بازدید 16719
گفت‌وگوی اختصاصی «تابناک» با سردار مومنی:

نقص فنی اتوبوس دختران بروجنی را تا آخر پیگیری خواهیم کرد

درست است که اتوبوس برای چپ کردن ساخته نشده اما اینکه نقص فنی و ضعف ستون‌ها را با این حرف توجیه کنیم، حرف بسیار ناپخته است چراکه بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی دنیا برای کنترل کیفیت محصولاتشان آزمایش‌هایی تدارک می‌بینند و حتی گاه خودرو را واژگون کرده و یا گاه با سرعت به دیوار هم می‌کوبند تا ارزیابی درستی از نقاط ضعف آن به دست بیاورند.
کد خبر: ۲۸۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸ 01 November 2012
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اجباری شدن نصب کیسه هوا در خودروها گفت: هر زمانی که قانونی به تصویب رسیده، بدون کمترین ملاحظه‌ای آن را اجرا کرده‌ایم و نشانه‌اش این که امروز همه خودروهای تولیدی اعم از کامیون، اتوبوس، وانت و سواری به سیستم ترمز ضد قفل (ای‌بی‌اس) مجهزند؛ همان تأکید همیشگی‌ که مردم همان گونه که تکلیفی دارند، حقوقی هم دارند و خودرو ایمن و جاده ایمن از آن جمله است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهور ناجا از غرفه «تابناک» در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بازدید کرد و ضمن تأکید بر حقوق مردم گفت: رویکرد اصلی ما این است که به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نیایم؛ یعنی از آن چیزی که قوانین و مقررات مشخص کرده، ذره‌ای عدول نخواهیم کرد و البته هیچ کسی برنخواهد تابید که قانونی مصوب شده اما اجرایی نشود.

وی با بیان اینکه تنها پراید بدون کیسه هوا به بازار عرضه می‌شود، گفت: پس از تجربه موفق نصب ترمز ضد قفل در همه خودروهای تولیدی، کیسه هوا هم تقریبا در بیشتر آن‌ها نصب شده و امیدواریم تا پایان سال این مورد نیز کامل اجرایی شود. در این زمینه تنها خودروی پراید است که نصب کیسه هوا در آن انجام نشده و از هیأت محترم وزیران مهلت گرفته‌اند که تا پایان سال این مشکل را برطرف کنند؛ البته هم اکنون هم 20 تا 30 درصد محصولاتشان را با ایربگ روانه بازار می‌کنند که امیدواریم تا پایان مهلت در نظر گرفته شده، تبدیل به صد در صد شود، چراکه این دومین مهلتی است که در اختیارشان قرار گرفته (اولی تا آغاز مهر ماه سال جاری و دومی تا پایان سال۹۱) و به نظر نمی‌رسد که مهلت دیگری برایشان در نظر گرفته شود.

سردار مؤمنی با اشاره به ماجرای واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز بروجنی، گفت: این رویداد چند علت داشته که البته رسما به مقام عالی قضایی گزارش شده است؛ نخست نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس که علت قطعی بوده و ثابت شده و افزون بر آن، گزارش نهایی برای مرجع محترم قضایی فرستاده شده است تا هم مرکز معاینه فنی و هم کارخانه سازنده نسبت به ماجرا پاسخگو باشند؛ این نقص فنی موجب تخطی از سرعت مجاز شده و البته راننده هم مقصر شناخته می‌شود، چراکه ظاهرا چند روز از بروز این مشکل گذشته بوده اما وی همچنان با خودرویی که نقص فنی مستمر داشته رانندگی کرده است.

وی در ادامه تعاونی مربوطه و مرکز معاینه فنی را هم مقصر شناخته و می‌گوید: ستون‌های این خودرو بسیار ضعیف است و هم در این تصادف و هم در موارد مشابه این ضعف به چشم می‌خورد تا جایی که واژگونی این خودرو بلافاصله با جمع شدن سقف آن روبه‌رو شده و فاجعه رقم بخورد.

رئیس پلیس راهور ناجا با توجه به توجیهات کارخانه سازنده اتوبوس درباره حادثه منجر به جان باختن بیست و چند دانش آموز بروجنی گفت: درست است که خودرو برای واژگونی ساخته نشده؛ اما توجیه ضعف ستون‌ها با بیان این نکته هم سخنی بسیار نپخته است، چراکه بسیاری از کارخانه‌های مطرح خودروسازی دنیا برای کنترل کیفیت محصولاتشان آزمایش‌هایی تدارک می‌بینند و مثلا واژگونشان می‌کنند و حتی‌ گاه خودرو را مستقیم و با سرعت بالایی به دیوار هم می‌کوبند تا ارزیابی درستی از شدت خسارات ناشی از این گونه برخوردهای احتمالی به دست آورده و مقاومت و نقاط ضعف آن را شناسایی کنند.

مؤمنی افزود: سازندگان خودرو موظف هستند محصولشان را در کیفیتی عرضه کنند که به فرض اگر راننده هم قصوری مرتکب شد و تخلف کرد، مقاومت خودرو مانع بروز بسیاری از مشکلات شده و کمترین خسارت وارد شود، چرا که ممکن است ‌گاه نقص فنی منجر به بروز حادثه شود و راننده هم قصور و تخلفی مرتکب نشده باشد؛ در اینجا می‌بایست مقاومت خودرو مانع بروز رخدادهای جبران ناشدنی شود، نه اینکه بگوییم خودرو برای واژگونی ساخته نشده است.

وی با تأکید بر مشهود بودن نقص فنی و سقف ستون‌های این خودرو افزود: به هیچ وجه از پیگیری حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و این ماجرا و موارد مشابه را تا آخر پیگیری خواهیم کرد، چراکه قانونگذار همان گونه که مسئولیت استانداردسازی خودرو‌ها را به عهده سازمان محترم استاندارد گذارده، از سوی دیگر نقش پلیس هم دیده شده؛ بر اساس تبصره ۳ ماده چهارده قانون جدید راهنمایی و رانندگی، هر ‌گاه در تصادفی که رخ داده، افسر کار‌شناس تشخیص بدهد که نقص راه و یا وسیله نقلیه هم موثر بوده، متولی مربوطه هم مقصر شناخته شده و باید پاسخگو بوده و غرامت پرداخت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۱۰
انتشار یافته: ۵۷
به کس نگی مردم یک ماه دیگر فراموش می کنند زیاد خودتان را ناراحت نکنید
پاسخ ها
ramin
| Greece |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
حوالی ساعت 23 و سی دقیقه پنجشنبه بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزاندختر راهیان نور شهرستان سبزوار در کمربندی شاهرود، دو تن در دم جان باختند و 15 تن زخمی شدند.

ظاهرا کشته ها از همراهان دانش آموزان بوده اند و زخمی ها دانش آموزند. این اتوبوس در حال بازگشت از مناطق عملیاتی بوده است.
تند نرو خیلی ها حرف زدند ترمز آنها کشیده شد.....
کسیه هوا و ترمز نصب کنید هزینش میشه 500 تومن قیمت ماشین رو 4500 برین بالا. باشه؟باز بگین خارجیها دزدن و مامسلمونیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
عزیز دل اگه کیسه هوا رو به تنهایی 500 گیر آوردی سلام ماروهم بهش برسون
می بینم که فقط نظرات نقص فنی ماشین رو تایید کردید . حالا این رو تایید که نمی کنید اما حداقل به عنوان یک انسان ، یک انسان آزاده اینقدر شرافت و شجاعت داشته باشید که از نقص فنی انسانیت آقایان مجری این طرح کذایی ، از نقص فنی شرافت آقایانی که به این مجوز داده‌اند ، نقص فنی شجاعت آقایانی که همه چیز را به گردن شرکت خودروسازی انداختند که هزاران خودرو ساخته و این سرنوشتشان نبوده و خیلی نقص های فنی دیگر ...........
رئيس پليس راهور ناجا
شما قبل از بروز اين حادثه ؛ ميبايستي نقص فني اين اتوبوس رو نا آخر پيگيري ميكرديد ؛ نه الان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
از قدیم گفتن ماهی رو هر وقت از آب بگیری می میره :دی
يكي پيدا شه به من توضيح بده كه :
نقص فني اتوبوس رو تا آخر پيگيري ميكنيم يعني چي ؟!!!!
خوب اين كه معلومه اتوبوس در سيستم ترمزش نقص فني داشته !
آهان !
شايد ميخوان اتوبوس رو به دار مجازات بسپارندش !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
میگم حیف که اکابر تعطیل شده وگرنه حتمن بهت توصیه میکردم بروی یک دوره................خوب آدمی که میخوای یه چیزی بگی منظورش بقیه اتوبوسهای تولیدی در اینده است که این نقص فنی کارخانه ای مثل ستونهایش بر طرف شود...............پیه از ادمهائی که فقط میخوان یه چیزی گفته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
عزیز من متن رو درست بخون. فارسی نوشته که سردار گفتند که علت اصلی حادثه نقص در سیستم ترمز اتوبوس بوده، اما نقص فنی اتوبوس در ضعف ستونهای سقف بوده که باعث جمع شدن سقف به سمت مسافر و کشته شدن افراد بی گناه می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
یعنی خیلی نابغه ای. نقص فنی رو پیگیری می کنن یعنی کارخونه ای که مونتاژاتوبوس رو به عهده داره باید ستونها رو تقویت کنه تا شاید بعد از این هموطنای کمتری به دلیل سود بیشتر اونا سرنوشتشون بشه مردم!
چرا با این مساله مهم با لودگی برخورد می کنی؟
با این حرفها بچه ها زنده میشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
زنده نمی شن. اما شاید یک ده میلیاردم درصد بشه امیدوار بود که شاید شاید شاید نقص ضعف ستونهای سقف اتوبوس و بازرسیهای انجام نشده در موارد بعدی مورد توجه قرار بگیره و یه بنده خدایی به همین از تصادف دلیل جون سالم به در ببره
سردار عزیز حق مردم این است که ماشین با کیفیت با قیمت مناسب سوار شوند نه اینکه وقتی ماشین بی کیفیت چند برابر قیمت واقعی جون خودشون و خانوادشون رو گرفت دنبال دیه باشن.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
بی احتیاطی در رانندگی و عدم رعایت قوانین مربوطه از مهمترین عوامل حادثه سازه
بهترین روش کاراموزی و آموزش رانندگان اتوبوس هاست که بیشتر آنها جوان و مبتدی هستند!!!
از الان نتیجه بررسی معلومه. مقصر اصلی اتوبوس نامرد بوده که خوشبختانه به سزای اعمالش رسید.
و در اخر 26 هموطن پرپر شده به اغوش خانواده های داغدارشان بر میگردند
آخه قیمت پراید از 8 رسیده به 13 میلیون پس چرا بازم ایربک نصب نمیکنید ؟ آخه این انصافه؟!! ایهاالناس دارن علنا دزدی میکنن هیچکی صداشم در نمیاد !!! وای بر ما !!!
با سلام
به نمايندگي از چند ميليون مسافر و راننده زحمت كش تقاضا دارم اطلاع رساني كنيد:
محور خوزستان اصفهان از مسير ايذه يكي از پرترافيك ترين جاده هاي كشور است كه بي توجهي خاص به آن مي شود
وزارت را و پليس به جاي عريض كردن جاده و إصلاح بخش هاي حادثه خيز اين جاده ناهموار را به محل آزمايش انواع موانع ايذايي تبديل كرده اند يكي از اين موانع ايجاد برش ها و شيار هاي لبه تيزي است كه به شكل پي در پي در عرض جاده كنده اند كه هزينه نصب موانع استاندارد را نهند فارغ از اينكه موجب پارگي و تركيدگي لاستيك ها مي شود خسارتي عجيب كه هزينه اي گزاف را بر مردم تحميل مي كند و صداي رانندگان نيز به گوش مسوولان نمي رسد البته مسوولان كه خبر از رشد ميليوني قيمت لاستيك ندارند. خداوند همه را عاقبت به خير كند آمين
سخت نگیر برادر. مردم برای مردن آفریده شدند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
آره مردم ما و یه سری کشورهای بدبخت دیگه
ترمز دستی این ماشینا چجوریه؟کسی میدونه لطفا بگه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
سیستم ترمز به صورت بادی میباشد ودر اولین اشکال به طور اتوماتیک قفل مینماید الباقی ای بی اس چی چی داستان است
جناب اقای سردار لطفاادرس اشتباهی ندید چه کسی مجوز استاندارد بودن یا برخورداری از حداقل استاندارد رابرای تولید خودرو صادر میکند کدام تولیدکننده اتومبیل اعم ازسبک وسنگین بدون مجوز رسمی شما میتونه اتومبیل تولید کنه که اتوبوس هم جزئشه چرا وقتی مجوز دادید فکر ستون های عمودی اسکانیا نبودین که مقاوم هستن یانه ازمایشگاه نداشتین یاباید این موضوع در جاده با 40 مسافر ازمایش میشد تابفهمین ستون های عمودی اسکانیا ضعیفه درثانی سهم بقیه در این تقصیر چیه وچقدره گشت جادای شما کجا بود تا عبور ومرورو کنترل کنه این چندمین حادثه از این دست میباشد که رخ میده پس ضعفی در کاره چرا براش فکری نکردین از اونایی که یادمه واژگونیاتوبوس خواهران دانشگاه علوم پایه دامغان در هنگام بازگشت از اینچنین سفری -واژگونی اتوبوس دانش اموزمدارس استان سمنان که در اون اتفاقا فرزند مدیر کل راه وترابری استان مرحوم شد ایا کشته ها به حد نصاب نرسیده که فکری اساسی بکنید حتی اگه اتوبوس هم ضعف داشته باز هم بیتدبیری شما مسولین هست که ازش غافل شدید تابی جون مادرت بذار روسایت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
این اتوبوس اصلش برای تردد شهری است که متاسفانه در ایران تبدیل به بین شهریش کردند
تابناک لطفا در پیگیری این مسئله شما هم به سردار مومنی کمک کنید . فراموش نکنید قرار نیست همیشه برای دیگران اتفاق بیافتد . ضمنا اگر شما واقعا پا باشید طرحی در خصوص کاهش حوادث جادهایی قبلا اماده کرده ام و می تواند تاثیر گذار باشد
کجای این مملکت مثل بقیه دنیاست که اتوبوساش باشه
آقا یه مثلی بین پلیس راهی ها هست که میگه هر وقت نیرو خودرو می خواد گیر میده به کارخانه های خودروسازی خودرو که تامین شد دیگه بقیه ماجرا فراموش میشه
ساعاتی پیش مینی بوس راهیان نور پاوه تصادف کرد ومتاسفانه چند نفر فوت کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
تابناك !
اين موضوع حقيقت داره ؟
لازمه سريع اطلاع رساني كني .
هرچند مثل گذشته نظر دهندگان گرامی بدون توجه به خبر و متن منتشر شده صرفاً مطالبی تکراری بیان کردند اما یادشان رفته خودرو ها مذکور حداقل استاندارد یورو 3 را دارند و و استانداردهایشان بر اساس استاندارد های اروپایی هست چون هیچ کدام از این اتوبوس های طراحی داخل نیستند!
حالا دوستان کارشناس و مهندس اگر حرفی غیر از منفی زدن دارند بفرمایند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
عزیز من استاندارد یورو مربوط به سطح آلایندگی است ! در اتوبوس دو تست وجود دارد یکی رول آور یا وضیت چب شوندگی که این اتوبوس ها مجوز را دارند و استاندرد دیگر دفرمگی اتاق بعد از چپ شدن که این اتوبوس ها دارند . مهم اینه که فرمانده پلیس بدون کوچکترین اطلاعی این صحبت ها را مطرم می کند ! ضمنا طراحی اتاق این اتوبوسها ایرانی است و فقط ثطعات شاسی درایو از اسکانیاست و اتاق تحت طراحی سازنده - شرکت عقاب افشان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
اسکانیا فقط موتور و گیربگس به ایران میدهد و طراحی بدنه کار شرکت ایرانی است . مطمئن باشید اتوبوس اسکانیا تولید سوئد که یکی از برترین برندهای جهان است چنین عیبی را ندارد
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
باشما موافقم، طراحی تحت هیچ عنوان در ایران انجام نشده، بابا بی احتیاطی راننده و عدم رعایت قوانین رانندگی چه ارتباطی با سقف و ستون اتوبوس داره؟! ضمناً برای اخذ استاندارد یورو3 یکی از عوامل میزان آلایندگی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
یک بار تو عمرتان سوار این اتوبوس در جاده شده اید. استانداردش دستتون می یاد
وی با تاکید بر مشهود بودن نقص فنی و سقف ستونهای این خودرو افزود: به هیچ وجه از پیگیری حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و این ماجرا و موارد مشابه را تا آخر پیگیری خواهیم کرد.
پيگيري؟؟؟
اين جمله سردارمومني رو داشته ياشيدسه چهارماه ديگه ازش بپرسيد هيچ خبري نداره
من كه چشمم آب نمي خوره
برادر ! آقا ! جناب ! سردار ! شمارو به خدا اين بساط راهيان نور رو جمع كنيد ... بچه هاي مردم رو هر روز راهيان گور نكنيد ، ميشه لطفاااا ؟؟؟
من خودم چهارمحالی هستم. تا به حال 7 حادثه مشابه در اردوی راهیان نور در مسیر شهرکرد- ایذه تکرار شده و هر سال عده ای جان و سلامتی شان را از دست می دهند. این بار مقصر اتوبوس بود. سال قبل چه طور؟ سال قبل از آن چه؟ وقتی شما این همه اتوبوس در چنین مسیر خطرناکی اعزام می کنید مسلم است که بالاخره برای یکی از آن ها چنین حادثه ای رخ می دهد. احتمالا سال دیگر مقصر آب و هوا خواهد بود.
فکر اساسی به حال اون جاده کنن با این ترافیگ سردار بدانند از این اتوبوسها تو جاده زیادنند کی اونارو شماره کرده
صدور قبض جريمه كه بود بهترين راه حل بود !ازاون استفاده كنيد
اگر فرزند همین سردار یا یکی از مسئولین در این اتوبوس بود و خون از دماغش آمده بود خاک همه را به توبره کشیده بودند . کشاورز و کارگر مظلوم که پناهی ندارد .
نكته قابل تامل اعتياد بعضي از رانندهاست ودرعين حال عدم استانداردخودرو و..............
در تمام دنیا از رانندگان با سابقه بالای بیست سال وسن زیر شصت استفاده میشود تحصیلات بالای دیپلم وبدون تصادفات جاده ای و با اطلاعات فنی عالی به دنبال ستون ای بی اس معاینه ریتارد وووووو نگردید الباقی داستان است .
من سالیانی پیش از یکی از کارخانجات اتوبوس سازی دیدن کردم که در آنجا کارگران جوش کار شاسی اتوبوس را جوش میدادند .اما برای بالا بردن سرعت تولید آمپر دستگاه جوش را به حداکثر رسانیده و اکثر خط جوش ها پر از سوراخ شده بودند.وقتی متذکر شدم ضمن پذیرش اینکه یک جوش معیوب استحکام لازم را ندارد و مخصوصا شاسی اتوبوس در حین حرکت در دست انداز ها ممکن است ترک بخورد گفتند مدیریت اینطور خواسته است که سرعت تولید بالا برود .باید دانست سیستم کنترل کیفیت در این کارخانجات بروز نیست وتابع سلیقه و خواسته های مدیریت است .ارگان مستقلی هم وجود ندارد که بر ساخت اتوبوبوس و سایر خود روها نظارت کند .هر طور که شد وقتی اتوبوس رنگ شد دیگر کسی خط جوشها را نمی بیند اما اتاق وشاسی دیگر استحکام طراحی شده را ندارند . بنظر اینجانب خوب است که مدیریران همه صنایع خودرو سازی رااز پشت میزهایشان بیرون کشید و به تماشای اتوبوس های در هم شکسته در تصادفات آورد و اول از همه بسراغ خط جوش های شاسی و اتاق رفت تا ببینند وضعیت جوشکاری در صنعت خودرو سازی ما چگونه است .
فقط آرزو میکنم سر اونایی که گفتن یه حادثه بود هم بیاد تا بفهمن داغ جوون یعنی چی ...تا بفهمن چقدر درد داره بری بچتو له لورده تحویل بگیری نتونی برای آخرین بار ببوسیش...مدیونی تابناک اگه نزاری
تو یکی از عکسهای منتشر شده از حادثه من گارد ریلی کنار جاده ندیدم.
اما هیچ کدام از مقصرها (5 تا مقصر مطرح شده) عامل جاده دیده نشده بود
در حالیکه آن جاده از وحشتناک ترین جاده ها هستش
و با ارائه تعاریف نادرست از جاده های حادثه خیز جهت بهبود آن جاده کاری انجام نمی دهند.
ببینید دوستان! این مسایل همونطور که میدونید تو همه جا پیش میاد...به چیز طبیعیه...اصلا روتینه...روتین مثل سقوط هواپیماها..روتین مثل فقر و بدبختی وبیچارگی مردم...البته تو همه کشورها هست...روند طبیعی رو که نمیشه تغییر داد میشه؟؟؟
امیدوارم مقصراصلی رو شناسایی کنید.راننده بیچاره که گفته بود اتوبوس نقص فنی داره
اگر حتي هزار دستگاه ايمني بر روي خودروها نصب كنيد هيچ اثري ندارد. تا وقتي كه فرهنگ رانندگي درست نشود ؛ فكر و تفكر رانندگان وسائل نقليه عمومي درست نشود تمامي اقدامات بي نتيجه خواهد بود.
اگه واقعا نقص فنی داشته چرا پلیس راه این ماشین رو نگه نداشته
چطور ماشینی که نقص فنی داشته توانسته معاینه فنی بگیره
چندي پيش سوار اتوبوس اصفهان تهران شدم پس از حركت متوجه عيب فني اتوبوس شديم كه احتمال واژگوني آن را در بر داشت در پليس راه تقاضاي رسيدگي كرديم با صحنه سازي سوري سرمان شيره ماليدند و پس از آن با تماس با 110 موكول به پليس راه بعدي شديم كه در قم پياده شديم و جانمان را به خواست خدا به در برديم حالا اگه اين مسئولين راست مي گويند قبل از حادثه به موضوعات رسيدگي نمايند .
آیا با این بررسیها،فرزندان مردم زنده می‌شوند؟آیا بهتر نیست قبل از به راه افتادن چنین اردوهایی،این اتوبوسها از لحاظ فنی مورد بررسی کامل، و راننده‌هایشان از لحاظ سلامت روانی و جسمی مورد معاینه کامل قرار گیرند تا اصولاً چنین حوادثی پیش نیاید!!! تا الان هر ارگان و سازمانی تقصیر را به گردن دیگری نیندازد؟!!
همانطور که کهریزک را پی گیری کردید؟؟؟؟؟؟؟
اگر ایراد واقعا از ماشین خارجی بوده، پیشنهاد میکنم از این به بعد از اتوبوس های ساخت ایران استفاده شود!!! حالا اگر هم ایراد از ماشین بوده، از این به بعد میخواین چیکار کنید؟! نکنه میخواین پیاده بفرستین اردو بچه ها رو؟!
چرا نظر بنده در تابناک نیامد شما نیز از واقعیت گریزان هستید :سوال بنده این بود آیا بریدن بکسل جرثقیل در هنگام بلند نمودن اتوبوس با عث افزایش تلفات گردیده بررسی شود :نادری از استان چهارمحال وبختیاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست