا این احتمال وجود عمد در این موارد وجود دارد؟؟
سلام.مامورویژه درکلیه اتوبوسها مخفی یاآشکارلازم است.چون اکثررانندگان اتوبوس تعهدکافی ازخودنشان نمیدهند.
بعلاوه جان مردم ارزشی برای ایشان ندارد.
چرا اخبار را کامل نمی نویسید!!!!!!!!!
چرا ننوشتید که وقتی اتوبوس به دره افتاده بود بچه ها هنوز زنده بودند و همه به خانواده هاشون زنگ زندن که ما تصادف کرریم بیاین کمک. چرا ننوشتید که وقتی جرثقیل با طناب اتوبوس رو بالا میکشید طناب پاره شد و اتوبوس به شدت به زمین خورد و این فاجعه به بار اومد !!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تاکی مخفی کاری ؟
تا کی سرپوش گذاری؟ اگر راست میگید از زبان یکی از دانش آموزانی که زنده مانده اند بنویسید.
چرا بعضیا میخان سوء استفاده کنند کجا بچه ها رو اجباری میبرن ؟ خب این اردوها اختیاری و همه از این سانحه ناراحت هستند و جای بعضی سواستفاده ها نیست
مششقی که ننوشته باقی ماند
در مصیبت واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز راهیان نور
ارمغان بهداروند armaghan_neg@yahoo.com
از اسب افتاده بودید اما هنوز در اوجِ اصل می¬توان تماشایتان کرد...
خوزستان با پیراهنی دریده و گیسوانی بریده این خبر را می¬شنود. کارون، اشک و نخل¬ها، چفیه¬ی سوگواری شدند، ما در عزای عظیمی غرق شدیم. نه پدری هست تا گلوله¬ای به رسم عزا به آسمان شلیک کند و نه مادری تا با چادری بسته برایتان «گاگریو» بخواند و نه خواهری که در سوگواری سرنا، برایتان «دستمال» ببازد و نه برادری که بر شانه بگیرد تابوت¬هایتان را... ما مانده بودیم تا مشق امروز شما باشیم و از روی این مشق که با خون نوشته شده بود رونویسی کنید.
خبر تلخ بود مثل روزهایی که هر شهید، تکه¬ای از دلت بود که بر خاک می¬افتاد!
خبر تلخ¬ بود مثل شب¬هایی که به امید صبح، نمی¬توانستی بر ساحل شهید خویش بنشینی و زاری کنی!
خبر تلخ بود مثل وصیتنامه¬ای که ناتمام مانده بود...
خبر مثل شادی آزادی خرمشهر و دلتنگی غیبت جهان¬آرا بود
خبر خاکریز خسته¬ای بود که «روله روله» می¬کرد...
ما کم طاقت¬تر از همیشه¬ایم، حق ما این نبود که با شرم صدایتان کنیم و در سکوت، پروازتان را زمزمه کنیم...
خوزستان با شما واژگون شد تا خونگرمی خویش را در این مصیبت پنهان نکرده باشد...
خوزستان، زخمی است، می¬دانم آمده بودید تا مرهم این زخم باشید اما یادتان باشد این نخل خمیده، زنده بود تا رزمنده¬ای باشد که هنوز منتظر است تا نیروهای تازه نفس از راه برسند...
سلام.من بعد از گذشت چند روز که یادم به این موضوع می افته گریه ام میگیره من چند تا از این خانواده ها را از نزدیک میشناسم واقعا جز تاسف چیزه دیگه نمیشه گفت.صبر عزیمی می خواد.
سلام.بهتر نیست مسوولان به جای بردن بچه ها به این مناطق اونا رو به دیدن جانبازا و ازادگان ورزمندگانی ببرن که تو سینشون پر از خاطره ناگفته است و برای اموزشهای دفاعی از مناطق داخل استانها استفاده کنند؟
وای بر ما ...
آقا مُردن رفتن پی کارشون! حالا هی جلسه بزارن و بیانیه بدن. نفرستین آقا! بچه هاتون رو به این اردوها نفرستین. حتی به قیمت کم شدن نمره انضباط
کسانی مقصر هستند که اینجور اردو ها رو برنامه ریزی می کنند اگه کسی نخواد بچه اش به این اردو ها برود باید چه کسی رو ببیند
ما رو هم این ماه میخوان ببرن خدا به خیر کنه هر خوبی بدی دیدید حلال کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
علی جون تو رو خدا نرو .... حوصله گریه زاری برای تو یکی را نداریم به خدا !
اشکال نداره بالاخره یکروز یا دانش آموزان تمام می شن یا اتوبوس ها ولی جاده هیچ وقت
آقا این جاده بسیار پر تردد و پر حادثه است و هرسال تعداد زیادی از هموطان عزیز در این جاده دچار سانحه می شوند. امیدوارم برای نسل های آینده این جاده استاندارد شود.!!
نظرات ديگران را خواندم من 12 سال است كه در موزرم زندگي مي كنم ومهندس عمران هستم. در اين قسمت از جاده با توجه به هندسه غير استاندارد پيچهاي آن و دور‌‌‌معكوس جاده در آن نقطه، راننده هر ماشين غير آشنا در آنقسمت از جاده دچار دردسر جهت كنترل اتومبيل مي شود. وتا كنون چندين اتوبوس و سواري دقيقا در همان نقطه واژگون شدند و تلفات زيادي داشته است. لذا خواهشمند است با توجه به عدم اطلاع دقيق دوستان به كم و كيف مشكلات راننده،ترمز،كرويت كره زمين و... زا مقصر ننماييد .در اين جاده بين استاني (چهار محال-خوزستان)فقط داراي يك لاين رفت و يك لاين برگشت است و با شيبهاي زياد،شعاعهاي قوس كم و عدم ديد كافي وسرعت پايين رانندگي بعلت ترافيك جاده وعدم امكان گرفتن سبقت (خستگي زياد راننده) باعث سانحه مي شود و لذا كافي است اداره راه و ترابري اقدام به ااصلاح آن بكند
شمارابخداقسم تاحادثه ای ناگوارتررخ نداده فکری برای جاده اصلی هم سطح پشت بام مدرسه ابتدایی روستای بنابر ازتوابع بخش خلجستان قم باحدود چهل دانش اموز بی گناه بکنیدمتعصفانه گوش زنده وشنوا درقم وجود ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار