بازدید 61189
ادعای جدید رسانه‌های غربی:

ایران در کرمان تأسیسات مخفی هسته‌ای دارد!

در حالی که در هفته‌های اخیر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیر کل آن، خود به تنهایی جریان مهمی را علیه برنامه هسته‌ای ایران شکل داده و به فضاسازی در این راستا مشغولند، رسانه‌های غربی نیز هر روز بعد جدیدی به این سناریو می‌افزایند؛ جدید‌ترین پرده از این سناریو، طرح ادعای وجود یک مجموعه تأسیسات مخفی هسته‌ای در کرمان است.
کد خبر: ۲۸۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳ 29 November 2012
در حالی که در هفته‌های اخیر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیر کل آن، خود به تنهایی جریان مهمی را علیه برنامه هسته‌ای ایران شکل داده و به فضاسازی در این راستا مشغولند، رسانه‌های غربی نیز هر روز بعد جدیدی به این سناریو می‌افزایند؛ جدید‌ترین پرده از این سناریو، طرح ادعای وجود یک مجموعه تأسیسات مخفی هسته‌ای در کرمان است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه ادعاهای رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران، سایت شبکه خبری «WND» مدعی شده، ایران مجموعه تأسیسات هسته‌ای مخفی در استان کرمان دارد.

در این مطلب که نویسنده آن رضا خلیلی، جاسوس سابق سیا در ایران معرفی شده، آمده است: ایران در چندین مکان مخفی، مشغول انجام فعالیت‌هایی با هدف ساخت بمب هسته‌ای است.

خلیلی مدعی است، اطلاعاتی که یک منبع از ایران در اختیار وی گذاشته، حاکی از آن است که یکی از این مراکز در حومه شهر «شاهرخ آباد» در استان کرمان قرار دارد.

این منبع با اشاره به اینکه کرمان دارای منابع سنگ اورانیومی است که از نظر کیفیت با معادن «گچین» در نزدیکی بندرعباس برابری می‌کند، ساخت یک مرکز هسته‌ای در این منطقه را توجیه شدنی می‌داند.

در این مطلب همچنین ادعا شده که نام رمز این مرکز، «فاتح ۱» است؛ البته نام رسمی آن، «مرکز آموزشی شهید باهنر» است؛ مرکزی که دیواری با ارتفاع شش فوت آن را در بر گرفته و بر فراز آن، موانع آهنی و سیم خاردار است.



بر پایه ادعای این منبع، سنگ اورانیوم در این مرکز به «کیک زرد» و سپس به هگزافلوراید اورانیوم تبدیل می‌شود که برای تولید اورانیوم غنی شده، به سانتریفیوژ‌ها تزریق می‌شود.

وی می‌افزاید: هنوز مشخص نیست که تبدیل کیک زرد به هگزافلوراید اورانیوم در خود این مرکز انجام می‌شود، یا در تأسیسات هسته‌ای اصفهان؛ اما فعالیت‌های انجام گرفته در این مرکز، به وجود تأسیساتی زیرزمینی در آن دلالت دارد که به منظور در امان ماندن از تصاویر ماهواره‌ای، با ظاهری خاصی پوشانده شده است.

این سایت در ادامه، ادعاهایی را نیز درباره جزییات حفاظت از این تأسیسات و مقامات مسئول در آن مطرح کرده است.

اما به هر حال، ادعاهای این سایت را نیز باید هم راستا با موج رسانه‌ای جدیدی دانست که در روزهای اخیر، با شدت کم سابقه‌ای علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به راه افتاده است.
بنا بر این گزارش، در آخرین مورد از این دست، دو روز پیش، «آسوشیتدپرس» مدعی به دست آوردن اطلاعاتی شد، مبنی بر اینکه ایران روی ساخت بمبی هسته‌ای با قدرت سه برابر بیش از بمب منفجر شده در هیروشیما کار می‌کند.

در‌‌ همان زمان، خبرگزاری «رویترز» نیز مدعی شد، میزان اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده ایران افزایش داشته و به سطحی «نگران کننده» رسیده است.

گفتنی است، اصولاً همواره با نزدیک شدن به زمان مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یا گروه ۱+۵، فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران دوبرابر شده است. با توجه به برنامه آژانس برای ادامه گفت‌و‌گو‌ها با ایران و نیز ابراز تمایل ۱+۵ برای مذاکره در نخستین فرصت ممکن، شکل‌گیری یک موج جدید رسانه‌ای چندان نیز غیرمنتظره نیست!

اما آنچه این بار با دفعات گذشته متفاوت است، شدت این فضاسازی‌هاست که به طور کم سابقه‌ای افزایش یافته است.

بی‌گمان با توجه به حضور بازرسان آژانس در ایران و نیز تصاویر ماهواره‌ای که برای نمونه در موضوع «پارچین»، کوچک‌ترین فعالیت‌ها را رصد می‌کند، انجام فعالیت‌های هسته‌ای در مرکزی با این گستره و عمق در نزدیکی کرمان، نباید تاکنون از چشم ناظران جهانی دور می‌ماند تا اینکه اکنون یک جاسوس «سیا»، آن هم در یک شبکه نه چندان دسته اول، بخواهد آن را افشای کند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱۲
انتشار یافته: ۵۰
در اطراف حومه کرمان فقط ترمینالهای ضبط پسته است حتما این پسر خوب یک ترمینال ضبط پسته را با یک مرکز اتمی اشتباه گرفته کاش این مطلب به جناب یوکی امانو هم می گفتنند تا می اومد کرمون ما هم 2 ، 3 کیلو پسته اکبری به اون به جای ( کیک زرد؟؟؟؟؟) بهش می دادیم تا بخوره یا سوغات ببره کره جنوبی ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
خیلی بامزه بود آفرین
آرما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
زهر مار بخوره بهتره چرا پسته ! حیف نیست
جناب خلیلی یا جاسوس تازه کاری یه خودت به نفهمی زدی پسر خوب مرکز اتمی را می زنند کنار جاده اصلی که روزانه هزاران نفر ماشین تردد دارد ای کیو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
بنده نمی خواهم حرف این جاسوس وطن فروش را تایید کنم فقط می خواستم عرض بکنم استدلال شما هم خیلی منطقی است!!!! پس نکنه توقع داشتی بروند یک مرکز توی دل کویر لوت بزنند و بگویند مرکز آموزشی است!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
گزینه دوم صحیح میباشد خودش رو نفهمی زده این وطن فروش خائن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
اتفاقا تکنیک خوبیه شما روی عکس ماهواره ای به یک مرکز دورافتاده در دل کویر بیشتر شک می کنی یا یک مجتمع کنار جاده ای؟؟؟؟؟؟
سامان
| United States of America |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
آفرین این شد یک اظهار نظر خوب و به درد بخور ....
به : یک شهروند کرمانی
عزیز آقای یوکی امانو اهل ژاپن هست نه کره اونم جنوبی !!!
در روستای ما هم تاسیسات هسته ای زیاد است اتفاقا از زرد آلو میگیریم .
جاسوسم جاسوسای قدیمی
خلیلی که آبروی هر چی جاسوسه بردی. با این ادعاهای مزخرف.
هدفشون جوسازی قبل از مذاکره است برای اینکه ایران رو زیر فشار رسانه هاشون ببرند و به خیال خودشون از ایران امتیاز بگیرند.
این روش ها دیگه نخ نما شده!
شما به تصوير نگاه كنيد كنار بزرگ راه است اين يك بزرگ راه تازه تاسيس است بين زرند-كرمان كه اين قسمت مربوط به اداره راه سازي است اگه از اين عكسا ميخوان ايميل بدن روزي ١٠٠ تا براشون ايميل كنم!!!!
غربیها فقط می خوان فشار وارد کنن و مردم رو درتنگنا بزارن بعدا میگن مدافع حقوق بشرن !!!!یعنی ما مردم ایران بشر نیستیم که دارن سخت ترین تحریم ها رو بهمون تحمیل می کنن؟؟؟؟!!
من ميخوام بگم اتفاقأاگراين حرف درست باشه خوشحال هم ميشم,چون افتخاري ديگه براي ايران و ايرانيست,ازناراحتي سرشون روبه ديواربكوبند,به اميدروزي كه كل خاك ايران تأسيسات هسته اي باشه,خداكنه درست باشه...
اولا همه می دونن تمام این حرفا دروغ و مزخرفه ولی اگر هم هست باید به مسئولان ایوالا گفت
شهروند کرمانی عزیز مرکز اتمی نطنز کنار بزرگراه قم - اصفهان قرار گرفته
اتفاقا من هم مدتيه در فكر اينم كه در زير زمين خونه‌مون چند تا بمب هسته‌اي بسازم اميدوارم كسي نفهمه!!!
غضنفر از كرمان
اين احمقهابراي اينكه چندصباحي به زندگي خفت بارخوددرامريكا وغرب ادامه دهندهرازچند گاهي چرندياتي رابه خوردسازمانهاي اطلاعاتي غرب ميدهندواقعاخيلي مسخره است كه امريكا كارش به كجارسيده كه به هر سخن گزافه گوش ميكند
خوبه
کم کم بگین تو این شهر هم هست و اینم هست تا اینکه در کل بگین تو همه شهر های ایران تاسیسات هسته ای هست بعد راحت کل ایران رو بمباران کنین!چه بهونه خوبی!
من که از خدامه ایرانم به این صلاح در جهت حفظ کشور و منافع سیاسی دست پیدا کنه
ای بابا این که عکس دانشگاه باهنر!!! ................. آقا بگو نزنن تو رو خدا ......ما شنبه امتحان داریم ها!! :)))))
بابا ولش کن جون مادرت جاسوس جان، یه کرمون آروم و بی دغدغه و با صفا داریم اونم تو با این شایعه بیا و شلوغش کن. تاسیسات کجا بوده داداش، اینجا که من خودم سربازی بودم خبری نبود
ازکجا میدونی او جاده اصلیه؟
جاسوس هم جاسوس های قدیمی ولی خودمونیم ماکریموی ها هم رفتیم تو کارای هسته ای البته به کرم جاسوس های تازه کار و نفهم
واقعا متأسفم دربین ما ایرانی ها چنین افراد وطن فروشی وجود داره!! چقد پول گرفته این جاسوس که این خوش خدمتی و وطن فروشی رو کرده?! نه به اونا که توی جنگ با عراق از جون خودشون گذشتن تا این وطن حفظ بشه. نه به امثال این جاسوس اجنبی که وطن فروشی کرده!!
از کی تا مراکز مخفی رو حومه شهر ها و در کنار جاده میسازنند؟
البته از قدیم گفتند اگه میخوای یه چیزی رو قایم کنی توی چشم بزارش ولی این دیگه خیلی ضایع هست
به فرض که این ادعا درست باشد!این نشان از قدرت علمی بالای ایران دارد و هراس نگران کننده آنها امیدوارم اسراییل از این ترس زودتر نابود شود.
خوب همین باعث ردگم کنیه دیگه دوست عزیز
تا امثال این هموطنان با ناموس و با غیرت باشرف!(شما در منفی ضرب کنید و بعد بخونید) وجود دارن، ایران و ایرانی نیاز به دشمن خارجی نداره!
از ماست که بر ماست
حومه کرمان همش مزرعه و گاوداری است
آقا یک بار دیگه برن چک کنن ببینن گاوداری نبوده.
خوانندگان محترم من هم يك خواننده مطالب سايت هستم لطفا" آنهايي كه پس ازدرج هرخبرياموضوغ مهمي بلافاصله وبدون تعمق وتامل لازم شروع به ارائه نظرات عجيب وغريب ومضحك خود ميكنند توجه داشته باشند كه فضاي كامنت و ابراز نظرات را"لوث" نكنند واندك رغبتي براي بعضي ها كه هوس ميكنند ازنظروتحليل كوتاه ديگران مطلع شوند باقي بگذارند...
عجب کشفی کرد
هر چی‌ پادگان و مرکز نظامی داریم دیوارش بلنده و سیم خاردار داره و از لحاظ امنیتی کسی‌ نمی‌تونه داخلش را ببینه

اینا هر جا که اینطوری هست به بهانه فعالیت اتمی‌ میخوان سرک بکشن که فردا نقشه کامل از مرکز نظامی و امنیتی ما داشته باشن که اگه جنگی شد خیلی‌ دقیق از روی نقشه این مراکز را بزنن. اینو هر کسی‌ که حداقل هوشی داشته باشه می‌فهمه!

ولی‌ کور خوندن ایرانیا حواسشون جمع تر از این حرفاست

بزرگترین خیانت خواهد بود اگه کسی‌ این اجازه را به اینها بده که دست پیدا کنن و بازدید کنن از مراکز حیاتی ما
ای خاک بر سرت! خفت این دنیا را برای چندرغاز دریافتی و عذاب آخرت را بخاطر دروغ وفتنه گری تقبل میکنی! چقدر آدم باید پست باشد که بتواند به کشورش اینگونه خیانت کند؟
واقعاً کمی فکر کن که به کجا میخواهی برسی؟ وچگونه؟
زده باشیم به شما چه
ميدونم اين نظرات براي اعمال فشار بيشتر بر ايران است
ولي يك طرف احتمال دارد باز هم ايران از همان حربه قديمي ارسال اطلاعات غلط استفاده كرده باشد تا حريف را گيج و منگ كند
بجاي اينكه حريف منتظر به ثمر نشستن تحريم ها باشد با ديدن اين موضوع به تكاپو مي افتد كه در هر زمان با ايران معامله كند به نفعش هست
ماهي تازه و آب و...
بهرحال به نظرم بازي خوبي است ما تحريم شديم و با اين روند حالا حالا در اين وضعيت قرار خواهيم داشت پس بهتره با رو كردن اين مهره ها در گوشه رينگ فقط آپر بزنيم شايد به هوش يا بيهوش شوند
يا حق
آقا یک فکری به حال این ماهواره ها بکنید یک سقفی، چادری ،چیزی روی این اماکن بکشید که نتونند فضولی کنند
اقا دوست داريم هر جاى ايران كه بخوايم نيروگاه بسازيم به هيچ كسى هم ربط نداره. خاك خودمونه تا چشاتون دربياد
کرمانی عزیز،
مهم نیست اونجا پسته میفروشن یک کیک زرد، یا هر ....
مهم فشار روانی هست داره وارد میکنه، این فشار از همه چیز مهم تر
به زبان ساده تر، بدتر از تورمی که الان تو کشور حکم فرماست
معلوم میشه این جاسوسه نمی دونه که اصلا اتم رو با چه ت می نویسن؟؟!!؟!؟!؟!
نترس جانم خدا بامااست وفحش نده
مسولین حواسشون هست نگران نباش اینها بخاطر شکستشون تو غزه مجبورا یه جایی خودی نشون بدن که ماهستیم
بنظر میاد بوی زیره کرمان بد جوری این اقای جاسوس را گیج کرده که هزیان گفته. حدالاقل میرفتی یه ابشخور حیوانات وحشی رو توی کوهها نشون میدادی شاید بیشتر میشد باور کنیم
من میدونم که بازم این یه نقشه است:)
اونا سعی در منزوی کردن ایران دارن
جاسوس که کم نداریم.
ولی ما نیازی به بمب اتمی نداریم
البته قدرت ساخت بمب رو ممکنه داشته باشیم ولی بقول رهبر عزیمان: کشور ما نیاز به بمب اتمی ندارد.
بمب اتمی ما الله اکبر است
ندای لبیک یا حسین است
اشهد ان علیا ولی الله است
بمب اتمی ما شیعه بودن ماست
دشمن از این می ترسه نه از بمب
خودشون بمب دارند ولی از ما می ترسند
اونا نمی خوان ما پیشرفت کنیم
راهش بستن تنگه هرمز و کوبیدن اسرائیله
فعلاً همین
بهتره به آنها اجازه بازدید از کرمان را بدهیم تا روشون کم بشه
بنا به تعبیر و تدبر آنان ایران تاسیسات هسته ای خود را در منطقه زلزله خیز کرمان بنا کرده ، دشمنان ملت ایران اسلامی چه هوشی دارند در دروغ پردازی .
نه کرمان نه اصفهان بلکه همه جای ایران تاسیسات اتمی فوف پیشرفته وجود داره 75میلیون کلاهک هسته ای چاشنی گذاشته اماده پرتاب وجود داره که در صورت اجازه اتاف کنترل در همه جای دنیا روزگار رابه شما تیره و تار خواهد کرد.تا ماه مارس به شما اجاره میدهیم ار ملت ایران عذر خواهی کنید
معمولا باید زیر کوه باشد ویا در نواحی که امنیت آن بیشتر است کرمان و زاهدان چون به مسیر قاچاقچیان مواد مخدر نزدیک است ناامن است.
اما بعید نیست که معدنی در آنجا باشد و ....
ین هم توطئه ای دیگر است. هر روز به بهانه هسته ای میخواهند زیرساختهای کشور را مورد جستجو و جاسوسی قرار دهند و حتی اگر محقق نشود باعث شوند ایران مجبور شود حتی فعالینهای غیر هسته ای خود را از بیم اینکه مورد تهمت قرار گیرد معلق یا کند کند یا تغییر دهد.
به نام خدا
ازیک جاسوس وجیره خوار انتظاری غیر از این باشد جای تعجب دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل